Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

bigdog
Postitusi: 1255
Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
Tsikkel: HD
Asukoht: Euroopa
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #61 Postitas bigdog » 30 Juun 2016, 15:43

ratsoup kirjutas:
bigdog kirjutas:Ei, need pole õiged.
Siin on õiged:
http://www.jawashop.com/Detail/11298


Parandage mind kui ma eksin, aga need konkreetsed mutritega sumpsid peaksid olema vanema aastakäigu mudeli omad? Minu vanadel sumpsidel mutreid pole, käivad lihtsalt leegitorude sisse. :)

Tunnistan, et ei mäleta enam täpselt. Enne nädalavahetust ei saa üle kontrollida seda esimest kinnitust. Mäletan, et sinna käis asbestnöör sisse. Ja ilmselt pidi seda ka kuidagi koomale pingutama.
Oma otsuse tegin pildil oleva summuti tagumise otsa järgi.
Õigeid saab siit vaadata:
http://databikes.com/imgs/a/c/o/b/e/jaw ... _1_lgw.jpg


Your choice is Your half chance.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #62 Postitas ratsoup » 03 Juul 2016, 20:08

Minu originaalsumpsid on sellised all olevatel piltidel. Muidugi tipp-tasemel nõuka-aegse sumpsituuninguga. :P

Pilt
Pilt

Oskab keegi välja pakkuda, kust selliseid va Jawamarkt leida? Seni kõik leitud kas mutriga või teistsuguse otsaga.

Vahepeal sai pidurimehhanism koostatud ja külgkorvi amorti remonditud - kulunud varras tuli asendada vanast tagumisest amordist.

Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 195
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #63 Postitas stretch » 04 Juul 2016, 01:21

Seda, millal täpselt mutriga summuti vahetus kummitihendiga versiooni vastu, teavad teised ilmselt paremini, aga vaadates näiteks selle isendi (parool: 360) raami- ja mootorinumbreid, võiks eeldada, et ka Sinu tsiklil olid originaalis siiski mutriga sumpsid. Või toimus see üleminek just selle mõnesaja ühiku jooksul, mis jääb nende tootmise vahele. Samas nii mõnelgi musta numbriga Jawal on küljes just uuemad summutid, kuigi peaksid olema mutriga, seega ei oleks "valede" kasutamine vähemalt minu arvates just väga suur originaalist kõrvalekaldumine.
Kas vanad on muidu nii hullus seisus, et ei kannata enam külge kruvida? Pildilt tunduvad päris siledad.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #64 Postitas ratsoup » 04 Juul 2016, 12:01

Targemad mehed rääkisid, et neid kummitihendiga versiooni enam ei tehtagi. Originaalides on üks täitsa OK, teine on aga kohtunud äärekivi või millegi taolisega kunagi :) Peab siis mutriga variandi leidma.

Edit: täpsustuseks siis, et teema nimes olev aasta on vale ((Kahjuks ei saa enam muuta). Tegelikult on numbri järgi toodetud 1972 ilmselt ja arvele võetud 74.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #65 Postitas ratsoup » 12 Juul 2016, 11:44

Nädalavahetusel oli veidi aega tegeleda. Kaks ratast all ja mootor peal. Nüüd tuleb elektron süüde peale panna ja juhtmestik ära vedada. Sellega seoses, kas keegi tore inimene Nõmme kandis tahaks mulle laenata tõmmitsat, milelga vana genekas maha saada? :)

Pilt
Pilt

Korvile said ka esimesed asjad külge.
Pilt

Tuleval nädalavahetusel panen oma portselanimaalijast ema jooni võõpama. :P

kalju1
Postitusi: 281
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tsikkel: Cagiva
Tänatud: 2 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #66 Postitas kalju1 » 12 Juul 2016, 11:48

geneka rootori eemaldamiseks ei ole tõmmitsat vaja. rootoril on sisekeere (vist oli M8, aga võin ka eksida), keerad poldi sisse ja see pressibki rootori lahti.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #67 Postitas ratsoup » 12 Juul 2016, 14:16

Hmm peab proovima. Mulle küll targad selgitasid, et vaja läheb sellist vidinat joonisel A:

Pilt

Ehk siis teritatud M8 polt. :D
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 290
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: gixxer1000- VN 750 custom
Asukoht: Kostivere-Raasiku-Kuusalu
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #68 Postitas Kauri » 12 Juul 2016, 16:24

Võta miski tugevamast materjalist 4-4,5mm pulk (katkise puuri saba vms), pistad auku minema ja tavaline M8x1,25 polt pikkusega ca 50mm järgi.
Kui tahad elu mõnusamaks teha siis võid miski kuullaagri kuuli ka vahele visata.
Peamine on see, et toetuspunkt oleks väntvõllis oleva M6 keerme põhjast ja M8 polt peab haarama enne pingestumist vähemalt 5 keermeniiti, ehk siis min. 5 täisringi
Pulka on vaja selleks, et mitte keerata tuksi väntvõlli otsas olevat M6 sisekeeret. Ma ise rikkusin kunagi ühe keerme ainult polti kasutades ära päris korralikult.
Kõik tööriistad ühest kohast, http://www.motoral.ee
kauri@motoral.ee
553 4250

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #69 Postitas ratsoup » 14 Juul 2016, 09:59

Tänud nõu eest! Tegin keermelatist sellise:
Pilt

Süüde peal, nüüd vaja siva juhtmed ära vedada.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #70 Postitas ratsoup » 28 Juul 2016, 10:55

Vahepeal algas puhkus ja oli rohkem aega tegeleda. Pean ütlema, et kindlasti ei kujutanud ette ajamahtu, mis läheb ratta kokku paneku alla. Eriti arvestades, et teen sellist asja esimest korda. Siin aga siis mõned pildid protsessist:

Pilt
Pilt
Pilt

Esimene käivitus:


Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Hetkel ratas 98% valmis. Eile sai TÜV tehtud. Vajab veel tegemist:

1) Vanad kroom paagikatted uute vastu (Jäi tulemata jawamarketist)
2) Vanad leegitorud uute vastu (Jawamarketist saadeti valed)
3) Piduripedaalile kroomitud asendus leida
4) Sadulalukk tagasi panna
5) Korvi tagumine helkur tagasi panna
6) Karburaator korralikult ära reguleerida
7) Peegel külge panna
8) Korvi kallereguleerida
9) Põlve tuulekaitsmed paigaldada
10) Karbussi kaan
11) Parem küljeplekk tuleb välja vahetada. Varuosa kahjuks on teise kujuga/modifitseeritud. Kellelgi on pakkuda? :)
12) Parem küljepleki kinnitusklamber jäi värvimata. Tuleb järgi aidata.
Viimati muutis ratsoup, 28 Juul 2016, 11:20, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #71 Postitas urmas66 » 28 Juul 2016, 11:14

Vägev,tubli töö.Hääl oli selline jubedat nostalgiat tekitav.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #72 Postitas ratsoup » 29 Mai 2017, 23:28

Jawa hooaeg sai avatud möödunud nv. Tehtud on ka järgmised tööd:

1) Karburaator on reguleeritud enam-vähem konfiguratsiooni
2) Esimesed amordid tahtsid paremaid tihendeid alla otsa
3) Korvi kalle sai tublisti reguleeritud. Nüüd igati paigas ja rool ei kisu.
4) Leegitorud said uued alla.

Pilt

Kuna mootor remonditud, vaja 2000km sissesõitu teha. Seepärast mõtisklen siin, et teha väike väljakutse ja liigelda 1 kuu ainult jawaga. :D Eks paistab, kas viitsin ette võtta selle tralli.

Jätkuvalt otsin parempoolsed korralikku küljeplekki (mis käib tööriista kasti ümber). Tagadi laadal polnud ühtki pakkuda :(

Teema algataja
ratsoup
Postitusi: 32
Liitunud: 19 Mai 2015, 16:33
Tsikkel: Jawa
Tänatud: 4 korda

Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt

Lugemata postitus #73 Postitas ratsoup » 25 Sept 2017, 10:56

Ja ongi käes aeg lõpetada esimene täispikk hooaeg pärast Jawa taastamist. Sõidetud sai ca 500-700km. Oleks tahtnud rohkem, aga töö ja ning muud faktorid segasid natuke vahele.

Selle suve jooksul said tehtud järgmised tööd:
1) Keeratud kinni omajagu polte, mis tahtsid lahti tulla.
2) Seadistatud ja üle pingutatud pidurid, siduri tross, kett.
3) Paigaldatud istmelukk tagasi
4) Korvi tagumine helkur remonditud ja tagasi paigaldatud.

Ainus asi mis veel teha vaja - parempoolne küljeplekk taastada, üle värvida ja külge panna. Loodan talve jooksul selle pisikese asjaga valmis saada.

Pilt enne talvekoju sõitu:

Pilt




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: MihkelATR ja 3 külalist