Ratta arvelevõtt, kes oskab aidata?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Profa

Ratta arvelevõtt, kes oskab aidata?

Lugemata postitus Postitas Profa »

Lugu järgmine, ratas korealane (Kymco) aastast 98 ja esimene Eestis, ARK ei võta arvele, nõuab piduri ja heitgaasitesti, mida Eestis ei ole võimalik teha. Suhtumine oli pehmelt öelddes tõrjuv, kui uurisin mis edasi teha. Ainus soovitus oli et sõida Soome ja tee seal. Kes oskab nõu anda?
Nõuanne mis viib ratta registrisse ilma megakulutusteta toob endaga kaasa korraliku kvantumi õlut :lol: :lol:
Profa
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Soomes pead käima tõesti, kuna seal on lähim serditud labor, mis sul antud testid ka läbi viib. Asi maksab nii 2000-3000 euri. Enne ratta ostu ei uurinud, kas üldse saab arvele või mitte? Eksootiliste asjade puhul tuleks seda alati teha, et ennetada ebameeldivaid üllatusi.

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Ehh.. see, kas ratas on esimene Eestis või mitte, ei oma mingit tähtsust. Peale 1. jaanuari 1998 esmakasutusele võetud kulguri juures on oluline, et tal oleks Euroopa tüübikinnitus. Kui seda pole, siis ainus ametlik võimalus seda ratast arvele saada on teha üksikkorras katsetused. Lähim aktsepteeritav labor asub tõepoolest Soomes ja tegevus läheb maksma korraliku hunniku öirosid.vastav seadusakt

Teema algataja
Profa

Lugemata postitus Postitas Profa »

Nujah, selle peale ei tulnud, kuna asi oli Saksas kenasti arvel, ei tea kas Saksa või Soome ARK-i pöördumisest oleks abi?
Profa
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3132
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

mis mõttes ta esimene on?

Teema algataja
Profa

Lugemata postitus Postitas Profa »

Selles mõttes esimene et sellise tootja ja sellist marki siklit eestis rohkem ei ole. Loen siin usinasti seadust ja avastasin et kui Saksamaal tal tüübikoos oli siis eesti peab seda tunnustama. Igatahes tahan sõita ja minust saab ora ARK-i perses :lol: Naljakas on ka see et seaduse mõte oleks ju eestit puhas ja saastavaba hoida, aga see sisuline külg ei huvita kedagi, tulgu summist või ipriiti, transiitnumbriga võib sõita ikka. peaks mureliku näoga ARK-i minema ja ütlema et näed, sõidan siin, aga kahtlustan et saastan õhku rohkem kui lubatud, kontrollige palun, ei tea mis nad siis teevad?

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Loe nüüd palun seda dokumenti, mille lingi ma panin.
Erilist tähelepanu pööra parahrahv 4, lg2,4,5 ja 7.
Lõige 7 ütleb meile seda:
(7) Kui sõiduk on vahetult enne sõiduki Eestisse sissetoomist kantud Euroopa Liidu liikmesriigi registrisse, siis tunnustatakse selle riigi riiklikku tüübikinnitust ulatuses, mis vastab määruse nõuetele.

Mis minu arusaamist mööda tähendab, et kui asi on Saksas arvel olnud, siis tunnustatakse Saksa tüübikinnitust selles osas, mis vastab Eesti nõuetele. Ehk ei tunnustata seda osa, milles Eesti nõuded on karmimad kui Saksa omad. Kas ja mis täpsemalt, on võimatu öelda, teadmata täpsemalt Saksa tüübikinnituse sisu ja norme.
Ehk, maakeeles öeldes on sul vaja leida selle riista Saksa tüübikinnituse dokumentatsioon ja visata see ARKile hambasse närimiseks. Selle põhjal nemad otsustavad, kas Saksa tüübikinnitus on piisavalt karm ja detailne, et sobib ka Eesti seadustesse. Ma _oletan_, et on, vähemalt suuremas osas. Sel juhul sa pääseksid laborikatsetustest, või vähemalt suuremast osast neist.

Kuidas sa Saksa tüübikinnituse dokumendid hangid, mina ei tea... mingist Saksa TÜV-organisatsioonist vms-st, valmistaja käest või krt teab kust. Need peavad olema ilmselt suht ametlikult väljastatud, et meie ARKile sobiks.
Üks asi veel - kui meie ARKiga asju ajad, siis minu arusaamist mööda palju madalamal tasemel kui Tallinna ARKi tehnoosakonna juhatajaga ei ole üldse mõtet rääkida. Muu seltskond (eriti maakondades) ei saa lihtsalt aru, millest jutt. Või siis ei taha saada.

Edit: jõudsid juba ise vahepeal tõele lähedale
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

minuarust on Kymco'l isegi esindus eestis. Kas sealt ei saa mingit abi? Räägi mis Kymco se sul selline on?

terv.

motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Eurokinnitatud sõiduk ju :?
Jään huviga jälgima asjade edasist kulgu.
Äkki ARK tegelased langesid oma rutiini küüsi. Kas juhtisid tähelepanu, et eurokinnitus on olemas?
Juhtub igasuguseid asju - minul näiteks oleks ettevõttele liisitud auto regamata jäänud, kuna üks arkivana mõtles üle oma võimete ja avastas, et aktsiaselts ei saa roolis (rentnik) olla ja hansaliising on oma dokid valesti teinud :wack: Jooksin pool päeva enne kui asja korda sain ( poldki midagi viga ju ) ja olin juba valmis mõrvama hakkama :lol: .
Äkki sul sama jama, keegi pingutas üle oma ajupotensiaali.
Viimati muutis spinna, 20 Mai 2004, 11:04, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

lisan veel igaksjuhuks ühe uduse foto eestis täitsa vabalt ringisõitvast ja esindusest ostetud Kymcost :D http://www.biker.ee/pics/6/bik_gal_109.jpg


motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Motopaks kirjutas:
lisan veel igaksjuhuks ühe uduse foto eestis täitsa vabalt ringisõitvast ja esindusest ostetud Kymcost :D http://www.biker.ee/pics/6/bik_gal_109.jpg
Nojah, samas meenub selline lugu - tuttav soomlane lasi HelkamaEesti meestel endale Mitsu Pajero moosida. Siis läks ja ostis selle Soome Helkamast ära, pani Soome ajutised nr külge ja sõitis Eestis. Seejärel aga võttis aasta hiljem Eesti registrisse arvele ja BINGO ! pidi esitama selle auto kohta käiva EUROtüübikinnituse. See, et kõik Eesti Helkama poolt müüdud samad autod faktiliselt tulidki Soome Helkamast niikuinii, ei lugenud. Seaduse värk :? Millegipärast oli see paber talle koos autoga kohe kaasa antud ( ostes seletas kohe ära, et läheb välismaale ja ajutised nr paneb külge jne)
Suzuki GSX 750 Inazuma

ollo
Postitusi: 285
Liitunud: 23 Apr 2004, 11:31
Asukoht: Tln

Lugemata postitus Postitas ollo »

Kui sellel aparaadil ON euro tüübikinnitus, siis pole üldse millestki rääkida. Ja see info (EU tüübikinnituste list) peaks AFAIK olema tänapäeval olemas igas ARKis, pole muud kui arvele marss.

Kogu kamm hakkab ikka ja alles siis, kui EU tüübikinnitust pole ja asi on uuem kui 1.1.98. See, et ta Saksas arvel oli, ei tähenda, et tal on EU tüübikinnitus (võis olla vabalt Saksa riiklik või ka seal üksikkorras kinnitatud, kui neil selline variant on). See, et Eestis on Kymcol esindus ja mõnel Kymcol on EU tüübikinnitus, ei loe ka mitte mõmmigi. Tüübikinnitus väljastatakse ikka konkreetsele mudelile ja modifikatsioonile, oluline on, et sellel konkreetsel mudelil/modifikatsioonil oleks tüübikinnitus.

Teema algataja
Profa

Lugemata postitus Postitas Profa »

Tegin ARK-i avaliku teabe nõude, mida nad täpselt soovivad ja keda üldse aktsepteerivad, nad ju peavad teadma mis kujul nad dokumente tehavad, vastasel juhul ma ütlen et mul on tuttav sertifitseeritud vend Kuala Lumpuris kes asja odavalt ära teeb ja kui ARK ei oska ütelda milline see dokument peab välja nägema võib selle ju idee järgi trollipileti tagaküljele ise kirjutada et brakes-ok ja gas-ok :lol:

Teema algataja
Profa

Lugemata postitus Postitas Profa »

Nonii, avaliku teabe nõude peale helistas täna ARK-i teh osakonna juhataja ise ja uuris asja. Lubas ise tegaleda probleemiga, eks näis, aga igatahes esimene normaalne inimene ARK-is kelle jutt ei olnud tõrjuv vaid kes tundus aidata tahtvat.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”