1. leht 1-st

keermed

Postitatud: 08 Okt 2008, 18:27
Postitas sentry

silindri küljes olevad leegitoru kinni hoidvad keermed on maas :| kas kusagil Viimsi kandis on olemas keermepuur, millega annaks asja parandada?


Re: keermed

Postitatud: 08 Okt 2008, 18:33
Postitas Whitebalance

Kloostrimetsa motopood vast saaks sellega hakkama...


Re: keermed

Postitatud: 08 Okt 2008, 19:47
Postitas xdream

Sul läheb vaja sellist komplekti...
Pilt

Tööriistamarketis on müügil komplektid eraldi iga keerme jaoks (M4,M5,M6,M8,M10)

hinnad jäävad 500 krooni kanti


Re: keermed

Postitatud: 08 Okt 2008, 20:10
Postitas matti

Heh, sellised vedrud olid 15 eeguse kuuskantvõtmete komplektiga kah kaasas, isegi passib endal 1 silindri sees, leegitoru hoidaval poldiaugus. :D
Teisele poole on juba eelneva omaniku poolt paigaldatud keermega terashülss. :)


Re: keermed

Postitatud: 08 Okt 2008, 20:19
Postitas sentry

ei jaga nendest riistadest just kõige rohkem... ostma ma vist ei hakka, sest vaja puurida ainult 2 auku
tänud !


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 10:44
Postitas grahv
xdream kirjutas:

Sul läheb vaja sellist komplekti...

Kuna kogemus nendega puudub siis küsiks, et miks kasutada sellist komplekti, kui nagunii juba läheb vana augu ülepuurimiseks/keermestamiseks? Komplekti hind veel peale selle. Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 12:50
Postitas ishijupp
grahv kirjutas:
xdream kirjutas:

Sul läheb vaja sellist komplekti...

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Olen 5 ava keermestanud ja isegi tunnet, et seal midagi võiks järele anda, ei ole. Põhiline väärtus seisneb siiski selles, et saad kasutada originaalpolte ja ei pea läbivaid avasid suuremaks puurima. Oleks ikka groteskne küll, kui n. klapikambri kaanest lajatada 6-ste poltide asemel läbi 8-sed :shock:


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 14:29
Postitas davidsoniharald
grahv kirjutas:

Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Sellist parandamist kasutatakse ka nii vastutusrikastes sõlmedes, nagu seda on lennukite rattad. Siiani ei ole näinud, et mõni oleks järgi andnud või välja tulnud. Poldid on keermeliimiga. Mõistlik kogus keermeliimi peab muidugi olema.

Alumiiniumi keermestamine on üsna tülikas ettevõtmine, kui kogemused puuduvad. Keermepuuri sissemurdmisel on vaeva palju-palju...


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 14:49
Postitas Julge

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 14:56
Postitas Bladyhell
Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 15:16
Postitas Julge
Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.

Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 15:21
Postitas Bladyhell
Julge kirjutas:
Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.

Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?

Täpselt. Näiteks plokikaane poltide puhul oleks teostatav minu rattal ka suurema poldi kasutamine peale uue keerme tegemist, kuid kui ka see peetis, siis pole enam midagi teha sest järgmist keeret enam ei tee - pole ruumi. Helicoil seevastu on vastupidav ja kindel lahendus.


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 15:25
Postitas spinna

Neil on kaks ülesannet milleks nad on ette nähtud:
a) kehvemates oludes parema ja vastupidavama keerme saamiseks. Lennukid, alumiiniumist laevad ja paadid. Lennukiratta näites võivad nad olla ka juba tehases paigaldatud mitte remondi käigus. Alumiiniumlaevadele ja paatidele paigaldatakse nad kohe ehitamise käigus kõigile vastutusrikastele või kasutamise käigus lahti-kinni käivatele keermetele. Ikka selleks, et keere vastu peaks.
On olemas ka erisulamist selliseid helicoile/recoile/krt-teab-mis-coile mida kasutatakse ka terases. Et saada veelgi tugevam keere kui se terases ilma termotöötluseta võimalik on.
b) vanade purunenud keermete taastamiseks originaalmõõtu.

Nii et siinsel juhtumil on tegu täpselt õige asjaga täpselt õigel otstarbel.

Kel soome keel selge, saab siit üsna hea kuid pisut reklaamimaigulise selgituse. Iseenesest on se tõsijutt: http://www.masino.fi/bollhoff_pdf/HELIC ... _Esite.pdf


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 18:43
Postitas bitter

andke andeks, ei jõua praegu 42 lk läbi lugeda. Lihtne küsimus - kas helicoil ja analoogid on mõeldud vaid tikkpoldikeermete taastamiseks või kannatavad nad ka korduvat kinni-lahtikeeramist? Mulle väitis üks kasutanu, et ei kannata. Korduva keeramise kohtadesse soovitas poldimüüja mulle keermepuksi - näiteks nässus 8-se keerme auk 10,6 puuriga üle ja sinna sisse isekeermestav hülss, mis seest 8 mm. Selle mõõdu hülss maksis mingi 15 raha vist.


Re: keermed

Postitatud: 09 Okt 2008, 18:55
Postitas mx77

Kannatab küll korduvakasutamist ja isegi paremini, kui algupärane keere alumiiniumis.


Re: keermed

Postitatud: 23 Apr 2009, 11:41
Postitas Siipel

Kas teraspolti tugevusklassiga 12.9 on võimalik käsitsi keermestada?
Tegemist on siis üpris tugeva terasega ja hirm on, et keermelõikurid ei suuda seda metalli enam lõigata.
Kas keegi teab?


Re: keermed

Postitatud: 23 Apr 2009, 14:03
Postitas santon

On, väga hea keermelõikuriga ja hea õliga. Lõikurit küsi Attila nimelisest firmast Tallinnas, Aarne Kildema 5015360


Re: keermed

Postitatud: 29 Jaan 2017, 20:04
Postitas Vint

Kas kellegil on kogemust, diiselmootori, eelsüüteküünla keerme taastamisest, Helicoili vms?
Jutt siis plokikaanest ja materjaliks alu. Nimelt üks otsustas minema lennata, sõidu ajal, tänu eelmise vahetaja jõuvõtetele.
Silma jäi selline http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000022403/


Re: keermed

Postitatud: 29 Jaan 2017, 22:19
Postitas moilo

Iseenesest peaks helicoil ka toimima. Hülss oleks muidugi parem. Ma tegelengi murdunud eelsüüteküünalde väja urgitsemisega ja teinekord on vaja ka keeret taastada. Mina kasutan spetsiaalset hülssi. Eeliseks on see, et keermelõikuril, mis jämedama keerme sisse keerab, on ees juhik, ehk siis keermelõikur olemasoleva keerme mõõduga. See välistab niiöelda viltu keeramise. Mulle endale tundub see puks või hülss ka kuidagi töökindlam lahendus kui see vedrulaadne coil. Spetsiaalselt eelsüüteküünaldele on mul olemas hülsid ja tööriistad 8x1, 9x1, 10x1 ja 10x1,25 keermetele. Muidugi Riihimäele ma seda keeret taastama ei viitsiks tulla. Tallinna piires käin aga küünlaid urgitsemas küll, võiksin ka selle keerme ära remontida.

Lear
5059004