Kas lane-split on Eestis lubatud?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
klumpal
Postitusi: 4
Liitunud: 28 Jaan 2015, 09:18
Tsikkel: cb900f

Kas lane-split on Eestis lubatud?

Lugemata postitus #1 Postitas klumpal » 27 Mai 2015, 07:40

Küsimus siis selline (ärge kohe näkku lööge et võibolla oleks pidanud panema rumalad küsimuste alla aga kuna se oli küsimustikus sees siis mõtlesin et siis sobib paremini) ?
kas se nii öelda lane-splitte on eestis lubatud. mõtlen just valgus fooride all ja/või ummikutes. Olen kuulnud nii ja naa (kiire googledamine annab ka umbmääraseid vastuseid) sõpradelt/tuttavatelt, et on ja ei ole ka. Mitte et kohe hakkaks igale poole end vahele trügima aga vahel on kül tahtmine ikka end sinna ettepoole pressida eriti kui on musta londiga meie armastatud ühis transport või mõni muu vanem liikur, et tunne on et tahab ära lämmatada.
(ps. FIN nr märkidega sõidukid pärnus soovitav mööda minna suvel üle 30km/h üld juhul nad ei liigu :( õudukas )



p6rguline
Postitusi: 162
Liitunud: 24 Mär 2009, 08:10
Tsikkel: vn 1500
Asukoht: +372 52 41 neli kuus kuus

Re: Maanteeameti küsimustik 2015

Lugemata postitus #2 Postitas p6rguline » 27 Mai 2015, 11:39

Ametlikult on keelatud. (punkt)
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4448
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Maanteeameti küsimustik 2015

Lugemata postitus #3 Postitas mella » 27 Mai 2015, 14:00

Lanesplitting (ehk tihe radade vahetus).
Möödumine (ehk oma raja piires) pole keelatud.

p6rguline kirjutas:Ametlikult on keelatud. (punkt)

will111
Postitusi: 1671
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #4 Postitas will111 » 27 Mai 2015, 14:58

mõttetu oleks mootorratast üldse omada kui see oleks kuidagi eriliselt keelatud. ja mina küll ei loe seadusest välja, et see keelatud oleks...aga eks siin ole kindlasti tuhat targemat. mis ei tähenda, et ma hakkaks kunagi ummikus autodega võidu passima

aga kui teed, tee mõistusega. mitte nii, et lendad kahesajaga kuskil peeglite vahel ja näitad kõigile kui kõva sumps sul on.
Kasutaja avatar

Maaks
Postitusi: 1050
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZS600
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 39 korda
Tänatud: 74 korda
Kontakt:

Re: Maanteeameti küsimustik 2015

Lugemata postitus #5 Postitas Maaks » 27 Mai 2015, 17:17

mella kirjutas:Lanesplitting (ehk tihe radade vahetus).
Möödumine (ehk oma raja piires) pole keelatud.

p6rguline kirjutas:Ametlikult on keelatud. (punkt)

OMA RAJA PIIRES on möödumine tõesti lubatud. See tähendab muidu seda, et ratas terves tükis koos sõitjaga (vertikaalprojektsioon) jääb ühele poole valget joont.
Kuna eestis on lubatud eessõitjast mööduda ainult vasakult (erandjuhul vasakule pööravast sõidukist möödumine paremalt), siis kaherealisel teel ridade vahel sõites pead üleni mahtuma parempoolse auto ja ridade vahelise joone vahele. (punkt)
Garaažis: Pannoonia 250TLF, Yamaha FZS 600

iSlanderEST
Postitusi: 137
Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
Tsikkel: CRF1000L
Tänanud: 33 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #6 Postitas iSlanderEST » 27 Mai 2015, 17:22

See on ilmselt vaidlemise koht ja jääbki selleks. AGa toon välja seaduse punktid, mis mõjutavad:

Spoiler:
§2 76) sõidurada on sõidutee pikiriba, mis võib olla tähistatud asjakohaste liiklusmärkide või teekattemärgistega ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas. Kaherattaline mootorratas ja mopeed võivad sõidurajal liikuda kahes reas;
77) sõidurida on rida, mille moodustavad üksteise järel sõitvad sõidukid;
44) möödasõit on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõites. Möödasõiduks ei loeta ümberpõiget ega möödumist;
45) möödumine on ühest või mitmest sõitvast sõidukist ettejõudmine oma sõidurajalt välja sõitmata. Möödumiseks loetakse ka vastusõitvast sõidukist möödumist;
101) ümberpõige on möödumine sõiduteel seisvast ühest või mitmest sõidukist või muust takistusest kasutatavalt sõidurajalt välja sõites.
§ 53. Juhtide vastastikused kohustused möödasõidul
(1) Möödasõidul oleva sõiduki juht peab hoidma möödasõidetava sõiduki suhtes ohutut piki- ja külgvahet.
(2) Juht, kelle sõidukist sõidetakse mööda vasakult, peab liiklusolusid arvestades hoiduma võimalikult paremale ega tohi möödasõitu takistada sõidukiiruse suurendamisega ega muul viisil.
(3) Kui möödasõidu katkestanud juht tahab naasta pärisuunavööndisse, peavad tema järel sõitvad juhid seda võimaldama.
(4) Kui sõidutee laius, kulg või seisund koos tiheda vastassuunaliiklusega ei võimalda ohutult mööda sõita aeglasest, suurest või piiratud sõidukiirusega sõidukist, peab sellise sõiduki juht vähendama kiirust ning vajaduse korral hoidma esimesel võimalusel võimalikult tee äärde, et tema taha kogunenud sõidukid pääseksid ohutult mööda.
§ 54. Möödumine
(1) Vastusõitvast sõidukist tuleb mööduda paremalt. Ristmikul võivad vastastikku vasakule pööravad juhid mööduda üksteisest vasakult, olles eriti tähelepanelikud.
(2) Vastusõitvast sõidukist möödumisel tuleb kitsal sõiduteel hoiduda võimalikult paremale, vajaduse korral võib sõita teepeenrale.
(3) Kui möödumine on raskendatud takistuse tõttu, peab teed andma juht, kelle ees takistus on.
(4) Liiklusmärgiga tähistatud langul peab takistuse juures teed andma laskuv juht.
(5) Pärisuunavööndis ei tohi ees sõitvast sõidukist mööduda käesoleva seaduse § 52 lõike 2 punktides 1 ja 2 nimetatud juhtudel.
§ 55. Möödasõidu, möödumise ja ümberpõike erand
Aeglaselt liikuvast või seisvast sisselülitatud kollase vilkuriga teel töötavast hooldussõidukist või seisvast sisselülitatud sinise vilkuriga alarmsõidukist võib mööduda, mööda sõita või ümber põigata teisi liiklejaid või teel töötavaid inimesi ohustamata vastavalt olukorrale kas paremalt või vasakult, sealjuures on lubatud ületada möödasõitu keelavat teekattemärgist.

§ 51. Möödasõit
(1) Eesliikuvast sõidukist tohib juht mööda sõita vasakult. Kui eesliikuv sõiduk pöörab vasakule või tagasi ja see on selgelt arusaadav, tuleb sellest mööda sõita paremalt.
(2) Trammist tohib juht mööda sõita paremalt. Kui trammitee asub pärisuunavööndi paremal äärel, tuleb trammist sõita mööda vasakult.
(3) Enne möödasõidu alustamist peab juht veenduma, et:
1) ükski tema järel sõitva sõiduki juht pole alustanud temast möödasõitu;
2) samal sõidurajal ees sõitva sõiduki juht pole andnud märku vasakpöördeks;
3) möödasõit ei ohusta ega takista teisi liiklejaid;
4) sõidurada, millele juht suundub, on piisavas ulatuses vaba;
5) sõiduki, millest alustatakse möödasõitu, suhteline kiirus võimaldab sellest mööda sõita piisavalt lühikese ajaga;
6) tal on võimalik tagasi reastuda, ohustamata ja takistamata juhti, kelle sõidukist mööda sõidetakse.
(4) Kui möödasõidu ajal ilmneb takistus või liiklusoht, mida juht ei saanud ette näha või ei osanud õigesti hinnata enne möödasõidu alustamist, tuleb möödasõit katkestada.
§ 52. Möödasõidukeeld
(1) Vastassuunavööndi kaudu ei tohi juht mööda sõita:
1) kui ei ole täidetud käesoleva seaduse § 51 lõikes 3 nimetatud tingimused;
2) piiratud nähtavusega teelõigul;
3) ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevatel juhtidel on tee andmise kohustus;
4) raudteeülesõidukohal ja selle vahetus läheduses enne raudteeülesõidukohta;
5) reguleerimata ülekäigurajal.
(2) Pärisuunavööndis ei tohi juht mööda sõita:
1) piiratud nähtavusega teelõigul, kui pärisuunavööndi sõidurajad pole tähistatud teekattemärgistega või teekattemärgised pole nähtavad;
2) reguleerimata ülekäigurajal;
3) aeglustus- või kiirendusraja, teepeenra või ühissõidukipeatuskoha teelaiendi kaudu, välja arvatud juhul, kui sõidetakse paremalt mööda sõidukist, mis on vasak- või tagasipöördel.


§2 lõige 76 on mu meelest kõige parem. See jätabki kõik hallile alale. Kui seal oleks sõna "Sõidukite" "autode" asemel, siis vaidlemiskohta sisuliselt ju ei oleks.

Spoiler:
§2 3) auto on sõitjate või veose veoks või sõidukite haakes vedamiseks või eritööde tegemiseks ettenähtud vähemalt neljarattaline mootorsõiduk, mille valmistajakiirus ületab 25 kilomeetrit tunnis. Autoks loetakse ka elektrikontaktliiniga ühendatud mitterööbassõidukit. Autoks ei loeta mopeedi, mootorratast, traktorit ega liikurmasinat;


Ma igaks juhuks ei lasku politseiga ega kellegi teisega vaidlusesse, küll aga tahaks, et keegi selle täiesti selgelr ära seletaks, et kas on siis või pole lubatud ja kui on hall ala, siis mingi otsus vastu võtta, et kõigile selge oleks. SEniks aga spliting edasi, kus tunnen vajadust seda teha. Igal pool seda muidugi ei tee, sest olen oma ratta ikka suhteliselt laiaks ajanud :D
Kasutaja avatar

oojamaa
Postitusi: 107
Liitunud: 10 Sept 2012, 22:53
Tsikkel: Honda Varadero XL1000V '07
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #7 Postitas oojamaa » 27 Mai 2015, 21:28

iSlanderEST kirjutas:See on ilmselt vaidlemise koht ja jääbki selleks.

Tõenäoliselt on see vaidluse koht ka Maanteeametisse jõudnud ning leiab käsitlust hiljutises Maanteeameti poolt tellitud TNS Emori uuringus. Võimalik, et selle küsimustiku tulemustest tulenevalt kirjutatakse tulevikus autoridade vahel sõitmine (lane splitting / lane sharing) liiklusseaduses paremini lahti.
Pilt

p6rguline kirjutas:Iga mootorratturi ja mopeedijuhi tagasiside on väga oluline, sest selle info põhjal on Maanteeametil võimalik kavandada edasist tegevust, et muuta mootorrataste ja mopeedidega liiklemine ohutumaks.

Ohutumaks muutmine võib muidugi tähendada, et kirjutatakse selgelt lahti, et autoridade vahel sõitmine on keelatud või siis teistipidi selgitatakse paremini, millistel tingimustel on antud tegevus lubatud (kui seda nii kui nii tehakse).
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #8 Postitas urmas66 » 28 Mai 2015, 00:03

Minu arust on palju olulisem,et ka 4rattalised liiklejad saaks selle ridade vahelt ette sõitmise mõtekusest aru ja ei tegutseks sellele vastu.Nii nagu lõuna euroopas(tegelikult isegi juba Poolast alates) ei tee keegi sellest probleemi ja peavad seda normaalseks.Seadus seaduseks,aga kui meil kaherattalisi samas tempos juurde tuleb nagu viimasel ajal,siis mingil hetekel võiks ka autojuhid aru saada,et kui kõik need kaherattalised oma koha sõiduraeas,üksteise taga koos pikivahega sisse võtaksid,siis oleks kõigi elu palju keerulisem-rivi foori taga tunduvalt pikem.
Saksas olen tähele pannud,et kaheratalistele on just kahe sõidurea vahel ruum(vasak rida tõmbab vasakusse rea serva ja parem paremasse rea serva),kust autod lasevad neid läbi ja sellisel juhul jääb see ka vist meie seadustega kooskõlla.Ei ole märganud kordagi ka kiirtee ummikutes,et oleks sõidetud peremalt laia äärt mööda.Prantsusmaal ja Itaalias on see natuke kaootilisem,aga ka seal on inimesed vastutulelikud ja ei hakka kohta kätte näitama, nagu meil.
Mul on üldiselt kombeks nö rea paremas servas sõita(autoga) ,aga eile õhtul pani mingi sinine bike ringteel(enne Jüri ringi suunagaTartu mnt poole) kogu seltskonnast paremalt sellise pauguga mööda,et ei jõudnud teda õieti nähagi.Nii tehes ei saa autojuhtide heakskiitu ridadevahelt sõitmisele keegi ja kunagi.
Ehk siis minu arust tuleks see asi võimalusel nö seaduse tegijate ja kontrollijate poolt lahti kirjutada-seletada ning liikluses osalevatele pooltele(4 ja 2 ratast) kuidagi selgeks teha.Et kõik saaksid asjast ühtemoodi aru ja tegutseks koostöös, ohutult-kasulikult mõlema poole jaoks.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Urmas79
Postitusi: 207
Liitunud: 01 Mai 2013, 22:20
Tsikkel: IZ,Jawa,GSX 750F,R1,XL100
Asukoht: Tartu/Stockholm
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 7 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #9 Postitas Urmas79 » 28 Mai 2015, 00:16

Olen eelkirjutajaga sajaprotsendiliselt nõus. Ridadevahel sõitmisel üritan seda ise teha alati mõistlikul kiirusel ja ainult juhul, kui autod mõlemas reas seisavad või väga vaevaliselt liiguvad. Sellegipoolest leidub sageli autojuhtide hulgas indiviide, kes põhimõtteliselt teevad kõik selleks, et keegi neist mööda ei saaks. Ju see on tõenäoliselt riistapikkusega seotud:) Aga sõitmisel Rootsis ja Eestis on sama suur vahe nagu seal ja käol. Kuningriigis piisab sellest, et korraks eesoleva juhi peeglis rattaga nähtavaks sattuda ja üsna kohe tekitatakse lisaruum ohutuks möödumiseks. :wack:
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 544
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #10 Postitas tfr » 28 Mai 2015, 15:28

§2 lõige 76 on mu meelest kõige parem. See jätabki kõik hallile alale. Kui seal oleks sõna "Sõidukite" "autode" asemel, siis vaidlemiskohta sisuliselt ju ei oleks.


Mina isiklikult interpreteeriks seda punkti nii, et see lubab tsiklitel/mopeedidel pikalt ja pidevalt kahekesi kõrvuti sõita.

Lane-splittingut võib käsitleda kui rivi üksteisele järgnevaid möödumis- või möödasõidumanöövreid - sõltuvalt sellest, kas sa jääd sama raja piiresse või ei. Reaalses elus kipub ta pigem minema pigem sinna möödasõidu poole, sest Sa sõidad kas joone peal või siis siiberdad seal veits ühele või teisele poole. Möödasõit on aga rangemalt reglementeeritud. Möödumise §54 iseenesest ei keela ka paremalt poolt möödumist, eeldusel et Sa jääd sama sõiduraja piiresse.

Aga vanasti oli LS-is kindlasti ka sees "nõelumise keeld", mis oli defineeritud umbes nii, et keelatud on "järjestikused manöövrid ettejõudmise eesmärgil". Aga praegu ma miskipärast seda leida ei suutnud.
TransAlp '02
Kasutaja avatar

AN-400
Postitusi: 445
Liitunud: 14 Okt 2003, 17:00
Tsikkel: Suzuki 650
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #11 Postitas AN-400 » 28 Mai 2015, 17:04

Hr. Sirk muide sai ka kas eelmine või üleeelmine aasta selle teema lahendamiseks, ja vastus oli.... kui mahud oma tsikliga seisvate autode vahel esimeseks sõitma foori alla, siis tee seda selliselt, et valget joont ei ületa ja mahud turvaliselt auto kõrvalt samast reast mööda kahju kellegile tekitamata.

Seega keeldu pole, ka ise lasen vähehaaval veereda seisvate autode vahel esimeseks, aga seejuures jälgin et kellegagi peeglid kokku ei lähe, ja mahun oma küljekottidega ka vahelt läbi...
Viimati muutis AN-400, 28 Mai 2015, 17:09, muudetud 1 kord kokku.
Suzuki 650 K7

will111
Postitusi: 1671
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #12 Postitas will111 » 28 Mai 2015, 17:09

no kui jutt juba "ohutumaks muutmisest" algab siis pole siin kahte erinevat väljundit võimalik mõlgutada. sel juhul on ju asja lõppeesmärk juba paika pandud ja mingisugune küsimustik tehakse lihtsalt moe pärast, et pärast saaks öelda "näe, küsisime ju"
s**t lugu, jälle üks põhjus vähem, miks pikemas perspektiivis eestisse elama jäämine tundub halb mõte. praegu juba linnas autodega ühes rivis sõitmine on muutunud täiesti müstiliseks tegevuseks kuna alati leidub kuskil rivi eesotsas keegi, kes arvab, et eriti ohutu oleks sõita 40ga spido järgi. kui miski kurvi moodi asi tuleb siis võtame aga 25 peale :idea:
Kasutaja avatar

Yerba
Mode/Toetajaliige
Postitusi: 1178
Liitunud: 09 Juun 2006, 00:42
Tsikkel: Yamaha Bulldog BT 1100 '02
Tänatud: 17 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #13 Postitas Yerba » 28 Mai 2015, 19:51

will111 kirjutas:no kui jutt juba "ohutumaks muutmisest" algab siis pole siin kahte erinevat väljundit võimalik mõlgutada. sel juhul on ju asja lõppeesmärk juba paika pandud ja mingisugune küsimustik tehakse lihtsalt moe pärast, et pärast saaks öelda "näe, küsisime ju"
s*** lugu, jälle üks põhjus vähem, miks pikemas perspektiivis eestisse elama jäämine tundub halb mõte. praegu juba linnas autodega ühes rivis sõitmine on muutunud täiesti müstiliseks tegevuseks kuna alati leidub kuskil rivi eesotsas keegi, kes arvab, et eriti ohutu oleks sõita 40ga spido järgi. kui miski kurvi moodi asi tuleb siis võtame aga 25 peale :idea:


No just. Eesti on väga ebasõbralik tsiklite ja tsiklistide vastu. Alates asfaldil vedelevast killustikust iga nurga peal ja lõpetades autojuhtidega kes lanesplittingul tihtipeale tee ära blokeerivad.
Üle aasta Belgias olnud-elanud ja siin on ikka väga viis pluss tsiklivärk võrreldes Eestiga. Alguses tundus väheke ebakindel lanesplittida, kui isegi politseimasin tõmbas tsiklile ette jäädes peeglid kokku ja liikus vaikselt eemale, et ma läbi mahuksin tsikliga. Ja kui kõrvale äraootavalt seisma siiski jäin, siis herr politsei lasi auto akna alla ja viipas, et ma nüüd edasi sõidaks autode vahel, mitte ei jobutaks. Tsill värk, mõistlik.
-Yamaha Bulldog BT 1100 '02
-Honda CB600F '01
-Suzuki GSF600 (Bandit) '95
-Suzuki SV 1000N '04
-Moto Guzzi Griso 1100 '09
-BMW K1200RS '97
-Honda CBR1000F '88
-Yamaha TDM 850 '98
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 3040
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Kernu vald
Tänanud: 472 korda
Tänatud: 105 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #14 Postitas urmas66 » 28 Mai 2015, 20:09

Meil polegi ummikuid ja aeglast liiklust.-10min ummikus ja see ka kõik.Mine kae lõuna-lääne poole ja saad seda ikka kordades rohkem kogeda.Selliseid tühje maanteid ja tänavaid nagu meil, eriti lääne euroopas ei kohta.
Näiteks eelmisel reisil Garda järve ääres, oli ummik äkki mingi mitukümmend km-t ja tee nii kitsas,et kohvritega tsikliga, ei saanud autodest mööda,isegi rollud olid autode vahel hädas.Sama oli ka Salzburgist läbi sõites ja veel nii mõneski kohas.
2011a sõitsime Como järve äärt mööda a`100km 40-50-ga.Frankfurtist ei tasu tipptunnil üldse kuskile poole liikuma hakata,kes on käinud teab jne.
Tegelikult on meil ikka hea liigelda(kui vaid teed siledamad oleks) ja ka elamiseks on Eesti hea koht.
Viimati muutis urmas66, 29 Mai 2015, 09:35, muudetud 1 kord kokku.
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1366
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 4 korda
Tänatud: 36 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #15 Postitas tali » 29 Mai 2015, 00:19

Kohtust läbi käinud ja lahendiga teema. Tuttav mul sõitis vaikselt joone ja auto vahelt ettepoole patrulli nähes. Vormistati ära. Kohtusse ja võitis, joont ei ületanud, õigelt poolt möödus, kõik ok (w)
18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1416
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #16 Postitas 426f » 29 Mai 2015, 00:41

joont ületamata jah kõik ok,päris tihti näen ülekäigu raja ees autode vahel seistes kui tagant tuleb bike ja paneb üle valge pidevjoone vastassuuna vööndis kõigist mööda ja enne ülekäigu rada keerab vasakule või paremale.vastu seal ju kedagi ei tule,autod ootavad teisel pool ülekäigurada
-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r

will111
Postitusi: 1671
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 115 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #17 Postitas will111 » 29 Mai 2015, 00:42

ma arvan, et see kohtulahend ongi siis praegusel hetkel kõige põhjapanevam vastus antud teemas.
...vähemalt seni, kuni tehakse ohutumaks :D eks tegelikult loogiliselt mõelda siis muidugi, tsikliste on ju tekkinud juba teatav kriitiline mass, ja kui paljud neist (meist) ikka tahavad autodega koos istuda ja seista ning kõike seda fantastilist puhast õhku seal nautida. seega, olemas ju järjekordne koht kust saaks kenasti riigikassat täita
Kasutaja avatar

Unt
Postitusi: 63
Liitunud: 18 Juul 2006, 18:29
Tsikkel: HD
Asukoht: Tallinn, Vantaa
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #18 Postitas Unt » 29 Mai 2015, 19:22

Politseid on erinevaid. Meenub olukord 2 aastat tagasi kuumal suve alguses, kus isegi osa asfaldi oli läinud sulama. Sõitsin piritalt suunaga kesklinna ja üks härra vahetult enne russalkat keeras meelega ette, takistades bussiraja ja autotee vahel liikuda mootorrattal. Seal oli suur ummik mis algas juba pirita selveri eest. Sõitsin sealt alates 20-40 km/h autodest mööda paremalt bussiraja äärest(mis on tähistatud äärekividega), kuni olin jõudnud lauluväljakust natukene maad edasi, kui üks härra sõitis meelega oma maasturiga meelega ette ja takistades edasi liikumist. Samas russalka juures oli politsei, kes kutsus ta sinna ja lubas minul jätkata autodest möödumist. Kusjuures enne seda lauluväljaku ülekäigu juures olin möödunud ka politseibussist.
oh aegu ammuseid!
Kasutaja avatar

RaulK
Postitusi: 622
Liitunud: 17 Dets 2012, 20:55
Tsikkel: Suzuki RF900r
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 15 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #19 Postitas RaulK » 29 Mai 2015, 19:37

Krt kus need motopolitseinikud nüüd on. Tahaks nende arvamust ka asjast kuulda. Turvavad vändapeetreid kõik vist :mrgreen:
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 579
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #20 Postitas kaimex » 04 Juun 2015, 13:59

Tere

Sain siis vastuse, et kui sõiduradasid pärisuunavööndis eraldavat teekattemärgist 911 "Ühekordne pidevjoon" ei ületata, siis pole keelatud mootorrattaga autode vahelt läbi sõita. Kindlasti ei ole selliselt liiklemine turvaline. Lisaks peab juht sõitmisel hoidma ohutut külgvahet. Milline on ohutu külgvahe? See sõltub konkreetsest olukorrast. PPA poolt kindlasti sellist liiklemist ei soovita, seate asjatult ohtu enda elu ja tervise ning ka enda ja autojuhtide vara.

Cul
Postitusi: 40
Liitunud: 26 Juul 2012, 18:24
Tsikkel: Honda CBR1000RR 2004
Asukoht: Tartu
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #21 Postitas Cul » 04 Juun 2015, 14:12

Sain siis vastuse, et kui sõiduradasid pärisuunavööndis eraldavat teekattemärgist 911 "Ühekordne pidevjoon" ei ületata, siis pole keelatud mootorrattaga autode vahelt läbi sõita. Kindlasti ei ole selliselt liiklemine turvaline. Lisaks peab juht sõitmisel hoidma ohutut külgvahet. Milline on ohutu külgvahe? See sõltub konkreetsest olukorrast. PPA poolt kindlasti sellist liiklemist ei soovita, seate asjatult ohtu enda elu ja tervise ning ka enda ja autojuhtide vara.


Just, aga täpselt nii ongi. Kui pidevat joont ei ületa ja mõistliku kiirusega (pigem aeglaselt) ja paraja ruumi olemasolul vahelt läbi kulged, ei tohi kellegil probleeme olla.
Ja noh ise ikka pikemate ummikute korral katsun ka vahelt läbi minna, aga mingist kolmest-neljast autost foori taga ei ole küll kunagi ette trügima hakanud.
Siiani kõik hästi.
Kasutaja avatar

Black
Postitusi: 661
Liitunud: 06 Juun 2004, 18:15
Tsikkel: Dnepr MT10 / GSX-R1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #22 Postitas Black » 04 Juun 2015, 14:49

kaimex kirjutas:PPA poolt kindlasti sellist liiklemist ei soovita, seate asjatult ohtu enda elu ja tervise ning ka enda ja autojuhtide vara.

Ma arvan, et suurema osa inimeste arvates on tsiklisõit asjatult enda elu ja tervise ohtu seadmine. Ja siis lähevad hüppavad ise benjit või langevarjuga, kuna elu on muidu liiga igav... Ja loomulikult peab korraldaja nende hüpete puhul tagama 100% turvalisuse!
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 579
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 26 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #23 Postitas kaimex » 04 Juun 2015, 16:29

Black kirjutas:Ma arvan, et suurema osa inimeste arvates on tsiklisõit asjatult enda elu ja tervise ohtu seadmine. Ja siis lähevad hüppavad ise benjit või langevarjuga, kuna elu on muidu liiga igav... Ja loomulikult peab korraldaja nende hüpete puhul tagama 100% turvalisuse!

Eks nad peavad ju seda meelde tuletama ametlikult pärimise peale. Kui vastata, et andke minna ja minge või tagarattapeal vahelt läbi, siis mõnele see sõnavara ei meeldi ja hakatakse uurima, kes mida ütles jne. 100% turvaline pole ükski asi. Volvo lubas ka ju see aasta, et uuemate volvodega ei sure enam ühtegi inimest. Siis võttis lubaduse tagasi, kuna igasugu imelikke õnnetusi võib juhtuda...

kenk
Postitusi: 88
Liitunud: 17 Apr 2013, 10:26
Tsikkel: SpeedTriple 1050
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #24 Postitas kenk » 04 Juun 2015, 18:16

Tallinna liikluses olen fooritaga või ummikus seisvate autode vahelt palju kordi ka politsei nina alt rahulikult läbi splittinud. Ei ole kordagi kinni peetud isegi kui seisvast politseiautost mööda splittida. Aga eks see tõlgendamise küsimus ole ja ehk mõni pahas tujus politseinik peab ka tulevkus kinni.
I like them naked.
Kasutaja avatar

nilsleven
Postitusi: 77
Liitunud: 04 Juun 2013, 10:24
Tsikkel: KTM 1190 Adventure

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #25 Postitas nilsleven » 04 Juun 2015, 20:11

Sekundeerin. Kui sõidad viisakalt, viisaka sõiduvahendiga, siis ei tule keegi näppima. Seal, kus lanesplitting on lubatud, on liikluseeskirjas, et kiirustevahe ei tohi ületada 20kmh. See võiks osa viisakusest olla.

See aasta olen hakanud Eestis tähele panema, et kohati isegi tehakse ruumi, kui tagant tsikliga tuled - nagu Euroopas :)

kenk kirjutas:Tallinna liikluses olen fooritaga või ummikus seisvate autode vahelt palju kordi ka politsei nina alt rahulikult läbi splittinud. Ei ole kordagi kinni peetud isegi kui seisvast politseiautost mööda splittida. Aga eks see tõlgendamise küsimus ole ja ehk mõni pahas tujus politseinik peab ka tulevkus kinni.
Kasutaja avatar

Warner
Postitusi: 92
Liitunud: 19 Mai 2008, 23:16
Tsikkel: Helga 900
Asukoht: Keila-Tallinn
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #26 Postitas Warner » 04 Juun 2015, 20:18

Ühinen eelkõneleja arvamusega- vaikselt, kuid visalt hakkaks nagu liikluskultuur paremuse poole liikuma.
Teemasse: vajadusel, harva saab autodevahelist ruumi, mõistlikkuse piires hõivatud.
Oleneb ajast, kohast ja liiklustihedusest ning vb muudest faktoritest.
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1280
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #27 Postitas Kipsi » 04 Juun 2015, 22:12

Imelik küsimus, et kas lane-splitting on lubatud.
Pigem nagu kohustuslik- mille jaoks siis endale üldse tsiklit osta? :wack:
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.oilpro.ee
Kasutaja avatar

Pontus
Postitusi: 1236
Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
Tsikkel: V4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #28 Postitas Pontus » 05 Juun 2015, 00:03

ise oled veel mode ja õhutad teisi kuritegudele :shock:
Hoopis teine mees, ja kui tahad kõnetada siis nüüdsest lisa lause lõppu alati: Söör...
Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 126
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänatud: 2 korda

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #29 Postitas zombi » 05 Juun 2015, 00:28

Kipsi kirjutas:Imelik küsimus, et kas lane-splitting on lubatud.
Pigem nagu kohustuslik- mille jaoks siis endale üldse tsiklit osta? :wack:



andke mulle siis andeks, et ma isiklikult seda kohustust ei täida. ahjaa, ennast parandada ka ei luba.
Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

Kipsi
Postitusi: 1280
Liitunud: 04 Juun 2007, 13:50
Tsikkel: cbr600RR
Asukoht: Tartu
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?

Lugemata postitus #30 Postitas Kipsi » 05 Juun 2015, 01:07

Pontus kirjutas:ise oled veel mode ja õhutad teisi kuritegudele :shock:

Õudne tõesti. Tunnistan, et olen tsikli eelistest/eesmärgist valesti aru saanud. :oops: Edaspidi ridade vahel ei sõida, pargin kõnniteede asemel autode täiskohale, ainult 50 km/h. :bsmile:
Soodne rehvivahetus Tartus http://www.tarturehv.ee
Parima hinnaga määrdeained http://www.oilpro.ee




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google Adsense [Bot] ja 4 külalist