2. leht 2-st

Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 20 Okt 2014, 12:53
Postitas vootele

Ahjaa, kui keegi oskab juhatada, kust saaks soodsalt sellele rattale kangemat tagavedru, oleks väga tänulik.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 20 Okt 2014, 13:22
Postitas 2stroketaliban

Suurim vedruvalik ilmselt Smartshopi amorditehases aga samas 85cc päris täismehe kaalus vedru ei tehta 8)


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 20 Okt 2014, 14:38
Postitas Pihelgas

mis mõõduga see tagavedru olema peab?


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 20 Okt 2014, 18:00
Postitas kurikristjan

Küll need lamavad mootorid näevad võikad välja.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 26 Okt 2014, 13:07
Postitas vootele

Eile tegin raami lõlikult valmis - mootori alla kaks U-profiili raamiga risti, neile 8.5 avad sisse. Mootor kinnitub nelja M8 poldiga nüüd nende külge. Suht rock solid jäi. Tagumine kinnitus käib kiigevõlli külge, ülemist ei tulegi.
Järgmine issue - võiks käiguvahetuse ja kickstarteri tuua tahapoole.
Käiguvahetuse osas on veel mõtlemist, ega see ees asuv pedaal väga ei sega sõitmist.
Kickstarter on hetkel kõige tõsisem showstopper. Käiku on väga vähe, kahtlen, kas selle abil midagi üldse käima saab. Jalatugi jääb täpselt ette.
Mõte siis selline, et raami külge eraldi kickstarter ning keti abil ülekanne mootori külge. Või siis kahe hammas-sektoriga, peab varud üle vaatama, Minski kickstarteri sektoreid peaks leiduma küll. Sel juhul saaks ka kickstarteri koos võlliga kastist välja võluda ja käivitus oleks siis hopis ettepoole.
Teine variant oleks viia jalarauad veidi ettepoole...

Ahjaa - käivad ka väljalaske otsingud.
Tahaks mootori võimalikult vaikseks saada, retsept võiks olla pitbike leegitoru + mingi enduroka summuti.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 26 Okt 2014, 13:20
Postitas Ilgekepp

päris kuul shõukeiss duud.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 26 Okt 2014, 19:25
Postitas bitter
vootele kirjutas:

Teine variant oleks viia jalarauad veidi ettepoole...

Lähtu eelkõige sellest, et sõiduasend oleks sulle sobiv. Sellise rattaga peab olema mugav püsti sõita. Käiguheebel ja tagapidur õiges kohas jne.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 27 Okt 2014, 00:13
Postitas vootele

Tegelikult kolmas variant on veel, jõnksuga kickstarter.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 28 Okt 2014, 14:38
Postitas vootele

Karpa jooksis täpselt bensukraani sisse varem.
Tegin CNC pingis 15-sest alumiiniumist vaheplaadi, mis kollektorit pöörab nii, et nüüd vaatab karpa täpselt taha.
Pilt
Pilt
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 28 Okt 2014, 14:52
Postitas Tort

Ilus vaadata, kuidas käed käivad ja lahendused tekivad :bsmile:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 09 Dets 2014, 15:10
Postitas vootele

Täna siis tegin esimese käivituse. Läks kolmandast vändalöögist. Summuti on suvaline pit bike oma, lühemaks tehtud leegitoruga nii et lärmab raisk mis kole.
Sinna tuleb midagi tõhusamat välja mõelda...


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 10 Dets 2014, 13:01
Postitas vootele

Ja nüüd ka esimene sõit tehtud.
Originaaliga võrreldes muidugi lahja ja raske.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 11 Jaan 2015, 10:36
Postitas Ducar

Nüüd saad hakata mootorit häälestama! ;) Ktmi omaga muidugi samale tasandile ei saa, aga pitbike mootoritest annab nii mõndagi välja tõmmata. Edu ja jaksu!


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 15 Jaan 2015, 19:49
Postitas vootele

Masin sõidab täitsa kenasti. Mingit tuuningut ei viitsi sellele küll tegema hakata. Peaasi, et kestaks ja liiga palju bensu ei võtaks.
Vahepeal sai niipalju tehtud, et tagavedru asendasin veidi kangemaga. Enam ei vaju peale istudes poolde vinna :D
Nüüd tuleb olemasolevale teha täishooldus - pidurid pidurdama, uued tagakiige laagrid, raam liivapritsi ja värvi alla jms.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 18 Jaan 2015, 16:50
Postitas vootele

Sai ka paar klõpsu täna tehtud.
Pilt
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 07 Veebr 2015, 12:50
Postitas vootele

...ja tubane video:
[youtube][/youtube]


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 17 Juun 2015, 17:24
Postitas vootele

Masin oli vahepeal laiali võetud - raam, tagakiige, amordi prillid jms. käisid pulbervärvis. Kvaliteedi tagas teada-tuntud Arco Color Sauelt. Tagakiige sai uued nõellaagrid, pidurid said uued klotsid (eelmised olid kulunud poole metallini).
Pidureid veel tööle pole saanud, kuna eelmise omaniku käes on tagapiduri pump, ning sealtpoolt tuleb üks huina-muina stiilis maksa miljon juurde, siis saad. Vaatasin, piti pumbal on täpselt sama poldivahe ja vooliku keere. Ilmselt läheb käiku.
Esipiduriga on ka jamad lood, sadulal suutsin õhutusnipli sisse katki keerata (pinnaga tasa). Nüüd on piduril õhk sees kuidagi oleks vaja ka vedelik ära vahetada. Selline tunne on, nagu pumbal oleks mingi klomp ees vms. - ülevalt pumbates tõmbab alt vaakumi sisse, aga uut vedelikku peale ei tule...
Pilt
Pilt


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 19 Juun 2015, 20:23
Postitas vootele

...ja saingi esipiduri korda!
Väike juhend ka siis, kuidas pidurit õhutada ilma õhutusniplita:

  1. Kruvi maha pidurivedeliku anuma kaan.
  2. Otsi läbipaistev pleksiklaasi tükk, mis anuma pealmise poole õhutihedalt sulgeks
  3. Puuri pleksiklaasi keskele 5.5mm puuriga läbiv ava
  4. Lükka avast läbi jupp 6mm Festo suruõhu voolikut
  5. Aseta pleksiklaasi tükk tihkelt vastu anuma pealispinda, eri hea kui on veidi vedelikku anuma serva peal, peab paremini
  6. Ime vooliku otsast, ise jälgi anumas toimuvat. Samal ajal liiguta kergelt piduriheeblit.
  7. Kui mulle enam ei tule ja pidur enam pehme pole, ongi protseduur valmis.
  8. Lisa pidurivedelikku normini, sule anuma kaas.

Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 19 Juun 2015, 23:20
Postitas Hr. Kaaru

Väljalase ei sobi sinna alla nii välimuselt kui ka üle palgi turnimiseks, muidu äge kodus Tehtud mootorratas :bsmile:


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 06 Aug 2016, 22:36
Postitas vootele

Kuna pitbike summutist tulnud lärm käis juba mõnda aega närvidele, vahetasin summuti püti välja mingi maxirolleri oma vastu. Sai ka natuke normaalsema kujuga, ots kergelt üles. Ja mis peamine, nüüd on asi VAIKNE!


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 17 Juun 2017, 21:37
Postitas vootele

https://goo.gl/photos/kLU9ut3BWBJ9C6F58

Mootoris on tekkinud kolin, külmalt ei ole, nii kui soojaks läheb, tekib selline alumiiniumi kõlks sisse. Kuulake antud lingilt, mis võiks olla. Ise kahtlustan kolvisõrme...


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 17 Juun 2017, 22:38
Postitas TiitX11

Kõik omaaretused (eriti kui üritada hästi teha) võtab uima aega! Oma kawal läks katki küljekarbi kinnitus, plastist pisiasi. Sõit garaazi 15 min, lõikamine, mõõtmine, puurimine, neetimine j.n.e. 1,5h, tagasi 15min. Pealepaneku sobitamine, värvimine 1,0h. Kokku 3h, aga siin polnud muud valkut.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 18 Juun 2017, 10:06
Postitas Kalapea

Tiidu jutust on erinevates teemades alati palju abi olnud, aitäh sulle ka seekord Tiit.

Probleemist rääkides, kõlab üsna "tummise" (väga tehniline termin) kolksuna, mis viitab vända või kepsulaagritele. Pole ka muidugi välistatud kolvisõrm või pistonslap.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 18 Juun 2017, 23:28
Postitas vootele

See ei seleta ju, miks külmalt kolksu ei ole. Mulle endale tundub kõige rohkem, et tegu on mingi kolviga seotud nähtusega - kas kolvi kuumenedes tuleb sõrmele lõtk sisse vms.
Lugedes välismaa sarnaseid foorumeid, siis need KX tüüpi peaga mootorid pididki rohkem kolisema ja eriti pidi kolinat tekitama suur klapivahe.
Ehk siis - esimesel võimalusel kontrollin klapivahed üle, äkki pääseb tõesti suuremast lammutamisest.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 19 Juun 2017, 10:36
Postitas Kalapea

Külmalt õli paksem ja summutab laagri kolksu, klapi häält võiks iseloomustada pigem tiksumisega.
Muidugi võib juhtuda, et nookuri reguleerkruvi on lahti ja klapivahe on meeter, kuid siis kuuleks sa seda ka külmalt kui klapivahe on kõige suurem.


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 25 Juun 2017, 15:02
Postitas vootele

Jep. Käisin klapid üle ja pingutasin ka ketitalda. Koliseb ikka.
Tundub olevat seline heledam kõlks, mis vähemalt minu mõtted viib kolvisõrmele.
Egas midagi, tuleb osandama hakata...


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 25 Okt 2017, 15:08
Postitas vootele

Müstika.
Võtsin silindri maha ja ei leidnud ühtegi asja, mis seal võiks koliseda. Kolvisõrmel oli võibolla vaevumärgatav lõtk, selle vahetasin välja.
Panin kõik uuesti kokku, kolks on ikka alles, kuigi tundub, et vaiksem. Kusagilt miskit vastu ei käi...
Misasi on piston slap? Pitbike foorumites käib selline termin läbi...


Re: KTM 150cc aretis

Postitatud: 25 Okt 2017, 15:21
Postitas Kauri

Kui googeldada viitsid sedasama väljendit, siis tuleb materjali mida lugeda mitmeks kuuks.
Lühidalt on see kolvi seeliku löök vastu silindriseina alumisest surnud seisust ülestulemisel. Üldiselt muutub vaiksemaks mootori soojenedes.