keermed

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

keermed

Lugemata postitus #1 Postitas sentry » 08 Okt 2008, 18:27

silindri küljes olevad leegitoru kinni hoidvad keermed on maas :| kas kusagil Viimsi kandis on olemas keermepuur, millega annaks asja parandada?


Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 491
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #2 Postitas Whitebalance » 08 Okt 2008, 18:33

Kloostrimetsa motopood vast saaks sellega hakkama...
Kasutaja avatar

xdream
Postitusi: 100
Liitunud: 05 Aug 2006, 10:20
Tsikkel: Honda

Re: keermed

Lugemata postitus #3 Postitas xdream » 08 Okt 2008, 19:47

Sul läheb vaja sellist komplekti...
Pilt

Tööriistamarketis on müügil komplektid eraldi iga keerme jaoks (M4,M5,M6,M8,M10)

hinnad jäävad ~500 krooni kanti
Honda CX500 79'

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: keermed

Lugemata postitus #4 Postitas matti » 08 Okt 2008, 20:10

Heh, sellised vedrud olid 15 eeguse kuuskantvõtmete komplektiga kah kaasas, isegi passib endal 1 silindri sees, leegitoru hoidaval poldiaugus. :D
Teisele poole on juba eelneva omaniku poolt paigaldatud keermega terashülss. :)

Teema algataja
sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: keermed

Lugemata postitus #5 Postitas sentry » 08 Okt 2008, 20:19

ei jaga nendest riistadest just kõige rohkem... ostma ma vist ei hakka, sest vaja puurida ainult 2 auku
tänud !

grahv
Postitusi: 870
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: VX800 & DR650
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: keermed

Lugemata postitus #6 Postitas grahv » 09 Okt 2008, 10:44

xdream kirjutas:Sul läheb vaja sellist komplekti...

Kuna kogemus nendega puudub siis küsiks, et miks kasutada sellist komplekti, kui nagunii juba läheb vana augu ülepuurimiseks/keermestamiseks? Komplekti hind veel peale selle. Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.
Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1046
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #7 Postitas ishijupp » 09 Okt 2008, 12:50

grahv kirjutas:
xdream kirjutas:Sul läheb vaja sellist komplekti...

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Olen 5 ava keermestanud ja isegi tunnet, et seal midagi võiks järele anda, ei ole. Põhiline väärtus seisneb siiski selles, et saad kasutada originaalpolte ja ei pea läbivaid avasid suuremaks puurima. Oleks ikka groteskne küll, kui n. klapikambri kaanest lajatada 6-ste poltide asemel läbi 8-sed :shock:

davidsoniharald
Postitusi: 1410
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 5 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #8 Postitas davidsoniharald » 09 Okt 2008, 14:29

grahv kirjutas: Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.


Sellist parandamist kasutatakse ka nii vastutusrikastes sõlmedes, nagu seda on lennukite rattad. Siiani ei ole näinud, et mõni oleks järgi andnud või välja tulnud. Poldid on keermeliimiga. Mõistlik kogus keermeliimi peab muidugi olema.

Alumiiniumi keermestamine on üsna tülikas ettevõtmine, kui kogemused puuduvad. Keermepuuri sissemurdmisel on vaeva palju-palju...

Julge
Postitusi: 994
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #9 Postitas Julge » 09 Okt 2008, 14:49

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1001
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: Dragstar
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #10 Postitas Bladyhell » 09 Okt 2008, 14:56

Julge kirjutas:Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:


1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.
Yamaha XVs 1100A Dragstar

Julge
Postitusi: 994
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #11 Postitas Julge » 09 Okt 2008, 15:16

Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:


1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.


Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1001
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: Dragstar
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #12 Postitas Bladyhell » 09 Okt 2008, 15:21

Julge kirjutas:
Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:


1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.


Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?


Täpselt. Näiteks plokikaane poltide puhul oleks teostatav minu rattal ka suurema poldi kasutamine peale uue keerme tegemist, kuid kui ka see peetis, siis pole enam midagi teha sest järgmist keeret enam ei tee - pole ruumi. Helicoil seevastu on vastupidav ja kindel lahendus.
Yamaha XVs 1100A Dragstar
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 2961
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: keermed

Lugemata postitus #13 Postitas spinna » 09 Okt 2008, 15:25

Neil on kaks ülesannet milleks nad on ette nähtud:
a) kehvemates oludes parema ja vastupidavama keerme saamiseks. Lennukid, alumiiniumist laevad ja paadid. Lennukiratta näites võivad nad olla ka juba tehases paigaldatud mitte remondi käigus. Alumiiniumlaevadele ja paatidele paigaldatakse nad kohe ehitamise käigus kõigile vastutusrikastele või kasutamise käigus lahti-kinni käivatele keermetele. Ikka selleks, et keere vastu peaks.
On olemas ka erisulamist selliseid helicoile/recoile/krt-teab-mis-coile mida kasutatakse ka terases. Et saada veelgi tugevam keere kui se terases ilma termotöötluseta võimalik on.
b) vanade purunenud keermete taastamiseks originaalmõõtu.

Nii et siinsel juhtumil on tegu täpselt õige asjaga täpselt õigel otstarbel.


Kel soome keel selge, saab siit üsna hea kuid pisut reklaamimaigulise selgituse. Iseenesest on se tõsijutt: http://www.masino.fi/bollhoff_pdf/HELIC ... _Esite.pdf
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 1173
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 22 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #14 Postitas bitter » 09 Okt 2008, 18:43

andke andeks, ei jõua praegu 42 lk läbi lugeda. Lihtne küsimus - kas helicoil ja analoogid on mõeldud vaid tikkpoldikeermete taastamiseks või kannatavad nad ka korduvat kinni-lahtikeeramist? Mulle väitis üks kasutanu, et ei kannata. Korduva keeramise kohtadesse soovitas poldimüüja mulle keermepuksi - näiteks nässus 8-se keerme auk 10,6 puuriga üle ja sinna sisse isekeermestav hülss, mis seest 8 mm. Selle mõõdu hülss maksis mingi 15 raha vist.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 5954
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, XV 750 Cafe Racer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 52 korda
Tänatud: 87 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus #15 Postitas mx77 » 09 Okt 2008, 18:55

Kannatab küll korduvakasutamist ja isegi paremini, kui algupärane keere alumiiniumis.

Siipel
Postitusi: 89
Liitunud: 04 Nov 2007, 20:06

Re: keermed

Lugemata postitus #16 Postitas Siipel » 23 Apr 2009, 11:41

Kas teraspolti tugevusklassiga 12.9 on võimalik käsitsi keermestada?
Tegemist on siis üpris tugeva terasega ja hirm on, et keermelõikurid ei suuda seda metalli enam lõigata.
Kas keegi teab?

santon
Postitusi: 74
Liitunud: 25 Okt 2007, 15:55
Tsikkel: Suzuki GR650
Asukoht: Tartu, Karlova

Re: keermed

Lugemata postitus #17 Postitas santon » 23 Apr 2009, 14:03

On, väga hea keermelõikuriga ja hea õliga. Lõikurit küsi Attila nimelisest firmast Tallinnas, Aarne Kildema 5015360
Suzuki GR650
Kasutaja avatar

Vint
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1142
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome-Riihimäki
Tänanud: 29 korda
Tänatud: 29 korda

Re: keermed

Lugemata postitus #18 Postitas Vint » 29 Jaan 2017, 20:04

Kas kellegil on kogemust, diiselmootori, eelsüüteküünla keerme taastamisest, Helicoili vms?
Jutt siis plokikaanest ja materjaliks alu. Nimelt üks otsustas minema lennata, sõidu ajal, tänu eelmise vahetaja jõuvõtetele.
Silma jäi selline http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000022403/

moilo
Postitusi: 70
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa

Re: keermed

Lugemata postitus #19 Postitas moilo » 29 Jaan 2017, 22:19

Iseenesest peaks helicoil ka toimima. Hülss oleks muidugi parem. Ma tegelengi murdunud eelsüüteküünalde väja urgitsemisega ja teinekord on vaja ka keeret taastada. Mina kasutan spetsiaalset hülssi. Eeliseks on see, et keermelõikuril, mis jämedama keerme sisse keerab, on ees juhik, ehk siis keermelõikur olemasoleva keerme mõõduga. See välistab niiöelda viltu keeramise. Mulle endale tundub see puks või hülss ka kuidagi töökindlam lahendus kui see vedrulaadne coil. Spetsiaalselt eelsüüteküünaldele on mul olemas hülsid ja tööriistad 8x1, 9x1, 10x1 ja 10x1,25 keermetele. Muidugi Riihimäele ma seda keeret taastama ei viitsiks tulla. Tallinna piires käin aga küünlaid urgitsemas küll, võiksin ka selle keerme ära remontida.

Lear
5059004




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist