Honda CBR1000F Steimo
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 11
- Liitunud: 08 Juul 2015, 22:54
- Tsikkel: Yamaha YZF-R1/kawasaki versys
- Asukoht: Haapsalu/Tallinn
Honda CBR1000F Steimo
Tere
Tutvustan siis ka oma 2 rattalist, milleks on 1991a valminud honda cbr 1000f.
Ei oska öelda mis ajahetkel üldine huvi motika vastu tekis, kuid see oli ilmselt aastatel 2004-2005. Tooaeg muidugi oli kõige muu kõrval takistavaks teguriks ka vanus, aga see selleks. Selline tõsisem huvi ja soov motikaga sõita on vahelduvalt olnud viimased 3-4 aastat kuid nagu ikka on kas aastaaeg vale olnud, või siis muud takistused. Sõidukogemust enne 2014a ka polnud üldse( kui välja arvata kunagi ammu 10min jawa seljas, mis ka kõige paremini ei lõppenud). Eelmise aasta suvel aga sain sõbra isa vana yamahaga sõita ja sellest hetkest alates olen olnud kindel et varem või hiljem ma omale ratta ostan. Niisiis oli selle aasta alguses plaan selge. Suveks ratta selga. Suve alustasin derbi senda X-race seljas kus siis käiguvahetust ja üleüldist liiklemist harjutada sain, kuid selge oli et 49cc pole siiski see mida soovin.
Juuni alguses läksin siis A-kat lube tegema ja sain kohe esimesel sõidutunnil 3 eri rattaga sõita (125, 500 ja 600cc). Põhjus lihtne. Kuna ütlesin ausalt et sõidukogemus puudub, alustas õpetaja kergest rattast et näha kuidas läheb. hästi läks
Juuni lõpuks oli asi niikaugel et kohe kohe sõidutunnid tehtud ja otsustasin et on õige aeg ratas ka ära tuua. Kohe alguses olin dilemma ees et kas võtta midagi 600cc või 1000cc mootoriga. Peamine valik oli honda cbr1000f ja yamaha fz600. Lõpuks otsustasin siiski honda kasuks.
Hetkel tegelen siis ratta korda sättimisega et kohe kui load käes, sõitma pääseks. Ostes oli rattal tühikäik täiesti puudu, jõnksutas sõites ühtlasel kiirusel ja üleüldiselt nägi räbal välja(katted puruks igaltpoolt). Lisaks lekkis karterist õli korralikult.
Nüüdseks olen vahetanud karteritihendi, veepumba simmeri, tosooli, õli+filtri, süüteküünlad, bensiinivoolikud ja hunnik polte/kruvisid. Lisaks plastikud veidi viisakamaks teinud ja karbussid puhastasin ära. Veel vajab vahetust mootori kett ja -pinguti, kuid loodetavasti saan selle lükata hooaja lõppu. Lisaks on soov talve jooksul ratta välimust muuta. Sellest aga täpsemalt siis kui ratas garaasis.
Kiitke ja laitke ideed esimese rattana liitrist omada ja kui kellegil sarnane ratas olnud, jagage kogemusi mis asjadele tähelepanu pöörata.
-
Teema algataja - Postitusi: 11
- Liitunud: 08 Juul 2015, 22:54
- Tsikkel: Yamaha YZF-R1/kawasaki versys
- Asukoht: Haapsalu/Tallinn
Re: Honda CBR1000F Steimo
Kirjutan vahepeal toimunust. Esiteks tähtsaim asi on vast see et alates 10.8.15 olen ma legaalselt liikvel, ehk siis load käes.
Olles nüüd mõne päevaga rattaga 400+km maha sõitnud, olen tõsiselt hädas karbussidega. Puhastamine ei aidanud midagi, segukruvide 0 keeramine ja tagasi paika keeramine( 3 ringi ) ei muutnud ka midagi. Probleem siis selles et tühikäik on väga mööda. Vahel vaevu jääb tööle, vahel sureb välja aga samas peale pikemat sõitu jääb tühikäik 3-4000rpm peale pidama Mõtlesin et proovin siis karbussid ära sünkroonida, ostsin vastava töövahendi ka aga selle külge keerates näitab see täiesti segast. Nimelt 1 ja 4 silinder jäävad ühtlaselt pidama aga 2 ja 3 silinder tõmbasid näidikuvedeliku tühjaks ja kõik Oskab nüüd keegi öelda mis seda põhjustada võib ? Nagu aru saan siis 2 ja 3 silindris on vaakumit liiga palju ? Kui kellegil ideid mida vaadata ise veel võiks enne kui töökotta lähen, andke aga teada.
Ahjaa, lisan ka lõppu et paaril korral on ratas nii teinud et käima pannes sureb välja ja enam tööle ei lähe enne kui mõnda aega seisab, eeldan et sellest et uputab üle ja küünlad märjad. Kas võib ehk olla et karbussid on kulunud ja lasevad liiga palju kütet läbi vms ?
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 17 Veebr 2014, 14:25
- Tsikkel: Honda CBR1000F
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Honda CBR1000F Steimo
Nagu siin foorumis korduvalt öeldud, siis puhastama peab korralikult. kõik väikesed kanalikesed karburaatori keres peab suruõhuga läbi puhuma. Enne muidugi carb cleaneriga leotama. Düüsid samamoodi.
Youtubes on selle puhastamise kohta ka videoid, mida vaadata. Näiteks:
Kas segukruvide all on kummitihendid korralikud ja kas on alles väikesed seibid? Kui kumbki neist puudu on või tihend väsinud, siis ei tööta masin normaalselt enam.
Millised küünlad on? Nende järgi näed ära kui mõni silinder ebanormaalselt rikas või lahja on. Või kui mõni üldse ei tööta.
Kui vanad küünlad on?
Karburaatori ja mootori vahelised ühenduskummid peavad olema korralikud ja pragudeta.
Enne pole mõtet seda sünkroniseerimise riista külge panna kui ratas normaalselt käib selles seades (3 tiiru väljas). Kui baasseades ratas sellist nalja teeb, siis sünkroniseerimine Sind ei aita.
Sellise vana ratta ostmine on suht riskantne, eriti esimeseks rattaks. Siis ei tea, mida ostes peaks jälgima või millised on kallid vead parandada.
Kui Tallinna läheduses asud, võid PS saata ja ehk saan aidata.
-
- Postitusi: 20
- Liitunud: 09 Nov 2014, 12:52
- Tsikkel: Kawasaki zr, Aprilia Falco
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 3 korda
Re: Honda CBR1000F Steimo
Pigem on 1 ja 4 silindris vaakumit liiga vähe... vaata klapi vahed üle.. või mõõda surved ära. Jamasin ka kunagi karpadega ja arvasin et sünkimatta või paigast ära.. Jamas tühikäik ja mootor lonkas ja kolises mis kole.. mida soojemaks mootor läks seda kõrgermaks läks tühi käik... ja kui mootor natuke jahtus polnud enam tühikäiku olla. Lõpuks avastasin et neljast silindrist olid ühel klapivahed ok.. ime et üldse töötas... peale klapide regulli oli nagu teine ratas...
-
Teema algataja - Postitusi: 11
- Liitunud: 08 Juul 2015, 22:54
- Tsikkel: Yamaha YZF-R1/kawasaki versys
- Asukoht: Haapsalu/Tallinn
Re: Honda CBR1000F Steimo
Küünlad on äsja vahetatud. Klapivahed kontrolliks heameelega üle aga pean sellesse enne vähe süvenema kuna pole varem sellega kokku puutunud.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Honda CBR1000F Steimo
Kui pole teada, millal viimati klapivahesid reguleeriti, siis juhul kui ratas ei käi, tasuks see töö ära teha samaaegselt karpa puhastuse ja checkiga ning hiljem sünkroonida. Mis puutub korralikult kinniolevatesse karpadesse, siis ehk on mõistlik otsida võimalus ultrahelipuhastuseks.
Kui karpad lahti, kontrollida ja vajadusel paika panna ujukite kõrgused, millest nõelte ja segukruvide kõrval tihti mööda vaadatakse.
Iseenesest mõistetavalt tuleb ka tuvastada ning kõrvaldada kõikvõimalikud vaakumilekked.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.