Hälvik- Mootorratturid

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2761 Postitas Vadi » 29 Juun 2017, 16:14

Henn kirjutas:
will111 kirjutas:
"Tegelikult on see 1,5m sama ka jalgratturi / mootorratturi kohtumisel erinevatel kiirustel samas suunas"


millega see sama on? ma konkreetset olukorda loomulikult üksiti ei tea, aga olen kohanud päris mitmeid rattureid (täpsustan, jalgrattureid), kes maanteel kulgedes liiguvad niivõrd laialt tee peal, et selline "vähemalt 1.5m kauguselt" läheb juba väga keeruliseks või lausa ohtlikuks. tore oleks kui ratturid ei jollerdaks keset teed, vaid hoiaks asfaltkatte serva, nii on kõigil parem ja ohutum.

aga lugedes sinu teksti siis ausalt öeldes tundub üle pingutatud, parimal tulemusel 30cm ja halvimal tulemusel siis riivas lenksu või mismoodi? sest alla 30cm on sisuliselt sama hea mis küljed koos eriti tsiklisti kiiruse juures. ega ei tea, äkki oli tõesti nii hälvik, aga raske nagu uskuda, et mingid tsiklistid jalgrattureid tahtlikult teelt välja rammivad kui ruumi liikuda on. mäletan oma juhtumit, kus möödusin jalgrattaga jalgratturist, vahet oli pool meetrit aga mina sõitsin umbes 25kmh kiiremini kui tema. pani ka teelt välja, ilmselt lihtsalt suurest ehmatusest. kui läksin ja küsisin, et mis juhtus siis sain sõimata, et "sisuliselt sõitsin sisse". küsisin, et mis see sisuliselt sisse sõitmine tema arvates siis täpsemalt tähendab. vahet olevat olnud 10cm ja mina olevat täiesti lollakas :D ütlesin, et kui ronid tee peale sõitma siis arvesta, et keegi võib seal ka sinust kiiremini liikuda, kui närvid vastu ei pea või sadulas ei püsi siis käi jala, sõida bussiga või kasvõi muretse omale tahavaate peeglid ja ole toimuvga kursis. nb! mina pole keegi neist lugupeetavatest, pole see aasta ametlikel teedel veel sõitmas käinudki, lihtsalt oma tähelepanekud...ja isiklikult palun mitte võtta, ei püüa midagi ette heita.


Sellest saaks vist täiesti omaette teema teha. Hea oleks kui Verliin (Motohunt) või Õnnekas (Õnneleid) kirjutaksid omapoolse kommentaari. Nad mõlemad koolitavad mototurvajaid jalgrattavõistluste jaoks ning Verliin ise peaks ka olema aktiivne jalgrattur.


Tegelikult siin on asi, mis väärib kommentaari - "keset teed töllerdamine" on tegelikult ohutum - miks ? Sest üldjuhul ei ole teised liiklejad lausa mõrtsukad - ja vähendavad seljataga kiirust ja mööduvad ohutult - eilne näide oli tõestus vastupidisest, sest kiirust vähendanu eest on võimalik rattaga (mootoriga või ilma) sel juhul hoida paremale, kui mitte olla keset teed siis on hoida vaid põllule - rumala peaga hoidsin end parempoolse joone ja asfaldi serva vahele. (30 oli"parim" e. siis lähim).

Tegelikult ei mahu enamikel Eesti teedel kõrvuti ratas (mootorgia või ilma ) ja kaks autot - või peame normaalseks sõites rattaga (mootoriga või ilma), et vastutulevad autod sooritavad möödasõitu ?

p.s. - sellel 3 kilomeetrisel lõigul ei olnud ühtegi vastutulijat - ei autot, ratast (mootoriga või ilma), hobuveokit, kariloomaajajat jne ....



will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2762 Postitas will111 » 29 Juun 2017, 16:52

päris kõigest jutust ei saanud vist praegu täielikult aru, aga ainuüksi see väide, et enamikel eesti teedel ei mahu kõrvuti kaks autot ja ratas, on ikka tegelikult täiesti absurdne. kui laiad siis need enamik eesti teid on? olen kuskil lugenud et üks sõidurada on 3.5m, topelt siis 7m. ma ei tea, kas see on koos või ilma "joone kõrvale" jääva asfaltribaga aga ükskõik kummal juhul mahuvad sinna kõrvuti kaks autot ja ükskõik milline ratas. ja mitte ainult kõrvuti seisma vaid vajadusel ka üksteisest mööduma.

ja ma ei saa hästi aru, milleks on kellegi "eest" tarvis jalgrattaga kangesti kuskile "hoida". kas jalgratta ja misiganes muu sõiduki vahele tekib mingi seletamatu magnetväli, et siis kui see vahekaugus mõnikord tõepoolest jääbki väiksem kui 1.5m, lendad kohe selle müstilise välja mõjul uppi, või lausa kisub see jõuga sind järsku auto rataste alla? ma olen piisavalt oma elus rattaga sõitnud, väga palju ka sel ajal kui mingeid kampaaniaid ei tehtud ning autoteede ääres servajooni üldse polnudki. sai sõidetud mööda asfalti kenasti, no sõitis vahel ehk keegi lähemalt mööda, so what? kui hirm väga suur oli eks siis keerasin ise kruusa peale korraks.

aga noh, kui sõitsid joone ja serva vahel ning seal tehti tõepoolest miski 10cm napikas siis muidugi tunnen kaasa, see ilmselt mõnus kogemus ei ole ja tõesti ei saa aru mida too tsiklist taotles. muidugi sel juhul pidi too tüüp ise ka sõitma sisuliselt lenksuots joonel. võibolla oli mingi kättemaksuaktsioo käsil...

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2763 Postitas Vadi » 29 Juun 2017, 17:20

"Lihtsatele" ongi asjad keerulised ...

will111 kirjutas:päris kõigest jutust ei saanud vist praegu täielikult aru, aga ainuüksi see väide, et enamikel eesti teedel ei mahu kõrvuti kaks autot ja ratas, on ikka tegelikult täiesti absurdne. kui laiad siis need enamik eesti teid on? olen kuskil lugenud et üks sõidurada on 3.5m, topelt siis 7m. ma ei tea, kas see on koos või ilma "joone kõrvale" jääva asfaltribaga aga ükskõik kummal juhul mahuvad sinna kõrvuti kaks autot ja ükskõik milline ratas. ja mitte ainult kõrvuti seisma vaid vajadusel ka üksteisest mööduma.


Eesti teedevõrk on c.a. 59 000 km, sellest põhi- ja tugimaanteed ning tänavad moodustavad c.a.15,4% - ka paljudel eelpool nimetatud teedel ei ole laiuse min. nõue täidetud.

will111 kirjutas:ja ma ei saa hästi aru, milleks on kellegi "eest" tarvis jalgrattaga kangesti kuskile "hoida". kas jalgratta ja misiganes muu sõiduki vahele tekib mingi seletamatu magnetväli, et siis kui see vahekaugus mõnikord tõepoolest jääbki väiksem kui 1.5m, lendad kohe selle müstilise välja mõjul uppi, või lausa kisub see jõuga sind järsku auto rataste alla? ma olen piisavalt oma elus rattaga sõitnud, väga palju ka sel ajal kui mingeid kampaaniaid ei tehtud ning autoteede ääres servajooni üldse polnudki. sai sõidetud mööda asfalti kenasti, no sõitis vahel ehk keegi lähemalt mööda, so what? kui hirm väga suur oli eks siis keerasin ise kruusa peale korraks.


Üldiselt liikumisel kiiremini, tekib sõiduki ette tuulepadi ja taha keeris, kui ei ole tahtmist olla krampis saab lasta tuulepadjal end lükata tee servale.

will111 kirjutas:aga noh, kui sõitsid joone ja serva vahel ning seal tehti tõepoolest miski 10cm napikas siis muidugi tunnen kaasa, see ilmselt mõnus kogemus ei ole ja tõesti ei saa aru mida too tsiklist taotles. muidugi sel juhul pidi too tüüp ise ka sõitma sisuliselt lenksuots joonel. võibolla oli mingi kättemaksuaktsioo käsil...


Pigem oli olukord, kus oldi tehtud juba "pikem" tiir nii 70 km ja oldi sõidust väsinud, et ei suudetud enam adekvaatselt ratast (mootoriga seekord) juhtida

Aga kokkuvõte on pigem - kas me tsikliga kruisides 90 km/h naudime 140 km/h mööduvat autot nii 80 cm kauguselt ? Kui "ja" siis minu poolsed vabandused ette - kui ei - siis mis takistab meid tsikliga sõites arvestamast teiste liiklejatega?
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 817
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2764 Postitas sinilind123 » 29 Juun 2017, 17:54

Vadi kirjutas:
Henn kirjutas:
will111 kirjutas:
"Tegelikult on see 1,5m sama ka jalgratturi / mootorratturi kohtumisel erinevatel kiirustel samas suunas"


millega see sama on? ma konkreetset olukorda loomulikult üksiti ei tea, aga olen kohanud päris mitmeid rattureid (täpsustan, jalgrattureid), kes maanteel kulgedes liiguvad niivõrd laialt tee peal, et selline "vähemalt 1.5m kauguselt" läheb juba väga keeruliseks või lausa ohtlikuks. tore oleks kui ratturid ei jollerdaks keset teed, vaid hoiaks asfaltkatte serva, nii on kõigil parem ja ohutum.

aga lugedes sinu teksti siis ausalt öeldes tundub üle pingutatud, parimal tulemusel 30cm ja halvimal tulemusel siis riivas lenksu või mismoodi? sest alla 30cm on sisuliselt sama hea mis küljed koos eriti tsiklisti kiiruse juures. ega ei tea, äkki oli tõesti nii hälvik, aga raske nagu uskuda, et mingid tsiklistid jalgrattureid tahtlikult teelt välja rammivad kui ruumi liikuda on. mäletan oma juhtumit, kus möödusin jalgrattaga jalgratturist, vahet oli pool meetrit aga mina sõitsin umbes 25kmh kiiremini kui tema. pani ka teelt välja, ilmselt lihtsalt suurest ehmatusest. kui läksin ja küsisin, et mis juhtus siis sain sõimata, et "sisuliselt sõitsin sisse". küsisin, et mis see sisuliselt sisse sõitmine tema arvates siis täpsemalt tähendab. vahet olevat olnud 10cm ja mina olevat täiesti lollakas :D ütlesin, et kui ronid tee peale sõitma siis arvesta, et keegi võib seal ka sinust kiiremini liikuda, kui närvid vastu ei pea või sadulas ei püsi siis käi jala, sõida bussiga või kasvõi muretse omale tahavaate peeglid ja ole toimuvga kursis. nb! mina pole keegi neist lugupeetavatest, pole see aasta ametlikel teedel veel sõitmas käinudki, lihtsalt oma tähelepanekud...ja isiklikult palun mitte võtta, ei püüa midagi ette heita.


Sellest saaks vist täiesti omaette teema teha. Hea oleks kui Verliin (Motohunt) või Õnnekas (Õnneleid) kirjutaksid omapoolse kommentaari. Nad mõlemad koolitavad mototurvajaid jalgrattavõistluste jaoks ning Verliin ise peaks ka olema aktiivne jalgrattur.




Tegelikult ei mahu enamikel Eesti teedel kõrvuti ratas (mootorgia või ilma ) ja kaks autot - või peame normaalseks sõites rattaga (mootoriga või ilma), et vastutulevad autod sooritavad möödasõitu ?

....



Kui ma sõidan rattaga ja näen, et vastu tuleb autode kolonn. Tõmban serva ja mind ei häiri, kui mõni vastutulev teeb samal ajal möödasõitu. Mahub ju. Ja ma ei räägi siin peeglitega kokkusõitmisest ja muust sellisest. Ruumi on vabalt kolmekesi kõrvuti olemiseks.
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 221
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: gsf600, pre-div xj600, 2x Iz
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2765 Postitas claw » 29 Juun 2017, 19:27

Macintosh kirjutas:Haaa. Päris vaimukas, põrgukoer.
Tegelikult on tee kõikidele liiklejatele. Sinu loogika järgi on suurem ja kiirem tähtsam.
Naah. Liiklus ei baseeru ju tugevama õigusel vaid liiklusseadusel ja selle järgi on jagrattur ka inimene. Ma teeks neile noomituse siis, kui nad kahekaupa teel ukeradavad ja/või ei suuda oma lubatud 1m piires püsida või kasutavad sõiduteed hoolimata sellest, et kergliiklustee on olemas. Kõikidel muudel juhtudel võtadki hoo maha.


Loomulikult on tee kõigile. Aga suurem ja kiirem ongi tähtsam, kuid kahjuks jalgrattur ei saa aru sellest. Mina autojuhina ei tee äkkpidurdust rekka nina ees ega sega tema manöövreid teel. On oht, et ta ei näe mind või ei saa pidama. Samaga peaks arvestama ka jalgrattur sõiduautode suhtes - kui sa oled ikka teel 70km/h aeglasem kui mina, katsu äärde hoida ja vajadusel ka kruusa peale minna, kui rekka vastu tuleb.

Tühjal teel võtan ka mina vastassuunavööndisse jalgratturi suhtes ja meelega ligi ei suru (LOE: ma meelega jalgrattureid ikka ei nu**i). Aga kui on vaja nende peenete kummidega rattaga avalikul teel trenni tehes üksi/KAHEKESI keset teed töllerdada ja mul ruumi pole, ma seisma ka ei jää. Tsikliga ei või spets-seades tee peale töllerdama tulla, nah siis vaja selle rattaga "trenni teha", millega kruusa peale minna ei saa ja autosid mööda lasta ei ole võimalik. Mul on pidevalt suur kaater autol taga ja kui auto ka veel vastu tuleb kuskil Lõuna-Eestis, läheb ärevaks küll, kui jalgrattur ääres pole. Hui ma pidama saan kuskil keset kurvi - paar korda on tunne küll olnud, et sõidab paadis edasi.
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2766 Postitas Madlobster » 29 Juun 2017, 19:35

ei oska ka öelda kui keset teed jalgrattur töllerdas ja kui lähedalt tsiklivend ja mis kiirusega möödus. Aga see eestlaslik komme, et mul on õigus tulgu või rekka on täiesti hämmastav. Mida sa oma õigusega kabelis pihta hakkad? Ollakse nõus surma minema, sest mul on õigus. On olemas kahte tüüpi jalgrattureid. Need, kes sõidavad kraavi pool valget joont ja üksteise taga. Ja need kes sõidavd tee pool joont ja üksteise kõrval.
Esimestest möödun viisakalt. Teistest on pohui kui põllu peale sõidavad. Lasen siduri alla ja mootori piirajasse ka veel kõrvale jõudes. St kui sina austad siis sind austatakse.
On ka kahte tüüpi tsikli ja autojuhte, kes ei austa kedagi ega midagi (lasevad ka teisel pool ääre jutti talluvale ratturile peegli lenksu) ja kes on viisakad.

Kui vokisõtkuja ei saa aru, et ta on aeglane ja töllerdab jalus ja ei ole normaalne, et rekka (mul savi, et kellegi arvates reka õigem on :D ) kolonn mingi retuusides sõtkuri pärast ennast nulli pidurdama peab siis ausõna pole koma eest ka kahju.

Mööda ja vastu sõitmistega on ka kahte tüüpi tegelasi (vahet pole kas tsiklil või autos). Kui tehakse möödasõitu ja temale vastu siis osad nähes, et asi on napp laseb gaasi lahti ja tõmbab ennast paremale teine lisab gaasi, märatseb kaugtulelülitiga nii et higi tuleb ja siirdub võimalikult telgjoone lähedale. Kui mul vähegi on ruumi ja minu osa piirdub vaid gaasi järgi andmisega ja tiba trajektoori muutmisega ei ole mul kungi higi tulema hakanud ja vahutades fakki näidanud vms totrusi. Tigedaks ajavad situatsioonid, kus pean järsult pidurdama või trajektoor muutma. St kui on ruumi siis lasen mööda nii vastutuleva kui tagant tuleva. Ei võta mul tükki küljest kui tõmban paremale ja tekib kolmas rada kas autole või tsiklile.
Ei koti mind ka ette keeramine, kus pean vaid gaasi asendit muutma (liiklus on tihe ja osadest kohtadest ei olegi võimaik muidu välja keerata)

Et jah kuna antud situatsiooni ei näinud siis ei oska siin kummalegi näpuga näidata. Aga ülevalt on võimalik välja lugeda kummale näpuga näitaksin kui teaksin :)

Edit:
claw kirjutas:
Loomulikult on tee kõigile. Aga suurem ja kiirem ongi tähtsam, kuid kahjuks jalgrattur ei saa aru sellest. Mina autojuhina ei tee äkkpidurdust rekka nina ees ega sega tema manöövreid teel. On oht, et ta ei näe mind või ei saa pidama. Samaga peaks arvestama ka jalgrattur sõiduautode suhtes - kui sa oled ikka teel 70km/h aeglasem kui mina, katsu äärde hoida ja vajadusel ka kruusa peale minna, kui rekka vastu tuleb.


Pole midagi lisada. Puhas viis :)
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2767 Postitas will111 » 29 Juun 2017, 20:00

"Aga kokkuvõte on pigem - kas me tsikliga kruisides 90 km/h naudime 140 km/h mööduvat autot nii 80 cm kauguselt ? Kui "ja" siis minu poolsed vabandused ette - kui ei - siis mis takistab meid tsikliga sõites arvestamast teiste liiklejatega?"

Võibolla on kruisimine miski tegevus, mida ma ei ole siis kunagi harrastanud, aga tsikliga sõites 90kmh (see, mida mina teen) on mul väga savi, kas auto möödub minust 100ga, 120ga või 140ga. Või oot, tegelikult ma vist isegi eelistan, et ta mööduks minust vähemalt 120ga. Kiirem ja muretum. Sentimeetreid ma teel olles ei mööda. Kui möödub 80cm kauguselt, eks siis on nii. Mis see mind huvitama peaks? Minu lenksu keeramist see ei mõjuta ja isegi kui ma ehmatan pisut siis kraavi selle pärast ikka ei sõida. Kui too auto sõidab kõrvale ja hakkab seal kruisima 80cm kaugusel, vb siis on teine asi.

Ja see tuulepadjaa jutt auto ees on mingi muinasjutt. Õhuvoolu liikumist tunnetab auto taga ja natuke auto kõrval. väike keeris tekib mööduva sõiduki järel, mitte mingit tuulepatja selle ees aga ei eksisteeri. Aga tänapäevaste sõiduautode puhul ja kuni kiirusteni ~100kmh on isegi see tagumine keeris ikka ülimalt marginaalne. Tunnetab seda rekkade sabas, sel moel, et ta natuke kõigutab ka. Ja seda krampis olemist vist normaalsed inimesed nimetavad juhtrauast kinni hoidmiseks. Jah, kui sa maanteel seda ei harrasta siis võib tõesti lasta igasugustel patjadel end kuhugi suunata. Sama muidu kõvema tuulega...vaat et siis põllule ära ei lükka :D
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 388
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 65 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2768 Postitas Jesper » 29 Juun 2017, 20:25

Jeesus presley, kui 4m laiusesse koridori ei mahu jalgratas ja mootorratas kõrvuti ära, siis tuleks seadustega vehkimise asemel küll pigem meditsiinisüsteemi poole pöörduda. Liposuktsioon on olemas, äkki kuskil pakutakse ka egosuktsiooni :lol:
Kasutaja avatar

Madlobster
Postitusi: 619
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 150 korda
Tänatud: 200 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2769 Postitas Madlobster » 29 Juun 2017, 20:40

Jesper kirjutas:Jeesus presley, kui 4m laiusesse koridori ei mahu jalgratas ja mootorratas kõrvuti ära, siis tuleks seadustega vehkimise asemel küll pigem meditsiinisüsteemi poole pöörduda. Liposuktsioon on olemas, äkki kuskil pakutakse ka egosuktsiooni :lol:


Mahub ära küll aga antud juhul oli üks või mõlemad lihtsalt möla/kas/kad
Ühe võimalusena võis ka ratturi hirmul suured silmad olla :shock:
when life gets me down I'll just drop a gear and disappear
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2770 Postitas urmas66 » 29 Juun 2017, 21:32

Minu jaoks on kaks eri liiki jalgratturid meie teedel.
Ühed on tavalised inimesed tavailistel ratastel ,teevad niisma natuke füüsilist liikumist(nende vastu pole mul midagi) ja nemad tavaliselt ka kedagi ei sega ning teine kategooria(ka sõna otseses mõttes minu jaoks )on maantee võistlusratastel kulgevad "prohvid".
Kahjuks on ka minu koduteel nendega kohtumine suht igapäevane.Tegemist siis asfalteeritud külavahteega,mis on nii umbes 7m laia asfaldiga(ilmselt sama nagu see Kostivere kandi tee) ja kui 3-4 "prohvi" seal kõrvuti trennivad,siis on mööda sõit autoga ainult üle kruusase teepeenra.Kõrvale ei võta nad kunagi.Sõidan neist viimasel ajal alati nii lähedalt mööda ,kui saan.Mitte kaugemalt kui 0,5m ja seda tahtlikult,sest mul on nende ülbusest kõrini.Meie teel ei ole ka harv nähe ,kui 3 "keskealist tšempionit" kõrvuti trennivad.Tegelikult vannuvad neid kõik külaelanikud.
Olen ka ise noorena rattaspordiga tegelenud ja meil oli treeneri poolt karm nõue,paaris ja üksteise tuules grupisõitu teete ainult siis, kui saateauto on taga,kui ise maanteed
sõidate,siis hanereas ja tee ääres.me naisega sõidame ka vahel üksteise tuules,aga seda ikka tee ääres ja päriselt tuules sõitmine on ikkagi üksteisega ratas rattas sõitmine alla 0,5m vahega külgepidi,mitte kahekesi kõrvuti 1-2m vahel,teiste takistamine.
Vadi,mis tüüpi tegealne sina seal maanteel olid?Trenn või lõbusõit?Eelnev jutt ei olnud sinust,aga ....
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

joel
Postitusi: 1287
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2771 Postitas joel » 29 Juun 2017, 21:40

Ega siis kõrvuti tuule pärast sõideta. Üksteise järel on igav vändata. Kõrvuti sõites saab juttu ajada.
Joel
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 633
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2772 Postitas stev666 » 29 Juun 2017, 22:13

Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 104
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2773 Postitas Krl » 29 Juun 2017, 22:24

stev666 kirjutas:Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..


Need kes näevad vaeva, et kaubanduskeskuste ees leida parkimiseks mõni invakoht, et isegi poodi minemiseksi eriti kõndima ei peaks, ei saagi kunagi aru saama, miks ühe või teistsugust trenni tehakse. Arvatavasti ega peagi saama.
Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 106
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2774 Postitas oojamaa » 29 Juun 2017, 23:17

stev666 kirjutas:Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..


Offtopic: Sellele retoorilisele küsimusele meenus allolev tweet.
Screen Shot 2017-06-29 at 23.10.48.png
GSElevator: A guy came up to me at the gym and asked me what event I was training so hard for. Life, motherfucker.
Kasutaja avatar

Motorized
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Mai 2009, 21:04
Tsikkel: 1000rr
Asukoht: Tallinn

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2775 Postitas Motorized » 30 Juun 2017, 09:24

Eile õhtul, kella 23.30 paiku sõitsin Peterburi teed mööda Tallinna suunas. Jõelähtme ja Maardu vahel sõitsid samas suunas jalgratturid. Kolonnis. Kõrvuti muidugi! Nii, et sõiduteepoolsed mehed olid vähemalt 1/3 esimese sõidurea peal. Enamusel vilkus taga punane tuli, mõnel polnud sedagi või oli nii ähmane, et silma ei jäänud. Praeguste ilmadega on selline kellaaeg üsna hämar, et mitte öelda pime ja kurat ma ei saa aru, mis sunnib neid mehi autode sõidureal sõitma (Peterburi maanteel!). Jalgratturitele - sõitke tee ääres ja ärge laiake.

By the way - asukoht kattub teemaalgatajaga, nii et pole välistatud, et sama sõidugrupi mees.
So far, so good
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 155
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2776 Postitas Põhja Siil » 30 Juun 2017, 09:58

Motorized kirjutas:...Praeguste ilmadega on selline kellaaeg üsna hämar, et mitte öelda pime ja kurat ma ei saa aru, mis sunnib neid mehi autode sõidureal sõitma (Peterburi maanteel!)...

Üks minu Austrias elav tuttav, jälgides Eesti liiklust, jälakäiaid ja jalgrattureid, ütles et Eestis on väga optimistlikud inimesed. Nat siiralt usuvad et nendega kunagi midagi ei juhtu...
Alati kui näen mõningaid jalgrattureid või siis noori emasi, kes lapsevankri ülekäigurajale julgelt lükkavad ilma et vasakule/paremale vaataksid, tulevad need sõnad mulle meelde...

Aga paraku nii on - väga tihti inimesed lihtsalt ei mõtle, et peale neid on ka keegi (liikluses) olemas.
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 2847
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 411 korda
Tänatud: 96 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2777 Postitas urmas66 » 30 Juun 2017, 11:17

stev666 kirjutas:Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..


Need tegelased on enamuses vanemad kui 30 ja treenivad osad ikka julmalt.Mõni kõvem kärbes tuleb mulle hommikul ka tööle minnes vastu mingi 7.30 paiku ja ta on siis juba ilmselt tunnikese millegagi linnast minuni pedaalinud.Rattad on enamusel kallid või väga kallid(hinnad alates 3-4 tonni kuni paarkümmend).Treenitakse suures enamuses meie kohalike rahvaspordi ürituste jaoks,et omasugustega rammu võtta.Ka droogid ei ole sellele seltskonn tippudele võõrad,rahavasportlasi ei koti mingid dopingu kütid.
Mul üks endine koolivend ,kes oli kunagi 185cm ja 100kg tugev tüüp,siis nüüd on selline Armstrongi kehaehitusega kõõlustest koosnev bukett,kaalub äkki 60-70kg.Seedimine on tal juba aastaid pees,toitub enamuses nendest spordi geelidest ja muudest tuubi toitudest,aga terenni teeb igapäev ja on omade seas tegija.Vanust tal vist 46-47
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5947
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2778 Postitas mx77 » 30 Juun 2017, 11:23

urmas66 kirjutas:
stev666 kirjutas:Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..


Need tegelased on enamuses vanemad kui 30 ja treenivad osad ikka julmalt.Mõni kõvem kärbes tuleb mulle hommikul ka tööle minnes vastu mingi 7.30 paiku ja ta on siis juba ilmselt tunnikese millegagi linnast minuni pedaalinud.Rattad on enamusel kallid või väga kallid(hinnad alates 3-4 tonni kuni paarkümmend).Treenitakse suures enamuses meie kohalike rahvaspordi ürituste jaoks,et omasugustega rammu võtta.Ka droogid ei ole sellele seltskonn tippudele võõrad,rahavasportlasi ei koti mingid dopingu kütid.
Mul üks endine koolivend ,kes oli kunagi 185cm ja 100kg tugev tüüp,siis nüüd on selline Armstrongi kehaehitusega kõõlustest koosnev bukett,kaalub äkki 60-70kg.Seedimine on tal juba aastaid pees,toitub enamuses nendest spordi geelidest ja muudest tuubi toitudest,aga terenni teeb igapäev ja on omade seas tegija.Vanust tal vist 46-47


Ja varsti saab infarkti...
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 104
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2779 Postitas Krl » 30 Juun 2017, 11:59

Milleks see arutelu üldse kasulik on, et miks üks trenni teeb, või teine oma õllekõhtu imetleb? Pohh, las inimesed teevad mis tahavad.
Endiselt saab palju rohkem inimesi otsa läbi selle, et end ise täispeaga kasti sõidavad, kui läbi selle, et trennis auto alla jäävad.
Kasutaja avatar

stev666
Postitusi: 633
Liitunud: 03 Mär 2008, 21:48
Tsikkel: SUZUKI M1800R&HondaVTX1800
Asukoht: Tartu
Tänatud: 7 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2780 Postitas stev666 » 30 Juun 2017, 12:33

Krl kirjutas:
stev666 kirjutas:Niisama huvipärast, kuhu või milleks treenitakse Eestis, kus on tulemused. Sama nagu suusadki...ainult suusatavad ja suusatavad aga kuhu....milleks..


Need kes näevad vaeva, et kaubanduskeskuste ees leida parkimiseks mõni invakoht, et isegi poodi minemiseksi eriti kõndima ei peaks, ei saagi kunagi aru saama, miks ühe või teistsugust trenni tehakse. Arvatavasti ega peagi saama.


Tundub et sa ise oled väga kursis mis kaubakeskuste parklas toimub..
Talvel ski-doo mach z 800cc 109kw
Artic Cat F7 97kw
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 104
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 4 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2781 Postitas Krl » 30 Juun 2017, 12:46

Olen küll kursis.
Olen seal korduvalt käinud.

Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2782 Postitas Vadi » 30 Juun 2017, 18:19

Sa püha püss!

Kus on tulnud juttu - ei tea, kas julgengi enam mootoriga rattale istuda ja sealjuures liikluses arvestada nii raskemate kui kergemate teiste liiklejatega - näib, et tsikliga sõites tuleb olla ignorantne kõige suhtes :D

Huvitav arutelu teemal - miks treenitakse? Aga miks sõita tsikliga? Mina teen mõlemat ainult sellepärast, et meeldib.

ps. Ka ise olen mõned kümned kilod seljast visanud, et tsiklivarustuses ei oleks "michelini" mees ja ei lõpetaks infarktiga.

L.J
Postitusi: 44
Liitunud: 28 Jaan 2017, 23:24
Tsikkel: BMW, KTM
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2783 Postitas L.J » 30 Juun 2017, 21:06

Ma võtsin 20kg juurde.
Mis juhtus? Võtsin naise. Talle meeldib süüa teha.
Sellepärast nüüd kuskil käimata pole jäänud ja sõidud on samuti kõik tehtud saadud.
KTM 950sm, BMW f650
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 316
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: xChallenge Maya
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 111 korda
Tänatud: 28 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2784 Postitas ElectroMoto » 01 Juul 2017, 13:18

Kui sõbralikult suhtuda üksteisesse, siis mahub väga lahedalt liikuma. Tallinn-Pärnu maantee on küll lai, aga mõni nagu nimme üritab seda teha kitsamaks kui vaja. Sellised õnneks on selges vähemuses.

Juuresolevalt pildilt on näha positiivne näide, kuidas on võimalik probleemideta ära mahtuda. Põmst üritasime uut tsikli-tervituse varianti: high-five aka viska-viis.. :lol:

Screen Shot 2017-06-29 at 23.11.19.png
Kasutaja avatar

pets77
Postitusi: 536
Liitunud: 22 Nov 2004, 20:58
Asukoht: TLN Liiva
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2785 Postitas pets77 » 13 Juul 2017, 13:28

Tere. Kui siin juhtub olema musta hujopperiga 03DV motomees, siis teadmiseks, et kõnniteedel ei sõideta(väike jupp aeglaselt ok). Teiseks, kui jalakäijaid lastakse üle tee, siis ei sõideta autost mööda(ei olnud split). Seda enam, et sajab ja tee on märg. Muidu on savi kuidas motomehed liiklusesse mahuvad, aga 200m peal kaks sellist lambikat panna pole ikka normaalne küll.
Ktm 525 xc , Aprilia Pegaso Garda 650i.e 02. Peugeot 55TA 125cm 1954a. Aprilia SR50 Factory 06. Kõik garages
EX: võrrid,mopid,Jawad.Yamaha: 2xRaptor 660,700, Xjr1200, Virago 750, XVS 1100.Kawa: Zr750, Z750, Z1000. Ktm 620SM. Aprilia 3xPegaso.BMW F650
Kasutaja avatar

Ardilla
Postitusi: 706
Liitunud: 30 Apr 2013, 22:14
Tsikkel: Suzuki GSXR 600 VZR1800R
Tänanud: 43 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2786 Postitas Ardilla » 13 Sept 2017, 15:08

No nii, Andre saaga sai lahendi.

http://www.postimees.ee/4242151/politse ... rahatrahvi

Mul tekib aga küsimus, miks ühel juhul määrataksearest: http://www.delfi.ee/news/paevauudised/k ... d=79010736 Kuigi jäi ise seisma ja kinnitas süüd ja teisel saab ainult rahalise karistuse? Tsiteerin: Nähes enda taga sõitmas vilkurite ja sireeniga peatumismärguannet andvat motopolitseinikku, jäi kihutaja seisma. Ta peeti kinni ja viidi arestimajja kohut ootama. Täna toimunud istungil määras kohus mehele karistuseks 15-päevase aresti ning võttis talt sõiduki juhtimise õiguse pooleks aastaks.

Kahjuks, teen siit ainult ühe järelduse, et meie karistuse süsteem ei ole inimesel ja inimesele võrdne ja kui ikka sitaga hakkama saad siis tuleb väga valjusti karjuda mitte oma süüd omaks võtta ja vabandada.

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2787 Postitas will111 » 13 Sept 2017, 15:16

nii on. endal oli eelmine suvi kiiruseületus linnas. jah, kiirus oli küll hetkeks suur (kuigi kaugeltki mitte nii suur kui sellel stuntikangelasel) aga eks mõtlev inimene karistuse määrajana arvestaks ka muid asjaolusid nagu asukoht, kellaaeg, liiklustihedus jne. kasvõi see, et mul ei olnud näiteks kaasreisijat.
jäin seisma, tunnistasin alandlikult süüd ja selgitasin seletuskirjas pikalt ja laiali miks nii ja enam ei tee. rahatrahv samasugune nagu sellel kaasreisijaga mööda könniteid põgenejal!?! aga mõni ilmselt nüüd ütleb, et peaksin veel õnnelik olema, et aresti ei saanud :D
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 221
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: gsf600, pre-div xj600, 2x Iz
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2788 Postitas claw » 13 Sept 2017, 15:20

See 200km/h rattur on mul sõber ning ka kohe tõesti tundus, et ta sai pisut liiga suure karistuse, arvestades et ühtegi kehtivat karistust all ei olnud. Kohtus olevat aga välja toodud, et kaua aega tagasi on tal olnud mitmeid kiiruseületamisi ning ka nooruses load korra ära võetud juba kunagi. Kummaline, et nii kaua aega tagasi tehtud asjad otsust mõjutavad.

Teine tuttav jäi Tartus riia mäest üles sõites ka väga väga suure suure kiirusega (palju rohkem kui 150kmh) vahele eelmisel aastal tsikliga ja sai tugevalt alla nädala aresti.
Tundub, et sel aastal lihtsalt kotitakse tsikliste liikluses kiiruse eest julmalt, aga eks see sõltub täpselt ka sellest, millise prokuröri ja kohtuniku otsa satud - nende seas ilmselt palju mootorrattureid ei ole.
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 221
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: gsf600, pre-div xj600, 2x Iz
Asukoht: Tartu
Tänanud: 50 korda
Tänatud: 26 korda

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2789 Postitas claw » 13 Sept 2017, 15:21

PS. aresti ja rahatarhvi mõlemat määrata ei saa. Üks või teine.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4018
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 302 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Hälvik- Mootorratturid

Lugemata postitus #2790 Postitas Macintosh » 13 Sept 2017, 15:32

claw kirjutas:Kohtus olevat aga välja toodud, et kaua aega tagasi on tal olnud mitmeid kiiruseületamisi ning ka nooruses load korra ära võetud juba kunagi. Kummaline, et nii kaua aega tagasi tehtud asjad otsust mõjutavad.

Kui sa oled paar aastat tagasi vales kohas öösel üle tee läinud siis see annab kohtunikule selge signaali, et sinu näeol pole tegemist eriti seaduskuuleka kodanikuga. Ühtlsi järeldab ta sellest, et varasemad karistused (trahvid) pole tulemusi andnud ja sulle tuleb "väänata" juba natuke rangemalt.

Oluline punkt aga vangistuse puhul on asjaolu, et 200kmh ületab "maagilise" +60kmh piiri, sellest alates lähevad kõik väga kurjaks.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee




Mine “Vaba teema”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 17 külalist