2. leht 15-st

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 11 Okt 2016, 08:42
Postitas Fox

Mnjah, huvitav projekt käsil.
Kui ausalt öelda, ma ise läheks igakell mingi enam-vähem valmis lahenduse peale välja, üks külgkorviga K100 oli Eestis alles eelmine aasta müügil minuarust, neid ikka liigub. Tõenäoliselt leiaks ainult ka mõne läänes toodetud külgkorvi, kui otsida. Pikk talv ees, vaata ringi äkki leiad. Lõpptulemus jääb tõenäoliselt silmale ilusam ja tehnilise poole pealt vast ka kindlam tunne.
Minu K100-l on samuti ABS peal ja mina sellest küll mingi hinna eest ei loobuks, olgugi, et maailma esimene ABSga ratas. Aga see "väike" lisa on mind vähemalt ühel korral kukkumisest päästnud, tõenäoliselt isegi rohkematel kordadel.
Need BMW system plastkohvrid on ka täitsa OK asjad minuarust, mul on kahel korral seisev tsikkel küljele kukkunud, kohvrid ja kohvriraamid kannatasid selle müraka kaalu (250kg) kenasti välja, väiksed kriimud ainult küljel. Kui siis ma ise vahetaks võibolla top boxi välja, selle maht on lihtsalt väga väike.
Edu igatahes projektiga, jälgin kindlasti su tegemisi.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 11 Okt 2016, 12:53
Postitas PhunkT
Fox kirjutas:

Mnjah, huvitav projekt käsil.
Kui ausalt öelda, ma ise läheks igakell mingi enam-vähem valmis lahenduse peale välja, üks külgkorviga K100 oli Eestis alles eelmine aasta müügil minuarust, neid ikka liigub. Tõenäoliselt leiaks ainult ka mõne läänes toodetud külgkorvi, kui otsida. Pikk talv ees, vaata ringi äkki leiad. Lõpptulemus jääb tõenäoliselt silmale ilusam ja tehnilise poole pealt vast ka kindlam tunne.

Ise ehitamine on kogu asja mõte ikka :). Osta saab igasuguseid asju, aga tsikkel võiks ikka enda tehtud olla :). Auto olgu liisingus ja igav.

Kui aus olla, siis ma olen neid K100 valmislahendusi üksjagu palju otsinud ja praegu olen kindel, et ise tehes saan silmailu kindlasti rohkem, tehniliselt eks paistab. Ei näe lääne korvidel mingeid erilisi eeliseid. Ratta ja vedrustuse vahetan ära, iste koos soojendusega, tuuleklaas, kõik tuleb uus, tuled uued. Ülejäänu on ju lihtsalt raud, mis on vene raskeratastel korralik. Edasi on ainult viimistluse küsimus.

Rohkem usku! :bsmile:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 11 Okt 2016, 21:46
Postitas urmas66

Mulle tundub,et see sinu enda korv sobib selle rattaga visuaalselt igati hästi kokku.Suurus on paras selle ratta jaoks.Need eelpool mainitud IŽ või Jawa korvid, on ilmselt palju väiksemad ja ei sobiks rattaga kokku.Lisaks on see korv ikka ka ruumikas ehk pereratta jaoks sobiv.Naabrimees sõidutas meid kunagi tatikatena,kolmekesi seal korvis.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 13 Okt 2016, 08:43
Postitas PhunkT

Heh, laian siin, et ise ehitamine on põhiline, aga hakkasin mõtlema, et korvi subframe'i ja kinnituste fabritseerimisel vajan ilmselt siiski kellegi asjatundliku abi. Ei tahaks, et kaasreisijate turvalisus minu disainist ja puudulikust keevitusoskusest sõltuma jääks.

Kas keegi oskab soovitada, kelle poole võiks pöörduda?


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 13 Okt 2016, 21:12
Postitas Fox

Kui just päris esimest korda keevitusaparaati käes ei hoia siis usun et saad hakkama, ise sellist kriitilist kinnitust leiutama ei tasu hakata, tuleb vaadata kuidas erinevaid tehased need liited lahendanud on ning siis ise saraselt lahendada... aga paksemast materjalist, jämedamad kinnitused jne. Et kindel oleks. Ning kui valmis siis korralikult testida - 3 kotti talvekartuleid peale ja metsavahele sõitma (crash)

Btw leidsin juhuslikult ühe saidi kus on midagi sarnast juba tehtud: http://users.idworld.net/mike38/k100/k100_dnepr.htm

Vaata ehk saad sealt inspiratsiooni, või omanikuga kontakti.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 09:16
Postitas PhunkT
kalle kirjutas:

Peasilndiks kasutasin 1500 Goldwingi tagapiduri peasilndrit, millel dual süsteemi tõttu on kaks väljundit.
Kk

Kalle, kas saad mulle öelda täpse aasta ja mudeli Goldwingi, mille peasilidrit kasutasid? Kas tead, mis riistapuud veel sellist süsteemi kasutavad? Bemmil vist endal midagi sellist ei ole?

Vahepeal olen jõudnud selleni, et 18" ratas sinna alla naljalt ikkagi ära ei mahu (kinnitused tuleb liiga kõrgele tuua), seega lähen 17" teed ja ilmselt läheb alla Honda CBF500 ratas, kui sellise kuskilt leian. Nüüd on küsimus, kas panna esimene või tagumine - esimesele saab panna kitsama rehvi ilmselt, aga pidur liiga suur. Tagumisel pidur paras, aga rehv lai ja ketiratta pool tuleb mingit ilukilpi leiutama hakata, kui tahta, et asi normaalne välja näeb.

Mõned pildid karukoopast ka, kus veel suuri edasiminekuid ei ole olnud:

IMG_4400.jpg
IMG_4398.jpg
IMG_4364.jpg

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 09:58
Postitas franz125

Kas VFR-i tagavelge ei leia kuskilt?


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 10:09
Postitas yeekim

Hoi!

Miks Sul seda spets piduripumpa vaja on, kas pikem banjopolt või tavaline esipidurite jagaja ei sobi?
Vajadusel saad ju ühte väljundit reguleerida...

Tagumine soodsalt olemas:
http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-CBF500- ... 1244585522

Timo orgunnib vajadusel Eestisse

Aga praegusel kujul ei sobi see USSR korv kuidagi BMW piltti- üks ümar, teine kandiline.

edu


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 10:35
Postitas PhunkT

Iseenesest banjo polt on lihtne lahendus, aga kas originaalsilinder mahult väikeseks ei jää? Ja mis kraani väljundi reguleerimiseks võiks kasutada?
Ma katsun selle ratta saada kohe ketta ja soovitavalt rehviga, saab kiiremini alla.
Mis puutub disaini, siis.... usku peab olema... küll saab klappima selle ida-lääne kombo :)


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 20:50
Postitas urmas66

Ma kasutaks banjo poldi asemel kolmikut voolikute vahel.Enamusel vanematel autodel oli tagasilla peal ju kolmik ja kõik toimis.Miks see lahendus sul ei toimiks?Reguleerimiseks kraani kohapealt peaksid hüdraulikaga kodus olevate inimestega suhtlema,kui on vajadus.Ilmselt ka mõnest neid komponente müüvast firmast võiks abi saada.
Kõigepealt peaksid ikkagi sinna ratta ja piduri saama ning siis saad teada kui tugevalt see pidur üldse töötab.Kas ka reaalselt on vajadus reguleerida?Praegu sa seda ju ei teagi veel.
TDM-i tagavelg 17" võiks sulle välimuse järgi isegi sobida ja hammaka poole saab kaanega ilmselt suht lihtsa vaevaga kinni katta.Originaalis seal 150 laiusega rehv,aga äkki annab ka 130 panna.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 21:10
Postitas tnc530

Kui tahad korvi eemaldatava teha, siis tuleks korvile oma piduri süsteem teha. Pedaali alla tuleks silindrist näiteks trossiga. Oleks suht hästi eemaldatav.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Okt 2016, 23:17
Postitas kalle
urmas66 kirjutas:

Kõigepealt peaksid ikkagi sinna ratta ja piduri saama ning siis saad teada kui tugevalt see pidur üldse töötab.Kas ka reaalselt on vajadus reguleerida?Praegu sa seda ju ei teagi veel.

Väga mõsitlik soovitus. Enne ei saa sa planeerida ja regullida kui täpselt teada, mis ratas ja pidur tuleb. Aga olen üsna veendunud kahes asjas. Esiteks, et ilma reguta sa ei saa kahte pidurit ühe pumba pealt tööle nii, et korvi pidur paras oleks. Ja teiseks tegelikult ei toida tavaline tagapiduri peasilinder rahuldavalt kahte tarbijat. See viimane on oletus, mis põhineb mu enda süsteemil. Seal muidugi see aga, et mul korvi piduriks trummel, mille töösilinder suht suure mahuga. Kuna mul on korvil 12"ratas, siis olen mõelnud see kõik seal rollu ratta vastu vahetada, millel väike ketas ja väikse mahuga töösilinder, samas piisavalt tõhus pidur korvi jaoks.

Agav veelkord..oota selle GLi pubaga veidi, seda jõuad osta kui asjad paigas.
Mul on muidu selline:
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-HONDA-P ... SwCGVX23Ld
See on uus, aga see hetkel vaid infoks, kasutatuna oli hind 25 kandis

HONDA PARTS REAR BRAKE MASTER CYLINDER GL1500_s-l1600.jpg

Ja selline on siis ühe väljundiga sama ratta oma.. tavline eks, aga annab pildi mis on mis

http://www.ebay.com/itm/Honda-GL1500-GL ... i-&vxp=mtr

Honda GL1500 GL 1500 Valkyrie _s-l500.jpg
Honda GL1500 GL 1500 Valkyrie _s-l500.jpg (31.29 KiB) Vaadatud 10178 korda

Kk


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 03 Nov 2016, 20:47
Postitas PhunkT

Olen hästi näpuotsaga käinud ratast torkimas (lammutamas rohkem). Praegu selline ümber ratta käimise ja kulmukergitamise faas.

Eile tegin äkkotsuse ja ostsin korvile ratta ära. Natuke mõtlematu tegu oli, aga nüüd tuleb sellega edasi elada.

Rattaks sai 5" lai CBR600 tagumine :D.

BMW_2_ IMG_4456.jpg
BMW_1_IMG_4454.jpg

Pildil all 180 rehv ja tundub eriti paistes parema jalaga riistapuu. Mulle täitsa meeldib, aga ilmselt pean minema miiniumumi ehk 160 peale ja kasutama ikkagi kindlasti mootorratta rehvi, et hoida rehvi kokkupuutepinda teega väiksemana. Muidu hakkab ilmselt üsna palju paremale kiskuma suuremal kiirusel (tuuleklaas toetab seda tegevust) või tuleb kokkujooks keerata nii, et rehvi eluiga üsna lühike. Eks paistab.

Tundus hea pakkumine, pidurid-jutud kaasas ja 20mm võllile istub ka.... aga loomulikult mitte dnepri originaalile... tuleb lasta uus ja pikem treida.

Keegi oskab soovitada head meistrimeest, kes treiks eriti tugevast materjalist korviratta võlli ja spaceri, mis kataks velje keskmise osa?

Endiselt olen ka hea metalliga sinapeal oleva meistri otsingul, kes aitaks mõistliku hinnaga korvikinnitused valmis teha.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 04 Nov 2016, 08:33
Postitas franz125

Selle korviratta veeretakistus minu arvates on kuki-muki korvi õhutakistusega võrreldes.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 04 Nov 2016, 10:54
Postitas PhunkT

Ilmselt õigus.

Peaks tuuletunnelist testima erinevaid tuuleklaase :)


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Mär 2017, 14:22
Postitas PhunkT

Väike update. Elu läks kiireks, lumi sulas ära (korraks), poiss nõudis juba korvisõitu, oli vaja kiirendada. Läks täna Motoremi paaritamisele ratas ja loodetavasti sõidab kuu aja pärast sealt ülevaatusekõlbulikuna välja.

BMW_100_IMG_7072.jpg

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Apr 2017, 11:21
Postitas PhunkT

Ratas endiselt töökojas, loodetavasti paraadiks valmib:).

Vahepeal mõtlen, kuidas võiks teostada side kolme ratturi vahel (koer saab käesignaalidest aru :) ). Bluetooth vidinad on lahedad, aga hetkel mõtlen pigem, kuidas tekitada selline lihtne juhtmetega sidesüsteem, kus saaks pidevalt omavahel rääkida. Lapsele lihtsam.

Kas kellelgi on huvitavaid ideid/kogemust, kuidas selline sidesüsteem üles ehitada? A la kõraklapid-mikker kiivrisse, korvi läheks kõrvaklapi pistik ja rattale 2 tk, istud rattale, ühendad kaabli ja asi korras. Ilmselt on mingid valmislahendused ka olemas


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Apr 2017, 16:33
Postitas ranel
PhunkT kirjutas:

aga hetkel mõtlen pigem, kuidas tekitada selline lihtne juhtmetega sidesüsteem

Tahad tõesti juhtmetega kuhugi külge kedagi panna? 35 eur tk(üks sõber sai isegi veel odavamalt) ja saad hiinast juhtmevaba peakomplekti ning saad jätta samal ajal lapsele kasvõi muusika mängima. Aga kui tõesti tahad, siis ammusest ajast on meeles, et tavaline lauatelefon lahti lammutades saad nii küll.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Apr 2017, 16:45
Postitas PhunkT

Pigem on lapsega suhtlemine kõige olulisem ja nii palju kui tean, peab BT settidel omavahel suhtlemiseks nuppu vajutama, millega laps hakkama ei saa tõenäoliselt.

Mõte läks millegi sellise peale, nagu siin artiklis võrreldud on https://lifewelove.com/en/motorcycle-intercoms-for-two/

Aga kuidas kolmas osapool siia külge saada (mingid splitterid?).


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Apr 2017, 17:57
Postitas urmas66

Ma kunagi ostsin mingi anloogse asja,aga no see ei kõlba küll tsikli peal kasutamiseks.Minu hiinast soetatud BT komplektil ei pea midagi midagi vajutama,et rääkida.Ütle midagi ja kohe on jutt eetris.Ja minu teada on see kõigi BT komplektidega nii.
Näiteks see,mida pead siis kaks komplekti lihtsalt ostma.No kui hiinakat ei taha on need kallimad tooted ka mitmele kiivrile olemas
https://www.aliexpress.com/item/1200m-B ... 08c465d542


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Apr 2017, 10:40
Postitas Macintosh

Ma unustaks juhtmetega sidekomplektid ära. Peavalu on rohkem, kui rubla eest.
Kui maksumus on teemaks, siis hiinlaste toodetu on tänaseks juba piisvalt hea, et lühikese maa peale suhelda. Nende puhul pead vaatama, et oleks "konveretskõne" võimalus, st. kõik osalised saavad üheaegselt rääkida.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 28 Aug 2017, 17:01
Postitas PhunkT

Aega on läinud ja vahepeal soolona sõidetud, aga nüüd võib pisikese update'i teha, enne kui täitsa valmis saab :). Tänud Meelisele ja Motoremile, äge mõtlemine ja kibekiire töö käib.

IMG_9405.jpg
IMG_9403.jpg

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 01 Sept 2017, 21:41
Postitas PhunkT

Sain täna jälle väikse update'i piltide näol. Mõnusalt madalaks on see korv läinud (vann on rohkem "ümber raami" istutatud):

Picture_019.jpg

Hakkan vaikselt muretsema, kas see Taiwani amort seal all talutavalt tööle hakkab (st tean, et päris amordi moodi ta niikuinii ei hakka).

Kas kellelgi on aimu, mis võiks olla vene neljataktilise amordi üks-ühele läänelikum ja toimivam alternatiiv, mis enam-vähem mõistlikku hinda ka jääb?

Kui väga perutab, läheb talvel vahetusse.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 02 Sept 2017, 08:54
Postitas franz125

Mingi guadi esiamort äkki sobiks


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 02 Sept 2017, 10:25
Postitas yeekim

Hoi!

Alustaks sellest, et mis pikkusega ja mis kinnitustega see amort olema peaks.

Iseenesest mul on paar miski ATV amorte üle.....

edu


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 02 Sept 2017, 12:19
Postitas PhunkT

Selline amort on:
https://www.amazon.com/Shock-Absorber-f ... B00QEDNL6W

Andmete järgi pikkust 35 cm, aga tean, et East Highway teeb need kohe lattu võttes ümber ja lühemaks, et nad toimima hakkaksid ja ei hakkaks Dnepritel löögileevendit murdma.

Ehk siis ma pakun, et tegelik pikkus on 320-330 mm, peab järgmisel nädalal üle mõõtma. Polt on 10 v 12 mm, ehk keegi siin teab peast öelda.

Kokkuvõttes, pean täpselt üle mõõtma kõik parameetrid, midagi täpselt ei tea :)

31Oqh1pJXpL._SX300_.jpg
31Oqh1pJXpL._SX300_.jpg (7.41 KiB) Vaadatud 6507 korda

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 17 Okt 2017, 14:09
Postitas PhunkT
PhunkT kirjutas:

Projekt kolis täna garaaži. Ehk siis sai K100 soologa viimane sõit tehtud.

Nüüd tuleb töökoda sisse seada ja tõsisem ehitus algab ca kuu pärast.

Aga siit mõned pildid, mis said nädalavahetusel tehtud. Panin esimest korda korvi ja ratta kõrvuti, et oleks mille peale joonistada ja millest öösel mõelda, kui uni ära läheb :).

Pilt

Pilt

Nüüd siis selline ratas. Tänud Motoremile!

Pilt


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 17 Okt 2017, 16:02
Postitas urmas66

Täitsa ilusasti sobivad kokku. :bsmile:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 17 Okt 2017, 16:48
Postitas PhunkT

Just sai valmis ka pakiraam:

Pilt

Pilt

Paari sõnaga ka:
Kui üks esialgseid plaane oli pookida see korv ratta külge, kasutades võimalikult palju originaalosi ja teha võimalikult vähe modifikatsioone, siis lõpptulemusena ei jäänud sellest originaalist tegelikult midagi järgi. Muudatused suuresti Meelise initsiatiivil ja ettepanekul. Paljud on esmapilgul märkamatud, aga on kokku andnud ikka väga hea tulemuse.

Eks näeb, kuidas see korvigeomeetria rehvidele mõjub, aga hetkel on juhitavus ikka ülihea. Saab sõita kõikide kiirustega, mis meil lubatud on ja vajadusel ka rohkem. Kurvides jääb vast kiiremast soolorattast ikka maha, aga sammupidamine ei ole ka selle ratta mõte.

Ainult lenksuamort sai vale nurga alla (ei olnud head kohta) ja see tekitab amordi kokkusurumisel lenksu kerge jõnksu - peab veel mõtlema ja modifitseerima. Sai proovitud nii paremale kui vasakule poole paigaldada, vasakul andis parema tulemuse, aga rööpas teest risti üle sõites on tegemist ikka. Mitte nii palju, kui suvalise vene külkaga, aga ikka tahtis pühendumist.

Talve peale jääb veel korvipidur (K100 originaal piduripump ei toitnud 2 sadulat ära), jäigem tagaamort, soojad lenksud ja nipet näpet hooldust (uued pidurikettad näiteks ette).


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 17 Okt 2017, 22:50
Postitas pühak

Kena tulemus! Kas Bike motorsis video ka tuleb?