Näpunäiteid ja kogemusi turvaliseks liiklemiseks mootorrattaga...?!
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Näpunäiteid ja kogemusi turvaliseks liiklemiseks mootorrattaga...?!
Tervitus!
Olen ise siin ja ka mootorratta seljas suht algaja tegelane ning kindlasti on teisigi minutaolisi moototrrattureid lugemas-uudistamas.
Seoses -aff-'i laksuga tekkis mõte, et ehk oleks vanematel ja kogenenumatel sõitjatel üht-teist õpetada/pajatada seoses võimalike tehniliste probleemidega, mis võivad ette tulla sõidu ajal ning põhjustada õnnetuse. Samuti võiks siia kirja panna enim tehtud/tehtavad sõiduvead. Samas muidugi näpunäiteid nende vigade ärahoidmiseks ning võimalikud käitumised mingis situatsioonis. Kindlasti on parim õpetaja elu e. sõit mootorrattaga ise aga kindlasti on ka teiste vigadest ja näpunäidetest midagi õppida.
Teema ei ole mitte halbade mälestuste taaselustamiseks või kellegi sõidukogemuste uurimiseks... Lihtsalt talv ja halvad ilmad tulekul ning seega ka sõidutingimused raskemad.
Kaastunne -aff-'ile ja jõudu taastamisel! ...ei kujuta ette kuidas veel terve oled...
Ette tänades algaja Andyvana
Olen ise siin ja ka mootorratta seljas suht algaja tegelane ning kindlasti on teisigi minutaolisi moototrrattureid lugemas-uudistamas.
Seoses -aff-'i laksuga tekkis mõte, et ehk oleks vanematel ja kogenenumatel sõitjatel üht-teist õpetada/pajatada seoses võimalike tehniliste probleemidega, mis võivad ette tulla sõidu ajal ning põhjustada õnnetuse. Samuti võiks siia kirja panna enim tehtud/tehtavad sõiduvead. Samas muidugi näpunäiteid nende vigade ärahoidmiseks ning võimalikud käitumised mingis situatsioonis. Kindlasti on parim õpetaja elu e. sõit mootorrattaga ise aga kindlasti on ka teiste vigadest ja näpunäidetest midagi õppida.
Teema ei ole mitte halbade mälestuste taaselustamiseks või kellegi sõidukogemuste uurimiseks... Lihtsalt talv ja halvad ilmad tulekul ning seega ka sõidutingimused raskemad.
Kaastunne -aff-'ile ja jõudu taastamisel! ...ei kujuta ette kuidas veel terve oled...
Ette tänades algaja Andyvana
Ega mingit 100% toimivat turvalise liiklemise valemit polegi, vähemalt mina küll ei tea ühtegi.. kõige turvalisem on vist üldse mitte liikuda
Ja tehnilise rikke vastu pole ka mitte keegi 100% kaitstud, sõltumata liikumisvahendist.
Üks mida soovitaks on võimaluse korral minna kevadel moto survivalile mida EMMK korraldab koostöös soomlastega, ma ei sõida esimest suve, aga õppida oli ikkagi väga palju, -just seda turvalist liiklemist mootorrattaga õpite seal:
- mootorratturi õiget sõiduasendit
- õigesti ratast hargile tõmbama
- õigesti aeglaselt sõitma
- paremini ussi sõitma
- paremini pidurdama
- paremini tagasipööret tegema
- õigesti/paremini ootamatu takistuse eest põikamist
- ratta tõstmist
- jne.. jne. Koolitajad on väga lahedad ja aeg läheb lennates.
Seda kõike harjutatakse loomulikult oma rattaga.
Üks mida koolitajad pidevalt rõhutasid on õieti vaatamine, s.t olukorra jälgimine, näiteks linnas sõites ära jälgi ainult enda ees olevat (ja järgmist) autot, vaid katsu vaadata nii kaugele kui näed.. olen ise seda üritanud meeles hoida ja vahel olen märganud mingit jama ja pidurdanud juba varem kui minu ees sõitev auto.
Me peame ju olema tähelepanelikumad, sest autojuhid ei võta meid kui omasugust..
p.s. soomlaste kommentaar oli selle kohta "autoilijat ovat idooteja.." irw..
Ja tehnilise rikke vastu pole ka mitte keegi 100% kaitstud, sõltumata liikumisvahendist.
Üks mida soovitaks on võimaluse korral minna kevadel moto survivalile mida EMMK korraldab koostöös soomlastega, ma ei sõida esimest suve, aga õppida oli ikkagi väga palju, -just seda turvalist liiklemist mootorrattaga õpite seal:
- mootorratturi õiget sõiduasendit
- õigesti ratast hargile tõmbama
- õigesti aeglaselt sõitma
- paremini ussi sõitma
- paremini pidurdama
- paremini tagasipööret tegema
- õigesti/paremini ootamatu takistuse eest põikamist
- ratta tõstmist
- jne.. jne. Koolitajad on väga lahedad ja aeg läheb lennates.
Seda kõike harjutatakse loomulikult oma rattaga.
Üks mida koolitajad pidevalt rõhutasid on õieti vaatamine, s.t olukorra jälgimine, näiteks linnas sõites ära jälgi ainult enda ees olevat (ja järgmist) autot, vaid katsu vaadata nii kaugele kui näed.. olen ise seda üritanud meeles hoida ja vahel olen märganud mingit jama ja pidurdanud juba varem kui minu ees sõitev auto.
Me peame ju olema tähelepanelikumad, sest autojuhid ei võta meid kui omasugust..
p.s. soomlaste kommentaar oli selle kohta "autoilijat ovat idooteja.." irw..
Samuti võiks siia kirja panna enim tehtud/tehtavad sõiduvead. Samas muidugi näpunäiteid nende vigade ärahoidmiseks ning võimalikud käitumised mingis situatsioonis. Kindlasti on parim õpetaja elu e. sõit ise aga kindlasti on ka teiste vigadest ja näpunäidetest midagi õppida.
Mina olen peale moto survivali hakanud rohkem tagapidurit kasutama, kui enne kasutasin 85-90% juhtudel ainult esipidurit siis nüüd ikka aitan päris tihti tagumisega juurde. Libedatel kasutan ka rohkem tagumist, kui tagumine läheb plokki (=külg hakkab ette minema!) siis on ehk ikka mingi võimalus püsti jääda.. aga kui esimene läheb plokki ja seda mitte täiesti otse sõites... no seda ma ei taha
Kusjuures aegalasel sõidul (parklas näiteks) pole esipidurit mõtet kasutada, tagumisest piisab täiesti, esimene on siis isegi liiga äkiline, -olen näinud kuidas kiirusel nn. "enne peatumist" liiga järsult esipidurit tõmmati ja hekte pärat oli ratas külili, -lihtsalt ratas jäi KOHE seisma aga kuna oli veel väike hoog siis ratta raskuskese läks paigast nii et juht enam ei jõudnud hoida.
Kuna sügis ehk libe ja vihmane aeg on praktiliselt käes, tuletan meelde et vihmaga tuleb eriti ettevaatlik olla:
- trammiteedel, eriti nendel kus mingised kummimatid rööpa kõrval on (nagu Tallinnas vabaduse platsil, -väga libe )
- raudteedel a´la järvevana oma (viltused rööpad)
- kanalisatsiooni luukidel
Mina olen peale moto survivali hakanud rohkem tagapidurit kasutama, kui enne kasutasin 85-90% juhtudel ainult esipidurit siis nüüd ikka aitan päris tihti tagumisega juurde. Libedatel kasutan ka rohkem tagumist, kui tagumine läheb plokki (=külg hakkab ette minema!) siis on ehk ikka mingi võimalus püsti jääda.. aga kui esimene läheb plokki ja seda mitte täiesti otse sõites... no seda ma ei taha
Kusjuures aegalasel sõidul (parklas näiteks) pole esipidurit mõtet kasutada, tagumisest piisab täiesti, esimene on siis isegi liiga äkiline, -olen näinud kuidas kiirusel nn. "enne peatumist" liiga järsult esipidurit tõmmati ja hekte pärat oli ratas külili, -lihtsalt ratas jäi KOHE seisma aga kuna oli veel väike hoog siis ratta raskuskese läks paigast nii et juht enam ei jõudnud hoida.
Kuna sügis ehk libe ja vihmane aeg on praktiliselt käes, tuletan meelde et vihmaga tuleb eriti ettevaatlik olla:
- trammiteedel, eriti nendel kus mingised kummimatid rööpa kõrval on (nagu Tallinnas vabaduse platsil, -väga libe )
- raudteedel a´la järvevana oma (viltused rööpad)
- kanalisatsiooni luukidel
Ma küll loll selle koha pealt, aga kas siduri kasutamine ei too kaasa selles artiklis (http://www.msgroup.org/TIP001.html) kirjeldatud olukorda? Seal kirjeldatud piduri vabastamine oleks sisuliselt siduri kasutamine antud olukorra puhul.-aff- kirjutas:Vähemalt selle õppetunni ma sain, et kui tulevikus samasugune tunne persealla tekib nagu reedel siis... siis SIDUR pihku
Iseasi on see, kas jõuab
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
minu arust hakkab kõik normaalsest kiirusest. Üle pole ka mõtet punnida. Sõidad rahulikult kui aega on ja naudid. Võibolla on see natuke chopperimehe jutt aga siiani olen ilusti hakkama saanud( üks raisk küll keeras mäo ristis ette aga sain õnneks pidama) ja kukkund ka ei ole. Nii, et kiirus vali sobiv. Ja see Pireti soovitatav helkurvöö on ka lahe asi. Kui muudmoodi ei aita siis arvatakse, et oled politsei ja lastakse ilusti mööda.
motopaks
motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Mode
- Postitusi: 3132
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Minu isiklik kogemus uue rattaga tuleb nii, et hakkan ise vaikselt nikerdama ja esialgu väikestel kiirustel enda ja ratta piire katsetama. NB! Mitte tänavatel! Noh, päris külge pole maha pand aga külma kõhtu tunneb üsna tihti Tuleb olla järjekindel - enne uut taset ei proovi, kui eelmine hästi välja ei tule. Aga muidu üldteada tõed - kurvis mitte pidurdada/käiku vahetada, valida võimalikult kuiv ja sirge sõidutrajektoor, piisav pikivahe, mootorratas on liikluses nähtamatu jne. Ei usu, et kiiret sõitu on võimalik ainult teooriaga selgeks saada - esialgu ikka tasa ja targu ning edasi oma kogemuste najal
-
Teema algataja
Tänud vastuste ja elava vestluse eest!
Hulljulgusega ja üle pingutamisega vast probleeme pole... etteaatlikust ja ettenägelikkust on kah seni piisanud... ...seni
See Sys'i pandud link oli õpetlik-tänud!
Küsimus veel tagapiduri kasutamise kohta... Ise olen seni rolleriga ja alguses ka suure tsikliga sõites kasutanud suht palju tagapidurit. Kuid samas on mitmed vanad sõitjad öelnud, et tagapidur unusta ära-eriti suurtel kiirustel. Samas see muidugi õige,eriti kui otse sõit käsil aga ma ka ise sama meelt,et aeglasel sõidul ja liikuval pinnasel(kruus,liiv) peaks tagapidur turvalisem olema?
Kuidas kogenumad arvavad?
Ja näiteks veel küssa,et mis teete siis kui tavalises kurvis normaalse kiirusega(80-90km/h) sõites avastate, et teemehed on hoolega teed parandanud ja kurv mõnusalt lahtist kruusa täis
Tervitades Andyvana
Hulljulgusega ja üle pingutamisega vast probleeme pole... etteaatlikust ja ettenägelikkust on kah seni piisanud... ...seni
See Sys'i pandud link oli õpetlik-tänud!
Küsimus veel tagapiduri kasutamise kohta... Ise olen seni rolleriga ja alguses ka suure tsikliga sõites kasutanud suht palju tagapidurit. Kuid samas on mitmed vanad sõitjad öelnud, et tagapidur unusta ära-eriti suurtel kiirustel. Samas see muidugi õige,eriti kui otse sõit käsil aga ma ka ise sama meelt,et aeglasel sõidul ja liikuval pinnasel(kruus,liiv) peaks tagapidur turvalisem olema?
Kuidas kogenumad arvavad?
Ja näiteks veel küssa,et mis teete siis kui tavalises kurvis normaalse kiirusega(80-90km/h) sõites avastate, et teemehed on hoolega teed parandanud ja kurv mõnusalt lahtist kruusa täis
Tervitades Andyvana
-
- Postitusi: 3558
- Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
- Asukoht: Tallinn 5056777
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
mina kasutan taga pidurit ainult kruusal. Suure kiirusega läheb tagaratas kohe plokki ja sellest pole suurt abi. Kui on korralik asfalt siis pidurdan ainult esimesega ja kui juhtub mingi oht ette tulema siis annan tagumisega ka kaasa. Saab kiiremini pidama. Selle lahtise kruusa kohta kurvides ei oska midagi ütelda. Pole õnneks olnud avaja proovida.
Motopaks
Motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
-
- Mode
- Postitusi: 3132
- Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
- Asukoht: TLN
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Tagapidurit ära unustada kindlasti ei maksa Ilmselt mõeldakse seda, et kuna enamusel ratastest on taga ainult üks piduriketas siis on rattablokk üllatavalt kerge tulema kuid pidurdusefekti erilist pole. Kui tarvis kiiresti pidama saada tuleb kindlasti kasutada mõlemat pidurit, ükskõik kui suurel kiirusel. Libeda katte puhul on esipiduri kasutamine kah vajalik, kuid ääretult tundlikult aga kurvis siiski mitte. Lahtine liiv/kruus või lihtsalt suur kiirus järsus kurvis on üldse väga s**t teema - valida on kas otse sõidu või külje maha panemise vahel, ei tahaks juskui kumbagi
-
Teema algataja
-
- Postitusi: 543
- Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
- Tsikkel: 90º V2
- Asukoht: lapikese keskpaik
- Kontakt:
keda veel inglise keelne materjal huvitab siis võib seda leida järgmistelt lehekülgedelt: http://www.ridehsta.com ja www.survivalskills.clara.net. Viimasena mainitud leheküljel on hunnik õpetusi kuidas sõita vihmaga ja tugeva tuulega, grupisõit, pidurdamine, pimedas sõit jne. Hää materjal.
pidurid peavad korras oelma.. mudugi mõne vene ratta puhul seda ei ole võimalik.. minule on abiks old nii mitmwel korral see nn lenksu vastukeeramise trikk, täpset nimetust ei tea.. aga see päästis mu eile õhtul hiiu ylesõidul(tulin pärnu oolt), kui minu valesti valitud sõidukiirust ei osanud hinnata autojuht kes mulle ette keeras (minul kiirus u 70) ..keeras ette, sisi märkas mind ja pidurdas. aga oli täpselt ees.. piduritest pold suurt kasu võibl 50 peale jõudsin pidurdada.. ning siis tegin jõnksu ja krrdi napilt napilt välhatasin selel auto tagant mööda..
Real Hot Rods don't leak oil.
They mark their territory.
They mark their territory.
-
Teema algataja
Kui sina tulid pärnu poolt ja järelikult pärnu mnt,mööda siis sa oleks pidanud teed andmaHotrod kirjutas:pidurid peavad korras oelma.. mudugi mõne vene ratta puhul seda ei ole võimalik.. minule on abiks old nii mitmwel korral see nn lenksu vastukeeramise trikk, täpset nimetust ei tea.. aga see päästis mu eile õhtul hiiu ylesõidul(tulin pärnu oolt), kui minu valesti valitud sõidukiirust ei osanud hinnata autojuht kes mulle ette keeras (minul kiirus u 70) ..keeras ette, sisi märkas mind ja pidurdas. aga oli täpselt ees.. piduritest pold suurt kasu võibl 50 peale jõudsin pidurdada.. ning siis tegin jõnksu ja krrdi napilt napilt välhatasin selel auto tagant mööda..
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.