Grupisõit

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Grupisõit

Lugemata postitus #1 Postitas Vadi » 10 Mai 2004, 11:17

Terv,

Niisis saanud pisikese kogemuse Virumaal kägust (õnnestus endalgi kaassõitjate pahameel välja teenida :oops: ) tekkis mõte et räägiks läbi sellised ABC reeglid millest peaks lähtuma kui sõidetakse koos rohkem kui kahekesi ja paljud teineteist ei tunne - et kus ennast teel (kolonnis)hoida, kuidas kiirust valida, kuidas märku anda j.n.e.

oleks vast tulevikus lihtsam kui koos miskit tehakse / sõidetakse.


Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2261
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

mootorratta grupisõit

Lugemata postitus #2 Postitas kris. » 10 Mai 2004, 12:01

Lihtne reegel on see et grupis sõites ei "esineta". Ja nii lihtne tegelikult ongi :-)
Tagarattal sõitmine, kiirenduse ja pidurite proovimine jms ei tekita kaassõitjates kestvaid kiiduavaldusi ega emotsioone.
Üldjuhul lepitakse kokku kes on grupi juht ning ülejäänud rahavs sõidab tema järgi, rivistused kas kahekaupa kõrvuti või malelaua järgi (veidi keerulisem hoida).
Teate kui ilus on sellist korrapärast ja ühtlaselt liikuvat gruppi kõrvalt vaadata, lausa fantastiline! A la mesilassülem jms mustrid erilist vaatamisilu ei paku.

terv
kris
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 412
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #3 Postitas ural » 10 Mai 2004, 12:01

Elementaarsed LE reeglid. Suuna muutumisest suunatulega märku, eessõitjaga pikki vahe, vältida järske sõidukiiruse muutumist ja valida ENDALE SOBILIK TEMPO.
Sellega peaks pundis sõites hakkama saama :)
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #4 Postitas piret » 10 Mai 2004, 12:10

Siiski soovitan kõrvuti mitte kunagi sõita, kui räägime suuremast pundist. Kahekesi on OK. Mina lähen närviliseks, kui mul on ees ratas, taga ratas ja kõrval ka... paneb mu liikumisetee kinni, kui on ohuolukord. Eessõitjaks valida keegi, kes oskab tempot ühtlasena hoida ja on ka enne eessõitja olnud. Vahelt ette saalida ja siis jälle tagasi vajuda on saatanast! Pikivahe!!!
Vahest sõidan ja teen asju.
Kasutaja avatar

biohazard
Postitusi: 241
Liitunud: 07 Jaan 2004, 12:43
Asukoht: tln, Honda X11
Kontakt:

Lugemata postitus #5 Postitas biohazard » 10 Mai 2004, 12:14

Just Piret! Peab jääma ruumi liikumiseks, nt. kui ees on teel suuremat sorti auk ja kui sul ei ole võimalik manööverdada, siis ai-ai. Pikivahe on oluline, suunamärguanded ja eelkõige rahulik sõiduviis teevad grupisõidu palju ohutumaks. 8)
ansambel X - 11

Teema algataja
Vadi
Postitusi: 193
Liitunud: 12 Apr 2004, 12:50

Lugemata postitus #6 Postitas Vadi » 10 Mai 2004, 12:15

Ei ole vist üldse hea oma asukohta hakata vahetama kui korra sõitu on juba alustatud. Kui mindi liikvele siis igaüks jälgib oma eesminejat ja hoiab temaga ohutut vahet et peale teda sooritada oma manööver?
(ristmikel näit)
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #7 Postitas piret » 10 Mai 2004, 12:19

Ja mainiksin veel Krisi väljatoodud malelaua paigutust. Minu meelest see kõige ohutum. Püüa vaadata, kas sa näed eessõitja peeglist tema nägu, kui jah, siis see tähendab, et ka temal on sinuga (sinu rattaga) silmside peegli teel olemas.
Vahest sõidan ja teen asju.

Intruder
Postitusi: 349
Liitunud: 30 Sept 2003, 14:07
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus #8 Postitas Intruder » 10 Mai 2004, 12:47

Meenutades...eelmisel aastal mariga juhtunud...kus kaks sassi ees hakkasid vajutama ja siis teised pressisid järgi...
Kolonnis sõites võiks nõrgemad liikujad eespool olla, kes valmivad nende jaoks sobiva sõidukiiruse.
Ja malelaud loomulikult.
Pikkivahe ees liiklejaga vähemalt pool, kui mitte võrdne sõidukiirusega.

saarlane
Postitusi: 163
Liitunud: 08 Dets 2003, 18:24

Lugemata postitus #9 Postitas saarlane » 10 Mai 2004, 13:27

Tervitus!

Kirjutaks kah möne rea, polegi ammu midagi paprile(ekraanile) pand. :)

Söit kolonnis:
1. Malelauas söit nii, et sa näed tagasöitjat oma peeglist ja esisöitja nägu tema peeglist, minu arust mugavaim variant.
2. Pikivahe, on küll eelmise versiooni järgi söites suht lühike aga norm kiiruse juures täiesti piisav kui ka jälgida mis hulkmaad eespool toimub.
3. MITTE KUNAGI ära söida teise körval, kasuta vastassuunda vöi teist rada möödumiseks, kunagi ei tea mil august vaja eessöitjal ümber pöigata.
4. Vähem kogenud söitjad söitku kas eesotsas vöi täitsa löpus pika pikivahega, sama kehtib ka kahekesi söitjate kohta ja uute kohta kes samas seltskonnas ei ole enne söitnud. Lisada vöiks ka ilmselgelt kehvemate piduritega söidukid (on ju ilmselge, et R1 ntx saab pidama suht kiiremini kui ntx. Jawa).
5. Tempot teeb ühtlast kiirust suuta hoidev, liikluseeskirju tundev, kogemustega ja ka teed,kuhu minna vaja, tundev juht.

Lisaks veel siukse väikese asja, enne söitma alustamist alati üle kontrollida et kiivririhm on kinni jne, et kolonn asjata iga möne km tagant ei teeks peatust, tankimised samamoodi. Liikumine on ühtlasem, kiirem ja ei ole seda mötetut passimist.

Palju selles jutus on korduv ja vana tarkus, a mitte kunagi ei ole seda liiast lugeda, lihtsalt valus on vaadata nöelumist ja kiirendamist (milles ka allakirjutanu kahjuks end süüdi peab tunnistama), liiga sabas söitmist, jnejne.

Kui kolonni tempo ei meeldi saab ju kokku leppida mingi järgmise peatuspunkti ja uue grupi teha, ei ole vaja ju punnitada nii et veri suust väljas.

Söidu juures on palju jälgida, kuid seda suurem on see feeling mönusast cruisimisest kui köik sujub nagu mesilassülemis (kellegei eelköneleja hea väljend).

Lugupidamisega, Teie saarlane
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus #10 Postitas Raitz » 10 Mai 2004, 15:29

Ega saarlase jutule polegi midagi palju lisada.
Pikivahes olen täpselt sama meelt, olgu nii et täpselt peeglis oled. Ok see pikivahe siis küll ainult mõni meeter, kuid sõites malelauas on reaalne pikivahe eesliikuva objektiga ju poole suurem.
Mis pikivahesse 1:1 sõidukiirusega puutub, siis teeks see maanteel 100km/h kulgedes 10 kesi 1km pikkuse rodu ja see imho ei kõlba nüüd küll kuskile.
Teise peeglis sõitmisel veel see hea asi, et mulle küll meeldib, ku ma näen ilma erilise pingutuseta, et tagasõitjaga on kõik ok. kui ma pean iga kord seda leiutama, kus ta asub, kipub ka endal tempo ja asukoht rivistuses kõikuma.
Ja kõige keerulisem on sõita rivi keskel, kuna esimesed ja tagumised saavad ise oma tempot valida.

Nagu öeldud täpselt teise kõrvale ronimine maanteel on saatanast.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

mumm
Postitusi: 628
Liitunud: 12 Nov 2003, 15:34
Tsikkel: horney Helga
Asukoht: Kohatu
Kontakt:

Lugemata postitus #11 Postitas mumm » 10 Mai 2004, 15:37

olen seni 1 kord sedasi kambas sõitnud. jäin heaga kõige lõppu. sihtkoht oli teada ja siis oli hea vaikselt tüürida "objektile". sest tõesti, mina olin aeglane sõitja (esimest korda maanteel siis ka) ja samas oli hea näha et jälgiti ka minu sõitu, et kui väga kaugele jäi (möödasõidud jne), siis mõni võttis ka tempo alla ja ootas järgi :)

mumm
väike kuri mootorrattur
Kasutaja avatar

Mari Öö
Postitusi: 467
Liitunud: 01 Veebr 2004, 22:16
Asukoht: Tallinn-Tartu
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus #12 Postitas Mari Öö » 10 Mai 2004, 15:56

Intruder kirjutas:Meenutades...eelmisel aastal mariga juhtunud...kus kaks sassi ees hakkasid vajutama ja siis teised pressisid järgi...


meenutan siis jah: keerasime tanklast välja, üsna kohe oli kõigil 120 sees. mina jäin kuskile keskele ja tasapisi püüdsin tempos püsida, aga siuh ja siuh mindi mööda. keegi mind ei tundnud ja mina jälle ei teadnud, kuhu täpselt sõidetakse, nii pidingi kas järele pressima või koju tagasi keerama. see õhtu ei saanudki teisiti lõppeda, olen korduvalt mõelnud.

nüüd ei kipugi enam gängima, kruisin üksi või jürgi jawaga paaris. tundub kindlam, ja jawa 90-100 km/h pole midagi nii halba, et mul igav hakkaks.
Viimati muutis Mari Öö, 11 Jaan 2006, 21:02, muudetud 1 kord kokku.
If it wasn't for last minute, nothing would ever get done.
Kasutaja avatar

rolex
Postitusi: 240
Liitunud: 31 Jaan 2004, 04:05
Tsikkel: Suzuki 1400
Asukoht: Pärnumaa
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus #13 Postitas rolex » 10 Mai 2004, 20:54

Autode puhul on nagu rusikareegel, (mida autokoolis mainiti ja kehtib ka mootorratturite kohta) et hoia pikivahet, mida su spidomeeter näitab aga samas suuremad kolonnid veniks ikke kole pikaks. Ja nii pole seda ka mina järginud, õige ta on tagumist ratturit jälgida on hea. Mina olen sõitnud kolonnis ja õnneks sõbrad suhtuvad hästi ja kui kõige aeglasem liikleja pannakse mind tempot dikteerima. Kõrvuti sõites eelis on minu silmis see, et sa ei kaota tähelepanu mis üksi liigeldes tikub tekkima, teiseks võibolla see, et autod ei kasuta mind teepostina ja kui vastu tuleb masin siis ootavad su taga ja mööduvad alles siis kui vastutulev auto on möödunud (ei kehti teeltormajate kohta). Ja ALATI arvestame teeolusi, kui ikke ei kannata kõrvuti sõita siis ka ei sõida nii lihtne see ongi...
tasa ja targu
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2261
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Lugemata postitus #14 Postitas kris. » 10 Mai 2004, 21:59

Kiirusega jah selline lugu et lõppu tuleb panna kõige kiiremad, sest reaalses liikluses grupis püsimiseks peab viimane sõitja päris sagedasti esimesega võrreldes nii +30/+40 km/h sõitma. Ja kui sidevahendeid pole siis peab viimane mees vajadusel ka juhtoinani kimama ning peatumisvajadusest teavitama. Üldiselt esimesel ja viimasel hea kui omavaheline side toimib.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2179
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus #15 Postitas CB500 » 10 Mai 2004, 22:07

kris. kirjutas:Kiirusega jah selline lugu et lõppu tuleb panna kõige kiiremad, sest reaalses liikluses grupis püsimiseks peab viimane sõitja päris sagedasti esimesega võrreldes nii +30/+40 km/h sõitma. Ja kui sidevahendeid pole siis peab viimane mees vajadusel ka juhtoinani kimama ning peatumisvajadusest teavitama. Kris.


Kiiremad rattad sappa siis. Tulevikus peab hakkama kogunemiseks/startimiseks vähe rohkem aega varuma, - kõigepealt vaidlus teemal "kes on aeglane.." :lol:
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #16 Postitas piret » 09 Juun 2004, 20:52

Suure kambaga sõites on oht, et kogu seltskond ei püsi alati koos. Esimene ei jõua kogu aeg kõigi tsikleid peeglist kokku lugeda ja nii võib tekkida olukord, et saba ei tea kuhu pea läks... Selleks vaata alati peeglisse, kui sa tead, et keegi peab veel sinu taga sõitma ja tuleb pööramise koht, siis palun jää sinna ristmikule ootama, kuni sa oled veendund, et sinust tagapoololija on sind märganud. Kui sa jääd selletõttu eessõitvast pundist maha, siis pole ju midagi, sest ideaalis jälgis sind samamoodi sinust eespool sõitja ja ootab teid juba järgmise nurga peal järele. Jne jne.
Vahest sõidan ja teen asju.
Kasutaja avatar

attrs
Postitusi: 115
Liitunud: 05 Apr 2004, 22:26
Tsikkel: MT-03
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus #17 Postitas attrs » 10 Juun 2004, 03:02

Nõustun nõrgemate eeshoidmide mõttega. Ise 125-ese suzuki marauderi pääl kogenud, et palju lihtsam on selskonnas "malelauas" püsida, kui ees on kaks ratast nö. tuult murdmas. See aitab nõrgemal rattal tempot hoida, et ta kuhugi kaugustesse ära ei vajuks.
cz125->zid->minsk125->gz125->GS500E->paus 4a->zx636->paus 3a->MT-03
Kasutaja avatar

Pikk
Mode
Postitusi: 1365
Liitunud: 09 Mär 2004, 10:03

Lugemata postitus #18 Postitas Pikk » 10 Juun 2004, 09:43

Grupis sõitmiseks mõned näpunäited:

1. Reeglina moodustavad grupi ratturid, kelle kogunemiseks on teatav põhjus ja sõiduks eesmärk.

2. Esmalt valitakse grupi juht, tavaliselt kõige kogenum, kes tunneb teed, oskab kaarti lugeda ja on igas mõttes teistele heaks eeskujuks.

3. Pannakse paika kujund, kuidas sõidetakse (malelaud, teineteise taga, kõrvuti) siinkohal soovitav kasutatda malelaua kujundit, mis on kõige ohutum ja ka kõige ilusam vaadata. Malelaua kujundit kasutades peame aga silmas pidama paari momenti, mille vastu ei tohiks eksida:
a) esmane ja ka kõige olulisem, sõites malelaua kujundis ei tohi keegi kellegi kõrvale sõita, eessõitja kasutab kogu tee laiust enda äranägemise järgi, möödasõidud, ohtudest möödumine, pöörded jne.
b) eessõitja vastutab tagasõitja eest- ta peab peeglist jälgima tagumist ratturit vältimaks olukorda, kus taga on midagi juhtunud, käemärgid on edastatud kuid kolonni keskel tekib tõrge ja pool grupist sõidab edasi.

4. Lepitakse kokku sõidu marsruut, peatused ja käemärgid mida peavad kõik grupis sõitjad ALATI dubleerima (oht teel, keegi kolonni lõpust kadunud, pöörded, ok jne.) Käemärgid on meie liikluses veel suht tundmatu teema aga neid kasutama õppides mõistate, kui vajalikud nad on.

5. Probleem millega sageli maadeldakse on kiirus, et keegi ei hakkaks eespool kihutama või teistele vastuvõetamatult aeglaselt cruisima lepitakse kokku min. ja max kiirused mida ei ületata. See on väga tõhus vahend grupi koos hoidmiseks.

6. Grupis liikudes üks rattur teisest kunagi mööda ei sõida

7. Möödudes teel liiklevast aeglasemast liiklusvahendist sõidame mööda ühtlase kiirusega kuni möödumise manöövri lõpuni, olles vastassuunas kiirust ei vähenda, alati näita suunda

Kui kõik teineteisega arvestavad ei ole oluline kus keegi asetseb võimsamad rattad ees või taga, tähtsaim on kultuurne liiklemine
Pikivahed, üldine ratta tehniline seisukord, korralik varustus jne. See kõik on väga oluline turvaliseks ja meeldivaks sõiduks.

terv,
Kes mett teeb, see mett sööb!

QRX
Postitusi: 197
Liitunud: 02 Mär 2005, 16:24

Lugemata postitus #19 Postitas QRX » 03 Mär 2005, 13:21

Pundis sõites oleme kasutanud ohtlikemades olukordades näit. möödumised autodest, sellist skeemi, et grupijuht, kes omab ülevaadet vastu tulevatest liiklusvahenditest, alustab möödasõitu ja püsib vastassuunas niikaua, kuni on ohutu järgituleval grupil mööduda. On oluliselt parem jälgida grupijuhi ratast, kui punnitada pilku veel kaugemale, et näha, kes vastu tuleb. Kui ilmuvad vastutulevad sõidukid, läheb grupijuht oma sõidusuunda tagasi, viimane(sed) mööduja(d) jõuavad ohutult mööduda ja grupist keegi enam möödasõitu ei tee niikaua, kuni juht annab selleks märkku, st. läheb uuesti vastassuunda. toimib väga hästi grupis ˇa 20 ratast.

Terv.
Olavi

sys
Postitusi: 735
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:17
Tsikkel: Yamaha R6 "Raven"
Kontakt:

Lugemata postitus #20 Postitas sys » 09 Apr 2005, 03:41

Tundub, et seoses kevade tulekuga ja igasuguste grupiviisiliste liikumistega seoses on mõistlik see teema uuesti esile tuua...

Cowboy
Postitusi: 232
Liitunud: 30 Jaan 2005, 00:24

Ruhmasoidu soovitusi

Lugemata postitus #21 Postitas Cowboy » 03 Juul 2005, 15:43

http://www.magnaownersoftexas.org/formation.htm Grupis6idu soovitusi. General Group riding tips

Have a full tank before arriving at the departure point.
Tell the group leader if you have any special concerns, i.e. speed, sharp corners, etc.
Tell the group leader if you plan to leave the group before the destination. Also tell the persons riding in front and behind you so they don't think you are having a problem.

When a rider leaves the group while in staggered formation, the best way to compensate for the hole made my his absence is for each rider behind the missing bike to change lanes. Doing this eliminates passing in a single lane.
Tell the group leader if your bike has an unusually short fuel range or if your bladder has a short range.

It is not unusual to start out on a ride when it is fairly warm and have the temp cool down a lot before getting home. Riders often wear a light jacket because it felt fine at the time of departure and really be freezing after it got dark. This frequently happens on dinner rides.
When exiting a expressway, keep up the pace so the riders behind you aren't forced to slow down while still on the expressway and become a traffic hazard.

Soome keeles Jonoteoriaa - Neuvoja ryhmäajoon
http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html#koko
K6ik tahtsaim on kirjas koos piltide ja kaemarkide seletustega.. Kui rahvas vaid viitsib vaadata.

Asioita on mukava tehdä kavereiden kanssa yhdessä. Mikään ei lämmitä motoristin mieltä enemmän kuin useiden konepyörien jyrinä, paitsi ehkä vielä useampien moottorien murina. BajaHillin ryhmäajo-opas antaa ohjeita ja neuvoja turvallisen ja mukavan kokemuksen takaamiseksi. Ryhmäajo-opas on tarkoitettu sekä ryhmäajoon osallistuville että sellaista suunnittelevalle motoristille.

gustavson

Lugemata postitus #22 Postitas gustavson » 24 Juul 2005, 15:22

käemärgid mida peavad kõik grupis sõitjad ALATI dubleerima (oht teel, keegi kolonni lõpust kadunud, pöörded, ok jne.) Käemärgid on meie liikluses veel suht tundmatu teema aga neid kasutama õppides mõistate, kui vajalikud nad on.

Keegi teadjam võiks neid käemärke siin tutvustada. Parem oleks kui need oleks ühtsed, mitte nii et ühel grupil omad ja teistel jälle omad.

Jawagirl

Lugemata postitus #23 Postitas Jawagirl » 03 Aug 2005, 19:24

Et siis...mina nagu see algaja kellega peab grupis sõidus arvestama alati. Lugesin kõigi kommentaarid läbi. Väga õpetlik. Seda enam et minu sõidukiks on just Jawa ja varsti tuleb vist grupis sõit ette võtta. On kyll palju mida jälgida ja väike hirm on ka, nimelt et kas kõike korraga jõuabki :oops: . Üks mida ma kindlasti ei taha on rikkuda ära kellegi ratas, mis maksab minu omast kordi rohkem. Sellest ehk veelgi tähtsam on ilme mida pean nägema inimese näol kelle masina olen ära mõlkinud...veel hullem vanarauaks sõitnud...tean et minu masin pole just parim...kuid samas tean kui hindamatu ta mulle on. Katsun olla ettevaatlik ja järgida kõiki nõuandeid. Tänan teid kõiki. Ehk kunagi oskan siis ka ise nõu anda:)

Cowboy
Postitusi: 232
Liitunud: 30 Jaan 2005, 00:24

Lugemata postitus #24 Postitas Cowboy » 03 Aug 2005, 21:29

Jawagirl kirjutas:Et siis...mina nagu see algaja kellega peab grupis sõidus arvestama..

esialgu piisab kui jatad meelde et gaas ja pidurid on Sinu kates,
alati v6ib juba pidureid vajutada kui tunned et kiireks laheb.

Veel uuesti m6nda linki mis omakorda veel avanevad - faktid reaalsetest 6nnetustest - loe ka vas: Analyysi
http://www.motoristisurvival.fi/ Vaata AjoHanskassa - koolitus/turv 6petusi
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=1&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=3&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaa ... ka=2&sid=1
* http://www.motoristisurvival.fi/virtuaali/symbolit.html margid

http://www.bajahill.net/mpryhmaopas.html#kasimerkit Jonoteoriaa - Neuvoja ryhmäajoon
http://www.magnaownersoftexas.org/formation.htm Grupis6idu soovitusi.
http://www.mp69.fi/koulutus.html MP69 koolitus - vaata allpool koolitus pilte - klikk kuvia
http://www.motorrad-training.de.vu/ Treening, koolitus

http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=9799 biker.ee Kaega tervitamisest ning jalaga tanamisest
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=7849 biker.ee Tuledest ja vilgutamisest ning tanamisest
http://www.ononewheel.com/ Uhel rattal s6idu 6petus - siis kui oled piisavalt vilunud

http://www.initialridertraining.com/ eu treeningprogramm
http://www.bajahill.net/mponnettomuus1996-00.html 6nnetused, analyys 1996-2000a.
http://www.fema.kaalium.com/crashbarrier/index.html Fema 6nnetused ja turvalisusest teema

http://www.motorcycleattorneys.com/motorcycle-law.htm U.S. HELMET USE LAWS as of May 2002 §§
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1001
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: Dragstar
Kontakt:

Test

Lugemata postitus #25 Postitas Bladyhell » 30 Mai 2006, 15:35

Muide, grupisõidu kohta on ARK-il ka teooriaeksamiks paar küsimust välja mõteldud. Oli au just mõni aeg tagasi neile õigesti vastata 8)
Yamaha XVs 1100A Dragstar

kristox

Lugemata postitus #26 Postitas kristox » 24 Juul 2006, 20:22

gustavson kirjutas:Keegi teadjam võiks neid käemärke siin tutvustada. Parem oleks kui need oleks ühtsed, mitte nii et ühel grupil omad ja teistel jälle omad.


Käemärkidest niipalju, et rohkem kui ametlikud pöörded+stopp ma varem ei teadnud, kuid ilma raadiota esimest korda pikal reisil käies sai jalgratast leiutatud ning mõned lihtsad avastatud. Kõige tihemini leidsid kasutust:

    * peatume urineerimiseks: paaniline osutamine vastavale organile.
    * sa oled valus m**n: osutamine kaassõitjale ning seejärel organile
    * teel on politsist: teed "sarvi"
    * tähelepanu juhtimine möödutud naisolevusele: käemärk volüümika rinnapiirkonna tähistamiseks + vana hea käemärk eneserahuldamise jäljendamiseks

On teil ehk veel midagi olulist kasutusel?
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1418
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Kontakt:

Lugemata postitus #27 Postitas 417 » 24 Juul 2006, 20:44

keskmise sõrme näitamine - avaldad pahameelt
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Kasutaja avatar

Märkö
Postitusi: 139
Liitunud: 05 Dets 2004, 14:24
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus #28 Postitas Märkö » 24 Juul 2006, 21:16

Pahameelt avaldab ka mingi mõttetu paugutamine keset ööd ;)
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1418
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Kontakt:

Lugemata postitus #29 Postitas 417 » 07 Aug 2006, 22:14

Sharpshooter kirjutas:Pahameelt avaldab ka mingi mõttetu paugutamine keset ööd ;)

ega sa õllemotole vihja
Hälvik mootorratturhiir Zamundast

[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist