A2-kategooria juhtimisõigus
Moderaator: Moded
A2-kategooria juhtimisõigus
Teen uue teema, kuna sellel teemal on palju räägitud, kuid ikkagi on paljudel sellel osas segadus. Olin ise samas olukorras esimese ratta soetamisel ja oman samuti A2.
TSiteerin:
Mootorsõiduki juhtimisõigus
§ 93. Mootorsõidukite kategooriad
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Lähtudes seadusest annab seadus sulle õiguse valida 35kw või 0,2kw/kg vahel. kuid jääb püsima 70kw piirang.
Olen uurinud seda ka juristidelt ja politseist. Samuti maanteeametist.
Seega puudub vajadus piirata oma ratast kui ta ei ületa 0,2kw/kg kohta. Kui jäi veel arusaamatuks, siis näited: Kasuta arvutust: kw jagatud kg(tühimass). 40kw ratas, mis kaalub vähemalt 201kg on 0,199kw/kg seega on see sulle kui A2 omanikule lubatud. Võid sõita näiteks Honda TransAlpiga nii 600cc kui ka 650cc, honda VT750 isegi vtx1300-ga jne.
Seega ennem piirama hakkamist arvutage ja hoidke seadusel silm peal.
Loomulikult on eksamisõidukil oma nõuded, milled võib ka siia hiljem lisada.
Ärge kardke korravalvuritga kohtudes seda seadust neile täpsustada. Tegin seda ise ja nad olid mulle tänulikud, kuna polnud nii detailselt sellega kursis.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
See seadus on nii lolli sõnastusega, et tõesti võib politsei ära rääkida
Arki foorumist tarmo.terreping: http://www.mnt.ee/foorum/index.php/foru ... kategooria
Mõne sõnaga A/A2-kategooria tõlgendusest
Liiklusseaduse sõnastus:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.
Tõlgendus:
Kui esimene suurus/suurused on ületatud, liigitatakse mootorratas juhtimisõiguse järgi koheselt kõrgemasse kategooriasse. Erivõimsus ei tohi olla suurem etteantud võimsuse (35 kW) korral.
Mõned näited:
- Kui mootorratta võimsus on 35 kW kuid tühimass on 165 kg, saame erivõimsuseks 0,21 kilovatti kilogrammi kohta – see mootorratas ei liigitu juhtimisõiguse järgi enam A2-kategooriasse vaid kuulub A-kategooriasse, kuna erivõimsus on üle 0,2.
- Samuti liigitub A-kategooriasse (mitte A2-kategooriasse) mootorratas, mille võimsus on 29 kW, kuid tühimass 135 kg – erivõimsus on sellisel juhul 0,214 ning ületab 0,2-te.
- Mootorratas võimsusega 37 kW, tühimassiga 240 kg liigitub juhtimisõiguse järgi A-kategooriasse, sest ületab 35 kW, olgugi, et erivõimsus on,154 kilovatti kilogrammi kohta.
Kui teisiti tõlgendada, tekiks olukord, kus näiteks mootorratas Kawasaki VN1700 Classic Tourer, mille võimsus on 54 kW, kubatuur 1700 ccm ning tühimass 382 kg liigituks A2 kategooriasse sest vaadates erivõimsust, on see tühine 0,141
Seega, kui kW on üle, on kõrgem kategooria.
Sama põhimõte kehtib ka teistes Euroopa riikides.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
trege kirjutas:See seadus on nii lolli sõnastusega, et tõesti võib politsei ära rääkida
Arki foorumist tarmo.terreping: http://www.mnt.ee/foorum/index.php/foru ... kategooria
Mõne sõnaga A/A2-kategooria tõlgendusest
Liiklusseaduse sõnastus:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur.
Tõlgendus:
Kui esimene suurus/suurused on ületatud, liigitatakse mootorratas juhtimisõiguse järgi koheselt kõrgemasse kategooriasse. Erivõimsus ei tohi olla suurem etteantud võimsuse (35 kW) korral.
Mõned näited:
- Kui mootorratta võimsus on 35 kW kuid tühimass on 165 kg, saame erivõimsuseks 0,21 kilovatti kilogrammi kohta – see mootorratas ei liigitu juhtimisõiguse järgi enam A2-kategooriasse vaid kuulub A-kategooriasse, kuna erivõimsus on üle 0,2.
- Samuti liigitub A-kategooriasse (mitte A2-kategooriasse) mootorratas, mille võimsus on 29 kW, kuid tühimass 135 kg – erivõimsus on sellisel juhul 0,214 ning ületab 0,2-te.
- Mootorratas võimsusega 37 kW, tühimassiga 240 kg liigitub juhtimisõiguse järgi A-kategooriasse, sest ületab 35 kW, olgugi, et erivõimsus on,154 kilovatti kilogrammi kohta.
Kui teisiti tõlgendada, tekiks olukord, kus näiteks mootorratas Kawasaki VN1700 Classic Tourer, mille võimsus on 54 kW, kubatuur 1700 ccm ning tühimass 382 kg liigituks A2 kategooriasse sest vaadates erivõimsust, on see tühine 0,141
Seega, kui kW on üle, on kõrgem kategooria.
Sama põhimõte kehtib ka teistes Euroopa riikides.
Kuid juristid ja eelnevalt nimetatud asutustes olnud isikud väidavad vastupidist. Sõna VÕI tähendab emba või kumba. Sinu toodud kirjelduse kohapeal peaks seal olema ja kuid seal on või. Isik kes seadust lahti on tõlgendanud on teinud märkimisväärse vea, sest praeguses olukorras ütleb seadus üht aga isiku arvamus teist. Kui sõidad vn1700 A2 juhtimisõigusega, siis see ongi OK. Seaduse moodustamisel lähtutakse küll põhimottest, kuid seaduse täitmisel lähtutakse kirja pandud seadusest. Kõik sõidukit kontrollivad ja rikkumisi fikseerivad asutused lähtuvad siiski seadusest, mitte põhimõttest.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
Kellegi arvamusest lähtuda pole erilist mõtet. Mina olen lähtunud seadusest. Kui seadus ütleb, et ma võin valid kas Kana või kala, siis ma valin kas Kana VÕI kala.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
Kahjuks või õnneks on seaduse tõlgendamiseks mitmeid viise. Juhtimisõiguse kategooriad on üle võetud EL-ist. Täpsemalt direktiivist 2006/126/EÜ (kui ei usu, vaata eelnõu seletuskirja). Seal on sama nõue sätestatud sõnaga "JA" (ka inglise keeles "AND"). Kuna kuskilt ei paista ka seda, et Eestis oleks tahetud meelega direktiivist mööda hiilida või seda järgida osaliselt, peab tõdema, et see sõnaga "VÕI" tähistamine on lihtsalt ühe mõtte edastamise üsna ebaõnnestunud versioon. Samas sõnastuse kvaliteet ei muuda koheselt seadust selliseks nagu iga inimene tahab.
Muidugi on küsitav, mida ütleb ark-i onu või politseihärra, kuid lõpuks vaieldes näiteks kohtus jõutaks üsna kindlalt sellisele järeldusele.
TL:DR = trege poolt tsiteeritud käsitlus on õige.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
Peaks ikkagi lähtuma sellest, mis on meie seadustes kirjas, mitte sellest, mis on EU-s ja mida nad tegelikult selle "või"-ga mõtlesid. Juhul kui läks nihu see tõlkimine, siis proovigu uuesti. Usun (loodan), et kohtus tähendab eesti keeles "või" ikka seda, mida me kõik eeldame.
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
Nagu ma juba mainisin, grammatiline tõlgendamine ei ole ainuke viis kuidas seadusi rakendatakse.
Samas eks ta ole, et jällegi foorumis võib arutleda seda lõputult ja see on ju täiesti mõtetu, kuna kui kellegil reaalselt võimudega tõusetub see küsimus, siis arutavad nad seda niikuinii ja oma vaadete järgi.
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Re: A2-kategooria juhtimisõigus
Et siis võib seaduses tõlgendada "ja" "või"ks ka eks? Kui seaduseandja võib tõlgendada, siis mina võin ju ometi sama
Olen seda jaburust küsinud mitme juristi ja filoloogi käest ning ei mingit küsimust, või jääb võiks meie kallis keeles
Mind on üle kilovatiga peatatud ja ei mainitud teemat mundrimehed poole sõnagagi.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.