Kütus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
gsx600

Kütus

Lugemata postitus Postitas gsx600 »

Küsimus selline?ON kasutatakse põhiliselt koguaeg, RES kui minnakse tankima aga PRI;;;;;.Kas PRi annab rohkem kütust peale .Olge head seletage mulle selle põhimõte lahti.
Jään ootama..
(tegemist on suzuki gsx600 f)

Teema algataja
Credo

Lugemata postitus Postitas Credo »

PRI asend laseb sul kogu kaadervärgi benast tühjaks. teatud tingimustel võid sellega mootorile palju halba teha.
minu mäletamist mööda kasutatakse seda siis kui teatud tehnilistel põhjustel on vaja kogu bena kätte saada. aga seda siis töökojas mitte maantee peal.
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Credo on siin asjast natuke traagilise pildi maalinud. :) Kui kraan on "PRI" (ehk siis "prime") asendis ja karpade nõelklapid peavad, siis ei juhtu miskit hullu. Kui nõelklapp ei pea, ujutab karpad (ja silindrid) üle ning on suhtkoht tõenäoline, et bentsu hakkab karpade õhutusvoolikust välja jooksma. Kuigi - selge on ka see, et kui nõelklapid ei pea, võib eelkirjeldatu juhtuda ka kraani "ON"-asendis, aga seda siis ainult mootori töötades, sest mootori vaakumiga avatakse kraanis klapp, mis bentsu kraanist läbi jooksma päästab.
Prime-asendit tasub kasutada enne käivitamist või käivitamise ajal sellisel juhul kui tsikkel on kaua seisnud (osa bentsu on karpade tuulutusvoolikute kaudu aurustunud) või on karpad ennemalt tulnud tühjaks lasta. "PRI"-asendis kukub siis bents ka seisva mootori puhul sirgelt kraanist läbi kui "ON"-asendis ei tee ta seda mitte.

terv, sokk

Teema algataja
gsx600

Lugemata postitus Postitas gsx600 »

tore nüüd sian aru ,milles point
Kasutaja avatar

tp
Postitusi: 37
Liitunud: 10 Apr 2006, 19:18
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas tp »

kas kogu see jutt käib ka KLE500 kohta ? seal on ka PRI, RES ja ON (mida mina siiani NO'ks pidasin :oops: )
ja mida see RES siis ikkagi teeb ?
Kasutaja avatar

westel
Postitusi: 559
Liitunud: 02 Juun 2004, 09:49
Asukoht: Kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas westel »

REServiga tuleb sul ilusasti paagi põhjast see sodi ka karpadesse :wink:
ON -iga paaki päris tühjaks sõita ei saa aga RES on see võimalik :)

davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

PRI asend: Kütusekraan on koguaeg avatud. Vajalik kasutada siis kui ratas on väga pikalt seisnud või külili olnud ja karpad bensiinist tühjad.
ON: Tavaasend, töötava mootori vaakumiga avatakse bensiini pealevool, muul ajal ei tule ega ei tohi tulla sealt midagi.
RES: Kui paak hakkab tühjaks saama ja ON asendsis enam bensiini kätte ei saa keera kraan sinna asendisse ja nüüd võetakse paagist kõik kütus lõpuni ära. REServi on tavaliselt oma 50km veel, lähimasse bensukasse jõuab kindalsti.

Teema algataja
kristiin

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas kristiin »

Ma ka ei saanud pärishästi aru, mis see PRI on.
Nüüd siis midagi selgem.
Aga jama on ikkagi..
Mul ratas ei käivitu ON'i peal.
RES'ervi pole proovinud, aga PRI peal läheb hästi.
Ratas ei ole seisnud. Sõidan piisavalt.
Kas äkki on kütust vähe sees või on mingi muu jama?
Kas muidu PRI asendis sõidab ka paagi tühjaks?
Ja kas ma võin kraani asendit muuta mootori töö ajal? (siiski algaja)

Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

kristiin kirjutas:

Ma ka ei saanud pärishästi aru, mis see PRI on.
Nüüd siis midagi selgem.
Aga jama on ikkagi..
Mul ratas ei käivitu ON'i peal.
RES'ervi pole proovinud, aga PRI peal läheb hästi.
Ratas ei ole seisnud. Sõidan piisavalt.
Kas äkki on kütust vähe sees või on mingi muu jama?
Kas muidu PRI asendis sõidab ka paagi tühjaks?
Ja kas ma võin kraani asendit muuta mootori töö ajal? (siiski algaja)

PRI asendiga sõidad paagi tühjaks jah. Ja kui ON asendis käima ei lähe, siis on küstust vähen kui see ON'i piir. Loomulikult ei saa välistada ka mingit tehnilist probleemi. Kas siis töötab ON asendis ka kui oled ratta PRI asendis käima saanud?
Asendit võid mootori töötamise ajal vahetada.

motokas

Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6615
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas yeekim »

a) Kraani membraan tuksis!
b) karpast tulev vaakum voolik umbes (vähetõenäoline) või katki/lahti kuskilt.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas romulus »

Kui PRI peal on pidevalt, ka seisva mootoriga, siis on võimalus, et võid üks hommik avastada, et rattal on paak tühjaks jooksnud läbi karpade. Kui sul uut membraani vaja siis anna teada, ma vahetasin endal uue vastu ära aga tegelikult polnud vanal ka midagi häda. Terve uue paranduskomplekti saad wemoto.com lehelt tellida.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23

Teema algataja
kristiin

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas kristiin »

Käima ei lähe ei ON asendis ega RES asendis.
PRI'ga läheb käima ja sõidab.
Sõitsin just koju ja kui mootor soe, siis läheb käima ka RES ja ON'i peal.
Mis jama võib olla siis? ..kui on midagi..


proton
Postitusi: 152
Liitunud: 07 Mai 2004, 13:38

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas proton »

Kui RES jaON ei tööta kumbki ja töötab PRI-ga siis võib viga otsida kraanist ja kraani külge minevast vaakumvoolikust.

Peale sõitu läheb igas asendis käima, kuna bensiin on karpades. Proovi peale PRI-ga sõitu keerata RES peale ja siis veel sõita ja vaata kas sureb välja või mitte.

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Kraani vaakumklapp ei avane, vaata kas vaakumvoolikud lähevad mootorist klappi ja sealt kraani, arvatavasti on vaakumklapp kinni paakunud või ei saa vaakumit.

PiltPilt

Huck
Postitusi: 181
Liitunud: 17 Okt 2006, 11:44
Tsikkel: zr550 "Zephyr"
Asukoht: Tln-Kur
Kontakt:

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas Huck »

Endal oli nii, et suvel kuumaga läks vaakumvoolik niipalju pehmemaks, et sujuva painde asemel murdis mõlki ning oligi kinni. Paar päeva sõitsin pri peal ja kirusin, et mis nüüd :wack:

Puud hüppavad teele väliskurvist!
Kawa zr550 "Zephyr", Honda CBR1000f "Hurricane"

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Nagu eespool öeldud: kas kraanis membraaniga mingi jama (kinni või katki või kiilub see vaakumklapp ise tervikuna kinni) või on vaakumvoolik üldse kraani külge ühendamata või katki. Võta kraan maha ja muugi lahti - selle vea tuvastamiseks pole erilist teadust tarvis. Jõudu.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Teema algataja
kristiin

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas kristiin »

Jah, oligi kraani vaakumvoolik lahti.
Aitäh mehed.


Teema algataja
kristiin

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas kristiin »

Aga kui päev otsa seisnud on, siis läheb ikka ainult PRI peal käima. :? Voolik on nüüd korralikult ära ühendatud ja värki..
On see OK?


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kütus

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

On's karburaatorite ujukikambrite tühjenduskruvid ikka kinni korralikult ja tihendid seal ka korras? Kui ei, võivad viimased tühjaks imbuda ja käivitades võtab aega, enne, kui uus bens kohale jõuab. Sest ON asendi puhul avaneb kraan vaakumi toimel alles käivitades. PRI puhul on ta kogu aeg lahti.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”