Kuidas sõiduhirmust üle saada?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
junks kirjutas:ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh
Mis siin ikka seletada, sõida vaikselt tsikliga ja keera väike nõks lenksuga ühes suunas, näed kohe kuhu poole tsikkel kaldub v liigub. Jalgrattaga kiiremini sõites toimib sama efekt. Tulemus võib tunduda nn tervele mõistusele vastupidine aga ometi see nii on. Füüsika mõistmise aluseks on eksperiment! Teooriat on natuke siin
Viimati muutis stonefree, 24 Mai 2006, 23:54, muudetud 1 kord kokku.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole
-
Teema algataja
Arvasin ka algul,kui noormees tsikliostu plaane pidas,et mina ei roni eales selle otsa,aga kui ma seda ilusat pilli 1-st korda nägin,kadus hirm peaaegu kohe... Veidi kiiremini võttis muidugi südame põksuma,kui kiirust lisati,aga üldiselt meeldis ja autoga sõita enam ei tahagi
Ise rooli istuda aga ei jule siiani... Ei jõua tsiklit püstigi tõsta ju
Ise rooli istuda aga ei jule siiani... Ei jõua tsiklit püstigi tõsta ju
Kusjuures paremini toimib kurvi suunas oleva sanga õrn tõukamine, kui vastaspoole enda poole sikutamine (mida tavaliselt muidu keeramiseks peetakse). Ja ei juhtu muud, kui et ratas kaldub ja samas keerab soovitud suunas. Niipalju kaldub, kuipalju vastu tõukad. Kuni kunagi käid külili ilmselt... aga nii kaugele pole veel kunagi tõugandjunks kirjutas:ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh
Üldiselt toimib kogu counter steering paremini üle 40-50 kiirustel. Nii et nõuanne "vaikselt proovida" ei pruugi paika pidada.
Oleneb rattast, kui mõne custom saaniga sõidad, kus esiratas on kaugel ees, siis võibolla kyll. Bikega ilmneb ka väiksel kiirusel, isegi praktiliselt paigal.Kaaren kirjutas:Üldiselt toimib kogu counter steering paremini üle 40-50 kiirustel. Nii et nõuanne "vaikselt proovida" ei pruugi paika pidada.junks kirjutas:ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 02 Juul 2005, 22:57
- Asukoht: tallinn
Rendi roller, tegele söitmisega kuskil tühjal parkimisplatsil päev otsa. Kui jalgrattaga söita oskad siis öpid ka rolleriga päevaga enam-vähem söitma.
Järgmine päev on kahju veel rolli ära viiagi.. rääkimata siis veel järgmine päev bike'i sabal istumisest.
Mingit plastmassist mootoriga jalgratast küll ju ei karda? Vöi kardad?
Järgmine päev on kahju veel rolli ära viiagi.. rääkimata siis veel järgmine päev bike'i sabal istumisest.
Mingit plastmassist mootoriga jalgratast küll ju ei karda? Vöi kardad?
-
Teema algataja
eks ta natuke tyytu ole, kui kogu aeg pead m6tlema, et kuhu ja kuidas parkida jne, see on selle kaalu juures k6ige hullem. aga yldiselt ei tohiks ratas pidevalt kylili vedeleda, nii et mis sa tast ikka niivaga t6stad muudkui... s6ites pole kaal oluline. ma kyll vaikselt m6tlen, et ehk vahetaks ratta m6ne kergema, aga sama nobeda vastu valja, aga eks aeg naitab.Leevi kirjutas:: Ja tsikli tõstmiseks peaks ikka jõudu ka ju olema ?
piret@tonnine matkabaik ja s6brad v6i teelised, kes t6sta on aidanud
Vahest sõidan ja teen asju.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Pole küll just teema algataja küsimus aga viimaste postidega haakub küll:
Üks mu tuttav hakkas tsiklit ostma ja müüja oli nõus ratta maha müüma tingimusel, kui ostja selle püsti tõstab! Rattaks oli soolo Dnepr ja osta soovijaks naisterahvas.... Kahju, et ma seda pealt ei näinud, aga ratas vahetas omanikku...
Üks mu tuttav hakkas tsiklit ostma ja müüja oli nõus ratta maha müüma tingimusel, kui ostja selle püsti tõstab! Rattaks oli soolo Dnepr ja osta soovijaks naisterahvas.... Kahju, et ma seda pealt ei näinud, aga ratas vahetas omanikku...
-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
Kui oma esimese tsikli (Jawa) 16 aastasena soetasin, siis oli üks põhitingimus: suudan seda korralikult küllili panna ning üles tõsta. 2005 aastal (7 aasta möödudes) kui selle GS500 vastu vahetasin, kehtis minu jaoks see tingimus endiselt.Ja tsikli tõstmiseks peaks ikka jõudu ka ju olema ?
Soovitan ka sulle seda reeglit jälgida. Ilusti teda külje peale pannes ei kriimusta midagi ära, seega ära häbene ning palu müüjal kõrval igaks juhuks seista kui seda proovima hakkad.
Edu.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kardan, et sellise müüja leidmine läheb raskeks. Mul endalgi ratas müügis hetkel ja kui keegi tuleks jutuga, et kule, las ma proovin su ratta külili panna...No wayFreaksmart kirjutas:Ilusti teda külje peale pannes ei kriimusta midagi ära, seega ära häbene ning palu müüjal kõrval igaks juhuks seista kui seda proovima hakkad.
Edu.
Hans
V-MAX
Re:
Järgmine mõte oleks siis, et kas tohib rattaga kuuriseinast läbi sõita - et vaataks kas püsib peal?
K1200S
Re:
Bladyhell kirjutas:Järgmine mõte oleks siis, et kas tohib rattaga kuuriseinast läbi sõita - et vaataks kas püsib peal?
Mul õnnestus oma uus sõbrake (V-max, 280 kg) külili lasta hiljuti. Esimene mõte oli, et kus kurat ma siin metsavahel abilisi leian, et püsti saada. Kuid...võtsin ja tõstsin ta ise püsti, no prob. Ja minu suurim lihas paikneb vööpiirkonnas
Niiet keskmine meesterahvas saab vast 300 kg ratta püsti ja õrnuke naisterahvas peaks 200 kg hakkama saama küll.
Hans
V-MAX
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Kui kõik ausalt ära rääkida, siis mina olen küllili vajunud ratta püstisaamiseks abi palunud küll ... ja mitte 1 kord . Asfaldi või mõne muu kõva kattega pinasel pole probleemi aga näiteks niiske rohu või pehme pinnase peal - no way. 400+kg ja kõrge raskuskese teevad oma töö ... Aga kui kõik need kilod juba liikuma saad, siis on nendest puhas sõidurõõm .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
- Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa
väike nali ka sekka
Tartu arkis on selline nali, et tütarlaps tahtis 1000ccm bikega eksamit teha. Kuid eksaminaator ei lugenud eksamit sooritanud, kuni külili asetatud ratas uuesi püsti on. Nii ta käiski oma 3 korda eksamil, iga kord kukkus sama asja pärast läbi ei jõua tsiklit üles tõsta.
Ega siis midagi 4 katsel oli miniseelik seljas ja jäbipaistev pluus ja ning sel hetkel kui vaja tõsta oli, tekkis ümberringi oma kümmekond mehikest. Kes peale esimest käsku koheselt masina üles tõstsid. Tütarlaps jagas vaid käsklusi.
Nii et võta kinni, kas on siis kole ja häbistav, kui masinat külili olekust ise üles enam ei saa ning abi vajad.
Tartu arkis on selline nali, et tütarlaps tahtis 1000ccm bikega eksamit teha. Kuid eksaminaator ei lugenud eksamit sooritanud, kuni külili asetatud ratas uuesi püsti on. Nii ta käiski oma 3 korda eksamil, iga kord kukkus sama asja pärast läbi ei jõua tsiklit üles tõsta.
Ega siis midagi 4 katsel oli miniseelik seljas ja jäbipaistev pluus ja ning sel hetkel kui vaja tõsta oli, tekkis ümberringi oma kümmekond mehikest. Kes peale esimest käsku koheselt masina üles tõstsid. Tütarlaps jagas vaid käsklusi.
Nii et võta kinni, kas on siis kole ja häbistav, kui masinat külili olekust ise üles enam ei saa ning abi vajad.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...
-
Teema algataja
-
Teema algataja
alustada tuleks kindlasti tasa ja targu nagu selles videos. teadjamad sõbrad kah abiks, seal neid kohe päris hulgem endagi esimene sõit sai tehtud ühe 600se seljas ning venisin samamoodi, jalad koguaeg maas. öeldi isegi et võiks rohkem gaasi anda aga ei raatsinud, pärast veel kuskil kraavis puuotsas igatahes tänud sellele tuttavale, kes seda lõbu mulle usaldas:) aga jah, vaikselt mõistuse piires alustada.
-
Teema algataja
mis ajast rolleril käike saab panna ??? või sõidad sa mõne vana vespa sugusega ?case kirjutas:Mul on sama jama rolleritega ma võin sõita yks kõik millisega kuid 1 käigu panemisel lähen pabinasse! Ma pyyan olla positiivne kuid ikkagi mu närv ytleb yles kuid lähimal nädalal ma sõidan oma sõbra krosaga
Have a nice day !
Ostsin aasta tagasi uue mopeedi,et end motoeluga ja kommetega kurssi viia,nüüd küll rohkem kasutan tööl käimiseks.
Lapsena olin sõitnud vaid veneaegsete mopeedidega ja ei kujutanud tänasest mootorattast mingit pilti.
Nüüd aga tekkis soov endale korralik pill muretseda ja kahekesi sellega sõita,ikka mina ees ja kaasa taga.Enne ostmist kuulsin ühelt sellilt,et tema boxer läks küllili ja ta keeras selle püsti hooksalt,kuid siis läks see teisele küljele pikali ja tema käpuli peale.Mina ei osanud arvatagi siis et see küllili minek nii lihtsalt tuleb.
Valituks osutus 1100 ja boxer motikas.Kaalule nagu algul ei mõelnud,kuid ega see hetk tuli üsna kiiresti,et mina ei jõudnud enam hoida ja motikas(282kg) oligi autokärus lööbakil,oli vist motika ostupäev.
Nüüd olen juba selle kaaluga tunduvalt ettevaatlikum ja püsti keeran ka kindla tunnetusega,et mitte teisele poolele pikali kukkuda.
Kobamisi erinevatel põhjustel on motikas korda 3 vist pikali läinud,õnneks on seal kohad mis maad puudutavad ja ei vigasta sõidukit ennast.
Ikka jalad mõlemad maha ja suurim lihas pingesse!
Jan.
Lapsena olin sõitnud vaid veneaegsete mopeedidega ja ei kujutanud tänasest mootorattast mingit pilti.
Nüüd aga tekkis soov endale korralik pill muretseda ja kahekesi sellega sõita,ikka mina ees ja kaasa taga.Enne ostmist kuulsin ühelt sellilt,et tema boxer läks küllili ja ta keeras selle püsti hooksalt,kuid siis läks see teisele küljele pikali ja tema käpuli peale.Mina ei osanud arvatagi siis et see küllili minek nii lihtsalt tuleb.
Valituks osutus 1100 ja boxer motikas.Kaalule nagu algul ei mõelnud,kuid ega see hetk tuli üsna kiiresti,et mina ei jõudnud enam hoida ja motikas(282kg) oligi autokärus lööbakil,oli vist motika ostupäev.
Nüüd olen juba selle kaaluga tunduvalt ettevaatlikum ja püsti keeran ka kindla tunnetusega,et mitte teisele poolele pikali kukkuda.
Kobamisi erinevatel põhjustel on motikas korda 3 vist pikali läinud,õnneks on seal kohad mis maad puudutavad ja ei vigasta sõidukit ennast.
Ikka jalad mõlemad maha ja suurim lihas pingesse!
Jan.
BMW R1100RT
-
- Postitusi: 581
- Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
- Tsikkel: Drag Star
- Asukoht: Rakvere (Rockvere)
- Kontakt:
hirmu tundsin aint kaks korda elus. minnes tsikliluba tegema ei osanud ma tsikliga sõita... olin mopeedipoiss kui platsile toodi ja minskiga platsisõitu hakati tegema oli hirm naha vahel täpselt niikaua kuni ise sarvedest kinni võtsin . teine kord tundsin hirmu kui isa ostis korviga IŽi ja kui proovisõidule läksin hakkas see korv no NII hirmsasti mind paremale tirima et ma kogu aeg jõuga vasakule rooli surusin, hirmust pidin püksid täis tegema... niikaua kuni vanamees käskis roolist lahti lasta ja tsikkel sõitis jummalast otse siis mulle jõudis kohale et paremale kiskus minu aju mitte korv. nii et minu puhul hirmu vastu aitas situatsiooni mõistmine... vist...
edu
edu
Tsiklimees on tsiklimehele sõber
võõras ratas
Minul sama värk, et olen mässanud IZ-idega ja Dnepritega. Eelmisel aastal sai siis Suzuki Madura muretsetud, võimus tsipa suurem mis vene masinatel, 85 kW:) Kartsin, et kohalt võttes tõmbab üle selja, kuid panin käigu sisse, gaasi ei andnud ja hakkasin sidurit vabastama ja.......üsna rahulikult võttis kohalt minema. Aga kui korraks natuke gaasi andsin, siis tõmbas ennast tahapoole küll:) ja esiotsa ka ülespoole. Kuid mõned kilomeetrid ja saab tunnetuse kätte, pole hullu midagi!
Vat selline lugu siis.
Vat selline lugu siis.
-
Teema algataja
Võibolla olen ma imelik, aga sellist asja nagu sõiduhirm polegi sellest saati olnud kui kohapealt minema sain esimest korda
Kartsin rohkem seda, et suretan masina välja, sest autosõit juba ammu selge ja seal oli alguses sama jama..
Esimesel korral oli rattaks 93kw bike Üle 160km/h ei lasknud esimene kord, sest kiirused tunduvad ikka väga suured näiteks võrreldes 160km/h autoga sõites. Teisel korral suutsin sellise asjaga hakkama saada, et lasin esimese käigu 12 000rpm ja siis teine käik sisse , gaas põhja ja oligi esirattas maast lahti ja mingeid mõtteid peast läbi ei käinud, see käis nagu asja juurde , oli osa sõidust
Kartsin rohkem seda, et suretan masina välja, sest autosõit juba ammu selge ja seal oli alguses sama jama..
Esimesel korral oli rattaks 93kw bike Üle 160km/h ei lasknud esimene kord, sest kiirused tunduvad ikka väga suured näiteks võrreldes 160km/h autoga sõites. Teisel korral suutsin sellise asjaga hakkama saada, et lasin esimese käigu 12 000rpm ja siis teine käik sisse , gaas põhja ja oligi esirattas maast lahti ja mingeid mõtteid peast läbi ei käinud, see käis nagu asja juurde , oli osa sõidust
-
Teema algataja
Tegelikult on ratta püsti tõstmisel rohkem abiks õige tehnika kui musklijõud.
Kõige tugevamad lihased on jalgades, mitte kätes ja lenksust sikutades on 200kg kaaluvat "kerget" ratast üsna raske püsti saada isegi suurel ja tugeval meesterahval.
Õige tõstmistehnika on selline, et kükitad ratta kõrvale maha, ise seljaga ratta poole, toetad taguotsa vastu sadulat, haarad kätega raamist, tagasõitja sangadest jms. mis kätte juhtub kinni ja tõstad jalalihaseid kasutades ratta maast lahti ning siis trügid ettevaatlikult (et teisele poole üle ei lendaks) jalgadega tõugates ja tagurpidi sammudes ratta püsti. Mida rohkem ratas püsti on, seda kergemaks ta muutub, kuna seda suurem osa kaalust langeb ratastele.
Sedasi on väikesed naisterahvad ka 400kg kaaluva GoldWingi püsti saanud. Ainuke häda on libeda mudase pinnase peal, siis võib ratas lihtsalt külg ees libisema hakata ja tehnika ei tööta, aga enamasti ikka jõuab ta libisedes lõpuks veidi paremini pidava pinnani, kus saab ta püsti "trügida".
Püsti hoidmise võimekuse tagamiseks peab jälgima seda, et sadulas istudes mõlemad jalad täistallaga maha ulatuvad, kui ei, siis on ratas liiga kõrge (ok, krossikas on erand).
Kõige tugevamad lihased on jalgades, mitte kätes ja lenksust sikutades on 200kg kaaluvat "kerget" ratast üsna raske püsti saada isegi suurel ja tugeval meesterahval.
Õige tõstmistehnika on selline, et kükitad ratta kõrvale maha, ise seljaga ratta poole, toetad taguotsa vastu sadulat, haarad kätega raamist, tagasõitja sangadest jms. mis kätte juhtub kinni ja tõstad jalalihaseid kasutades ratta maast lahti ning siis trügid ettevaatlikult (et teisele poole üle ei lendaks) jalgadega tõugates ja tagurpidi sammudes ratta püsti. Mida rohkem ratas püsti on, seda kergemaks ta muutub, kuna seda suurem osa kaalust langeb ratastele.
Sedasi on väikesed naisterahvad ka 400kg kaaluva GoldWingi püsti saanud. Ainuke häda on libeda mudase pinnase peal, siis võib ratas lihtsalt külg ees libisema hakata ja tehnika ei tööta, aga enamasti ikka jõuab ta libisedes lõpuks veidi paremini pidava pinnani, kus saab ta püsti "trügida".
Püsti hoidmise võimekuse tagamiseks peab jälgima seda, et sadulas istudes mõlemad jalad täistallaga maha ulatuvad, kui ei, siis on ratas liiga kõrge (ok, krossikas on erand).
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.