3. leht 4-st

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 09 Okt 2015, 18:34
Postitas Troll

Ok will111 kas sa ei ole kunagi peatee juures oodates vaadanud, et "oo see tuleb kiiresti, ma ei lähe" või vastupidi: "ta tuleb nii aeglaselt, et jõuan". Me ei räägi siin keset kõrbet 4 km pealt otse sõitva auto kiiruse hindamisest, vaid tunduvalt lähemalt - taustsüsteemiga, mis annab aimdust auto liikumise kiirusest jne. Kuradi loll on väita, et keegi ei saa aru, kui kiiresti keegi liigub.

Simulatsioonide osa pealt sa lükkasid loomulikult maailma kõik võimalikud simulatsioonid ühte patta. Loomulikult enamik neist on täppisteadus jne aga antud simulatsioon seda kindlasti ei ole. Kas rattur (nähes silmanurgast lähenevat autot) ei keeranud lenksu sentimeetritki? Ratturi täpne kiirus? Auto täpne kiirus? Praegune simulatsioon on tehtud ratturi mälestuste ja maandumise koha järgi. Täppisteadusest asi ikka vääga kaugel.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 09 Okt 2015, 18:41
Postitas franz125

Selle tootearenduse simulatsiooni põhjal paraku pooled asjad tänapäeval ei töötagi sest simuleeri palju simuleerid inimfaktor keerab selle ilusti pea peale.Üks autofirma siin simuleeris äsja ökoloogilist diiselautot.
OT.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 09 Okt 2015, 19:07
Postitas ElectroMoto

Krt.. kui homme mahti on, siis lähen samale tänavale ja filmin üles kui hästi on reaalselt seal aru saada masinate liikumisest ja kui palju mitte.. me ei räägi siin kõrbest vaid reaalselt mingi 4-5 meetri laiusest tänavast kus lisaks veel pargivad autod...


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 09 Okt 2015, 19:19
Postitas Lontrus
Ivoonu kirjutas:

Lihtsalt mõtisklemiseks:
§ 2. Mõisted
1) anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;

Ehk siis, kui ma näen kaugemalt tulemas teist sõidukit ja talle tuima näoga ette keeran, eeldades, et ta jõuab pidurdada, siis olen ma seaduse silmis õige mees. Siinsesse juhtumisse võrdlusi tuues, siis kui mootorrattus alustas liikumist olukorras, kus auto oleks jõudnud sujuvalt kiirust vähendades õnnetust vältida, on süüdi autojuht.

Sa jõuad järeldusele, millele sa tahad jõuda.
Ei kumbki, taksojuht ega mootorrattur ju näinud teineteist. Nähtavus on ju seal piiratud ja vähemalt taksojuht vaatas hoopis paremale, kuhu ta pidigi vaatama. Selleks ajaks kui jõudis näha et kedagi ei tule ja pilgu otse või vasakule pööras, oligi tsiklist nina ees ja teha polnud enam midagi. Kohustust seisma jääda seal ju ei ole. Ehk siis mootorrattur rikkus tee andmise mõistet.

kasutaja Streetmoto postitus sisaldas endas suure hulka tarkust, kui keegi ei saanud aru või vahele jättis, soovitan teist korda veel lugeda.

Enne eksisin oma järeldustes veidi, auto lükkab ju tsiklist ikkagi hooga edasi kapotilt.
Siin on üks sarnase käekirjaga õnnetus, kus tsiklist vahepeal ka pea alaspidi on: https://youtu.be/PrkIzZRkjvA?t=391 Nagu näha kiirus väga suur ei olegi, midagi sellist mis pardi tänaval lubatud. Lend tundub olema tiba väiksem, aga neid on kaks, arvatavasti üksin motorist oleks tiba rohkem lennanud. Ja arvesse tuleb võtta ka selgunud asjaolu, et teemaalgataja lend võis olla natuke lühem, kuna paiknemine on ebaselge ja muru kriimustusjälgi ei jäta.

Ja ikkagi see tunnistaja - takso klient. Kui takso kliendiga sellisel väiksel tänaval sõitis, siis tõenäoliselt oli kliendil sinnakanti asja, vabalt võis olla kohalik, kes kodukandis kimamist oleks märganud. Õnne korral nägi ka õnnetust ennast.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 15:06
Postitas Macintosh
Ivoonu kirjutas:

1) anda teed (mitte takistada) on nõue, et liikleja ei jätkaks ega alustaks liikumist ega teeks manöövreid, mis võiksid sundida teist liiklejat järsult muutma liikumissuunda või -kiirust;
Ehk siis, kui ma näen kaugemalt tulemas teist sõidukit ja talle tuima näoga ette keeran, eeldades, et ta jõuab pidurdada, siis olen ma seaduse silmis õige mees. Siinsesse juhtumisse võrdlusi tuues, siis kui mootorrattus alustas liikumist olukorras, kus auto oleks jõudnud sujuvalt kiirust vähendades õnnetust vältida, on süüdi autojuht.

Selle kauguse ja kiiruse hindamisega pingutate siin üle. Reaalselt näeb see konkreetsel ristmikul rutiintegevusena välja nii:

  • sõidad ristmikuni;
  • aeglustad peaaegu peatumiseni ja vaatad paremale
  • kui hekkide vahel on allpool kolmjalgset laternaposti ja või seal parkivaid sõidukeid teel auto, siis ei tasu (eriti) välja sõita;
  • kui lähenev sõiduk on enam-vähem sealkandis või kaugemal, siis võib minna sest tal kulub alla ristmikule jõudmiseks piisavalt aega
    Mis siin siis nüüd valesti on? Justkui peaks veel ristmikul seisma jääma ja radari väja võtma ning eemal oleva sõiduki sõidukiirust mõõtma. Siin ei sõida keegi kunagi kiiresti - liiga kitsas tänav. Iga reguleerima ristmiku ületamine toimub eelduse, et ma tean, kui kiiresti tavaliselt sõidetakse ja see võimaldab otsustada, kas ületmine on ohutu või mitte. Mina tol hetkel otsusatsin, et on ohutu. (Istusin avariijärgselt päeval seal terve tunni ja veendusin, et kui 30-nega ristmikule vaatamata välja sõita, midagi eriti väga hullu ei juhtu).
Lontrus kirjutas:

Ei kumbki, taksojuht ega mootorrattur ju näinud teineteist. Nähtavus on ju seal piiratud ja vähemalt taksojuht vaatas hoopis paremale, kuhu ta pidigi vaatama.

Takksojuhi perspektiivist nägi asi välja umbes nii (natuke spekuleeritud): tipptund, kiire, vaja juba järgmine tellimus võtta, sai just üle Rähni ristmiku ja autode vahelt välja. Ees paistab pikk sirge Pardi tänav nii kaugel, kui pilk ulatub. Taksojuht ei vaadanud mitte kuhugile mujale, kui otse ette, piki tänavat kaugusesse. Väga suure tõenäosusega ei näinud ta üldse ristmikku (ega mootoratturit), selle muutsid enam-vähem võimatuks esiklaasile paistev madal päike ja ristmik, mis asus varjus. (Käisme ülejärgmisel päeval ja kontrollsime autoga teekonda läbi sõites - mitte midagi ei näe).

Enne eksisin oma järeldustes veidi, auto lükkab ju tsiklist ikkagi hooga edasi kapotilt.

Kuhugi ei lükka ta. Tule vaata kokkupõrkejälgi tsiklil ja sa saad aru, kus, kes ja mida lükkas või siis mitte. sellek, et lükata epab kiirus märkimisväärselt suurem olema - see suudab kompenseeida asjaolu, et löök tuli raskuspnkti kesmest märkimisväärselt tahtapoole.

Ja arvesse tuleb võtta ka selgunud asjaolu, et teemaalgataja lend võis olla natuke lühem, kuna paiknemine on ebaselge ja muru kriimustusjälgi ei jäta.

Ei ole oluliselt lühem, paiknemine võis olla mitte rohkem kui 50 cm kõrvale aga tõenäoliselt eriti mitte, sest just sealt jookseb rööpas tee ja see on kõige mugavam koht sõitmiseks. Ma mäletan viit sündmust: ratas sai tugeva löögi tagaosasse (ja mina sealjuures vastu kanda), paiskusin õhku, jalad olid taevas ja paiskusin õlaga vastu aeda ning kukkusin põlvili murule. Kõik väga selgelt eristatavad üksiksündmused.

Ja ikkagi see tunnistaja - takso klient. Kui takso kliendiga sellisel väiksel tänaval sõitis, siis tõenäoliselt oli kliendil sinnakanti asja, vabalt võis olla kohalik, kes kodukandis kimamist oleks märganud. Õnne korral nägi ka õnnetust ennast.

Klient oli nina telefonis. Ainuke tunnistaja on see, kes otse pauku ei näinud aga nägi sõidukit peatumas ristmikust tükk maad allpool ja seejärl ristmikule tagasi tagurdamas.

Troll kirjutas:

Kas rattur (nähes silmanurgast lähenevat autot) ei keeranud lenksu sentimeetritki? Ratturi täpne kiirus? Auto täpne kiirus? Praegune simulatsioon on tehtud ratturi mälestuste ja maandumise koha järgi. Täppisteadusest asi ikka vääga kaugel.

Väga kaugel muide pole, tegu on lihtsa füüsikaga (kiiruse asja hakkasingi süvisti uurima alles seetõttu, et füüsikust sõber, kellele sündmust kirjeldasin võttis ette ja arvutas natuke paberinurgal ning ütles, et sõiduki kiirus pidi ületama väidetavat märkimisväärselt), rooli-lenksu asend mängib seal vaid niipalju rolli, et kas auto lööb ratturit piki tänavat pisut rohkem või vähem ning kas ratas teeb ära täistiiru või mitte ning kas ta paiskub rohkem oma sõidusuunas või maandub mururibale. See on märkimisväärselt täpsem teadus, kui mõõdulindi ja sirkliga mööda asfalti joosta ja hiljem paberilehel numbreid kokku arvutada või auto kortsumisastme järgi hinnata, kui suur oli kiirus. Simulatsioonid on simulatsiooniprotokolliga varustatud kujul täiesti aktepteeritavad liiklusõnnetuste ekspertiisi tööriistad kõikides riikides üle maailma. Ma hästi ei usu, et siin foorumlaste isiklikud üksikkogemused oleksid kuidagi laiendatavad üldisele ja suudaks seda kuidagi ületada. Simulatsoon suudab üsna hästi anda vastuse küsimusele: kust suunast sõidukid tulid ja kui kiiresti nad sõitsid. paar cm siia sinna ei mõjuta vähimalgi määral lõpptulemust.

Üks on päris kindel, et takso ei liikunud lubatud kiirusega. See kui palju ta seda ületas on juba eraldi teema. Ise ta arvas, et võis kuni 40 olla. See pole eriti argument aga 50 ja üle juba on, sest erinevus on arvestatav. Enamus meist ületab iga päeva mõnd ristmikku lähtuvalt just sellest arusaamst. Lähete liikvele eeldates, et ta sõidab 50-60 vahel. Kasvata läheneva sõiduki kiirust 20 kmh võrra ja õnnetuse retsept on valmis. Taksojuhil on õigus eeldada, et mina anna teed (eeldusel, et ta üldse ristmikku nägi; milles ma tuginedes avariijärgesele vaatlusele väga kahtlen) ja minul on õigus eeldada, et ta liigub mitte kiiremini, kui seadus ette näeb. Küsimus, mis sellest tulenevalt esitada tuleks: "Kas tee andmise kohutstus oleks vajanud rakendamist ja õnnetus oleks saanud üldse aset leida, kui auto oleks kiiruspiirangut järginud."

StreetMoto kirjutas:

Praegu jääb kangesti mulje, et küsimus taandub sellele, kes maksab sõiduki taastamise. Kui rattur suudab mis iganes meetodiga tõestada, et tema pole süüdi, siis on see rahakotile meeldiv. Vastupidisel juhul tuleb sõiduki taastamisel kenasti kukrut kergendada - kõik taandub taaskord rahale. Mis on siis elus oluline ja esmatähtis?

Väga demagoogiline, see polnud üldse see, miks ma teema tegin. Eesmärk oli arutelu.
Sõiduki taastamise küsimus tuleb esile küll aga pisut teisest vaatevinklist, kui sa arvad - sõiduk pole (eriti) taastatav, sest jõud, millega tagaotsa väänatud on ulatub läbi kogu raami ja enamuse detailide (isegi mootorikinnitused on puruks väändunud, mootor ometi lööki ei saanud; mis jälle viitab sellele, et jõud mis mõjusid olid märkimisväärselt suuremad, kui asjaosalised tahaksid uskuda). Kui taksojuht sõitis 30-nega (hea küll kuni 40-ga) fine, ma olin tählepanematu ja olen süüdi, vahel juhtub. Aga kui kodanik vajutas kõnniteedeta tänaval pooleteisttonnise mürakal gaasi, et kuhugi 2 minutit varem kohale jõuda ja selle käigus tekitas olulisi kahjustusi, siis se pole see enam nii fine midagi. See on kuritegelik. Seega soovin ma ühe komponendina õiglust (ja kui võimalik, siis ka kahjude hüvitamist). Mis sii nüüd valesti on?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 15:13
Postitas kaimex

Sul vedas rämedalt, et jalg sinna vahele ei jäänud. Kujutan ette, et vigastused oleks päris suured olnud... :roll:


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 17:19
Postitas franz125

Milline see õiglus oleks?
Kas selline?-Juku viskas kiviga aknasse ja jäi vahele,küsiti miks viskasid aga Peeter viskas ka-Ütles Juku süüd kergendava asjaoluna.Ja kui hakati tekitatud kahju hüvitamist nõudma siis Juku arvutas välja et Peetri visatud kivi lendas kiiremini mistõttu peaks ta hüvitama ka pool Juku lõhutud aknast.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 17:19
Postitas AzA

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 22:44
Postitas _alex_
AzA kirjutas:

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?

Arutleda on selle üle, et kui üks sõidab piiratud nähtavusega kohas lubatust 2x kiiremini ja teine teda nägemata talle ette keerab, siis kes on süüdi?
Kui takso asemel olnuks 100km/h liikuv tsikkel ja tsikli asemel auto, siis kas autojuht oleks tsiklisti potentsiaalses surmas süüdi? Sõitis ju peateele ette.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 10 Okt 2015, 23:19
Postitas claw

Kuhu täpselt auto tsiklit tabas? Jalast ettepoole või tahapoole?

Kui jalast ettepoole, sõitsid talle ette.

Kui jalast tahapoole...
No ma ei tea, ma sõidan oma kodu ja garaazi läheduses pidevalt parema käe riste ja kui näen, et minu paremalt läheneb auto, kuid see on alles kaugel, sõidan rahulikult ristile. Arvestusega, et auto võtab hoo maha, sest ka tema peab veenduma, et tema parem käsi on vaba.
Kui kõik need autod sõidaksid täiskiirusel ristile, oleks iga kord mul avarii. Minu loogika ütleb, et kui see auto sõidab mulle pagasniku pihta, ei andnud tema mulle teed, sest ma olin juba ristmikul, kus tema peaks mul võimaldama minu manööver lõpetada s.t. andma mulle teed s.t. mitte sõitma mulle pihta.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 02:58
Postitas zombi

asjalik pont, claw (w)


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 11:52
Postitas Macintosh
claw kirjutas:

Kuhu täpselt auto tsiklit tabas? Jalast ettepoole või tahapoole?

Kui jalast ettepoole, sõitsid talle ette.

Kui jalast tahapoole...
No ma ei tea, ma sõidan oma kodu ja garaazi läheduses pidevalt parema käe riste ja kui näen, et minu paremalt läheneb auto, kuid see on alles kaugel, sõidan rahulikult ristile. Arvestusega, et auto võtab hoo maha, sest ka tema peab veenduma, et tema parem käsi on vaba.
Kui kõik need autod sõidaksid täiskiirusel ristile, oleks iga kord mul avarii. Minu loogika ütleb, et kui see auto sõidab mulle pagasniku pihta, ei andnud tema mulle teed, sest ma olin juba ristmikul, kus tema peaks mul võimaldama minu manööver lõpetada s.t. andma mulle teed s.t. mitte sõitma mulle pihta.

Jalast tahapoole tuli löök.

Kui lähed ristmikule välja teadmisega, et sõidueesõigusega liikleja peab hoo maha võtma ja avariisse satud siis oled automaatselt süüdi. Lugesin kohtulahendeid. Seal oli nii ja naasuguseid. Sõidueesõigusega liikleja oli süüta, kui ta oluliselt nõudeid ei rikkunud. Vahel jagati süü. Ühel juhtumil 70 ja 30. 70% süüst läks kihutajale. Tehti ka väga olulist vahet, kuskohal keegi ristmikul õnnetuse hetkel asus ja kuhu kokkupõrkelöök teist sõidukit tabas, millised olid olud jms. Väga tihti võrreldi olukordi "tavaliste oludega" ja otsustati, kas tavalistes oludes oleks ühel või teisel viisil käitutud ning sealjuures õnnetusse sattunud. Kui tavalistes oludes poleks seda juhtunud, siis on küsimus: mis muutis olud erakordseks?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 12:05
Postitas reimps

Esmapilgul tundub küll lihtlabane eesõigusega liiklejale ettesõit olema, aga detailid kallutavad asja teisele poole. Ega siin muud polegi teha kui kohtusse minna tegelikult. Siin võib lõputult targutada, kuhugi see ei vii. Ja 90% kommentaatoritest on kallutatud - tsiklimehed kipuvad alati auto vs tsikkel avariides tsiklile õigust andma. Ma küll leian, et väga paljud avariid autode ja rataste vahel on vähemalt osaliselt põhjustatud autojuh(t)i(de) poolt, mis siis, et esmapilgul paberi peal mõnelauselist sündmusekirjeldust lugedes pole tsiklimehe süüs kahtlust..

Ma soovitan küll riskida ja kohtusse minna, ma tean omast käest, kui hullult jääb kripeldama selline õiglase lahenduseta avarii.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 12:19
Postitas kaimex

Arvestades palju pärast avariid kindlustus tõuseb ja mis see lõpp kokkuvõttes maksma läheks, läheksin ka mina kohtusse. Ise valiksin kindlasti Indrek Sirk-i endale advokaadiks. :)


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 12:23
Postitas Tuono
AzA kirjutas:

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?

Asi on antsust kaugel, mõned aastad tagasi oli ju Tallinnas paldiski maanteel õnnetus, milles jäi süüdi peateel liikunud kiiruseületaja :bsmile:


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 11 Okt 2015, 16:52
Postitas mx77
AzA kirjutas:

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?

Kus siin üldse peatee on? (togi)


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 12 Okt 2015, 16:54
Postitas Maaks
mx77 kirjutas:
AzA kirjutas:

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?

Kus siin üldse peatee on? (togi)

Tollel ristmikul on "peatee" muutuv suurus ja sõltub kes ja millisest suunast ristmikule sõidab :) Antud juhul oli taksol "peatee".
Mac - kiiret paranemist sulle (ja rattale)!


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 12 Okt 2015, 17:27
Postitas will111

no mis häma see nüüd on?

märk 211
«Peatee»
tähistab teed, millel sõitval juhil on reguleerimata ristmikul eesõigus kõrvalteel sõitva juhi suhtes.

kas sellel ristmikul on PEATEE märk taksojuhile? vastust teate ju tegelikult kõik isegi. kui ei ole sellist märki ja ristuvad teed on nö. võrdsed siis pole seal ka mitte mingisugust peateed. ja nii ongi! kas tõesti saab siin mõni igapäevaselt liikluses osalev isik tõsimeeli arvata, et tal oli igal pool peatee kui juhuslikult paremalt kedagi sisse ei tulnud??? :shock: no tule taevas appi. või, et tal oli teistest suundadest tulijate suhtes peatee? ei, sellel asjal on ikka teine nimi ning täpselt üks ja sama reegel kehtib nendel ristmikel täpselt ühtmoodi kõigile.
võiks ju muidu ka nii arutlema juba hakata, et kui tsiklist oleks pimesi täie laulula ristmikule lennanud, poleks õnnetust juhtunud ja kõik oleks justkui tore. tegelikkuses oleks siis lihtsalt ühe surmasangari asemel neid 2 tükki...oh joy.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 12 Okt 2015, 18:27
Postitas AzA
mx77 kirjutas:
AzA kirjutas:

Milles nagu küss?
Peateele ettesõit ja asi ants. Mille üle siin üldse arutleda on?

Kus siin üldse peatee on? (togi)

Paremalt tulijal on peatee. Wtf norima hakata mingite terminite kallal. Milleks?
Teeb olemise kuidagi isasemaks?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 12 Okt 2015, 19:18
Postitas tfr

No oluline vahe on selles, et peateel võib juht üsna "pimesi" kimada, kuna talle peavad kõik teed andma. Parema käe ristmikul peab juht ikkagi nii palju tempot maha võtma, et näha, et talle paremalt keegi ei lähene. Konkreetsel ristmikul tuleb nähtavust takistavast hekist tulenevalt selleks praktiliselt seisma jääda.

Nüüd taandubki asi sellele, et Mac alustas ristmiku ületamist sellest lähtuvalt, et suunas, kus oli temale teeandmise kohustus, ei olnud ükski sõiduk ristmikule nii lähedal, et ta ei jõuaks olukorras, kus sealt suunast liiklejad liiklusseadust ja sellega pandud hoolsuskohustust täidavad, ohutult ristmikku ületada.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 12 Okt 2015, 19:21
Postitas tfr

Kusjuures, selles osas on alates 2011 kehtiv Liiklusseadus isegi kõrvalteel liikleja kohustusi oluliselt lõdvemaks lasknud - kui vana LE defineeris teeandmiskohustuse kui käitumise, mis ei sunni vastaspoolt üldse muutma oma liikumiskiirust ja -suunda, siis LS ütleb, et teeandmise kohustus on täidetud, kui vastaspool ei pea seda järsult muutma. Ehk et kõrvalteelt startimine nii, et vastaspool jala gaasilt võtab või kergelt pidurdab, on täiesti OK.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 14 Okt 2015, 19:53
Postitas Overkilla

Ma saan teema-algatajast täiesti aru - mul oli sarnane olukord autoga just eile, kus esimese käiguga sõitsin ristmikule, vaatasin mõlemale poole ning nägemata kedagi liikumas hiilisin vasakpöördesse - ristmikkule jõudes X5 tuli vasakult ja pani piduri põhja, sai napilt pidama - no ei saanud tulla 20ga, sest kui nägin oli ristmik tühi ja nii palju kui aedade-majade vahelt nägin tänav ka. Kindlasti ma oleksin esmapilgul süüdi jäänud, sest mul oli "anna teed" märk, aga ma veendusin ju ...
Antud juhul ei oleks ka mina end süüdi tunnistanud, oleksin politsei ära oodanud ja kõik detailid esitanud.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 09:24
Postitas mx77

Pagan, kui aeglaselt te neid ristmikke ületate (mootorratastega!!!), et need autod nii ootamatult kogu aeg tulevad?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 15:14
Postitas will111

eelmine härra ju kirjutas, et oli autoga...

aga no üldiselt, eks see olenebki ristmikust. kui midagi näha on siis ületad kiiremini, aga no kui ei ole...ega siis muud üle ei jääbi kui hoog maha võtta. isiklikult küll jah päris nullini seisma ei jää kuskil kunagi aga eks korralikumad härrad vast seda siiski teevad ja siis võibki minna natuke rohkem aega, et jälle koha pealt liikuma ja hoog üles saada :D


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 16:09
Postitas ElectroMoto
will111 kirjutas:

eelmine härra ju kirjutas, et oli autoga...

kusjuures ma lugesin ka esimese hooga, et tal oli tsikli seljas ühe teise autoga teema... :wack:


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 17:14
Postitas Troll

No jää täitsa seisma kus tahad, aga see ei tähenda seda, et ristmiku edasine ületamine peaks ainult siduri najal kulgema. Julgemalt gaasi härrased.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 18:34
Postitas will111

ja sinul troll on igast stardist sekundiga sada sees? gaasi võib väga julgelt ka anda, kohaltvõtul lõpeb see sellisel juhul paljude jaoks ilmselt taeva nägemisega...ja paljude jaoks ilmselt on üleüldse päris hirmutav see kui esiratas kasvõi natuke maast lahti tõuseb.

vot ei oska öelda kui aeglaselt või kiirelt keegi tsikliga täpselt neid ristmikke ületab aga selliseid tigusid nagu väga paljud autoomanikud, ma isiklikult ei ole tsikli seljas igatahes liikluses kohanud. ja lõppude lõpuks ei saa nagu sellist seisukohta ka võtta, et igaüks peakski iga ristmikku "igaks juhuks" täie gaasiga ületama, et jumale pärast mitte mingile kolmekordse kiirusega lähenevale idioodile sabaga ette jääda. kes oskab VÄHEGI loogiliselt mõelda siis on ju tegelikult siililegi selge, missuguse loogika järgi peavad toimima need võrdsete teede ristumised ja parema käe reegel...ja sellega peavad saama arvestada kõik, mitte et ühel oli täna vähem õnne ja teisel rohkem.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 15 Okt 2015, 19:42
Postitas Troll

Ja sina will111 loed kodaniku postituse läbi, kujutad palju asju ise juurde ja siis vastad? Kuidas soovitus "mitte ainult siduriga ristmiku ületamine" muutub järsku noka taevasse tõmbamiseks? Ja igaksjuhuks ristmikku täie gaasiga ületamisest pole ka siin keegi midagi rääkinud. Mäkk võiks 6 postitust ära kustutada OT tõttu (jah see k.a.).

Mille taga asi üldse seisab praegu? Politsei juurdleb veel, kes nende arvates süüdi on?


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Okt 2015, 10:02
Postitas urmas66

Ma arvan-ennustan,et politsei uurimises jääb Mac süüdi(paremal juhul 50/50,aga see tõenäosus suht väike),sest nad ei viitsi asjale süviti ja põhjendatult läheneda.Neil on koormus nii suur ja ega palk ka suurt ei motiveeri.Vähemalt on oma kogemustest selline arusaam tekkinud.
Midagi õiglasemat saab võibolla kohtus,aga kas siiski.Hea advokaadi peab kindlasti võtma ja seda juba piolitsei uurimise ajal,sest siis saab ka neile omi argumente esitada.


Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Postitatud: 16 Okt 2015, 10:09
Postitas franz125

Palganumber ei saa ollagi motivaatoriks-neil ajatöö.Kas tööd tehakse või mitte on isikupõhine.