Kawasaki VN 2053 / 2215

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #1 Postitas TiitX11 » 06 Sept 2015, 22:48

Sai selline isend soomest toodud (oli eesti registris) 2004a. ja 14000km läbisõit. Tundub, et ei ole kruvitud sest paistab nii seest kui pealt uueväärne ja korralik värv + tohutult lisavarustust. Siin naerab eelmine omanik kasuliku tehingu üle :D
Ratast on just välimuse poolest palju tuunitud: kroom osad, cobra sumpsid, PowerComander, 240/50 R16 tagarehv, madaldussari koos tagaamordiga, uued esipidurid, geelsadul, haakekonks j.n.e. https://www.dropbox.com/s/mdjrjf1g033ki ... e.jpg?dl=0

Antud isend on mõeldud suurekasvulisele mehele, nii 190-220cm ja kaalu ikka üle 100kg. Mõeldud juhtraua kuju ja pedaalide asendi järgi aeglaseks "cruisamiseks" ja otseteedel kulgemiseks.....see aga mind kohe kuidagi ei rahulda samuti ka mootori tehnilised andmed. Cruiseritel kulgejad jagunevad kaheks, ühed väidavad, et piisab ka 40-50hj, teised need aga on vähemus leiavad, et alla 200-300hj tagarattast pole üldse midagi. Mina olen kusagil vahepeal: kergele cruiserile piisab ka 100-120hj tagarattast, raskel ja suurel peaks see natuke suurem olema. Töid tuleb palju, isegi oodatust rohkem ja alustuseks alustasin jalatappidest ja käiguhoovadest. Tapid 60mm tahapoole ja kannaga vahetuse hoova eemaldamine, lisaks tappide pöördumise suurendamine, kaalu vähendamine ja deflonist maad puutuvad "pukid". Originaalis on eriti tugevad ja rasked ~4kg tk (käega katsudes) ja ebamugavas asendis, isegi maad puutuvad "pukid" on malmist ja ~0,2kg tk. Siin on valmislahendus peale radikaalseid muudatusi:
https://www.dropbox.com/s/zlnrlm9cweqb1 ... 1.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ufxslcn4up51s ... d.jpg?dl=0

Esimene probleem tekkis 680kg tsikkli tungiga....ei mahu kohe kuidagi alla ja tuli suuresti ümberehitada, liiga madalal on raami alumised torud :evil:
Nüüd juba tungil ja saab töödega alustada.

https://www.dropbox.com/s/svivhehz7hncw ... 2.jpg?dl=0


Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1366
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #2 Postitas tali » 07 Sept 2015, 18:02

Ambitsioone vaadates, kas tuleb föönitamine? Või meh blower?
Äge projekt igal juhul, jälgin huviga (w)
Edu!
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!

kurikristjan
Postitusi: 1190
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #3 Postitas kurikristjan » 07 Sept 2015, 19:47

680 kg ta küll ei kaalu, siis peaks mootor üleni malmist olema nagu sõjaaja DKW-del. Eluskaal ehk ikka 300-350 tuuris, nagu elevantidel ikka.

Mootoriülekandega on niisugustel probleeme olnud, kui liiga madalal pöördel lõhutakse, muud suuremat väga ei meenu/pole kuulnud. Stockis ta just mingi eriline loom ei ole muidugi, minekult võrreldav 1400-1500 cm3 ratastega.
Hälvik-mootorrattur
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #4 Postitas stev666 » 07 Sept 2015, 19:49

kurikristjan kirjutas:680 kg ta küll ei kaalu, siis peaks mootor üleni malmist olema nagu sõjaaja DKW-del. Eluskaal ehk ikka 300-350 tuuris, nagu elevantidel ikka.

Mootoriülekandega on niisugustel probleeme olnud, kui liiga madalal pöördel lõhutakse, muud suuremat väga ei meenu/pole kuulnud. Stockis ta just mingi eriline loom ei ole muidugi, minekult võrreldav 1400-1500 cm3 ratastega.


usun et räägiti tungi tõstevõimest
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #5 Postitas TiitX11 » 07 Sept 2015, 20:37

[quote="kurikristjan"]680 kg ta küll ei kaalu, siis peaks mootor üleni malmist olema nagu sõjaaja DKW-del. Eluskaal ehk ikka 300-350 tuuris, nagu elevantidel ikka. (Passis on tühimass 371kg, see on ilma kütuseta ja õlita, 400kg tuleb ära. Kuna raskuskese on veel allapoole viidud originaalist ei tundu raske. Otsustav hetk saabub kui vaja pool küliti asendist püsti tõsta....kui aga päris kummuli siis vaevalt alla 2-e mehe saab hakkama).

Mootoriülekandega on niisugustel probleeme olnud, kui liiga madalal pöördel lõhutakse, muud suuremat väga ei meenu/pole kuulnud. Stockis ta just mingi eriline loom ei ole muidugi, minekult võrreldav 1400-1500 cm3 ratastega.
Standardis küll aga peale kubatuuri suurendamist ja kõike muud mootori tuuningut läheb Rocket III-est nii võimsuse kui erivõimsuse poolest mööda.
Täna sai originaal lenks asendatud teise "kõverikuga" mis on mugavam. Originaalis oleks nagu Mati Kaalu mõne hoolealuse pealt 1/1-le maha viksitud ja näeb välja selline:
https://www.dropbox.com/s/fa0n4wa8c6duy ... s.jpg?dl=0
Raskel rattal peab (peaks) olema selline lenkstang mis kannab jõu õlgadesse ja pöörded saab teha õlgu liigutades. Ranne, eriti kui on ebaloomulikus asendis ei ole piisavalt tugev ja tekib ebakindlus juhtides, tuleb veel kurvis auk ja ongi kõik.
Uut lenkstangi sai otsitud kataloogidest aga päris sellist mis oleks meeldinud ei leidnudki, kui oli sobiv siis laius 70cm on liiga vähe, laiemaid oli samuti lugematuid variante ja isegi selliseid millel juhtraud on peast kõrgemal ja kas käed üldse küünivadki selleni :D
Lõpuks sai võetud motokeskusest seinalt üks kõverik mis nagu oleks kõlvanud ja pandud paika, originaal oli selline, et ei soovinud seda enam mitte mingil juhul........uus, olgu või veel hullem aga mitte seda oinasarve! Uue pilt siin:
https://www.dropbox.com/s/oxgdy9q5y99qd ... 2.jpg?dl=0
Lenksu vahetus peaks olema ülilhtne aga siin oli vasak käepideme otsakork nii kõvasti kinni,et isegi torutangid ei aidanud, tuli maha saagida. Uus "kõverik" on vähemalt selline millega annab juhtida ja 84EUR ei ole teiste 350+20% lenksudega võrreldes eriti kallis. Päeva lõpul sai tuvastatud, et aku tühi või õhtal ja panin laadima. Sellel mudelil on akule ligipääs üliraske: vaja kuuskante, et sadul maha võtta ja siis tähikuid, et saaks aku katte maha. Välioludes raske kui mitte võimatu ülesaane, sest ega töökoda koos kõigi võtmetega kaasas kanna. Istme all on vaba ruumi PowerComanderile ja mööndustega saaks suitsupaki mahutada. :cry:
Juhi iste on tehtud päris nahast, must ja beež, mingist erilisest ja geel padjandil, mugav, seda küll aga suurem originaalist ja tagareisija iste ei taha mahtuda. Originaal kinnitused on paigas aga tuleb esiääre kuju muuta ja sellised "pisiasjad" võtavadki aega, lisaks vaja ka sadulsepaga konsulteerida.
Hea uudis aga on VN2000 omanikele.....on saada kiirem veoratas sellel 33 hammast 32 asemel ja väidetavalt annab nii kütusesäästu kui sõidumugavust.
http://www.ebay.com/itm/320751298562?ru ... 26_rdc%3D1
Individuaallahendused lähevad jube kalliks nii rahaliselt kui ajaliselt, siin on käigupedaali puks ja tagumiste suunatulede kronstein enne peentöötlust ja kroomi. Antud juhul ilma treiali abita ei pääsenud sest viili ja puuriga võidki jääda nühkima :ner:
https://www.dropbox.com/s/gejhdtmea7tem ... A.jpg?dl=0
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #6 Postitas stev666 » 08 Sept 2015, 07:31

Neid 125 hp cruisereid on ju stockis ka olemas. Kas selline ehitus ennast ära tasub? Kui muidugi on isu ise teha, siis küll.
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #7 Postitas TiitX11 » 08 Sept 2015, 08:16

stev666 kirjutas:Neid 125 hp cruisereid on ju stockis ka olemas. Kas selline ehitus ennast ära tasub? Kui muidugi on isu ise teha, siis küll.

Näita millised on stockis 125h, jättes välja eksootilised pillid?
1) Triumph Rocket III uusim 109KW=148hj, selle dyno pole näinud aga 140hj kardaaniveolisel on stockis 115-120hj
2) Suzuki Boulevard M109 ja HD V Rod 85-92KW=115hj, dyno 100-115hj
3) Kawasaki VN 2000 76KW=103hj, dyno 89-94hj
4) Yamaha XV1900 73,6KW=100hj, dyno pole näinud
Suzuki ja HD on kiirekäigulised 7000 ja üle selle pööretega mootoritega samuti kui Honda X11, viimasega oli alles dynos ja näitas 119,65hj ja 50,65N/M lasin regullida just alumise otsa väänet millest oli puudus, üldine võimsus 220kg tsiklil on piisav ja eesti teedele pole rohkem vaja.
Kawasaki VN 2000 annab max. võimsuse 4800 pöördel ja väände 3200pöördel. Kui aga mootorist tuleb 150+HJ ja dynos 135hj ja väänet 210N/M siis on see sellistel madalatel pööretel erakordne mida teistel pole vastu panna v.a. HD kloonid ; S&S ja muud eksootilised tootjad oma 145-155inc mootoritega, need aga on selliset hinnaklassist kuhu pole tavainimesel asja, mootor üksi 12800$ + toll+saatmine ja muidugi ka tsikkel ise koos kõigi sinna kuuluvaga. Kuna teen ise tööd ja elan oma tööst siis on raha projektis suhteliselt piiratud ja karta on,et kipub venima just selle tõttu :D
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #8 Postitas stev666 » 08 Sept 2015, 09:19

92kw=125hp
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #9 Postitas TiitX11 » 08 Sept 2015, 21:17

stev666 kirjutas:92kw=125hp

EI OLE KOHE KUIDAGI! See mida mootori kohta kirjutatakse on lihtsalt üks number mida võib müügistrateegias kasutada. Tegelikkus tuleb dynos välja: X11 136hj on dynos 120hj, siin 92 kw kardaanveoga kui 105hj annab on väga hea.
Mõtlesin eraldi teema teha aga pole mõtet kuna antud tsikkel millest kirjutan pole enam minu kasutuses. Yamaha XV1700-ga sai sõidetud ~46000km ostsin uuena 2004a. ja sellest läbisõidust ~20000km peale mootori radikaalset ümberehitust. Tehas annab mootori võimsuseks 63KW s.o. 83hj mida omal ajal oli piisavalt. Tegelikult stock-ina dynos on 70-72hj mida polegi kuigi palju. Peale vabade sisse ja väljalasete sai paigaldatud PowerCommander ja süütemoodul, suuremad JE sepiskolvid;suuremad klapid;tugevamad klapivedrud;uus surveaste oli 10,5; teravad nukad; avardatud sisse-väljalaske kanaleid ....ühesõnaga kõike mida andis ja kannatas teha k.a. tugevam sidur. Lõpptulemuseks oli 1775 kuubikut ja dynos 65KW ehk 90hj tagarattast. Mootorist ei võetud viimast kuna kasutasin tänavasõiduks mitte 1/4 miilil kiirenduseks. Lõplik häälestus kestis ~10h Bikernikis tuletorudele sai keevitatud eemaldatavad koonuspunnid, et saaks mõlemat silindrit eraldi häälestada. Selline ümberehitus vajab spetsiaalseid teadmisi just antud mudeli kohta, palju kannatab siit - sealt metalli eemaldada, palju kanaleid avardada j.n.e. Pead said rootsis Motospeed-is tehtud, eestis kokkupandud muud asjad. Mis siis muutus??? Peamine oli see, et dyno graafiku sain sirgeks, jonkse polnud ja ja max. võimsuseni 150-200pööret enne piirajat oli ühtlane tõus, piirajat sai ka nihutatud kui mälu ei peta 250pööret, rohkem polnud mõtekas. Ühesõnaga kahekesi sõites oli sama või natuke parem kui enne üksinda, möödasõidud kuni 160km/h autodest hetkelised ja 0-100km/h kiirendus erakordne. Harjutamist oli piisavalt kui mitte ülearu ja see tehase väide ,et warrior iseeneslkult nokka ei tõsta enam paika ei pidanud, tõstis küll! Madalatel pööretel jöristamine linnas muutus halvemaks, kus sai enne 5-ndaga hakkama nüüd vajas 4-ndat, gaasikäepidet paigalvõtul tuli targasti kasutada muidu jäid pikad mustad jutid ja rehvi valikus läksin 200/50-lt üle 190/50 eriti pehme seguga rehvile, et saaks jõudu asfaltisse üle kanda. Kokkuvõtteks võib öelda, et ratas muutus oma dynaamika osas suuresti, kuni 100-ni kiirendusel said vähesed vastu, samas enamus otsi oli ka kaasreisija ja üksida kiirendamisi vähe. Kiirendusel oli selline tunne nagu oleks mingi 1200-1300-ne R4 mootor, ühtlane brutaalne jõud kuni piirajani. Käiguvahetuse kättesaamine 100 - 200 pööret enne piirajat võttis aega aga lõpuks sain selgeks, tahhomeetrit pole ju aega vaadata, kõik käib puhtalt tunde järgi. Kawasakil tahan või õigemini tahaks midagi analoogset saavutada, erivõimsus kg/hj tuleb siin suurem kui warriori korral ja Rocket III-est suurem vääne peaks võimaldama linnas rahulikku jöristamist enamuses 4-5-ndaga. V2 mootor on cruiseri tüüpi rattale parim valik. Enda Honda X11 on ikkagi matkaratas ja cruiseriks võib sellist ümberehitust tinglikult nimetada, mootor on ju põhiliselt super blackbirdi baasil, ainult deforsseeritud variant. Ainuke mida selliste kallite ja pikaajaliste projektide puhul karta on on see, et joonealuse jutu aeg võib varsti kätte jõuda ja siis pole mitte M---gi teha! :D
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

pyta
Postitusi: 886
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: RSV1000R, Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #10 Postitas pyta » 09 Sept 2015, 08:53

Lihtsalt huvi pärast küsin,et mis selle eelmise ratta tuuning kõik maksma läks?
Ja mis siis selle VN-i peale veel kuluma peaks?
Eesmärk on siis jõuda Triumphi powerini?Kas lihtsam poleks kohe see rocket ära osta ja oleks minek ja asjad olemas :)
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-...), Beta 300rr '14 (16-...)
MÜÜA YAMAHA XT600 VARUOSI
viewtopic.php?f=92&t=94545

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #11 Postitas TiitX11 » 09 Sept 2015, 09:02

pyta kirjutas:Lihtsalt huvi pärast küsin,et mis selle eelmise ratta tuuning kõik maksma läks?
Ja mis siis selle VN-i peale veel kuluma peaks?
Eesmärk on siis jõuda Triumphi powerini?Kas lihtsam poleks kohe see rocket ära osta ja oleks minek ja asjad olemas :)

Vastus oleks selline: tuuning XV1700-l kõik kokku koos kõikide häälestutsega ja õlitempi kellaga ~90000EEK
Kawasaki 2000 sai ostetud seetõttu, et lihtsalt sellise aastakäigu ratast sellises seisus pole enam, seerianumber 250, s.o. 250-s ratas, toodeti 2004-2010a.
Lisaks on ~4000EUR eest lisavarustust see on koos ülikvaliteetse maalinguga ja kõik on nagu uus isegi veljed ja pidurikettad. Rocket III on rida 3 ja see pole ikkagi see, lisaks on ta ka ostuhinnalt kallim või sama kui see 2000-ne. Eestis oli üks pakkumine 8500EUR ja see on üle 1000EUR kallim kui minu variant, lisaks suur läbisõit ja olematu lisavarustus. Mitte Triumphi powerini vaid sealt mööda :D
Rocket III dyno on 115-120hj minu soov oleks 135-140hj, vahe on olemas.
https://www.dropbox.com/s/7mnkks28eg5mn ... 0.pdf?dl=0
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #12 Postitas stev666 » 09 Sept 2015, 09:43

Asi ei olnud dynos, dyno võimsus on sul juba eraldi välja toodud. 92kw=125hp.. Või olen ma loll
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #13 Postitas TiitX11 » 09 Sept 2015, 10:08

stev666 kirjutas:Asi ei olnud dynos, dyno võimsus on sul juba eraldi välja toodud. 92kw=125hp.. Või olen ma loll

On muidugi aritmeetliselt selline, see on Suzuki M109 tehn. andmed. Hea tsikkel, olen sellega sõitnud, ainult nagu V Rod-ki kõrgete pööretega mootor. Dynos on see number väiksem kuigi turboga saadakse temast 165hj dynos ja Rocket III Carpenter Racking kit annab vabalthingavana 240hj dynos.....viimast aga kas on vaja?
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 789
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: R1200GS Rally
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 28 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #14 Postitas KIBU » 09 Sept 2015, 11:32

stev666 kirjutas:Asi ei olnud dynos, dyno võimsus on sul juba eraldi välja toodud. 92kw=125hp.. Või olen ma loll


kas nüüd just loll... pigem ehk kiuslik või tähenärija vms! :ner:
Toodud oli ju järgmised andmed: 2) Suzuki Boulevard M109 ja HD V Rod 85-92KW=115hj, dyno 100-115hj.
seega samahästi võiks välja tuua et 85KW =115HJ mis on ka täpne ju?! jah korrektne oleks 85-92(kw) = ca 115-125(hj). aga kuna ka dyno näitab max 115hj olenemata andmetes välja hõigatud optimistlikust 92-st KW siis ongi minuarvates mõistlik jääda toodud 115hj juurde.
5248653
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 634
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #15 Postitas stev666 » 09 Sept 2015, 11:47

KIBU kirjutas:
stev666 kirjutas:Asi ei olnud dynos, dyno võimsus on sul juba eraldi välja toodud. 92kw=125hp.. Või olen ma loll


kas nüüd just loll... pigem ehk kiuslik või tähenärija vms! :ner:
Toodud oli ju järgmised andmed: 2) Suzuki Boulevard M109 ja HD V Rod 85-92KW=115hj, dyno 100-115hj.
seega samahästi võiks välja tuua et 85KW =115HJ mis on ka täpne ju?! jah korrektne oleks 85-92(kw) = ca 115-125(hj). aga kuna ka dyno näitab max 115hj olenemata andmetes välja hõigatud optimistlikust 92-st KW siis ongi minuarvates mõistlik jääda toodud 115hj juurde.

dyno on ju ka eraldi välja toodud.


Aga moded võiks selle teemavälise kustudada
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #16 Postitas TiitX11 » 09 Sept 2015, 20:13

KIBU kirjutas:
stev666 kirjutas:Asi ei olnud dynos, dyno võimsus on sul juba eraldi välja toodud. 92kw=125hp.. Või olen ma loll


kas nüüd just loll... pigem ehk kiuslik või tähenärija vms! :ner:
Toodud oli ju järgmised andmed: 2) Suzuki Boulevard M109 ja HD V Rod 85-92KW=115hj, dyno 100-115hj.
seega samahästi võiks välja tuua et 85KW =115HJ mis on ka täpne ju?! jah korrektne oleks 85-92(kw) = ca 115-125(hj). aga kuna ka dyno näitab max 115hj olenemata andmetes välja hõigatud optimistlikust 92-st KW siis ongi minuarvates mõistlik jääda toodud 115hj juurde.

las olla.....minu teadmist mööda võtab kõige rohkem energiat variaator, siis kardaan, siis rihm ja kõige vähem võtab kett. X11 alusel tuleb 136hj mis mootor väljastab tagarattasse 120hj. Seda on ka mujal kirjutatud, warriori näite varal 63kw mootorist tagarattasse saada 65kw vajab mootori täielikku ümberehitust ja kubatuuri tõstmist.
:D Tegin kawasakile tööriistakasti aku laadimise klemmid, vahel on 70A kaitse ja juhtmed 6mm, saab siis teiselt akult ka käivitada. Plaanisin panna suure fooferi pistiku mis kannatab ~100A või isegi rohkem aga polnud enam kusagil, tuli natuke nadim lahendus. Antud isendil on akule ligipääs raske ja vajaduse korral saab nüüd lihtsalt käivitada ja laadida...
Tööriistakast lootusetult väike ja muidu oleks jäänud kasutamat.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

kurikristjan
Postitusi: 1190
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #17 Postitas kurikristjan » 09 Sept 2015, 20:47

TiitX11 kirjutas:las olla.....minu teadmist mööda võtab kõige rohkem energiat kiilrihm, siis kardaan, siis hammasrihm ja kõige vähem võtab kett.


närime tähti
Hälvik-mootorrattur

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #18 Postitas TiitX11 » 09 Sept 2015, 20:58

kurikristjan kirjutas:
TiitX11 kirjutas:las olla.....minu teadmist mööda võtab kõige rohkem energiat kiilrihm, siis kardaan, siis hammasrihm ja kõige vähem võtab kett.


närime tähti

nii ta ongi.........variaatorist ei tea suurt midagi aga järsku on seal kiilrihm?
Siin on paar VN2000 graafikut mida netist leidsin, ehk pakub huvi:
https://www.dropbox.com/s/m4c9gxm32tw3y ... l.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/home/JAGATUD%20 ... +stock.jpg
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

kurikristjan
Postitusi: 1190
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #19 Postitas kurikristjan » 09 Sept 2015, 21:03

Tuleb ketiga variaator panna, nagu Subarul. Automaatika hoiab mootori alati ideaalses pööretevahemikus, et võimsust mõistlikult kasutada ja samas kütust säästa. :mrgreen:
Hälvik-mootorrattur

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #20 Postitas TiitX11 » 12 Sept 2015, 19:12

kurikristjan kirjutas:Tuleb ketiga variaator panna, nagu Subarul. Automaatika hoiab mootori alati ideaalses pööretevahemikus, et võimsust mõistlikult kasutada ja samas kütust säästa. :mrgreen:

Maailmas annab kõike teha, vähemalt teoreetiliselt, praktiliste lahendustega on raskem, eriti need mis tuleb ise välja mõelda ja teostada. Tagumised suunatuled ikka pooleli ja loodan esmaspäeval kronsa kroomida viia. Min. taks 60EUR, kuradi kalliks läheb :evil:
Rihmaratas ammuuuuuuu müügist maha võetud ja loodan kontakteeruda tootjaga otse, kusagil oli ka ta meili aadress: bare@bellsouth.net
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

tarmoel
Postitusi: 258
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 4 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #21 Postitas tarmoel » 13 Sept 2015, 01:15

Lihtsalt uudishimust: mispärast rihmülekande käitamine (mõtlen tavalist hammasrihma) võtab rohkem energiat kui kettülekande ringi ajamine?

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #22 Postitas TiitX11 » 13 Sept 2015, 06:08

tarmoel kirjutas:Lihtsalt uudishimust: mispärast rihmülekande käitamine (mõtlen tavalist hammasrihma) võtab rohkem energiat kui kettülekande ringi ajamine?

See on minu isiklik arvamus ja ei pruugi tõsi olla: rihma vaja paenutada, kett paendub ise, eriti kui on automaatõlitus ja korralikult õlitatud, rihmal on üldiselt suurem pinge kui ketil ja ka see võib vahet tekitada. Muud vahet nagu ei saa olla ja vahed on tühised
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud

kurikristjan
Postitusi: 1190
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #23 Postitas kurikristjan » 13 Sept 2015, 08:31

Sellise võimsa ratta puhul on ülekande jõukadu venelaste moodi öeldes pohui. Savage mehed rääägivad, et kui rihmalt ketile minna, siis erilist vahet ei ole, keti miinus ainult see, et vaja õlipurgiga mäkerdada aegajalt. Kui 20 kw mees vahet ei tunne, ei tunne sina selle mootoriga ammugi.
Hälvik-mootorrattur
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1366
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #24 Postitas tali » 13 Sept 2015, 11:50

tarmoel kirjutas:Lihtsalt uudishimust: mispärast rihmülekande käitamine (mõtlen tavalist hammasrihma) võtab rohkem energiat kui kettülekande ringi ajamine?

Hõõrdumine on võtmesõna.
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 661
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #25 Postitas Black » 13 Sept 2015, 12:21

Ja selle painutamisele kuluva energia lasebki soojusena vastu teavast just sisehõõrdumine.

Vahe ketiga on tõenäoliselt üsna tühine, aga kui dünograafik seetõttu kasvõi pool mm madalamaks jääb, tasub võimaluse korral ikka vahendeid valida.

kurikristjan
Postitusi: 1190
Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
Asukoht: Põltsamaa
Tänanud: 10 korda
Tänatud: 2 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #26 Postitas kurikristjan » 13 Sept 2015, 12:58

Kindlasti tuleb ka välja otsida, kus kõike optimistlikum düno on, et võimalikult suurte numbritega eputada saaks.
Hälvik-mootorrattur

tarmoel
Postitusi: 258
Liitunud: 25 Aug 2008, 22:48
Tänatud: 4 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #27 Postitas tarmoel » 13 Sept 2015, 14:26

Kui nüüd rihmade, kettide ja hõõrdumise teemal edasi heietada, siis kettülekandel on samamoodi hõõrdumine- kui olete tähele pannud, siis kett soojeneb sõitmisel samamoodi. Ja see hõõrdumine on suurem X ja O ring kettidel. Sel põhjusel kummirõngastega kette võistlusspordis ja ka väiksekubatuuriliste (125ccm) tänavasõidurataste puhul üldiselt ei kasutata.
Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1118
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 58 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #28 Postitas pühak » 13 Sept 2015, 15:01

Oh pe*set küll. Ma vist hakkan aru saama, miks sõnnikulaotaja rullid ketiga käivad. :mrgreen:
"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"

Teema algataja
TiitX11
Postitusi: 116
Liitunud: 16 Aug 2015, 18:54
Tsikkel: x11
Asukoht: tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #29 Postitas TiitX11 » 13 Sept 2015, 19:19

pühak kirjutas:Oh pe*set küll. Ma vist hakkan aru saama, miks sõnnikulaotaja rullid ketiga käivad. :mrgreen:

EI RIHMAGA :D
Päris juraks ka pole mõtet lasta. Puutusin kokku sellise problemiga, et otse sõites on ratas stabiilne, kurvides tuleb aga lenksu jõuga hoida muidu kipub pööramise suunas lõpuni minema. Amordid ees pole head aga sellest see ei tule, ees on originaalrehv,150/80-16. Ühesõnaga kurvides käitub ettearvamatult, algul panin imeliku lenksu arvele, nüüd selgus, et sellest pole tingitud.
Tsikkel pole kunagi liiga võimas...........kui aga on, oled ise liiga vanaks jäänud
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 661
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Kawasaki VN 2053 / 2215

Lugemata postitus #30 Postitas Black » 13 Sept 2015, 19:50

Kiiretes kurvides toimib ju vasturoolimine ja ei tohiks probleemi tekkida. Pigem siis aeglastes? Järeljooksuga miskit nihu? On esikahvlit kuidagi moditud?




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist