12. leht 17-st

Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 12 Sept 2015, 18:40
Postitas Snowhite
Erci kirjutas:

Tere
Mis vahe on Mitas E09 ja E09 Dakar vahel peale hinnavahe?

Tänud.

Kõik mitase toodetud rehvid, millel on "kollane triip" ehk "dakar" tüüpi karkass, on 3 kihti nailonit ja viimane kiht oli vist teistega risti vms. et anda rohkem torke ja löögikindlust. Lisaks on see omadus mõeldud selleks, et rehvid kannataksid rohkem kuuma ja kivisel/auklikul pinnal ruunamist, ilma, et karkass järele annaks.
Hinda lisab kahjuks ka ja paigaldus"mugavus" kannatab päris korralikult.

Omalt poolt võin ütelda, et 09 dakar kannatab augu korral vabalt mitukümmend KM koju sõita veel, ilma et velge kahjustaks.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 12 Sept 2015, 18:53
Postitas kurikristjan
StreetMoto kirjutas:

Ära jaga väärinfot. Üldjoontes (on loomulikult ka üksikuid erandeid) on reegel selline ja rehvid valmistatud ka selliselt, et õigel veljel õiget kuju säilitada:

4,25 - 150 laius
4,50" - 160 laius
5,00" - 170 laius
5,50" - 180 laius
6,00 - 190-200 laius

Profiilikõrgustega võib mängida olenevalt kasutusalast. Rinkal kõrgem sobilikum, maanteel standartne.

Pigem pidasingi silmas seda, et kui tahta 5,5 peale 19 laiust, tuleks kasutada 190/55, et normaalne kuju jääks.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 12 Sept 2015, 18:57
Postitas StreetMoto
kurikristjan kirjutas:

Pigem pidasingi silmas seda, et kui tahta 5,5 peale 19 laiust, tuleks kasutada 190/55, et normaalne kuju jääks.

Selline so-so teema :-) Ega ta päris hää ikkagi ei jää - vähe seeneks kisub servad ära ja neid kallutades lõupni ära ei kasuta siiski. Aga niipalju kannatab välja vabamdada, et 190/55 jääb 5,50 veljele parem kui 190/50. Võimalusel võiks siiski 5,50 velje korral õige ja kõige levinuma mõõdu juurde jääda ehk 180/55ZR17 on see "päris õige"...


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 12 Sept 2015, 19:11
Postitas cossie

tänan tähelepanu eest! :bsmile:


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 14 Sept 2015, 23:46
Postitas will111

oli siin jutuks vahepeal, et kuidas siis ikka seda serva küll saab kulutada ära.

no vot mõõtsin eile õhtul rehvi servamustrit. oli teist veel 5mm nende kõige servapealsemate vagude vahel. täna tegin hooaja viimase tõsise väänamise, kokku umbes 200km, millest kallutamist vist umbes 60km alates Leesist Pärispeani ja tagasi. Kodus mõõtsin rehvi äärest uuesti täna, vao sügavus on alla 4mm. Täiesti silmnähtavalt on sealt korralik kiht kadunud. Ja see rehv on ikka paras klots, mitte mingi pehme ja kiirelt ära rulliv kraam. Nii et kulub küll kui vaja...kuigi tõsi ta on, painutamine oli täna ikka päris vihane ka... https://www.upload.ee/image/5198314/lastride.jpg


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 15 Sept 2015, 00:36
Postitas leko
will111 kirjutas:

oli siin jutuks vahepeal, et kuidas siis ikka seda serva küll saab kulutada ära.

no vot mõõtsin eile õhtul rehvi servamustrit. oli teist veel 5mm nende kõige servapealsemate vagude vahel. täna tegin hooaja viimase tõsise väänamise, kokku umbes 200km, millest kallutamist vist umbes 60km alates Leesist Pärispeani ja tagasi. Kodus mõõtsin rehvi äärest uuesti täna, vao sügavus on alla 4mm. Täiesti silmnähtavalt on sealt korralik kiht kadunud. Ja see rehv on ikka paras klots, mitte mingi pehme ja kiirelt ära rulliv kraam. Nii et kulub küll kui vaja...kuigi tõsi ta on, painutamine oli täna ikka päris vihane ka... https://www.upload.ee/image/5198314/lastride.jpg

Ära selle "klotsiga" üle pinguta ;)


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 15 Sept 2015, 00:42
Postitas will111

tuleb teine soojaks sõita, siis on enamvähem :D tegelikult õnneks piirid on juba enamvähem selgeks saanud ja kuivas on pidamist isegi piisavalt, märja peal on teised jutud :lol:


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 15 Sept 2015, 10:20
Postitas cossie

leesi-pärispea lõik on kuradi mõnus küll, aga teekate on kohati virisemist väärt.

Ja servadest saab lahti ka nii: Z6 20 minutit aravete rajal
Pilt


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 15 Sept 2015, 19:20
Postitas leko

See lahtine ei ole sinu rehv vaid rajal olev rehvipuru ja muud jäägid, mille korjad sooja rehvi külge.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 15 Sept 2015, 21:03
Postitas will111

mõtlesin, et huvitav kas keegi mainib seda :P aga eks iseenesest võimalus kulutada muidugi ka seal. olgugi, et kardiradade u-kurvid minumeelest baikide jaoks väheke liiga järsud ja aeglased...kui sõidumõnu poole pealt asjale vaadata


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 16 Sept 2015, 00:39
Postitas RaulK

Kuu lõpus võin postidada pildi või video kuidas nii rehvi servadest kui keskosast päris kiirelt lahti saab. :D Äkki tuleb paar head sõiduilma veel enne kui ratas uuesti pulkadeks läheb.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 04 Mär 2016, 14:00
Postitas Erik

Keegi oskab öelda mis moodi MITAS E-07 tellida nii, et ei saaks neid "kuradi rombe" sinna?
PILT: http://www.upload.ee/image/5617358/kuradi_mitas-e07.png
130/80-17; 2014a 48. nädal

Olen jumala kindlalt näinud samas mõõdus mitas e07 aga ilma rombita vaid lihtsalt triibuga...

Sellise väljakulunud rombiga võib sõita kuni indikaatorini?


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 04 Mär 2016, 14:13
Postitas renx

Arvan, et ei saagi. Pakun et mustrit muudetud vahepeal. Minul 2015 aasta kevadel toodetud rehvil oli samad rombid. Samuti 130/80 R17


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 04 Mär 2016, 15:50
Postitas Snowhite
Erik kirjutas:

Keegi oskab öelda mis moodi MITAS E-07 tellida nii, et ei saaks neid "kuradi rombe" sinna?
PILT: http://www.upload.ee/image/5617358/kuradi_mitas-e07.png
130/80-17; 2014a 48. nädal

Olen jumala kindlalt näinud samas mõõdus mitas e07 aga ilma rombita vaid lihtsalt triibuga...

Sellise väljakulunud rombiga võib sõita kuni indikaatorini?

Kõigil E-07 on see keskrant.
Tegemist on pikamaa rehviga ja kui sõita selliselt, et keskosa nii madalaks kulub, et tekib keskele sirge joon, siis rehvitootja on tarbijat kaitsnud sellega, andes talle pinnase, mis pisut aeglasemalt kulub ja annab ka meelekindluse, et ei teki nii kergelt lõhenemist suurel koormusel.
Mina olen vaadelnud neid rehve alati sellisena, et kui asfalt - siis lõpuni ja kui kruusa, siis kuni kesktriibu välja tulemiseni, sest off tarmac sõiduomadused deterioreeruvad täiesti.

PS!
mitte unustada õiget rõhku kasutamast nende jäiga karkassi puhul. Muidu kulub liiga kiiresti või tekivad praod.
:bsmile:


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 04 Mär 2016, 20:55
Postitas renx

Kusjuures ei ole kõigil. Võtta googles mitas e07 pildid lahti ja pole neil miskit keskel. Arvan et mingiaeg muutus see lihtsalt, et tõesti siis pragude tõttu või siis pigistada veel rehvist miskit välja. Aga maastikul pole enam sellise kulunud rehviga väga palju tõesti midagi enam teha... olgu rombid või mitte. Kui rohkem offroadida tahad siis pigem E09. Kestab ka 10 000 kanti nii palju kui uurinud olen. Ise panen kevadel ka ja näeb kaua minu all kestab.

Siin üks pilt mis näitab neid pragusid ning "rombid" puuduvad.
http://www.ukgser.com/forums/attachment ... 1425678371

Siin ka ilma rombideta ja keskmise triibuta
https://pnwsuperteneres.files.wordpress ... 9-3000.jpg

Eks ta sarnase põhimõttega mis Heidenhau K60ga tehti uuel scout mudelil. Neil laiematel rehvidel keskel eriti jäme triip, et rehv rohkem kestaks raskete masinate all. Ning vabalt võid lasta kuni kulumistriibuni :)


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 00:01
Postitas isakene

Ma ei tea, kas viga minus ja minu sõidustiilis, aga - E07 on mu meelest üks jubedamaid endurorehve üldse ja aru ei saa, milleks ta välja on mõeldud. Külgsuunas pidamine on täiesti olematu nii kruusal kui metsas ja asfaldi jaoks on alati paremaid rehve. Võrdluseks, isegi palju asfaldisema väljanägemisega Michelin Anakee2 pidas kruusal ja põllul oluliselt paremini kui E07, nomaivõi. Et E07 enamvähem pidama saada, on teda kõvasti lõigata vaja...


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 00:19
Postitas Madris
isakene kirjutas:

Ma ei tea, kas viga minus ja minu sõidustiilis, aga - E07 on mu meelest üks jubedamaid endurorehve üldse ja aru ei saa, milleks ta välja on mõeldud. Külgsuunas pidamine on täiesti olematu nii kruusal kui metsas ja asfaldi jaoks on alati paremaid rehve. Võrdluseks, isegi palju asfaldisema väljanägemisega Michelin Anakee2 pidas kruusal ja põllul oluliselt paremini kui E07, nomaivõi. Et E07 enamvähem pidama saada, on teda kõvasti lõigata vaja...

Nõustun igas mõttes. Vb kergema (u. 150 kg) on veel mingi eesmärk aga raske mammuti puhul ei saa ma ka eesmärgist aru. Oluliselt lahedam on E09 ja asfaldil pole E07-ga olulist vahet.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 10:34
Postitas Hr. Kaaru

Huvitav kui suur veeretakistuse erinevus on E-09 tüüpi ja 50/50 rehvide vahel ? Võiks ideeliselt tavakulgemisel kütusekulus märgatav olla we


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 12:09
Postitas mihkels

Kui juba Mitase peale jutt läks - lähen läbipäevil poodi E08 paarile järgi. Oskab keegi nende head/vead välja tuua?


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 22:01
Postitas isakene
Madris kirjutas:

Vb kergema (u. 150 kg) on veel mingi eesmärk...

Kergemaga on veel hullem kui mammutiga. Esimene kogemus E07-ga oligi KLR600-ga, see on sinna kaalu kanti tsikkel. Bridgestone TKC80 oli riideni ära kulunud ning kiiruga polnud paremat alla pista kui see õnnetu E07. See oli üks elu õnnetu otsus ja rohkem kui kolm päeva ma seda nuhtlust ei kannatanud, mingi suva kärn läks alla. Täiesti pastlaks sõidetud TKC80 pidas no ikka palju paremini kui see 60-70% mustriga E07.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 22:12
Postitas isakene
mihkels kirjutas:

Kui juba Mitase peale jutt läks - lähen läbipäevil poodi E08 paarile järgi. Oskab keegi nende head/vead välja tuua?

Hinna/kvaliteedi suhtes täitsa OK, minu arvamust mööda. Konkurentidega (Michelin Anakee, Metzeler Tourance ja Bridgestone Trail Wing) võrreldes on kindlasti asfaldil (eriti märjal!) libedam, aga kui perföömänsit taga ei aja, siis piisab lihtsalt gaasi keerates selle fakti meelespidamisest. Säästurehvi kohta pole häda midagi. :)


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 22:19
Postitas Piipz

Ma ikka ei saa üle ega ümber Heidenau K60-st. Põhilise osa oma motosõitudest olen teinud mammutiga ja kõike erinevat proovitud, üks on libe asfaldil aga hea metsas, teine on hea asfaldil aga mõttetu metsas.
Kuidagi kohe ei suuda paremat rehvi sama hinnaga leida.
Eks see on ikka tagumikutunnetuse asi ja vastuvaidlejaid leiab alati....


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 22:23
Postitas Kalts

Olen E07 suhtes sama meelt, kogemus on 180kg ühepütase bemmiga millega möödunud suvel lõuna pool põristasin.
Kulumiselt üsna uueväärne E07 tagarehv oli all varasemast ajast kui naine tolle rattaga pidevalt töö vahet hõõrus. Samast ajast
on meeles ka naise kirumine kui s**t see võrreldes eelmisega ikka on. Sügisese ilmaga ei pea, naine sõitis esimeste külmadeni.
Lisaks on E07 minu maitsele liiga lameda profiiliga, eelistan ümmargusemat. Mul kah Anakee 2 kogemus kõrvale panna kuigi see pole päris
võrreldav sest oli TDMi all. Kuid Anakee 2 pidas maanteel ikka sitaks hästi ja kruusal oli taolise sileda papu kohta täitsa talutav.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 05 Mär 2016, 22:37
Postitas isakene

Eks metsal ja metsal on vahe sees.:) Seni kuni Maxxis 6006 saadaval on, minu sõidustiilile (ehk parematel hetkedel poole mootorini mudas) paremat ei oska tahta. Kusjuures, nupprehvi kohta istub asfaldil üllatavalt kindlalt kinni, a muidugi kulub ka kui põrguline. :D Kui märkimisväärne kogus asfalti rataste alt läbi tuleb lasta, on K60 kindlasti väga hea valik, lihtsalt mul käib pikemate asfaldiotste jaoks teine tagaratas Anakee2-ga alla.
Ja muidugi E09 suutis mind positiivselt üllatada, Maxxis sai mingi räige ora ja reedel peale E09 kohalikust kaubandusvõrgust miskit võtta ei olnud, peale E07 kogemust ma panin ta ikka väääga pika hambaga alla...:D aga kruusal ja metsas vedas igatpidi väga positiivselt edasi. Asfaldil E09-ga muidugi eksperimenteerida ei soovita...:P


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 08:05
Postitas villy
isakene kirjutas:

Eks metsal ja metsal on vahe sees.:) Seni kuni Maxxis 6006 saadaval on, minu sõidustiilile (ehk parematel hetkedel poole mootorini mudas) paremat ei oska tahta. Kusjuures, nupprehvi kohta istub asfaldil üllatavalt kindlalt kinni, a muidugi kulub ka kui põrguline. :D Kui märkimisväärne kogus asfalti rataste alt läbi tuleb lasta, on K60 kindlasti väga hea valik, lihtsalt mul käib pikemate asfaldiotste jaoks teine tagaratas Anakee2-ga alla.
Ja muidugi E09 suutis mind positiivselt üllatada, Maxxis sai mingi räige ora ja reedel peale E09 kohalikust kaubandusvõrgust miskit võtta ei olnud, peale E07 kogemust ma panin ta ikka väääga pika hambaga alla...:D aga kruusal ja metsas vedas igatpidi väga positiivselt edasi. Asfaldil E09-ga muidugi eksperimenteerida ei soovita...:P

Hetkel kasutan taga Mitas 09-t . Asfaldil märjaga suht libe aga sellega saab arvestada tagumise rehvi puhul. Männikul ja metsateel veab edasi suht hästi aga külgpidamine suht null. See vist teebki asja lõbusamaks :mrgreen: . Tegelt häirib mind selle rehvi ulgumine maanteel peamiselt.
Ees kasutan soovitatud Dunlop D952 -te ja olen väga rahul. Hoolimata suht offroad mustrist peab asfladil väga hästi ja vaikne rehv ka. Pehmemal pinnal väga hea.

Küsimus, et kuidas on Maxxis 6006 ja TKC 80-ga võrreldes Mitas 09ga. ? Rattaks XT660R Üritan asfladil olla vähe aga vahest ikka tuleb mõnisada kilti maanteeots ja linnas ka põristamist.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 09:23
Postitas renx

Nii palju kui lugenud olen viimase 2-3 aasta jooksul siis TKC on kallis ning kulub ka päris kiiresti ära, kiiremini kui E09. 6006 enamvähem sarnase hinnaklassiga kui E09 ning kulub palju kiiremini ära.
Selles suhtes polegi väga valikut. Universaalset asja pole olemas ning kõik sõltub kus ise sõitmas käid. Suvel sõitsin XT600'ga E07 taga ning E09 ees. Sai kruusateid ja mülkaid ilusti läbitud. Sügisel märjas metsas tagaotsas külgpidamist polnud üldse, käis kuidas ise tahtis. Kuid imestasin kui E07 läbis selliseid mülkaid, milles pool pidune Mefo Stonemaster(Mitas C02 mustriga) hätta jäi.

Tuleb ise proovida mis endale sobib ja kulumise poole pealt rahakotile hakkab. Mul veits siiber juba netist lugeda kuidas mõnel peab rehv 10000km ja teisel 5000km. Mõni kirub maapõhja ning teine kiidab taevani. Nii et ise ära proovima :wack:

Endal plaanis see aasta proovida tagarehviks E09. Kui ees Michelin T63 ära kulub siis panen TKC80 ette. TKC esirehv pidi päris hästi vastu pidama ning palju suuremad nublud võrreldes E09'ga. Sügis/talv/kevad perioodiks panen C02(võibolla heidenhau k74 kuna külgedel paremad nublud ja paistab rohkem korraliku kärna moodi välja) ning mingi kärn ette. Heidenhau K74: http://www.carworld.ee/rehvid/mootoratt ... au-k74-tt/
Pilt


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 10:26
Postitas isakene
villy kirjutas:

Küsimus, et kuidas on Maxxis 6006 ja TKC 80-ga võrreldes Mitas 09ga. ? Rattaks XT660R Üritan asfladil olla vähe aga vahest ikka tuleb mõnisada kilti maanteeots ja linnas ka põristamist.

TKC 80 on Mitasega üsna ühte auku, on kõvasti kallim, aga peab (eriti asfaldil) paremini, kummisegu on pehmem ja kleepuvam. Asfalti ei salli tegelt mitte ükski, kuluvad kõik vastikult kiirelt.
6006 vs E09 - maitse asi. Mudas ja pehmes kühveldab E09 otsesuunas kindlasti oluliselt rõõmsamalt edasi minna, aga kui tahad kiiret sõitu ja kurve nautida suvalisel pinnasel ja kruusal, läheb 6006 alla. Ühtlane jäme nupp peab igas suunas võrdselt hästi. Mina isiklikult ei ütleks, et E09 külgsuunas nüüd just väga kehvasti peaks, aga siin tuleb mängu tsikli raskus. Kergema tsikli all pole võimalust olnud E09 proovida, aga klotsi ehitust vaadates on tõenäoline, et mingil tingimusel külgpidamist väheks jääb.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 10:49
Postitas isakene

Ainus asi, mis mammuti esiotsa märjal pinnasel ja mudas maas kinni hoiab, on kõva ja suht harva nupuga kärn. Selline muster nagu eelmise posti pildil, ees libedamaga ei pea, proovitud, klots ei tohi küljesuunaliselt reas asuda. Maanteelegaalsetest rehvidest ette peale Pirelli Scorpion Rally lambist nagu midagi ei turgatagi (ise proovinud ei ole, pildi järgi arvan) :) endal on mingi mittelegaalne Kyoto krossikärn ees. Tuliuus TKC80 ees ei omanud mudasel rajal mitte mingit pidamist. Samuti pehmest rehvisegust kärn venitab mammuti raskuse all nupu välja ja nupp libiseb läbi ning muidugi kulub ka ropult kiiresti. Streetmotos Karu pakkus suvel päris broo hinnaga asjalikku kärna ette, tema käest võid ka küsida.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 11:46
Postitas villy
isakene kirjutas:

Ainus asi, mis mammuti esiotsa märjal pinnasel ja mudas maas kinni hoiab, on kõva ja suht harva nupuga kärn. Selline muster nagu eelmise posti pildil, ees libedamaga ei pea, proovitud, klots ei tohi küljesuunaliselt reas asuda. Maanteelegaalsetest rehvidest ette peale Pirelli Scorpion Rally lambist nagu midagi ei turgatagi (ise proovinud ei ole, pildi järgi arvan) :) endal on mingi mittelegaalne Kyoto krossikärn ees. Tuliuus TKC80 ees ei omanud mudasel rajal mitte mingit pidamist. Samuti pehmest rehvisegust kärn venitab mammuti raskuse all nupu välja ja nupp libiseb läbi ning muidugi kulub ka ropult kiiresti. Streetmotos Karu pakkus suvel päris broo hinnaga asjalikku kärna ette, tema käest võid ka küsida.

Tänud asjaliku(ka eelmise) Eks ta vist nii ongi, et Mitas 09 kuluks palju kiiremini kui peaks asfaldil paremini hehe. Karu soovitatud kärna ette julgen ise ka soovitada. Peab hästi igal pool.


Re: Mootorratta rehvid

Postitatud: 06 Mär 2016, 16:33
Postitas renx

Pirelli scorpion rally on minu nägemise järgi täpselt samamoodi reas nagu minu eelmises postituses pildil oleval rehvil, mis on muidu üldse tagarehv.
K74 rehvil on tühjade soonte servades ka kärn. Nii palju kui proovinud olen, siis ilma selleta tõesti külgpidamine puudus ning on ka põhjus miks väga ei kibele C02 suunas. E09 suveks paras küll koos TKC'ga kuna enamasti kuivad metsa ja kruusateed. Sügis/Talv/Kevad perioodiks taha K74 ja ette äkki mitas c17/21. C19 tundub liiga suure nupuvahega 206kg ratta alla?

Pilt