2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Riik on leiutanud uued maksud oma kodanike orjastamiseks, kui plaan tõesk saab siis hakkab kiiruse ületamis eest vastavalt seadusel märkimisväärselt rajumalt trahvi saama. Ametlik sõnum oln küll midagi muud aga reaalsuses arvestakse juba lisanduva 17M€ riigikassasse. Seega eks ta üks uus, raskekujulisem maks ikka ole. Ja uuringud ning lõputud inimkatsed lääneriikides on näidanud, et raskemad trahvid ei väheda seaduserikkumist.

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=76943992
http://epl.delfi.ee/news/eesti/palgapoh ... d=76939674

Kiiruse ületamise ja õnnetuste statistika kohta tasub lugeda sellist asja nagu "Montana kiiruspiirangute paradoks", kus kiiruspiirangute puudmine hoopis vähendas liiklusõnnestuste koguhulka USA osariikidest kõige madalamale tasemele. Ja nende kehtestamine tõstis fataalsete õnnetuste määra 111% võrra.
Montana paradoks: https://www.motorists.org/…/montana-no- ... -safety-…/

Speed Kills Your Pocketbook



🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT

reimps

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas reimps »

Ma lihtsalt ütlen ühte - trahvipunktide süsteem (a la kogud auke oma "eludepiletisse", kuniks rohkem ei mahu ja pead uuesti eksamile minema) oleks märksa parem ja efektiivsem. Aga ei tooks nii palju sisse..

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Macintosh kirjutas:

Kiiruse ületamise ja õnnetuste statistika kohta tasub lugeda sellist asja nagu "Montana kiiruspiirangute paradoks", kus kiiruspiirangute puudmine hoopis vähendas liiklusõnnestuste koguhulka USA osariikidest kõige madalamale tasemele. Ja nende kehtestamine tõstis fataalsete õnnetuste määra 111% võrra.
Montana paradoks: https://www.motorists.org/…/montana-no- ... -safety-…/

Vastukaaluks siis inimeste väited, kes võtsid veits vaevaks tausta ja numbreid lähemalt vaadata: http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Speed_limit#Montana
Lisaks: tegemist on 2001 aasta teemaga. 15 aastaga on autod, juhtimisharjumused ja masinate kogus veits muutunud.

Mis muidugi ei puuduta absoluutselt trahvide ühtlustamist vastavalt palgale. Miks peavad mingid tõusikud saama endale arutut kihutamist lubada, kui mina seda ei saa?! Joobes juhtimisest rääkimata. Ka mulle meeldib õllet libistada. :bsmile:

EDIT. Leidsin veel mõtlemisainest samal kiirusepiirangute kaotamise teemal. Kuna tekst suvalise inimese poolt suvalisest foorumist siis pole ka referentsi mõtet panna. Aga point ikkagi:

Spoiler

I spent plenty of time booking around in Montana during 55mph era before Reasonable and Prudent (R&P),
during R&P, during the period when there was no speed limit at all, and now. Here are my observations.
Before, everyone drove either 55 or however fast they wanted, and the penalty for speeding
was $5, on the spot. Montana pretty much was thumbing their nose at the federal
goverment's stupid 55mph speed limit. Anyone who's driven across Eastern portions of Wyoming or
Montana knows that no sane person can drive 55mph for more than 10 minutes without falling
asleep.
During the R&P era, there was a perception by the rest of the country (and world for that matter)
that Montana had no speed limit. That was untrue. R&P was actually a legal daytime speed limit, it just
didn't have any fixed values. It was at the discretion of the officer as to whether you were
travelling too fast for conditions or your vehicle or whether it was after dusk. (There have always
been nighttime limits in Montana.. mainly due to wildlife). R&P actually worked pretty well
in terms of people regulating their own speed. I found that most people either drove 55 (stuck
in their old ways), or about 70mph on two lane highways, and 70-85 on interstates.
In other words, not more than a mph or two faster than before. It was actually slightly frustrating
to me on some roads (Highway 93 in particular), that so many people still drove 55mph because
a lot of other cars would pile up behind them, or space themselves out just enough that
you couldn't pass (and Highway 93 has some of the longest passing zones in the entire country
for a semi rural area). R&P went away because, as expected, a small number of people abused the
privledge. Not so much the out of state folks who had always come to Montana to go fast, and still
did, and still do, but locals near populated areas who felt the need to drive 90+mph
in their pickup trucks, then fought a legal battle when they got tickets for being idiots.
They abolished R&P but had to wait until the legislature met to institute a new speed limit, so
for a period there, there was no daytime limit at all.
During the period when there was no limit s=as mentioned above, the actual speeds that people drove
didn't really change much at all, but their awareness of the driving experience increased some. Now they
were driving in the wild west so paid a bit more attention. People pretty much still followed R&P
but expected the worst. Imagine that.. People realizing that they could die while driving
their cars, and being forced to drive as though their own lives and the lives of those around them
depended on doing it with some small bit of situational awareness and skill. Damn, we can't
have any of that.
Now there are posted daytime speed limits. In serious rural areas Montana has the highest
2 lane highway speed limit in the nation, at 70mph, and in less rural, non-urban areas it's usually around
60mph depending on population density. The penalties for exceeding the limit are worse than they
were back during the 55mph era, so in some ways it's worse. In other ways, it's better because
at least the people who drove 55mph in the R&P era realize they're just slow, because
virtually all the speed limits are higher than 55mph (even the nighttime limit is sometimes 60mph).
Can the increase in the fatality rate be blaimed on speed limits? Hard to say. For one thing, the people who
used to drive 55mph all the time, no matter what, may actually feel pressured to drive faster, or the people
who are stuck behind them now feel more aggressive about trying to pass them. Folks may have reverted
to their normal barely awake driving mode, but mostly I suspect it's simply for the same reason
that accident rates go up everywhere. More people. Montana is growing very fast. What those
statistics don't show (and people always skew statistics this way) is fatalities per average mile
driven, which takes into account the total number of cars on the road. I don't doubt that the
rate is still higher than during R&P and no limit, but I suspect it's much less dramatic an
increase as that report would lead you to believe, and is much more in line with the
population growth of the state as a whole, which tends to be growing quickly in very
small areas of the state.
BTW, they do some pretty stupid things from an engineering perspective too. Highway 93
has always been a busy 2 lane highway with lots of little businesses along about 60 miles of it.
Cars always entering and leaving, which slows the average flow and creates congestion. A few
years back they made two proposals. They said.. "With the money we've got, we can build you either

  1. what's called a "Super 2", which is a 2 lane highway with nice wide whoulders and continuous center
    turn lane for people to exit and enter from.. OR
  2. a 4 lane highway with narrow shoulders and no center lane anywhere. "
    Almost unanimously the local community said.. "We'd rather have a super 2"
    so of course the politicians approved and started construction of the 4 lane highway instead,
    believing that the solution to the congestion problem was a highway that
    could handle more cars period, rather one that handles the cars in a more
    intelligent fashion.. No provisions are being made for getting cars in and out of the
    hundreds of businesses safely. When that highway is completed almost everyone is
    predicting that there will be many fatalities from people stopped in the "fast" lane
    preparing to turn left, or getting struck just as they are forced to make a left
    across lanes into the fast lane.. A disaster. And we wonder how fatality
    rates can go up. We can only hope that the "fast" lanes simply are avoided
    completely by non-merging traffic, simply for the sake of survival. It's a mess.
    ian
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

elektromargu kirjutas:

Mis muidugi ei puuduta absoluutselt trahvide ühtlustamist vastavalt palgale. Miks peavad mingid tõusikud saama endale arutut kihutamist lubada, kui mina seda ei saa?! Joobes juhtimisest rääkimata. Ka mulle meeldib õllet libistada. :bsmile:

Sa ikka said aru, millest jutt käib? Uue korra kohaselt sõidab mingi 20a Audi 80-ga töötu parm purjus peaga "tasuta" (puudub sissetulek ja talt pole niikuinii midagi võtta, trahvist po.hu.i) ja sina, kellel on raha trahvi maksta maksad +20km/h eest ennast lolliks. Ja ütleme, et sõitsime koos, siis "mina" (antud loos tinglikult saan suuremat palka) maksan sama +20 eest veel 2x rohkem? Rikkumise panime toime koos ja olime justkui ühtemoodi ohtlikud "ühiskonnale" - mis minu teo rahalise vääringus ohtlikumaks teeb? Mul kange tahtmine sulle ise statoili strdipakett osta :lol:
PS Õlut libistan küll, aga siis rooli ei roni - siit tõmban piiri.
Reimpsi pakutud veapunktisüsteem mulle meeldiks - võiks iga kuu käia korra ekasmit sooritamas :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

elektromargu kirjutas:

Miks peavad mingid tõusikud saama endale arutut kihutamist lubada, kui mina seda ei saa?! Joobes juhtimisest rääkimata. Ka mulle meeldib õllet libistada. :bsmile:

Esiteks lubage mul öelda, et purjuspega sõitjate karistused on liiga leebed. Siin tahaks ikka rohkem verd näha. Mida rohkem, seda parem.
See öeldud siis räägime nüüd asjast.

Sa pole süvenenud. Mitte see, et trahvi määr sõltub sissetulekus pole halb. See on päris hea mõte. Aga ... ma tunnen ühte hambaarsti, kes sõidab luksusmaasturiga (enesest mõista ka ka tema naine), lapsed käivad välismaa erakoolides, elab ta keset linna suures villas ja käib perega 3x aastas kaugetel maadel reisil (mitte säästureisil). Novot, see vaene mees saab miinimumpalka.
Kui me juhtuksime koos kiirust ületama, siis tema saab miinimumpalga tasemelt ja mina vastavalt oma sissetulekutele (mille kohta on maksuametil selge ülevaade). Sõber vaid köhataks minu saadu trahvisumma peale, rääkimata siis sellest, mis talle välja kirjutatakse. Mis selle loo juures veel "toredam" on, et meie mõlema trahvi määr kasvaks ca 2.5X võrreldes tänasega. Vot see ajab küll karva turri.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Siis kui see firmaautode maksustamine teemaks tõusis, siis ju tehti uurimus, kus tuli välja, et enamus Toyota Länkari kasutajatest saavad miinimumpalga lähedast palka. See otsus suurendab veel rohkem OÜtamist.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

mx77 kirjutas:

Siis kui see firmaautode maksustamine teemaks tõusis, siis ju tehti uurimus, kus tuli välja, et enamus Toyota Länkari kasutajatest saavad miinimumpalga lähedast palka. See otsus suurendab veel rohkem OÜtamist.

Täiesti toetan! just tahtisn kirjutada, et suurepalgalised on inseneerid, arstid, arendajad jne. Need kes tavaliselt vilistavad kõikidele reeglitele on tüüpiliselt n.ö miinimumpalga ja dividendi suhtega või muul moel optimeerijad. Mis omakorda tähendab, et see soodustab nende veel suuremat laiema kaardega kõigile peale kusemist. Ja lisaks sooviks küsida, miks peaks keegi rullnokk, kes ei tööta saama väikest trahvi, eriti kui ta veel mingi jama kokku keerab. Mida see talle õpetab?

Kui mu sarkastilisele piitsa andmise naljale rooli joodikute osas kunagi reageeriti väga kriitiliselt, siis nüüd ma olen veendunud, et selliste reeglit puhul võiks isegi seda nalja uuesti teha.

Ma ise pooldaks ka mingit alternatiivset trahvimise metoodikat. Nagu varem mainiti, trahvikaart, või siis shoki teraapia (surnukuuri või päästeametisse sund tööle abiliseks laipade väljalõikamisel).

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Ilmselge on see, et 400€ trahv 500€ ja 5000€ kuus teenivatele inimestele on väga erineva tähendusega ühel pohlad teisel nälg. Ja noh päris ok see ei ole ju.

Tegelikult võiks trahvi summa oleneda sõiduki väärtusest millega radarisse sõideti. Ei ole võimalik enam nii nimetatud OÜtada :D Ja kui laenasid rikkalt sõbralt autot tsiklit siis sõida ekstra ettevaatlikult (samuti nagu sa ei jõua trahvi ära maksta ei jõua sa seda rege kinni maksta kui puruks sõidad) Ja kui mõni miljonär siis vana panniga kihutama hakkab (no alati peab ju leidma võimaluse) siis seda käitumist ma pakun välja on mõned üksikud juhtumid vs sissetulekutega mängimine

Lihtsalt karistuse suurus võiks olla selline, et ta mõjuks ühte moodi. Esimeses lauses välja toodu on minu arust ebavõrdsus. Ja tegelikult +20 patustanud 500€ teenivale pereisale määratud 400€ karistus ei karista ju ainult patustajat. Kogu tema pere peab järgmised kuud väga kasinalt hakkama saama samas 5k teenivale perele oli see vaid ühekordseks jututeemaks õhtulauas.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

mx77 kirjutas:

Siis kui see firmaautode maksustamine teemaks tõusis, siis ju tehti uurimus, kus tuli välja, et enamus Toyota Länkari kasutajatest saavad miinimumpalga lähedast palka. See otsus suurendab veel rohkem OÜtamist.

Ja kui poodide ette vaadata siis on need veel invasõidukid ka :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas will111 »

mul on firmanimi juba välja mõeldud :bsmile: tegelikult oleks pidanud oütama hakkama ilmselt juba ammu nagunii sest seda mitte teha on eestis ju majanduslik katastroof (ma ei tea, vb mujal ka, aga eestis kindlasti)

aga mis seda süsteemi puudutab siis idee, mingil tasandil, on kindlasti hea. see kuidas seda implementeerida kavatsetakse aga täielik bs. esiteks juba see fakt ise, millises mahus trahve suurendama kavatsetakse hakata. no kuulge. varsti on selline olukord, et mõnel mehel on peale mõnda rikkumist ja selle eest trahvi saamist siis vist mõistlikum lihtsalt kogu oma eluga eestis kuskile kõrvale ära kolida :lol: a'la saad 3k euri trahvi, kiiruse ületamise eest. et tegid mingist huijarite rivist möödasõitu ja ment juhtus pöösast ära mõõtma kui sul parasjagu oli 150 sees, et mööda ka saaks. ja õnnetuseks oled selline tubli, pisut ehk üle keskmise palgaga tavaline eesti inimene, kes maksab oma igast kuupalgast poole eluasemele ja ülejäänud osa lapse kasvatamise, toidu ning kütuse peale.

sisuliselt on olukord liikluse - liiklejatega eestis juba niigi üsna katastroofiline. ma ei tea, kas see ongi suur trahvisaamise hirm (juba praegu) või lihtsalt mingi "ülekasvatus" aga kui ikka igapäevaselt ja igalpool toimub sõit alla piirkiiruse, või siis lihtsalt väga juhusliku ebaühtlase kiirusega siis taolise trahvisüsteemi sisseviimisega muutub see ilmselt veel hullemaks. need mõned, kes seni ehk sõitsid veel mingil määral loogikapõhiselt ja näiteks laial tühjal maanteel hea nähtavusega kuni 100kmh, hakkavad ka nüüd igaksjuhuks sõitma 85ga.

kokkuvõttes mulle tundub, riigi arvates on oütamist vist veel liiga vähe :lol: noh eks ta ole, ettevõtlust peabki tegelikult toetama

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Macintosh kirjutas:
elektromargu kirjutas:

Miks peavad mingid tõusikud saama endale arutut kihutamist lubada, kui mina seda ei saa?! Joobes juhtimisest rääkimata. Ka mulle meeldib õllet libistada. :bsmile:

Esiteks lubage mul öelda, et purjuspega sõitjate karistused on liiga leebed. Siin tahaks ikka rohkem verd näha. Mida rohkem, seda parem.
See öeldud siis räägime nüüd asjast.

Sa pole süvenenud. Mitte see, et trahvi määr sõltub sissetulekus pole halb. See on päris hea mõte. Aga ... ma tunnen ühte hambaarsti, kes sõidab luksusmaasturiga (enesest mõista ka ka tema naine), lapsed käivad välismaa erakoolides, elab ta keset linna suures villas ja käib perega 3x aastas kaugetel maadel reisil (mitte säästureisil). Novot, see vaene mees saab miinimumpalka.
Kui me juhtuksime koos kiirust ületama, siis tema saab miinimumpalga tasemelt ja mina vastavalt oma sissetulekutele (mille kohta on maksuametil selge ülevaade). Sõber vaid köhataks minu saadu trahvisumma peale, rääkimata siis sellest, mis talle välja kirjutatakse. Mis selle loo juures veel "toredam" on, et meie mõlema trahvi määr kasvaks ca 2.5X võrreldes tänasega. Vot see ajab küll karva turri.

Kas seal selgitavas artiklis ei olnud mitte sõna "sissetulek".Või kui polnud,siis küll ta tuleb.Kui nii,siis see hambaarst ju ilmselt võtab ka dividende ja sealt saab juba korraliku summa kokku joonistada.Kui ,aga mustalt elab,siis võib üks liiklusrikkumine vastiku ahelrektsiooni algatada,kus viimanegi sent EMTA poolt välja otsitakse.

Nagu ma aru sain,siis kiiruse puhul vist ikka mitte 20+ kiirustele ei olnud see mõeldud vaid suurematele ja joobes juhtimistele või korduvatele rikkujatele.Võin ka eksida,aga üldiselt olen selle poolt,et neid asju natuke "võrdsemaks" tehakse.Pole just ise ka min palga saaja,aga eriti ei põe ka sest sain üldse viimati trahvi mingi 5-6 a tagasi +13 eest.Siis oli vist summa 36€,aga ega 136 või 236 ka elu seisma ei paneks.

Ma olen seda meelt,et kui julged rikkuda ja seda pidevalt,siis ole valmis ka vastutama ja seda eelkõige rahakotiga.Joogise peaga sõitmise eest võtaks mina load min 2a hoiule,kohe esimesel korral,nagu vanasti see oli.Sellisel juhl on see palju parem karistus,kui trahv,mis võiks ka muidugi veel sellele lisanduda.Aga "humaanses" riigis ei tohi ju ühe asja eest kahte karistust määrata.
Kuid tegelikult on meil üldse viimasel ajal suht raske rikkumisega vahele jääda,sest ega neid kontrolle eriti pole ka.Tallinnas vel kohtab neid,aga linnast välja ikka väga harva.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas will111 »

ma ei lugenud küll kuskilt välja, et see asi hakkab kehtima ainult mingile teatud osale trahvidele. kus see kirjas oli?

dividendid pole ainus võimalus sisuliselt omale palka maksta, ja üldiselt ega firmamees ei peagi endale kui eraisikule tingimata rahas palka välja maksma ju koguaeg.

eks seda lisanduvat 17 miljonit riigikassasse ju ilmselt peamiselt tallinnast võtma plaanitaksegi hakata :D

Kasutaja avatar

pühak
Postitusi: 1809
Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
Tsikkel: Kawasaki VN1500
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 216 korda
Tänatud: 88 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas pühak »

Kunagi üks tuttav somm rääkis mulle, kuidas ta oma Porschega mingit turbo Saabiga võidu ajas, kuni sinised mehikesed mõlemale kraesse kargasid. Rikkumine oli mõlemal täpselt võrdne, aga kuna see rääkija oli ise just USAst Soome kolinud ja ennast algatuseks lihtsalt töötuna arvele võtnud, sai ta Saabi mehest üle 10x väiksema trahvi. Pärast politsei lahkumist olid omavahel veel paari sõnaga asja üle muianud, Saabi mees küll veidi rohkem virila näoga.

"Kui miski väärib kasutamist,
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas:

ma ei lugenud küll kuskilt välja, et see asi hakkab kehtima ainult mingile teatud osale trahvidele. kus see kirjas oli?

dividendid pole ainus võimalus sisuliselt omale palka maksta, ja üldiselt ega firmamees ei peagi endale kui eraisikule tingimata rahas palka välja maksma ju koguaeg.

eks seda lisanduvat 17 miljonit riigikassasse ju ilmselt peamiselt tallinnast võtma plaanitaksegi hakata :D

Päevalehes oli nii kirjas: http://epl.delfi.ee/news/eesti/palgapoh ... d=76939674

Homme jõuab valitsuskabineti töölauale dokument, milles on kirjas senise väärtegude trahvisüsteemi muutmise põhimõtted. Kõige suurem muudatus on üleminek trahvidele, mis sõltuvad inimese sissetulekust: mida kõrgem palk, seda suurem trahv. Alates 2018. aastast, kui muudatused võiksid jõustuda, võib keskmise palga teenija saada mõne raskema väärteo eest trahvi isegi kaks korda rohkem kui miinimumpalga teenija.

Selline süsteem ei hakka siiski kehtima kõigi väärtegude korral. Homme valitsuskabinetti jõudvas memos on ettepanek, et trahviühiku suurus seotakse süüdlase sissetulekuga teatud ohtlikumate väärtegude nagu näiteks joobes juhtimise ja suuremate kiiruseületamiste puhul.

Üks neist oleks näiteks juhiloata sõitmine, kui juhtimisõigus on juba peatatud või hoopis ära võetud. Selliseid rikkumisi oli 2015. aastal ligi 2800, ent keskmine trahv nende eest on olnud selsamal 2015. aastal 604 eurot. Justiitsministeerium eeldab, et sissetulekutel põhineva trahvisüsteemi järgi võiks sellise rikkumise keskmiseks trahviks kujuneda hoopis 1812 eurot. Seda on täpselt kolm korda rohkem.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas:

dividendid pole ainus võimalus sisuliselt omale palka maksta, ja üldiselt ega firmamees ei peagi endale kui eraisikule tingimata rahas palka välja maksma ju koguaeg.

Et oled jõukas ettevõtja ja siis hakkad omale kuskilt ettevõtte kaardiga sulli võtma,et elada?Ja kuskilt veel keevitama,et lastele taskuraha anda jne. No ei tegele suurem osa normaalseid ettevõtjaid sellise jamaga juba ammu. Need ajad jäid sinna 90-ndatesse. Kindlasti kuskilt optimeeritakse ja dividende võetakse välja kaalutult, et mitte liiga palju maksusid maksta,aga legaalselt tegutsevad ettevõtted maksavad makse ja palka saavad ka omanikud. Ja dividendi tulu läheb ka riigi silmis ikka sissetulekute reale, mitte ei ole mingi x asi, mida ei või arvestata sissetulekuteks.
Siia nimekirja ei lähe muidugi ettevõtja, kellel on OÜ ja teeb ise sealt alt sisuliselt palgatööd või jorss,kellel 5 tüüpi kuskil mustalt gyprocit panevad.Selliste teema on omale min palka maksta ja Länkariga külavahel laiamas käia.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas will111 »

vabandust, aga millest ma siis rääkisin?

"Siia nimekirja ei lähe muidugi ettevõtja, kellel on OÜ ja teeb ise sealt alt sisuliselt palgatööd või jorss,kellel 5 tüüpi kuskil mustalt gyprocit panevad"

anyway, jutu point oli ka see, et neid ettevõtjaid kellel on oÜ ja teeb ise sealt alt palgatööd, tuleb nüüd ilmselt ainult juurde.


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Terava teema jätkuks! Miks ta siis nii karminkaristuse sai? http://m.ohtuleht.ee/782893/miks-ta-kul ... i-juhtunud

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas:

vabandust, aga millest ma siis rääkisin?

"Siia nimekirja ei lähe muidugi ettevõtja, kellel on OÜ ja teeb ise sealt alt sisuliselt palgatööd või jorss,kellel 5 tüüpi kuskil mustalt gyprocit panevad"

anyway, jutu point oli ka see, et neid ettevõtjaid kellel on oÜ ja teeb ise sealt alt palgatööd, tuleb nüüd ilmselt ainult juurde.

Et,sul on nagu korralik töökoht,kes maksab sulle head palka ja sa nüüd võimalike tulevaste liiklustrahvide hirmus,hakkad seda sama tööd tegema OÜ kaudu.Sa üldse midagi ettevõtlusest tead ka või niisama lahmid?
Need kes võiks selle trahvi eest liiga suure summa maksta ei ole üldjuhul(erandid ikka leidub)paadunud liiklushuligaanid.Vähemalt minu tutvusringkonnas on neid mõni üksik.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Ardilla kirjutas:

Terava teema jätkuks! Miks ta siis nii karminkaristuse sai? http://m.ohtuleht.ee/782893/miks-ta-kul ... i-juhtunud

See on tasuline artikkel ehk teed ise kokkuvõtte,et millest jutt?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Päeva teises pooles võtan ette.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Miks arvestatakse ainult seda, et kui inimesel on keskmisest kõrgem palk, siis peab ka tema trahvisumma olema keskmist palka saavast indiviidist X korda suurem? Ainus põhjendus on see, et võrdne trahvisumma karistab esimest vähem kui teist. Ehk põhiline eesmärk on karistamine. Aga võtaks mõne aspekti veel arvesse äkki. Näiteks, no ütleme siis Rikkur, ületab oma Porsche 911 roolis TLN-Pärnu trassil ilusa ilma ja hea nähtavuse korral kiirust ca +40km/h. Ametlik palk suur ja trahvi väänatakse tuhandetes. Sama olukord ja rikkujaks suvaline alampalgaline oma tehniliselt nibin-nabin ülevaatuse läbinud 20+ aastat vana autorondiga. Et see alampalgaline saaks sama suure summa trahvi, peaks ta sõitma siis ca 200-ga? Kumb nüüd suuremat ohtu kujutab sellisel juhul? Isegi samasuguste kiiruste juures on Rikkur tunduvalt väiksem ohuallikas, sest tema auto pidurdusmaa on näiteks 100-ga sõites u. 30m, aga see 20+ aastat vana aparaat vajab selleks 2x pikemat maad ehk ootamatult teele jooksnud marjulise või kelle iganes tapaks vaesem mees tunduvalt suurema tõenäosusega. Miks krt selline asjaolu seal mäe otsas istujatele oluline pole? (togi)
Kui statistikat vaadata, siis kes meil sarihuligaanidest või eriti suure rikkumise korda saatnutest enamiku moodustavad?

Ja need kes arvavad, et trahvisumma peaks kindlasti olema sissetulekuga seotud, siis ausalt, ma soovitan teil elus rohkem vaeva näha ja omale piisavalt tasuv töökoht leida, siis on ehk seda madalalaubalist kadedust vähem. See, et mõni pole viitsinud elus vaeva näha, koolis käia, edasi püüelda jne., ei tähenda, et need kes on, peaks kõikide asjade eest rohkem maksma. Niigi maksavad summaarselt rohkem makse, aga kas see annab ka neile seetõttu rohkem privileege? Et tervishoiu järjekorras saavad nad ettepoole võrreldes keskmise palga omadega või maanteel sõites peavad keskmise palga omad neile teed andma, sest nad ju panustanud maksude näol rohkem riigi infrastruktuuri jne. Ei ole ju selliseid privileege. Siis millise loogika järgi peaks nende maksumäärad veel kõrgemad olema? Äkki peaks KM ka neil suurem olema?

Trahv, karistus või kuidas iganes seda nimetada, peaks olema vastavuses sellega kui suur oht või kahju sellega ühiskonnale tekitati. Ja kui ei jõua maksta, siis lähed istud natuke aega kusagil sunnitööl, kuni summa täis on. Tegelt teatud rikkumiste puhul peakski selline karistus olema, siis paneb kõiki ühtmoodi mõtlema ja pole vahet kas saad miinimumi või 10tuh kuus.


joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas joel »

M.T. kirjutas:

Trahv, karistus või kuidas iganes seda nimetada, peaks olema vastavuses sellega kui suur oht või kahju sellega ühiskonnale tekitati.

Sa pole vist trahvi mõttest päriselt aru saanud. Trahvi mõte ei ole ühiskonnale tehtud kahju korvata vaid panna seaduserikkuja oma teo üle järele mõtlema, et seeläbi tema tulevast käitumist seaduskuulekamaks muuta. Arvad, et näiteks +20 km/h eest saadud 150€ trahvi peale vajuvad 500€ ja 5000€ kuusissetulekuga isikud ühtviisi sügavalt mõttesse?

Joel

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

joel kirjutas:
M.T. kirjutas:

Trahv, karistus või kuidas iganes seda nimetada, peaks olema vastavuses sellega kui suur oht või kahju sellega ühiskonnale tekitati.

Sa pole vist trahvi mõttest päriselt aru saanud. Trahvi mõte ei ole ühiskonnale tehtud kahju korvata vaid panna seaduserikkuja oma teo üle järele mõtlema, et seeläbi tema tulevast käitumist seaduskuulekamaks muuta. Arvad, et näiteks +20 km/h eest saadud 150€ trahvi peale vajuvad 500€ ja 5000€ kuusissetulekuga isikud ühtviisi sügavalt mõttesse?

Aga miks peaks mingi rullnokk minust maksma leememat trahvi kui ma olen eluaeg ausalt teeninud ja teeninudki 5k ametlikku palka, samas kui see rull saab oma pappi ümbrikus?

Tegelt on asi palju fundametntaalsem. Minuarvates on see asi põhiseaduse ja võrdõigusliku printsiibiga risti. Kui ma tõmban paraleeli, et võiks ka vangistused olla erinevad, ehk suurema palgaline võiks istuda pikema aja vanglas sama mõrva eest? Ta ju rohkem makse maksnud ja saab lubada pikemat puhkust endale.

Või ei ei pigem vastupidi. Mida suurem palk seda lühem reaalne vangistus sest sa suudad kiiremini ühiskonda naasta ja makse maksma hakata :D

Ma ei saa üldse sellest aru. Et miks ma pean makse maksma rohkem kui see kes ei taha seda üldse teha. Miks mina kes on oma karjääri aastaid teinud ning õppinud pean maksma kinni kellegi kes ei viitsi ei saa ei taha ja muud vabandused. Miks inimene kes on panustanud ühiskonda rohkem saama rohkem karistada?

Aga haiglas saan ma võrdväärselt sitta abi perearsti juures. Siis ma tahaks midagi ka vastu saada natuke rohkem kui need kes miinimumpalgaga tegelased.

Ma väga vabandan nende ees kes olude sunnile ei saa keskmisest kõrgemat ametlikku palka. Samas ma hakkan ka nüüd hoolega optimeerima.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

joel kirjutas:
M.T. kirjutas:

Trahv, karistus või kuidas iganes seda nimetada, peaks olema vastavuses sellega kui suur oht või kahju sellega ühiskonnale tekitati.

Sa pole vist trahvi mõttest päriselt aru saanud. Trahvi mõte ei ole ühiskonnale tehtud kahju korvata vaid panna seaduserikkuja oma teo üle järele mõtlema, et seeläbi tema tulevast käitumist seaduskuulekamaks muuta. Arvad, et näiteks +20 km/h eest saadud 150€ trahvi peale vajuvad 500€ ja 5000€ kuusissetulekuga isikud ühtviisi sügavalt mõttesse?

Ja sa lihtsameelselt arvad, et näiteks 10x suurem karistus ehk 1500€ paneb samaväärselt mõttesse? Mõnele tundub hirmus suur summa, aga samas tal jääb ikka 3500€ taskusse ehk teise mehe 7 kuu sissetulek ja elukvaliteedis mingit muudatust küll ei toimu. Seega miks 10x? Ettepanek, et läheme ikka täie peale välja ja kui 500€ mees saab 150€ trahvi ning pere jaoks jääb kätte ainult 350€, siis 5000€ palgaga tüüp peaks 4650€ trahvi saama. Kõik peavad ju võrdsed olema :wack: Äkki saaks aru, et võib olla vaadatakse asja valest vaatenurgast ja mõttesse panekuks peaks olema teised tööriistad.
Ma olen 20 aastasena ridamisi kiiruseületamise eest trahve saanud ja arvestades mu toonast sissetulekut, siis oleks see pidanud ikka mu korralikult mõttesse panema. Lisaks komisjonis käinud jne. Ja tulemus oli ümmargune 0, mul olid pohlad sõna otseses mõttes ja tekitas hoopis trotsi. Sõitsin samamoodi edasi, kuigi toiduraha pidevalt nappis. Tavakiirus maanteel 140, kuna see oli tööauto max ja täielikust pankrotist päästis ainult politseipatrullide vähesus. Tänaseks olen 2x vanem ja ka X-korda targem. Esimest kinnitab pass ja teise osas arvan vähemalt ise nii :mrgreen: Viimatine kokkupuude politseiga arutamaks minu rikkumist oli 4-5 aastat tagasi, vasakpööre keelatud kohas. Trahvisumma oli vist 18€, arvestades toonast sissetulekut kommiraha. Aga samas see protsess, trahvi saamine kui selline ja arutelu patrulliga oli hoopis mõjusam. Kiirusega oli viimatine trahv 9 aastat tagasi. Viimatine kokkupuude kiirus + politsei aga u. 3 aastat tagasi. Pärnu-TLN maantee ja spidol u. 105-110km/h ning vastutulija vilgutas. Lasin hoogu maha ja kõrvuti jõudes märkasin, et tegemist oli politseiga. Selle asemel, et kinni pidada ja trahvida, nad hoopis hoiatasid mind hoo pealt ning see oli palju mõjusam. Edasi sõitsin u. 96km/h spido järgi püsika peal ja enamus aega sõidan ka täna sellise kiirusega maanteel. Ehk siis spido viga arvestades peaaegu sedausega lubatud piires. Mis ma selle pika mulaga öelda tahan on see, et trahv, ükskõik kui suur see on, ei pane lolli ikka järgi mõtlema, vaid võib mõjuda hoopis vastupidiselt. Selleks, et inimene hakkaks oma tegude üle mõtlema ja näeks ette sellega kaasnevaid võimalikke tagajärgi, selleks on midagi muud vaja kui teise rahakotis sobramas käia. Aga mäe otsas istujad sellest aru ei kipu saama ja lihtsameelsed kiidavad takka. Või saavad küll, aga tegemist on teadliku riigikassa täitmisega.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Ardilla kirjutas:

Kui ma tõmban paraleeli, et võiks ka vangistused olla erinevad, ehk suurema palgaline võiks istuda pikema aja vanglas sama mõrva eest? Ta ju rohkem makse maksnud ja saab lubada pikemat puhkust endale.

+1 :bsmile:


Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

http://www.ohtuleht.ee/782893/miks-ta-k ... i-juhtunud Refereerin siis:

Tüüp oli 3 korda jokkis peaga vahele jäänud. Sai tingimisi, jalavõru ja kolmas kord ei olnud joove kriminaalne aga sai aasta pluss reaalse. Ja naisterahvas ahastab, et miks nii karm karistus.

Muidugi kurvaks teeb asja see, et tal tütar jäi kolmeaastaselt auto alla. Laps oli autode vahele jooksnud ja seal autolt läägi saanud. Ja see kes alla ajas ei olevat saanud karistada olgugi, et ületas vädetavalt oluliselt kiirust.

REFEREERIN:

"Ma ei õigusta teda, aga võib-olla vaatan tõesti tema tegudele veidi läbi sõrmede, sest ta oli mu ainuke tugi, kui matsin tütre ja ema. Ta on mulle nii kallis inimene," räägib naine, kelle elukaaslane pandi vangi päras kolmandat korda purjus peaga autoroolist tabamist.

Esimest korda karistas kohus kerges alkoholijoobes ja juhtimisõiguseta pensionäri Einot 2014. aasta augustis tingimisi nelja kuu pikkuse vangistusega. Kolmeaastasest katseajast ei jõudnud mööduda aastatki, kui kohus määras taas kriminaalse joobega roolist tabatud mehele 2015. aasta maikuus vangistuseks aasta ja 28 päeva. Kuid ikka ei saadetud Einot trellide taha, vaid karistus asendati 393 üldkasuliku töö tunniga, tähtajaks üks aasta. Ta sai ka trahve ja oli pool aastat kodus elektroonilise valve all.

Sama aasta septembrikuus, neli kuud pärast elektroonilise valve alt vabastamist, tabas aga politsei mehe kolmandat korda vindisena ja ilma juhtimisõiguseta autoroolist, kui ta kõrvaltänavalt garaažist autoga oma õue sõitis. Eino küll kahetses tehtut siiralt, kuid sellest ei piisanud – Tartu maakohus mõistis korduvalt joobnuna rooli istunud mehele liitkaristuseks üks aasta, üheksa kuud ja 29 päeva reaalset vangistust.

"Miks ta küll nii karmi karistuse sai, ühtegi õnnetust ju ei juhtunud! Mõrtsukad ja peksjad saavad tingimisi karistused, aga tema pannakse vangi," ohkab Eino elukaaslane Leila. Ometi teab just tema vaat et kõigist paremini, kui kergesti võib paljude inimeste elu hävitav traagiline õnnetus juhtuda siis, kui kõik on kõige paremas korras.

21 aastat tagasi läks Leila lasteaeda, käekõrval kolmeaastane tütar – punased sandaalid jalas ja lillekimp käes. Äkki rebis elevil tirts ema käes lahti ja jooksis sõiduteele.

Ühe auto eest õnnestus Leilal ta päästa, aga teisest suunast lubamatult kiiresti kihutanud autojuhi rataste eest ta oma last hoida ei suutnud. Väike Kätlin jäi küll ellu, kuid allapoole pead halvatuks. Nii elas ta 17 aastat haiglaseinte vahel, kuni suri 20aastaselt. Sellest on möödas neli aastat.

Nüüd siis minu küsimus. Mis vahet kui suure trahvi see vend saab? Ta võb kui hea inimene olla (siin artiklis kirjutati) aga selline inimene ei saa aru, et nii teha ei tohi. Siin tuleks ju ravile saata. Ma usun, et ta tuleb türmist välja ja toetadus sellele artiklile vana läheb jälle rooli ma kujutan ette et see tõenäosus võib olla väga kõrge.

Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

Jääb igavikuline küsimus, et mida siis teha paadunud liiklusrikkujaga, kellele mitte miski ei mõju?
http://epl.delfi.ee/news/eesti/ken-mart ... d=50954653

Pilt
Kasutaja avatar

rannamees
Postitusi: 906
Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
Tsikkel: FZS 1000
Asukoht: Lääne-Virumaa
Tänanud: 415 korda
Tänatud: 80 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas rannamees »

M.T. kirjutas:

Trahv, karistus või kuidas iganes seda nimetada, peaks olema vastavuses sellega kui suur oht või kahju sellega ühiskonnale tekitati. Ja kui ei jõua maksta, siis lähed istud natuke aega kusagil sunnitööl, kuni summa täis on. Tegelt teatud rikkumiste puhul peakski selline karistus olema, siis paneb kõiki ühtmoodi mõtlema ja pole vahet kas saad miinimumi või 10tuh kuus.

Nii see kahjuks ei ole, sest meie äraspidise loogikaga riigis on liiklustrahvid riigieelarvesse sisse kirjutatud ja see raha tuleb igal juhul kokku koguda.
Miks muidu saab aastas 19 (!) korda vahele jäänud kloun ikka edasi tegutseda :wack:
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=73305523

Pilt
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

M.T. kirjutas:
Ardilla kirjutas:

Kui ma tõmban paraleeli, et võiks ka vangistused olla erinevad, ehk suurema palgaline võiks istuda pikema aja vanglas sama mõrva eest? Ta ju rohkem makse maksnud ja saab lubada pikemat puhkust endale.

+1 :bsmile:

Tihti tuleb olukordi ette, kus ma ei saa üldse aru millise loogika alusel keegi otsuseid vastu võtab. Näiteks otsus kirjutada selline postitus :shock:

Mis on ühist vabaduse kaotusel ja eelnevalt teenitud summal :?: Millise loogika alusel neid üldse võrrelda :?:

Kuidas on nii keeruline aru saada, et sissetuleku ja väljamineku suhe rahalisel karistamisel on oluline? Tegelikult ei ole vahet, kas sa suurendad 150€ trahvi 5000 teenivale kodanikule 1500 ni või vähendad 150€ trahvi 500 teenival kodanikul 15 neni. Point on selles, et üks jääb võrdse summa 150 korral reaalselt nälga teisel on väga sügavalt pohui.

Jah võib ju öelda nagu kaupade puhul, et kui raha pole siis ei saa osta vali odavam toode. Karistuse puhul ei ole ju võimalik nii öelda. Karistuse eesmärk on, et sul oleks "valus" ja sa teist korda ei teeks. Rahalise karistuse puhul võrdne summa erinevate sissetulekutega inimesel on ju mõju erinev. Üks ägiseb veel kuude kaupa teisel järgmiseks päevaks unustatud.
Kinni pannes, pekstes või mis iganes muul puhul seda erinevust ju ei ole ja miks peaks seda kinnipanemist siis sissetulekuga võrdlema?

Karistus ei ole teenus või toode, et vaielda miks rikkad peaksid kallimalt ostma kui vaesed/vaesed odavamalt saama kui rikkad. Karistus on mõjutusvahend. Sama rikkumise eest karistatud miljonäril ja vaesel peab kupli all enamvähem ühe eredusega pirn põlema lööma.

Kas siis saaksite aru, kui kidur nohik ja triatloni võitja panna karistuseks ühesugust füüsilist koormust nõudvat tegevust tegema (N: kraavi kaevama) Üks sureb reaalselt ära teisele enne lõunane kerge soendus enne trenni.
No paremini ei oska :D

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Ardilla
Postitusi: 1154
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tänanud: 66 korda
Tänatud: 71 korda

Re: 2018. Mida kõrgem palk, seda suurem trahv.

Lugemata postitus Postitas Ardilla »

Savi! Nagu vana rabi ütles, öösärgiga või öösärgita saad niikui nii taha! Siis milleks muretseda!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”