Rehvi kulumine?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Rehvi kulumine?
tervist.
Kõrgem rehv (190/55) on parem kurvides kui madalam (190/50), sest 50 profiiliga rehv on "lamedam". Kas see, et rehv on lamedam tähendab ka seda et 190/50 kulub tänava kasutamisel aeglasemalt kui 190/55?
Jutt on keskelt kulumisest.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
seda küll, kuid käsi on mõlema rehvi kõrguse puhul sama
kõrgem rehv on "teravam" ja teoreetiliselt kontakt pind otsesõidul on tal väiksem...
Re: Rehvi kulumine?
Tänavasõidul ei mängi see mingit olulist rolli. Kui ootad rahalist kokkuhoidu, võta odavam
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rehvi kulumine?
jahh olen väga väga palju mõlemaid mõõte läbi lasknud vahet pole mõõdu kohapealt.
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Rehvi kulumine?
Kõrgemal rehvil on kaldes rohkem pinda otse sõites väga vahet pole peale hinna jah
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
hinna vahe minu valikus on suht marginaalne:
http://www.reifendirekt.co.ee/product/M ... 7/R-254007
http://www.reifendirekt.co.ee/product/M ... 7/R-254006
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
ette nähtud on 50, hetkel all on 55, kuid kulus keskelt kandiliseks... seepärast ka selline küsimus
eks ma ise kaldun 50 suunas...
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: Rehvi kulumine?
...ja iga foori tagant pole vaja sajaga minema panna.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
madmax kirjutas:... kalluta ka aeg-ajalt
eks ma üritan, kuid mida teha, kui teed on enamasti sirged ja endal on si..ks hirmus?
yeekim kirjutas:Kah variant:
äge hari... sellegas saab Chicken Stripesides suht kergesti lahti....
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
franz125 kirjutas:...ja iga foori tagant pole vaja sajaga minema panna.
eee.... mis mõttes, pole vaja? ei mõista.....
kas on võimalik teisiti?
Re: Rehvi kulumine?
soovitan osta auto, kui teed on sirged ja sitaks hirmus. ei pea end nende kõrguste a kandiliseks kulumisega üldse vaevama
aga no mida teemaarendust/püstitust kõrgem rehv kurvides parem...tead see sõltub ikka konkreetse rehvi ehitusest ja kujust, siis see sõltub milline rehv millise velje peale on aetud, veel sõltub see rehvirõhust ja lõppude lõpuks, kui kasutaja oma rehvi kandiliseks sõidab anyway siis vist väga ei mänginud rolli, kas miski on kurvides parem kui miski muu!
üldiselt soovitaks, et pseudoteemadega pole mõtet pead vaevata nii palju. rehvi kõrguse vahe 50/55 ja sellise asja ümber käiv arutelu on ikka puhas teoretiseerimine ja kahe samasuguse rehvi 50 vs. 55 kokkupuutepind teega otsa sõites on sisuliselt identne when all else equal.
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
will111 kirjutas:soovitan osta auto, kui teed on sirged ja sitaks hirmus. ei pea end nende kõrguste a kandiliseks kulumisega üldse vaevama
auto on... ja tal rehvid sama moodi kuluvad.... ees, rohkem kui taga... nii et siin on ka raske, äkki peaks nelikvedu ostma....
Nüüd natukene tõsisemalt:
Härrased, tuletan meelde, et küsimus oli kas madalam rehv kulub keskelt vähem kui kõrge? Mitte kurvis pidamisest. Seda et kõrgem profiil on KUMERAM ja sellest tuleneb parem pidamine ma tean. Tahtsin teada, ega parem pidamine pole kiirema kulumise arvelt (juhul kui on sama tootja ja mudeli rehvid).
Aga ma sain vastuse, et kohalik rahvas enamasti arvab, et suurt vahet pole...
tänud
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Rehvi kulumine?
Põhja Siil kirjutas:ette nähtud on 50, hetkel all on 55, kuid kulus keskelt kandiliseks... seepärast ka selline küsimus
eks ma ise kaldun 50 suunas...
See number 50-55 ei ole ju vahe sentimeetrites vaid protsent laiuse-kõrguse suhtest.Oled ka reaalselt vaadanud palju see raadiuse suuruste vahe millimeetrites on?
5% on umbes 7-8 mm raadiuse vahet,nii peast öeldes.See küll mingit tajutavat vahet ei saa tekitada ja suuremat veerepinda omada.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rehvi kulumine?
Põhja Siil kirjutas:will111 kirjutas:.......
Aga ma sain vastuse, et kohalik rahvas enamasti arvab, et suurt vahet pole...
tänud
Ma ei arva ma TEAN .
olen aastate jooksul kõiksugu kasutanud. Algul olin eriline aktivist kuna sai lastud ka väga pikki euroopa otsi siis katsetasin kõiksuguseid.
Supersport rattal on üldiselt keskmiselt 5000km keskmine eluiga
Tavaliselt 5000 veab välja peale seda läbi
Rekord on 7000 km enam ei mäleta äkki oli Metzeler Sportec ja palju vihmaseid teid
on ka juhtunud ,et 2000 km ja otsas aga siis ise süüdi ka (näiteks Saksa kiirteedel lihtsalt sulab alla ära kui kiirelt ühestotsast teise tahad jõuda kütet läheb ka mõtetult palju )
vahe tuleb marginaalne kas lähed fooritagant 100ga minema või sõidad rahulikumalt (no ilmselt kui nüüd väga töristad hästi ettevaatlikult siis tuleb vahe suurem )
kui nüüd just rajal ei kõrveta ja niisama ei põleta siis see 5000km on nagu kuldreegel tagumisel rehvil
esimene keskmiselt nii 20 000 km
Selline on minukogemus supersport ratasetega rohkem kui 10 aasta jooksul.
Edu
Re: Rehvi kulumine?
Pole eriti mõtet oma pead vaevata selle kulumisega. Nagunii läheb rehve palju ja kipuvad üldjuhul kandiliseks kuluma. Või siis peaks tihkelt lõunapoolset Eestit külastama...
Mina olen Pilot Road 3-ga sõitnud kuskil 14 000 km (oleks veel saanud). PR4 on juba parem ja saab rohkem. Seega, mis vahet sel on, kas saad selle 500 km veel lisaks selle kõrguse pärast.
Pilot Road 4 on väga hea rehv. Kruvi õige mõõt alla ja sõida.
Re: Rehvi kulumine?
härrad, kui teil rehvid kandiliseks kuluvad siis otsige ja ostke plastmassi, sõidab ekstrakaua ja seda täitsa olenemata kõrgusest üldiselt pole vaja muud teha kui rohkem peale vajutada kurvides, ja pole mina veel näinud, et ükski rehv kandiliseks kuluks, on isegi üks kandiline ümaraks sõidetud. kusjuures ma ei räägi mingist ulmelisest hullu panekust sest ega mina pole kah mingisugune räige põlve kulutaja. aga no fakt on see, et olenemata kõrgusest, olenemata rehvi tootjast või mudelist on kandiliseks sõidetud rehviga ikkagi lõpuks suhteliselt kehva sõita kui ta juba kandiline on, tekib selline veider üleminekukoht kallutama hakates ja jälle sirgeks tõstes.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Rehvi kulumine?
will111 kirjutas:härrad, kui teil rehvid kandiliseks kuluvad siis otsige ja ostke plastmassi, sõidab ekstrakaua ja seda täitsa olenemata kõrgusest üldiselt pole vaja muud teha kui rohkem peale vajutada kurvides, ja pole mina veel näinud, et ükski rehv kandiliseks kuluks, on isegi üks kandiline ümaraks sõidetud. kusjuures ma ei räägi mingist ulmelisest hullu panekust sest ega mina pole kah mingisugune räige põlve kulutaja. aga no fakt on see, et olenemata kõrgusest, olenemata rehvi tootjast või mudelist on kandiliseks sõidetud rehviga ikkagi lõpuks suhteliselt kehva sõita kui ta juba kandiline on, tekib selline veider üleminekukoht kallutama hakates ja jälle sirgeks tõstes.
Oma jutu alguses sa ütled,et sul pole kunagi ükski rehv kandiliseks läinud ja siis sa tead,et kandilisega on kehv sõita.Räägid ise endale vastu.
Minul läheb tagarehv kandiliseks just reisil,kui on pikki vahemaid vaja läbida.No ma ei tea kuidas ma saan kallutada,kui on suht sirged maanteed ja pikad vahemaad?Tallinn-Kaunas näiteks?
Elu on näidanud,et liikudes legaalsetel kiirustel,siis kodust lõunasse minnes on rehv ok.Nii ka seal lõunapool liikudes,aga koju tagasi jõudes on lõpuks ikka kant nähtav.Sama ka selle kahekomponentse rehviga sõbra rattal.
Olen viimased 3 jooksu Dunlopi rehve kasutanud,sama ka sõbral.Üks huvitav tähelepanek kulumisest,aga nimelt olen ma saanud iga järgmise jooksuga veidi vähem läbi sõita.Esimene jooks selle ratta all sai kuskil 16+ tkm,järgmine 14+ ja see,mis praegu all, on ilmselt veel ennem sile.Kõik kolm jooksu on üks ja sama rehv olnud.Muidugi on ju sõidetud erinevaid teid,aga suht samas kaalus rattaga alati.Esirehv läheb minul iga teine vahetus uus alla.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Rehvi kulumine?
Kusjuures kerge "kant" tuli mul ka näiteks Pirelli Angeli esirehvile sisse peale Euroopas käiku. Ja siis, kui uus esipastel alla sai, pidin esimeses kurvis külili kukkuma, sest harjumatult kerge oli pöörata
Re: Rehvi kulumine?
urmas, pead tähelepanelikum olema, mis ma muud oskan öelda
tsiteerin ennast " on isegi üks kandiline ümaraks sõidetud" - seda tõesti spetsiaalselt välja tooma ei hakanud, aga loogiline järeldus ilmselt oleks, et ega ma konkreetset rehvi ise alguses kandiliseks ei sõitnud
mis reisidesse puutub siis jah, ei vaidle vastu, et taolise sõidu puhul on kanti kulumine ehk paratamatus...samas, neid reisivaid ja eriti veel väga palju kilomeetreid järjest reisivaid tsikliste on vist ikkagi suhteliselt vähe kõigist?
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Rehvi kulumine?
Kasutan ratast suvel igapäeva töös
Elan linnast väljas ka. Nii 35 km
Kallamine pole probleem nii sügavale kui ratas lubab
Hea asfalt saab tänava jalatoe ka maha (jalg tuleb üles tõsta ehk vahel ära võtta) aga läheb kandilisek nii et koliseb kõik on läinud
Võin vahel käia rajal külgi maha lihvida aga kandiliseks läheb ikka
Ma kohe tahaks näha kuidas sa sõidad kandilise rehvi ümaraks tavasõidus. Selleks ,et kanti kulutada peaksid just võtma väga hea kiirendusega eriti laugeid kurvi
Järsud pöörded või rajal kallad juba oluliseltsügavamale rehvi kui kant on .
Ahjaa viimane ratas millest hetkel räägin on koos minuga sõitnud 100 000 km ja rehve on ikka igasugu sinna kulunud.
Re: Rehvi kulumine?
no ja miks sa arvad, et ma seda ei tee? (ehk punn peal laugeid kurve)
mul ei ole igapäeva ratas mingi eriti hull bike, tegu on sv650'ga. ja ega tänavasõidul ning avalikel teedel üldjuhul mingit jõhkralt maha kallutamist harrastada ei saagi. seega kulubki sujuvalt kogu rehv, ainuke osa mis kulub vähem on päris serv, no kuskil 5-10mm.
aga mida mina teen ilmselt teistmoodi kui suurem osa igapäevaselt tsikliga sõitjaid on see, et punni jõhkralt peale keeran ma AINULT siis kui sõidan kurve ja enamasti just siis kui ratas on kaldes. Sirgelt sõites kiirendamine on nii mõttetu ja igav, et sellest loobusin juba ammu. mõnu tuleb ikka sellest kui kurvist välja kiirendades rehv kergelt ringi kisub ja siis kiirendusjõud ratta püsti rebib.
võin ju teha pilti oma 3 viimasest ära sõidetud rehvist, tõestamaks, et seal ei ole mingit kanti aga on see tõesti vajalik? tsiklit tuleks ikka kasutada otstarbepäraselt ehk et lisaks niisama punktist punkti sõitimsele tuleks käia ka fun ridedel. tallinna lähedal ja natuke isegi praktiliselt siin linna piiril on täiesti olemas kõik sellised teed, kus käia seda harrastamas. huvitaval kombel näen ma nendel teedel terve hooaja jooksul tõesti pigem vähe tsikliste....aga noh, kui niiväga meeldib suure otse kulgega maantee peal paugutada siis kes olen mina seda keelama, lihtsalt ei maksa imestada, et rehvid kandilised on
-
Teema algataja - Postitusi: 208
- Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
- Tsikkel: Tiger 900 RP; GSX1400
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 39 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Rehvi kulumine?
mulle tundub, et mõiste "kandiline" rehv on igal kõnelejal erinev...
Minu vana Pilot Power, millega mina sõitsin 5000 ja ei tea palju eelmine omanik. uus ta kindlsti polnud. Sõidustiil on pigem punktist A punkti B...
https://www.dropbox.com/sc/v89mb9jrr8jz ... oyQGhDJbra
vaatan pilti, ja mõtlen - pole ta üldse eriti kandiline
Re: Rehvi kulumine?
jah, selle pildi põhjal pole tõesti just märkimisväärselt kandiline...aga milles üleüldse küsimus on siis? tundub, et oli ikkagi soov pigem lihtsalt tsiklistega juttu rääkida
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.