1. leht 15-st

2003 gsxr 1000 turborull RaulK

Postitatud: 10 Jaan 2015, 02:39
Postitas RaulK

Uus talv uus mootorratta projekt siis. Seekord midagi natuke teistsugust kuna toorikuks sport touring bike suzu rf 900.

Pilt
Minu kätte jõudis ta kusagil septembri alguses ning enne ribadeks kakkumist sai ca 3500 kilsa ka veel maha kärutatud. Ilus punkt hooajale oli tripp leedu lõuna tippu. Kel huvi siis paar klõpsu ... (http://sookoll.ee/picu/a/72157648856527587/). Igatahes nädal peale tagasitulekut hakkasin lammutama. Nii veider kui see ka pole, polnud mul siis (ega ausalt öeldes ka praegu) aimu mis asi sellest tulema peaks. Päris tõupuhast fighterit teha ei taha, samas halli massi ka ei sulanduks. Aga eks kevadel paista vist. Plastik pealt ära hakkas mõte vaikselt liikuma.
Pilt
Kuna originaal pütt oli jube nagu öö, siis otsustasin väljalaske esimesena käsile võtta. Algselt oli plaanis paigaldada 2 r1 pütti. kuid leko pakud cbr-i oma sobis sinna nagu rusikas silmaauku, nii et see jäi.

Pilt
Pilt
Pütt keermelattidega paika riputatud sai hakata vaikselt sabaraami peale mõtlema. Kui osakaja mees oles teinud selle 4 meetrisest jupist, siis mul kulus kokku mingi 20 meetrit toru ja tohutult töötunde. Samas olgu kohe öeldud, et kuna ei aja taga kaalu ega perfektset välimust, ongi kogu projekti eesmärk võimalikult palju asju ise valmis keerata. Ühtegi joonist ma teinud pole, kõik lahendused on tulnud jooksvalt tsikli kõrval.
Pilt
Pilt
Väljalase paigas, ulme töö neid seibe relakaga lõigata, lihvida ja kokku sobitada. Aga mis teha kui õiget tööriista pole. Kalts läheb peale nii et jällegi ei näinud mõtet tig keevituse eest maksta.
Pilt
Pilt
Vasaku külje lahendus siis. Võrk jääb näha, üles tuleb plast. Jalaraua lahendus ka, sellest juttu veits all pool.

Esituled. Kuna tahtsin saada need võimalikult torude lähedale oli kinnituste tellimine jälle välistatud. Aga 45mm toru, natuke nikerdamist ja olemas. Kahjuks pilti pole praega. Vast siis saab kui suunatule kronsad ka sinna külge saan.
Pilt

Raami painutades läks mul meelest aku kast. Õnneks läks hästi ja see mahtus ikka ära. Pool cm jäi isegi juhtmetele ruumi.
Pilt
Termostaadi viisin raami sisse. Plaanis kasutada ka silikoon vollasid et edevam välja näeks :D .
Pilt
Oma 190cm pikkuse juures oli pikki otsi sõita paras vaev. 200 kiltsa ja jalad täiesti läbi. Selle probleemi lahendamiseks viisin jalarauad alla ja taha poole. Kasutasin kaassõitja raudade kronsasid mis väikse modimisga sobisid külge ilusti.
Pilt
Originaalis oli taga 170/60 rehv mis tundus kuidagi äbarik. Algselt oli plaan mahutada alla 200 lai rõngas kuid nagu näha siis 190 laius on suht max mida saab kasutada ilma suurema peavaluta. Ette plaanis 120 asemel 130 sokutada.
Pilt
Pilt

Täna õhtul sai taas veits nokitsetud. Karp raami vahele aju ja releede jaoks ning kronsad hoidmaks uut bensu kraani. Kuna vana 2 otsaga kraani ei osanud kuhugi paigutada, siis vahetasin selle tavalise voolikute vahele käiva vastu. Panen paagi ON toru otsale pimeda ette ja sõidan kohe reserviga.
Pilt
Pilt

More to come.. :bsmile:


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 10:52
Postitas Välejaan

Summutiga oled küll palju vaeva näinud, tubli töö. Võrgu lahendus on päris edev. Mis värvilahendus rattale tuleb? Edu nokitsemisel ja ootan huviga mis kevadel välja koorub :bsmile:


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 10:58
Postitas Loff

Väga viis.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 11:55
Postitas Smm

Päris hea! Kuidas must metall alu kyljes pysib keevitades?


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 11:58
Postitas yeekim

RF'il ei ole alu raam.
On RF600 R'i pealt laenatud ja tugevdatud terasraam!
Originaalis VÄGA ILUS JA HEA ratas :cry:
Aga nagu juba teemaalgataja mainis siis pikemale inimesele suht väsitav sõitta.
Ise tegin oma masinaga kunagi Tallinn-Tartu-Haapsalu otsa ja uskumatu, mis asendeid ma lõpupoole üritasin võtta :D

edu


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 12:14
Postitas Smm

Selge pilt :-)


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 14:04
Postitas RaulK

Värvilahendusest praegu veel ei räägiks. Mõtteid on aga ei midagi kindlat veel.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 15:09
Postitas eerikkarts

Ei tea sumpa torud riivavad minu silma, kui oleks selline roti stiiliga ratas siis ehk sobiks, muidu näeb porr. Sumpa paelaga ümber massides ehk parem, samas seal ka vastavalt stiilile.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 15:14
Postitas Kirs
eerikkarts kirjutas:

Ei tea sumpa torud riivavad minu silma, kui oleks selline roti stiiliga ratas siis ehk sibik, muodu näeb porr. Sumpa paelage ümber massides ehk parem, samas seal ka vastavalt stiilile

No ta kirjutaski, et kalts läheb peale.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 18:00
Postitas franz125

Isegi kaltsuga on rõve kuju.Kas neid kohe raami tagant ei saa viia.Praegu nagu mammuti kihvad ja vaevalt et lintki nurgelisust peidab.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 18:28
Postitas RaulK

Seestpoolt ei saanud kuna pole lihtsalt ruumi kiige ja ratta vahel. Ei hakka kuidagi välja vabandama, aga lihvimata keevitused võimendavad seda nurgelisuse teemat nata. Eks paista kui lõpuks ikka häirima jääb saab nende järgi uued torud lasta teha ju.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 20:26
Postitas 426f

kui tagumine vedrustus ilma lingita teha siis saaks toru kiige seest läbi ajada,aga see rikub sõiduomadused ära.ratas mis kiirendab 0-100kmh 2,4 seki ei ole sellise katsetuse masin.mujal on ikka torud kiige kõrvalt [youtube][/youtube]


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 20:28
Postitas Mait.V

Aga kui jätaks summuti üldse põhja alla. Milleks seda tohutut rauakogust sinna vaja on?


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 20:40
Postitas RaulK

kui pütt põhja all ei saa metsas juurikate otsas ukerdada ja linnas üle äärekivide shortcutte teha :mrgreen:


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 20:43
Postitas JAWAmees
426f kirjutas:

kui tagumine vedrustus ilma lingita teha siis saaks toru kiige seest läbi ajada,aga see rikub sõiduomadused ära.ratas mis kiirendab 0-100kmh 2,4 seki ei ole sellise katsetuse masin.mujal on ikka torud kiige kõrvalt [youtube]]

Ma nii huvi pärast küsin, et kas RF900 on see ratas, mis 0-100km/h teeb 2,4 sekundiga? :mrgreen:

vikiii, ettevõtmised on kiiduväärt, aga hetkel loodan vaid, et masina originaalplastid aitavad doonorjuppidena päästa mõne teise vanakese fighteri saatusest...
Sellegipoolest häid ideid masina ehitamisel :bsmile:

Edit: sai natuke valesti adresseeritud


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 20:59
Postitas yeekim

Sama siin, ehk saab plast kellegile hädalisele originaalis hoidmiseks!
Samas inimese enda ratas, las teeb, mis tahab!
(erand on vist see õnnetu 750 Yamu) :shock:

RF900 oli oma aja kohta VÄGA hea minekuga, sada saadi kätte 3,3 sekundiga.
Muuseas, sellega on ka püstitatud rekordeid:

Worldrecords:

Time Distance Average Speed
1hr 256 km (159m) 260.491 km/h (161.896mp/h)
6hrs 1514 km (941m) 252.341 km/h (156.831mp/h)
12h 3022 km (1878m) 251.835 km/h (156.516mp/h)
24h 5904 km (3669m) 246.000 km/h (152.890mp/h)

Fastest lap average: 268,965 km/h (167,163 mph) at 7:05 am, when the air had the highest oxygen concentration


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 23:17
Postitas kurikristjan

"Amort jääb ette" pole mingi vabandus, seda saab panna kuhu iganes!

Pilt

Tegelikult tulles asja juurde tagasi, siis
esiteks - ma ei mõista, milleks sinna 2 toru, kui 1 oleks täiesti piisav?
teiseks - ma ei mõista, miks peavad need torud olema paarisendistest seibidest kokku situtud; ma olen ka kunagi nii teinud, kuid olin siis loll, 17 ja puruvaene...
kolmandaks - jalaraudade lahendus on äärmiselt võigas.

Sabaraam on nii ja naa. Pusimise isu paistab sul olevat. :)


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 10 Jaan 2015, 23:37
Postitas JAWAmees

Päris nii ikka ei ole, et keerad amordi suvalisse asendisse ja töötab nagu on ette nähtud, hr vedrustuseinsener ja disainer kurikristjan.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 11 Jaan 2015, 00:09
Postitas Hr. Kaaru

Mõni aeg tagasi sai mustast torust kokku punktitud säästu torukolle üle tigitatud rullnokkadele, ja mäletamis mööda kahte aastat kaltsu all se vastu ei pidanud, eks sinile tuli oli 24/7 torus ka :mrgreen:


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 11 Jaan 2015, 00:18
Postitas kurikristjan

Päris nii ka ei ole, et ei saa aru ja tuleb norima. Ma julgeks oletada isegi, et see, kas asi toimib 10% halvemini või 10% paremini konkreetse ratta puhul, on suht ükspuha nagu säästufighteritega ikka. Nagunii on vedrustus vana ja väsinud ning pole sõitjale eriti paigas. Kui 426f jutu järgi ilma lingita panna, siis oleks suht perses küll originaal amordiga.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 15 Jaan 2015, 20:27
Postitas RaulK

Järgmine laar pilte edusammudest siis.

Raami vahele sai sopakaitse tehtud, sinna peale saab ära sokutada aju, releed ja muud elektri pudru.
Pilt

Parema külje võrguteema hakkab samuti ilmet võtma
Pilt
Pilt

Numbrimärgi kinnitus koos tule kronsaga
Pilt

Painutasin ka torujupid sumpa püti peale läbi mille hea vedada juhtmed tagaotsa tulede jaoks.
Pilt

A ja kui kellegil huvi siis ära anda ninaplast koos tulega. Raami leiab ka äkki.
Pilt


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 15 Jaan 2015, 22:51
Postitas zxPHT

Hea töö! Võrk meeldib! Jätka samas vaimus!

Indrek


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 16 Jaan 2015, 12:06
Postitas poison

kas jalarauad kallata kannatavad?


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 16 Jaan 2015, 17:12
Postitas efendi

Põnev värk. Kas tegid/teed - enne/pärast kaalutesti ka? Mind kohe huvitab, palju see kolakas sul lõpuks kaaluma hakkab, aga muidu edu. Mulle meeldib kui inimene teeb asju.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 16 Jaan 2015, 21:46
Postitas RaulK

Kaalutesti ei teinud aga eks saab passis olevaga hiljem võrrelda.


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 19 Jaan 2015, 00:36
Postitas RaulK

Nädalavahetus seljataga ja et teil igav ei hakkaks siis nata pilte ja juttu jälle.

Tagatulele sai potsku tehtud ja nähtavust proovitud. Esmapilgul tundus maru pisike aga põledes otse sisse vaadata ei kannata. On nähtav küll. Tegemist siis biker24 tellitud jubinaga (http://www.dragbike.ee/pood/?p=1&id=300&item=10065)
Pilt
Gabariit
Pilt
..ja pidur
Pilt

Sai lõpetatud ka parema ülemise otsa võrgu teema ning paigaldatud sadula kinnitus teema.
Pilt
Lukk tagumiku alla
Pilt
Raam on nüüd enam vähem valmis, mõned kinnitused veel ja siis vaja vaid korralikult kokku keevitada. (Seda teen siis kui kogu teema pulkadeks). Samas ees ootamas üks keerulisemaid teemasid - sabaplastik. Alustasin klaasplasti jaoks vormi tegemisega ka.

Pilt
Pilt

3.5 kuud veel aega ...


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 22 Jaan 2015, 03:26
Postitas RaulK

Vormi tegemine makroflexist on suht nüri. Ühe korraga lasta ei saa kuna siis ei kuiva sisemine osa ära. Lased mitu kihti, hakkad lõikuma, on mullid sees. Täida siis neid ja iga kord taas vaja tahendeda teemal. Niisama passida ei viitsinud ja võtsin käsile plastikud. Käiguvahetus hoova pulga tegin ka ära
Pilt

Esiporikalt eemaldasin nii mõnegi cm üleliigset plastikut
Pilt
Pilt
Kui kellegile peaks ebatasasused silma hakkama siis viimistlus on tegematta,

Kõhualuse sättimine pooleli veel. Parema ettekujutuse saamiseks sussasin äralõigatava osa üle. Selline lahendus pole küll lõplik aga midagi sinna kanti vast tuleb.
Pilt

Pilt


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 22 Jaan 2015, 07:14
Postitas puna

Ma küll ei saa aru miks käiguvahetus hoova kõveraks oled väänanud, aga esiporikal pole enam vigagi


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 22 Jaan 2015, 07:25
Postitas Kägu

Porikas on viisakas tõesti. Makro asemel on vastavat vahtu ka selle töö jaoks olemas, aga no siis olekski liiga lihtne sul :twisted:

Edu ehitamisel :bsmile:


Re: 98a. suzuki rf 900 projekt Vikiii

Postitatud: 22 Jaan 2015, 08:10
Postitas Raunokaselo

Kui jahutusradikast sisselaske kolleni külje ka ära disainid mingit moodi, siis on üks pilkupüüdev ratas küll.