Sõit ja terviseriskid.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas joha123 »

Käisin maratonil, nägin elustamist, kõik arvasid, et küll parameedikud ta tagasi toovad , aga ei toonud...r.i.p....
tean, et spordimehed kukuvad üha sagedamini kokku suurtel pingutustel, mõni mees annab otsad autoroolis rahulikul sõidul. tsiklimehed panevad risu, aga pole kuulnud, et kellelgi oleks süda lenksu küljes ära jahtunud. ei tea ülipikamaa extreemsõitjatest midagi. aga pallimäng on 1-2h, maratonid sõltuvalt mehest kuni korralik tööpäev. kas meeletu adrekas ei tee sama karuteenet tsiklimehele? ja millegi pärast ei puuduta see teema naisi voobse!!?? :?:



Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Pigem on terviseriskid teistpidi. Pärast seda kui ma vahetasin jalgratta tsikli vastu, pidin hakkama trennis käima, et tagumik liiga rasva ei läheks... :D

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

ElectroMoto kirjutas:

Pigem on terviseriskid teistpidi. Pärast seda kui ma vahetasin jalgratta tsikli vastu, pidin hakkama trennis käima, et tagumik liiga rasva ei läheks... :D

Lihtsam,odavam ja tervislikum(rahvasport ei ole tervislik :D ) on menüü üle vaadata.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Ilmselt võks saada südamerabanduse, kui öisest metsast jookseb teele Tyrannosaurus Rex aga muudel juhtudel on põhiline terviserisk mootorratturi kohtumine temast märkimisväärselt raskema esemega.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

Mismõttes ei ole tervislik? Inimene on arenenud selliseks nagu ta praegu on, sest on olnud vajadus aktiivselt liikuda.
Kui see liikumine nüüd ära lõpetada ja lihtsalt riist peos istuda päevad läbi, siis hakkavadki igasugused jamad tekkima. Kellel on selg haige, kellel õlad valutavad, kellel miski muu ei liigu.
Rääkimata sellest, et füüsiline aktiivsus on normaalseks ajutegevuseks vajalik.

Kui asju nagu natuke kõrvalt vaadata, siis olukorras, kus turvavöö kasutamine autos on kohustuslik, siis lasta pmslt mingi tabureti seljas 100+ km/h inimestel läbi õhu vuhiseda, ilma mingi kaitseta, on ajuvabaduse tipp küll.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Vot see aktiivne liikumine ongi selline kahe otsaga asi.Kui ei liigu lähed rasva ja kui liigud siis kuluvad liikuvad osad ära.Sellega et inimene arenes tänu liikumisele võib nõus olla aga kui elu sõltus sellest et pidi käbe liigutama(jaht ja muu säärane)siis oli ka keskmine eluiga healjuhul 40 kui sedagi.Nüüd keskmine iga pea 2x kõrgem aga osad organid ei tule järgi.Olen lugenud kunagi selja probleemide kohta sellist teooriat et inimene on veel liiga vähe püstijalu käinud ning see ongi põhitegelane selja vaevustele.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

Seeljavalude peamine põhjus on ikka liiga nõrgad alaselja lihased.

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Pigem ikkagi gravitatsioon on see mis vahekettad vahelt välja surub.eks igalühel oma arusaam.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

See kõik on eeldusel, et maa on ümmargune ja gravitatsioon päriselt ka eksisteerib. Kas ka on nii, seda ma ei tea. Ma ei hakka siin väitma, et maa on lame, aga seda võimalust ei tasuks ka nii kergekäeliselt välistada.

Aga kui ümaramaateooriad kõrvale jätta, siis lõpuks ei pea ju midagi tegema. Trenni tasub reaalselt teha vaid siis, kui see meeldib, või kui see raha sisse toob. Kui meeldib paks perse, siis kelle asi on öelda, et nii on vale? Savi. Enda jaoks elate lõpuks ikkagi.

Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

franz125 kirjutas:

Vot see aktiivne liikumine ongi selline kahe otsaga asi.Kui ei liigu lähed rasva ja kui liigud siis kuluvad liikuvad osad ära...

Märksõnaks on optimaalne liikumise hulk ja intensiivsus. Liigeskõhre ja lülivaheketaste ainevahetuse normaalne toimimine näiteks eeldab tsüklilist kompressiooni ja dekompressiooni, mida saab ainult liigutades. Mida rohkem liiges liigub (teatud piirini), seda rohkem sünoviaalvedelikku (loe: toitaineid sisaldavat ja ainevahetuse laguprodukte minema viivat määret) liigest ümbritsev kest toodab. Parem ainevahetus = elujõulisem kude. Räme koormus tekitab muidugi juba koe kahjustumist jne. Kõiges on elus tähtis tasakaal. :)

Krl kirjutas:

Aga kui ümaramaateooriad kõrvale jätta, siis lõpuks ei pea ju midagi tegema. Trenni tasub reaalselt teha vaid siis, kui see meeldib, või kui see raha sisse toob. Kui meeldib paks perse, siis kelle asi on öelda, et nii on vale? Savi. Enda jaoks elate lõpuks ikkagi.

Just sel samal põhjusel, et enda jaoks elatakse, tasubki trenni teha. Kui õigesti teed, oled vanuigi tervem, elad kauem ja õnnelikumalt, valutad ja vingud vähem. Või oot...see oli vist nüüd ikkagi iroonia paksuperseliste aadressil?

Mis seljavalude põhjuseid, diskiprobleemide tekkemehhanisme jms puudutab, siis neid võimalusi on paraku palju...väga palju.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Segi ei tohiks ajada füüsilist aktiivsust ja sporti.Füüsiline aktiivsus ei pea olema kindlasti sport.Mõõdukas kõndimine, tund või kaks päevas, on ilmselt kasulikum kui mingi väga aktiivne rapsimine.
Kui sa oled pea kogu elu olnud kontori tööl ja siis äkki( 50 aastaselt)avastad,et rsk nüüd hakkan trenni tegema,võib asi mingil hetkel kahjulikult mõjuda.Samas tegelasele ,kes on füüsilist tööd teinud ,pole vahet mida ta teeb.Organism on koormusega harjunud.
Mis selja probleemidesse puutub siis gravitatsiooni abil oleme enamuses ise oma lülid kokku tampinud(mina ka).Mul endal probleem ülaseljaga ja olen lihtsalt toore jõuga pikaaegse füüsilise tegevuse tulemusena ühe lüli natuke küljele välja vedanud.Kiropraktik paneb küll selle kenasti aegajalt tagasi,aga ega ta siis igaveseks ikka enam ei jää.Peab aegajalt timmida laskma.
Nii palju võin küll öelda,et peale paari nädalast tsikli matka ei ole seljaga kunagi mingeid probleeme.Ehk minu jaoks on tsikli sõit nii füüsiliselt kui vaimselt tervendav tegevus.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

Ei pea ka äärmustesse laskuma.
Ega see sport ei pea ka mingi täme rapsimine olema. Sellega meenuvad naised, kes räägivad, et nemad küll jõusaali ei lähe, sest need naiskulturistid keda laval näha, on ju koledad.
Jah. Nagu sinna minek teeks neis samasugused jurakad kohe, ilma, et õigel ajal pidama saaks :D

Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

urmas66 kirjutas:

Segi ei tohiks ajada füüsilist aktiivsust ja sporti.Füüsiline aktiivsus ei pea olema kindlasti sport.Mõõdukas kõndimine, tund või kaks päevas, on ilmselt kasulikum kui mingi väga aktiivne rapsimine.
Kui sa oled pea kogu elu olnud kontori tööl ja siis äkki( 50 aastaselt)avastad,et rsk nüüd hakkan trenni tegema,võib asi mingil hetkel kahjulikult mõjuda.Samas tegelasele ,kes on füüsilist tööd teinud ,pole vahet mida ta teeb.Organism on koormusega harjunud.
Mis selja probleemidesse puutub siis gravitatsiooni abil oleme enamuses ise oma lülid kokku tampinud(mina ka).Mul endal probleem ülaseljaga ja olen lihtsalt toore jõuga pikaaegse füüsilise tegevuse tulemusena ühe lüli natuke küljele välja vedanud.Kiropraktik paneb küll selle kenasti aegajalt tagasi,aga ega ta siis igaveseks ikka enam ei jää.Peab aegajalt timmida laskma.
Nii palju võin küll öelda,et peale paari nädalast tsikli matka ei ole seljaga kunagi mingeid probleeme.Ehk minu jaoks on tsikli sõit nii füüsiliselt kui vaimselt tervendav tegevus.

Mõõdukas kõndimine on parem, kui üldse mitte liigutamine. Mõõdukalt aktiivne rapsimine (mitte järsult, ettevalmistuseta alustades ja väga aktiivne) on parem kui kõndimine.
WHO üldised juhised siinkohal on nt sellised:
Adults aged 18–64 should do at least 150 minutes of moderate-intensity aerobic physical activity throughout the week or do at least 75 minutes of vigorous-intensity aerobic physical activity throughout the week or an equivalent combination of moderate- and vigorous-intensity activity.
Aerobic activity should be performed in bouts of at least 10 minutes duration.
For additional health benefits, adults should increase their moderate-intensity aerobic physical activity to 300 minutes per week, or engage in 150 minutes of vigorous-intensity aerobic physical activity per week, or an equivalent combination of moderate- and vigorous-intensity activity.
Muscle-strengthening activities should be done involving major muscle groups on 2 or more days a week.

Aerobic activity siinkohal tähendab ikkagi kõrgemat pulssi, kui lihtsalt kõndides.

Keskealiselt tühja koha pealt paugutama hakkamine on loomulikult terviseriskiga tegevus. Tööl ja tööl on ka jällegi vahe - võid olla eluaeg tänavakive ja betoonplokke tõstnud, omast arust vormis, aga 10 km jooksuga sured ikkagi ära, sest see on südamele hoopis teistlaadi koormus. Ei hakka siinkohal väga meditsiinilise jutuga tüütama.

Lülisamba mingite osade paigast ära minemine ja kiropraktikute poolt paika panemine on minu jaoks ka üsna tundlik teema. Ma täisa usun, et see, mida sul seal tehakse, võtab su kaebused ära, aga anatoomiliselt lüli kuskil "rivist väljas" kiropraktiku kätt oodata ei saa. Või noh, saab - aga siis oleks tegemist suure jõuimpulsiga traumaga - disk rebitaks lülikehade küljest lahti, lülide vahelistes liigestes (googelda "z joint") oleks murd ja paika pannakse see kruvide/plaatidega jäädavalt seda osa lülisambast jäigaks muutes.

See, miks sul kaebused mõneks ajaks ära lähevad, on tingitud hoopis muudest teguritest. Kiropraktik lihtsalt seletab natuke...omamoodi. Aga see pole meditsiinilises mõttes päris tõene. Ja seda aeg-ajalt vaja mineva "järelhoolduse" asja annaks enamike seljahädade puhul muu asjakohase sekkumisega ära jätta. Paraku jääks siis ära ka kiropraktiku teenistus...

Viimati muutis Heikik, 20 Veebr 2018, 08:55, muudetud 1 kord kokku.
CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas kris. »

Hei,

on keegi sõidu ajal pulssi jälginud? Minul vähemalt on koguaeg umbes selline nagu intensiivsel kõndimisel ... Kuidas see võiks tervisele mõjuda - pulss üleval aga füüsilist koormust nagu otseselt ei ole (maanteel kruiisimine)?

terv
Kris.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Heikik kirjutas:

See, miks sul kaebused mõneks ajaks ära lähevad, on tingitud hoopis muudest teguritest. Kiropraktik lihtsalt seletab natuke...omamoodi. Aga see pole meditsiinilises mõttes päris tõene. Ja seda aeg-ajalt vaja mineva "järelhoolduse" asja annaks enamike seljahädade puhul muu asjakohase sekkumisega ära jätta. Paraku jääks siis ära ka kiropraktiku teenistus...

Aga mis oleks siis see meditsiiniliselt hea lahendus,mis ka kestva tulemuse annaks?
Ma olen päris paljude erinevate arstide juures käinud ja neist enamus pole üldse asjale pihta saanud.Algas asi sellega ,et perearst(on mul väga hea ja asjatundlik) saatis mind Kardioloogia Instituuti ühe oma tuttava proffessori juurde koormus testi tegema.Algas kõik sellest ,et mul tekkisid valud vasakule alumise roide ja rinnaku piirkonda.Kahtlustati südant.See oli juba 15a tagasi.Vana tegi kõik testid ja ka ultraheli ära ning ütles lõpetuseks tookord,et südamel garantii 5a ja mine ravi oma selg terveks.Lisaks soovitas vähemalt iga 5a tagant südant kontrollida,mida ma ka olen teinud.Siiani kõik korras
Ma olen oma seljale kahte moodi nö vale koormust andnud.Nooremana sai veoka kastist ikka alla hüpatud(sadu kordi aastas ilmselt) ja siis kümmekond ja peale aastat, sai rocklaga koormaid maha laadides ilmselt viga tehtud sellega,et kiskusin koguaeg umbes 1,3 tonniseid aluseid vasaku käega,sest vasak on justkui tugevam.Seda mitte teadlikult vaid instinktiivselt.Tulemuseks on ühe seljapoole lihased natuke selja lülisid abaluude vahel vasakule poole vedanud.Disk on terve,aga teeb närvivalu,mis lööb kas kuklasse või roietesse. Kiropraktik ,kellelt olen juba mitu aastat abi saanud,teeb mulle pigem lõdvestavat massaasi,ajab lülid suts sirgemasse ritta,teeb nõelravi ja ise jätkan pideva võimlemisega pea igapäev.Kõik on ilus,kuni jälle mingil hetkel vasaku käega midagi kogemata järsult venitan,siis ei aita muud kui jälle tema juurest läbi käia.

Aga kunagi pole valusid peale tsikliga pikemat sõitmist.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

eetarga
Postitusi: 773
Liitunud: 21 Mai 2013, 17:33
Tsikkel: Cagiva GC, Aprilia Tuareg
Asukoht: Viitina
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 83 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas eetarga »

Käisin maratonil, nägin elustamist, kõik arvasid, et küll parameedikud ta tagasi toovad , aga ei toonud...r.i.p....

Ma arvasin juba ammu, et sellised Eesti talvised rõõmud on pigem ohtlik kui kasulik. Lund tuleb üldse keelata. :ner:
Aga ma tunnistan, minu nõrk ja tundlik saksa kere armastab pigem Eestis harva esindatud soojad ilmad.
Kindlasti parandab värske (soe/suvekuudest) Eesti puhas looduslik õhk minu tervis. (w) Sellepärst tuleb ikka täiega enduroga metsas mõllata, et tervis säilib hästi. :bsmile:

btw. kui oleks vaja, et pullsi üles viia, lihtne lahendus, näiteks väike jalutuskäik bikepointi müügisaalis aitab küll :D - vaatad Itaalia kaunitaarid, ja kohe on tuju parem :mrgreen:

Heilige Mutter von der gesegneten Beschleunigung, verlaß' uns jetzt nicht!
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Ära seisa kunagi kui saab istuda ja ära istu kunagi kui saab lamada. Siis on seljadiskidega kõik ok :)
Lamemaa jutt koos gravitatsiooni puudumisega peaks jääma kuhugi parafoorumisse (ok saagimiseks ning peenelt tagaukse juurde juhatamiseks sobib kah :D )

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Offtopik, aga miks lamemaateooria välistab gravitatsiooni olemasolu? Kas on kindlasti teada et lame maa paikneb lamedalt lapiti pealmine pool ülespoole ja kõik muud paiknemised (lamedlat püsti, lamedalt jalad ülespidi jne.) on matemaatiliselt välistatud?
PS Mul läheb hommikul tööle ja õhtul koju sõites pulss ülesse kuigi istun mugavalt soojas salongis ja kuulan star fm'i. Huvitav, kas põhjuseks võib olla peeglist paistev kolmene bemm :-)

kris. kirjutas:

Hei,
on keegi sõidu ajal pulssi jälginud? Minul vähemalt on koguaeg umbes selline nagu intensiivsel kõndimisel ... Kuidas see võiks tervisele mõjuda - pulss üleval aga füüsilist koormust nagu otseselt ei ole (maanteel kruiisimine)?
terv
Kris.

Sa pead õppima kanni lõdvaks laskma :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

Lameda maa kasuks räägib kõige paremini see fakt(eksperiment, mida saate kodus teha), et kui hakkad tsikliga mööda sirget teed kaugusesse sõitma, siis enne kui horisondi taha kaod, saab kütus otsa. Sest 7l/sajale ja 15l paak. Kui maa oleks ümmargune, siis oleks hoopis teisiti.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Krl kirjutas:

Lameda maa kasuks räägib kõige paremini see fakt(eksperiment, mida saate kodus teha), et kui hakkad tsikliga mööda sirget teed kaugusesse sõitma, siis enne kui horisondi taha kaod, saab kütus otsa. Sest 7l/sajale ja 15l paak. Kui maa oleks ümmargune, siis oleks hoopis teisiti.

Aga kuidas siis oleks,kui teisiti oleks?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Heikik
Postitusi: 411
Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
Tsikkel: lenksuga
Asukoht: Tartu
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Heikik »

urmas66 kirjutas:
Spoiler
Heikik kirjutas:

See, miks sul kaebused mõneks ajaks ära lähevad, on tingitud hoopis muudest teguritest. Kiropraktik lihtsalt seletab natuke...omamoodi. Aga see pole meditsiinilises mõttes päris tõene. Ja seda aeg-ajalt vaja mineva "järelhoolduse" asja annaks enamike seljahädade puhul muu asjakohase sekkumisega ära jätta. Paraku jääks siis ära ka kiropraktiku teenistus...

Aga mis oleks siis see meditsiiniliselt hea lahendus,mis ka kestva tulemuse annaks?
Ma olen päris paljude erinevate arstide juures käinud ja neist enamus pole üldse asjale pihta saanud.Algas asi sellega ,et perearst(on mul väga hea ja asjatundlik) saatis mind Kardioloogia Instituuti ühe oma tuttava proffessori juurde koormus testi tegema.Algas kõik sellest ,et mul tekkisid valud vasakule alumise roide ja rinnaku piirkonda.Kahtlustati südant.See oli juba 15a tagasi.Vana tegi kõik testid ja ka ultraheli ära ning ütles lõpetuseks tookord,et südamel garantii 5a ja mine ravi oma selg terveks.Lisaks soovitas vähemalt iga 5a tagant südant kontrollida,mida ma ka olen teinud.Siiani kõik korras
Ma olen oma seljale kahte moodi nö vale koormust andnud.Nooremana sai veoka kastist ikka alla hüpatud(sadu kordi aastas ilmselt) ja siis kümmekond ja peale aastat, sai rocklaga koormaid maha laadides ilmselt viga tehtud sellega,et kiskusin koguaeg umbes 1,3 tonniseid aluseid vasaku käega,sest vasak on justkui tugevam.Seda mitte teadlikult vaid instinktiivselt.Tulemuseks on ühe seljapoole lihased natuke selja lülisid abaluude vahel vasakule poole vedanud.Disk on terve,aga teeb närvivalu,mis lööb kas kuklasse või roietesse. Kiropraktik ,kellelt olen juba mitu aastat abi saanud,teeb mulle pigem lõdvestavat massaasi,ajab lülid suts sirgemasse ritta,teeb nõelravi ja ise jätkan pideva võimlemisega pea igapäev.Kõik on ilus,kuni jälle mingil hetkel vasaku käega midagi kogemata järsult venitan,siis ei aita muud kui jälle tema juurest läbi käia.

Aga kunagi pole valusid peale tsikliga pikemat sõitmist.

Neti teel ma ammendavat ja 100% tõele pretendeerivat infot ei anna, aga kirjelduse põhjal väikse oletuse julgen õhku visata küll (vajaks loomulikult erialaspetsialisti poolt füüsilisel kujul läbi vaatamist). Su vastuses peitub tegelikult juba ka tõenäoline lahendus. Inimene on ehitatud nii, et kõik lihased peavad olema summa summaarum võrdse tõmbejõu ja tugevusega, sest lihas tõesti tirib luulist struktuuri, mille külge ta kinnitub, enese suunas. Kui vastandlihased (keha eesseina lihased vs tagumised ehk selgmised, või ühe kehapoole vs teise kehapoole) on võrdsed, pole probleemi. Kui aga ei ole võrdsed, võib miski natuke "kõver" olla küll. Aga sel juhul on see luuline struktuur (mõned lülikehad antud juhul) siiski oma anatoomilise normaalse liikuvuse piirides, mistõttu millegi "paika panemisest" vms me ikkagi sõna otseses mõttes rääkida ei saa. Samas koormus ei jaotu lülisamba lõikes päris ühtlaselt - selle registreerivad kudedes paiknevad retseptorid (loe: kesknärvisüsteemi jaoks justkui sensorid). Kesknärvisüsteem vastab sellele valu tekkega teatud piirkonna mehaanilisest ülekoormusest tingitud vigastuse vältimiseks. Ja tegelikult vallanduvad veel mõningad refleksiahelad...aga selle seletamine tsiklifoorumis läheks jaburalt keeruliseks. Igatahes... sinu puhul on püsiva tulemuse saamiseks vaja ilmselt teha spetsiifilisi harjutusi - et kehapoolte vaheline ebakõla lihaste jõudluses korrigeerida. Kiropraktik suudab teatud manuaalsete võtetega mõneks ajaks häälestada neid su tugevamaid lihaseid natuke madalamasse toonussesse, mistõttu võib justkui lülisamba joondus parem tunduda, ja valu väheneb. Aga manuaalteraapia ei ole vahend, millele selliste hädade puhul ainsana lootma jääda - see peaks olema üks mitmest kombineeritavast sekkumisviisist, sest lihaste vahelist ebakõla, mis on kaebuse põhjus sügavamal tasandil, see ära ei kaota. Okei lähenemine antud juhul on see, kui manuaalsete võtetega tugevam valu ära kaotada ja siis hakata õiget trenni tegema. Ilmselt osasid lihaseid tuleb rohkem treenida kui teisi; teisi jällegi hoopis eelistatult venitada jne. Mida ja kuidas täpsemalt, selguks aga füüsilisel läbivaatusel, kui kõik potentsiaalselt kaebustega seonduvad lihased, lülide vahelised liikuvused jms ära testida. Otsi pädev füsioterapeut (vihje: enamus ei suuda).

Edit: enamus arste ei saagi inimese tugi-liikumisaparaadi mehaanika peenematele aspektidele pihta.

CBR900RR --> ER-6F --> 636 Ninja --> CBR1000RR --> 650MT --> Tiger 800 XC
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Ma ostsin eelmisel talvel pulsi üleval hoidmiseks väga mõnusa talve-auto: 3.2 liitrise neliveolise V6 mootoriga Passati. Toimib libedate päevadega 100%! Aga nüüd hoiab pulssi üleval mõte, et müün auto maha ja äkki saab hoopis uue tsikli (kahte kallist masinat liisingus pidada ei jaksa). Ehk siis ikka on midagi, mis pulsi üleval hoiab. A.. trenn kah, aga seal kipub pulss üle 200 käima ja see vist pole nii väga tervislik...


Teema algataja
joha123
Postitusi: 228
Liitunud: 20 Nov 2016, 19:11
Tsikkel: Suzuki VZ 800, DL1000, DL650
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas joha123 »

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_D ... _accidents
ei ühtegi infarkti, ehk tsikliga sõites on sõitja tähelepanu, keskendumine, füüsiline ergas olek pigem tervislik. kuna jäsemed on pidevalt töös, siis peab ka pump pidevalt perifeeriasse kütet uhama. vaid üleväsimus on see, millest loomulikul teel johtuvad edasised tervisekahjustused. kõik eluohtlik (liiklusõnnetused, tehnilised rikked , mittejõukohane tsiklivalik jne ) on teisest ooperist. Ehk autoroolis võivad suurema tõenäosusega meditsiinilised hädad sind tabada.
kui neid teisest ooperist olukordi poleks, võiks tsikliga sõitu üheks tervislikumaks tegevuseks pidada. vali vaid jõukohane relv.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Suusatamine, 4-vedune Passat jne. :wack: Naine, tüdruksõber, armuke,.... , sellest nimekirjast tuleb midagi muretseda ja saab selg piisavalt liigutamist ning ka pulsi üles. Midagi muud saab veel üles, muidu varsti on veel äkki mõni tervisemure vähesest kasutamisest juures :ner:
Kombo naine + armuke võib muidugi pulsi liig üles ka ajada, eriti kui esimene saab teise olemasolust haisu ninna. See võib tervisemuresid juurde tuua :mrgreen:

Kasutaja avatar

KIBU
Postitusi: 970
Liitunud: 04 Veebr 2004, 21:56
Tsikkel: Husqvarna 701, TE300i, FC 450
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 70 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas KIBU »

Heikik kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:
Heikik kirjutas:

See, miks sul kaebused mõneks ajaks ära lähevad, on tingitud hoopis muudest teguritest. Kiropraktik lihtsalt seletab natuke...omamoodi. Aga see pole meditsiinilises mõttes päris tõene. Ja seda aeg-ajalt vaja mineva "järelhoolduse" asja annaks enamike seljahädade puhul muu asjakohase sekkumisega ära jätta. Paraku jääks siis ära ka kiropraktiku teenistus...

Aga mis oleks siis see meditsiiniliselt hea lahendus,mis ka kestva tulemuse annaks?
Ma olen päris paljude erinevate arstide juures käinud ja neist enamus pole üldse asjale pihta saanud.Algas asi sellega ,et perearst(on mul väga hea ja asjatundlik) saatis mind Kardioloogia Instituuti ühe oma tuttava proffessori juurde koormus testi tegema.Algas kõik sellest ,et mul tekkisid valud vasakule alumise roide ja rinnaku piirkonda.Kahtlustati südant.See oli juba 15a tagasi.Vana tegi kõik testid ja ka ultraheli ära ning ütles lõpetuseks tookord,et südamel garantii 5a ja mine ravi oma selg terveks.Lisaks soovitas vähemalt iga 5a tagant südant kontrollida,mida ma ka olen teinud.Siiani kõik korras
Ma olen oma seljale kahte moodi nö vale koormust andnud.Nooremana sai veoka kastist ikka alla hüpatud(sadu kordi aastas ilmselt) ja siis kümmekond ja peale aastat, sai rocklaga koormaid maha laadides ilmselt viga tehtud sellega,et kiskusin koguaeg umbes 1,3 tonniseid aluseid vasaku käega,sest vasak on justkui tugevam.Seda mitte teadlikult vaid instinktiivselt.Tulemuseks on ühe seljapoole lihased natuke selja lülisid abaluude vahel vasakule poole vedanud.Disk on terve,aga teeb närvivalu,mis lööb kas kuklasse või roietesse. Kiropraktik ,kellelt olen juba mitu aastat abi saanud,teeb mulle pigem lõdvestavat massaasi,ajab lülid suts sirgemasse ritta,teeb nõelravi ja ise jätkan pideva võimlemisega pea igapäev.Kõik on ilus,kuni jälle mingil hetkel vasaku käega midagi kogemata järsult venitan,siis ei aita muud kui jälle tema juurest läbi käia.

Aga kunagi pole valusid peale tsikliga pikemat sõitmist.

Neti teel ma ammendavat ja 100% tõele pretendeerivat infot ei anna, aga kirjelduse põhjal väikse oletuse julgen õhku visata küll (vajaks loomulikult erialaspetsialisti poolt füüsilisel kujul läbi vaatamist). Su vastuses peitub tegelikult juba ka tõenäoline lahendus. Inimene on ehitatud nii, et kõik lihased peavad olema summa summaarum võrdse tõmbejõu ja tugevusega, sest lihas tõesti tirib luulist struktuuri, mille külge ta kinnitub, enese suunas. Kui vastandlihased (keha eesseina lihased vs tagumised ehk selgmised, või ühe kehapoole vs teise kehapoole) on võrdsed, pole probleemi. Kui aga ei ole võrdsed, võib miski natuke "kõver" olla küll. Aga sel juhul on see luuline struktuur (mõned lülikehad antud juhul) siiski oma anatoomilise normaalse liikuvuse piirides, mistõttu millegi "paika panemisest" vms me ikkagi sõna otseses mõttes rääkida ei saa. Samas koormus ei jaotu lülisamba lõikes päris ühtlaselt - selle registreerivad kudedes paiknevad retseptorid (loe: kesknärvisüsteemi jaoks justkui sensorid). Kesknärvisüsteem vastab sellele valu tekkega teatud piirkonna mehaanilisest ülekoormusest tingitud vigastuse vältimiseks. Ja tegelikult vallanduvad veel mõningad refleksiahelad...aga selle seletamine tsiklifoorumis läheks jaburalt keeruliseks. Igatahes... sinu puhul on püsiva tulemuse saamiseks vaja ilmselt teha spetsiifilisi harjutusi - et kehapoolte vaheline ebakõla lihaste jõudluses korrigeerida. Kiropraktik suudab teatud manuaalsete võtetega mõneks ajaks häälestada neid su tugevamaid lihaseid natuke madalamasse toonussesse, mistõttu võib justkui lülisamba joondus parem tunduda, ja valu väheneb. Aga manuaalteraapia ei ole vahend, millele selliste hädade puhul ainsana lootma jääda - see peaks olema üks mitmest kombineeritavast sekkumisviisist, sest lihaste vahelist ebakõla, mis on kaebuse põhjus sügavamal tasandil, see ära ei kaota. Okei lähenemine antud juhul on see, kui manuaalsete võtetega tugevam valu ära kaotada ja siis hakata õiget trenni tegema. Ilmselt osasid lihaseid tuleb rohkem treenida kui teisi; teisi jällegi hoopis eelistatult venitada jne. Mida ja kuidas täpsemalt, selguks aga füüsilisel läbivaatusel, kui kõik potentsiaalselt kaebustega seonduvad lihased, lülide vahelised liikuvused jms ära testida. Otsi pädev füsioterapeut (vihje: enamus ei suuda).

Edit: enamus arste ei saagi inimese tugi-liikumisaparaadi mehaanika peenematele aspektidele pihta.

peale selgroo vigastust (pea 6a tagasi) olen kuulnud palju erinevaid lugusid lihaste trenimisest ja normipiires liikuvusest. praeguseks olen aru saanud, et enamus nendest jutuvestjatest tegelikult ei teadnud mida nad räägivad. minul lõppesid tõsisemad seljahädad alles peale füsioteraapia ja võimlemise lõpetamist/poolelijätmist.
kuna ma olen omal nahal tunda saanud mida ebapädev füsioterapeut "suudab" siis mina pädevat "otsida" e. katsetada küll ei julge/oska.
Kui võimalik siis palun soovita (nt erasõnumiga) kus tehakse pädevat füüsilist läbivaatust mis oleks enamat kui "pealevaatamine" ja kommentaar, et liikuvus on normi piires ja kes on pädev füsioterapeut?

5248653
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas Krl »

ElectroMoto kirjutas:

Ma ostsin eelmisel talvel pulsi üleval hoidmiseks väga mõnusa talve-auto: 3.2 liitrise neliveolise V6 mootoriga Passati. Toimib libedate päevadega 100%! ..

Ega neid libedaid päevi üleliia palju ei ole.

Kasutaja avatar

M.T.
Postitusi: 2425
Liitunud: 23 Aug 2011, 17:12
Tsikkel: -
Tänanud: 156 korda
Tänatud: 332 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas M.T. »

Krl kirjutas:
Spoiler
ElectroMoto kirjutas:

Ma ostsin eelmisel talvel pulsi üleval hoidmiseks väga mõnusa talve-auto: 3.2 liitrise neliveolise V6 mootoriga Passati. Toimib libedate päevadega 100%! ..

Ega neid libedaid päevi üleliia palju ei ole.

Piisava võimsusvaru korral on kogu aeg libe :D
Aga muidu jah, seda 4-veolise rõõmu saab olematute talvede tõttu harva nautida.

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

M.T. kirjutas:
Spoiler

Aga muidu jah, seda 4-veolise rõõmu saab olematute talvede tõttu harva nautida.

Mis on ka üks kahest peamisest põhjusest, miks see mul müüki läheb :D

Kasutaja avatar

MarekM
Postitusi: 1022
Liitunud: 12 Aug 2007, 20:46
Tsikkel: old oilboiler
Asukoht: Järvamaa
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 16 korda

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas MarekM »

ElectroMoto kirjutas:

... neliveolise V6 mootoriga Passati. .

Passati nelikvedu peaks olema ju läbi haldexi, seega on sul enamasti ikka vaid esivedu. Seega see nüüd küll müügipõhjus olla ei saa. :D

フーリガン
Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Sõit ja terviseriskid.

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Spoiler
MarekM kirjutas:

Passati nelikvedu peaks olema ju läbi haldexi, seega on sul enamasti ikka vaid esivedu. Seega see nüüd küll müügipõhjus olla ei saa. :D

Toda haldexit ma ei tunne, aga ma olen elu aeg esiveolistega sõitnud ja pole veel tundnud, et paigalt võttes ja rooli keerates tagumine ots välja astuks selliselt... :D

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”