algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 266
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 22 korda
algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Omalt poolt j6udu sulle krossi harjutamises, ise kavatsen talvel tiba trenni teha et kevadel rajal paremini vastu pidada ja tsiklit taltsutada.
Kui oled algja, siis lihtsalt s6ida hyppesse yhtlase gaasiga, ära hakka enne hypet gaasilisama ega midagi, siis 6pid kehaga asendit muutma mitte ainult käelabaga
Ja seda hypamis tehnikat on kyll raske seletada, lihtsalt harjuta nagu k6vasti kyll siis tulema hakkab.
Et ainult minu viga polnud - üks DRZ enne mind lendas samamoodi
Aga läbi neti never sa targemaks sellel teemal ei saa, peale kaheldava väärtusega teooria omandamise millest võib rohkem kahju kui kasu olla.
Kui Otepää mees, siis on tark minna härra Räätsaga paar korda trenni.
Sealkandis on endisi on veel minu teada sellised mehed nagu Danilas ja ca 35 km raadiuses peaks krossimehi ( ja ka radasid) olema nagu murdu.
Et aga mu jutt poleks nagu alati p****esaatmine siis väike teeoria.
Kõigepealt tuleb niisama "pasadka" paika panna.
Kui sa alles alustad, soovitaks algatuseks panna maha sileda platsi peale kaks kummi ( no umbes nii paarikümnemeetrise vahega). Ja siis hakkad seal laskma esimese käiguga. Ühest kummist teiseni. 15 ringi ühtepidi, 15 teistpidi.
Kuidas harjutust õieti teha ?
Tegin väikse skeemi ka juurde
Ehk siis sõita tuleb soones nagu mustaga märgitud. Täiega stardid, käik tühjaks, sii pidurdad nii hilja kui võimalik ja keerad ja jälle täiega.
Harjutusi tuleb teha rahulikult. Rabistades ja ülepingutades selgeks ei saa.
Siis kui see asi on nii selge, et seal kust algab punktiirjoon kummi juures on sul gaas juba peal ja keerad täiega ümber kummi sirge peale ( sama trajektooriga nagu skeemil) siis võtame hüppamise käsile
Ja kui esimese käiguga asi selge siis võib vahet suuremaks lükata.
Ning meeles pidada. Sõitmine koosneb ainult kiirendamisest ja pidurdamisest. Vahepealne loksumine on raisatud aeg. Ehk siis kui nurgast minnes keerad lahti hoia, peal kuni saad ja gaas lastakse maha ainult pidurduse ajaks, nii kui pidur jälle maas peaks ideaalis juba gaas peal(soovitavalt põhjas:) ) olema.
edu harjutamisel !
Tegelikult on kõige parem pasadka paikapaneja hoog. Mida suurem on kiirus seda rohkem oled sa hädaga sunnitud õieti olema. Sest vastasel juhul ei saagi tegelikult hoog suureks minna. Enne lendad sa juba maha.
Ma ei leidnud siin kohe päris kummiharjutamise pilte, sest pole tulnud varem pähe motokrossiõpikut tegema hakata ja selleks on targemad inimesed ka olemas
Aga põhitõed. Niisama sõites tuleks valida keskasend ja siis olenevalt olukorrast seda vajadusele vastavalt korrigeerida. Raskus on ALATI jalaraudadel. Mitte KUNAGI ei TOETA kätega ehk keharaskusega lenksu peale, käed on nii vabalt kui saab, et ainult sealt kinni hoida ja gaasi anda ja muid linke tirida kui vaja.
Küünarnukid on alati kehast eemal ( laiali ja natuke püstipoole)
( http://www.dakar.ee/gallery/album08/laine1 ) umbes-täpselt nii nagu pildil.
Pidurdusmaa ( ja ka mäest allasõitmine) on selline koht kus põhimõtteliselt peaaegu alati ollakse jalgade peal. Ehk siis ei perseta. Raskus jalaraudadel, vastavalt vajadusel ja hoole hoiad raskust tagapool, peopesad keerad natuke lenksu vastu
Pidurdusmaa lõpus ( või ka keskel või teinekord ka alguses , oleneb kohast jne) valmistud juba kurvi minekuks
http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/Img_2591.htm
Kurvi minnes lähed ettepoole, ehk siis istud nii öelda "paagi peale"
http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/IMG_2615.htm
See oleneb ka midugi pinnasest ja paljust muust veel. Kui on ikka lausliivakas, siis sitsid enamasti kogu aeg pepu pikalt taga.
Aga need on nii öelda basic tõed.
Kurvist väljaminnes, ehk siis tegelikult juba kurvi keskel liigud veidi tahapoole et vedu suurem oleks ja hoiad niikaua kui saad jälle silmini lahti Jalg esimesel võimalusel jalarauale tagasi.
http://www.motosport.ee/aix/gallery/pages/Img_2595.htm
Kõike ei jõua siin seletada ja kindalsti midagi jäi ütlemata jne.
Aga elu sees ei saa seda niimoodi selgeks. Keegi abimees peab olema kes sind kõrvalt vaatab ja su vigu näeb ja neid sul parandada aitab.
-
- Postitusi: 682
- Liitunud: 11 Mär 2004, 08:28
- Tsikkel: Ducati Multistrada 1200S
- Asukoht: Niinsaare
- Tänatud: 1 kord
Aga Sa võta kätte ja tee see õpik valmis! Puhtalt kättevõtmise asi ju? Targemate nõu saad alati juurde küsida....sest pole tulnud varem pähe motokrossiõpikut tegema hakata ja selleks on targemad inimesed ka olemas
Ida-Virumaa – lähemal kui tundub, lahedam kui arvad!
Ducati Multistrada 1200S
Honda NC 750X DCT (müüdud, teenis mind truult täpselt 3 aastat ja 21000km)
Honda XRV 750 MooramaaPaar (müüdud, teenis mind truult 10 aastat ja 68000km)
Iga tsikli jaoks on oma tee!
Tagapidur on päris tõhus aga see aitab ainult juhul kui kõik muu on õieti. Kui ise oled seal juma teab mis asendis ja tsikkel on jumala küünlas siis ei aiat see tagapidur seal suurt midagi. Tavaliselt tuleb see nokk püsti asend sellest, et hüppesse minnes, seal kus amordid kokku surutakse ja lahti viskab , muudetakse kehaasendit ja minnakse ettepoole.
Ikka keskasendis ehk nii nagu sa seal peal oled ( eeldatavalt õieti ) lähed ka hüppesse. Ja siis õhus liigud nii nagu vaja. Kuid mina seda teooriat ei riskiks neti teel lahti seletada. Sellest võib igaüks isemoodi aru saada.
Tagapiduriga vajutamisega ärge unustage kas sidurit sisse tõmmata. Seisva mootoriga vastu maad tulemine on üks ütlemata halb asi.
Kui siin mõni ei usu et sellest abi on. Kinnitan, et nendest ( gaasist ja pidurist) on õhus abi.
Ja näiteks 450 on need mõjud suuremd kui võrril.
Ütleme, et kui kõik õieti siis tagapidurit õhus vajutades on tunne nagu saaks jalaga p***e.
Kui on väga pikk hüpe, meil siin näiteks Pärnu raja peal üks pea 35 meetrine, siis selliste peal on teinekord õhus gaas-pidur-gaas jne mitu korda vaja panna et tsiklit stabiilsena hoida.
Aga krossiõpikut ma ei kavatse teha
Ennast keegi kõrvalt ei näe. Olen ise ka iatanud siin mitmeid alustajaid ja tean lihtsalt, et sellest raamatust pole mitte mõhkugi abi kui keegi oskaja pole kõrval juhendamas.
Nende raamatute ja videote jne abil iseenda treenimine nullpunktist on nii kallis tegevus, et kui see raha ja aeg kokku lugeda hiljem mis mingi kaheldava väärtusega tulemuse saavutamiseks on läinud .... siis selle eest saaks Evertsi kooli jub minna.
Igasugu raamatud ja videod on tegelikult juba üsna oskajale vennale kes suudad analüüsida ise asja jne.
Kõige targem on ikka palju rajal viibida. Targemaid sõpru leida.
Selliseid lihtsaid asju saab veel ise teha. Aga keegi peab vahepeal õiget suunda näitama. Hiljem oma "veidrusi" küljest saada on väga raske !!!
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
- Tsikkel: why ze
- Tänanud: 1 kord
-
Teema algataja - Postitusi: 266
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 22 korda
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
Muide naerge või välja aga tõesti võiks kogenumad vennad pisu nõu anda, mis nipiga leida neljandalt näiteks koheselt vabakäik?? Olen ka isik, kes ikka pisut sõitnud aga kahjuks ka ainult oma peaga ja iseõppides kõike vajalikku ei omanda
Virtuaalne õppetund maailma parimalt krossisõitjalt.
http://www.transworldmotocross.com/mx/h ... 98,00.html
Kutt ooota veidike
Aga omaltpoolt võin rääkida Sulle niipalju. Kui õhku minnes läheb esirattale, siis selle koha peal ei mõjuta gaas mitte midagi, ainus mis mõjutab on kehaasend. Sest kogu asi toimub füüsikas, et te aru saaksite, siis krossirajal on palju hüppeid mis kõik on erinevad, osade taga on sirge, osade taga on kurv. Paljudele hüpetele pealeminnes, mina ja ka paljud teised hoopis pidurdavad, et lend liiga kõrge ei tuleks. Samuti ei määra kõike ka hüppenurk. Samas lugesin, et keegi rääkis et sa ei saa õhus rohkem kui ühe korra pidurdada või gaasi anda. Vaidlen vastus, sa saad seda teha samakaua kui õhulend kestab.
Teiseks jälle see lollakas käikude lugemise teema. Sõidu ajal mul pole aega isegi mõelda, kaua sõita on. Veel vähem käikude lugemiseks. Tunnetus on min usõna, kuula mootorit, mida mootor teeb. Mitte ära hakka lugema, mitmenda käiguga äss läheb, tema võib kolmandaga minna ja pill karjub tühjaks, sul võib juba teine natuke podiseda.
Ja siin mingi vend ütles, et kui hüpe üle nipli viskab kahel mehel järjest on see hüppe viga. Seda võib öelda ainult Õnne Kaups. Usu mind, ükstaskõik mis sinuga rajal juhtub on see ikkagi Sinu enda Viga.
Õhhtuks tuleb ka teine osa
Teine osa siis
Lugesin siin, ja ütlen ausalt, see siduri kasutamise asi läks küll väga käest ära. Kõrgetel pööretel edasi sõitmiseks, ja tõmmata siis kui vaba hooga kurvis sõidad. Esiteks sellist hetke kus vabahooga sõidad ei tohiga väga tekkida, kuna selline hetk võib lõppeda ninapidi mullas. Ja mäkke ülesse minnes sidurit kasutades on kah kahtlane kas mäetippu jõuad. Eelkõige kasutad sidurit selleks, et pill välja ei sureks, ehk teisisõnu aitad tal hoida tempot. Ise võrriga sõites, sai kah teist piinatud, nüüd aga kasutan suhtkoht vähe, kuna vastasel juhul võib kaotada aega, mida ühtlasem sõidutempo, seda kiirem ja vähem väsitav on sõita. Ütleme niimoodi, et sidur on proffide teema. Kui suudad ilma sidurita kurve läbida on juba hästi. Tähendab, et tunned mootorit.
Niih, nüüd tagasi teema juurde. Sõitdu alustamise ABC, leia endale kõigepealt mingi veits targem vend (Rääts) Las ta tuleb sinuga kaasa, ja hakake kõigepealt suurt kaheksat sõitma, seejärel väikest kaheksat, et sa saaksid selgeks selle, mida mootorratas vastavatel kohtadel teeb. hea on kui paarkorda alt ära lased ja ka kukud. kaheksa sõitmise põhiline eelis on see, et õpid mootoratast tundma, kallutama, kasutama pidureid, õige kurviasend ja palju muud väga olulist. Seejärel liikuda edasi racerx poolt väljapakutud skeemile, mis tähendab selgelt et õpid mootorrattaga kiirendama, pidurdama ning keerama. see on fakt et sa ei saa vastavat kurvi sedasi keeratud alguses nagu tarvis kui sa pole sõitnud kaheksat. Edasi liigume selleni, et kui sa kurvist nö. stardid siis sõiduasend püstiseks, põlvedest kergelt kõverdatud, põhiline on see, et sa ei teeks midagi hübriidset. sõiduasend on õige siis, kui sa vaatad otse ette ja näed samas oma numbrilaualt numbrit. (www.leokmx.com -> Avalehel hea pilt). Sealt leiad ka mõningaid videosid kuidas teha, mida teha, sõiduasendi valik. Kui selline siledal maal sõitmine hakkab selgeks saama, siis võid juba rajal proovima hakata. Algatuseks soovitan öelda, et mõned mehed kes siin mitu aastat sõitnud on ei oska kah veel korralikult hüpata, nii et selle õppetunniga tasuks pigem oodata. Muidu võib väga valusalt lõppeda.
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
;9
Siin juures tahaks öelda, et need kes nüüd ratast maast lahtigi ei saa tegelikult hakkavad hirmsat moodi pidurit õhus tallama (mis on Tanel Leoki ja Kovali poisi tasemel sõitmine, et esiratta peale maanduda) saavad siin kõik kaela luu murrud paugust. inglise keelese nimetatakse seda piduri kasutamist tap'imiseks mitte piduri vajutamiseks ehk siis seda harjutama hakata tuleks vaikselt vaid pidurit nö. toksida. Sest vastasel juhulracerx kirjutas:
Tagapiduriga vajutamisega ärge unustage kas sidurit sisse tõmmata. Seisva mootoriga vastu maad tulemine on üks ütlemata halb asi.
Kui siin mõni ei usu et sellest abi on. Kinnitan, et nendest ( gaasist ja pidurist) on õhus abi.
Ja näiteks 450 on need mõjud suuremd kui võrril.
Ütleme, et kui kõik õieti siis tagapidurit õhus vajutades on tunne nagu saaks jalaga p***e.
!!!
kui teil ka ei ole õiget hüppet sattunud vaid suvaline 9 juhul 10 looduslik hüppe olete ilmselt kipsis. Sama on õhus kaasi andmisega eriti 4T ratastel neil on kõik jõud ja mõjud ruudus seega nii nagu enam vähem iga järsk liigutus motika seljas on vale on ka nii piduri kui kaas järsk kasutamine õhus mitte proffi poolt kipsi jutt. Tagapidurit kui te just kuskil kanjonis ei sõida ei ole vaja "looduslikel" radadel pea kunagi kasutada, see on lükatud radade teema ja kõik algab hüppe nurgast. Üld juhul näevad need hüpped nii välja kust te kunagi hüpata ei taha esimapilgul Need on enamasti hüpped mis viskavad enam siiski ülesse kui edasi ja kus on vaja asi pöörata edasi mitte ülesse liikumiseks kuidagi, mõistagi veel ennast mitte kinni hüppata, leiksu hambusse hüppata, ja tsikli teljevahet 5cm pikemaks hüpata soovitavalt aga maandudes võimalikult suurt hoogu edasi kanda milleks täpne maandums nõlva tabamine esirataga enamv vähem paraleelselt nõlvaga annab parima kiirendamise võimaluse põhja kaasiga. Mida täpsem oled seda vähem amorti sisse läheb seda väiksem takistus ja füüsikaline liikumine vales suunas vaatamata gravitatsioonile. Küll on tark selliste hüpete puhul küll scrubida hoopis moodsal ajal aga neid mehi on MM'il ka veel alla 10 kes seda suudavad, Tanel õppis selle see aasta ära, Tyla oli Euroopas üks esimesi kes selle selgeks tegi endale. Kuidas seda teha pole mõtet rääkida sest see ei allu ühelegi loogika reeglile esmapilgul
ja minu puhul puhas vaatlus teooria sest ma ei suuda seda ilmselt mitte iial isegi relvaähvardusel sooritada
Ja tagapiduriga ärge unustage sidurit õhus tõmmata kas või natuke, et mootor elus püsiks ! Nii, et vääääga rahulikult tiigri härrad.
Ja tuleks eristada pinnaseid või radu mis on tehtud sõitmiseks ja
kus tuleb adapteeruda ning maastik läbida - sõita arvestades seda
mida teile ette antakse, praktikas on sellel sõitmisel-mõtteviisil
väga suur vahe. Dakar vs. MX.
Ja tõesti ärge õppige valesid passatkasid e. asendeid külge nendest lahti saamine võtab aastaid või ei õnnestu see üldse Videod ei aita mitte kottigi siin ainult tore on talvel vaadata ja nende põhjal suudavad tõesti järeldusi teha või midagi paradada 8 juhul 10 vaid proffid. Kui teil on treenimata keha siis on ainult hapnikuvõlg ja ei tule teil mitte midagi meelde nendest videotest nii kui nii ja iga liigutus mida te tsikli seljas teete mille peale te peate mõtlema on juba happu lugu. Kõik peab tulema loomulikult instinktiivselt ilma sellele mõtlemata kui peate mõtlema siis palun tagasi platsi peale kaheksaid tegema. Ja aitab ikkagi inimene raja ääres kes paneb asendid paika, ise neid välja ei mõtle küll aga peaks ratas olema teile mugav nii, et kõik asjad õiges asendis olles ilma pingutuseta kätte jäävad.
Paluge kas või võõraid pro sõitjaid appi rajal (nemat tunnete te ära numbrite järgi mis on alla 300 valgetel põhjadel või mustadel) kuskil või midagi mx'erid näevad välja kunnid küll aga tegelikult on sõbralik kaader kui ise oled julge ja tubli. Kovalid mõlemad on erinevate ja väga heade sõidu stiilidega vennad üks võiks aga vähem luru olla ))
Paremeks saada aitab aga ainult sõita sõita sõita ja alati mingi kotseptsiooniga miks te sõidate ja mida te sellelt sõidult saada tahate täna, nädalalõikes, kuulõikes, hooajalõikes.
Ja kellegiga koos alati sest ribid kopsus ei tule te metsast või rajalt koju kuidagi kui midagi peaks juhtuma siis kui mõni platsi peale 8 tegemise asemel ronis ikka enne hüppamist proovima.
Üksi sõidad tee alati ohutumaid hajutusi (väiksemal kiirusel)
ja sõida varuga aga ära viili !
Lugege aga Kovali ja Aix'i juttu ja tuld - rahulikult
P.S. mx õppik eestis = näljasurm. Aasta tööd vähemalt millele kõigele maksad peale (saad sõimata) ja lõpuks on miinus selline, et seda pole sada aastat vaja. Ehk eestis ei saa mitte midagi teha sest selles riigis läheb kõik alati ja ainult p****.
Re: ;9
Jalad tõsevad selle pärast, et ei hoia ratast kinni nii nagu peab jalgadega. Aigar ja prod võivad seda enale lubada sest need mehed hoiavad pilli põhjkaasiga siis ka raja peal kui nii maha tullakse http://www.ib.ee/1/hanaa.jpeg aga kui ise nii nagu pildi peal tehakse ei oska ja nii kaua kui eestikatel punkte ei võita võiks sõita tehniliselt nii korrektselt kui võimalik ja mõistus võtab.Whitebalance kirjutas:http://www.leokmx.com/viljandi06.html <jäi siis silma selline asi, et kuidas päriselt tegeletakse sellega kui jalad tõusevad õhku hüpates. Et endal ka olnud olen proovinud vältida aga siin vaatan, et suht pohhuilt lastakse istme kõrguseni või oli see apsakas ??? Et kas maandutakse siis tunde järgi või tõmmatakse jalad rohkem keha alla nii, et kõigepealt taguots ja siis jalad ? Lihtsaks hakkasin mõtlema mille peale ei mõtle tavaliselt
Kui tekkib kahtluseid kuidas asjad on õieti siis Evertsi pealt võib alati kontrollida seal on kõik isegi siis õieti kui ta maoli paneb Aigar on Stefani väike clone omas võtmes - haigelt andekas, samasugune vend Martin on sealt veel tulemas tundub nüüd juba.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.