Ratta arvelevõtt, kes oskab aidata?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Ratta arvelevõtt, kes oskab aidata?
Lugu järgmine, ratas korealane (Kymco) aastast 98 ja esimene Eestis, ARK ei võta arvele, nõuab piduri ja heitgaasitesti, mida Eestis ei ole võimalik teha. Suhtumine oli pehmelt öelddes tõrjuv, kui uurisin mis edasi teha. Ainus soovitus oli et sõida Soome ja tee seal. Kes oskab nõu anda?
Nõuanne mis viib ratta registrisse ilma megakulutusteta toob endaga kaasa korraliku kvantumi õlut
Profa
Nõuanne mis viib ratta registrisse ilma megakulutusteta toob endaga kaasa korraliku kvantumi õlut
Profa
Ehh.. see, kas ratas on esimene Eestis või mitte, ei oma mingit tähtsust. Peale 1. jaanuari 1998 esmakasutusele võetud kulguri juures on oluline, et tal oleks Euroopa tüübikinnitus. Kui seda pole, siis ainus ametlik võimalus seda ratast arvele saada on teha üksikkorras katsetused. Lähim aktsepteeritav labor asub tõepoolest Soomes ja tegevus läheb maksma korraliku hunniku öirosid.vastav seadusakt
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Selles mõttes esimene et sellise tootja ja sellist marki siklit eestis rohkem ei ole. Loen siin usinasti seadust ja avastasin et kui Saksamaal tal tüübikoos oli siis eesti peab seda tunnustama. Igatahes tahan sõita ja minust saab ora ARK-i perses Naljakas on ka see et seaduse mõte oleks ju eestit puhas ja saastavaba hoida, aga see sisuline külg ei huvita kedagi, tulgu summist või ipriiti, transiitnumbriga võib sõita ikka. peaks mureliku näoga ARK-i minema ja ütlema et näed, sõidan siin, aga kahtlustan et saastan õhku rohkem kui lubatud, kontrollige palun, ei tea mis nad siis teevad?
Loe nüüd palun seda dokumenti, mille lingi ma panin.
Erilist tähelepanu pööra parahrahv 4, lg2,4,5 ja 7.
Lõige 7 ütleb meile seda:
(7) Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis tunnustatakse selle riigi riiklikku tüübikinnitust ulatuses, mis vastab määruse nõuetele.
Mis minu arusaamist mööda tähendab, et kui asi on Saksas arvel olnud, siis tunnustatakse Saksa tüübikinnitust selles osas, mis vastab Eesti nõuetele. Ehk ei tunnustata seda osa, milles Eesti nõuded on karmimad kui Saksa omad. Kas ja mis täpsemalt, on võimatu öelda, teadmata täpsemalt Saksa tüübikinnituse sisu ja norme.
Ehk, maakeeles öeldes on sul vaja leida selle riista Saksa tüübikinnituse dokumentatsioon ja visata see ARKile hambasse närimiseks. Selle põhjal nemad otsustavad, kas Saksa tüübikinnitus on piisavalt karm ja detailne, et sobib ka Eesti seadustesse. Ma _oletan_, et on, vähemalt suuremas osas. Sel juhul sa pääseksid laborikatsetustest, või vähemalt suuremast osast neist.
Kuidas sa Saksa tüübikinnituse dokumendid hangid, mina ei tea... mingist Saksa TÜV-organisatsioonist vms-st, valmistaja käest või krt teab kust. Need peavad olema ilmselt suht ametlikult väljastatud, et meie ARKile sobiks.
Üks asi veel - kui meie ARKiga asju ajad, siis minu arusaamist mööda palju madalamal tasemel kui Tallinna ARKi tehnoosakonna juhatajaga ei ole üldse mõtet rääkida. Muu seltskond (eriti maakondades) ei saa lihtsalt aru, millest jutt. Või siis ei taha saada.
Edit: jõudsid juba ise vahepeal tõele lähedale
Erilist tähelepanu pööra parahrahv 4, lg2,4,5 ja 7.
Lõige 7 ütleb meile seda:
(7) Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis tunnustatakse selle riigi riiklikku tüübikinnitust ulatuses, mis vastab määruse nõuetele.
Mis minu arusaamist mööda tähendab, et kui asi on Saksas arvel olnud, siis tunnustatakse Saksa tüübikinnitust selles osas, mis vastab Eesti nõuetele. Ehk ei tunnustata seda osa, milles Eesti nõuded on karmimad kui Saksa omad. Kas ja mis täpsemalt, on võimatu öelda, teadmata täpsemalt Saksa tüübikinnituse sisu ja norme.
Ehk, maakeeles öeldes on sul vaja leida selle riista Saksa tüübikinnituse dokumentatsioon ja visata see ARKile hambasse närimiseks. Selle põhjal nemad otsustavad, kas Saksa tüübikinnitus on piisavalt karm ja detailne, et sobib ka Eesti seadustesse. Ma _oletan_, et on, vähemalt suuremas osas. Sel juhul sa pääseksid laborikatsetustest, või vähemalt suuremast osast neist.
Kuidas sa Saksa tüübikinnituse dokumendid hangid, mina ei tea... mingist Saksa TÜV-organisatsioonist vms-st, valmistaja käest või krt teab kust. Need peavad olema ilmselt suht ametlikult väljastatud, et meie ARKile sobiks.
Üks asi veel - kui meie ARKiga asju ajad, siis minu arusaamist mööda palju madalamal tasemel kui Tallinna ARKi tehnoosakonna juhatajaga ei ole üldse mõtet rääkida. Muu seltskond (eriti maakondades) ei saa lihtsalt aru, millest jutt. Või siis ei taha saada.
Edit: jõudsid juba ise vahepeal tõele lähedale
Eurokinnitatud sõiduk ju
Jään huviga jälgima asjade edasist kulgu.
Äkki ARK tegelased langesid oma rutiini küüsi. Kas juhtisid tähelepanu, et eurokinnitus on olemas?
Juhtub igasuguseid asju - minul näiteks oleks ettevõttele liisitud auto regamata jäänud, kuna üks arkivana mõtles üle oma võimete ja avastas, et aktsiaselts ei saa roolis (rentnik) olla ja hansaliising on oma dokid valesti teinud Jooksin pool päeva enne kui asja korda sain ( poldki midagi viga ju ) ja olin juba valmis mõrvama hakkama .
Äkki sul sama jama, keegi pingutas üle oma ajupotensiaali.
Jään huviga jälgima asjade edasist kulgu.
Äkki ARK tegelased langesid oma rutiini küüsi. Kas juhtisid tähelepanu, et eurokinnitus on olemas?
Juhtub igasuguseid asju - minul näiteks oleks ettevõttele liisitud auto regamata jäänud, kuna üks arkivana mõtles üle oma võimete ja avastas, et aktsiaselts ei saa roolis (rentnik) olla ja hansaliising on oma dokid valesti teinud Jooksin pool päeva enne kui asja korda sain ( poldki midagi viga ju ) ja olin juba valmis mõrvama hakkama .
Äkki sul sama jama, keegi pingutas üle oma ajupotensiaali.
Viimati muutis spinna, 20 Mai 2004, 11:04, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
lisan veel igaksjuhuks ühe uduse foto eestis täitsa vabalt ringisõitvast ja esindusest ostetud Kymcost http://www.biker.ee/pics/6/bik_gal_109.jpg
motopaks
motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Nojah, samas meenub selline lugu - tuttav soomlane lasi HelkamaEesti meestel endale Mitsu Pajero moosida. Siis läks ja ostis selle Soome Helkamast ära, pani Soome ajutised nr külge ja sõitis Eestis. Seejärel aga võttis aasta hiljem Eesti registrisse arvele ja BINGO ! pidi esitama selle auto kohta käiva EUROtüübikinnituse. See, et kõik Eesti Helkama poolt müüdud samad autod faktiliselt tulidki Soome Helkamast niikuinii, ei lugenud. Seaduse värk Millegipärast oli see paber talle koos autoga kohe kaasa antud ( ostes seletas kohe ära, et läheb välismaale ja ajutised nr paneb külge jne)Motopaks kirjutas:lisan veel igaksjuhuks ühe uduse foto eestis täitsa vabalt ringisõitvast ja esindusest ostetud Kymcost http://www.biker.ee/pics/6/bik_gal_109.jpg
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kui sellel aparaadil ON euro tüübikinnitus, siis pole üldse millestki rääkida. Ja see info (EU tüübikinnituste list) peaks AFAIK olema tänapäeval olemas igas ARKis, pole muud kui arvele marss.
Kogu kamm hakkab ikka ja alles siis, kui EU tüübikinnitust pole ja asi on uuem kui 1.1.98. See, et ta Saksas arvel oli, ei tähenda, et tal on EU tüübikinnitus (võis olla vabalt Saksa riiklik või ka seal üksikkorras kinnitatud, kui neil selline variant on). See, et Eestis on Kymcol esindus ja mõnel Kymcol on EU tüübikinnitus, ei loe ka mitte mõmmigi. Tüübikinnitus väljastatakse ikka konkreetsele mudelile ja modifikatsioonile, oluline on, et sellel konkreetsel mudelil/modifikatsioonil oleks tüübikinnitus.
Kogu kamm hakkab ikka ja alles siis, kui EU tüübikinnitust pole ja asi on uuem kui 1.1.98. See, et ta Saksas arvel oli, ei tähenda, et tal on EU tüübikinnitus (võis olla vabalt Saksa riiklik või ka seal üksikkorras kinnitatud, kui neil selline variant on). See, et Eestis on Kymcol esindus ja mõnel Kymcol on EU tüübikinnitus, ei loe ka mitte mõmmigi. Tüübikinnitus väljastatakse ikka konkreetsele mudelile ja modifikatsioonile, oluline on, et sellel konkreetsel mudelil/modifikatsioonil oleks tüübikinnitus.
-
Teema algataja
Tegin ARK-i avaliku teabe nõude, mida nad täpselt soovivad ja keda üldse aktsepteerivad, nad ju peavad teadma mis kujul nad dokumente tehavad, vastasel juhul ma ütlen et mul on tuttav sertifitseeritud vend Kuala Lumpuris kes asja odavalt ära teeb ja kui ARK ei oska ütelda milline see dokument peab välja nägema võib selle ju idee järgi trollipileti tagaküljele ise kirjutada et brakes-ok ja gas-ok
-
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.