BMW K100LT HACK

Tegeled mootorrataste ehituse, remondi või lammutamiega koduses garaazis või köögis. Õhtul ja salaja või siis päris avalikult. Kirjuta sellest. Neile, kes teevad ja jagada soovivad või siis tahavad lihtsal eputada oma kaherattalise iludusega.

Moderaator: Moded


franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #61 Postitas franz125 » 18 Okt 2017, 07:56

See turvakaar küll kena pole,võiks olla klaasiga ühe raadiusega.


Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 146
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #62 Postitas Krl » 18 Okt 2017, 10:33

Minuarust on kolmnurkne hea. Selline hipsterivärk, nagu see külgkorvindus üldse.

franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #63 Postitas franz125 » 18 Okt 2017, 11:09

Kuidas kolmnurk hipsterlusega seotud on?Kumer oleks ka praktilisem kui peaks tahtma tenti peale teha.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #64 Postitas PhunkT » 18 Okt 2017, 11:35

pühak kirjutas:Kena tulemus! Kas Bike motorsis video ka tuleb?


Võiks isegi tulla ju... kokkuleppeid veel ei ole
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #65 Postitas PhunkT » 18 Okt 2017, 11:36

franz125 kirjutas:See turvakaar küll kena pole,võiks olla klaasiga ühe raadiusega.


Kunstivärk :). Nagu öeldakse, maitse üle ei vaielda...

Mulle isegi täitsa sümpatiseerib, kuigi algne nägemus oli endal ka teine...
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

OldHorseNewTricks
Postitusi: 37
Liitunud: 01 Veebr 2015, 13:07
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 4 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #66 Postitas OldHorseNewTricks » 25 Okt 2017, 16:21

Tere

Kuidas paberi majandus sujus? Mis tegema pidi, et ratas ametlikuks sai? Ma mõtlen soolost külkaks.
Endal ka just sama plaan kuklas samadel põhjustel ( lapsed korvi :) ) ammu aga ei ole veel selgust saanud mis juhtub kui ARKi lähen sellega
Minu arust väga äge tulemus
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 146
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #67 Postitas Krl » 25 Okt 2017, 21:09

Pole asjadega absoluutselt kursis, aga kui ei võtagi arvele kuidagi muudmoodi seda ja lihtsalt meelevaldselt keerad korvi külge? Kas siis politseil võib tänaval ütlemist olla? Lisaratas on lubamatu, või mis?
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #68 Postitas PhunkT » 27 Okt 2017, 12:48

Eks see arvelesaamine on veel käimasolev protsess. Hetkel ratas garažeeritud ja ootab Maanteeameti heakskiitu. Avaldus sisse antud, ette näidatud. Elame ikka lootuses, et on võimalik, muidu sai üks väga ilus taies Motoremil valmis :D.

Aga põhimõtteliselt ei tohiks probleeme tekkida, kui asi korralikult ehitatud - kinnitused tugevad, tuled normikohased, helkurid jne. Saatsin enne ehitus maanteeametile kirja ja küsisin, mis tuleb teha, vastus oligi, et ehita vastavalt nõuetele ja tule näita ette.

Alates 1997. aastal valmistatud ratastel on natuke karmimad nõuded piduritele, aga seda ma täpsemalt ei uurinud, kuna see ratas konkreetselt 88. Korvipidur saab sellegipoolest olema korralik (ketas, gixeri sadul, regulaator geomeetria regullimiseks, jne). Sai tehtud enda ja pere, mitte Maanteeameti jaoks. Lihtsalt originaalpumbaga ei hakanud tööle, muidu oleks juba valmis - vajab suurema jõudlusega pumpa.

Bike motorsi link ka siia lõppu:
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

kalle
Mode
Postitusi: 709
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #69 Postitas kalle » 27 Okt 2017, 19:35

PhunkT kirjutas:Korvipidur saab sellegipoolest olema korralik (ketas, gixeri sadul, regulaator geomeetria regullimiseks, jne).Lihtsalt originaalpumbaga ei hakanud tööle, muidu oleks juba valmis - vajab suurema jõudlusega pumpa.


Kõigepealt, et igati vahva ratas on saanud. Selle kaare osas olen ka nõus, et ümaram, või kandilisem oleks olnud nii ilusam kui tuleviku osas praktilisem, aga nagu su vastusest näha, siis sellega on ok:)

Pidurite toitega läks nii nagu arvasin. Kõik see gixxer ja ketas ja muud võimsad asjad on toredad, aga ega sinna võimsamat pidurit kui veduril pole mõtet ehitada. Korv on veduriga võrreldes igal juhul kerge ja lukku läheb see korviratas väga kiirelt ka tagasihoidlikuma ketta ja sadulaga.
Ise tegin ka selle süsteemi ringi, sest toitega oli samuti probleeme. Nüüd kasutan kahte peasilindrit ühe pedaaliga. Reguleeringu tegin katseks lihtsa ja asi toimib üsna hästi. Nüüd on pedaal kõva ja pidurid toimivad hästi. Aga hoo võtab endiselt maha peamiselt ikka esipidur:) Siin on minu uus süsteem ja vana jutt Goldwingi peasilindriga on ajalugu
Pilt
Pilt

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

Snuffit
Toetajaliige
Postitusi: 228
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: BMW K75 Cafe
Asukoht: Rapla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #70 Postitas Snuffit » 27 Okt 2017, 23:08

Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #71 Postitas PhunkT » 28 Okt 2017, 12:16

Snuffit kirjutas:Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:



Väga äge! Mulle väga meeldiks, kui pererattaid, mis ei ole sovjetiaegsed liiguks rohkem. Mitte, et vene raua vastu midagi oleks, aga need ei ole lihtsalt pärismaailmas kasutatavad.

Ei tahaks lõplikku summat välja öelda, sest kui aus olla, siis ma ei ole seda tahtnud kokku lüüa ja tegelikult on ka muutujaid väga palju. Lisaks ei ole ilus Motoremi suhtes kõike avalikult välja laduda :).

Aga...

Esiteks sõltub asi toorikust, st mis ratas on - kui on ratas, millel on mootori alt läbi käiv tugev raam, mille külge võib asju keevitada-kruvida, on juba märkimisväärne töötundide võit. Põhimõtteliselt emmi/izhi korvi korral keevitad munakad raamile ja ülemised kinnitused ka, vead tagatule alt tulejuhtmed ja asi tehtud. Kui korv on korralik, jätad originaaliks ja värvi ei muuda, siis ongi mõnisada eurot ja tehtud (eeldusel, et korvi ei pea ostma).

Kui kasutada vene korvi, mis on räbal (nagu minul oli), siis see on ilmselt üks suuremaid kuluallikaid, kuhu võib matta üsna mitu tuhat eurot, millest üsna suure osa moodustavad keretööd ja värvimine (need asjad on lihtsalt nii koledad juba tehasest tulles). Minu korv sai ka palju väikeseid modifikatsioone (korviraami peale madalamale istutamine, tagaluuk, turvakaar, turvavööd, uued istmed, modifitseeritud tuuleklaas, korvikiige pukside süsteem, uus ratas, rattapolt jne). Paljud neist mod-idest ei ole vajalikud, aga andsid lõpptulemusele väga palju juurde ja ei kahetse üldse.

Vedrustus, mis mul tuleb veel natuke ümber teha, võib ka maksta palju, st minu rattal oli normaalse nurgaga esihark, millega kannatab originaalkujul sõita, mõnel rattal tuleb hakata seda muutma või vahetada leading linkide vastu, et üldse kannataks keerata.

Long story short - saab 1000 euroga, saab 5000+ euroga. Alla 1000 ilmselt ei julgeks ennustada isegi ise ehitades. Mina lõpuks ise ei julgend ehitada - panna pere sellise aparaadi peale, mille olen oma puudulike keevitusoskustega kokku pannud - no way.

Kui sul on mingi konkreetne mõte (ratas, millele tahad mingit konkreetset korvi külge istutada), siis ma heameelega aitan nõuga, sest nimesi, kelle lapsepõlve mälestustes on perega tsiklimatkal käimine, võiks olla rohkem :). Koeri ka :D

Ja Motoremil on väga hea kogemus olemas, julgen täitsa soovitada. Kui tahta järgmine hooaeg sõita, siis parem kohe pihta hakata, sest siin kehtib kindlasti Hofstadteri seadus :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hofstadter%27s_law
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #72 Postitas PhunkT » 28 Okt 2017, 12:24

Btw, kui ei ole tahtmist väga suure kandevõimega asja ehitada või lihtsalt vedav ratas on natuke väiksem, siis soovitan täitsa kaaluda Jupiteri korvi... Perega Jupiteriga trippides sain aru, et see on mõnes aspektis isegi praktilisem kui emmi oma ja ei ole seal ruumi tegelikult vähem.

Pildid ka illustreerimaks:
Pilt

Pilt
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #73 Postitas morse » 28 Okt 2017, 14:12

lahe ratas!

minu silmis ka on lisaks emmilise korvile jupa korv täitsa okei. ise sõidan velorexiga ja ajab asja ära aga eelmainitud on paremad kuna:

laiemad (ei tõuse ratas liiga kergelt õhku)
mahutavad paremini kaupa (asjadele on ka parem ligipääs)
jäigema raamiga (velorexi raam on hirmus lödi)

ainuke fiibervanni eelis võiks olla see, et kahetaktilise jaoks on velorex meeldivalt kerge. vaatan harelymehi, kes velorexi kasutavad ja imestan (sinna võiks midagi tummisemat külge kruvida).

kalle oskab pikemalt rääkida tõelistest matkakorvidest. 2 last soojas korvis... see on suur samm igasugustest "vene korvidest"
Kasutaja avatar

Snuffit
Toetajaliige
Postitusi: 228
Liitunud: 02 Veebr 2009, 19:50
Tsikkel: BMW K75 Cafe
Asukoht: Rapla
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #74 Postitas Snuffit » 30 Okt 2017, 18:50

Tänud vastuse eest! Panen su öeldu kõrvataha ja kui miskit konkreetsemalt mõtteisse jõuab, siis annan teada.
Hetkel aga hakkan vaikselt toorikut otsima :mrgreen:

PhunkT kirjutas:
Snuffit kirjutas:Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:



Väga äge! Mulle väga meeldiks, kui pererattaid, mis ei ole sovjetiaegsed liiguks rohkem. Mitte, et vene raua vastu midagi oleks, aga need ei ole lihtsalt pärismaailmas kasutatavad.

Ei tahaks lõplikku summat välja öelda, sest kui aus olla, siis ma ei ole seda tahtnud kokku lüüa ja tegelikult on ka muutujaid väga palju. Lisaks ei ole ilus Motoremi suhtes kõike avalikult välja laduda :).

Aga...

Esiteks sõltub asi toorikust, st mis ratas on - kui on ratas, millel on mootori alt läbi käiv tugev raam, mille külge võib asju keevitada-kruvida, on juba märkimisväärne töötundide võit. Põhimõtteliselt emmi/izhi korvi korral keevitad munakad raamile ja ülemised kinnitused ka, vead tagatule alt tulejuhtmed ja asi tehtud. Kui korv on korralik, jätad originaaliks ja värvi ei muuda, siis ongi mõnisada eurot ja tehtud (eeldusel, et korvi ei pea ostma).

Kui kasutada vene korvi, mis on räbal (nagu minul oli), siis see on ilmselt üks suuremaid kuluallikaid, kuhu võib matta üsna mitu tuhat eurot, millest üsna suure osa moodustavad keretööd ja värvimine (need asjad on lihtsalt nii koledad juba tehasest tulles). Minu korv sai ka palju väikeseid modifikatsioone (korviraami peale madalamale istutamine, tagaluuk, turvakaar, turvavööd, uued istmed, modifitseeritud tuuleklaas, korvikiige pukside süsteem, uus ratas, rattapolt jne). Paljud neist mod-idest ei ole vajalikud, aga andsid lõpptulemusele väga palju juurde ja ei kahetse üldse.

Vedrustus, mis mul tuleb veel natuke ümber teha, võib ka maksta palju, st minu rattal oli normaalse nurgaga esihark, millega kannatab originaalkujul sõita, mõnel rattal tuleb hakata seda muutma või vahetada leading linkide vastu, et üldse kannataks keerata.

Long story short - saab 1000 euroga, saab 5000+ euroga. Alla 1000 ilmselt ei julgeks ennustada isegi ise ehitades. Mina lõpuks ise ei julgend ehitada - panna pere sellise aparaadi peale, mille olen oma puudulike keevitusoskustega kokku pannud - no way.

Kui sul on mingi konkreetne mõte (ratas, millele tahad mingit konkreetset korvi külge istutada), siis ma heameelega aitan nõuga, sest nimesi, kelle lapsepõlve mälestustes on perega tsiklimatkal käimine, võiks olla rohkem :). Koeri ka :D

Ja Motoremil on väga hea kogemus olemas, julgen täitsa soovitada. Kui tahta järgmine hooaeg sõita, siis parem kohe pihta hakata, sest siin kehtib kindlasti Hofstadteri seadus :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hofstadter%27s_law
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #75 Postitas PhunkT » 14 Nov 2017, 14:46

Heh. Selgelt vara hõiskasin sel teemal, et ratta saab arvele ja kõik on hästi :). Arvele saab, aga mitte nii nagu vaja, st korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest, mis jätab ratta kandevõimeks 120 ja natuke kilo, mis lubab passi panna 1 istekoha (mitte 3 nagu vaja).

Kui kellelgi on viimastest aastatest kogemust Maanteeametiga asjaajamisega, kuidas sellest prbleemist üle saada või kui keegi jurist tahaks pro bono pretsedenti luua, siis mul oleks hädasti abi vaja. Üsna suur hunnik raha ja aega on pandud magama, et saaks perega sõita... nüüd aga tundub, et tuleb selline üksi mediteerimise ratas sellest, kui midagi välja ei mõtle...

Aa... ise ei tohi ka pidureid korvile lisada ja ka mitte turvavöösid (arusaadav, et see on regulementeeritud ja seetõttu mul need ka kõik eemaldatavad või polegi veel küljes, aga lihtsalt infoks).
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

franz125
Postitusi: 1978
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Asukoht: Põhja Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 44 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #76 Postitas franz125 » 14 Nov 2017, 15:49

Huvitav mis masside rehkenduse alusel mu GTS-le 100kg järelhaagist lubatakse,pärapealt ju seljakotti maha viskama ei pea.
Kangutan kõveraid
VTR1000f ja VTR1000SP1.YamahaGTS selle suve sõiduriist.
VTX1800R potsataja(tjuunimisel)
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

grahv
Postitusi: 883
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX800 & DR650
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #77 Postitas grahv » 14 Nov 2017, 15:56

PhunkT kirjutas:korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest

Kas uurisid, millisele paberile nende tahtmine põhineb?
Kuidas nad nii jabura asja peale tulid, nagu istuks su korv tsikli kukil? :wack:
Kuidas uutel Uralitel kandevõime on?

G

grahv
Postitusi: 883
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX800 & DR650
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 12 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #78 Postitas grahv » 14 Nov 2017, 16:01

franz125 kirjutas:Huvitav mis masside rehkenduse alusel mu GTS-le 100kg järelhaagist lubatakse,pärapealt ju seljakotti maha viskama ei pea.

Järelhaagis on teine teema - selle tiisel ei pruugi kuigi suurt vertikaalkoormust haakeseadmele osutada.

G
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #79 Postitas PhunkT » 14 Nov 2017, 16:39

grahv kirjutas:
PhunkT kirjutas:korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest

Kas uurisid, millisele paberile nende tahtmine põhineb?
Kuidas nad nii jabura asja peale tulid, nagu istuks su korv tsikli kukil? :wack:
Kuidas uutel Uralitel kandevõime on?

G



Küsisin, saadeti link tehnonõuetele, millest ma esimese hooga läbi ei närinud ennast.

Tegelikult kirjutasin nüüd veelkord, et nad täpsustaksid, mis on muutunud vahepeal (2006 vs 2017) nende protseduurides, määrustes ja reglemendis, et kahte täiesti identset situatsiooni käsitletakse täiesti erinevalt.

Ehk siis Eestis on registris BMW K100RS (sama ratas, teine gondel) Velorexi korviga, millel on ilusti registrimass suurem kui soolol, samuti tühimass ja kandevõime. Samuti 3 istekohta passis. Omanik sai registrisse nii, et tegi avalduse, näitas ette, tegi piduritesti ja asi korras.

Nüüd aga järsku enam ei saa.

Ei taha üldse kurjaks saada kellegi peale, aga üsna kallis skulptuur sai endale soetatud garaaži ja ma ei ole üldse kunstihuviline :cry:
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Tort
Postitusi: 1199
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 61 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #80 Postitas Tort » 14 Nov 2017, 21:52

Eks pead asjad omale selgeks tegema. Püssi põõsasse visata ei ole mõistlik, kuna on teada, et erinevad ark bürood omavad tihti taolistes olukordades erinevaid seisukohti ning eriolukordades võivad nende tõlgendused olla täiesti mööda.

Aga puht insernerimehaanika staatika kursusele toetudes, siis ei ole õige, et kandevõimest arvutatakse robustselt korvi mass maha, kuna korv ei ole mitte rattal seljas, vaid ka korvil on oma ratas. Seega vaid osa lisatud korvi massist mõjub tsiklile.

Väga robustne arvutus oleks pigem selline (eeldame, et iga ratta kandevõime on võrdne):

1) Ühele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2)
2) Kolmele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2 *3)
3) Uus kandevõime = tsikli uus täismass - senine tühimass - korvi mass

AGA!!! Konks on siinpuhul ilmselt mitte kandevõimes per se, vaid tõsiasjas, et tsikkel on ette nähtud oma piduritega pidurdama ette antud täismassi ja kui lisarattale ise pidurit lisada ei või, siis ka täismass ei või suureneda. Nii et pead lugema ja leidma augu.
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #81 Postitas PhunkT » 14 Nov 2017, 22:26

Tort kirjutas:Eks pead asjad omale selgeks tegema. Püssi põõsasse visata ei ole mõistlik, kuna on teada, et erinevad ark bürood omavad tihti taolistes olukordades erinevaid seisukohti ning eriolukordades võivad nende tõlgendused olla täiesti mööda.

Aga puht insernerimehaanika staatika kursusele toetudes, siis ei ole õige, et kandevõimest arvutatakse robustselt korvi mass maha, kuna korv ei ole mitte rattal seljas, vaid ka korvil on oma ratas. Seega vaid osa lisatud korvi massist mõjub tsiklile.

Väga robustne arvutus oleks pigem selline (eeldame, et iga ratta kandevõime on võrdne):

1) Ühele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2)
2) Kolmele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2 *3)
3) Uus kandevõime = tsikli uus täismass - tühimass - korvi mass

AGA!!! Konks on siinpuhul ilmselt mitte kandevõimes per se, vaid tõsiasjas, et tsikkel on ette nähtud oma piduritega pidurdama ette antud täismassi ja kui lisarattale ise pidurit lisada ei või, siis ka täismass ei või suureneda. Nii et pead lugema ja leidma augu.



Eks ma jah pisut valesti väljendasin end - küsimus pigem jah selles, et tehas on ette näinud, et sidurid-pidurid-mootor on võimelised seda asja vedama ja seisma jätma (põhiline) täismassiga N kg. Samas on see ratas mõeldud seisma jääma kiiruselt 180kmh + täislastis (istme all isegi rehvirõhud 4 variandis - üksi alla 180 kmh, reisijaga alla 180 kmh, üksi üle 180kmh ja reisijaga üle 180 kmh :D ). Arusaadavalt keegi selle komboga selliste kiirusteni isegi ei ürita jõuda.

Kuna piduritega on see probleem, et neid modifitseerida tohib ainult tehas või esindus (siin võib siiki mingi võimalus olla), siis asi on justkui surnud ring. Mõnes kirjas väidetakse, et esindusel peab pidurite ümberehituseks olema tehase juhis.... jälle probleem, sellist juhist vaevalt eksisteerib... ja ilmselt Eesti BMW esindus ka selliseid töid ei tee.

Aga tulles tagasi minu tänase põhiteesi juurde.. minu projekti koheldakse millegipärast teistmoodi, kui teisi rattaid samas olukorras, sh täpselt sama vedavat ratast. Ehk siis varasemalt on saanud arvele ilma modifitseerimata piduritega BMW K100 Velorexi korviga 3-kohalisena, suurendatud täismassiga, suurendatud kandevõimega. Ja see ei ole ainus lääne korvikas, mis on arvele võetud lihtsalt pärast tehnilist üle vaatamist ja ehk ka piduritesti (30kmh pealt pidurdud 7,5m-ga). Õiglustunne on pehmelt öeldes riivatud :roll:
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Tort
Postitusi: 1199
Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 61 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #82 Postitas Tort » 14 Nov 2017, 23:01

Eks varu kannatust ja pea dialoogi, aga kas on võimalus, et teine ratas on registrid isevalmistatud?

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid

morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #83 Postitas morse » 14 Nov 2017, 23:03

Üks lahendus selline, et võtta arvele iseehitatud mootorrattana. Foorumis ja Eestis üldse on inimesi, kes sellise vormistusega hakkama saanud. Sinu projekti puhul saab kurblooliseks see, et masin on valmis ja ilus, kuid iseehitatud masin ei tohiks oma doonori nägu olla... Ehk siis BMW embleemid ja üldse gondlid jmt peaks vahetusse minema...

Paras jama. See, et mnt kontorid igaüks asjale erinevalt vaatavad, on teada, kuid kas ei ole nii, et ümberehituse vormistamine käib läbi tehnoosakonna, mis on ainult ühe büroo juures. Või eksin? Lisaks on tsikkel masinavärgist korra juba läbi käinud, vaevalt keegi teine seda enam värske juhtumina ette võtaks.

morse
Postitusi: 162
Liitunud: 13 Veebr 2017, 10:30
Tsikkel: Jawa 634, Suzuki DR Big SR42
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 10 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #84 Postitas morse » 14 Nov 2017, 23:09

Tort kirjutas:Eks varu kannatust ja pea dialoogi, aga kas on võimalus, et teine ratas on registrid isevalmistatud?

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid


Käesolev Bemm on L4.
Tordi antud lingilt tuleb välja, et:
Üksikkorras on lubatud valmistada M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõidukeid.
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
rehvid;
valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.

Ainuke asi, millele päevakangelane ei vasta on: Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.

Edit: See välimuse sarnasus/erinevus on muidugi väga vaieldav teema. Aga ilmselt peaks minimaalselt tegema järgmist:
1. esikondli vahetus (kasvõi ajutiselt nakediks teha ja suvaline esituli esihargi külge kruvida)
2. tagakondliga sama lugu
3. Bemmi logod tuleb vist ka ära kaotada...

PS! Kuidas on õige: gondlid või gondlid??
PS2! WTF ma kirjutasin ülemisele reale esimese kondlig tugeva algustähega ja teise pehmega: Gondlid. Aga kui ma brauseris oma posti vaatan, siis on mõlemad ühesugused. Kui edit vajutan, siis on kirjaviga näha. Big Brother?
Viimati muutis morse, 15 Nov 2017, 02:13, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #85 Postitas PhunkT » 15 Nov 2017, 00:28

Teine ratas on ilusti BMW K100 RS registris, nii et ei tahaks teda veel mitte-bmw-na arvele võtta :).

MASSID
Täismass 622 kg
Registrimass 622 kg
Tühimass 327 kg
Kandevõime 295 kg
Piduritega haagise lubatud mass 0 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 0 kg
Autorongi mass -
Lubatud koormus haakeseadmele -
Istekohti 3
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4161
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 349 korda
Tänatud: 322 korda
Kontakt:

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #86 Postitas Macintosh » 15 Nov 2017, 07:26

morse kirjutas:Kui edit vajutan, siis on kirjaviga näha. Big Brother?

Naelapea pihta.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #87 Postitas urmas66 » 15 Nov 2017, 08:50

MNT tehnoosakond on Tallinnas Mäealuse tn-l ,aga mina tooks ka argumendiks selle,et sarnane-analoogne asi on korviga olemas.Las põhjendavad,et miks see sai ja sina ei saa.Too neile kohe konkreene näide teisest rattast reg nr ja muude asjadega ette.Ja muidugi ka põhjendus,et miks sinu ratta puhul kandevõime langeb,aga seal oli vastupidi.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Teema algataja
PhunkT
Postitusi: 140
Liitunud: 11 Aug 2015, 12:04
Tsikkel: IŽ Ju 3K "77, BMW K100K "88
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 6 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #88 Postitas PhunkT » 15 Nov 2017, 11:24

Tõin konkreetse näite, registrinumbri, VIN-koodi, masside ja detailsete tehniliste andmete, sh pidurid, rattad jne, võrdlusega (et näidata, et ratastel tõesti ei ole peale plastikgondlite erinevuse mingit vahet). Isegi pildid saatsin.

Lisaks tõin konkreetse näite emmiliste maailmast, kus tõin soolona registris oleva Dnepri ja korviga registris oleva Dnepri andmed (konkreetsete rataste näitel), et illustreerida, milline võiks olla kandevõime korvil eraldivõttes emmi korviga rattal (minu korv ongi ju suht muutmata kujul K-650 oma).

Veel lisaks vihjasin, et on teisi näiteid, mida saavad ise registrist otsida. Aga kui ma leiaksin kellegi, kelle ratas oleks eelmisel või üle-eelmisel aastal korvikaks ümber tehtud ja hõlpsasti registrisse saanud, siis sellest oleks väga palju abi.

Ametnik hetkel rõhub sellele, et praktikad on muutunud sellest ajast, kui see K100 RS on registreeritud (2006). Samas on kindlalt teada, et vähemalt 2011-2012 sai veel sama protsessi järgi korvikaid registrisse. Küsisin viidet dokumentatsioonile, kus käsitluse/protsessi muudatus on kirjeldatud, eks paistab, kas selline dokument on olemas.
Näpud peavad õlised olema, siis on õige...

Carl
Postitusi: 177
Liitunud: 08 Jaan 2006, 14:40
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 4 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #89 Postitas Carl » 15 Nov 2017, 12:23

Kas sellist (Brüsseli-)Eestit me tahtsimegi? Loe: vene lollused saksa täpsusega.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: BMW K100LT HACK

Lugemata postitus #90 Postitas urmas66 » 15 Nov 2017, 14:51

Carl kirjutas:Kas sellist (Brüsseli-)Eestit me tahtsimegi? Loe: vene lollused saksa täpsusega.


Rahvuslik eripära. :D
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.




Mine “Mootorrattad ja projektipäevikud”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist