Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

---------------------------------------------------------------------------

See on ühe käest ära läinud teema saba, mis algas siit.
-Mac-----------------------------------------------------------------------

ümmarguselt 100ga on maanteedel sõidetud nagu öeldakse aegade algusest peale, aga eks seal ole omad põhjused ka. esiteks on see kiirus ilmselt optimaalseim küttekulu/ohutuse/kohale jõudmise aja mõttes ja nii on harjutud sõitma. teiseks on üsnagi normaalne anda mingi mõistlik tolerants, mis siis et on ette nähtud teatud piirang (seda tolerantsi muide mõistab ju üldjuhul ka politsei kenasti, niipalju kui mina olen kogenud ja kokku puutunud). kolmandaks on normaalne jätta mingisugune võimalus ka möödasõitmiseks tüüpidest, kes otsustavad kulgeda maanteel hoopis 80ga. kui ma üle 90 sõita ei tohi siis ongi käes tuttav olukord, kus maanteel veereb 30 autot 80ga sest üks "mitte BS mõttemaailma" viljeleja teeb tempot. aga noh, eks mõttemaailmad ole inimestel alati erinevad olnud ja eestis on seda viimasel ajal tõesti hästi näha kuidas neid "sõidan igalpool igaks juhuks -10, et mitte kogemata ületada" liiklejaid tekib aina juurde ja juurde :lol:

ja teiselt poolt, nagu siin eelnevaltki on kinnitatud, eks need muude maade kaamerate pigem +10 kui eesti +4 on ka siis mingi teatud mõttega just nii pandud...sest kui seal on piirang ikkagi 90, siis võiks ju ka kaamera nii konfida.



Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

No see aegade algusest on nüüd küll väljamõeldis, aga eks sul ka vanust vähem ja ajaarvamine teistsugune. Ka su väide optimaalseim on rohkem naised saunas rääkisid või linnalegendi moodi. Soovitan võtta mõne sõidukoolituse kasvõi näiteks Autosõit koolitajatelt ja siis saad ise ka aru.
See, et möödasõiduks kiirust tuleb tõsta, on mõistlik jutt. Loomulikult on siin ka agasid. Kuid maanteel pidevalt 100-ga lastes, tekitad sa neid möödasõidu vajadusi juurde, sest enamus hoiab ikka alla selle. Seega ohutuse kohalt enam ei päde su väide.
80 mehed on muidugi omaette teema ja probleemiks pole just need kes ühtlaselt antud tempot hoiavad, neist saab mööda. Närvidele käivad pigem need kes sirgel tallavad, aga kurvis, kaamera juures ja igalpool mujal 80 peale lasevad ning sellega kummipaela efekti tekitavad.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

M.T. kirjutas:

No see aegade algusest on nüüd küll väljamõeldis, aga eks sul ka vanust vähem ja ajaarvamine teistsugune. Ka su väide optimaalseim on rohkem naised saunas rääkisid või linnalegendi moodi. Soovitan võtta mõne sõidukoolituse kasvõi näiteks Autosõit koolitajatelt ja siis saad ise ka aru.
See, et möödasõiduks kiirust tuleb tõsta, on mõistlik jutt. Loomulikult on siin ka agasid. Kuid maanteel pidevalt 100-ga lastes, tekitad sa neid möödasõidu vajadusi juurde, sest enamus hoiab ikka alla selle. Seega ohutuse kohalt enam ei päde su väide.
80 mehed on muidugi omaette teema ja probleemiks pole just need kes ühtlaselt antud tempot hoiavad, neist saab mööda. Närvidele käivad pigem need kes sirgel tallavad, aga kurvis, kaamera juures ja igalpool mujal 80 peale lasevad ning sellega kummipaela efekti tekitavad.

Mõistlik kiirus on GPS pealt vaadates 92-95,selle kiirusega ei jõua liiga paljudele järgi ja ei jää veoautodele jalgu ehk sõidad nendega sama kiiresti,sest nende taadeldud kellad näitavad reaalselt 90-ga sõites ka GPS järgi 90.
See mida nüüd kellegi auto seier näitab on juba täiesti seinast seina.Minu praegusel Škoda Octavia Scoutil valetab ainult +2-3 ,aga Volvo XC 90 valetas +7-8 .Kui panna minu Octaviale alla nö standard mõõdus rehvid 205/55R16 ,siis valetab see ka tuntavalt rohkem.Kuna ,aga on Scout,siis tehasest all 225/50R17,mis on tüki suuremad ja viga palju väiksem.
Mõistlik inimene teeb omale selgeks,mis on päriselt tema kiirus ja ei mängi oma "õige " kiirusega menti maantel.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas AzA »

See hetk, kui sa mu naisuksele selle selgeks teed Urmas ... olen sulle kasti õltsi võlgu :bsmile:

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

GPS pole mõõtmiseks kasutanud ja kui täpselt telefoni pealt näitab, ei tea. Aga auto ja telefoni vahe kõikus u. 3 km/h. Aegade jooksul harjunud 96-97 hoidma spido peal ja see on täpselt selline, et jalgu ei jää ja liiga palju möödasõite ei pea ka tegema.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

M.T. kirjutas:

GPS pole mõõtmiseks kasutanud ja kui täpselt telefoni pealt näitab, ei tea. Aga auto ja telefoni vahe kõikus u. 3 km/h. Aegade jooksul harjunud 96-97 hoidma spido peal ja see on täpselt selline, et jalgu ei jää ja liiga palju möödasõite ei pea ka tegema.

waze näitab enam vähem täpselt.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

M.T., siin foorumis on kuskil vanus kirjas? :lol: ei tegelikult, eks sul tõenäoliselt võib õigus olla. olen ise liikluses (sõidukijuhina) osalenud vaid kuskil 15 aastat, kuid eks ma olen palju ka enne seda kaasreisijana liigelnud ja mäletan ikka väga hästi, mis kiirusega sõidetud on - st. ka minust vanema põlvkonna inimeste harjumused on väga hästi teada ja meeles. kusjuures loomulikult olid sel ajal autod ikka pisut viletsamad, ebaturvalisemad, rehvid kehvemad, ilmselt ka teed pisut halvemas seisus jne. aegade algusest oli siinkohal pigem selline sobiv väljend kui fakt, et nüüd 60ndatel kõik maanteel 100ga sõitsid. selle kohta mul loomulikult andmed puuduvad. pidasin lihtsalt 25 aastat piisavalt pikaks ajaks, et teha mingeid järeldusi.

optimaalseim on tõesti mingil määral subjektiivne ja kindlasti on see lõpmatuseni vaieldav, ei pidanud silmas, et see on 100% alati, igalpool ja raudselt kõigi jaoks optimaalne. samuti ei saa segi ajada ja arvata, et 100ga sõites on näiteks küttekulu KÕIGE VÄIKSEM. jutt käis mitme asja kombinatsioonist sest transpordis ei ole oluline mitte ainult see kuidas kõige odavamalt punktist punkti jõuda. küll aga on ümmarguselt 100 optimaalne kõige tihemini ja nö. ideaalses maailmas (ehk kui peaaegu kõik sõidaksid maanteel 100ga, möödasõite tehtaks ja oleks vajadus teha väga vähe, ristumiste juures oleks normaalsed peale ja mahasõidud, mitte igalpool 50, 70 alad jne). ühtlase 80 mehed pole probleemiks JUHUL KUI 1) neist tõesti saab mööda ehk eeldusel, et pole pidavat vastutulevat trafficut 2) neist tõesti ka sõidetakse mööda, mitte ei teki ühe 80 mehe järele 10 järgmist, kes mõtlevad, et ah sitta kah :)

Autokoolide doktorid muide ei räägi alati ja igaljuhul puhast kulda, samuti ei räägi selle ala inimesed üldse mitte alati ühte juttu. Sellised on minu tähelepanekud nende härrade ja koolitustega, your mileage may vary and it propably does :lol:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

AzA kirjutas:

See hetk, kui sa mu naisuksele selle selgeks teed Urmas ... olen sulle kasti õltsi võlgu :bsmile:

Ma oma naisele sain selgeks tehtud,sest eelmisel autol olid talvekad ja suvekad väga erineva suurusega.Igal sügisel hakkas hala,et miks kõik minust mööda üritavad sõita kui ma sõidan 95-ga.Suvekatega näitas tal praktiliselt +1-2.Talvekatega ,aga oli siis kiirus mingi +8-9.
Panin talle GPS-i autosse ja hakkas aru saama.Nüüd uue autoga,mis kevadel ostetud,küsis kohe palju vahe on.Sain teda rõõmustada,et vahet polegi,õnnestus leida kitsam,aga sama ümbermõõduga komplekt.

Või tuled koos naise ja õlledega meile koolitusele. :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

urmas66 kirjutas:

waze näitab enam vähem täpselt.

Waze pealt vaatasingi, kõikus 2-4 vahel

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Will, vanus on kirjas jah. Sa ei teadnudki w? Kuidas siis nii, muidu tead ju kõike alati kõige paremini :mrgreen:
Tegelt on inimese sõnavõttudest tihti aru saada umbkaudset vanust, loomulikult on ka erandeid. Aga kui päris aus olla, siis me oleme kohtunud.
Kui su teooria juurde tulla ja sinu algtingimus 100 vahetada 90 vastu, siis kehtib ju sama oletus. Ning ma julgen väita, et ohutus ja kütusekulu oleks veel parema näitajaga. Kohalejõudmisaeg muidugi pikeneks, no TLN-Tartu ots oleks ca 12min ajakaotust. Pole vist eriline võit või kaotus.
Sa võid ju eeldada ja loota, et kui kõik hoiaks 100. Samas piirang on 90 ja siit see error tulebki, sest enamus inimesi pole +10 seltskonnast. Mis puutub meist veel vanemasse generatsiooni, siis sinu peres-suguvõsas oli 100. Samas minu omas igasuguseid ja isa hoidis alati 110-120. Iseasi palju kopika spido muidugi valetas. Samas ta ei eeldand, et ka teised peaksid vähemalt 100 hoidma.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ma julgen väita, et ohutus, (reaalne, mitte teoreetiline ja mitte üksikisiku, vaid "karja" oma) oleks 100 juures ehk isegi parem. Tõestada seda kuidagi paraku pole vist võimalik, seega sisetunne ja subjektiivne väide :D Kui ta parem ei ole siis ega ta tegelikult halvem ka ei ole sest ohud maanteel on ikkagi ülisuure osakaaluga seotud just möödasõitudega. kurvist otse panemised ja selline kraam kuulub rohkem sinna valdkonda, et keegi "proovis võimeid" ja selgus, et võimed ei lubanud.
Kütusekulu paljude tänapäevaste sõidukite puhul on praktiliselt sama sest autod on üsnagi aerodünaamilised these days ning suuremad/võimsamad mootorid ei tunneta olulist vahet. Veoülekande kaod ja rehvi veeretakistus suuremast kiirusest mõjutatud ei ole ning kui pidevalt sõita ühe kiirusega ning mitte teha möödasõite 80 vendadest siis võiks kulu kokkuvõttes vaat, et väiksem olla.
See kohale jõudmise aeg on palju räägitud asi. 12 minutit ei ole kellegi jaoks pikk aeg senikaua kuni see on 12 minutit...kui see on 12 minutit korda näiteks juba 1000, siis ma pigem kulutaksin need 8+ ööpäeva oma elust küll millegi muu peale kui maanteel tiksumine. või vähemalt siis kasutaksin seda 8 ööpäeva, et sõita kuskile ägedamasse kohta kui tartu :lol: Et ma ei tea, mõttemaailma küsimus ja võibolla arvutusoskuse asi ka? Luuletaja ja boheemi jaoks ei ole vahet, kas ta jõuab tallinnast tartusse 12 minutiga või 12 tunniga. Tal pole kuhugi kiiret, tar võib terve tee luuletada. Aga kui ma teen näiteks tasuvat tööd arvuti taga ja mu tunnipalk on 20 eurot siis maksab 12 minutit minu elust 4 euri. Noh see on umbes nii, et üks lõunasöök sõidu kohta. Pole vb suur võit ega kaotus aga pigem võtaks kui jätaks.

Miks ma arvan, et 100 ja 90 päris sama ei ole ning sama oletus ei kehti on see, et kogu oma kõikvõimaliku kõigega sõitmise karjääri jooksul on just 100 see välja kujunenud kiirus, mille juures tundub, et liiga vähe enam ei ole ja enamasti rohkem pole nagu ka vaja (kui välja arvata mõned teed, pigem teelõigud, mida eestis on nii vähe, et see ei vääri üldse teemakajastuski). Jah, see kõik võib jällegi olla subjektiivne aga kui sa nüüd oled nõus tunnistama tõsiasja, et üleüldiselt on justnimelt see 100 olnud ikkagi läbi aegade (fine, läbi viimaste aastakümnete) sellise kiirusühik, mis on olnud kõige enam "kahepoolselt aktsepteeritav" nii sõidukijuhtide kui seadusesilma vaatest siis võiks justkui eeldada, et kuidagi ja mingil põhjusel on see nii välja kujunenud. Mina kusjuures ei ole kuidagi seotud selle välja kujunemisega, vaid minu isiklik kogemus on sellest täiesti eraldiseisev - sellegipoolest suht kattuv.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Ei arvagi, et kurvist välja panemised ja sarnased ohud oluliselt erineksid. Küll aga pidurdusmaa, mis koosneb nii reageerimisajast kui pidurdusmaa pikkusest. Ma olen ka arvanud, et see +10 ei oma tähtsust. Aga omab! Olen seda saanud nii õnnetuses kui lihtsalt kontrollitud pidurdustestis kasutada ja siis saad aru milline vahe on. Ja nagu sa ise mainisid, siis enamus ohte on möödasõiduga seotud. 100-ga sõites jääb päris palju veokaid jalgu. Võta nüüd sealt nats maha ja vaata palju siis jääb. Möödasõitude arv langeb oluliselt, samas sinust sõidab mööda paar üksikut autot rohkem. Liiklusohutus paranes või halvenes? Sa räägid iseendale vastu.
See millest on kujunenud arvamus, et +10 on aksepteeritud, seda ei oska keegi öelda. Samuti pole tõestatud, et sel tõepõhja on. Miks politsei ei reageeri, selle üheks põhjuseks võib olla "viga". Ehk siis sõiduvahendi spido valetab, radaril on eksimisviga mida tuleb arvestada ja kokku tuleb sellest, et 100 asemel sõitsid 96-ga (spido valetab 4), radari määratud eksimus on 3 ja kokku jääb politsei silmis su kiiruseks 93. Ja selle väikse ülelaskmise tõttu ei viitsitagi sind kottida. Samas tehnika areneb, spido valetab järjest vähem, radari või kaamera viga ka väiksemaks määratud ja ülehomme polegi sinu +10 enam kahepoolselt aksepteeritav. Kas siis on sinu kaitse endiselt ehitatud sellele, et aegade algusest on nii olnud? Ajad muutuvad!
Kui igapäevaselt peaks hommikul ja õhtul paarsada kiltsa uhama töö pärast, siis saan aru soovist võimalikult ruttu. Aga kui seda juhtub loetud korrad kuus, siis leiab selle aja vabalt muude tegevuste arvelt. Joo näiteks kohvi kiiremini või istu lühemalt peldikus.
Kütusekulust rääkida, siis tänapäeva mootorid on küll järjest võimsamad, kuid väiksemad ja tunnetavad kiirusevahet vägagi hästi. Ning kui sinu väidet kasutada, et x1000, siis hakkad ka teispidi arvutama ja mõtlema palju su ajaga võidetud rahast alles jääb. PS! Kui teed tasuvat tööd arvuti taga, siis vaevalt on vajadus pidevalt sadasid kilomeetreid sõita. Ma teen ja ei sõida hommikul ega õhtul kilomeetritki.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Tegelt meil teema lappab juba korralikult :wack:

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Teema oli,kas maksta või mitte,aga nüüd arutelu juba radari tööpõhimõttes ja sõitmise mõttekuses üldse.Meil siin ikka tõeliselt filosoofiline seltskond :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

urmas66 kirjutas:

Teema oli,kas maksta või mitte,aga nüüd arutelu juba radari tööpõhimõttes ja sõitmise mõttekuses üldse.Meil siin ikka tõeliselt filosoofiline seltskond :D

Sügis, s.tad ilmad ja no mida muud teha kui :-|||
:mrgreen:

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Hah, kes selle nüüd valmis keevitas :mrgreen: Oleks võinud lihtsalt kogu BS jutule DELETE teha.

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas claw »

M.T. kirjutas:

No see aegade algusest on nüüd küll väljamõeldis, aga eks sul ka vanust vähem ja ajaarvamine teistsugune. Ka su väide optimaalseim on rohkem naised saunas rääkisid või linnalegendi moodi. Soovitan võtta mõne sõidukoolituse kasvõi näiteks Autosõit koolitajatelt ja siis saad ise ka aru.
See, et möödasõiduks kiirust tuleb tõsta, on mõistlik jutt. Loomulikult on siin ka agasid. Kuid maanteel pidevalt 100-ga lastes, tekitad sa neid möödasõidu vajadusi juurde, sest enamus hoiab ikka alla selle.

Kust selline väide? Mis kandis maanteel alla 100 hoitakse? Ma sõidan suvi otsa Tartu ja Viljandi maakonnas ringi ja kui just kuskil külavahel ei sõida, siis trassipeal on spidonõel mul 100-110.. tihtipeale 105 peal. Ma ütleks, et minust minnakse oluliselt rohkem mööda, kui mina teistest lähen. GPS järgi lasen ca 100ga.

Kui kuskile kiire on ja spido 120-140 näitab, siis väga palju möödaminejaid enam ei ole küll. Aga enamik alla 100 küll ei liigu, ehk talvel ainult.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

claw kirjutas:

Kust selline väide? Mis kandis maanteel alla 100 hoitakse? Ma sõidan suvi otsa Tartu ja Viljandi maakonnas ringi ja kui just kuskil külavahel ei sõida, siis trassipeal on spidonõel mul 100-110.. tihtipeale 105 peal. Ma ütleks, et minust minnakse oluliselt rohkem mööda, kui mina teistest lähen. GPS järgi lasen ca 100ga.

Kui kuskile kiire on ja spido 120-140 näitab, siis väga palju möödaminejaid enam ei ole küll. Aga enamik alla 100 küll ei liigu, ehk talvel ainult.

Rekkad panevad sust ka mööda või neid teie kandis ei sõida? Ma sõidan suht tihedalt TLN-Riia otsasid ja sealt see väide. Siinpool piiri lasen 96 peal, siis on paigas. 99 juures hakkab järjest rohkem sõiduautosid ette jääma. Ja möödujaid on suht vähe ning need enamasti kas LV ja LT numbritega või mõni kaubik.


Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

põhimaanteedel ikka 95 veel kuidagi punnitatakse ära jah aga natuke väiksemad maanteed siis on 90 juba haruldus. mitte kaua aega tagatsi sai huvi pärast ka paaril korral ja paari lõigu peal mõõdetud keskmist kiirust. lõigud siis selliseid, kus mingeid foore ega külasid otseselt ei olnud...ainult 1, 2 70 ala jäi tee peale, mis on ka lühiksed. sisuliselt vaid hetkelised tegelikult.

keskmine kiirus tuli max 75. nb! sinna hulka ei kuulu ka stardikiirendus ega finisipidurdus, seega räägin põmst puhtast maanteesõidust.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas:

põhimaanteedel ikka 95 veel kuidagi punnitatakse ära jah aga natuke väiksemad maanteed siis on 90 juba haruldus. mitte kaua aega tagatsi sai huvi pärast ka paaril korral ja paari lõigu peal mõõdetud keskmist kiirust. lõigud siis selliseid, kus mingeid foore ega külasid otseselt ei olnud...ainult 1, 2 70 ala jäi tee peale, mis on ka lühiksed. sisuliselt vaid hetkelised tegelikult.

keskmine kiirus tuli max 75. nb! sinna hulka ei kuulu ka stardikiirendus ega finisipidurdus, seega räägin põmst puhtast maanteesõidust.

Suvel sain veokaga ,millel piiraja 90 peal , Frankfurt am Mainist Stockholmi, keskmise kiiruse 88 .Ükskord olen samalaadse autoga saanud Hamburg-Stockholm ka 89.Mõlemal korral on ka väike laevasõit Puttgarden-Odense vahel olnud ja ikka ka mõningad põie-söögi peatused on tehtud.
Tegemist siis sadulautoga ilma haagiseta.See näitab kuidas on liiklus sealkandis sujuvalt organiseeritud.Sõiduautoga pole seal mingi probleem piirkiiruse lähedane keskmine saavutada.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mux2hot
Postitusi: 192
Liitunud: 18 Dets 2007, 15:29
Tsikkel: VFR800
Asukoht: Uugametsa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas mux2hot »

urmas66 kirjutas:

Suvel sain veokaga ,millel piiraja 90 peal , Frankfurt am Mainist Stockholmi, keskmise kiiruse 88 .Ükskord olen samalaadse autoga saanud Hamburg-Stockholm ka 89.Mõlemal korral on ka väike laevasõit Puttgarden-Odense vahel olnud ja ikka ka mõningad põie-söögi peatused on tehtud.
Tegemist siis sadulautoga ilma haagiseta.See näitab kuidas on liiklus sealkandis sujuvalt organiseeritud.Sõiduautoga pole seal mingi probleem piirkiiruse lähedane keskmine saavutada.

Suvel sai tehtud väike trip Tallinn - Kappelskär läbi Saksamaa ja Taani. See oli ikka väga meelidv üllatus kui ühtlane ja piirkiiruse lähedane on sealne liiklusvoo kiirus. Kaheralise tee teine rada oli valdavalt tühi ja kõik kruiisivad mõnusalt esimese reas piirkiirusega. Keegi ei tõmble möödasõitudega, polnud liiklusvoogu takistavaid pidureid. lausa lust oli sõita. Ei taha kohe võrreldagi Leedus toimuva hullusega.

Kasutaja avatar

simp
Postitusi: 1760
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: sv1000n
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 120 korda
Tänatud: 180 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas simp »

mux2hot kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Suvel sain veokaga ,millel piiraja 90 peal , Frankfurt am Mainist Stockholmi, keskmise kiiruse 88 .Ükskord olen samalaadse autoga saanud Hamburg-Stockholm ka 89.Mõlemal korral on ka väike laevasõit Puttgarden-Odense vahel olnud ja ikka ka mõningad põie-söögi peatused on tehtud.
Tegemist siis sadulautoga ilma haagiseta.See näitab kuidas on liiklus sealkandis sujuvalt organiseeritud.Sõiduautoga pole seal mingi probleem piirkiiruse lähedane keskmine saavutada.

Suvel sai tehtud väike trip Tallinn - Kappelskär läbi Saksamaa ja Taani. See oli ikka väga meelidv üllatus kui ühtlane ja piirkiiruse lähedane on sealne liiklusvoo kiirus. Kaheralise tee teine rada oli valdavalt tühi ja kõik kruiisivad mõnusalt esimese reas piirkiirusega. Keegi ei tõmble möödasõitudega, polnud liiklusvoogu takistavaid pidureid. lausa lust oli sõita. Ei taha kohe võrreldagi Leedus toimuva hullusega.

Kui teist rida mõistetakse normaalselt kasutada(ainult möödumiseks), siis ongi liiklus sujuv ja pole erilist põhjust tõmmelda :)

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Eks näiteid ole igasuguseid, aga pole see muru mujal ainult roheline ka. Itaalia-Prantsuse kiirteed, möödasõitu teevad vasakpoolse raja kaudu kõik, k.a. veoautod. Lisaks palju väikeklassi autosid olematu mootorivõimsuse ja kiirendusega ning sujuvast liiklusvoost on asi kaugel. Soomes põhisuund mida sõitnud on HEL-Hanko suund ja alati on mõni tore kohalik, kes sõidab ühtlaselt 80-ga. Ja pole vahet kas piirang on 100 või 70, tüüp laseb kõik alad 80-ga.
Kokkuvõttes pole minu arvates meil nii hull midagi, aga eks liikluskoormus pole ka nii tihe. Kuid liiklusviisakusest jääb puudu ja tihti on üksteisele mõistetatmatut ärapanemist ning sellega ohuolukordade tekitamist. Kõik on nii närvilised. Kehva kliima viga vist :mrgreen:

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Kui ma [suviti] autoga Tallinnast Pärnusse (või harvemini Tartusse sõidan) siis lükkan piloodi 105 kmh peale. See on GPS'iga mõõtes 93-94kmh. Täiesti normaalne tempo maantesõiduks - 15-20 kmh kiiremini sõites ei vääri ajavõit äramärkimist, ebaotstarbeka riski kasv aga küll. Selle kiiruse juures teen möödasõite peaasjalikult veoautodest, traktoritest, N. liidu toodangust ning heal juhul ka mõnest baretiga juhist. Minust sõidetakse pidevalt mööda (valgeid kaubikuid ei hakka ma mainimagi). Minu meelest peaks täitsa normaalne tempo olema aga pigem tundub, et olen jalus. Ainuke koht, kus kiired vennad mulle jalgu jäävad on kiiruskaamerad, sest siis on igal oinal vaja võtta kiirus 75kmh peale (ikka spidoka järgi).

Kohati on keerukas aru saada, et mis täpselt nende juhtide peades toimub. Tulin paar nädala tagsi sõidujagamisega Pärnust kuna 1.5h bussiootamist polnud mulle sobiv. Honda CRV roolis istus 35 proua, kes kohe tutvustades ütles, et tema om rahulik, tasakaalukas ja turvaline sõitja, sest kodus on lapsed ootamas . Nojah. Mõtlesin, et sõit tuleb siis 80+. Aga võta näpust - tädi lükkas pedaali alla ja agressiiivne sõit läks lahti. Kuna spidokas kuvas pidevalt 120-125 siis kontrollisin igaks juhuks mobiililt järgi - selle näit oli üsna täpne. Juhtimise juurde kuulusid loomulikult möödasõitude ajal uksetaskutest ja kindaleagastest millegi otsimine, vestlus tagaistmel olijatega (koos pea pööramisega taha) ja närvilised möödasõidud. Otsaesist higiseks ei võtnud aga mõttetuid riske võeti küll korduvalt ja paaril korral ütlesin igaks juhuks möödasõitu tegevale juhile "Vastu tuleb auto.". Saabudes oli ajavõit 10 min. Millisel planeeedil või millises taustsüsteemis tädi tasakaalukas sõitja on jäigi minule arusaamatuks.

Samas tsikliga sõites valin kiiruse sellise, et sõidaksin autodest õige natuke kiiremini (vahel ka natuke rohkem kui natuke). Ainuke kitaskoht on, et tihti vaatab spidomeetrilt sellisel juhul vastu mitte vähem, kui 125kmh. Tsikliga on sirgel teel ikka jube keeruline nõutud kiirusega sõita.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

eesti liikluskoormus on tõesti naljanumber, võrreldes näiteks saksa või eriti poolaga (kus kiirteedel oli minumeelest liiklus päris sujuv) aga põhjus miks meil asi hull on tuleb pigem sellest, et meil on kummagis suunas ikkagi üks rada peaaegu kõikjal. ja ega need 70 ja 80ga tiksuvad suured kütusesäästjad (või mina ei tea mida kuradit nad seal säästavad, võibolla imetlevad loodust) ei sõida ju kunagi ka võimalikult paremas teeservas, isegi kui tee laius seda iseenesest vabalt lubaks.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

will111 kirjutas:

ega need 70 ja 80ga tiksuvad suured kütusesäästjad

No ma olen ka oma 105kmh kiirusega [reaalne 95kmh] ikka pidevalt kõigil jalus.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mac, huvitav...peaks ka seiklusturismi mõttes mingit sõidujagamist, õigemini siis sõidutatud saamist proovima vist :D kuigi ma ei tea, mis krt ma seal pärnus ilma tsiklita teen, no äkki kannatab suvel rannas midagi ilusat vaatama minna vähemalt.

Aga äkki tädi arvaski, et kui ta 200ga ei sõida siis on tegemist rahuliku sõiduga. Minumeelest kiirusest hullem on see, et need igasugused tädikesed ja ka kiired onukesed ei tea sujuvast liiklusest absoluutselt mitte halli haisugi. idee poolest saab ka teistest omajagu kiiremini sõites seda üsna sujuvalt ja mitte väga ohtlikult teha, aga selleks peab olema natuke mõistust, oskusi ja vastav auto (parem muidugi juab tsikkel)

Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas claw »

M.T. kirjutas:
claw kirjutas:

Kust selline väide? Mis kandis maanteel alla 100 hoitakse? Ma sõidan suvi otsa Tartu ja Viljandi maakonnas ringi ja kui just kuskil külavahel ei sõida, siis trassipeal on spidonõel mul 100-110.. tihtipeale 105 peal. Ma ütleks, et minust minnakse oluliselt rohkem mööda, kui mina teistest lähen. GPS järgi lasen ca 100ga.

Kui kuskile kiire on ja spido 120-140 näitab, siis väga palju möödaminejaid enam ei ole küll. Aga enamik alla 100 küll ei liigu, ehk talvel ainult.

Rekkad panevad sust ka mööda või neid teie kandis ei sõida? Ma sõidan suht tihedalt TLN-Riia otsasid ja sealt see väide. Siinpool piiri lasen 96 peal, siis on paigas. 99 juures hakkab järjest rohkem sõiduautosid ette jääma. Ja möödujaid on suht vähe ning need enamasti kas LV ja LT numbritega või mõni kaubik.

Väga palju nende teede peal tõesti rekkad ei liigu, kus ma sõidan. Aga palju sõltub ka kellaajast ja muudest faktoritest.
Näiteks suvel reede õhtu poole Pärnu suunas liikudes jääd 120ga ka ette kõigile. Aga Laupäeva hommikul 9-10 paiku on maantee 80 tuterdavaid penskareid täis, kes lähevad tomatitaimi ja kilu ostma...

Macintosh kirjutas:
will111 kirjutas:

ega need 70 ja 80ga tiksuvad suured kütusesäästjad

No ma olen ka oma 105kmh kiirusega [reaalne 95kmh] ikka pidevalt kõigil jalus.

No seda minagi.. 105ga jääd ka ette, rääkimata 96ga..

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Mõni suudab kiiresti sõita (reageering on hea, ettenägemise võime on hea, auto/tsikli tunnetus on hea) (tundub ohtlik reaalselt tegelikult oht suht väike loomulikult mingi kiiruseni :D, kust enam ka kõige osavam ja kiirem lihtsalt ei ole võimeline füüsikaseadusi eirama)

Mõni arvab, et suudab kiiresti sõita ja teeb seda (enamasti noored ja enamasti mehed, on ka naisi) (kõige ohtlikum tegelane N: Viimsi Marko Märtinid jms)

Mõni annab aru, et ei oska kiiresti sõita ja ei tee seda (ma ei oska joonistada ja täis soditud lõuend näpu vahel KUMU ust ei kraabi) (pudinäpp aga maandab riski teede peal uimerdades ning möödasõite põhjustades, keeravad tihti valesti, ei saa aru, mis reas sõidavad ja miks nad üldse sõidavad, riski aste keskmine)

Mis ma tahan öelda on see, et nagu joonistamise laulmise vms asjaga on ka sõiduki juhtimisega mõni oskab seda paremini teine võib harjutama jäädagi aga kraaksub ikka nagu vares.

Ja siis on veel üks sort, tema nimi on joonistatud mees. Kas ta reaalselt oskab või ei oska pole oluline ta ei tee seda kunagi. Joonistatud mehed jagunevad kaheks ühed vihkavad kõiki, kes sõidavad kiiremini ja moraalitseb igas kohas, kus võimalik, teine kehitab õlgu ja elab oma elu.

Need siis kõik kokku oleme meie :) Kihutajale käib närvidele uimerdaja ja vastupidi (katsume hakkama saada ja ellu jääda :)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Teema algataja
will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Radari tööpõhimõtetest ja sõitmise mõttekusest üldse

Lugemata postitus Postitas will111 »

võimalik, et umbes nii ongi...ainult et "harjutamise" osa peaks toimuma muul ajal, mitte peale seda kui load juba inimesel käes on ja kui ta PEAB OLEMA VÕIMELINE sõitma maanteel kõigi teistega koos ühtlaselt, liiklusvoolus, lubatud piirkiirusega, ohtlikke olukordi tekitamata!

ehk siis, mis mina tahan öelda - kui lubade ära võtmist või trahvimist rakendatakse neile, kes niiöelda pole seadusest ühtpidi aru saanud ja ei oska õigesti sõita (ehk ületavad kiirust ja teevad muid "pahasid asju") siis tuleks täpselt sama põhimõtte järgi seda rakendada neile, kes samuti ei oska /pole võimelised õigesti sõitma seetõttu, et nad on vähe harjutanud...või misiganes muu põhjus.
see on tegelikult isegi kusagil seaduses kirjas, et põhjendamatult aeglane sõit pole mitte kuidagi õigustatud. paraku pole seda väga kerge määratleda, et sellist tegevust õiglaselt karistada saaks, seega jääbki siin "vastutus" liiklejate endi õlule, et põhjendamatult aeglase sõiduga ei tegeletaks

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”