Külgkorviga Jawa 360 1972a - Aivar & Märt
Moderaator: Moded
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Ma ei tahaks soovitada sul sealt jawamarketist praegu midagi tellida (puhtalt minu subjektiivne emotsioon). Enne toimisid asjad (minu jaoks) ilusti, nüüd on mingi jama majas. Sa kas ootad sügiseni või saad "orginaali" asemel uue "türgi käsitöö". Nende orginaal võib tähendada ka seda et on lihtsalt tsehhis toodetud, mitte ajastu originaal. Mingite juppide puhul nad isegi rõhutavad originaalsust, mida iganes nad selle all siis mõtlevad. Ma rahuldan ennast juba 2 kuud ühe vidinaga täiesti tulemusetult. Korra vastati et kohe kohe ja rohkem ei taha keegi suhelda. Võibolla ma lihtsalt ei tea mõjuvaid põhjuseid. Kui sa nende guestbooki loed siis näed et suitsiidi piirile viidud kliente on rohkemgi sinna kogunenud. Kes ootab eelmise aasta juunist saati ja kes ähvardab kaebama minna, segamini nendega kes on väga õnnelikud. Aga võibolla see ongi tavaline ja midagi hullu lahti ei ole. Lihtsalt infoks.
Ja kõike mida annab restaureerimisel taastada tasub taastada, juba lihtsalt lähtuvalt audentsusest.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Milliste juppidega on Sul probleeme esinenud? Oskad öelda mida nad seal siis türgi jamaga välja vahetavad? Ka mulle on jäetud mulje, et ära kunagi eelda midagi (stiilis, et klaas tuleb aukudega või et korvi kattel on trukid kinnitatud). Meie praegune varuosa list, mis plaanis järgmisel nädalal tellimusse panna siin. https://www.dropbox.com/s/2m4v7ikqoua7u ... .xlsx?dl=0 Mõni kogenum jawa mees võib heaga kommenteerida ja ehk üht-test soovitada. Hoidutud on türgi kraamist.
Üldiselt on projekt seal maal, et ratas tükkideks võetud. Praegu käib klaaskuul/sooda pritsija leidmise otsingud. (Olen soovitusteks avatud) Tagumise porilaua alt tuli välja kole üllatus. Punktkeevitused tugevduse all möllab rooste. Kuidas sellele üldse taastamise vaatenurgast läheneda? Keevitades?
Ühtlasi, nippe kuidas vanu mutreid, polte uue vääriliseks saada? Korvi konstruktsioonides on küllalt unikaalseid osi, mida oleks vaja taastada.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Tere!
Kuna keegi teine ei vasta, olen sunnitud seda ise tegema. Nimekirjas oleva sadula alumisest küljest on targu pilt tegemata jäetud. Nägin neid replika sadulaid sügisel Tšehhis Veteran Bazaril ja tegu on ikka täieliku saastaga, millest tuleks suure kaarega mööda käia (alumine plekk vale kujuga, kronsad puudu, sadul ise kööbakas jne). Ketiratta kate pildil on samuti kahtlane, pinnakate on vale, ning originaalis ei ole seal servas ranti. Piduripedaal erineb originaalist, tõenäoliselt Türgi toodang. Velje katteid läheb vaja kaks; pildil kujutatud gaasirutška on "sport" tüüpi.
Paraku tuleb üldiselt nõustuda üleeelmise postitaja viimase lausega, samuti on argo_1974 Jawa restaureerimise teema väga hästi siin kokku võtnud.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Asi selge, sadula ja istme restaureerime. Ühtlasi tänud kommentaaride eest varuosa nimekirja osas. Viisin sisse muudatused! Argoga oleme olnud suhtluses varasemalt ning antud teema samuti teada.
Vahepeal on raam ja mõned muud detailid jõudnud värvija juurde. Seal lähipäevil hakkab sorteerimine, mida vaja pritsida ja mida mitte.
Ühtlasi ka mõned pildid ratta lahti võtmisest:
Vana ja renoveeritud originaalmootor kõrvuti
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kõik poldikesed mutrikesed hoovakesed võllikesed saad uueväärseks või isegi veel paremaks kui lased nad uuesti üle tsinkida. Ka kodarad on orginaalis tsingitud. Rummud puhtaks lakkuda ja põhimõteliselt oleks vaja ainult pöidasid kui need olemasolevad väga roostes on. See renoeeritud mootor vajab veel kõvasti nühkimist õige "tooni" saavutamiseks. Küsisid mis juppidega võib probleeme esineda. Lisaks stretchi poolt mainitule kõigega ja ükskõik millisest poest. Loterii. Näiteks ei mahu uued tagakiige puksid pesadesse, näiteks ei sobi roolikannu laagri ülemine ja alumine pool kokku kuulidega, näiteks spidoka trossi ots on teise keermega kui spidokas ise, ühesõnaga kõik mille peale ei annagi kohe tulla. Sadula ja istme kateid müüakse ka eraldi aga materjali tahaks näe jälle enne katsuda
Ja nüüd küsimus suurele ringile. Mis asjaga ja mis tooni Jawa oma mootoreid tehases värvis????? See pole viktoriin vaid igati tõsine küsimus elust enesest.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Mootoreid ei värvitudki. Ma ei ole kindel kas silindrid olid värvi all tehasest või on see hilisem kosmeetika. Vanad silkud võisid ka loomuliku oksiidikihi all tumedamad paista.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1940
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
See on jah selline küsimärgiga asi, minu peetud jawadel olid nood ka mustad või selle laadse värvijääkidega.
Muud osad tehtud läbipaistva lakiga.
634 Seeria lõpu aastatel, tulid esimesed (väliselt) alu silindrid.
Porilaua nn. tugevduses jookseb ühtlasi, tagumise tule kaabel.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Meie mõlema mootori silindritel on/olid samuti musta värvi jäänused. Renoveeritud mootor paistab pildil veidi tuhmim/tumedam kui on + on samuti natuke tolmune korvi lihvimisest. Sai see aga klaaskuuliga puhtaks lastud ja mulle isegi väga meeldib see matt tulemus. Iseasi kauaks seda on.
Täna sai hakatud vaatama mis amortidest saab. Tagumistega on nõnda, et kindlalt kroomosad vaja koormida/uued muretseda. Kas see toode siin on kõlbulik soetada? Eraldi kroom alumisi katteid ma ei leidnud. http://jawamarkt.cz/en/rear-shock-absor ... st-10-set-
Õnneks esimesi on meil kaks paari ja ehk vast annabki kokku kombineerida 99% roostevaba lahendus. Tekkis aga küsimus, kuidas saada kätte porilaua kinnitus amordi küljest. Tahaks selle ilusti ära puhastada ja vajadusel tsinkida. Polt amordis ja see mutrit meenutav asi seal on ümmargune. Lisaks, mida teeb amordi all olev polt? Kui kõrge peaks olema õlitase ja milline õli sobib vahetamiseks? Veel nippe, tähelepanekuid? Kuulaks hea meelega õpetussõnu targematelt - pole varem amorte remontinud.
Lammutasin korvi konstruktsiooni osadelt mutikad küljest, et viia tsinkimisse.
PS. Tuli just välja, et ostetud asendus parem küljekarp (Originaali keevitas Aivari vanaisa laienduse et relee ära mahuks...) on piisavalt laines, et see tuleb kõrvale heita. Kui kellelgi on pakkuda, andke teada.
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Hiid kirjutas:Mootoreid ei värvitudki.
Tere!
Kust sellised andmed? Et keegi võttis vaevaks näiteks selle kasutamata Jawa karterid ise üle värvida? Samas albumis võib veenduda ka silindriribide oksiidikihis.
Amortidest - porilaua kronstein on oma kohale kinnitatud keevisliitega, seega elusalt eemaldamine on raskendatud. Amordi all olev polt hoiab kinni nö. korki, millesse omakorda kinnitub amordivarras. Õlikogus kummassegi torusse on 140cm3.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Silindrid värviti valuvormist tulnud toorikutena enne mehaanilst töötlust:
Mootoreid värviti pärast täielikku koostamist:
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kaantele, nagu näha, visati mingid katted peale, aga käivitusvänt võis vabalt värviseks saada? Igatahes väga hea pilt restaureerijatele tööde järjekorrast: ülima autentsuse saavutamiseks sarnane rakis teha, mootor samamoodi täiskomplektsena silindritest (või on eesmisest ülemisest mootorikinnitusavast ka mingi pulk läbi?) üles riputada, kaaned kinni teipida ja tuld!
Samas küsimus värvi tüübi/koostise kohta säilib... Näiteks karteripooli Plex-Us leotades irdus vana värv sealt üsna kiiresti.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Mootori värviks on märgitud mõnedes dokumentides lihtsalt J (J = hõbemetallik, teisendustabelid annavad tänapäevaseks tooniks RAL 9006).
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Huvitav kust sellise RAL 9006 koodiga värvi võiks saada mis oleks nii keemia, kuuma, ilmastiku kui ka kratsimiskindel.
Üldlevinud kuumakindel hõbedavärv ei ole mitte see.
Pritsist tulnud tuhm alumiinium ei ole ka mitte see.
Läikima nühkimine ei ole ka mitte see.
Ja on see värvimine üldse hea mõtte????
Mul 638 mootor on tehasest üleni värvitud old, koos küljekaante ja vibra leevenditega.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Sai just 1184€ tellimus jawamarketisse teele pandud. They better not screw that up
Rääkides värvidest, kas keegi oskab öelda tänapäevase Jawa originaal punase koodi?
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
No pagan, ma neid 250 ja 350 mootoreid noorena lammutanud ja isegi uut numbrit peale löönud, eelnevalt vana maha viilides. Nendel küll mootor värvitud ei olnud, ma olen päris kindel. Aga äkki mingil ajal ja mingil mudelitel tehti. Neid Jawa mudeleid on päris palju. Nii et kui päris autentsust taga ajada siis tasub asja veel uurida. Jawa mootorite valutöö oli nii ilus et seda oleks patt üle värvida.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kirsipunane värv on originaalis tähisega ČSN 8850.
Tänapäeval ringleb netis hulgim värvikoode, Volvo 117, MB 3642 jne.
Benefitis saab erinevaid proovitahvleid vaadata, mis nad 360 jaoks on teinud.
Väidetavalt osteti algusaastatel mootorite värvimiseks sisse Du Ponti värvi Syntopal G 1077. See värv eeldab nakkekrunti alla ja bensiinikindluse jaoks lakki peale. Hilisemate kokkuhoiumeetmete käigus sai sellest krundi ja lakita kodumaine värv tähisega J. Peal see raip igatahes ei seisa. Samas väidab tehas nt 634 ingliskeelses teenindusdokumentatsioonis, et alumiinumdetailide värviks on G 1077. Tõenäoliselt on tegu blufiga, sest olles tutvunud kahe Inglismaalt pärit 634 mootoriga, siis värvkate on neil sama kehv kui siin müüdutel.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kadaka Värvifoorumis ulatati mulle Jawa värvikaart. Vana Jawa jaoks oli neil seal mitut tooni.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Ei mäleta küll, et need ümarate karteritega mootoritel karter värvitud oleks olnd. Silinder oli küll jah mustaks värvitud ja alguses uut käivitades lõhnas eriti mõnusalt..
-
- Postitusi: 228
- Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
- Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 7 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Selektiivse lugemisoskusega uskmatutele panen seekord lingi asemel pildi tutikast Jawast siis otse:
Kui see ollus karteril, kruvipeadel ja silindriribil ei ole värv, mis see siis on?
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Pole mõnda aega kirjutanud. Vahepeal on toimunud järgmist:
1) Saadud kätte raam ja mõned põhikonstruktsioonid värvimisest.
2) Tehtud jawamarktist tellimus ja saadetud ratta rummud tsehhi.
3) Esimene ports motreid-polte on tsinkimisest tagasi.
4) Seoses punktiga 3 said iga viimne mutrike jawa juures üles pildistatud ja katalogiseeritud. Tuleb see kaadervärk kuidagi ka kokku panna. Paraku tuli tõdeda, et ca 30% originaal mutreid-polte on hävinud/välja vahetatud.
5) Valmistatud vineer alused korvi istmele ja viidud koos sadulaga sadulsepa juurde.
Lähipäevil plaanis mootor raamile tõsta. Esiamordid tuleb ära renoveerida. Mõned asjad saab veel kokku panna. Küll aga jah, edasi jäävad enamik asju jawamarketi tellimuse saabumist ootama.
Mõned pildid kah:
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Praegu on õige aeg ka kiigepuksid üle vaadata. Neil vanadel on pukside vahe nii väike et iga väike kulumine annab pärast tagaotsa vänderdamises tunda. Kui kurvi lähed nii et jalaraud maas, siis üsna vastik kogemus. Nii et kui vaja tuleks puksid vahetada. Uuema raamiga Jawal on tagakiige puksid üksteisest oluliselt kaugemal ja kulumise mõju väiksem. Ja neil vanadel oli veel selle tagakiige telje õlitamissüsteem mootorikaane tagumise poldi alt, need kanalid vaja puhtad hoida. Üldiselt see tagakiige puksimajandus on neil üks nõrk koht.
Minu oma lükati kunagi ülevaatuselt tagasi kuna korvi rattal oli liiga suur loks. Kästi korda teha. Põhjuseks oli korvi kiige kinnitus, mis ei olnud mitte puksi vaid laagriga (!) lahendatud. Õnneks sobis sinna täitsa standardlaager ja asi sai korda. Vaata see ka üle, seda suht lihtne vahetada. Jällegi sõidustabiilsus.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Hmm, vast tõesti. Kas korrektne varuosa on see: http://jawamarkt.cz/en/search/axle-of-r ... iron-czech ?
Korvi laagrid said vahetatud uute vastu
Ühtlasi küsiks targematelt nõu pidurihoova pikkuse kohta. Minu jawal oli ees lühike, taga ja korvi rattal pikk. Kuidas see originaalis peaks olema? (Vedrud on pildil tore nõukaaegne omalooming )
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kuna pidime jawamarkti tellimust 1,5 kuud ootama, sai vahepeal garaaži koristatud ja ehitatud. Esimene saadetise pakk aga käes nüüd, teine peaks varsti saabuma. Samuti enamik osi värvimisest tulnud.
Sai selline tööriist ehitatud tagumiste amortide lahti võtmiseks. Külgkorvi amordiks tuleb ilmselt vanast tagu amordist midagi kokku ehitada.
Osad värvimisest tulnud detailid
Jawamarktist saabunud asjad
Tegelesime tsingitud poltide ja värvi osade komplekteerimisega
Kahjuks ei saa veel hakata asju raamile laduma, sest esimese ja ka tagumise ratta alla panekuks veel vajalik puudu jawamarktist.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Istmed käes! Kohe kohe ka viimased osad värvimisest. Tagaporikat tuli veel keevitada, sest tugevduste vahele oli rooste sisse pugenud.
Tilk tõrva meepotis on aga tõsiasi, et Jawamarkt pole siiani (üle 2 kuu pärast tellimuse tegemist) tellimuse teist osa veel saatnud. Ja nad vanad s*tad ei vasta meilidele ja kui vastavad, siis on see midagi sellist:
Jawamarkt kirjutas:Please give me 5 min.
I have clients here.
Thanks.
Peter
Mingit infot selle kahe kuu jooksul pole muidugi kordagi tulnud, et millal nad midagi üldse suvatsevad saata. Aga mis teha... selline on tulemus kui on monopol.
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Kui veab ootad sügiseni. Neil lihtsalt ei ole omal ka veel neid puuduvaid juppe mida sulle saata.
Monopolist on õnneks asi kaugel. Neid poode on mustmiljon inglismaast hiinani.
Olenevalt kus midagi magusat antakse olen ise kasutanud täiesti edukalt veel selliseid kohti.
http://www.jawashop.com/
http://www.mototechnik.cz/
http://www.ost2rad.de/
Huvitavaid originaalseid üllatusi on kusjuures teinekord tulnud ka kohaliku kaubandusvõrgu "unustatud laojääkidest".
Ja kui tahad ajaviiteks sisseostuhindadega kursis olla siis suvaline ettejuhtuv türgi leht
http://www.mekanmotor.com/jawa-250
Või lihtsalt suvaline ukraina leht
http://automotolom.com.ua/user/34/1
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Enne sügiset mu kannatus igaljuhul katkeb ja eks siis tuleb piisavalt ebameeldivaks muutuda, et on lihtsam asjad ära saata.
Mõtlesin, et lähen ostan OÜ Barosest omale mõned põletavamad puksid ära, siis saab vähemalt hakata asja kokku laduma...
Eile sain kätte siis viimased asjad värvist:
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Jawamarkt-i saaga pole veel läbi. Õnneks saatsid enamiku mudru ära. Umbes 1/4 rahalisest vääringust on varuosadest puudu (sumpsid ja paagikatted). Avaldus raha tagasi saamiseks igatahes on PayPal-is sees.
Tuleb välja, et tsehhi kroom asjadega on jama majas, sest vend kes neid tootis viskas sussid püsti ja tema poeg, kes nagu asja üle võttis, pidi looder olema. Seega Jawamarktist sumpse tellida pole lähiajal mõtet. Tuleb vast mujalt mingi asendus leida... Kas need on originaalile vastavad? http://www.mototechnik.cz/index.php?mai ... ts_id=1352
On kellelgi olnud sealt tellimise rõõmu, kogemusi?
-
- Postitusi: 1314
- Liitunud: 11 Sept 2005, 21:43
- Tsikkel: HD
- Asukoht: Euroopa
- Tänanud: 15 korda
- Tänatud: 10 korda
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
Ei, need pole õiged.
Siin on õiged:
http://www.jawashop.com/Detail/11298
Re: Külgkorviga Jawa 360 1971a - Aivar & Märt
bigdog kirjutas:Ei, need pole õiged.
Siin on õiged:
http://www.jawashop.com/Detail/11298
Parandage mind kui ma eksin, aga need konkreetsed mutritega sumpsid peaksid olema vanema aastakäigu mudeli omad? Minu vanadel sumpsidel mutreid pole, käivad lihtsalt leegitorude sisse.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.