1. leht 2-st

KTM 150cc aretis

Postitatud: 08 Okt 2014, 17:45
Postitas vootele

Kõik sai alguse sellest, et sugulasel oli KTM 85SX, millel mootor kokku jooksis, siis silinder maha võeti ja edasi jäi aastateks õue vedelema.
Tulemuseks, totaalselt kinniroostetanud väntvõll. Ratas seisis viimased aastad lahtivõetuna garaasis, omanikul oli kuuldavasti plaan see osadeks maha müüa.
Ostsin selle talt mingil ajal ära, plaaniga teha sellest elektriratas. Plaan nägi ette originaalkarterisse 5Kw RC elektrimootori paigutamist. Samas, olles nii mõnedki unetud öösed komponentide saite sirvinud ja matemaatikaga tegelenud, sai selgeks, et kui just lotovõitu ei tule, siis jääb see plaan ära. Ainuüksi akude alla oleks tulnud u. 1KEur investeerida. Pealegi on elektrirattaid juba ehitatud küll ja praegugi on eelmine projekt sõiduvalmis.
Seega, plaan B.
Horisondile sattus 150-kuubine pitbike mootor.
Netist sain mootori mõõtmed ning lõikasin vineerist välja 1:1 mõõtmetega vineerist mulaazhi. Selgus, et mahub küll vahele. Silinder on veidi pikemapoolne, ulatudes peaaegu vastu esirehvi, kuid esiratas oligi plaan vahetada tagarattaga võrdse 14 tolli vastu, et saaks kasutada supermoto rehve - mahub mootor kenasti ära. Raami alumised torud teen uued, et silinder jääks kenasti kaarte vahele. Kogu asi peaks tulema võimalikult esinduslik, seega läheb peale raami modimist see liivapritsi ja saab endale musta pulbervärvi peale.
Plastid on pealt üsna pleekinud, kuidas neid värskendada. Kas neid annab äkki üle lihvida?
Kuna tahaks asja ka tänavalegaalseks saada, siis kindlasti on vajalikud tuled. ka. suunatuled.
Pilte:
https://www.dropbox.com/sc/oixryr80w8uk ... LancrJBRFa


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 08 Okt 2014, 18:08
Postitas TankSlapper

ARK-is arvele arvatavasti ei saa.
Aga edu nokitsemisel ! :bsmile:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 08 Okt 2014, 21:12
Postitas pühak

Kui piisavalt muudad, et KTM seda enam oma kaubamärgi all tehtavaks sigaduseks ei tunnista, saad tõenäoliselt omavalmistatuna arvele. Maksab see 359€ + eksperditasu. Lisainfo siit: http://www.mnt.ee/index.php?id=10623


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 12 Okt 2014, 19:51
Postitas vootele

Mootor ära toodud ja proovisin käepäraste vahenditega ka raami vahele
Tagakiige raamipoolne ots raisk ei mahu sinna mootori külge, seega tuleb ikkagi vahetükk teha. Lootsin alguses kiigevõlli läbi mootori tagumise kinnituse panna.
Pilt
Pilt
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 12 Okt 2014, 20:45
Postitas Black

Silma järgi jääb silindripea ka toll (või kaks, hetkel esimene 15 või 16"?) väiksema rehviga rattale ette, kui amordil piisavalt käigupikkust on.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 12 Okt 2014, 21:35
Postitas 2stroketaliban

plastid saab uued osta,a ftermarket komplektid 60-100euro vahel,mõned on vanal ajal ka värvinud aga see porno. Samuti oleks originaalmootor olnud lihtsam korda teha kui krokodilli ehitada aga kõik ei peagi kergelt käima :D


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 08:23
Postitas bitter

Plaste peaks saama veidi värskendada ka. Googelda dirt bike plastic renew vōi restore. Palju sellel mōtet on, ei tea.

See mootor viib raskuskeskme niipalju ettepoole, et pole vaja kurvis jalga välja sirutadagi 8) .


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 09:08
Postitas tito

See projekt ,ma saan aru, tehakse igamehe töökojas kultuurikatlas ? Palu ruumirendile raha kulunud ??
Veidi naljakas on käiguvalitsa asukoht jalaraua suhtes, sõtja peab korraliku mukisaapaga ringi laskma (lol)
Pilt
Edu algatatu lõpule viimisel!


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 09:53
Postitas vootele

Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D
Plaste äkki saab kuidagi üle lihvida vms? Tundub, et on päikese käes ära pleekinud.
Hetkel olen kahevahel, kas teha raami pikemaks või mitte. Alumised torud on juba painutamisel, igaks juhuks lasin neil otsi mitte mõõtu lõigata. Pikendamiseks piisaks, kui ülemist toru kusagilt paagi ja roolikannu vahelt lõikuda-jätkata. Täpselt sellist toru on küll vist võimatu leida...


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 10:05
Postitas vootele

Sel on taga 16" ees 19". Kui ette ka 16 panna, ehk aitab, väga rohkem seda raami lõikuda ei tahaks.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 10:29
Postitas pühak
vootele kirjutas:

Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D
Plaste äkki saab kuidagi üle lihvida vms? Tundub, et on päikese käes ära pleekinud.
/.../

Ma olen kunagi mingeid auto plastosi suvalise poleerimispastaga nühkinud ja pärast veel ära vahatanud. Võibolla nühkisin liiga vähe, aga mul jätkus efekti umbes pooleks aastaks. Siis nägi asi välja enamvähem samasugune, nagu enne protseduuri.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 12:27
Postitas tito
vootele kirjutas:

Mis raha, ma ju ise töötan seal meistrina :D

Siis tundub loogiline isegi :)


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 13 Okt 2014, 19:40
Postitas vootele

Vahtisin seda asjandust ja ei pidanud vastu - võtsin ikkagi rellaka kätte.
Raam on nüüd kämbla jagu pikem. Vahetüki tegin raami enda osast, tundub, et jäi tugev.
Nüüd pilt ka:
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 14:55
Postitas tito

Nüüd suure raamiga on kohustuslik panna ette 21" ja taha 19" :D


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 17:38
Postitas bitter

Ma arvan, et nüüd on mõistlik minna ja mõned-kümned hüpped teha. Kui raam vastu ei pea, pole plastiku nühkimisel jne sügavat mõtet. Kui peab vastu, siis saad tegeleda järgmise probleemiga - paak on nüüd visuaalselt vales kohas. Kui sa radikad lisaksid, koos suuremat sorti küljekatetega, siis võibolla läheks esteetiliselt paremaks. Ära narritud paistab praegu. Sellist raamilahendust mina ei julgeks musta värviga rõhutada. :-?


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 18:26
Postitas mx77

Mul tekkis rumal küsimus, et milleks see kõik? Suure nikerdamise ja rällaka kasutuskogemuse omandamise tulemusena saad sa mingi käki, mis ei kõlba mitte millekski.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 18:59
Postitas vootele

Ärge hõisake enne kui valmis on. Alumised torud on veel puudu.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 19:50
Postitas mx77
vootele kirjutas:

Ärge hõisake enne kui valmis on. Alumised torud on veel puudu.

Torud torudeks, aga austria insenerid on vaeva näinud ja väga hoolikalt paika pannud raami geomeetria, raskuskeskmed jne. Ja üks vend surab sinna suvalt 10 senti toru vahele. Mis neist sõiduomadustest saab, vaevalt et seal midagi head alles jääb.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 22:05
Postitas 2stroketaliban

Selline projekt ajab lausa ropendama :mrgreen:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 22:40
Postitas Maario

Sellest ei tule sul mitte midagi!, Se yx mootor on juba paras pask ja võrreldes selle 85cm motoga kaalub kõvasti rohkem!

Mingi põllu ralliks vast on ok..... aga kui tuleb miskit paremat siis Respeckt!


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 14 Okt 2014, 23:27
Postitas vootele
2stroketaliban kirjutas:

Selline projekt ajab lausa ropendama :mrgreen:

Aga palun, ropenda kõik südamelt ära, hakkab parem :D


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 09:22
Postitas pühak

Teemaalgatajatele vabandust OT eest, aga projektiteemade üldine häda kipub olema, et suur osa kommentaatoritest teab tsikli omanikust paremini, mis sellest projektist tulema peab. Nagu Inglise mõistuloos, kus isa ja poeg laadalt ostetud hobusega kodu poole läksid ja iga vastutulija avaldas arvamust, et miks hetkel praktiseeritav liikumisviis paha on. Ma ei taha väita, et ma ise sellest patust puhas oleksin. Siiski on see üks põhjus, miks ma oma tsiklist seni teemat pole teinud ega kavatse ka edaspidi seda teha. Õnneks on mul rampraske chopper, mille püstihoidminegi teatavat pingutust võib nõuda, nii, et te pole millesti ilma jäänud. :ner:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 11:07
Postitas lipamets
pühak kirjutas:

Teemaalgatajatele vabandust OT eest, aga projektiteemade üldine häda kipub olema, et suur osa kommentaatoritest teab tsikli omanikust paremini, mis sellest projektist tulema peab. Nagu Inglise mõistuloos, kus isa ja poeg laadalt ostetud hobusega kodu poole läksid ja iga vastutulija avaldas arvamust, et miks hetkel praktiseeritav liikumisviis paha on. Ma ei taha väita, et ma ise sellest patust puhas oleksin. Siiski on see üks põhjus, miks ma oma tsiklist seni teemat pole teinud ega kavatse ka edaspidi seda teha. Õnneks on mul rampraske chopper, mille püstihoidminegi teatavat pingutust võib nõuda, nii, et te pole millesti ilma jäänud. :ner:

Olen sinuga ühtemeelt. Sai mõni aeg tagasi teemat arendatud. Küll ühes teises foorumis. Peale mõnituste ei tulnud sealt vastuseks midagi. Kustutasin teema ja ei tee enam kunagi ühtegi teemat. Olen võtnud endale põhimõtteks, et kui midagi head ei oska öelda, on targem vaikida. On nii endal kui teistel kergem. Jõudu teema algatajale ja häid mõtteid. :( :) :D


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 11:59
Postitas mrt36

Plaste saad vast kuumafööniga värskemaks. Edu!


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 12:07
Postitas vootele

Eks inimesed ole ikka emotsionaalsed olendid ja kui ei meeldi, noh olgu siis pealegi Ega mulle ka kõik asjad ei meeldi.
Aga tagasi teema juurde.
Tõin täna küljeplastid autost ära ja kruvisin külge. Polegi väga hull. Radiaatorite asemel on tühjad kohad, mõtlesin, et teeks sinna PVC torust keeratava kaanega isoleeritud panipaigad. Hea suvel näiteks pudel sinna "külma" panna.
Antud masinaga ei ole plaanis võistlema või rajale minna, pigem maale asenduse oma krossi Minskile, mis mulle pidevalt õliseid näppe tekitab. Kohati on tunne, et lähen sinna remontima ainult :D
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 12:39
Postitas Tort

Maal ajalehe ja õlle järgi käimise pilliks hea küll. Ilmselt see siin pole tehnika (modimise) foorum, vaid "kes mu tsiklil õli vahetaks" foorum. Ehk oleks isegi motokuur või automoto parem sellele projektile, vähem eitesid. Aga karavan liigub edasi:

Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Okt 2014, 18:10
Postitas Ilgekepp

mida perset sa seda raami pikendad,tõsta mootorit püta poolt üles poole et esiratas pütast mööda käiks.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 16 Okt 2014, 02:19
Postitas lipamets
Ilgekepp kirjutas:

mida perset sa seda raami pikendad,tõsta mootorit püta poolt üles poole et esiratas pütast mööda käiks.

Mootoriõlitus? :shock:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 16 Okt 2014, 08:37
Postitas -donn-
Tort kirjutas:

Maal ajalehe ja õlle järgi käimise pilliks hea küll. Ilmselt see siin pole tehnika (modimise) foorum, vaid "kes mu tsiklil õli vahetaks" foorum. Ehk oleks isegi motokuur või automoto parem sellele projektile, vähem eitesid. Aga karavan liigub edasi:

+1


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 20 Okt 2014, 12:45
Postitas vootele

Lasin painutada uued alumised torud, viimased paar päeva on kulunud raami meisterdamisele.
Esimese variandiga ei jäänud ise rahule, kuna mootor jäi tahapoole kaldu. Tõenäoliselt oleks tekkinud õlitusega probleeme, või siis oleks pidanud üle normi õlikogust sisse valama. Lõikasin kõik lahti ja tegin uuesti.
Tulemus praegu jäi selline (sorry veidi udune):
Pilt

Materjal on 28x2 ümartoru. Mootoril on põhja all neli M8 keermega ava, kuhu originaalis vist jalarauad kinnitusid. Sinna tuleb alumine kinnitusplaat ning tagant kinnitub mootor kiigevõlli külge. Ülemist kinnitust ei tulegi, kuna all on niigi substantsiaalne konstruktsioon juba.