Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas will111 »

Tervus, kuivõrd mul on selline karvane tunne, et siin foorumis on mõni inimene, kes ehk teab sellest detailsemalt kui mina siis mõtlesin huvipärast küsida - mismoodi teostab eesti politsei "suure nurga alt" kiirusmõõtmisi ja näitab seejuures "enamvähem täpset" ( nende endi jutu järgi muidugi +-3kmh täpset) tulemust?

Ma ei mõtle siin siis tõesti mitte selliseid paratamatuid ja tavapäraseid mõõtmise nurkasid kuni 15 kraadi, vaid ikka midagi sellist nagu 60-45 kraadi näiteks. Nii palju kui ma ise uurisin siis kasutatavatel seadmetel ei ole reeglina sees mingisugust nurga mõõtjat ega arvutajat, ja ei lugenud kuskilt ka välja, et mõõdetud tulemusele mingisugust angle correction factorit peale arvutataks. Aga samas on selge fakt see, et nii suurte nurkade alt lihtsalt niisama mõõta polekski enam justkui mõtet, sest kätte saab vaid 50% kanti tegelikust kiirusest. See aga tähendab, et enamasti poleks justkui millegi põhjal trahvida.
Küsin seoses konkreetse juhtumi ja mõõtmisega, kus mõõtja pidi olema minu suhtes tavapärasest väga palju suurema nurga all, parimal juhul ehk väikseima nurgaga mõõtmisvahemiku jooksul kuskil 45 kraadi. Protokollsi näidatud väidetav kiirus samas oli ilmselt enamvähem õiges suurusjärgus, vb pigem minimaalselt rohkem aga kindlasti mitte vähem, ja PÄRIS KINDLASTI mitte vaid 50-70% tegelikust nagu niinimet cosinuse errori graafikust järeldada võiks. Seega tekib küsimus, et kuidas neid tulemusi üldse saadakse ja kuidas need suhteliselt õiget numbrit näitama saadakse või pannakse. Huvi on pigem tehniline kui juriidiline. Trahv tuleb nagunii ära maksta :D


joel
Postitusi: 1802
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas joel »

Millega mõõdeti? Olen ise kunagi proovinud üle neljarealise tee vastassuunast tulijaid Stalkeriga mõõta ja siis kukkus näit sujuvalt 50 pealt umbes 30 peale, kui sõiduk juba päris lähedale jõudis ja nurk suureks läks.

Joel
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

Ega keegi sind liiga väikese kiiruse eest ei trahvi, ikka liiga suure eest ja protokolli läheb "ületades sellega lubatud sõidukiirust vähemalt ... km/h". Niiet suure nurga pärast pole sul vaja muretseda ja Politseil omakorda pole vaja muretseda, et protokolli läheb vale väide, sest tõestama ei pea mitte seda, et sa ületasid näiteks 40, vaid "vähemalt 40".

Kui sa aga pole kindel, siis võid asja täpsemalt uurida ja sinu väide "trahv tuleb nagunii ära maksta" ei ole iseenesest korrektne. "Nagunii" ei tule midagi, kui sa ise protokollile alla ei kirjuta. Üigusrikkumine tuleb ikkagi kohtus tõestada ja kui on rikutud mistahes nõudeid, ei ole järgitud mööteriista kasutusjuhendit, mööteriist on taatlemata vms, siis see ei õnnestu.

Viimati muutis jkristjan, 30 Aug 2016, 18:27, muudetud 1 kord kokku.
In India, you brake by steering into the nearest elephant.

Teema algataja
will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas will111 »

Pean igaks juhuks järgi vaatama pärast, aga minumeelest oli laser, see ultra lyte vist.

Mõõtmine toimuski tegelikult umbes nii, et kui kiirendama hakkasin olin mõõtja suhtes vsat umbes nii 45 kraadi nurga all ühelt poolt, möödudes pidi korra olema päris täisnurk ja siis jälle vähenema, samas üsna samal ajal kui mõõtjast mõõdusin võtsin ka käe juba gaasilt ära sest tegin vaid kiire möödasõidu ühe käiguga. otseselt pidurdama samas ka ei hakanud sest ei osanud oodata, et kuskilt teisest sõidusuunast keegi mõõta võib. võibolla siis kiirus ei kukkunud piisavalt kiiresti...kuigi jah, see oli veel ka ülesmäge. pärnu maantee viadukti juures siis. tramm olevat veel mõõtmisele ette jäänud...mis on muidugi omakorda pisut kahtlane, aga juba täiesti eraldi asjaolu.

mõõteriista kasutusjuhend on avalikkusele kättesaadav dokument? otseselt leidnud ma seda ei ole, aga netis on mitmes kohas vihjatud sellele, et seadme tootja eeldab sellega mõõtmiste tegemist maksimaalselt 15 kraadise nurga alt (muidu ei saa lihtsalt kätte õiget kiirust!). seepärast ma selle küsimuse siin tõstatasingi

Viimati muutis will111, 30 Aug 2016, 18:30, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

jkristjan
Postitusi: 450
Liitunud: 12 Mai 2016, 11:37
Tsikkel: Kawasaki Versys 650 2019
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 99 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas jkristjan »

No esiteks mul midagi selle vastu ei ole, et sa seal Pärnu maante silla peal trahvi said, t*** sa kihutad siis, ma tahan seal rahulikult jalutada (ja ütle nüüd et sa sõitsid seal 50-ga). Aga jah, kui kahtled möötmise korrektsuses, siis ikka ära alla kirjuta ja konsulteeri oma õigusabiteenuse osutajaga.

EDIT: No siis sinu küsimusele saab vastuse ainult konkreetse seadme kasutusjuhendist.

In India, you brake by steering into the nearest elephant.

Teema algataja
will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas will111 »

no palun, ärme hakka siin teemas rääkima sellest, kuidas mina kihutan ja kõik ülejäänud vastajad ei ole mitte kunagi oma elus mitte kuskil mitte karvavõrdki lubatud sõidukiirust ületanud. absurdi ja naljade jaoks on mingid teised, omaette teemad ju ette nähtud ja kui selgelt ma seda veel ütlema pean, et MA MAKSAN TRAHVI NAGUNII ÄRA sest olen sellele juba alla kirjutanud ja tõepoolest ületasin jadajada. see ei tähenda, et mind ei võiks kasvõi huvitada kuidas mingi protseduur reaalselt käib ja mismoodi minu rikkumine tegelikult ja korrektselt fikseeriti.

ja minu küsimusele saab vastuse tegelikult ilmselt ainult vastava tegevusega igapäevaselt tegeleva inimese käest, kasutusjuhend ei ütle, mida näitab või ei näita seade suurte mõõtmisnurkade juures. see ütleb vaid, et seade ei ole siis enam täpne. anyway...kui veel keegi, kes kiirusmõõtmisega reaalselt tegeleb või on tegelenud, oskab kommenteerida siis oleks huvitav teada. kui ei, siis jään selle teooria juurde, et nurk venis lõpuks ikkagi piisavalt väikseks ja minu kiirus ei kukkunud nii kiiresti kui arvasin

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas Maaks »

http://www.copradar.com/preview/chapt1/ch1d1.html
Mida kaugemal on radar sõidujoonest, seda suuremaks läheb viga, aga viga suureneb allapoole, ehk siis radar näitab vähem kui tegelik kiirus.
Kui põhikoolist veel midagi meeles, siis võlusõna "vektorid" oleks abiks.
EDIT: Will, sul ilmselt valesti meeles olukord või mõõdeti su kiirust kusagil kaugemal või oli radaril näit ees mingist eelmisest mõõtmisest :mrgreen:
Liikuva keha trajektoorist 90° nurga all olles ei saa kiirust mõõta (tulemus 0) :wink:

Viimati muutis Maaks, 31 Aug 2016, 15:46, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA

Teema algataja
will111
Postitusi: 5262
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 382 korda

Re: Kiirusmõõtmine väga suure nurga alt

Lugemata postitus Postitas will111 »

sellepärast ma küsingi, et mismoodi see mõõtetulemus "enamvähem korrektseks" muutus antud juhul. sellise koha pealt, selle nurga alt mõõtes oleks pidanud minu kiiruseks mõõtma (ilma mingi nurgaga arvestava korrektsioonita) parimal juhul 70kmh. aga masinale ju manuaalselt mingit näitu sisse kirjutada ei saa, mida tegelikult välja mõõdetud ei ole, pealegi on neil ilmselt olemas igast mõõtmisest eraldi videosalvestis...sest mõned "kliendid" võivad sellist asja küsida?

erilisi vektoreid pole siin muide tarvis, piisab teadmisest, mida tähendab cosinus. ja sellele teadmisele tuginedes ma asja peale mõtlema hakkasingi...et huvitav küll, mehed mõõtsid minu kiirust olles minu suhtes "magusaimal" hetkel umbes täisnurga all, ja pärast tuli tramm ette :lol:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”