Õnnetused mootorratastega [2017]

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #361 Postitas kalleu » 24 Sept 2017, 18:54

Täna kell pool üks keeras Tartus Ihaste tee ja Ihaste põigi ristis käruga sõiduauto mootorrattale ette. Auto käruga tuli Annelinna poolt, mootorratas ja tema ees sõiduauto tulid Ihaste poolt. Esimene auto sõitis mööda, käruga auto keeras vasakule Ihaste põigi peale otse mootorratta eest läbi. Tütarlaps pidurdas oma Royal Enfield Classic Chrome-i tagaotsa alt ja kukkus. Õnneks oli kiirus väga väike (35-40 km/h) ja auto sai eest ära ehk kokkupõrget ei toimunud.
Kiirabi paikas neiu kriimud ja pani külmakoti käele, politsei tegi pildid ja asjaosalised said kohapeal kokkuleppele. Autojuht tunnistas kohe oma süüd ja oli ka nõus ratta koos neiuga koju viima. Rattal olid mõned kriimud, tagumine suunatuli ja üks peegel katki. Muidu sõidukorras.

Jättes kõrvale autojuhi 100% süülisuse siis näinud olukorda pealt leian, et mootorrattur oleks saanud antud õnnetust natuke ennetada või vältida ja nõnda enda päeva päästnud.
1) arvesta sõites kogu aeg, et autojuhid ei näe sind - selle võrra ole kogu aeg valmis igasugusteks imemanöövriteks
2) ole nähtav - neiul oli ilus must riietus ja must kiiver ning must ratas. Enne ristmikku oli ratta lähenemissuunas keset teed puude vari (u. 30m pikkuselt) nii, et vastu päikest vaadates (autojuhi poolt vaadates siis) kadusid ka tumedamad autod sinna ära. Enne ratast oli teine sõiduauto. Õnnetuse põhjustanud juht tunnistas, et vaatas ja nägi ainult autot.
3) harjuta põiget ja äkkpidurdust - selle situatsiooni oleks saanud lahendada põike või korraliku äkkpidurdusega (põlved kinni, pilk otse jne.). Aga neid on vaja regulaarselt harjutada, et tuleks välja reflektoorselt ilma mõtlemata.

Neiule kiiret paranemist ja loodetavasti jõuab veel sel aastal sõitma :bsmile:
Ühtlasi väga soojalt soovitan järgmisel aastal Moto Survivali koolitusel osaleda.

Edit: unustasin kirjutada, et ma ei näinud autol suunatuld (võib ka minu nägemise viga olla) ja keeras praktiliselt ilma hoogu aeglustamata. Selle võrra oli kogu manööver mootorratturile veel ootamatum.
Viimati muutis kalleu, 25 Sept 2017, 11:09, muudetud 1 kord kokku.


Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1241
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 279 korda
Tänatud: 93 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #362 Postitas AzA » 25 Sept 2017, 10:19

Väga keerukas on teadmata täpseid asjaolusid sellist asja hinnata, aga tõsi, antud õnnetuse kirjeldus on õpikunäide.
Mina jälgin peateele keerava auto esiratast ... pidurid sidurid valmis rakenduma.

Pigem on küsimus - mismoodi tagaratta alt pidurdamine käib? Blokeerida tagapidur ja siis kehaga jõnksutada?
Kui nii, siis on ka vist õpikunäide, effektiivsem on otse objekti poole küpsetada esipidurit blokeerimise piiril hoides.
Pole just kerge instinktist üle olla, aga siiski tsikkel pidurdab nii kõige paremini. Tagapidur on pmst kasutu äkkpidurduse korral

PS: miks ei õpetada autokoolides 90kmh - 0kmh äkkpidurdust? Igast vuntse harjutusi on, aga sellise elementaarse oskuse peame kõik tänaval selgeks õppima, sealjuures enamjaolt esmase kogemuse saab ohtlikus olukorras. See peaks minu arvates kohustuslik element olema vähemalt koolis, võimalusel eksamil.
Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Alterjor
Postitusi: 54
Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
Tsikkel: Yamaha FZ1
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 3 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #363 Postitas Alterjor » 25 Sept 2017, 11:04

AzA kirjutas:PS: miks ei õpetada autokoolides 90kmh - 0kmh äkkpidurdust? Igast vuntse harjutusi on, aga sellise elementaarse oskuse peame kõik tänaval selgeks õppima, sealjuures enamjaolt esmase kogemuse saab ohtlikus olukorras. See peaks minu arvates kohustuslik element olema vähemalt koolis, võimalusel eksamil.


Üksi autokool ei taha võtta endale riski kui midagi peaks juhtuma selle 90-0 pidurdamise jooksul. Lisaks inimkahjudele võib hävineda ka autokooli vara. Lisaks sellest õppimisest on autokoolis vähe kasu kui iseseisvalt ei harjuta tulevikus ja tihti ei saa ka õpilane parema tahtmise juures aru mida ta tegelikult seal harjutab.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 175
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 12 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #364 Postitas Krl » 25 Sept 2017, 11:50

Arvestades seda, kui värisevate kätega on enamus koolis õppijaid seal ratta seljas nii kui nii, siis sellised harjutused oleks vist natuke liiast ka esialgu.
Kasutaja avatar

Villem
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 778
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #365 Postitas Villem » 25 Sept 2017, 18:08

AzA kirjutas:Pigem on küsimus - mismoodi tagaratta alt pidurdamine käib? Blokeerida tagapidur ja siis kehaga jõnksutada?
Kui nii, siis on ka vist õpikunäide, effektiivsem on otse objekti poole küpsetada esipidurit blokeerimise piiril hoides.
Pole just kerge instinktist üle olla, aga siiski tsikkel pidurdab nii kõige paremini. Tagapidur on pmst kasutu äkkpidurduse korral

Vaidlen vastu, tagapiduril on äkkpidurduses väga suur roll. Kui sa teed äkkpidurdust ilma tagapidurita, siis läheb esiratas tükkmaad kergemalt loha ja kaotad võimalikus rakendatavas pidurdusjõus meeletult. Äkkpidurdamise jaoks pead olema pidevalt valmis ja selleks peab olema sõiduasend õige ning põlved kenasti vastu paaki. Tagapiduri lööd kõigepealt tuimalt blokki ja samal ajal vajutad rahulikult, stabiilselt ja kõvasti esipidurit kuni viimase piirini (no kui aju juba selleks ajaks lukus ei ole). Sedasi kandub kõigepealt raskus esirattale, amort surutakse kokku ning pidurdus on tükkmaad efektiivsem. Eriti suur vahe on kõrgemate rataste, nö matkaenduurode puhul. Kui nüüd juhtub, et tagaots peaks kuidagi viltu kiskuma, siis esiteks aitab korrektne kehahoiak ning kui sellest ei piisa, võib hakata tagumist pidurit järgi andma, sest esimene juba pidurdab max võimsusega (jällegi, kui vaid aju veel lubab).
Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #366 Postitas Kalapea » 25 Sept 2017, 18:32

Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:
PiltPilt
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 826
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 36 korda
Kontakt:

Re: RE: Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #367 Postitas Margusxx » 25 Sept 2017, 18:40

Kalapea kirjutas:Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:
Tuimalt blokki on veidi karm aga effektiivsem on kindlasti kui esimesena alustada tagapiduriga mis surub esiratta korralikult vastu maad ja sellele järgneb esipidur.
Kurvides ei toimi selline asi aga antud olukorras otse sõites täiesti õige teooria.
Kalapea ei tohiks segi ajada tänavat ja ringrada.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 853
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #368 Postitas Kalapea » 25 Sept 2017, 18:57

Joru jätkates, et kas kõige tavalisemal beigil on üldse võimalik 90km/h tagapidurit blokki saada? Ilmselt kes proovinud saavad aru, et väga vahet ei ole kas vajutad või mitte
PiltPilt
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3729
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 123 korda
Tänatud: 302 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #369 Postitas reimps » 25 Sept 2017, 19:19

Lõdvalt. Kui sa pole seni hakkama saanud, siis jääb äkki jõudu väheks.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Margusxx
Postitusi: 826
Liitunud: 23 Veebr 2004, 12:28
Tsikkel: GSXR 750 (1200) GSX1300RZ K750
Asukoht: Rootsi
Tänatud: 36 korda
Kontakt:

Re: RE: Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #370 Postitas Margusxx » 25 Sept 2017, 19:22

Kalapea kirjutas:Joru jätkates, et kas kõige tavalisemal beigil on üldse võimalik 90km/h tagapidurit blokki saada? Ilmselt kes proovinud saavad aru, et väga vahet ei ole kas vajutad või mitte
Trikiga küsimus?
Olen proovinud ja väga hästi õnnestub, vähemalt minu ratastega on kõigiga õnnestunud, välja arvatud ural, sellega on liiga keeruline 90kmh jõuda, ja kui sinna jõuad siis ei hakka saavutust mingi nõmeda pidurdamisega rikkuma.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Viimati muutis Margusxx, 25 Sept 2017, 19:22, muudetud 1 kord kokku.
Hardcore,hardcore,hardcore,hardcore. Nothing less and nothing more...
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3084
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #371 Postitas urmas66 » 25 Sept 2017, 19:25

Villem kirjutas:.......(jällegi, kui vaid aju veel lubab).


Kogu eelneva sinu jutuga ka väga nõus,aga aju lubab midagi teha vaid juhul,kui ajju on talletatud kogemused ja praktilised oskused.Arvan,et isegi toereetilistest teadmistest ajus ei piisa,et aju lubaks adekvaatselt midagi ohuolukorras teha.Ohutunne blokib sind ära,kui praktiline "mõistus" otsa saab.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Raits66
Postitusi: 242
Liitunud: 08 Mai 2009, 19:17
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 17 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #372 Postitas Raits66 » 25 Sept 2017, 19:42

Tuimalt blokki kindlasti ei maksaks vajutada.
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 956
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 35 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #373 Postitas simp » 25 Sept 2017, 21:06

Kalapea kirjutas:Põnev oleks vaadata kuidas reaalses elus su "tagapidur tuimalt blokki" teooria välja näeb.

Järgmine kord rinkal kindlasti proovin. :bsmile:

Tahad näitan? Läheb teine täitsa kenasti, nii 70'e, 90'e kui 110'e pealt. Ratas jääb ilusti otse liikuma, midagi hullu ei juhtu, ainult et pidama saad meetri-kahe võrra varem.

kalleu
Postitusi: 227
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: kruusale ja asfaldile
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #374 Postitas kalleu » 25 Sept 2017, 21:49

Lõpetamaks spekulatsioonid tagapiduri kasutamise üle liikluses siis selles Hannese poolt loodud videos u. 2:50 alates on ilus demonstratsioon maanteekiirusel (90) pidurdamisest esi+tagapiduri, ainult esipiduri ja ainult tagapiduri kasutamisel. Viimasel juhul on näha blokeerunud ratast ja ei kuku mees ümber kuna asend ja pilk on paigas.



Edit: disclaimer - ei ole EMMK ega Survivali tiimiga kuidagi seotud kui keegi liigseks reklaamiks peab (mitte et neil seda vaja oleks). Lihtsalt oli hea video antud näite ja teema jaoks.
Viimati muutis kalleu, 25 Sept 2017, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

reinuvader
Toetajaliige
Postitusi: 175
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #375 Postitas reinuvader » 25 Sept 2017, 22:22

Hei!
Tahaksin ka haakuda teemas ning kirjutada oma loo,mis juhtus minuga juunis mnt ja ma ei teagi,et kas sellest kogemusest miskit õppida või lugeda seda lihtsalt õnnelikuks juhuseks,et veel siin istun ja jätkuvalt tsiklimeeste perre kuulun.
Nimelt ei ole mul pikka tänavaratta kogemust ja eelnev kogemus,enne mootoratast, piirdus jalgrattaga.Load on mul alles 3a ja sõiduvahendiks mnt 600 Yamaha bike.Olin tegemas õhtust sõidutuuri ning jõudsin Kanepi-Otepää lõigul ühele pikale sirgele lõigule ning tekkis "loll" mõte,et keeraks õige tsipa....ja ma üldiselt "hullu" ei pane ning minu max kiirus on üldse olnud u 140km/h rattaga.Ega saanudki palju "keerata",sest just enne "pauku" vaatasin spidot,mis näitas u 120km/h...kui silma nurgast märkasin ainult..."KITS"!!!...minust paremalt ja hetke pärast käis selline "pauk" nagu oleks kiivri sees püssist tulistatud!Silme eest lõi mustaks....ja ma ei tea siiani,kuidas aga säilitasin tasakaalu,sest kits lendas suure kaarega minu ette asfaltile maha!Mina sain pidama mitu meetrit kitse laibast edasi,oma suunavööndis-püsti-ja esimese tunde järgi ka enam-vähem ühes tükis!
Ei teagi,et kaua seal nii lihtsalt seisin,ratta seljas...jalad maas...ja sõna otseses mõttes kogu keha värises ning hakkasin tundma kuidas parem käsi paiste läheb ja valutama hakkab.Siis oli aega ka nats süveneda ,et mis rattast sai...parem,esipiduri link oli gaasi poole kõver ning ratas istumise all tundus üldse kuidagi kiivas e normaalne nagu polnud.Kitsega polnud enam midagi teha.Panin ratta hargile,tõmbasin vaese looma teelt ära ja proovisin oma ratast uuesti käima panna...ning see õnnestus,nagu poleks midagi juhtunud?Istusin selga aga nüüd sain aru,et gaasi keerata väga ei saa,sest käsi on nii paistes,et randmest ei keera.Surusin siis kuidagi küünarnukist kogu käe alla poole ja nii vaikselt kulgesin kodu poole.Ratas väliselt jumala terve!...tuli põles,plastikud terved,esiratas e esirehv terve ja velg sirge...üllatav?Kuigi tundsin,et ratas hoiab üldiselt kuidagi viltu.
Kokkuvõttes,käsi sai põrutada ja luud olid terved...ime!Ratas ise oli siiski tsipa katki,sest hiljem selgus, Velt Motos,et parempoolne lenksi ots oli pea-aegu pooleks ja vaid 2mm metalli äär hoidis lenksi veel koos.Sai andud uus pulk ning asi toimib.
Järeldus:...pimedal ajal või halva nähtavusega sõita rohkem tee keskjoone läheduses,et oleks vb tsipa rohkem aega reageerida ning pimeduses mitte "hullu" panna ja võimalusel üldse vältida pimedaga sõitmist.Teiseks,mulle meenus motokoolitusest,et seal soovitatigi looma teele joostes,mitte hakata põikama vaid sõita otse peale...kui muud võimalust pole.Ma ei tea,kas see on õige või vale...kuid minu puhul vist toimis.
Edu kõigile tsiklimeestele ja jääge terveks!
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3084
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #376 Postitas urmas66 » 25 Sept 2017, 22:39

Ma olen eluaeg tagapidurit kasutanud.Nõukaaegsete ratastega ilmselt sai tagapidurit isegi rohkem kasutatud,kui esipidurit,sest need trumliga esipidurid olid suht rasked vajutada ja ka efektiivsus oli neil kesine.Tänapäeval pigem ma kasutan koguaeg mõlemat pidurit ja seda tihti ka eraldi.Ma ei oska seda isegi seletada,et millal mõlemat ja millal ainult esimest ning millal ainult tagumist,aga kuidagi see nii on.Minu rattal võtab järsemal vajutamisel tagaratta loha 90-ga liikudes väga kergelt,kui oled üksi rattal.Matka varustusega kahekesi ilmselt ei võta,sest olen proovinud päris järsku pidurdamist,aga loha pole võtnud.
Tihti loob tingimused analoogseteks ettekeeramisteks(nagu see eespool mainitud juhtum),kuskil kellegi taga, liiga väikese pikivahega liikumine.Pikivahe oli võibolla piisav,et ise tagant otsasõitu vältida,aga sind ei nähta lihtsalt.Just nagu ei näinud ka see autojuht,kes ette keeras.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

will111
Postitusi: 1692
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #377 Postitas will111 » 25 Sept 2017, 22:56

tagumist võib järsult ja tugevalt (ehk instinktipõhiselt) vajutada, sisuliselt mitte midagi ei juhtu ka siis kui seda valesti teed ja kohe loha tõmbab. ratta üle kontrolli kaotavad vähesed. esimest...seda valesti vajutada on väga halb mõte sest siis lihtsalt oled pikali maas ilma, et jõuaksid midagi teha.

aga see kits pidi küll väga täpselt keskele joppama, et nii õnnelikult läks!
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #378 Postitas Ardilla » 26 Sept 2017, 09:16

See on ikka nii ratta spetsiifiline. Ja olukorra spetsiifiline jne.

Kui ikka kiiresti vaja seisma jääda siis abiks esi ja taga pidur ja käigud ka veel. Seda protsessi on vaja endale sisse harjutada. Kindlasti on abiks jätku koolitused ja kogenud koolitajad ning hiljem omapäi järgitreimine. Sellel pidurdamisel on nii palju agasid...

Igaljuhul Aitäh Hanno Velt, et mulle õpetasid koolitusel erinevaid tehnikaid mida ma igapäev kasutan. Lodoan, et on plaanis korraldada ka mõnda jätkukoolitust.

Koolitusele soovitan minna võimalikult toorelt ja kohe. Sest siis ei ole veel valed tehnikad lihasmällu salvestunud ja koolitusest võib rohkem kasu olla :). Enda kogemusest võin mainida, et koolitustele ja abile hakkasin mõtlema alles peale seda kui risu panin aastaid tagasi. Põhjus oli liigne enesekindlust ja agasid lihtsalt ei pannud tol hetkel tähele.

Kui vähegi jõuan tahaks Survivalile järgmine kevad ka jõuda.

Autokoolides paraku 10h üritatakse kerget raha teenida kahjuks ning portsu lisatunde kaasa müüa (kahjuks on tegemist siiski äriga mille eesmärk on teenida raha ja aidata õpilasel lati alt läbi pugeda).

Mootorraturile kellest kogu spekull alguse sai pikki ja turvalisi kilomeetreid!

ttt
Postitusi: 49
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #379 Postitas ttt » 26 Sept 2017, 17:11

Võib-olla ma olen valesti aru saanud, aga minu arvates auto/motokoolis õpetataval pole küll äkkpidurdusega midagi pistmist. Seal on pigem vaja vaadata, et õige jooneni ära venid, kui liiga äkki pidurdad... ehk siis harjutuse sisu on õiges kohas seisma jäämine vms.
Kuskil teemas samas käis läbi, et Rootsis või kuskil õpetatakse koolituse käigus reaalset äkkpidurdamist? Aga see vist juba offtopic..
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 757
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #380 Postitas Ardilla » 26 Sept 2017, 18:01

Kes tahabad ennast parandada siis Tondiraba parklas täna kell 19.30 Toimub motogymchana kokkutulek. https://www.facebook.com/MGKEstonia/?ref=br_rs

Võimalik, et ka neljapäeval samal ajal. Seal eelmine kord oli üks Eesti poiss ka.
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 692
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Tondi-Kotka liiklusõnnetuse arutelu 26.09.2017

Lugemata postitus #381 Postitas Bandit » 26 Sept 2017, 20:30

Tallinnas Kotka ja Tondi ristmikul juhtus täna kella 18.30 paiku liiklusõnnetus, kus põrkasid kokku sõiduauto ja mootorratas.
http://tallinncity.postimees.ee/4256771 ... oiduautoga
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #382 Postitas M.T. » 29 Sept 2017, 16:49

Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 692
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #383 Postitas Bandit » 29 Sept 2017, 17:58

Roller* täpsustan
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 964
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: Honda VFR800X Crossrunner
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 97 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #384 Postitas M.T. » 29 Sept 2017, 18:29

Bandit kirjutas:Roller* täpsustan

Roller jah, esialgne info oli et mootorrattur. Aga vahet pole, traagiline ikka ja jälle kõrvalteelt ettesõitev auto põhjuseks :evil:
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 692
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #385 Postitas Bandit » 29 Sept 2017, 19:27

ei tea kuidas on võimalik 45km/h sõitev riistapuu surnuks sõita
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4188
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 354 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #386 Postitas Macintosh » 29 Sept 2017, 19:57

45 kmh on surmasaamise võimalus ca 30%. Kui vanust 70, siis kasvab see 50%-ni. See on arvestusega, et moodne auto, mis on ehitatud jalakäijale võimalikult vähe viga tegema sõidab sulle tänaval otsa. Roller sõitis vastu auto külge nagu vastu seina. Lisaks, paljud rollerid, millel piiraja maha võetud sõidavd maanteel 70 kmh välja küll.

padtfl7o4vmogaam262v.png
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7394
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #387 Postitas Piipz » 29 Sept 2017, 21:18

eee.... siiani leidub inimesi, kes usuvad, et rolleriga on vähem valus matsu panna ainult sellepärast, et see on roller?
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 692
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #388 Postitas Bandit » 29 Sept 2017, 21:23

kiirus=vigastuse suurus.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 7394
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: DL1000 V-Strom
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 75 korda
Tänatud: 116 korda
Kontakt:

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #389 Postitas Piipz » 29 Sept 2017, 21:25

Bandit kirjutas:kiirus=vigastuse suurus.

ok aga tee katset ja sõida motikaga vastu seina, aga ära üle 45 lase
Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Bandit
Mode
Postitusi: 692
Liitunud: 13 Juul 2011, 17:27
Tsikkel: GSF600SX // TigerXRx
Asukoht: TLN
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 15 korda

Re: Õnnetused mootorratastega [2017]

Lugemata postitus #390 Postitas Bandit » 29 Sept 2017, 21:36

selle proovimise ma jätan sinu hooleks.
Oman parempoolse lenksuga mootorratast.
O: Sinu katkise ratta. PSi.




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: andryy, ranel ja 4 külalist