Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
reimps

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas reimps »

Snowhite kirjutas:

nu vb ongi ratas liiga suur ja raske mo jaoks. ma ise ainult 78 kg ja 180cm pikk.
vb sai veits räige aparaat võetud esimeseks rattaks kah, krt teab.

Näh, mul ka 750gsxr ja pikkus 170, kaalu 60-63 kilo ringis.. ..ja ma pean ikka tõsist vaeva nägema, et tagaratast pidudades maast lahti saada. Äkkipdurdused tänu vahtralehtedega neiudele ning vanuritele autoroolis on seni lõppenud lihtsalt lohaga, nii esiratas kui mõlemad rattad blokis. Enesealalhoiuinstinkt vist teeb oma tööd :)
Aga nendes ekstreemolukordades olen ma ise ka poolenisti süüdi - kihutan , noh :oops:

Mõni võiks arvata, et harrastan piiri - peal sõitmist vms. Absoluutselt mitte - lihtsalt eesti autojuhid on ogarad, värdjalikult mittearvestavad ja tapjalikud. Näiteks, käisin jaanipäeva paiku hiiumaal ja teel sinna üritati minust kas bussi või sõiduautoga vähemalt 5x üle sõita.

Väga vale seisukoht - vähesed autojuhid üritavad meelega sind teelt välja suruda või midagi muud "põnevat" teha. Enamjaolt on asi selles, et tsikkel on nii tilluke, peeglist raskestimärgatav (ja pead enamik autojuhte ei vaevu pöörama, et oma silmaga veenduda pimedates nurkades) ja kiirus on alati vähemalt veidi üle autode omast. Enda napikaid tagantjärge läbi mõeldes olen pea alati järeldusele jõudnud, et eeldasin midagi.
Ja liikluses on lihtne: When you 'assume', you'll make an ass out of you and me! "ass" "u" "me". :bsmile:




BlackOut
Postitusi: 21
Liitunud: 11 Mär 2010, 20:19
Tsikkel: Derbi Senda R DrD Racing '06

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas BlackOut »

ma mäletan, kui isa tahtis osta endale rollut, et ökonoomsemalt liigelda. Võttis proovisõidule minu ka kaasa, esimene kord oli ikka suht suur hirm, a pärast, kui ta oli rollu ära ostnud, siis ma sain ka sellega üksi sõita, siis mingipärast hirmu polnud... kõik vaatasid, et vabsjee, kuidas ta julgeb. Nüüd liiklen mopilubadega(vanust 15 alles) ja enam ei karda midagi, väljaarvatud see tõsiasi, et sind lihtsalt ei märgata...

See pole minu allkiri.
Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.

Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)


Teema algataja
Shrek

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Shrek »

Kri§to kirjutas:

Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.

Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)

Mina harjutasin ennast peale igat suuremat pööret seda keskmist nuppu vajutama, lõpuks tuleb see vajutus iseenesest.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas harimal »

Kri§to kirjutas:

Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada.

Üks variant on motoorne mälu - kindlasti tuleb sul platsisõite ka veel parasjagu ning seal käitu nagu liikluses peaksid - kohalt minnes näita suunda.
Kui igasugused koonustevahelised manöövrid ja kaheksad ka juba paremini välja tulevad, võid pulli pärast ju nendegi ajal suunaga mängida.

Kui õigetes olukordades piisavalt suunda sisse-välja taod, siis lõpuks ei pane seda tegevust liikluses enam tähelegi.

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Julge »

Üks variant on veel - muretse Harley-Davidson. Need lülitavad ise välja suunatule... ;-)

Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

No kunagi ehk tõesti, hetkel veel kroom väga südame alt jõnksu läbi ei tõmba. Muidu hea soovitus- tänud.

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas villy »

sellega harjub. taasastusin jälle tsiklikooli.. esimesel sõidul ununes palju.. teisel enam mitte.

Kasutaja avatar

Kri§to
Postitusi: 1393
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:21
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Kri§to »

Mul siis kool läbi, nüüd ARK'i asju ajama


Teema algataja
segane

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas segane »

mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ? :wack: vahel saan kellegi rattaga sõita ja peale seda nädal-kaks uurin müügilolevaid rattaid. peab see talv ikka need load ära tegema :twisted:


Teema algataja
mart211

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

segane kirjutas:

mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ?

Pane sõbra rattaga külili, siis peaksid sõiduhimust üle saama küll :D


husu
Postitusi: 105
Liitunud: 25 Veebr 2005, 08:25
Tsikkel: yamaha xjr 1200
Asukoht: tartu

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas husu »

Kri§to kirjutas:

Hirmu pole aga pole ka ilmselt hea uut teemat selle kohta tegema hakata.

Nimelt tänaseks kolm sõidukorda Tallinnas tehtud. Nüüd kolmanda korraga kipub mul ikka suund sisse jääma peale osasid pööranguid. Sellest ka küsimus kuidas seda kõige paremini enda jaoks meelde tuletada. Praegu on pidevalt ikka kõrva lällaris kuulda kuidas sõiduõpetaja meelde tuletab. Samas mõnikord tundubki mul et osaliselt unustan tänu sellele, et uut infot kõrva palju peale pritsitakse:)

murra vasaku käe põidlaluu. iga kord kui liigutad tuleb meelde. ja pärast tuleb iga kord meelde mispärast oli luu katki. :D

maailm jookseb lõpu poole

Syn
Postitusi: 186
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Syn »

Seda teemat nüüd sirvides lugenud ja algajana (autokooli alles minek, sõitnud pole) tekkis küsimis. Sõidan juba 4jandat aastat tagaveolise autoga. Kui talvel lappama läheb, siis muud ei ole kui gaasiga mängida ja rooliga (kõvasti!) maadelda kuniks otse saad (seda juhul kui auto vaja peale ootamatust ostseks saada- tahtliku drifti hoidmine oluliselt lihtsam). Kui nüüd ratas vihmaga libisema läheb, st et tagumik hakkab driftima... Kui palju siis üldse teha on? Mulle tundub, et kui juba lappama läheb, siis on külg ka kohe maas. Samas need kellel kogemus võiksid täpsemalt rääkida.


sigaelmar
Postitusi: 286
Liitunud: 27 Juul 2006, 12:17
Asukoht: Saaremaa

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas sigaelmar »

segane kirjutas:

mul on väheke teine teema, kuidas sõiduhimust üle saada ? :wack: vahel saan kellegi rattaga sõita ja peale seda nädal-kaks uurin müügilolevaid rattaid. peab see talv ikka need load ära tegema :twisted:

Mina sain näiteks ATV sõiduhimust niiviisi lahti, et laenasin sõbra käest, sõitsin terve päeva sellega ringi ja pärast pole mitu kuud enam tahtnud sõita :wack:


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

Mõtlesin siin ja krt tsikkel on ikka palju stabiilsem asi kui tagaveoline auto, sest 100+kmh kiiruselt tsikli rattas ringi läheb siis küll niiviisi lappama ei viska nagu autot. Ma arvan, et asi on pöörleva massi (rattad) suhtes kogu tsikli massi.

Teha on palju, kõige parem on suurt mitte midagi teha, ratas stabiliseerib end ise. Jõutuub on videoid täis kus kurvides slaiditakse igast asendist.

Aga tegelikult, osta endale Randmevääne 2 ja loe see läbi, saad libisemise olemusest aru. Vähemasti ei lase esimene kord püksi kui tagaratas kurvis nõksu teeb. :mrgreen: Alguses on küll hirmus aga kui ära harjud siis hakkab meeldima.

Head õppimist!

Syn kirjutas:

Seda teemat nüüd sirvides lugenud ja algajana (autokooli alles minek, sõitnud pole) tekkis küsimis. Sõidan juba 4jandat aastat tagaveolise autoga. Kui talvel lappama läheb, siis muud ei ole kui gaasiga mängida ja rooliga (kõvasti!) maadelda kuniks otse saad (seda juhul kui auto vaja peale ootamatust ostseks saada- tahtliku drifti hoidmine oluliselt lihtsam). Kui nüüd ratas vihmaga libisema läheb, st et tagumik hakkab driftima... Kui palju siis üldse teha on? Mulle tundub, et kui juba lappama läheb, siis on külg ka kohe maas. Samas need kellel kogemus võiksid täpsemalt rääkida.


Syn
Postitusi: 186
Liitunud: 28 Juun 2011, 20:55
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Syn »

No tagaveolisega hakkas ka meeldima, kui harjusin :D Tsikli puhul see hirm, et kui läheb siis ei meeldi enam üldse :D Lihtsalt mu talupoja mõistus ei tunnista seda, et ratas selles olukorras püsti jääb :D

Kasutaja avatar

antonio
Postitusi: 172
Liitunud: 20 Mär 2012, 13:56
Tsikkel: Kawasaki GPZ 500S
Asukoht: Tallinn - Valga

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas antonio »

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.


Teema algataja
mart211

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas mart211 »

antonio kirjutas:

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.

Paremakäelised ongi enamjaolt harjunud vasakule keerama...
See on kõik harjumise ja harjutamise asi.

Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

antonio kirjutas:

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.

Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

antonio
Postitusi: 172
Liitunud: 20 Mär 2012, 13:56
Tsikkel: Kawasaki GPZ 500S
Asukoht: Tallinn - Valga

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas antonio »

macintosh kirjutas:
antonio kirjutas:

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.

Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.

Tänan! Järgmine kord püüan harjutada

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1062
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 183 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas villy »

antonio kirjutas:

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.

Tervist.
Olin eelmisel hooajal sama dilemma ees. Põhjuseks arvatavasti Mac'i väljatoodu. Lohutuseks võin öelda, et sellest saab harjutades lahti. Paar tundi Tabasalu kardirajal kus on kõik peale 1 kurvi parempöörded ja peale seda on olnud asi vastupidine. Tunnen ennast parempöördel tunduvalt kindlamalt kui vasakpöördel. :wack:

Kasutaja avatar

Loff
Postitusi: 2868
Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
Asukoht: Maal
Tänanud: 41 korda
Tänatud: 34 korda
Kontakt:

Re: Rumalad küsimused 2

Lugemata postitus Postitas Loff »

macintosh kirjutas:
antonio kirjutas:

Kas asi on ainult minus või on kellelgi veel samalaadne probleem: Paremale keerata (ristmikul) on palju ebamugavam, kui vasakule.

Eeldan, et sea pead silmas paigalt võttes. Siis ongi. Pead natuke erinevalt neid pöördeid tegema - vasakule minnes on pöörderaadius suur ja saad algatuseks otse sõita. Paremale pöörates pöörderaadius väike ja otse ei saa sõita vaid pead kohe pöörama hakkama. Saad selle endale lihtsamaks teha, kui keerad seisva tsikli lenksu juba pöörde suunas valmis ja kallutad ka sinnapoole pisut viltu. Siis tuleb pöörates raadius tükimaad väiksem.

Lisaks vähe ülevaatlikuma video.
[youtube][/youtube]

https://www.youtube.com/@paavokaleva
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Kasutaja avatar

ullivilli
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Apr 2011, 17:03
Tsikkel: R1100GS
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas ullivilli »

Mis siit videost tuleb välja:
Õpi vaikne sõit ära. St jalakäijakiirusel manöövrid jne.
Sealt tulenevalt siis gaasi tunnetus, ja siduri tunnetus ja libistamine.
Ja nagu ikka ja jälle vaata sinna, kuhu sõitma hakkad, muidu vahid otse ja lähedki pikaks oma kurviga.
Teemad suht käsitletud kõik motosurvivalil. Päris mitmest hirmust sain lahti, seda enam, et sinna minnes olid load käes nagu ka oma ratas mingi 2 nädalat :D

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Kasutaja avatar

TarmoM
Postitusi: 205
Liitunud: 21 Nov 2010, 21:07
Tsikkel: KTM 990 Adventure '12

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas TarmoM »

Kirjutan eelpool kõnelejale alla. Uus hooaeg uuel rattal ei olnud üldse kindel, olin sadulas kuidagi kange ja värisesin nagu haavaleht. Eile võtsin ratta, läksin autokooli platsile ja harjutasin. Lihtsalt harjutasin. Ja kui tundsin ennast sadulas halvasti siis korrigeerisin asendit kuni tundus hea. Inimene peaks olema õppimisvõimeline loom ja seega tuleb kõik enda enesetunde järgi paika sättida. Kui ikka tunned, et ratas ei keera, siis tule lenksule lähemale ja küll ta keerama hakkab.
Ja pilk-pilk-pilk...see on A ja A tsiklisõidus ilmselt. Lisaks, kipun ka ise seda unustama, kui tunned, et sa ei suuda ratast juhtida sinna kuhu tahad, siis pigista põlvedega nii kuis jaksad ja hoopis parem tuleb välja. Ja pilk-pilk-pilk. Ristmikel on see põlvede teema eriti oluline, nii kui tunned, et ratas tahab külili vajuda, siis põlved paaki ja hoiad kinni, ei kuku ta kuhugi.
Ja kui lähed krampi, käed peale sõitu väsinud, siis teadvusta seda endale pidevalt. Nii kui avastad, et pingutad käe lihaseid õlgadest või üldse kuskilt oled kange, siis ütle seda endale ja lase lõdvaks. Kangelt ei ole eriti võimalik ratast juhtida.

Nii et võta aega ja tiiruta aeglastel kiirustel kuskil platsil, aitab tohutult. Ja pea meeles, et ratas ei taha kukkuda, sina tahad. Aga ära sa ka taha ja ongi korras :bsmile:

Minu käest võib küsida küttepuid ja/või mett.
Kasutaja avatar

Kristo_P
Postitusi: 96
Liitunud: 11 Okt 2011, 01:39
Tsikkel: R6
Asukoht: Harjumaa

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Kristo_P »

Harjunud rattaga linnavahel sõitma/harjutama ,nüüd tänu Saue eksamile saab 2x linnakiirust arendatud! Aga ütlen ausalt ,et see 110 ei tundunud kuigi turvaline tugeva külguule suhtes ja endiselt ei suuda autojuhid aru saada ,et mootorattaga oled ilmastikutingimuste suhtes palju vastuvõtlikum kui autos istudes :wack: Ja eksamineerija tahab ju näha kuidas sa valdad ratast etteantud kiirusel ,muidugi kui ilmastikuolud seda võimaldavad ,kuid ka siin on erinev arusaam eksamineeritaval ja eksamineerijal!

Aga eks kogemused tulevadki harjutades :roll:

Kasutaja avatar

ullivilli
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Apr 2011, 17:03
Tsikkel: R1100GS
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas ullivilli »

Esimene kord, kui tugevama tuulega Kohila läksin, mõtlesin ka, et puhub teelt ära ja et ikka väga jube ja õudne.
:D

Igaljuhul harjub ära.
Nüüd sajab vihma, puhub külgtuul pea 20m/s ja polegi nagu väga hull....
Kes Rakvere sõidumõnul käisid teavad sõna võtta, kui lõbus oli kreenis sõita.
Aga peamine... Lase ülakeha vabaks, ära ole krampis ja ratas sõidab ise. St ära sega rattal sõitmist ja kõik saab korda.

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Kasutaja avatar

Kristo_P
Postitusi: 96
Liitunud: 11 Okt 2011, 01:39
Tsikkel: R6
Asukoht: Harjumaa

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Kristo_P »

jah see sõidukramp on juba teine teema ,kogu keha on veel endiselt krampis eriti maanteekiirustel ja raskete ilmastikutingimustega! Aga eks see kõik muutub ajapikku :)

Ma ei saa aru ,kuidas autojuhid ei saa aru ,et raudtee/trammitee ülesõitudel tuleb 2 rattalisega ekstra ettevaatlik olla ja paljdues kohtades 50-60 seda ületada on praktiliselt võimatu ja ohtlik ja siis istuvad sul täiesti tagarattas kinni. Olen ise samamoodi autojuht ja tean ja arvestan sellega aga tundub ,et enamusel see pähe ei mahu ,et kuidas sa nii aeglaselt sõidad :wack:

Kasutaja avatar

ullivilli
Postitusi: 172
Liitunud: 06 Apr 2011, 17:03
Tsikkel: R1100GS
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas ullivilli »

Mida survivalil õpetatakse ja mis tegelt ka toimib.
Kui ülakeha läheb krampi, pigista põlvedega paaki, nii et reitel praktiliselt valus juba ja kalluta ennast poole, nii et käed ei ole välja sirutatud.
Ja muidugi palju teadliku harjutamist, mida koolis teha ei saa. (st raha eest saab muidugi kõike)

Rinka ratastel seda natukene raskem teha, kuna nagunii toetub väikestel kiirustel päris tugevalt lenksule, aga seda rohkem tulevad kasu tugevad kõhu ja selja lihased :D

www.minemetsa.ee www.ripptelk.ee - Hennessy, DD hammock, Rootsmann rippvoovid, Sawyer veefiltrid ja kõikvõimalik matkavarustus.
Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

Olles sõitnud Väikse Väina tammi peal koos teiste ratastega ja puhus väga tugev külg tuul.

Siis see vaade on esiteks uskumatu ja teiseks kordumatu. Ratas on praktiliselt 15-20 kraadis nurga all ja seda selleks, et sõita otse.

Väga imelik tunne on omal sõita ja teisi vaadata.

Kasutaja avatar

randel
Postitusi: 670
Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
Tsikkel: Beta 390
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 202 korda
Kontakt:

Re: Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Lugemata postitus Postitas randel »

Kristo_P kirjutas:

Ma ei saa aru ,kuidas autojuhid ei saa aru ,et raudtee/trammitee ülesõitudel tuleb 2 rattalisega ekstra ettevaatlik olla ja paljdues kohtades 50-60 seda ületada on praktiliselt võimatu ja ohtlik ja siis istuvad sul täiesti tagarattas kinni. Olen ise samamoodi autojuht ja tean ja arvestan sellega aga tundub ,et enamusel see pähe ei mahu ,et kuidas sa nii aeglaselt sõidad :wack:

See nüüd küll nii ei ole. Mida rohkem kiirust, seda kindlam on igasugu rööpaid ja muid takistusi ületada. Aeglaselt ukerdades need kukkumised tulevadki. Teaduslik põhjendus ka - kiiremini pöörlevate rataste güroskoopiline moment on suurem ja ei lase tsiklil nii kergelt takistust kohates suunda muuta. (crash)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”