1. leht 2-st

K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 11:11
Postitas PhunkT

Sel suvel sai alustatud ühe vastuolulise projektiga.

Dnepr ja Cafe Racer ei käi väga hästi omavahel kokku, sest mis seal salata, kiire see ratas ei ole. Ega ka kerge, ega ka mitte eriti ilus. Töökindlusest ei taha isegi rääkida.

Kuna aga 6 aastat tagasi seisma jäänud pere reliikvia oli vaja kuidagi elustada, siis otsustasin tast vähemalt midagi ilusamat teha, kui ta originaalis ja peale esimest ümberehitust oli.

Pilt

4 nädalat tööd ja progress on allolevalt pildilt näha.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ratas sai sõitvaks ja kiire ülekandega ka maanteekõlbulikult kiireks (tippkiirus oli 130+, 90-100 oli normaalne sõita), aga laadimisprobleemid lõpetasid hooaja varakult. Nüüd tuleb üle talve teha vigadeparandus.

Seni tehtud tööd: mootori rebuild (klapid lihvitud, kolvid-rõngad vahetatud, tihendiring etc), reduktori sisu vahetus, amordid taastatud-vahetatud, uus elektrisüsteem (läheb uuesti ümbertegemisele), releeregulaatori vahetus (kuna ilmselt tegin vea elektri vedamisel, siis neid läks üsna mitu ja talvel uuesti :), raami ümbertegemine, lenksad-tuled-sadul, pidurid jne.

Kuna kodus leidus ka üks kap. rem. K750 mootor ja üks komplektne sai igaks juhuks juurde varutud, siis järgmisele hooajale tahaks vastu minna vana hea 1938. aasta BMW tehnoloogiaga ja jätta õnnetu Dnepri kuuepoolene riiulile muuseumieksponaadiks. Vast uue väga vana mootoriga saab rohkem sõita kui 300 km, mis sel aastal läbitud.

Pilt

Järgmiseks suveks plaan: uus mootor, uus kast, uus sidur, uus 22mm rutska ja heeblid (sel aastaln kohandasin originaalid), uus elekter. Ja rehvid, mis on uuemad kui 40 aastat ja laiemad, kui originaalid.

Ehk tekitab ideid uuteks projektideks või soovitusi, kuidas enda omale võiksin läheneda. Kui keegi on sarnast asja ehitanud, võime märkmeid vahetada.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 12:24
Postitas grahv
PhunkT kirjutas:

Vast uue väga vana mootoriga saab rohkem sõita kui 300 km, mis sel aastal läbitud.

Kas siis mootoriga juhtus ka midagi - elektriprobleem pole ju otseselt mootori (st. raua) viga?
Said muidu vasaku silindri korralikult käima?

G


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 13:00
Postitas PhunkT

Tõsi, seekordsed jamad ei olnud otseselt mootoriga seotud, aga pikemal sõidul nägin ära, et enne uut hooaega tuleks mootorisse veel aega ja vaeva panustada (üks silindripea asendada, pragu põlemiskambri kohal, lekkiv vända otsa tihend ja vigu leiab veel). Kuna mistahes arendustega sellest mootorist üht head asja ei saa ja töökindlam alternatiiv olemas, siis läheb see peale.

Silndri sain tööle. Jama väga lihtne. Täiesti uutest küünlajuhtmetest üks oli vigane. Panin vana räbala ja katkise piibuga juhtme külge ja käis.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 13:31
Postitas tali

Hei!
Kui ikka sõita ka tahad, no ja normilt koffitada, siis viska see seitsmepoolese mõte kohe metsa- kuumeneb kiirelt üle ja jookseb kokku, pikalt pöördeid ei talu. Dnepr muidugi jällegi on kõige tugevam õlitilkumises ja kord-üks-pütt-töötab-kord-teine anomaaliate korraldamises. Ehk et ka mitte kõige popim plaan (tõsi, sõidu seisukohast parem veidi püstklappidega malmijurakast). Otsi parem Ural-i mootor, tee sellele, korralik tihendi/laagri jms ring peale, hangi lääne karpad (Jawa 638 Jikovid on ka päris head) no ja mingi tiba tegijam (elektron)süüde. Vot siis saad enam-vähem kohviku. Ja Urali kannatab päris hästi tuunida, pöördeid talub ka.
Edu! Jälgin huviga :bsmile: (w)
PS! Eriti pull oleks Wolf-i mootor (750), aga need on vist sigakallid :roll: , äkki mõni toob idaslaavlaste juurest...


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 16:05
Postitas PhunkT

Urali on jah palju kiidetud, aga natukene haruldane ja kallis. Jätame selle Wolfi plaani siis ülejärgmisesse aastasse :D.

Hetkel tundub see vana kärakas väga sümpaatne ja pole enne kuulnud, et kellelgi nendega väga suuri muresid olnud (vs Dneprid, mille kohta on kõigil mõni halb sõna öelda). Kui 90-100ga sõita kiire ülekandega, siis tegelikult pöörded olematud ja ehk jääb siiski ühte tükki. Nagu piltidelt näha, ei ole tal vaja ka eriti rauda kaasa vedada (juht koos naisega kaalub ka keskmisest sumomaadlejast oluliselt vähem). Kiiresti sõidu mõttes on see ratas nii või naa sama palju Cafe Racer kui spoileriga turbota Impreza on rallikas :).

Eks aeg näitab, mis see mootor endast kujutab.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 16:09
Postitas tito
PhunkT kirjutas:

...Kiiresti sõidu mõttes on see ratas nii või naa sama palju Cafe Racer kui spoileriga turbota Impreza on rallikas :)...

Ma olen 1,6 karbussiga, perevagun Imprezal luttinud e36 ga kihutavaid rullnokse igast asendist jäärajal :D
Igatahes on selline vene raud teistsugune ja vahelduseks väga huvitav :bsmile:


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 16 Sept 2015, 18:27
Postitas Black

Miks seda vana paaki pahteldatud on, kui orig kandiline lõpuks käiku läks? Või oli seda juba kunagi varem tehtud?

K750 on 22hj, K650 32/36hj. Lahjem mootor ei paranda sugugi kiirusomadusi. Samas kust on tekkinud mulje, et kohvik peab kiire olema? Sõnast "racer" seal sees? See nimetus ongi ju tiba sarkasmiga. Mis kiirust ühe kohviku eest teise ette tsillimiseks vaja on?

El skeem vaata korralikult üle. Minu omal olid ka ostes regulaatori juures šundi ja kontrollambi klemmid ära vahetatud ja üks mähis suht kõrbenud. Kui kõik korralikult teha, siis laeb see releega junn täitsa kenasti. Ja kontaktsüütemängul pole ka häda miskit. Ja seda loodetavasti juba tead, et aku peab alati korralikult täis olema, muidu ta, raibe, lihtsalt ei käivitu. Genekas ei tooda ilma korraliku ergutuseta miskit. Isegi lükates mitte. Ja küünlajuhtmed olgu korralikud vanakooli vaskjuhtmed. Kui mõtled, et viskad vanad minema ja tutikad söest autojuhtmed asemele, siis see rikub asja hoopis ära.

BTW, ise sadulas istudes vene bokseri vasaku kannaga käimalöömine on priceless rituaal. Ja tegelikult annab täitsa nii teha, et läheb esimesest hoobist.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 09:57
Postitas PhunkT

Vana paak oli jah chopperi ajast ja varasema esialgse pahtelduse läbinud. Aga kandiline sobis Cafe stiiliga paremini, seega läks see.

Eks õige kohvik peaks definitsiooni järgi 100 Mph olema võimeline saavutama. Dnepri mootoriga, allamäge (Munamägi näiteks), taganttuules oli mingi lootus, aga 750-l saavad ilmselt pöörded veidi varem otsa. Aga tõepoolest, selle ratta puhul ei ole oluline üldse.

Dnepr saavutab oma 23,5 KW 5200 pöörde juures, K750 oma 19 KW 4900 pöörde juures. Kahtlustan, et seda jõu vahet praktikas väga ei tunne või vähemalt ei avaldu see kiirenduse numbrites (aga ehk keegi, kes mõlemaga sõitnud, oskab kommenteerida).

Antud ratta kiirusomaduste osas on ainult üks ootus (Dnepri mootoriga oli see täidetud, loodame K-ga parimat) - 90-100 km/h peab olema talutav nii rattale kui sõitjale.

Nädalavahetusel hakkan mootorit 2,5st olemasolevast mootorist komplekteerima, eks teen reportaaži, mis nende seest vastu vaatab ja kui jään hätta, siis loodan, et leidub kogemustega mootorrattureid, kes oma näppe on nende mootorite kallal õliseks teinud :).


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 11:41
Postitas Black

Mis ta sul kirja järgi on üldse? MT9? Genekas tundub kuidagi 6V moodi olema. Mu MT10-36 passis on 27kW (36hj), aga varasemad olid tõesti 32hj. Dünosse pole muidugi suurt mõtet trügida, pärast pettumus kui suur. :) Samas kui juba 95 benssu kasutada, tasuks ka surveaste ja eelsüütenurk vastavusse viia ja sealt saab täitsa jõudu juurde.

K750 on ehk visuaalselt pisut kenam - silindripead ei turrita nii kaugele välja. Pauk ja postivahe on ta küll, eriti kiire ülekandega. 100 pole mingi probleem.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 16:18
Postitas pühak

Jändasin kunagi Soomes ühe sealse tegelase Uraliga. Sellel oli korvipõhjas lisana kaasa tulnud paari käigukasti jagu mudru. Üks neljanda käigu hammasrataste komplekt oli mingitmoodi treimise-keevituse meetodil ma ei tea mis hammakatega isearetatud värk. Kuna nimetatud käigukasti ülekandearv (numbreid ei mäleta) oli pehmelt öeldes huvitav, sai need hammakad eksperimendi mõttes kohe käigukasti topitud. Tulemus oli see, et kolmandaga tuli mootor peeneks lasta, et neljandaga üldse kiirendada jaksaks. Kui aga korra juba läks, siis liikus korviga tsikkel sajakilomeetrise tunnikiirusega sõna otseses mõttes "pauk ja postivahe."


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 16:42
Postitas Black

No teoreetiliselt on võimalik mendiuraali viiene kast ka leida, aga praktiliselt mitte väga.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 16:57
Postitas PhunkT
Black kirjutas:

Mis ta sul kirja järgi on üldse? MT9? Genekas tundub kuidagi 6V moodi olema.

Originaalis K650 (MT-9st samm veel tagasi siis ilmselt). Ja see on 6V :). Tühikäigul ei lae ja pööretel on tulede jaoks nibin-nabin voolu.

Süütenurga ja surveastme kallale ei tahaks kuidagi minna. Las see jõud olla. Kunagi võib soetada miski kiirema ja jõulisema asja, praegu on eesmärk lihtsalt üks toimiv ja omapärane aparaat valmis saada ja järgmisel suvel natukene sõita ka.

Vahepeal üks küsimus. Kas K650 (dnepr) leegitorud on K750 omadest erinevad (sellel ei ole võimalik näiteks leegikaid mutriga kinni keerata). Kas need torud peavadki heas usus lihtsalt seal augus püsima ja pidama või käib üks pidev susin ees?

Kui on erinevad, kas kellelgi on paari K750 leegikaid pakkuda?


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 18:11
Postitas Black

Erinevad, kuna külgklappidega on väljalase kõrgemal. Kerge istuga peaks nad seal küljes olema, pluss raami küljes klamber hoiab.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 20:46
Postitas poison
Black kirjutas:

No teoreetiliselt on võimalik mendiuraali viiene kast ka leida, aga praktiliselt mitte väga.

mendi-uuralil pold viiendat käiku, kui siis ehk kiirendatud neljas, viiendat käiku ehitasid kuliibinid dnepri kastist, millel oli tagurpidikäik, aga ärge küsige, kuidas seda tehti :D


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 21:29
Postitas Black

Võibolla annaks alla, kui ma poleks omal ajal ühe sellisega sõita saanud (oli mõte osta, aga küsiti liiga kirvest hinda). Sini-kollase orig värviga tehase-soolo ja ükski kuliibin polnud kindlasti käsi külge ajanud.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 17 Sept 2015, 22:23
Postitas pühak

Mendi soolo-Uralidel oli kiirem peaülekanne. Käigukast oli standard, 4-käiguline. Olen 90-date keskel mendioksjonilt 2 Urali ostnud ja neist ühe sõitva eksemplari kokku ehitanud. 4-käigulised olid mõlemad. Aga mine sa tea, võibolla uuemad olid 5-käigulised. Minu käest käisid läbi 80-date aastate alguses välja lastud tsiklid. Ühel oli kiire peaülekanne, teisel tavaline. Külge läks muidugi kiire variant ja Jawamehed solvusid. :mrgreen: Ma sain kuskil 140 kella peale, aga naaberkülas elab endine miilits, kes on soolo Uraliga valitsuse ja diplomaatide kolonne eskortinud. Tema sõnul läksid kiire peaülekandega soolo Uralid uuemast peast kuskil 150-160 välja ja Tšaikade-Volgade kolonni ees oli üldjuhul punn põhjas kästud hoida.
Väheke offtopicut ka selle mendiurali kohta: Eriti lõbus oli, et tsiklile oli sireen külge jäetud. See oli mingi pooliku turbo laadne riistapuu, pöörlemine ja sellega vile tuli piduriklotsimaterjalist rattakese vahendusel hoorattalt. Vilet sai lasta süsteemi küljes oleva pedaali vajutusega, mis surus siis võlli ühes otsas oleva rattakese hooratta vastu. Võlli teises otsas oli see turbovile.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 18 Sept 2015, 10:05
Postitas tali

Vaatan neid pilte ja mõtlen, et kui juba keevitusega sinasõber oled, siis miks selle niigi raske raami veel raskemaks tegid, selmet tagaosa relakaga tutvustada ning üks kerge ilus sabaraam teha. Mina oleks nii teinud, aga puhtalt maitse asi muidugi. Ja see viiekäigulise Urali kasti jutt on ulmevaldkonna jutt. Kindlalt ei ole tehas sellist teinud, küll aga võis Sinu poolt proovitul küljes olla mõni BMW kast näiteks.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 18 Sept 2015, 10:26
Postitas PhunkT

Kui aus olla, siis see oli minu jaoks täiesti esimene projekt ja esimesed sentimeetrid keevitusi, seega turvalisuse huvides ei tahtnud minna originaalkonstruktsiooni kallale. Ja enda laps on ikka kõige ilusam, nii et mulle lõpptulemus isegi täitsa meeldib, ei ole veel analoogset lahendust näinud ka. Tulevikus tahaks ühe single-shock tagaotsaga scrambleri ka ehitada, eks selle puhul juba julgeb natuke keerukama lahenduse teha.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 20 Sept 2015, 13:50
Postitas PhunkT

Tegin siis nädalavahetusel K-750 / M72 mootorite osas väikese revisjoni. Meeldivaks üllatuseks oli, et üks mootor oli tõepoolest kap. rem.-i läbinud ja peale seda ühtegi popsu teinud. Kontrollisin kõik sõlmed üle ja lappisin mootori kokku ning saadan nüüd "media blasterisse" ehk siis ettevaatliku liivapritsi alla :). Peaks tulema üks ilus ja läikiv mürisev hunnik rauda.

Pilt

Pilt

Kaalun hetkel vaid, kas lisada sügavam karter ja kas kasutada kap rem töökojast kaasa pandud uusi K301 karpasid (väga õnnetud asjad, ma tean) või tõsta 650-se pealt ümber K68-d, mis tahavad remonti. Muus osas mootor peale iluravi tähelepanu ei tahagi.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 21 Sept 2015, 08:28
Postitas p6rguline

Lase soodaga pritsida.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 21 Sept 2015, 08:45
Postitas grahv
PhunkT kirjutas:

või tõsta 650-se pealt ümber K68-d, mis tahavad remonti.

Tee korda - need olid pealtnäha ju päris talutavas seisus. Paldiski mnt-lt (http://easthighway.com) saad vajalikud nõelad/tihendid...

Või teine variant, näiteks http://www.jawavaruosad.com/ pakub K68 karbusse 25eur/tk... Pluss vajalikke üksikosasid, või K65 remondikomplekt minsk/voshod all. Suhtlemine selle poega võib olla veits konarlik, samas osta.ee rating on 100% positiivne - kasutaja wertuska.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 21 Sept 2015, 08:55
Postitas Black

Nõus. Uutele K301-dele parim koht on mõne kollektsionääri vitriinis. Kui K68-d odavalt remonditud saad, ajavad asja ära, aga uute ostmise asemel, kui originaali tagaajamine pole oluline, iga kell pigem mingid pruugitud Mikunid.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 08 Okt 2015, 14:22
Postitas PhunkT

Vahepeal tuli mootor tagasi liivapritsist (kahjuks soodat ei kasutatud). Pole jõudnud teda veel läikima lüüa ja töödelda, seega pilte ei postita, muidu keegi ehmatab ära veel :).

Karpadega lahenes asi hästi. East Highway oli nõus vahetama K302-d paari uute K68-te vastu. Juba ainuüksi East Highway pärast tasub vene ratast omada. Töökindlus tagab ka väga lähedasi kliendisuhte :).

Hetkel peaks olema olemas kõik vajalik (tihendid, karpad, simmerid, siduridetailid jne), et mootor kokku lappida ja peale tõsta, mida tahaks siin järgmise paari nädalavahetusega teha. Siis jääb elekter uuesti teha, rehvid, rutskad-lingid ära vahetada ja väljalase ümber teha (kui kellelgi on seismas kasutatud, aga terveid K750 leegikaid, siis olen huvitatud).

K68-tega seoses tekkis aga mõte. Kas kellelgi on olemas või plaanib soetada twinmaxi seadet (http://www.ebay.com/itm/Twinmax-for-URA ... ee&vxp=mtr), et neid korralikult synci saada.

On kindlasti erinevaid viise, kuidas seda teha, aga twinmax tundub kuidagi kõige valutum ja K68-d peaksid sobima selle kaadervärgiga reguleerimiseks. Kui kellelgi on olemas, laenaksin mõistliku tasu eest heameelega.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 08 Okt 2015, 15:32
Postitas grahv

Tavalised kellad on mul olemas - küsi kui vaja.
On neil karpadel sünkimispordid olemas või pead ise tekitama?


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 08 Okt 2015, 15:55
Postitas PhunkT

Peaksid olema olemas. Kui twinmaxiga töötavad, siis eeldatavasti võiksid kõigiga töötada. Mingid lahtised torujupid sealt küljepealt välja turritavad ja nende abil targad foorumlased USAs on twinmaxiga neid sünkinud :). Vaatame, kui mootori käivitamiseni jõuan, helistan sulle.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 08 Okt 2015, 16:03
Postitas grahv

Need on ujukikambri vent/ülevoolu torud - sealtkaudu ei süngita?
EDIT: Jutt käib ikka suletava lisa-ava tekitamisest karpa-silindri vahele.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 08 Okt 2015, 21:13
Postitas Aspelund

Twinmax on ajalugu. Kahjuks. Moodsal ajal on sellised riistad:
http://advrider.com/index.php?threads/h ... ax.701625/
Eestis on neid vähemalt kaks ja mõlema omanikud on rahul.

[youtube][/youtube]

Urali mehe kogemust saad jälgida siin:
Videol on mitu osa.

A.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 28 Dets 2015, 23:34
Postitas PhunkT

Vahepeal väike update. Mootor on läikima aetud, osaliselt ka juba kokku pandud - nädala lõpuks ehk isegi saab täiesti kokku.

Peagi saab uuesti hakata mõtlema elektrisüsteemi ehitusele :). Ja uuele väljalaskele. Ja piduritele (ilmselt peab mingid asjalikumad katted otsima, sest originaalid, isegi tutikad, pidurdavad ikka üsna magedalt). Ja rehvidele (ka need olid tutikad, aga nii rabedad paarikümne aastasest seismisest, et kulusid paarisaja sõidetud kilomeetriga märkimisväärselt).

Vahepeal küsimus - kas kellelgi on mõnd head juhendid K750 klappide reguleerimise kohta? Internet ei anna inglise ja eesti keeles väga ilusaid vasteid ja selle mootori emakeelega paraku sina peal ei ole.

Pilt

Pilt


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 29 Dets 2015, 08:35
Postitas grahv

Setting Valves on a Sidevalve bike (K-750, M-72).

  1. Turn the kicker until the INTAKE valve is completely closed. A gap must be visible (or "feelered") between the valve and the lifter. Set the gap on the EXHAUST valve to 0.10mm - 0.15mm.
  2. Turn the kicker until the exact moment the EXHAUST valve begins to lift. Set the gap on the INTAKE valve to 0.05mm - 0.10mm.
  3. Repeat on other side.
  4. Turn the kicker and recheck measurements.

Ja pigem olgu vahed sealt suuremast otsast, vähemalt väljalaskel sinna 0.15 kanti.


Re: K6(7)50 kohvik

Postitatud: 30 Dets 2015, 23:31
Postitas PhunkT

Tänud. Klapid-süüde reguleeritud.

Pilt