Esimene ratas ja kW piiramine

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 08 Aug 2014, 13:55

Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas huviline »

Tere.

Lähiaastatel on plaanis soetada omale esimene mootorratas. Tean, et soovitatakse esimeseks rattaks midagi lahjemat, aga kurb tõsiasi on, et rahaline seis seda alati ei võimalda. Olgem ausad, korralikud mootorrattad ei ole just väga odavad (tavainimese seisukohalt). Olen 18-aastane ja saaksin praegu teha A2 kategooria lube, aga sooviksin osta võimsama mootorratta, millega saaks ka pärast kahte aasta A2 lubadega tuuritamist A-kat lubadega edasi sõita. Mõttes on Honda CBR600RR '07. Eestis ei ole neid eriti saada, aga see oleks unistuste ratas.

Olen ka varem mootorratastega sõitnud ja täielik algaja ei ole. Mõistust samuti peas ja alguses kohe kindlasti piirajasse ei vajutaks. Ma ei ütle, et ma seda aasta-kahe pärast ei teeks, aga varem kindlasti mitte. Olen seisukohal, et kui tahad milleski heaks saada, peab alustama põhiasjadega ja korraliku vundamendi ehitama.

Lugesin foorumis mitmeid erinevaid teemasid ja kindlat vastust ikka ei saanud. Kuna ise piiramisest eriti ei tea, siis loodan targemate abile.
Siit minu küsimus - kui rattal on 88kW ja selle tühimass on 191kg ning see piirata 35kW peale, nagu A2-kat rattad olema peavad, kas sellega võib siis A2-kat lubadega sõita? Sellisel juhul oleks võimsuse ja massi suhe 0,183. Kas selline piiramine on üldse võimalik?

§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Kui piirata 35kW peale, siis mootori võimsus ei ületaks 35kW. Samuti ei ületaks võimsuse ja massi suhe 0,2kW/kg. Aga kas piiramine läheb ümberehitamise alla? Just see viimane lauseosa tekitab küsimusi.
Loodan, et keegi suudab asjale natuke valgust heita.
Samuti, palun mitte kritiseerida mu valikut esimese ratta osas. Olen varem paari erineva rattaga sõitnud ja leian, et bike on minu jaoks sobiv. :wink:

Ette tänades,
huviline

Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Kui praegu hakkad piirama, siis võib olla maksimaalselt 70 kw.
See erivõimsuse värk on tõlkes kaduma läinud ning sellega ei arvestata.

Kasutaja avatar

tynys
Postitusi: 79
Liitunud: 21 Sept 2008, 17:47
Tsikkel: Aprilia RSV Mille R
Asukoht: Saaremaa

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas tynys »

Ja nagu ma aru saan siis selle ajastu cbr'i erivõimsus on niikuinii üle 0,4 nii et ka niipidi ei saa. Selle seaduse punkti järgi vähemalt on, et rohkem kui kaks korda võimsamast ei saa ümber ehitada. Ning jah see läheb ümberehitusena arvesse :) .


Mihkel555
Postitusi: 111
Liitunud: 09 Veebr 2010, 18:42
Tsikkel: Gsx-r
Asukoht: Tallinn

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas Mihkel555 »

Ära muretse, rattaid saab alati vahetada. Niikuinii tahad ilmselt välja vahetada mingi aja pärast. Mul endal oli ka kunagi unistuste ratas, kui selle kätte sain müüsin hooaja lõpus maha. Polnud enam nii tore unistus:) Osta see mis hetkel rahakott võimaldab ja vb paari kuu pärast ei soovigi enam nii tsikkliomanik olla kui seda alguses arvasid.

Kasutaja avatar

lebokas
Postitusi: 213
Liitunud: 12 Apr 2013, 20:50
Tsikkel: RIP-Suzuki GSX600,´Thunderace´
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas lebokas »

Klassikuid tsiteerides: kõigepealt osta hea varustus, siis vaata kuipalju ratta peale üle jääb. Ratast ei osta igaveseks, meeled ja tahtmised muutuvad. Pealegi, olgu mõistust ükskõik kui palju- selles pole küsimus kas kukud, vaid selles, millal kukud. Kui veel 'rahaline seis' on ka probleemiks, siis soovitaks midagi vanemat ja lihtsamat vaadata. -07 pole ka päris uus ratas et remontima ei peaks. Vanemale lihtsam ja odavam kasvõi kasutatud osi leida.


Tuono

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas Tuono »

Milleks vaevata oma pead, mine kohale ja osta ära, tsiklit jätkub sulle päris mitmeks aastaks, unusta Honda ja osta omale tõeline mootorratas :mrgreen:
http://www.auto24.ee/used/844469

Kasutaja avatar

villy
Postitusi: 1064
Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
Tsikkel: KTM690, TM300
Asukoht: Tallinn, Pääsküla
Tänanud: 186 korda
Tänatud: 116 korda

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas villy »

Oot sa ise ei tahtnud seda või?


Teema algataja
huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 08 Aug 2014, 13:55

Re: Esimene ratas ja kW piiramine

Lugemata postitus Postitas huviline »

Aitäh vastuste ja soovituste eest. Olen nüüd asja üle mõelnud ja ostangi algul vanema ratta ja siis, kui hiljem soovi on, vahetan uue vastu välja.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”