Kuidas sõita mootorrattaga liikluses kiiresti ja ohutult

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

munaz
Postitusi: 199
Liitunud: 16 Veebr 2007, 14:43
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #61 Postitas munaz » 18 Apr 2010, 13:40

reimps kirjutas:Mulle on politseinik öelnud, et +20 linnas on see piir, kus tsikkel nende valuläve veel ei ületa.

Mul maanteel ütles esimese asjana sama: "+20 oleksin tsiklile andestanud".



hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #62 Postitas hotsepp » 18 Apr 2010, 14:25

Vot vot, aga kahjuks on see öeldud +20 mis oleks isegi turvaline möödasõiduks, mitte legaalne. Njaa.

vurle

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #63 Postitas vurle » 18 Apr 2010, 14:55

hotsepp kirjutas:Samas oleks teedel ja linnas samuti liiklemine ühtlasem ning "legaalsem" kui LE lubaks mootorratturitel sõita +10 km/h legaalselt. Usun, et see toimiks. Ootan mõtteavaldusi.
Miinused: - nõme on tõesti maanteel autost möödakulgeda nii, et saad autosolijatega naeratusi vahetada
Positiivsed: - moottorrattur läheb mööda autost niikuinii, mingu siis vähemalt legaalselt


See on veidi laiem kui ainult tsikliteema. Praegu liikluseeskiri mu teada kiirust ületada ei luba ka möödasõidul (ehk olete isegi tekitanud Tartu mnt-l ohtliku olukorra, sõites kiiruskaamera juures mööda ja siis hakanud möödasõidu ajal pidurdama? mul on küll kiusatus tulnud). Viimati sain 900 kr trahvi autoroolis kui sõitsin 105ga mööda 80+ natuke liikuvast autost.

Asja lahendaks see, kui oleks möödasõidul lubatud ületada kiirust lühiajaliselt kuni +20 km/h. Kui meie seas juhtub olema juriste, siis äkki sõnastaks selle LE muudatuse korrektselt ära ning paneks osale.ee kaudu käiku?

Ma ei pea silmas seda, et tõmbangi vastassuunavööndisse ja annan 110ga minna :)

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #64 Postitas hotsepp » 18 Apr 2010, 15:17

See möödasõidul lubatud kiiruse ületamine on palju teemaks olnud ning seda ei saa kunagi tulema, sest see ei ole põhjendatud, kuna lubatud kiirusega kulgemisel pole vajadust ka möödumiseks.
Minu mõte on see, et populariseerida mootorrattaga liikumist, kuna see oleks kiirem liikumise viis, kuna ka lubatud kiirused mootorrattale oleks tavalubatud +10. Mootorratta kiirendus nii positivne kui negatiivne on valdavalt suurem kui auto oma, seega sellega ei kaasne mingisugust ohtu. Samuti ei saa keeldumise põhjuseks olla see, et kõrvalteelt tulijad ei märks või midagi sellist. 10 km/h erinevus ei tohiks seda olukorda muuta.
Eks tegureid on palju, selleks ootangi huvitavat vestlus ning mõtteid ja miks mitte lõpptulemina ei võiks olla Eesti seadusandlus innovaatiline teiste riikide suhtes.
Näiteks teine asi on jalgratturi liiklemine asulavälisel teel. Hetkel peab liikuma paremal pool, ehk samas suunas kui autod. Sellega kaasneb aga ratturile selge oht, sest seljataga sul silmi ei ole ning autojuhiga silmside puudub. Sa ei näe, ei kuule või hullem veel mingi kolmas variant. Hea kui kõik see ehmatusega piirdub. Rattur peaks olema võrdsustatud asulavälisel teel jalakäijaga, liikuma vasakul pool. Siis on silmside autojuhiga ning ka ratturi väikese valgusjõuga valgusti on paremini märgatav. Samuti koeraga jooksjad saavad koera hoida tee vasakul teepeenral, seega koera ja auto vahele jääb rattur, koer ei ehmata auto möödumisel jne. Kes nii liikunud on see teab millest räägin, ja ma ei pea silmas kontrollimatut koera, kes iga piiksu peale rihma rebib, ma pean silmas juba selleks puhuks treenitud koera. Oi rsk kui vihased mõned autojuhid on kui nad näevad mind tee vasakul pool sõitmas ning nende probleemiks on see, et laisad ning rasvunud käed peavad ju roolratast keerama, et turvaliselt mööduda. :evil:
Aga see ei olnud teemaks, ikkagi legaalne +10 :lol:
Kasutaja avatar

zirocool
Postitusi: 174
Liitunud: 20 Apr 2007, 17:40
Tsikkel: cbr 919, cbr954
Asukoht: WA
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #65 Postitas zirocool » 18 Apr 2010, 15:41

Sõidan ise ka tihti autoga ning linnas on kohe näha, kui rattur libiseb vaikselt üldisest liiklusvoolust ette poole, on palju ohutum ja vähem segav, kui ta kükitab vaikselt auto rivi vahel.
Minu arusaam asjast: Kui rattur libiseb rahvast/autodest mööda vms, siis arvestab ta täpselt ise kuhu, kuidas ja millal liigub (märgatakse üldiselt alles siis kui juba möödas/möödub), aga kui ta kulgeb vaikselt autorivi vahel, siis eeldab rattur, et teised ka temaga arvestavad, mida kahjuks nagu väga ei tehta.
Isegi kogemata trügisin rattale pooleldi ette, enne kui märkasin teda. (pime nurk, sorry)
Seega pooldan +10 :bsmile:

haugimälu

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #66 Postitas haugimälu » 14 Jaan 2011, 10:56

Tundub, et veits vana teema, aga panen siia üles ka oma tagasihoidliku soovituse.
Kõik esmahooajalised, kes te varsti kevadel liiklema hakkate..eeldage alati, et teid ei nähta. Vahet pole, kas tundub, et nähti, või et teid on koos sõitmas viis. Mina olin ka kindel, et autojuht nägi mind, kuna meie seltskonnast üks juba oli möödunud, kuid kahjuks ei märgatud mind ja jama kuhjaga. Rattad saab uued osta, aga tervist ei saa. Lisaks rikkus minu jaoks avarii ka sõidu piirideta nautimistunde ära. Sõidan ikka ja meeldib väga, aga see pole enam päris see.
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 205
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #67 Postitas henri » 14 Jaan 2011, 11:09

Siit ka minupoolne vastus neile, kes küsivad, et miks on mootorrattale vaja neid lärmakaid hääli jms - loud pipes save lives. Ja nii ongi, originaalsummutitega ei kipu autojuhid tsiklit tähele panema aga kui tagant ikka midagi väga häälekat läheneb siis sunnib see peeglisse vaatama küll.
Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4448
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #68 Postitas mella » 14 Jaan 2011, 11:23

henri kirjutas:Siit ka minupoolne vastus neile, kes küsivad, et miks on mootorrattale vaja neid lärmakaid hääli jms - loud pipes save lives. Ja nii ongi, originaalsummutitega ei kipu autojuhid tsiklit tähele panema aga kui tagant ikka midagi väga häälekat läheneb siis sunnib see peeglisse vaatama küll.


Normaalsel autol ei kuule sa sõites tsiklit küll enne, kui see selja taga juba on. Ja vastu tulevat ei kuule samamoodi.
Cabrioga kuuleb loomulikult.
See "Loud pipes" jutt on hädine õigustus katkisele summutile. Heal juhul päästab see ainult jalakäijad hullunud mootorratturi käest.
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 205
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #69 Postitas henri » 14 Jaan 2011, 12:41

mella kirjutas: Heal juhul päästab see ainult jalakäijad hullunud mootorratturi käest.


Asi seegi.
Honda CBR 1000 -90
Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 619
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: Beta 300RR
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 15 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #70 Postitas villy » 14 Jaan 2011, 14:23

mella kirjutas:
Normaalsel autol ei kuule sa sõites tsiklit küll enne, kui see selja taga juba on. Ja vastu tulevat ei kuule samamoodi.
Cabrioga kuuleb loomulikult.
See "Loud pipes" jutt on hädine õigustus katkisele summutile. Heal juhul päästab see ainult jalakäijad hullunud mootorratturi käest.



Ma ei tea mis on sinu jaoks normaalne auto aga kuulen suht iga kord tsiklit näiteks linnavahel enda vahetus ligiduses ja vaatan ikka tähelepanelikult ringi ja peeglitesse enne kui reastun ümber või teen muud mitteaimatavat manöövrit. Ja seda juhul kui on just valjem väljalase
Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 596
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #71 Postitas Möku » 14 Jaan 2011, 15:02

"normaalsel autol" on kahekordsed uksetihendid ja kaks subwoofrit - üks kumbagi esiistme all. Julgen kinnitada, et normaalses autos ei kuule sõidu ajal tsiklit kui ta just sul ninaees ei sõida. Aga siis normaalne juht juba ühtlasi näeb tsiklisti.

Ärge sellega küll arvestage, et panete 10dB väljalaskesse juurde ja kohe kõik märkavad. 10dB tuleb lahtisest torust juurde siis kui gaasi peale keerad. Tühikäigul podiseb ikka vaikselt.

Reaalses liiklussitatsioonis aga sa tahad et sind märgataks eelkõige just siis kui sa oled silmad kinni pannud, hambad juba huulde surunud ja mootori juba seisma pidurdanud. (ja mõttes oled juba valmistunud lühemaks või pikemaks kohtumiseks emakese maaga).

Ärge looge endale illusioone. Keegi või miski ei tee sõitu ohutumaks kui su enda suhtumine ja avatud silmadega õnnetusi ennetav sõitmine.
Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 205
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #72 Postitas henri » 14 Jaan 2011, 15:15

Njah, võibolla on viga minus aga enamasti näen siiski linnaliikluses nn. "ebanormaalseid" autosid sellisel juhul.
Selles mõttes olen mõnede eespostitajatega nõus, et linnas tuleb sõita sellise suhtumisega, et keegi ei märka ega näe sind.
Honda CBR 1000 -90

harimal
Postitusi: 1059
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #73 Postitas harimal » 14 Jaan 2011, 15:20

Mõttekäigule, et sõita võiks nii nagu oleks nähtamatu, toon ühe konkreetse näite enda autost - peeglid on sätitud nii nagu tootja soovitab, aga pime nurk suudab enda alla neelata ühe terve sedaanauto ning African Twin tsikli.

Ka tsiklitel on oma "pime nurk", mis suudab vabalt terve auto alla neelata, seega "nähtamatuna sõitmine" on üks väga mõistlik teguviis, sest väga korralik kaasliikleja, kes vaid peegleid usaldab, lihtsalt ei pruugi teisi teatud olukorras märgata.
CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

pyta
Postitusi: 886
Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
Tsikkel: RSV1000R, Beta 300rr
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #74 Postitas pyta » 14 Jaan 2011, 16:23

henri kirjutas:
Selles mõttes olen mõnede eespostitajatega nõus, et linnas tuleb sõita sellise suhtumisega, et keegi ei märka ega näe sind.

igal pool tuleb sõita suhtumisega,et keegi sind ei märka ja et ülejäänud liiklejad on idioodid ja sina oled ainuke,kes suudab halvima ära hoida
RF600R ´96 (09-10) XT600 ´90 (10- 15) ZX9R ´98 (10-11) Thunderace '98 (12-12), GSX-R 750 '04 (13-15), TT600RE '05 (15-16), RSV1000R '08 (16-...), Beta 300rr '14 (16-...)
MÜÜA YAMAHA XT600 VARUOSI
viewtopic.php?f=92&t=94545

mart211

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #75 Postitas mart211 » 14 Jaan 2011, 17:29

Minu meelest ei tasu parklast üldse välja sõita :mrgreen:

haugimälu

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #76 Postitas haugimälu » 14 Jaan 2011, 18:54

pyta kirjutas:
henri kirjutas:
Selles mõttes olen mõnede eespostitajatega nõus, et linnas tuleb sõita sellise suhtumisega, et keegi ei märka ega näe sind.

igal pool tuleb sõita suhtumisega,et keegi sind ei märka ja et ülejäänud liiklejad on idioodid ja sina oled ainuke,kes suudab halvima ära hoida



väga õige, et igalpool. nagu ma mainisin, siis ka meid mitmekesi lõbusalt lärisedes ja põrisedes(mõnel lärmas ikka korralikult), mööda maanteed kulgemas, roolis olnud noormees ei märganud. kui sügisel jalad kandsid juba kindlamalt läksin uuesti sõitma ja siis jäin ma õhtul koju sõites Puiestee tn ühel väiksel ristmikult kõrvalteelt peateele sõitjale nii osavalt korraks puu taha, et tädi sõitis mulle kogemata ette. asfaldi maitse oli reaalselt juba suus tunda :D .
Inimesed ei rammi rattureid lihtsalt lõbu pärast meelega, vaid nad ei näe meid.

Hardrocker
Postitusi: 861
Liitunud: 11 Sept 2007, 21:38
Tsikkel: Kawasaki Z1000 '14
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 5 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #77 Postitas Hardrocker » 14 Jaan 2011, 19:42

Kord pimedas maanteel sõites eelmise hooaja lõpus sain omapärase kogemuse osaliseks...
Maantee oli tühi ja mõnus oli kulgeda kiirusega ~120km/h max kui jõudsin järele ühele sõiduautole,kes pagana aeglaselt sõitis...Mõtlesin endamisi,et mida kuradit ta siin teeb...mitte kedagi rohkem ju ei ole!?Miks kurat ta siin nii aeglaselt sõidab!?
Mõtlesin,et lähen mööda,kuna vastu ei tule ju mitte kedagi...samas mingi 7-s meel ütles,et ei lähe kah...äkki on sellel autol mingi mõjuv põhjus nii aeglaselt sõitmiseks...pidurdasin hoo tugevalt maha ja võtsin auto taga koha sisse...Kui olin "maha rahunenud",pani auto suunatule sisse ja alustas möödasõitu enda ees sõitvast ja ILMA ÜHEGI valgustita KOMBAINIST!!!!
Kui oleksin autost siiski mööda sõitnud,siis oleksin tagasi reastunud mõne "toreda"kombaini raudkangi otsa....
Point siis selles,et ei ole alati mõistlik ees liikujatest mööda sõita...vähemalt pimedas mitte...
Minul oli ehmatus ikka nii suur seda kombaini pärast nähes,et kuni koduni oli klimp kurgus...
Ahjaa..ees tal oli siiski mingi seasilm hõõgumas,aga taga ei olnud helkuritki...

hotsepp
Postitusi: 260
Liitunud: 01 Mai 2009, 22:32
Tsikkel: Suzu DL1000
Asukoht: Saku külje all
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #78 Postitas hotsepp » 13 Veebr 2011, 11:44

Seoses kombainiga ja ka teema kohane soovitus. Enne kui hooajal hoogsalt sõitma hakkate, vaadake interneti avarustest igasugu jõhkraid tsikkli lakse, kukkumisi, laupkokkupõrkeid jne. Mõte selles, et see peaks tekitama vastupidise tunde sellele kihutamisele mis kohe ratta rutska väänamisel kevadel kaasneb. Mind see aitab, vähemalt teadvustad, mis tagajärjed võivad olla ning hoiab enese alalhoiu-instinkti erksana. Vahest julm kuid siiski kasulik.
Kasutaja avatar

andrezoo9
Postitusi: 586
Liitunud: 20 Sept 2007, 19:40
Tsikkel: S1000RR

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #79 Postitas andrezoo9 » 13 Veebr 2011, 12:00

hotsepp kirjutas:Seoses kombainiga ja ka teema kohane soovitus. Enne kui hooajal hoogsalt sõitma hakkate, vaadake interneti avarustest igasugu jõhkraid tsikkli lakse, kukkumisi, laupkokkupõrkeid jne. Mõte selles, et see peaks tekitama vastupidise tunde sellele kihutamisele mis kohe ratta rutska väänamisel kevadel kaasneb. Mind see aitab, vähemalt teadvustad, mis tagajärjed võivad olla ning hoiab enese alalhoiu-instinkti erksana. Vahest julm kuid siiski kasulik.


Ma vaatasin ühte videot,pärast 2päeva ei sõitnud :mrgreen:
Kasutaja avatar

argo
Postitusi: 318
Liitunud: 06 Juun 2008, 16:31
Asukoht: Eesti
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #80 Postitas argo » 13 Veebr 2011, 12:24

Hardrocker kirjutas:Kord pimedas maanteel sõites eelmise hooaja lõpus sain omapärase kogemuse osaliseks...
Maantee oli tühi ja mõnus oli kulgeda kiirusega ~120km/h max kui jõudsin järele ühele sõiduautole,kes pagana aeglaselt sõitis...Mõtlesin endamisi,et mida kuradit ta siin teeb...mitte kedagi rohkem ju ei ole!?Miks kurat ta siin nii aeglaselt sõidab!?
Mõtlesin,et lähen mööda,kuna vastu ei tule ju mitte kedagi...samas mingi 7-s meel ütles,et ei lähe kah...äkki on sellel autol mingi mõjuv põhjus nii aeglaselt sõitmiseks...pidurdasin hoo tugevalt maha ja võtsin auto taga koha sisse...Kui olin "maha rahunenud",pani auto suunatule sisse ja alustas möödasõitu enda ees sõitvast ja ILMA ÜHEGI valgustita KOMBAINIST!!!!
Kui oleksin autost siiski mööda sõitnud,siis oleksin tagasi reastunud mõne "toreda"kombaini raudkangi otsa....
Point siis selles,et ei ole alati mõistlik ees liikujatest mööda sõita...vähemalt pimedas mitte...
Minul oli ehmatus ikka nii suur seda kombaini pärast nähes,et kuni koduni oli klimp kurgus...
Ahjaa..ees tal oli siiski mingi seasilm hõõgumas,aga taga ei olnud helkuritki...


See "sõiduauto" pidi küll siis väga suur olema, või oli kombain väga väike, et kombaini ees ei näinud :D
Aga tegelt õige, mul samasuguseid situatsioone olnud, küll aga väiksemate sõiduriistadega kui kombain.
:bsmile:
Kasutaja avatar

Andrez
Postitusi: 498
Liitunud: 05 Mai 2004, 09:30
Tsikkel: GSX-R1000 K4
Asukoht: Tallinn/Saku
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #81 Postitas Andrez » 13 Veebr 2011, 12:39

hotsepp kirjutas:Seoses kombainiga ja ka teema kohane soovitus. Enne kui hooajal hoogsalt sõitma hakkate, vaadake interneti avarustest igasugu jõhkraid tsikkli lakse, kukkumisi, laupkokkupõrkeid jne. Mõte selles, et see peaks tekitama vastupidise tunde sellele kihutamisele mis kohe ratta rutska väänamisel kevadel kaasneb. Mind see aitab, vähemalt teadvustad, mis tagajärjed võivad olla ning hoiab enese alalhoiu-instinkti erksana. Vahest julm kuid siiski kasulik.

Vaidleks vastu, nimelt tihti ongi just see õnnetuse põhjuseks, et olles ennast eelnevalt igasugu piltide ja videotega ära hirmutanud, hakatakse ennast liiga kergekäeliselt "alal hoidma".
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1236
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #82 Postitas Pontus » 13 Veebr 2011, 13:08

andrezoo9 kirjutas:
hotsepp kirjutas:Seoses kombainiga ja ka teema kohane soovitus. Enne kui hooajal hoogsalt sõitma hakkate, vaadake interneti avarustest igasugu jõhkraid tsikkli lakse, kukkumisi, laupkokkupõrkeid jne. Mõte selles, et see peaks tekitama vastupidise tunde sellele kihutamisele mis kohe ratta rutska väänamisel kevadel kaasneb. Mind see aitab, vähemalt teadvustad, mis tagajärjed võivad olla ning hoiab enese alalhoiu-instinkti erksana. Vahest julm kuid siiski kasulik.


Ma vaatasin ühte videot,pärast 2päeva ei sõitnud :mrgreen:

Normaalne motomehe mõttelaad. (lol)
Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...

rainer300
Postitusi: 344
Liitunud: 01 Jaan 2010, 14:09

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #83 Postitas rainer300 » 13 Veebr 2011, 13:23

pontus kirjutas:
andrezoo9 kirjutas:
hotsepp kirjutas:Seoses kombainiga ja ka teema kohane soovitus. Enne kui hooajal hoogsalt sõitma hakkate, vaadake interneti avarustest igasugu jõhkraid tsikkli lakse, kukkumisi, laupkokkupõrkeid jne. Mõte selles, et see peaks tekitama vastupidise tunde sellele kihutamisele mis kohe ratta rutska väänamisel kevadel kaasneb. Mind see aitab, vähemalt teadvustad, mis tagajärjed võivad olla ning hoiab enese alalhoiu-instinkti erksana. Vahest julm kuid siiski kasulik.


Ma vaatasin ühte videot,pärast 2päeva ei sõitnud :mrgreen:

Normaalne motomehe mõttelaad. (lol)

No ega ta mingi motomees ole ka ,vaatasin tema mingit videot ,kus ta oli rohkem pikali kui püsti,kunagi jawaga sõites ,ei kukkunud talve jooksul ka nii palju ,kui tema 1päeva jooksul oma rolleriga.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1702
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 12 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #84 Postitas Tsikkelröövel » 16 Veebr 2011, 15:56

Peeglite ja nende surnud tsooni puhul soovitus (mida olen ka enne kirjutanud): müüakse neid pisikesi kumerpeegleid. Kleepisin need oma peeglite külge (klaasi peale) ja sestpeale seda probleemi enam pole. Ei pea enam punnitama üle õla taha vahtimist, näitavad ära isegi auto, kes on sulle sisuliselt kõrvale hiilinud. Täiesti töötav lahendus, keegi tütarlaps siitsamast foorumist soovitas.
Ja ärge toppige rattale külge neid pisikesi karboniimitatsiooniga lühikese varrega peeglikesi. Neist näete niikuinii vaid omaenda "laiu" õlgu, ei muud. Seda enam, et ka tuuninguelemendina võivad neist vaimustuda vaid poisikesed.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

simp
Toetajaliige
Postitusi: 893
Liitunud: 27 Aug 2006, 23:25
Tsikkel: Honda cbr600f2
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 28 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #85 Postitas simp » 20 Veebr 2011, 23:26

Tsikkelröövel kirjutas:Peeglite ja nende surnud tsooni puhul soovitus (mida olen ka enne kirjutanud): müüakse neid pisikesi kumerpeegleid. Kleepisin need oma peeglite külge (klaasi peale) ja sestpeale seda probleemi enam pole. Ei pea enam punnitama üle õla taha vahtimist, näitavad ära isegi auto, kes on sulle sisuliselt kõrvale hiilinud. Täiesti töötav lahendus, keegi tütarlaps siitsamast foorumist soovitas.
Ja ärge toppige rattale külge neid pisikesi karboniimitatsiooniga lühikese varrega peeglikesi. Neist näete niikuinii vaid omaenda "laiu" õlgu, ei muud. Seda enam, et ka tuuninguelemendina võivad neist vaimustuda vaid poisikesed.

kust neid väikseid kumerpeegleid saada on ja mis peegli osale sa need panid? välimine, ülemine?
Kasutaja avatar

Teek
Postitusi: 111
Liitunud: 17 Aug 2009, 11:00
Tsikkel: KawaZ;busak9;Duc
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #86 Postitas Teek » 21 Veebr 2011, 10:58

need kahepoolse teibiga kumerpeeglid näitavad ära küll kui keegi sul külje all on, aga kui vaja ka natukene kaugemale näha, siis seda mikromaailma sõidu pealt küll ei tuvasta. Mõnikord ju tarvis tsekata - ega juhuslikult mõnda sarvilist tagapool liigu.


Tsikkelröövel kirjutas:Peeglite ja nende surnud tsooni puhul soovitus (mida olen ka enne kirjutanud): müüakse neid pisikesi kumerpeegleid. Kleepisin need oma peeglite külge (klaasi peale) ja sestpeale seda probleemi enam pole. Ei pea enam punnitama üle õla taha vahtimist, näitavad ära isegi auto, kes on sulle sisuliselt kõrvale hiilinud. Täiesti töötav lahendus, keegi tütarlaps siitsamast foorumist soovitas.
Ja ärge toppige rattale külge neid pisikesi karboniimitatsiooniga lühikese varrega peeglikesi. Neist näete niikuinii vaid omaenda "laiu" õlgu, ei muud. Seda enam, et ka tuuninguelemendina võivad neist vaimustuda vaid poisikesed.
Kasutaja avatar

-Piilu-
Postitusi: 128
Liitunud: 17 Apr 2011, 21:22
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #87 Postitas -Piilu- » 20 Apr 2011, 15:46

Rekade jutu täienduseks.

Tuttav rekajuht soovitas kunagi, et kui kasvõi linnas poete veoauto parempoolse külje alla, siis vajutage korra sidur alla ja andke tuurid üles. Tõenäosus, et ta sinu olemasolust teadlik on suureneb kõvasti!

germpz
Postitusi: 118
Liitunud: 10 Juul 2005, 19:54
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #88 Postitas germpz » 21 Apr 2011, 11:38

Puistan ka terake südant. Minu suurim probleem on ratta käitumise ja piiride tunnetamise puudulikkus kurvisõidul. Ei oska aru saada millal, mis kiiruse juures ja millise teekattega võiks rattal pidamine kaduda. Ehk näitena: vihmane tee ja tõsist kallutamist vaja kurv. Praegune käitumine on päris kõva hoo maha võtt ja liiklus voolu pidurdamine, sest neljarattaline võtaks selle kurvi ilma pidurdamata. Vbla aga kannataks tegelikult märksa kiiremalt ohutult kurv läbida kuid eksperimenteerida ka justkui ei saa, sest kui küljeli minek siis on minek. Sama seis kruusa peal ja ka puhta teekattega järsus kurvis.
(crash)
Yamaha TDM
Kasutaja avatar

sinilind123
Postitusi: 817
Liitunud: 08 Apr 2008, 21:45
Tsikkel: TransAlp ja Africa Twin
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #89 Postitas sinilind123 » 21 Apr 2011, 12:34

kui ma kunagi rollerimees olin, siis testisin ka igsugu kurvis kallutamisi :mrgreen: . Sain teada, et pidamine on tavaseisus asfaltil päris hea, pidamine kadus alles siis ära kui tagaratas õhus oli ja variaatori kaanega asfalti lihvis :wack:
Honda Dio 50ccm 1990a - Honda Mtx125R 1989a - Honda XL 600V Transalp 1987a - Suzuki GSF 1200 Bandit 1996a - Honda XRV 750 Africa Twin 1990a.
Kasutaja avatar

sepp
Postitusi: 3419
Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
Tsikkel: r6,Buell, HD night rod special
Asukoht: Vaese 30
Tänanud: 19 korda
Tänatud: 5 korda

Re: Kuidas sõita liikluses kiiresti ja ohutult

Lugemata postitus #90 Postitas sepp » 21 Apr 2011, 12:44

-Piilu- kirjutas:Rekade jutu täienduseks.

Tuttav rekajuht soovitas kunagi, et kui kasvõi linnas poete veoauto parempoolse külje alla, siis vajutage korra sidur alla ja andke tuurid üles. Tõenäosus, et ta sinu olemasolust teadlik on suureneb kõvasti!

kle.. see on kyll BS
mis ajast liigub heli rattaga sõites rattast ette?
sa võid mul sõiduauto taga sõites hoida kasvõi piirajas oma ratast... 90kmh sõites ei kuule ma salongi sittagi.. ja nyyd peaks pikk rekka seda kabiini kuulma?????? :mrgreen:




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist