algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
Steel klappidega KTM-i ka minu meelest enam ei toodeta. Võib olla eksin, parandage sellisel juhul.
Kui rääkida motokrossist siis seal on veel teine aga. Enamus harrastajatele on maa ja ilm võimsuse poolest juba 250 4T tsiklist, pluss veel see, et ta on kergem ja mõnusam sõita igatepidi. Seal aga ilma eksootiliste materjalideta enam läbi ei saa kui vähegi plaan konkurentsis olla. Seega eriti selle teema üle titaan vs raudklapid vaielda mõtet pole. Pigem tuleks selgeks teha hooldusvälbad millal klappe vahetada jne. Igal tsiklil on see erinev.
Kawasaki ja Yamaha meestel on tööd rohkem, Honda ja KTM meestel vähe lihtsam selles suhtes.
Igal tsiklil oma head ja vead, jaapanlastel on amorditehnoloogia jälle mitmed aastad KTM-ist ees. Kõik need aastad mis väikesed jaapanlased on veetnud superkrossipille tuunides annavad tänasel päeval tunda ka müügitsiklitel. Mis on tore.
Veel toredam on see, et tegelikult keskmise harrastaja jaoks on see kõik ikkagi raketiteadus ja seni kuni pasadka paigas pole ning elementaarsed sõidutehnikad rahuldaval tasemel omandamata ei saa amorti paika keerata. Täpselt samal põhjusel nagu kosmosesse ei saa saata infarktiohus inimest. Kui laev alla kukub siis ei tea keegi kas oli laeva või infarkti viga. Või ka mõlemad korraga. Lihtsalt arvamine.
4t tsikkel kui on võimalik tasub osta alati uus. Sõita korralikult sisse, õigeaegselt kontrollida asju, vahetada õli nii tihedalt kui võimalik ning tahta saada heaks sõitjaks ehk siis mitte kihutada mööda sirget edasi tagasi
Lihtsalt võrdlesin natuke USA pool OEM klappide hindu, ma saaks ka kasutada oma WR-il 426 titaanklappe (komplekti hind ilma mingite saatmiste ega impordimaksudeta $351 + vedrud), samas kui originaal SS klappide komplekt ainult $75. Hinnad Eestis on ilmselt X2 vähemalt. Roostevaba originaalklapid on sees olnud alates 2000 a. ja sõitnud u. 9-10000km ja eelmiste omanike käes üsna sihtotstarbeliselt Ilmselt on keegi neid ikka vahepeal reguleerinud ka, mina veel pole põhjust näinud, kuna käivitub esimesest paugust. Titaanklapid oleks juba ilmselt tulnud varsti teist korda väljavahetada selle aja peale. Uus ratas osta on muidugi õige, kuid kui rääkida harrastaja seisukohast, kes ei soovi võistelda ja kellel pole seda 100K väga pilduda siis oleks igati mõistlik kaaluda ka kasutatud ratta ostu, sest esimese aastaga kukub uue hind ilmselt paarkümmend tuhat või isegi tiba rohkem, kolmeaastase pilli saab juba pea 50% uue hinnast. Kolmeaastase pilli peaks saama heasse korda max 20000kr-ga (kui päris rapet ei osta) ja 30K jääb veel kuluosade ostuks tulevaste sõitude tarbeks. Näide hindadest nt. KX250F baasil, kui arvestada, et uuena ostad letihinnaga. Võib olla, et KTM ja Yamu hoiavad hinda paremini, kuid mitte väga palju paremini.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Mind hakkas see probleem huvitama, kuna tundub, et 2004 KX250F-del väga tihe probleem. Paljud kasutajad on vahetanud välja suurema osa elektrisüsteemist ja ka toitesüsteemi komponente, kuid probleem on ikka alles jäänud. Kuni üks kasutaja proovis Vortex cdi-d, mis on OEM-iga võrreldes ilma pistikuta cdi poolel ja oma pistik raamil mootori kohal oleva ratta pistikuga ühendamiseks. Selgus, et ilmselt oli mingi halb kontakt pistikus endas ja probleem kadus uue pistiku korral. Lahenduse leidmiseks tuleks hoolega üle käia see suur pistik, kuhu enamus juhtmeid kokku jookseb (ilmselt paagi all kuskil). Testriga ei suudetud probleemset klemmi tuvastada, seega lihtsalt kõik ülekäia.Herilane1 kirjutas:tere jälle. Lasin süütemängu mähised ülekontrollida ning tark elektrik ütles, et need on korras. Tema arvas aga, et viga võib olla elektronplokis. Kas see võib nii olla, kui jah siis palju umbes uus maksta võiks.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Uuringute tulemusena selgus teise kawa vea põhjustaja.saqu kirjutas:Sellel teisel kawal sai proovitud CDI-d vahetada ja sellega tegi samamoodi. Aga toimeta oma ratas Tiit Kuuse juurde IT Motosse Sakus, tal oli üks CDI, millega võib proovida. Aga see elektrik võis ka eksida, kuna ta ju läheb tööle sul, viga avaldub alles mingi temperatuuri ja pöörete juures, seda siis väga raske kontrollida.
selleks osutus pooleks läinud väntvõlli põsk.
Sellest ka kerge kolin mootoris.
käivitus ilusti,mingil määral läks ka pöördesse,kuid teatud pöörete pealt suri lihtsalt välja.käivitus uuesti esimesest löögist.
Kas nüüd siis käib juba ja enam kindlalt ei tee sellist trikki?andrusl kirjutas:Uuringute tulemusena selgus teise kawa vea põhjustaja.
selleks osutus pooleks läinud väntvõlli põsk.
Sellest ka kerge kolin mootoris.
käivitus ilusti,mingil määral läks ka pöördesse,kuid teatud pöörete pealt suri lihtsalt välja.käivitus uuesti esimesest löögist.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
vasak vända ots loksus 3-4 mm,see osa kuhu mähis ja impulsilugeja käivad.
Sina saqu proovisid cdi-d ,mina olen proovinud küünalt,süütepooli koos juhtmega,teist karburaatorit,klapivahed olid ok.
süütemähist sai proovitud teise ratta peal,seal töötas nagu antsu viiul.
Lõpuks võtsime silindri maha,siis selguski kurb tõsiasi.
nonii,eile oli siis see päev,kus püha lehm kawasaki jälle käima läks.
Ramos pandi uus vänt sisse.Algul lubati küll ainult üks põsk vahetada,aga ei pidavat siiski enam eraldi saama.
Igaljuhul mootor töötab nüüd ilusti ja läheb ka pöördesse korralikult.
Nii,et seekord oli viga siiski mehaaniline,mitte elektroonika kala.
Nii Ramo,kui i.t. moto mehed pööritasid silmi,et nemad pole sellist asja enne näinud.Me olime siis esimesed.
mul oleks ka küsimus,et miks käiguvahetus hoob ei jää oma asendisse.Ehk nagu olen aru saanud lülitad käigu sisse ja vahetus hoob liigub ju oma neutraal asendisse tagasi aga momendil kui käigu sisse lülitan siis nii ka hoob jääb ja näiteks teiselt esimese peale ei saa käiku sisse enam.Milles viga võib olla?Kas peab terve mootori pooleks kiskuma?Rattaks 90ndate alguse 125 ne kawa!
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Kas kellelgi on kogemusi krossi, enduuro või supermoto rattal rooliamordi kasutamisega? Isiklikult Eesti võistlejate ratastel pole seda raja ääres silma jäänud, küll aga mõnel supermoto sommil. Jäärajal tundus küll, et halba see ei teeks.
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Jätkame teemat.
Mulle ei anna rahu küsimus lenksu kõrgusest.
Ehk siis, kuidas on normaalne lenksu ja jalatugede vahe.
Kas sirgete kätega seistes peaks ka jalad ja selg sirgeks minema?
Mul igatahes tundub enda lenks nats liiga madal.
http://fotek.pri.ee/temp/lenks.jpg
Mis spetsid ütlevad?
#609
HRQ kirjutas:Kas kellelgi on kogemusi krossi, enduuro või supermoto rattal rooliamordi kasutamisega? Isiklikult Eesti võistlejate ratastel pole seda raja ääres silma jäänud, küll aga mõnel supermoto sommil. Jäärajal tundus küll, et halba see ei teeks.
2008 CRF-idel on peal, küllap siis varsti kuuleb muljeid
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
fotek kirjutas:Jätkame teemat.
Mulle ei anna rahu küsimus lenksu kõrgusest.
Ehk siis, kuidas on normaalne lenksu ja jalatugede vahe.Kas sirgete kätega seistes peaks ka jalad ja selg sirgeks minema?
Mul igatahes tundub enda lenks nats liiga madal.
http://fotek.pri.ee/temp/lenks.jpgMis spetsid ütlevad?
Ära muretse, sõiduasend on täitsa õige. Tahad sirge seljaga sõita osta chopper .
Kui juba küsimiseks läks:
Kas tollel pildil on pea õigel kaugusel või peaks olema veelgi rohkem ette kallutatud?
Jalgadega hoitakse kinni. Aga millise osaga jalgadest? kas põlvedega paagist, säärtega raamist või kandadega jalaraudade koha pealt?
Käiguvahetusel: kas püsti käiguvahetusel viiakse raskuskese pmst käigujala pealt ära, tõstetakse jalg raualt ja vahetatakse käik?
Liivas sõites tuleb tagumik hoida tagapool? kuidas kätelt pinge maha saab?
fotek kirjutas:Jätkame teemat.
Mulle ei anna rahu küsimus lenksu kõrgusest.
Ehk siis, kuidas on normaalne lenksu ja jalatugede vahe.Mis spetsid ütlevad?
Mugav ongi normaalne. Niimoodi, et krambis pole. Lenksude kõrgekstõstmisega tuleks alati aga silmas pidada, et pärast kurvi ka sõita saaks mitte ei istuks kuskil lenksu taga, sõrmenukid kõrgemal kui küünarnukid.
Natuke võib tõsta, ei tee paha.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
mella kirjutas:Kui juba küsimiseks läks:
- Kas tollel pildil on pea õigel kaugusel või peaks olema veelgi rohkem ette kallutatud?
Pea võiks veidi eespool olla. Üldlevinud arvamuse kohaselt peaks oma numbritahvlit nägema.
- Jalgadega hoitakse kinni. Aga millise osaga jalgadest? kas põlvedega paagist, säärtega raamist või kandadega jalaraudade koha pealt?
Kõige tugevamalt suudad sa ikka kinni hoida põlvedega. Proovi kodus - pane pall jalgade vahele, vaata millega sa suudad kõige suuremat survet avaldada.
- Käiguvahetusel: kas püsti käiguvahetusel viiakse raskuskese pmst käigujala pealt ära, tõstetakse jalg raualt ja vahetatakse käik?
Alla vahetades tõstan jala raua pealt maha, üles jääb vist ikka peale aga raskus on mõlemal juhul ikka teisel jalal korraks.
- Liivas sõites tuleb tagumik hoida tagapool? kuidas kätelt pinge maha saab?
Ega vist ei saagi.
mella kirjutas:Kui juba küsimiseks läks:
Kas tollel pildil on pea õigel kaugusel või peaks olema veelgi rohkem ette kallutatud?
Jalgadega hoitakse kinni. Aga millise osaga jalgadest? kas põlvedega paagist, säärtega raamist või kandadega jalaraudade koha pealt?
Käiguvahetusel: kas püsti käiguvahetusel viiakse raskuskese pmst käigujala pealt ära, tõstetakse jalg raualt ja vahetatakse käik?
Liivas sõites tuleb tagumik hoida tagapool? kuidas kätelt pinge maha saab?
1. Mida pead silmas ette kallutamise all? Kas pea asukohta tsikli pikiteljel? Kas sel pildil on pea õiges kohas - sõltub, mida parasjagu teed. Tundub, et parasjagu mingit aktiivset kiirendamist ega pidurdamist ei ole - antud olukorras on asend ok. Kuigi soovitatakse, et võiks ka gramm eespool olla. Nii et näed pmtlst esinumbrit.
2. Kinni hoidmiseks tuleb kasutada kõike, mida võimalik. Esmalt põlved, aga sealt allapoole jääv osa, vastavalt võimalusele. Jalad jalaraudadel varbad välja v. õigemine kannad sisse, et saaks paremini jalgadega hoida.
3. Anatoomia ja füüsika sunnivad tõesti hetkeks raskust sellelt jalalt vähendama, et oleks võimalik jalga liigutada käigu lülitamiseks liigutada. Siin on muidugi erinevus käigu üles ja alla vahetamisel. Aga jalga jalaraualt ära püsti sõites küll tõsta ei tohiks.
4. Liivas tuleb esiots kerge hoida. Ainult kätega seda ka ei tee. Aga mingi pinge mingiks hetkeks jääb.
Mulle hakkab pildilt hoopis silma, et Sul võib olla tagavedrustusega probleem. Tõsi küll, liikuv pilt oleks hindamisel parem, aga kahtlus jääb.
fotek kirjutas:Tagavedru on pehme küll.
Manuaali järgi seadistades vajus 1 cm üle limiidi kokku minu raskuse all.M.K. kirjutas:Mulle hakkab pildilt hoopis silma, et Sul võib olla tagavedrustusega probleem. Tõsi küll, liikuv pilt oleks hindamisel parem, aga kahtlus jääb.
mis need mõõtmistulemused räägivad?
2.
Varbad välja poole on minu arust vale sõita. Kui sul on on varbad välja poole ja hüpe peal või mõne muu elemendi juures on vaja põlvedest ennast alla poole lasta ehk siis põlvi kõverdada, siis sunnib selline jalalaba asend põlvi paagist lahku minema. Ja nii see stabiilsus võibki kaduda.
Leian, et kõige õigem oleks jalalaba hoida võimalikult paralleelselt tsikliga ning meeles pidada päkkadega jalaraudadele toetumist.
Uudishimu tapab
Kasjok kirjutas:2.
Varbad välja poole on minu arust vale sõita. Kui sul on on varbad välja poole ja hüpe peal või mõne muu elemendi juures on vaja põlvedest ennast alla poole lasta ehk siis põlvi kõverdada, siis sunnib selline jalalaba asend põlvi paagist lahku minema. Ja nii see stabiilsus võibki kaduda.
Leian, et kõige õigem oleks jalalaba hoida võimalikult paralleelselt tsikliga ning meeles pidada päkkadega jalaraudadele toetumist.
Nagu ma ütlesin täpsustavalt - kannad sisse, mis on põhimõtteliselt "varbad välja", ainult teisest vaatevinklist.
Kui sõita õigesti, päkkade peal, siis kõiki neid koledaid asju ju ei juhtu, või?
M.K. kirjutas:Kasjok kirjutas:2.
Varbad välja poole on minu arust vale sõita. Kui sul on on varbad välja poole ja hüpe peal või mõne muu elemendi juures on vaja põlvedest ennast alla poole lasta ehk siis põlvi kõverdada, siis sunnib selline jalalaba asend põlvi paagist lahku minema. Ja nii see stabiilsus võibki kaduda.
Leian, et kõige õigem oleks jalalaba hoida võimalikult paralleelselt tsikliga ning meeles pidada päkkadega jalaraudadele toetumist.Nagu ma ütlesin täpsustavalt - kannad sisse, mis on põhimõtteliselt "varbad välja", ainult teisest vaatevinklist.
Kui sõita õigesti, päkkade peal, siis kõiki neid koledaid asju ju ei juhtu, või?
Päkkadel sõites on sul üks ebatasasusi absorbeeriv koht rohkem( lisaks tsikli amortidele, põlvedele, puusadele ja küünarnukkidele). See omakorda tagab sujuvama sõidu ning hoiab taguratast paremini seal kus ta peab olema - maas.
Uudishimu tapab
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.