KTM 150cc aretis

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #1 Postitas vootele » 08 Okt 2014, 17:45

Kõik sai alguse sellest, et sugulasel oli KTM 85SX, millel mootor kokku jooksis, siis silinder maha võeti ja edasi jäi aastateks õue vedelema.
Tulemuseks, totaalselt kinniroostetanud väntvõll. Ratas seisis viimased aastad lahtivõetuna garaasis, omanikul oli kuuldavasti plaan see osadeks maha müüa.
Ostsin selle talt mingil ajal ära, plaaniga teha sellest elektriratas. Plaan nägi ette originaalkarterisse 5Kw RC elektrimootori paigutamist. Samas, olles nii mõnedki unetud öösed komponentide saite sirvinud ja matemaatikaga tegelenud, sai selgeks, et kui just lotovõitu ei tule, siis jääb see plaan ära. Ainuüksi akude alla oleks tulnud u. 1KEur investeerida. Pealegi on elektrirattaid juba ehitatud küll ja praegugi on eelmine projekt sõiduvalmis.
Seega, plaan B.
Horisondile sattus 150-kuubine pitbike mootor.
Netist sain mootori mõõtmed ning lõikasin vineerist välja 1:1 mõõtmetega vineerist mulaazhi. Selgus, et mahub küll vahele. Silinder on veidi pikemapoolne, ulatudes peaaegu vastu esirehvi, kuid esiratas oligi plaan vahetada tagarattaga võrdse 14 tolli vastu, et saaks kasutada supermoto rehve - mahub mootor kenasti ära. Raami alumised torud teen uued, et silinder jääks kenasti kaarte vahele. Kogu asi peaks tulema võimalikult esinduslik, seega läheb peale raami modimist see liivapritsi ja saab endale musta pulbervärvi peale.
Plastid on pealt üsna pleekinud, kuidas neid värskendada. Kas neid annab äkki üle lihvida?
Kuna tahaks asja ka tänavalegaalseks saada, siis kindlasti on vajalikud tuled. ka. suunatuled.
Pilte:
https://www.dropbox.com/sc/oixryr80w8uk ... LancrJBRFa


Kasutaja avatar

TankSlapper
Postitusi: 152
Liitunud: 29 Jaan 2012, 12:14
Tsikkel: high performance nitro rollu
Asukoht: Rapla/Tallinn

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #2 Postitas TankSlapper » 08 Okt 2014, 18:08

ARK-is arvele arvatavasti ei saa.
Aga edu nokitsemisel ! :bsmile:
Riga 50--->Sada Hiina imet--->Aprilia RS125--->GSX-R600--->GSX-R750--->ZX-9R---> R6 2006---> GSX-R K4---> GSX-R 1000 K8 & RMZ450
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1118
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 18 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #3 Postitas pühak » 08 Okt 2014, 21:12

Kui piisavalt muudad, et KTM seda enam oma kaubamärgi all tehtavaks sigaduseks ei tunnista, saad tõenäoliselt omavalmistatuna arvele. Maksab see 359€ + eksperditasu. Lisainfo siit: http://www.mnt.ee/index.php?id=10623
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #4 Postitas vootele » 12 Okt 2014, 19:51

Mootor ära toodud ja proovisin käepäraste vahenditega ka raami vahele
Tagakiige raamipoolne ots raisk ei mahu sinna mootori külge, seega tuleb ikkagi vahetükk teha. Lootsin alguses kiigevõlli läbi mootori tagumise kinnituse panna.
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 661
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #5 Postitas Black » 12 Okt 2014, 20:45

Silma järgi jääb silindripea ka toll (või kaks, hetkel esimene 15 või 16"?) väiksema rehviga rattale ette, kui amordil piisavalt käigupikkust on.
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 808
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #6 Postitas 2stroketaliban » 12 Okt 2014, 21:35

plastid saab uued osta,a ftermarket komplektid 60-100euro vahel,mõned on vanal ajal ka värvinud aga see porno. Samuti oleks originaalmootor olnud lihtsam korda teha kui krokodilli ehitada aga kõik ei peagi kergelt käima :D
http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1173
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #7 Postitas bitter » 13 Okt 2014, 08:23

Plaste peaks saama veidi värskendada ka. Googelda dirt bike plastic renew vōi restore. Palju sellel mōtet on, ei tea.

See mootor viib raskuskeskme niipalju ettepoole, et pole vaja kurvis jalga välja sirutadagi 8) .
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 233
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #8 Postitas tito » 13 Okt 2014, 09:08

See projekt ,ma saan aru, tehakse igamehe töökojas kultuurikatlas ? Palu ruumirendile raha kulunud ??
Veidi naljakas on käiguvalitsa asukoht jalaraua suhtes, sõtja peab korraliku mukisaapaga ringi laskma (lol)
Pilt
Edu algatatu lõpule viimisel!

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #9 Postitas vootele » 13 Okt 2014, 09:53

Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D
Plaste äkki saab kuidagi üle lihvida vms? Tundub, et on päikese käes ära pleekinud.
Hetkel olen kahevahel, kas teha raami pikemaks või mitte. Alumised torud on juba painutamisel, igaks juhuks lasin neil otsi mitte mõõtu lõigata. Pikendamiseks piisaks, kui ülemist toru kusagilt paagi ja roolikannu vahelt lõikuda-jätkata. Täpselt sellist toru on küll vist võimatu leida...

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #10 Postitas vootele » 13 Okt 2014, 10:05

Sel on taga 16" ees 19". Kui ette ka 16 panna, ehk aitab, väga rohkem seda raami lõikuda ei tahaks.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1118
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 18 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #11 Postitas pühak » 13 Okt 2014, 10:29

vootele kirjutas:Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D
Plaste äkki saab kuidagi üle lihvida vms? Tundub, et on päikese käes ära pleekinud.
/.../

Ma olen kunagi mingeid auto plastosi suvalise poleerimispastaga nühkinud ja pärast veel ära vahatanud. Võibolla nühkisin liiga vähe, aga mul jätkus efekti umbes pooleks aastaks. Siis nägi asi välja enamvähem samasugune, nagu enne protseduuri.
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 233
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #12 Postitas tito » 13 Okt 2014, 12:27

vootele kirjutas:Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D

Siis tundub loogiline isegi :)

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #13 Postitas vootele » 13 Okt 2014, 19:40

Vahtisin seda asjandust ja ei pidanud vastu - võtsin ikkagi rellaka kätte.
Raam on nüüd kämbla jagu pikem. Vahetüki tegin raami enda osast, tundub, et jäi tugev.
Nüüd pilt ka:
Pilt
Kasutaja avatar

tito
Postitusi: 233
Liitunud: 07 Juun 2013, 08:38
Tsikkel: Pole

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #14 Postitas tito » 14 Okt 2014, 14:55

Nüüd suure raamiga on kohustuslik panna ette 21" ja taha 19" :D
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1173
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #15 Postitas bitter » 14 Okt 2014, 17:38

Ma arvan, et nüüd on mõistlik minna ja mõned-kümned hüpped teha. Kui raam vastu ei pea, pole plastiku nühkimisel jne sügavat mõtet. Kui peab vastu, siis saad tegeleda järgmise probleemiga - paak on nüüd visuaalselt vales kohas. Kui sa radikad lisaksid, koos suuremat sorti küljekatetega, siis võibolla läheks esteetiliselt paremaks. Ära narritud paistab praegu. Sellist raamilahendust mina ei julgeks musta värviga rõhutada. :-?
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5954
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #16 Postitas mx77 » 14 Okt 2014, 18:26

Mul tekkis rumal küsimus, et milleks see kõik? Suure nikerdamise ja rällaka kasutuskogemuse omandamise tulemusena saad sa mingi käki, mis ei kõlba mitte millekski.

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #17 Postitas vootele » 14 Okt 2014, 18:59

Ärge hõisake enne kui valmis on. Alumised torud on veel puudu.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5954
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #18 Postitas mx77 » 14 Okt 2014, 19:50

vootele kirjutas:Ärge hõisake enne kui valmis on. Alumised torud on veel puudu.

Torud torudeks, aga austria insenerid on vaeva näinud ja väga hoolikalt paika pannud raami geomeetria, raskuskeskmed jne. Ja üks vend surab sinna suvalt 10 senti toru vahele. Mis neist sõiduomadustest saab, vaevalt et seal midagi head alles jääb.
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 808
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #19 Postitas 2stroketaliban » 14 Okt 2014, 22:05

Selline projekt ajab lausa ropendama :mrgreen:
http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

Maario
Postitusi: 102
Liitunud: 30 Juul 2010, 12:06
Tsikkel: Suzuki Drz 400 sm
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #20 Postitas Maario » 14 Okt 2014, 22:40

Sellest ei tule sul mitte midagi!, Se yx mootor on juba paras pask ja võrreldes selle 85cm motoga kaalub kõvasti rohkem!

Mingi põllu ralliks vast on ok..... aga kui tuleb miskit paremat siis Respeckt!
Viimati muutis Maario, 15 Okt 2014, 11:45, muudetud 1 kord kokku.
http://marmoto.weebly.com/
https://www.facebook.com/Pitbikefoorum
Motovert expert-10
honda cbr125r-06
Polaris predator500-06
honda nx650 dominator92
yamaha fzr600r-93
Honda cb 500-93
Suzuki sv 650-01
Yamaha TT 600E
Husqvarna te 610e
Susuki drz 400 sm

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #21 Postitas vootele » 14 Okt 2014, 23:27

2stroketaliban kirjutas:Selline projekt ajab lausa ropendama :mrgreen:

Aga palun, ropenda kõik südamelt ära, hakkab parem :D
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1118
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 18 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #22 Postitas pühak » 15 Okt 2014, 09:22

Teemaalgatajatele vabandust OT eest, aga projektiteemade üldine häda kipub olema, et suur osa kommentaatoritest teab tsikli omanikust paremini, mis sellest projektist tulema peab. Nagu Inglise mõistuloos, kus isa ja poeg laadalt ostetud hobusega kodu poole läksid ja iga vastutulija avaldas arvamust, et miks hetkel praktiseeritav liikumisviis paha on. Ma ei taha väita, et ma ise sellest patust puhas oleksin. Siiski on see üks põhjus, miks ma oma tsiklist seni teemat pole teinud ega kavatse ka edaspidi seda teha. Õnneks on mul rampraske chopper, mille püstihoidminegi teatavat pingutust võib nõuda, nii, et te pole millesti ilma jäänud. :ner:
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

lipamets
Postitusi: 21
Liitunud: 19 Dets 2011, 15:54
Asukoht: Pärnu

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #23 Postitas lipamets » 15 Okt 2014, 11:07

pühak kirjutas:Teemaalgatajatele vabandust OT eest, aga projektiteemade üldine häda kipub olema, et suur osa kommentaatoritest teab tsikli omanikust paremini, mis sellest projektist tulema peab. Nagu Inglise mõistuloos, kus isa ja poeg laadalt ostetud hobusega kodu poole läksid ja iga vastutulija avaldas arvamust, et miks hetkel praktiseeritav liikumisviis paha on. Ma ei taha väita, et ma ise sellest patust puhas oleksin. Siiski on see üks põhjus, miks ma oma tsiklist seni teemat pole teinud ega kavatse ka edaspidi seda teha. Õnneks on mul rampraske chopper, mille püstihoidminegi teatavat pingutust võib nõuda, nii, et te pole millesti ilma jäänud. :ner:
Olen sinuga ühtemeelt. Sai mõni aeg tagasi teemat arendatud. Küll ühes teises foorumis. Peale mõnituste ei tulnud sealt vastuseks midagi. Kustutasin teema ja ei tee enam kunagi ühtegi teemat. Olen võtnud endale põhimõtteks, et kui midagi head ei oska öelda, on targem vaikida. On nii endal kui teistel kergem. Jõudu teema algatajale ja häid mõtteid. :( :) :D
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb.
Kasutaja avatar

mrt36
Postitusi: 100
Liitunud: 27 Sept 2004, 20:42
Tsikkel: fuck stock
Asukoht: Söörömöö-Tallinn
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #24 Postitas mrt36 » 15 Okt 2014, 11:59

Plaste saad vast kuumafööniga värskemaks. Edu!

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #25 Postitas vootele » 15 Okt 2014, 12:07

Eks inimesed ole ikka emotsionaalsed olendid ja kui ei meeldi, noh olgu siis pealegi Ega mulle ka kõik asjad ei meeldi.
Aga tagasi teema juurde.
Tõin täna küljeplastid autost ära ja kruvisin külge. Polegi väga hull. Radiaatorite asemel on tühjad kohad, mõtlesin, et teeks sinna PVC torust keeratava kaanega isoleeritud panipaigad. Hea suvel näiteks pudel sinna "külma" panna.
Antud masinaga ei ole plaanis võistlema või rajale minna, pigem maale asenduse oma krossi Minskile, mis mulle pidevalt õliseid näppe tekitab. Kohati on tunne, et lähen sinna remontima ainult :D
Pilt

Tort
Postitusi: 1188
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 56 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #26 Postitas Tort » 15 Okt 2014, 12:39

Maal ajalehe ja õlle järgi käimise pilliks hea küll. Ilmselt see siin pole tehnika (modimise) foorum, vaid "kes mu tsiklil õli vahetaks" foorum. Ehk oleks isegi motokuur või automoto parem sellele projektile, vähem eitesid. Aga karavan liigub edasi:

Pilt
Kasutaja avatar

Ilgekepp
Postitusi: 158
Liitunud: 11 Juul 2011, 17:37
Tsikkel: Jamaha VIBRAGO
Asukoht: Keset s''tumist

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #27 Postitas Ilgekepp » 15 Okt 2014, 18:10

mida perset sa seda raami pikendad,tõsta mootorit püta poolt üles poole et esiratas pütast mööda käiks.
Ole kasvõi loll aga ole motäkamees! ja teine asi: Tegija kannab kiivrit!

lipamets
Postitusi: 21
Liitunud: 19 Dets 2011, 15:54
Asukoht: Pärnu

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #28 Postitas lipamets » 16 Okt 2014, 02:19

Ilgekepp kirjutas:mida perset sa seda raami pikendad,tõsta mootorit püta poolt üles poole et esiratas pütast mööda käiks.
Mootoriõlitus? :shock:
Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb.
Kasutaja avatar

-donn-
Postitusi: 24
Liitunud: 16 Dets 2008, 19:29
Tänatud: 4 korda

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #29 Postitas -donn- » 16 Okt 2014, 08:37

Tort kirjutas:Maal ajalehe ja õlle järgi käimise pilliks hea küll. Ilmselt see siin pole tehnika (modimise) foorum, vaid "kes mu tsiklil õli vahetaks" foorum. Ehk oleks isegi motokuur või automoto parem sellele projektile, vähem eitesid. Aga karavan liigub edasi:


+1

Teema algataja
vootele
Postitusi: 135
Liitunud: 18 Veebr 2004, 19:01
Asukoht: Keila
Kontakt:

Re: KTM 150cc aretis

Lugemata postitus #30 Postitas vootele » 20 Okt 2014, 12:45

Lasin painutada uued alumised torud, viimased paar päeva on kulunud raami meisterdamisele.
Esimese variandiga ei jäänud ise rahule, kuna mootor jäi tahapoole kaldu. Tõenäoliselt oleks tekkinud õlitusega probleeme, või siis oleks pidanud üle normi õlikogust sisse valama. Lõikasin kõik lahti ja tegin uuesti.
Tulemus praegu jäi selline (sorry veidi udune):
Pilt

Materjal on 28x2 ümartoru. Mootoril on põhja all neli M8 keermega ava, kuhu originaalis vist jalarauad kinnitusid. Sinna tuleb alumine kinnitusplaat ning tagant kinnitub mootor kiigevõlli külge. Ülemist kinnitust ei tulegi, kuna all on niigi substantsiaalne konstruktsioon juba.




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist