Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Nõmmik
Postitusi: 222
Liitunud: 01 Veebr 2013, 22:10
Tsikkel: Yamaha V-Star
Asukoht: Tallinn , Nõmme
Kontakt:

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #91 Postitas Nõmmik » 27 Mai 2014, 23:41

Ma olen kõikjal parkinud rattaga, alates Tallinna Vanalinnast lõpetades kõnniteedega. Põhi kriteerum on alati olnud, et ära takista teisi liiklejaid- kui see on nagu täidetud, ei tohiks probleeme tekkida! Vanalinnas olen sunnitud korduvalt ka märke eirama ja seda lausa Politsei valvsa silma all kuid seni pole mingeid kviitungeid laekunud. :wack: Võibolla olen lihtsalt nii armiline ja kardavad- mine tea. (togi) Võibolla olen lihtsalt normaalne tsiklimees. (lol)
Ära puutu sitta, sest selle iseloomulik hais on nakkav ja jääb külge!


Argipäevas on vähe värvi - ole vähemalt ise nähtav !
Motoratturi diagonaalse helkur tähelepanu rihmade tootmine ja müük ...
Kasutaja avatar

Üllar
Postitusi: 108
Liitunud: 21 Dets 2005, 16:02

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #92 Postitas Üllar » 14 Juul 2017, 09:30

Tartus ka siis esmakordne juhus alates 1971 aastast,et mingid tegelased tulid öiendama seisva mootorratta asjus.
1970-el oli küll juhuseid,et alkohoolses joobes nn.ühiskondlikud autoinspektorid tülitasid ja peatasid mootorratturit väljamöeldud pöhjustega.
Konkreetne juhus:13 juuli kl 16 paiku-parempööre Vöru tn Selveri juurde,parkimisplatsil esimene ristmik vasakpööre(puudub märk ,et sisenenetakse tasulisele parkimisalale).Masin seisma märgi all 2 tundi tasuta.
Tagasi tulles poest max.10 min.vaatan ,et mingi plika pildistab tsiklit,arvasin et noh las pildistab.
Tsikli juuurde jöudes hakkasid öiendama ,et valesti pargitud tühjal platsil.Soovitasin neil minna Euroopa liidu liikmesmaadesse tutvuma tsiklite parkimisega.Nemad HOIATASID mind rikkumise pärast.Nimesildid neil puudusid,küsimusele kellele nad alluvad,kes on ülemus öeldi ,et nad ei allugi kellelegi.
Juriidiliselt on see minu jaoks ühe tsiviilisiku tülitamine teise poolt.Kas osa nn.mupost on komandeeritud ülikoolilinna lasnamäe tarkusi jagama.
Kasutaja avatar

srx
Postitusi: 81
Liitunud: 18 Aug 2015, 13:55
Tsikkel: VX800, CB600F
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 11 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #93 Postitas srx » 14 Juul 2017, 11:37

Silmas peaks ka pidama seda, et iga teega külgnev eraldatud tee ei ole kõnnitee.
Vähemalt Tallinnas on väga paljud märgistatud liiklusmärgiga Jalgratta- ja jalgtee (rahvasuus kergliiklustee), mis on liiklsusseaduse mõistes täiesti eraldi teema.
Liiklsusseaduses ei ole punkti, mis lubaks sellise tee peal mootorsõidukiga sõita, peatuda või parkida (va. eritalitussõiduk tööülesannete täimisel, teatavate piirangutega), erinevalt kõnniteest, kus teatud tingimustel on see lubatud.
Ma ei ole 100% kindel, kas tegevus mis liiklusseaduses ei ole otseselt lubatud on keelatud või mitte. Aga eeldaks, et pigem keelatud.
Pilt
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3093
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 486 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #94 Postitas urmas66 » 14 Juul 2017, 15:23

MUPO-ga oli täna mul selline "huvitav" suhlus.Nad helistasid mulle ja küsisid,et kas mina sõidan ühe meie firma kaubikuga(ma olen kõigis autodes kasutaja).Ütlesin,et ei,aga tean kes sellega sõidab.Probleem oli selles,et ilmselt mingid linna töömehed tahtsid ühte puud maha võtma hakata ja meie kaubik seisvat natuke liiga läheal,muidu kõik OK ei riku parkims reegleid.Mulle öeldi,et Jõe 6.Tean seda kohta(Transcomi maja) ,aga kus seal puud maha võtta või kus seal parkida ei viinud minu aju küll kokku.
Minu teada oli inimene selle kaubikuga kodus Joa tn-l.Aga kuna mina ta tegemisi ei kontrolli,siis võis ka seal kesklinnas olla.Kolme tunni jooksul ei saanud inimest kätte ja MUPO helistas veel kaks korda,et kas nad peavad nüüd siis mingeid lisaköisi tooma minema,et puud ohutult langetada.Küsisin,et kus kohas täpselt see kaubiks seisab ja tegelane ütles ,et täpselt ei tea,aga kuskil sadama lähedal see koht on.Olin juba valmis teiste võtmetega seda liigutama minema.Natukese aja pärast sain kaubiku tegelase kätte ja ta ütles,et seisab ikkagi Joa tn-l ja tuleb kohe kontorisse ning seal tõesti hakatakse mingi puu maha võtmisega tegelema.Ehk siis kolm tundi tegeles MUPO asjaga,kus tegevus toimus ühel ja nende probleem oli teisel aadressil.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4190
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 356 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #95 Postitas Macintosh » 14 Juul 2017, 16:37

srx kirjutas:Ma ei ole 100% kindel, kas tegevus mis liiklusseaduses ei ole otseselt lubatud on keelatud või mitte. Aga eeldaks, et pigem keelatud.

LS § 20. "Sõiduki peatamine ja parkimine" paneb täpselt paika, kus, kuidas ja millal tohib peatada või parkida sõidukit. Kõik, mida seal kirjas pole on keelatud.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Rasmusk
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #96 Postitas Rasmusk » 23 Juul 2017, 16:26

Tegelikkuses on olukord selline, et õuealal asuval kõnniteel tohib parkida küll. Vastav vaie on minu kaasabil sõbral MUPO-ga läbitud ning olukord vastavaks tunnistatud. Kui siinsete foorumikasutajate jaoks on oluline, miks see nii on, siis võin lähemalt kirjutada kah.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4190
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 356 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #97 Postitas Macintosh » 24 Juul 2017, 08:19

Rasmusk kirjutas:..., miks see nii on, siis võin lähemalt kirjutada kah.

Muidugi räägi.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

ridariass
Postitusi: 128
Liitunud: 08 Apr 2007, 11:30
Tänanud: 1 kord

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #98 Postitas ridariass » 24 Juul 2017, 16:22

Kuidas viimasel ajal olukord on, kas MuPo kipub menetlema näiteks Tallinna kesklinnas kõnniteel tsikli parkimist?
Kawasaki GPZ500: R.I.P
Yamaha YZF 750R: R.I.P
Yamaha R1: Up & Running

Common fault as with most higher powered bikes is a tendency for the rubber bits to loose contact with the asphalt, resulting in uncontrolled abrasion of the upper and side parts.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3734
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 305 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #99 Postitas reimps » 24 Juul 2017, 18:28

MuPo tegeleb maksmisprobleemidega, liiklusseaduse täitmist valvab ikka päris politsei.
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

Rasmusk
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #100 Postitas Rasmusk » 24 Juul 2017, 22:17

No olgu. Kirjutan siis mõnevõrra lähemalt ja pikemalt. Ülipikaks analüüsi ei aja, kuid piisavalt mahukaks, et oleks ülevaade. Vormistan nii, et vajadusel oleks hea teha siit nn "copy paste" vaide vormistamiseks. Siis on sellest ka kasu. Tekst tuleb pikk ja tihe. Kui on viitsimist, siis süvenege ja te saate asjast aru, et ühtpidi on kõnniteel parkimine justkui keelatud, aga teistpidi teatud tingimustel on see siiski võimalik.

Esmasena tuleb välja tuua alati olulised seotud mõisted. Kui mõisted on defineeritud mõnes õigusaktis, siis on eriti hästi, sest tõlgendamisruum on vähene. Kui seda tehtud ei ole, siis on juba keerulisem ja tõlgendamine jääb alati subjektiivseks. Kui tõlgendusest tulenevalt on otsus ühele või teisele osapoolele mitterahuldav, tulebki pöörduda vaidega kohtusse. Siis on tõlgendajaks kohtunik ja tema otsus on kohustuslik.

Lisaks tuleb aru saada seda, et nii üks õigusakt õigusaktisiseselt kui ka kombineerituna teiste õigusaktidega võib teatud tingimusel laiendada või kitsendada piiranguid või õiguseid. Kui tekib õiguskonflikt, siis tulebki pöörduda subjektiivse hinnangu saamiseks kohtu poole.


Nii. Nüüd aga olulised seotud mõisted.

Kood: Vali kõik

[b]Tee[/b]
tee on jalakäijate või sõidukite liiklemiseks avatud rajatis või maaomaniku poolt liikluseks ettenähtud muu ala. Tee koosseisu kuuluvad ka teepeenrad, eraldus- ja haljasribad. Olenevalt pealiskihist jagunevad teed kattega teeks, kruusateeks ja pinnasteeks. Kattega tee on tsemendi, tuha või bituumeniga töödeldud materjalist kattega (asfalt-, tsementbetoon- või muu selline kate) ning kiviparketi ja munakivisillutisega tee. Kruusatee on kruusast, kruus- või killustikliivast või killustikusõelmetest tee. Pinnastee on põllu-, metsa- või muu selline pealiskihita tee, mis on teeks rajatud või sõidukite liikumise tulemusena selleks kujunenud;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 81

[b]Sõidutee[/b]
sõidutee on sõidukite liikluseks ettenähtud teeosa. Jalgrattatee ning jalgratta- ja jalgtee ei ole sõidutee. Teel võib olla mitu eraldusribadega eraldatud sõiduteed. Samal tasandil lõikuvad sõiduteed moodustavad sõiduteede lõikumisala. Sõiduteeäärt näitab asjakohane teemärgis või selle puudumisel teepeenra, eraldus-, haljas- või muu riba äär, rentsli põhi või sõidutee äärekivi. Kui sõiduteega samal tasandil asuvad mõlemasuunalised trammiteed on sõidutee ühes servas, on mitterööbassõidukite sõidutee ääreks sõiduteepoolne trammirööbas;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 78

[b]Kõnnitee[/b]
kõnnitee on jalakäija, robotliikuri ja tasakaaluliikuriga liiklemiseks ettenähtud ja äärekiviga või muul viisil sõiduteest või jalgrattateest eraldatud teeosa, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 25

[b]Õueala[/b]
õueala on jalakäijate ja sõidukite samaaegselt liiklemiseks ettenähtud ala, kus ehituslike või muude vahenditega on vähendatud sõidukite kiirust ning mille sisse- ja väljasõiduteed on tähistatud õueala liikluskorda kehtestavate liiklusmärkidega;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 96

[b]Parkimine[/b]
parkimine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine kauemaks, kui seda on vaja sõitjate peale- või mahaminekuks või veose laadimiseks;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 49

[b]Peatumine[/b]
peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine sõitjate peale- või mahamineku või veose laadimise ajaks. Peatumiseks ei loeta sõiduki seismajäämist liiklusvoos või liikluskorraldusvahendi või reguleerija nõudel;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 52

[b]Parkla[/b]
parkla on sõidukite parkimiseks ettenähtud ehituslikult või liikluskorralduslikult kujundatud ala, mille moodustavad parkimiskohad ja neid ühendavad teeosad;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 52

[b]Liikluskorraldusvahend[/b]
liikluskorraldusvahend on liiklust korraldav või suunav vahend (foor, liiklusmärk, teemärgis, vilkur, piire, kiiruspiiraja, künnis, hoiatuslint, tähispost, tähiskoonus, tõkkepuu, ohutussaar või muu selline);

Alus: liiklusseadus § 2 lg 29

[b]Teemärgis[/b]
teemärgis on teekattemärgis ja püstmärgis, millega kehtestatakse teatav liikluskord, aidatakse liikluses orienteeruda ja juhitakse tähelepanu erinevatele ohuallikatele. Teekattemärgis on teekattele kantud joon, nool, kirje või kujutis. Püstmärgis on teerajatise äärel vaheldumisi asetsevad valged ja mustad vöödid või valgele postile kantud helkur koos musta vöödiga või ilma selleta;

Alus: liiklusseadus § 2 lg 83



Parkimise reguleerimine kõnniteel

Parkimist kõnniteel reguleerib liiklusseaduse § 20 lg 4 p 3

Väljavõte:
Asulas tohib alla kuue meetri pikkuse A- ja haagiseta B-kategooria ning haagiseta D1-alamkategooria mootorsõiduki peatada või parkida ka:
osaliselt või täielikult kõnniteel, kus seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend, jättes jalakäijale sõiduteest kaugemal kõnniteeserval vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse käiguriba;

Kommentaar. See tähendab seda, et praegu fookuses olev A- kategooria sõidukit võib parkida osaliselt või täielikult kõnniteel, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend. Seega on parkimine võimalik, kui see on asjakohase liikluskorraldusvahendiga korraldatud.


Parkimine ja peatumine õuealal

Õueala tähistab liikluskorraldusvahend "märk 573 "Õueala" ja liikluskorraldusvahend "märk 574 "õueala lõpp", millest esimene liikluskorraldusvahend tähistab õueala algust ja viimane selle mõjupiirkonna lõppu.

Alus: Majandus- ja kommunikatsioonimisistri määrus "Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele" § 15 p 35 ja p 36

Parkimist ja ka peatumist õuealal reguleerib liiklusseaduse § 64.

Väljavõte:
Lg 4. Mootorsõiduk võib õuealale sõita vaid peatumiseks või parkimiseks.

Kommentaar. See tähendab seda, et muul juhul mootorsõiduk (nb! ka mopeed on mootorsõiduk) õuealale sõita ei tohi. Seega õueala läbimine on tegelikult õiguslikult keelatud. Tuleb vähemalt korraks peatuda või parkida.

Kood: Vali kõik

Lg 5. Õuealal tohib parkida ainult A- ja B-kategooria ning D1-alamkategooria mootorsõidukit. Seda tohib teha ainult tähistatud parklas, selle puudumisel aga teel kohas, kus parkimine ei takista jalakäijat ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust.


Kommentaar. Tuleb tähele panna, et õuealal tohib parkida A-kategooria sõidukit TÄHISTATUD PARKLAS. See tähendab seda, et parkla, kui ehituslik tehislik objekt või kogum on selgelt ja üheselt tuvastatud ning ka tähistatud. Näiteks on parkla tähistatud liikluskorraldusvahendiga 575a. Vajadusel on kasutatud ka lisaks muid liikluskorraldusvahendeid (nt tasuline parkimine, parkimise kord jne, kuid praegusel juhul ei ole see oluline).

Lisaks võib parklat tähistada erinevate teemärgistega. See tähendab siis seda, et parklat tuleb teekattel tähistada teemärgistega 911, 913 ja 976. Vastavad märgised ja nõuded neile leiab aluses välja toodud lisas nr. 9 "Teemärgised". Lisaks leiab aluses välja toodud lisas nr. 10 "Joonised 1-12" selgitava ja iseloomustava näitliku joonise, mis visualiseerib parkla korraldamist liikluskorraldusvahenditega.

Alus: Majandus- ja kommunikatsioonimisistri määrus "Liiklusmärkide ja teemärgiste tähendused ning nõuded fooridele" § 15 p 37

Kommentaar. Juhul, kui eelnevalt kirjeldatud tähistatud parklat õueala mõjupiirkonnas ei eksisteeri, võib sõidukit parkida liiklusseaduse § 64 lg 5 kohaselt teel sätestatud tingimustel, kus parkimine ei takista liiklejaid (ka jalakäija on liikleja). Juhin tähelepanu asjaolule, et nii kõnnitee kui ka sõidutee on mõlemad kaetud mõistega "tee".


Seega kokkuvõtlikult saab öelda järgmist:

1. Parkimist kõnniteel saab lugeda korraldatuks, sest liikluskorraldusvahend "õueala" on liikluskorraldusvahend ja õigusaktist (LS § 20 lg 4 p 3) tulenevalt liikluskorraldusvahend korraldab parkimist kõnniteel. See tähendab seda, et on loodud eeltingimus kõnniteel parkimiseks, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.

2. Parkimine kõnniteel (kõnnitee on tee liik, seega on tee) on lubatud, kui õuealal puudub tähistatud parkla.

3. Parkimine kõnniteel on lubatud, kuid tuleb lähtuda piirangutest, mis sätestatakse liiklusseaduse LS § 20 lg 4 p 3 ja sama seaduse § 64 lg 5 tingimustel. Kitsendavad tingimused on järgnevad:
1) Parkimine on lubatud osaliselt või täielikult kõnniteel, kus seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend, jättes jalakäijale sõiduteest kaugemal kõnniteeserval vabaks vähemalt 1,5 meetri laiuse käiguriba
2) Parkida tuleb teel kohas, kus parkimine ei takista jalakäijat ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust.

Seega suur kokkuvõte. Parkimine õuealal asuvatel kõnniteedel on lubatud, kui on täidetud tingimus, et õuealal puudub tähistatud parkla.
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 158
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #101 Postitas Põhja Siil » 24 Juul 2017, 22:23

reimps kirjutas:MuPo tegeleb maksmisprobleemidega, liiklusseaduse täitmist valvab ikka päris politsei.

Mitte ainult. Liiklusseaduse parkimis osaga samuti tegeleb ka MuPo - parkimisega keelu alas, muru peal ja n.e.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3734
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 305 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #102 Postitas reimps » 24 Juul 2017, 22:33

Põhja Siil kirjutas:
reimps kirjutas:MuPo tegeleb maksmisprobleemidega, liiklusseaduse täitmist valvab ikka päris politsei.

Mitte ainult. Liiklusseaduse parkimis osaga samuti tegeleb ka MuPo - parkimisega keelu alas, muru peal ja n.e.

Ei trolli, aga ma tahaks näha viidet, mille alusel. Lihtsalt. Ma kaheminutise guugeldamise tagajärjel seda ei leidnud, et mupo peab liiklusseaduse rikkumisi menetlema. Ikka linna vara kaitse ja karistamine (muru peal parkimine näiteks), vales kohas parkimisega LS mõistes nad küll tegeleda ei tohiks ja seni on näiteks mulle küll vaid päris-politsei sellistel puhkudel helistanud..
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

Rasmusk
Postitusi: 64
Liitunud: 16 Apr 2015, 22:35
Tsikkel: Honda Varadero XL 1000V
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 8 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #103 Postitas Rasmusk » 24 Juul 2017, 22:45

reimps kirjutas:
Põhja Siil kirjutas:
reimps kirjutas:MuPo tegeleb maksmisprobleemidega, liiklusseaduse täitmist valvab ikka päris politsei.

Mitte ainult. Liiklusseaduse parkimis osaga samuti tegeleb ka MuPo - parkimisega keelu alas, muru peal ja n.e.

Ei trolli, aga ma tahaks näha viidet, mille alusel. Lihtsalt. Ma kaheminutise guugeldamise tagajärjel seda ei leidnud, et mupo peab liiklusseaduse rikkumisi menetlema. Ikka linna vara kaitse ja karistamine (muru peal parkimine näiteks), vales kohas parkimisega LS mõistes nad küll tegeleda ei tohiks ja seni on näiteks mulle küll vaid päris-politsei sellistel puhkudel helistanud..


Tallinna Munitsipaalpolitsei Amet tegutseb Tallinna Linnavolikogu poolt vastu võetud määruse alusel.

Allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/418122014004?leiaKehtiv

Väljavõte määrusest:

§ 6. Ameti ülesanded
(1) Tegevusvaldkonna raames on ameti ülesanded:

3) korrakaitseorgani ülesannete täitmine korrakaitseseaduse, alkoholiseaduse, tubakaseaduse, kaubandustegevuse seaduse, pakendiseaduse, jäätmeseaduse, liiklusseaduse, tarbijakaitseseaduse, ühistranspordiseaduse, ehitusseaduse, looduskaitseseaduse, maapõueseaduse, ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni seaduse, reklaamiseaduse, muinsuskaitseseaduse, turismiseaduse ja muude õigusaktide alusel ning seadustes sätestatud riikliku järelevalve üld- ja erimeetmete kohaldamine;

Järelevalve teostamise õigsus tuleneb liiklusseadusest.

Allikas: https://www.riigiteataja.ee/akt/104072017106

Väljavõte seadusest:

§ 193. Liiklusjärelevalve teostaja
(1) Liiklusjärelevalvet teostavad politseiametnikud, abipolitseinikud ja muud ametiisikud nendele seadusega antud pädevuse piires ning valla- või linnavalitsus peatumise ja parkimise nõuete üle kohaliku omavalitsusüksuse territooriumil.

Seega võib kohalik omavalitsus peatumise ja parkimise nõuete üle järelevalvet teostada. Juriidiline alus on täiesti olemas.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3734
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 124 korda
Tänatud: 305 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #104 Postitas reimps » 24 Juul 2017, 23:06

Aa, seal see ongi, seda ma ei leidnud diagonaalis lugedes. Noh, siis seni on mul ju siis pigem jopanud, et vaid pärispolitsei mu valesriparkimisi telefoni teel meenutanud on :)
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people
Kasutaja avatar

Põhja Siil
Postitusi: 158
Liitunud: 21 Sept 2007, 22:43
Tsikkel: GSX1400
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #105 Postitas Põhja Siil » 24 Juul 2017, 23:29

Mina olen MUPO käest, Tallinna vanalinnas, saanud trahvi parkimise eest keelualal (autoga). Ei pannud ala märki tähele. Samas, parkimine vanalinnas oli tasutud. Hiljem pärisin, et kui parkimine on keelatud siis pole õigust ka tasu võtta parkimiese eest, et kas saan raha tagasi? Vastus oli, et parkimise tasumisega tegeleb Ühisteenused ja MuPo´l pole sellega midagi pistmist :)
Aga ma ei viitsinud asjaga tegeleda, ja sinna ta jäi.
Kasutaja avatar

ridariass
Postitusi: 128
Liitunud: 08 Apr 2007, 11:30
Tänanud: 1 kord

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #106 Postitas ridariass » 25 Juul 2017, 09:33

reimps kirjutas:MuPo tegeleb maksmisprobleemidega, liiklusseaduse täitmist valvab ikka päris politsei.

Maksmisprobleemidega tegeleb siiski Tallinnas vaid AS Ühisteenused halduslepingu alusel, MuPo väntab valesti parkijatele valdavalt 20 euriseid hoiatustrahve tagaselja kasutades sama VTMS santksiooni, mis võimaldab trahvida näiteks kiiruskaamerasse jäänuid. Autoomanikele teevad kõnnitee eest ära igal juhul, minu küsimus oli, kas praktikas tsikliste ka niksivad (seadus seda võimaldaks).
Põhja Siil kirjutas:Mina olen MUPO käest, Tallinna vanalinnas, saanud trahvi parkimise eest keelualal (autoga). Ei pannud ala märki tähele. Samas, parkimine vanalinnas oli tasutud. Hiljem pärisin, et kui parkimine on keelatud siis pole õigust ka tasu võtta parkimiese eest, et kas saan raha tagasi? Vastus oli, et parkimise tasumisega tegeleb Ühisteenused ja MuPo´l pole sellega midagi pistmist :)
Aga ma ei viitsinud asjaga tegeleda, ja sinna ta jäi.

Muide vähemalt mingi aeg kohtupraktika järgi nii oligi - kui pargid keelatud kohas, siis selle eest linnal parkimistasu küsida õigus ei ole. Tagasi saab raha aga ainult kohtu abil sellest kontorist.
Kawasaki GPZ500: R.I.P
Yamaha YZF 750R: R.I.P
Yamaha R1: Up & Running

Common fault as with most higher powered bikes is a tendency for the rubber bits to loose contact with the asphalt, resulting in uncontrolled abrasion of the upper and side parts.
Kasutaja avatar

chadmuska
Postitusi: 610
Liitunud: 29 Mär 2010, 08:32
Tsikkel: z1000
Asukoht: Võsu-Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 6 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #107 Postitas chadmuska » 25 Juul 2017, 10:23

6.a tagasi, parkisin Õismäel kortermaja ees muru peal, tsikli jalg oli sillutise peal. Hommikuks oli 20eurine trahv teibiga tsikli küljes :twisted:
Kasutaja avatar

Ain
Postitusi: 139
Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
Asukoht: Kesk-Eesti
Tänatud: 16 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #108 Postitas Ain » 25 Juul 2017, 11:16

Kohtupraktika ja liiklusjuristid räägivad teist keelt. Ehk siis ei tohi parkida kõnniteel ilma et seda lubataks vastava märgiga.
http://www.vastused.ee/loe/oigus/liiklu ... iteel.html
ehk:

Küsimus: Kas õuealal tohib kõnniteel parkida kui liiklusmärke ei ole? 29.03.2012
Tere,
mõni päev tagasi kirjutati mulle välja Kirjalik Hoiatusmenetlus LS § 20 lg 4 p3 alusel selle eest, et parkisin täielikult kõnniteel.
Olen huvitatud selle trahvi õigustatusest, kui arvestada asjaolu, et ma parkisin õuealal, millel puudub parkimist korraldav liiklusmärk või teekattemärgistus. LS § 64 lg 5 ütleb: "Õuealal tohib parkida ainult A- ja B-kategooria ning D1-alamkategooria mootorsõidukit. Seda tohib teha ainult tähistatud parklas, selle puudumisel aga teel kohas, kus parkimine ei takista jalakäijat ega muuda võimatuks teiste sõidukite liiklust."
Parkisin muidu täielikult Lasnamäe kortermaja kõrval oleval kõnniteel, kohal, kus ma kohe kindlasti ei häirinud ühtegi jalakäijat ega teist sõidukit, ei paiknenud haljasalal, jalakäijatel jäi kõrval oleva kõnnitee laius üle 0,7m ja vabaks jäi ka sõiduteest kaugemal kõnniteeserval vähemalt 1,5 meetri laiune käiguriba.

Vastus: Maano Saareväli, vandeadvokaat, Advokaadibüroo Sirk ja Saareväli, http://www.sirk.ee
Maano Saareväli
loe lisaks
Parkimist õuealal on käsitlenud Riigikohus lahendites 3-1-1-26-09, 3-1-1-27-09 ja asunud seisukohale, et õuealal ei kehti teistsugust parkimise regulatsiooni, kui väljaspool õueala. Kohus leidis, et ka õuealal on keelatud kõnniteel parkimine kohas, kus seda ei luba konkreetsed liikluskorraldusvahendid. Tänaseks ei ole kohtu selline seisukoht muutunud.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 183
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: GSR 600
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda

Re: Kokkupuuted MUPO-ga / kõnniteel parkimine

Lugemata postitus #109 Postitas Krl » 25 Juul 2017, 12:17

Kas rattaid ka teisaldatakse?




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist