Kuidas sõiduhirmust üle saada?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
junks

Lugemata postitus Postitas junks »

ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh



stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

junks kirjutas:
ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh

Mis siin ikka seletada, sõida vaikselt tsikliga ja keera väike nõks lenksuga ühes suunas, näed kohe kuhu poole tsikkel kaldub v liigub. Jalgrattaga kiiremini sõites toimib sama efekt. Tulemus võib tunduda nn tervele mõistusele vastupidine aga ometi see nii on. Füüsika mõistmise aluseks on eksperiment! Teooriat on natuke siin
Viimati muutis stonefree, 24 Mai 2006, 23:54, muudetud 1 kord kokku.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)

joel
Postitusi: 1800
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Ega ta vaikselt sõites hästi ei tööta tegelikult. Paraja hoo pealt on efekt märksa parem.
Joel
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Efekt efektiks, aga istu paigal seisva ratta peal ja keera lenksu vaikselt paremale. Isegi ilma sõiduta hakkab ratta kere ennast vasakule kiskuma.
Õigekirjaoskus massidesse!

Teema algataja
Leevi

Lugemata postitus Postitas Leevi »

Arvasin ka algul,kui noormees tsikliostu plaane pidas,et mina ei roni eales selle otsa,aga kui ma seda ilusat pilli 1-st korda nägin,kadus hirm peaaegu kohe... Veidi kiiremini võttis muidugi südame põksuma,kui kiirust lisati,aga üldiselt meeldis ja autoga sõita enam ei tahagi :lol:
Ise rooli istuda aga ei jule siiani... Ei jõua tsiklit püstigi tõsta ju :P
Kasutaja avatar

Kaaren
Postitusi: 48
Liitunud: 26 Mär 2006, 21:03
Tsikkel: FXSTDI

Lugemata postitus Postitas Kaaren »

junks kirjutas:
ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh
Kusjuures paremini toimib kurvi suunas oleva sanga õrn tõukamine, kui vastaspoole enda poole sikutamine (mida tavaliselt muidu keeramiseks peetakse). Ja ei juhtu muud, kui et ratas kaldub ja samas keerab soovitud suunas. Niipalju kaldub, kuipalju vastu tõukad. Kuni kunagi käid külili ilmselt... aga nii kaugele pole veel kunagi tõugand :roll:

Üldiselt toimib kogu counter steering paremini üle 40-50 kiirustel. Nii et nõuanne "vaikselt proovida" ei pruugi paika pidada.

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

Kaaren kirjutas:
junks kirjutas:
ehk keegi asjaga kursis olev isik seletaks veidi rohkem seda countersteeringu teema. kuiidas toimib ja mis juhtuda võib kui mis teed jne.
adääh
Üldiselt toimib kogu counter steering paremini üle 40-50 kiirustel. Nii et nõuanne "vaikselt proovida" ei pruugi paika pidada.
Oleneb rattast, kui mõne custom saaniga sõidad, kus esiratas on kaugel ees, siis võibolla kyll. Bikega ilmneb ka väiksel kiirusel, isegi praktiliselt paigal.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)
Kasutaja avatar

rallypoiss
Postitusi: 114
Liitunud: 02 Juul 2005, 22:57
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas rallypoiss »

Rendi roller, tegele söitmisega kuskil tühjal parkimisplatsil päev otsa. Kui jalgrattaga söita oskad siis öpid ka rolleriga päevaga enam-vähem söitma.
Järgmine päev on kahju veel rolli ära viiagi.. :lol: rääkimata siis veel järgmine päev bike'i sabal istumisest.
Mingit plastmassist mootoriga jalgratast küll ju ei karda? Vöi kardad?

Teema algataja
Leevi

Lugemata postitus Postitas Leevi »

: Mina võin ju endasse uskuda, kuid iseasi, kas ka minu noormees ( kes paraku on tsikliomanik ) usub :roll:

Ja tsikli tõstmiseks peaks ikka jõudu ka ju olema ? :roll:
Kasutaja avatar

piret
Postitusi: 703
Liitunud: 16 Juul 2003, 18:46
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas piret »

Leevi kirjutas:
: Ja tsikli tõstmiseks peaks ikka jõudu ka ju olema ? :roll:
eks ta natuke tyytu ole, kui kogu aeg pead m6tlema, et kuhu ja kuidas parkida jne, see on selle kaalu juures k6ige hullem. aga yldiselt ei tohiks ratas pidevalt kylili vedeleda, nii et mis sa tast ikka niivaga t6stad muudkui... s6ites pole kaal oluline. ma kyll vaikselt m6tlen, et ehk vahetaks ratta m6ne kergema, aga sama nobeda vastu valja, aga eks aeg naitab.

piret@tonnine matkabaik ja s6brad v6i teelised, kes t6sta on aidanud :)
Vahest sõidan ja teen asju.

Teema algataja
Leevi

Lugemata postitus Postitas Leevi »

Olen proovinud tsiklit hoida. Kui abistajat poleks olnud,oleks see mulle peale lennanud... :D
Seda ma täitsa usun,et sõites pole seda kaalu niiväga tunda,aga iga kord,kui parkida vaja,kedagi appi hüüdma hakata oleks ka imelik :D
Pean jõusaali minema ja siis rolleriga vaikselt harjutama hakkama :lol:

Teema algataja
tytarlaps

Lugemata postitus Postitas tytarlaps »

jajah, lähed eksamile, pead jõudma/oskama ratast käekõrval lükata :P

tytarlaps@üleminekueksami eel
Kasutaja avatar

Kuzmitz
Postitusi: 763
Liitunud: 30 Mai 2005, 10:00
Tsikkel: Täitsa olemas.
Asukoht: Tarvanpää

Lugemata postitus Postitas Kuzmitz »

Pole küll just teema algataja küsimus aga viimaste postidega haakub küll:
Üks mu tuttav hakkas tsiklit ostma ja müüja oli nõus ratta maha müüma tingimusel, kui ostja selle püsti tõstab! Rattaks oli soolo Dnepr ja osta soovijaks naisterahvas.... Kahju, et ma seda pealt ei näinud, aga ratas vahetas omanikku... :lol: :lol:
Pilt
Raibe, Rakvere Raibe.
Kasutaja avatar

Freaksmart
Postitusi: 774
Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas Freaksmart »

Ja tsikli tõstmiseks peaks ikka jõudu ka ju olema ?
Kui oma esimese tsikli (Jawa) 16 aastasena soetasin, siis oli üks põhitingimus: suudan seda korralikult küllili panna ning üles tõsta. 2005 aastal (7 aasta möödudes) kui selle GS500 vastu vahetasin, kehtis minu jaoks see tingimus endiselt.
Soovitan ka sulle seda reeglit jälgida. Ilusti teda külje peale pannes ei kriimusta midagi ära, seega ära häbene ning palu müüjal kõrval igaks juhuks seista kui seda proovima hakkad.
Edu.
Jawa 634 (15kw); Jawa 638 (17kw); Suzuki GS500E (34kw); Hyosung GT650 (60kw); BMW F800S (63kw)
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Freaksmart kirjutas:
Ilusti teda külje peale pannes ei kriimusta midagi ära, seega ära häbene ning palu müüjal kõrval igaks juhuks seista kui seda proovima hakkad.
Edu.
Kardan, et sellise müüja leidmine läheb raskeks. Mul endalgi ratas müügis hetkel ja kui keegi tuleks jutuga, et kule, las ma proovin su ratta külili panna...No way :twisted:

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re:

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Järgmine mõte oleks siis, et kas tohib rattaga kuuriseinast läbi sõita - et vaataks kas püsib peal?
K1200S
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Re:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Bladyhell kirjutas:
Järgmine mõte oleks siis, et kas tohib rattaga kuuriseinast läbi sõita - et vaataks kas püsib peal?
:lol: :lol:

Mul õnnestus oma uus sõbrake (V-max, 280 kg) külili lasta hiljuti. Esimene mõte oli, et kus kurat ma siin metsavahel abilisi leian, et püsti saada. Kuid...võtsin ja tõstsin ta ise püsti, no prob. Ja minu suurim lihas paikneb vööpiirkonnas ;)

Niiet keskmine meesterahvas saab vast 300 kg ratta püsti ja õrnuke naisterahvas peaks 200 kg hakkama saama küll.

Hans
V-MAX
Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas kris. »

Kui kõik ausalt ära rääkida, siis mina olen küllili vajunud ratta püstisaamiseks abi palunud küll ... ja mitte 1 kord :oops: . Asfaldi või mõne muu kõva kattega pinasel pole probleemi aga näiteks niiske rohu või pehme pinnase peal - no way. 400+kg ja kõrge raskuskese teevad oma töö ... Aga kui kõik need kilod juba liikuma saad, siis on nendest puhas sõidurõõm 8) .

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Riding with a King!
Kasutaja avatar

unimüts
Postitusi: 147
Liitunud: 14 Nov 2004, 21:37
Asukoht: Tartu linn ja Viljandi Tarvastu mk Suislepa

Lugemata postitus Postitas unimüts »

väike nali ka sekka

Tartu arkis on selline nali, et tütarlaps tahtis 1000ccm bikega eksamit teha. Kuid eksaminaator ei lugenud eksamit sooritanud, kuni külili asetatud ratas uuesi püsti on. Nii ta käiski oma 3 korda eksamil, iga kord kukkus sama asja pärast läbi ei jõua tsiklit üles tõsta.
Ega siis midagi 4 katsel oli miniseelik seljas ja jäbipaistev pluus ja ning sel hetkel kui vaja tõsta oli, tekkis ümberringi oma kümmekond mehikest. Kes peale esimest käsku koheselt masina üles tõstsid. Tütarlaps jagas vaid käsklusi.

Nii et võta kinni, kas on siis kole ja häbistav, kui masinat külili olekust ise üles enam ei saa ning abi vajad.
Yamaha Fazer fzs 600 (1998)- naisele
Ja otsin juba ise uut kaherattalist...

Teema algataja
tytarlaps

Lugemata postitus Postitas tytarlaps »

praegu võib muideks lasta eksamineerija välja vahetada, kui ta nõuab eksamil ratta külilipanemist ja püstitõstmist :P

Teema algataja
aku

Lugemata postitus Postitas aku »

alustada tuleks kindlasti tasa ja targu nagu selles videos. teadjamad sõbrad kah abiks, seal neid kohe päris hulgem :P endagi esimene sõit sai tehtud ühe 600se seljas ning venisin samamoodi, jalad koguaeg maas. öeldi isegi et võiks rohkem gaasi anda aga ei raatsinud, pärast veel kuskil kraavis puuotsas :P igatahes tänud sellele tuttavale, kes seda lõbu mulle usaldas:) aga jah, vaikselt mõistuse piires alustada.

Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas makuke »

hästi sõitis esimese korra kohta.

Teema algataja
case

Lugemata postitus Postitas case »

Mul on sama jama rolleritega ma võin sõita yks kõik millisega kuid 1 käigu panemisel lähen pabinasse! :( Ma pyyan olla positiivne kuid ikkagi mu närv ytleb yles kuid lähimal nädalal ma sõidan oma sõbra krosaga :lol: :twisted:
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

case kirjutas:
Mul on sama jama rolleritega ma võin sõita yks kõik millisega kuid 1 käigu panemisel lähen pabinasse! :( Ma pyyan olla positiivne kuid ikkagi mu närv ytleb yles kuid lähimal nädalal ma sõidan oma sõbra krosaga :lol: :twisted:
mis ajast rolleril käike saab panna ??? või sõidad sa mõne vana vespa sugusega ?
Have a nice day !
Kasutaja avatar

masto
Postitusi: 112
Liitunud: 28 Apr 2006, 20:34
Asukoht: saar

Lugemata postitus Postitas masto »

ise sain ka kunagi 600-se kawaga sõitu olin mingi 10-11.oli umbes mingi 180-200m sirge,lõpus mõnus kurv. 140 sees :twisted: (korraks ja viis korda kiirendamist) ,hirm lõi ikka sisse.tagasi jõudes tsikli pealt maha ronides ikka natukene värisesin, aga sõiduhirmu sellest ei tekkinud

jan22
Postitusi: 377
Liitunud: 02 Mai 2006, 11:46
Tsikkel: R1100RT
Asukoht: TLN,

Lugemata postitus Postitas jan22 »

Ostsin aasta tagasi uue mopeedi,et end motoeluga ja kommetega kurssi viia,nüüd küll rohkem kasutan tööl käimiseks.
Lapsena olin sõitnud vaid veneaegsete mopeedidega ja ei kujutanud tänasest mootorattast mingit pilti.
Nüüd aga tekkis soov endale korralik pill muretseda ja kahekesi sellega sõita,ikka mina ees ja kaasa taga.Enne ostmist kuulsin ühelt sellilt,et tema boxer läks küllili ja ta keeras selle püsti hooksalt,kuid siis läks see teisele küljele pikali ja tema käpuli peale.Mina ei osanud arvatagi siis et see küllili minek nii lihtsalt tuleb.
Valituks osutus 1100 ja boxer motikas.Kaalule nagu algul ei mõelnud,kuid ega see hetk tuli üsna kiiresti,et mina ei jõudnud enam hoida ja motikas(282kg) oligi autokärus lööbakil,oli vist motika ostupäev.
Nüüd olen juba selle kaaluga tunduvalt ettevaatlikum ja püsti keeran ka kindla tunnetusega,et mitte teisele poolele pikali kukkuda.
Kobamisi erinevatel põhjustel on motikas korda 3 vist pikali läinud,õnneks on seal kohad mis maad puudutavad ja ei vigasta sõidukit ennast.
Ikka jalad mõlemad maha ja suurim lihas pingesse!
Jan.
BMW R1100RT
Kasutaja avatar

numan
Postitusi: 581
Liitunud: 04 Veebr 2007, 13:07
Tsikkel: Drag Star
Asukoht: Rakvere (Rockvere)
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas numan »

hirmu tundsin aint kaks korda elus. minnes tsikliluba tegema ei osanud ma tsikliga sõita... olin mopeedipoiss :) kui platsile toodi ja minskiga platsisõitu hakati tegema oli hirm naha vahel täpselt niikaua kuni ise sarvedest kinni võtsin :D . teine kord tundsin hirmu kui isa ostis korviga IŽi ja kui proovisõidule läksin hakkas see korv no NII hirmsasti mind paremale tirima et ma kogu aeg jõuga vasakule rooli surusin, hirmust pidin püksid täis tegema... niikaua kuni vanamees käskis roolist lahti lasta ja tsikkel sõitis jummalast otse :lol: siis mulle jõudis kohale et paremale kiskus minu aju mitte korv. nii et minu puhul hirmu vastu aitas situatsiooni mõistmine... vist...
edu
Tsiklimees on tsiklimehele sõber
Kasutaja avatar

IvarSiim
Postitusi: 361
Liitunud: 21 Sept 2004, 12:14
Asukoht: Põlva

võõras ratas

Lugemata postitus Postitas IvarSiim »

Minul sama värk, et olen mässanud IZ-idega ja Dnepritega. Eelmisel aastal sai siis Suzuki Madura muretsetud, võimus tsipa suurem mis vene masinatel, 85 kW:) Kartsin, et kohalt võttes tõmbab üle selja, kuid panin käigu sisse, gaasi ei andnud ja hakkasin sidurit vabastama ja.......üsna rahulikult võttis kohalt minema. Aga kui korraks natuke gaasi andsin, siis tõmbas ennast tahapoole küll:) ja esiotsa ka ülespoole. Kuid mõned kilomeetrid ja saab tunnetuse kätte, pole hullu midagi!
Vat selline lugu siis.

Teema algataja
motodude

Lugemata postitus Postitas motodude »

Võibolla olen ma imelik, aga sellist asja nagu sõiduhirm polegi sellest saati olnud kui kohapealt minema sain esimest korda :)
Kartsin rohkem seda, et suretan masina välja, sest autosõit juba ammu selge ja seal oli alguses sama jama.. :P
Esimesel korral oli rattaks 93kw bike :D Üle 160km/h ei lasknud esimene kord, sest kiirused tunduvad ikka väga suured näiteks võrreldes 160km/h autoga sõites. Teisel korral suutsin sellise asjaga hakkama saada, et lasin esimese käigu 12 000rpm ja siis teine käik sisse , gaas põhja ja oligi esirattas maast lahti ja mingeid mõtteid peast läbi ei käinud, see käis nagu asja juurde , oli osa sõidust :wink:

Teema algataja
cyber

Lugemata postitus Postitas cyber »

Tegelikult on ratta püsti tõstmisel rohkem abiks õige tehnika kui musklijõud.
Kõige tugevamad lihased on jalgades, mitte kätes ja lenksust sikutades on 200kg kaaluvat "kerget" ratast üsna raske püsti saada isegi suurel ja tugeval meesterahval.
Õige tõstmistehnika on selline, et kükitad ratta kõrvale maha, ise seljaga ratta poole, toetad taguotsa vastu sadulat, haarad kätega raamist, tagasõitja sangadest jms. mis kätte juhtub kinni ja tõstad jalalihaseid kasutades ratta maast lahti ning siis trügid ettevaatlikult (et teisele poole üle ei lendaks) jalgadega tõugates ja tagurpidi sammudes ratta püsti. Mida rohkem ratas püsti on, seda kergemaks ta muutub, kuna seda suurem osa kaalust langeb ratastele.
Sedasi on väikesed naisterahvad ka 400kg kaaluva GoldWingi püsti saanud. Ainuke häda on libeda mudase pinnase peal, siis võib ratas lihtsalt külg ees libisema hakata ja tehnika ei tööta, aga enamasti ikka jõuab ta libisedes lõpuks veidi paremini pidava pinnani, kus saab ta püsti "trügida".
Püsti hoidmise võimekuse tagamiseks peab jälgima seda, et sadulas istudes mõlemad jalad täistallaga maha ulatuvad, kui ei, siis on ratas liiga kõrge (ok, krossikas on erand).
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”