3. leht 15-st

Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 18 Okt 2017, 07:56
Postitas franz125

See turvakaar küll kena pole,võiks olla klaasiga ühe raadiusega.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 18 Okt 2017, 10:33
Postitas Krl

Minuarust on kolmnurkne hea. Selline hipsterivärk, nagu see külgkorvindus üldse.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 18 Okt 2017, 11:09
Postitas franz125

Kuidas kolmnurk hipsterlusega seotud on?Kumer oleks ka praktilisem kui peaks tahtma tenti peale teha.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 18 Okt 2017, 11:35
Postitas PhunkT
pühak kirjutas:

Kena tulemus! Kas Bike motorsis video ka tuleb?

Võiks isegi tulla ju... kokkuleppeid veel ei ole


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 18 Okt 2017, 11:36
Postitas PhunkT
franz125 kirjutas:

See turvakaar küll kena pole,võiks olla klaasiga ühe raadiusega.

Kunstivärk :). Nagu öeldakse, maitse üle ei vaielda...

Mulle isegi täitsa sümpatiseerib, kuigi algne nägemus oli endal ka teine...


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 25 Okt 2017, 16:21
Postitas Jalamees

Tere

Kuidas paberi majandus sujus? Mis tegema pidi, et ratas ametlikuks sai? Ma mõtlen soolost külkaks.
Endal ka just sama plaan kuklas samadel põhjustel ( lapsed korvi :) ) ammu aga ei ole veel selgust saanud mis juhtub kui ARKi lähen sellega
Minu arust väga äge tulemus


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 25 Okt 2017, 21:09
Postitas Krl

Pole asjadega absoluutselt kursis, aga kui ei võtagi arvele kuidagi muudmoodi seda ja lihtsalt meelevaldselt keerad korvi külge? Kas siis politseil võib tänaval ütlemist olla? Lisaratas on lubamatu, või mis?


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 27 Okt 2017, 12:48
Postitas PhunkT

Eks see arvelesaamine on veel käimasolev protsess. Hetkel ratas garažeeritud ja ootab Maanteeameti heakskiitu. Avaldus sisse antud, ette näidatud. Elame ikka lootuses, et on võimalik, muidu sai üks väga ilus taies Motoremil valmis :D.

Aga põhimõtteliselt ei tohiks probleeme tekkida, kui asi korralikult ehitatud - kinnitused tugevad, tuled normikohased, helkurid jne. Saatsin enne ehitus maanteeametile kirja ja küsisin, mis tuleb teha, vastus oligi, et ehita vastavalt nõuetele ja tule näita ette.

Alates 1997. aastal valmistatud ratastel on natuke karmimad nõuded piduritele, aga seda ma täpsemalt ei uurinud, kuna see ratas konkreetselt 88. Korvipidur saab sellegipoolest olema korralik (ketas, gixeri sadul, regulaator geomeetria regullimiseks, jne). Sai tehtud enda ja pere, mitte Maanteeameti jaoks. Lihtsalt originaalpumbaga ei hakanud tööle, muidu oleks juba valmis - vajab suurema jõudlusega pumpa.

Bike motorsi link ka siia lõppu:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 27 Okt 2017, 23:08
Postitas Snuffit

Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 28 Okt 2017, 12:16
Postitas PhunkT
Snuffit kirjutas:

Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:

Väga äge! Mulle väga meeldiks, kui pererattaid, mis ei ole sovjetiaegsed liiguks rohkem. Mitte, et vene raua vastu midagi oleks, aga need ei ole lihtsalt pärismaailmas kasutatavad.

Ei tahaks lõplikku summat välja öelda, sest kui aus olla, siis ma ei ole seda tahtnud kokku lüüa ja tegelikult on ka muutujaid väga palju. Lisaks ei ole ilus Motoremi suhtes kõike avalikult välja laduda :).

Aga...

Esiteks sõltub asi toorikust, st mis ratas on - kui on ratas, millel on mootori alt läbi käiv tugev raam, mille külge võib asju keevitada-kruvida, on juba märkimisväärne töötundide võit. Põhimõtteliselt emmi/izhi korvi korral keevitad munakad raamile ja ülemised kinnitused ka, vead tagatule alt tulejuhtmed ja asi tehtud. Kui korv on korralik, jätad originaaliks ja värvi ei muuda, siis ongi mõnisada eurot ja tehtud (eeldusel, et korvi ei pea ostma).

Kui kasutada vene korvi, mis on räbal (nagu minul oli), siis see on ilmselt üks suuremaid kuluallikaid, kuhu võib matta üsna mitu tuhat eurot, millest üsna suure osa moodustavad keretööd ja värvimine (need asjad on lihtsalt nii koledad juba tehasest tulles). Minu korv sai ka palju väikeseid modifikatsioone (korviraami peale madalamale istutamine, tagaluuk, turvakaar, turvavööd, uued istmed, modifitseeritud tuuleklaas, korvikiige pukside süsteem, uus ratas, rattapolt jne). Paljud neist mod-idest ei ole vajalikud, aga andsid lõpptulemusele väga palju juurde ja ei kahetse üldse.

Vedrustus, mis mul tuleb veel natuke ümber teha, võib ka maksta palju, st minu rattal oli normaalse nurgaga esihark, millega kannatab originaalkujul sõita, mõnel rattal tuleb hakata seda muutma või vahetada leading linkide vastu, et üldse kannataks keerata.

Long story short - saab 1000 euroga, saab 5000+ euroga. Alla 1000 ilmselt ei julgeks ennustada isegi ise ehitades. Mina lõpuks ise ei julgend ehitada - panna pere sellise aparaadi peale, mille olen oma puudulike keevitusoskustega kokku pannud - no way.

Kui sul on mingi konkreetne mõte (ratas, millele tahad mingit konkreetset korvi külge istutada), siis ma heameelega aitan nõuga, sest nimesi, kelle lapsepõlve mälestustes on perega tsiklimatkal käimine, võiks olla rohkem :). Koeri ka :D

Ja Motoremil on väga hea kogemus olemas, julgen täitsa soovitada. Kui tahta järgmine hooaeg sõita, siis parem kohe pihta hakata, sest siin kehtib kindlasti Hofstadteri seadus :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hofstadter%27s_law


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 28 Okt 2017, 12:24
Postitas PhunkT

Btw, kui ei ole tahtmist väga suure kandevõimega asja ehitada või lihtsalt vedav ratas on natuke väiksem, siis soovitan täitsa kaaluda Jupiteri korvi... Perega Jupiteriga trippides sain aru, et see on mõnes aspektis isegi praktilisem kui emmi oma ja ei ole seal ruumi tegelikult vähem.

Pildid ka illustreerimaks:
Pilt

Pilt


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 28 Okt 2017, 14:12
Postitas morse

lahe ratas!

minu silmis ka on lisaks emmilise korvile jupa korv täitsa okei. ise sõidan velorexiga ja ajab asja ära aga eelmainitud on paremad kuna:

laiemad (ei tõuse ratas liiga kergelt õhku)
mahutavad paremini kaupa (asjadele on ka parem ligipääs)
jäigema raamiga (velorexi raam on hirmus lödi)

ainuke fiibervanni eelis võiks olla see, et kahetaktilise jaoks on velorex meeldivalt kerge. vaatan harelymehi, kes velorexi kasutavad ja imestan (sinna võiks midagi tummisemat külge kruvida).

kalle oskab pikemalt rääkida tõelistest matkakorvidest. 2 last soojas korvis... see on suur samm igasugustest "vene korvidest"


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 30 Okt 2017, 18:50
Postitas Snuffit

Tänud vastuse eest! Panen su öeldu kõrvataha ja kui miskit konkreetsemalt mõtteisse jõuab, siis annan teada.
Hetkel aga hakkan vaikselt toorikut otsima :mrgreen:

PhunkT kirjutas:
Snuffit kirjutas:

Hei! Kui tohib küsida siis mis suurusjärku läheb sellise projekti tegemine eurodes?
Tsikli ostuhinda pole vaja juurde arvestada.

Lihtsalt endal nüüd sinu lahedat projekti vaadates tekkis sama mõte, et perel võiks ju selline apastraat olla - küsimus umbkaudses finantsis, et teaks vaikselt mõlgutama hakata :bsmile:

Väga äge! Mulle väga meeldiks, kui pererattaid, mis ei ole sovjetiaegsed liiguks rohkem. Mitte, et vene raua vastu midagi oleks, aga need ei ole lihtsalt pärismaailmas kasutatavad.

Ei tahaks lõplikku summat välja öelda, sest kui aus olla, siis ma ei ole seda tahtnud kokku lüüa ja tegelikult on ka muutujaid väga palju. Lisaks ei ole ilus Motoremi suhtes kõike avalikult välja laduda :).

Aga...

Esiteks sõltub asi toorikust, st mis ratas on - kui on ratas, millel on mootori alt läbi käiv tugev raam, mille külge võib asju keevitada-kruvida, on juba märkimisväärne töötundide võit. Põhimõtteliselt emmi/izhi korvi korral keevitad munakad raamile ja ülemised kinnitused ka, vead tagatule alt tulejuhtmed ja asi tehtud. Kui korv on korralik, jätad originaaliks ja värvi ei muuda, siis ongi mõnisada eurot ja tehtud (eeldusel, et korvi ei pea ostma).

Kui kasutada vene korvi, mis on räbal (nagu minul oli), siis see on ilmselt üks suuremaid kuluallikaid, kuhu võib matta üsna mitu tuhat eurot, millest üsna suure osa moodustavad keretööd ja värvimine (need asjad on lihtsalt nii koledad juba tehasest tulles). Minu korv sai ka palju väikeseid modifikatsioone (korviraami peale madalamale istutamine, tagaluuk, turvakaar, turvavööd, uued istmed, modifitseeritud tuuleklaas, korvikiige pukside süsteem, uus ratas, rattapolt jne). Paljud neist mod-idest ei ole vajalikud, aga andsid lõpptulemusele väga palju juurde ja ei kahetse üldse.

Vedrustus, mis mul tuleb veel natuke ümber teha, võib ka maksta palju, st minu rattal oli normaalse nurgaga esihark, millega kannatab originaalkujul sõita, mõnel rattal tuleb hakata seda muutma või vahetada leading linkide vastu, et üldse kannataks keerata.

Long story short - saab 1000 euroga, saab 5000+ euroga. Alla 1000 ilmselt ei julgeks ennustada isegi ise ehitades. Mina lõpuks ise ei julgend ehitada - panna pere sellise aparaadi peale, mille olen oma puudulike keevitusoskustega kokku pannud - no way.

Kui sul on mingi konkreetne mõte (ratas, millele tahad mingit konkreetset korvi külge istutada), siis ma heameelega aitan nõuga, sest nimesi, kelle lapsepõlve mälestustes on perega tsiklimatkal käimine, võiks olla rohkem :). Koeri ka :D

Ja Motoremil on väga hea kogemus olemas, julgen täitsa soovitada. Kui tahta järgmine hooaeg sõita, siis parem kohe pihta hakata, sest siin kehtib kindlasti Hofstadteri seadus :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Hofstadter%27s_law


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 14:46
Postitas PhunkT

Heh. Selgelt vara hõiskasin sel teemal, et ratta saab arvele ja kõik on hästi :). Arvele saab, aga mitte nii nagu vaja, st korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest, mis jätab ratta kandevõimeks 120 ja natuke kilo, mis lubab passi panna 1 istekoha (mitte 3 nagu vaja).

Kui kellelgi on viimastest aastatest kogemust Maanteeametiga asjaajamisega, kuidas sellest prbleemist üle saada või kui keegi jurist tahaks pro bono pretsedenti luua, siis mul oleks hädasti abi vaja. Üsna suur hunnik raha ja aega on pandud magama, et saaks perega sõita... nüüd aga tundub, et tuleb selline üksi mediteerimise ratas sellest, kui midagi välja ei mõtle...

Aa... ise ei tohi ka pidureid korvile lisada ja ka mitte turvavöösid (arusaadav, et see on regulementeeritud ja seetõttu mul need ka kõik eemaldatavad või polegi veel küljes, aga lihtsalt infoks).


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 15:49
Postitas franz125

Huvitav mis masside rehkenduse alusel mu GTS-le 100kg järelhaagist lubatakse,pärapealt ju seljakotti maha viskama ei pea.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 15:56
Postitas grahv
PhunkT kirjutas:

korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest

Kas uurisid, millisele paberile nende tahtmine põhineb?
Kuidas nad nii jabura asja peale tulid, nagu istuks su korv tsikli kukil? :wack:
Kuidas uutel Uralitel kandevõime on?

G


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 16:01
Postitas grahv
franz125 kirjutas:

Huvitav mis masside rehkenduse alusel mu GTS-le 100kg järelhaagist lubatakse,pärapealt ju seljakotti maha viskama ei pea.

Järelhaagis on teine teema - selle tiisel ei pruugi kuigi suurt vertikaalkoormust haakeseadmele osutada.

G


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 16:39
Postitas PhunkT
grahv kirjutas:
PhunkT kirjutas:

korvi massi tahetakse täna maha arvutada kandevõimest

Kas uurisid, millisele paberile nende tahtmine põhineb?
Kuidas nad nii jabura asja peale tulid, nagu istuks su korv tsikli kukil? :wack:
Kuidas uutel Uralitel kandevõime on?

G

Küsisin, saadeti link tehnonõuetele, millest ma esimese hooga läbi ei närinud ennast.

Tegelikult kirjutasin nüüd veelkord, et nad täpsustaksid, mis on muutunud vahepeal (2006 vs 2017) nende protseduurides, määrustes ja reglemendis, et kahte täiesti identset situatsiooni käsitletakse täiesti erinevalt.

Ehk siis Eestis on registris BMW K100RS (sama ratas, teine gondel) Velorexi korviga, millel on ilusti registrimass suurem kui soolol, samuti tühimass ja kandevõime. Samuti 3 istekohta passis. Omanik sai registrisse nii, et tegi avalduse, näitas ette, tegi piduritesti ja asi korras.

Nüüd aga järsku enam ei saa.

Ei taha üldse kurjaks saada kellegi peale, aga üsna kallis skulptuur sai endale soetatud garaaži ja ma ei ole üldse kunstihuviline :cry:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 21:52
Postitas Tort

Eks pead asjad omale selgeks tegema. Püssi põõsasse visata ei ole mõistlik, kuna on teada, et erinevad ark bürood omavad tihti taolistes olukordades erinevaid seisukohti ning eriolukordades võivad nende tõlgendused olla täiesti mööda.

Aga puht insernerimehaanika staatika kursusele toetudes, siis ei ole õige, et kandevõimest arvutatakse robustselt korvi mass maha, kuna korv ei ole mitte rattal seljas, vaid ka korvil on oma ratas. Seega vaid osa lisatud korvi massist mõjub tsiklile.

Väga robustne arvutus oleks pigem selline (eeldame, et iga ratta kandevõime on võrdne):

1) Ühele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2)
2) Kolmele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2 *3)
3) Uus kandevõime = tsikli uus täismass - senine tühimass - korvi mass

AGA!!! Konks on siinpuhul ilmselt mitte kandevõimes per se, vaid tõsiasjas, et tsikkel on ette nähtud oma piduritega pidurdama ette antud täismassi ja kui lisarattale ise pidurit lisada ei või, siis ka täismass ei või suureneda. Nii et pead lugema ja leidma augu.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 22:26
Postitas PhunkT
Tort kirjutas:

Eks pead asjad omale selgeks tegema. Püssi põõsasse visata ei ole mõistlik, kuna on teada, et erinevad ark bürood omavad tihti taolistes olukordades erinevaid seisukohti ning eriolukordades võivad nende tõlgendused olla täiesti mööda.

Aga puht insernerimehaanika staatika kursusele toetudes, siis ei ole õige, et kandevõimest arvutatakse robustselt korvi mass maha, kuna korv ei ole mitte rattal seljas, vaid ka korvil on oma ratas. Seega vaid osa lisatud korvi massist mõjub tsiklile.

Väga robustne arvutus oleks pigem selline (eeldame, et iga ratta kandevõime on võrdne):

1) Ühele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2)
2) Kolmele rattale võib rakenduda täismass (tsikli senine täismass / 2 *3)
3) Uus kandevõime = tsikli uus täismass - tühimass - korvi mass

AGA!!! Konks on siinpuhul ilmselt mitte kandevõimes per se, vaid tõsiasjas, et tsikkel on ette nähtud oma piduritega pidurdama ette antud täismassi ja kui lisarattale ise pidurit lisada ei või, siis ka täismass ei või suureneda. Nii et pead lugema ja leidma augu.

Eks ma jah pisut valesti väljendasin end - küsimus pigem jah selles, et tehas on ette näinud, et sidurid-pidurid-mootor on võimelised seda asja vedama ja seisma jätma (põhiline) täismassiga N kg. Samas on see ratas mõeldud seisma jääma kiiruselt 180kmh + täislastis (istme all isegi rehvirõhud 4 variandis - üksi alla 180 kmh, reisijaga alla 180 kmh, üksi üle 180kmh ja reisijaga üle 180 kmh :D ). Arusaadavalt keegi selle komboga selliste kiirusteni isegi ei ürita jõuda.

Kuna piduritega on see probleem, et neid modifitseerida tohib ainult tehas või esindus (siin võib siiki mingi võimalus olla), siis asi on justkui surnud ring. Mõnes kirjas väidetakse, et esindusel peab pidurite ümberehituseks olema tehase juhis.... jälle probleem, sellist juhist vaevalt eksisteerib... ja ilmselt Eesti BMW esindus ka selliseid töid ei tee.

Aga tulles tagasi minu tänase põhiteesi juurde.. minu projekti koheldakse millegipärast teistmoodi, kui teisi rattaid samas olukorras, sh täpselt sama vedavat ratast. Ehk siis varasemalt on saanud arvele ilma modifitseerimata piduritega BMW K100 Velorexi korviga 3-kohalisena, suurendatud täismassiga, suurendatud kandevõimega. Ja see ei ole ainus lääne korvikas, mis on arvele võetud lihtsalt pärast tehnilist üle vaatamist ja ehk ka piduritesti (30kmh pealt pidurdud 7,5m-ga). Õiglustunne on pehmelt öeldes riivatud :roll:


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 23:01
Postitas Tort

Eks varu kannatust ja pea dialoogi, aga kas on võimalus, et teine ratas on registrid isevalmistatud?

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 23:03
Postitas morse

Üks lahendus selline, et võtta arvele iseehitatud mootorrattana. Foorumis ja Eestis üldse on inimesi, kes sellise vormistusega hakkama saanud. Sinu projekti puhul saab kurblooliseks see, et masin on valmis ja ilus, kuid iseehitatud masin ei tohiks oma doonori nägu olla... Ehk siis BMW embleemid ja üldse kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] jmt peaks vahetusse minema...

Paras jama. See, et mnt kontorid igaüks asjale erinevalt vaatavad, on teada, kuid kas ei ole nii, et ümberehituse vormistamine käib läbi tehnoosakonna, mis on ainult ühe büroo juures. Või eksin? Lisaks on tsikkel masinavärgist korra juba läbi käinud, vaevalt keegi teine seda enam värske juhtumina ette võtaks.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 14 Nov 2017, 23:09
Postitas morse
Tort kirjutas:

Eks varu kannatust ja pea dialoogi, aga kas on võimalus, et teine ratas on registrid isevalmistatud?

https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid

Käesolev Bemm on L4.
Tordi antud lingilt tuleb välja, et:
Üksikkorras on lubatud valmistada M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõidukeid.
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
L kategooria sõiduki pidurisüsteem peab olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud sõidukilt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud:
rehvid;
valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed.

Ainuke asi, millele päevakangelane ei vasta on: Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.

Edit: See välimuse sarnasus/erinevus on muidugi väga vaieldav teema. Aga ilmselt peaks minimaalselt tegema järgmist:

  1. esikondli vahetus (kasvõi ajutiselt nakediks teha ja suvaline esituli esihargi külge kruvida)
  2. tagakondliga sama lugu
  3. Bemmi logod tuleb vist ka ära kaotada...

PS! Kuidas on õige: kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] või gondlid??
PS2! WTF ma kirjutasin ülemisele reale esimese kondli* [Motobot: õige on "gondli*"] tugeva algustähega ja teise pehmega: Gondlid. Aga kui ma brauseris oma posti vaatan, siis on mõlemad ühesugused. Kui edit vajutan, siis on kirjaviga näha. Big Brother?


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 00:28
Postitas PhunkT

Teine ratas on ilusti BMW K100 RS registris, nii et ei tahaks teda veel mitte-bmw-na arvele võtta :).

MASSID
Täismass 622 kg
Registrimass 622 kg
Tühimass 327 kg
Kandevõime 295 kg
Piduritega haagise lubatud mass 0 kg
Piduriteta haagise lubatud mass 0 kg
Autorongi mass -
Lubatud koormus haakeseadmele -
Istekohti 3


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 07:26
Postitas Macintosh
morse kirjutas:

Kui edit vajutan, siis on kirjaviga näha. Big Brother?

Naelapea pihta.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 08:50
Postitas urmas66

MNT tehnoosakond on Tallinnas Mäealuse tn-l ,aga mina tooks ka argumendiks selle,et sarnane-analoogne asi on korviga olemas.Las põhjendavad,et miks see sai ja sina ei saa.Too neile kohe konkreene näide teisest rattast reg nr ja muude asjadega ette.Ja muidugi ka põhjendus,et miks sinu ratta puhul kandevõime langeb,aga seal oli vastupidi.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 11:24
Postitas PhunkT

Tõin konkreetse näite, registrinumbri, VIN-koodi, masside ja detailsete tehniliste andmete, sh pidurid, rattad jne, võrdlusega (et näidata, et ratastel tõesti ei ole peale plastikgondlite erinevuse mingit vahet). Isegi pildid saatsin.

Lisaks tõin konkreetse näite emmiliste maailmast, kus tõin soolona registris oleva Dnepri ja korviga registris oleva Dnepri andmed (konkreetsete rataste näitel), et illustreerida, milline võiks olla kandevõime korvil eraldivõttes emmi korviga rattal (minu korv ongi ju suht muutmata kujul K-650 oma).

Veel lisaks vihjasin, et on teisi näiteid, mida saavad ise registrist otsida. Aga kui ma leiaksin kellegi, kelle ratas oleks eelmisel või üle-eelmisel aastal korvikaks ümber tehtud ja hõlpsasti registrisse saanud, siis sellest oleks väga palju abi.

Ametnik hetkel rõhub sellele, et praktikad on muutunud sellest ajast, kui see K100 RS on registreeritud (2006). Samas on kindlalt teada, et vähemalt 2011-2012 sai veel sama protsessi järgi korvikaid registrisse. Küsisin viidet dokumentatsioonile, kus käsitluse/protsessi muudatus on kirjeldatud, eks paistab, kas selline dokument on olemas.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 12:23
Postitas Carl

Kas sellist (Brüsseli-)Eestit me tahtsimegi? Loe: vene lollused saksa täpsusega.


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 15 Nov 2017, 14:51
Postitas urmas66
Carl kirjutas:

Kas sellist (Brüsseli-)Eestit me tahtsimegi? Loe: vene lollused saksa täpsusega.

Rahvuslik eripära. :D


Re: BMW K100LT HACK

Postitatud: 31 Jaan 2018, 16:59
Postitas PhunkT

Väike update ja rant Maanteeameti suunal. Kõik kokkupuuted MNTga enne seda juhtumit on olnud positiivsed, aga tilk tõrva (antud juhul korralik kulbitäis) rikub kogu meepurgi.

Ei saa seda ratast arvele - ei üht ega teistpidi. Kuigi sarnaseid case'e on arvukalt Eesti registris. Kuigi korvikaid liigub Euroopa liidus tuhandeid. Ja kuigi me toimetame ühises õigusruumis teiste Euroope riikidega, eriti mis puudutab liiklust.

Kuigi L4e kategooria definitsioon on "Kaherattaline mootorsõiduk külghaagisega", raiub amet, et tingimus "sõidupidur peab rakenduma kõigile sõiduki ratastele" kohaldub siin ka korvirattale. Ja pidurisüsteemi ümber teha ei tohi, seega surnud ring.

Samuti, et korv on liiga raske ja ümberehitusel täismassi ei muudeta ühelgi tingimusel.

Samal ajal korrigeeriti ära ka nende tsiklite andmed registris, millele viitasin, mille masse oli Maanteeamet varasemalt tõstnud (sorry, kui kellelegi jamasid kaela olen toonud oma vaidlusega) - viidi täismassid originaal soolorataste ametlike numbritega samale tasemele.

Aga puänt on see, et kuigi täismasse korrigeeriti ja kandevõime vähenes, siis istekohti endiselt ei vähendatud, mis siis, et just samal põhjusel (täismass miinus tsikli tühimass miinus korvi mas = kandevõime, mis on liiga väike, et panna passi 3 kohta) minu rattale ei saa 3 kohta passi. Ma loodan, et ei vähendata ka muidugi, sest eriti äge on, et sellised rattad meil ringi liiguvad.

Hetkel on lõppenud vaidemenetlus ja tuleb otsustada, kas jätkata kohtus.

Samal ajal aga Soome register võtab selle ratta heameelega vastu. Korvipidur ei ole nõutud, aga võib paigaldada. Ja kuna korv on polditud ratta külge ilma raami keevitamata-lõikamata, siis läheb asi maksma ca 200 EUR, seal sees ka sõiduki maks, saab võtta arvele kahe funktsiooniga (soolo ja korv) ning piisab vaid avaldusest, ettenäitamisest ja sellest, et asi toimiks (tuled ja pidurid). Kohapeal kaalutakse-mõõdetakse ja päevaga saab kõik korda...

Mulle Soome meeldib.