Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #1 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 17:01

Et saemehed foorumis väga hoogu läinud, siis tundub, et vaja terevamatele pliitasitele/keeltele pisut muud tööd andada (vee kandmine sõltega vms :) ).
Antud postitus on ajudegümnastikaks - ma ei proovi siit leida ei poolehoidu ega ka kellegile midagi tõestada. Pigem on huvitav vaadata, kuidas inimesed mõtlevad ning miks nad on ühel või teisel seisukohal ning milllised mõtted tekivad.

Allpool toodud joonisel on näidatud liiklusavarii möödudnud kuu lõpul. Kes lõpuks süüdi jääb pole politsei veel suutnud otsustada. Kindlustus otsustab siis, kui politsei oma seisukoha on suutnud võtta.

Pilt

Muu oluline faktika:
* Sõidukid: Auto - Skoda Octavia/ABS/2015; Mootorratas - Kawasaki w800
* mootorrattur väidab, et aegustas peatumiseni, vaatas paremale ning autot läheduses nägemata ületas rismiku;
* mootorrattur väidab, et õnnetuse hetkel oli tema sõidukiirus mitte rohkem kui 15 kmh;
* autojuht väidab, et tema sõidukiirus oli vahemikus 30-40 kmh;
* autojuht väidab, et ei näinud mootorratturit enne, kui kokkupõrke hetkel;
* autojuht ei tea, millisest suunast mootorrattur tuli;
* autojuht väidab, et mootorrattur sõitis väga kiiresti, sest muidu oleks ta teda märganud
* auto muutis pärast peatumist asukohta;
* auto eeldatav peatumiskoht õnnetuspaigast on ~19-23m;
* mootorratas libises mööda asfalti ~7.5m kaugusele vastu aeda, põrkus sealt ja libises veel ca 1-1.5m jagu edasi.;
* mootorrattur lendas ~7.5m kaugusele vastu aeda, ja kukkus seejärel murule;
* auto esiklaasile paistis puude võrade vahel vilkuv, madal päikesevalgus.

Mis foorumlased arvavad, kumb osapool süüdi on ja miks?


Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #2 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 17:03

PS. Ma olen ühe asjaolu kirjeldamat jätnud, sest see sai teatavaks mulle alles nädal hiljem. Kõik sündmust käsitlevad asjaosalised (politsei, kindlustused) on senini lähtunud eelenevast kirjeldusest.

Selle teatavaks saanud asajolu lisan ma siia alles pärast seda, kui piisavalt suur hulk inimesi on arvamust avaldanud.

PS 2. Kui keegi otsustab, et siinses teemas on mingil arusaamatul põhjusel saagima vaja hakata siis sellised postitused kustutan lihtalt ära.
Nagu poleks kunagi olnudki.
Kasutaja avatar

puna
Postitusi: 1941
Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
Tsikkel: 90º L2 ja KTM 690SMC
Asukoht: HLK-TAL
Tänatud: 4 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #3 Postitas puna » 07 Okt 2015, 17:13

Kas võrdõiguslikul ristmikul paremakäereeglit ei võetud aluseks.
Ilmselt oli ka mõlemal kiirust rohkem kui väidavad, aga see on nagu jälle tõestamis küsimus
Müügiks kõik mis piltidel näha: http://picasaweb.google.com/10670690264 ... 42/Sale02#
Tel. +3725654585, +358445654585
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 544
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #4 Postitas tfr » 07 Okt 2015, 17:15

Lihtsalt taustainfoks küsin - kas ülejäänud kolmes küljes oli lagedad muruplatsid, nagu pildil kujutatud, või oli ülemises paremas nurgas mingeid nähtavust piiravaid objekte?
TransAlp '02
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #5 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 17:18

tfr kirjutas:Lihtsalt taustainfoks küsin - kas ülejäänud kolmes küljes oli lagedad muruplatsid, nagu pildil kujutatud, või oli ülemises paremas nurgas mingeid nähtavust piiravaid objekte?

Hea tähelepanek. Korrigeerin joonist vastavalt.
Mootoratturist paremal on tänaval kahel pool sõiduteed mururiba ning see on omakorda ääristatud 2m kõrguse hekiga.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 53
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Kilulinn
Tänatud: 4 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #6 Postitas Lontrus » 07 Okt 2015, 17:21

Sinu enda avarii?

Antud asjaoludel kindlasti motikajuhi süü. Loogiline ka, oleks pidanud andma teed paremalt tulijale. Lisaks autojuhi asemel olles ikka vaadatakse paremale, elik sinna kust tulijale peaks teed andma ja siis alles vasakule, aga selle ajaga võib sõiduk olla edasi liikunud vasakult tulijale ette, milleks muidugi on täielik õigus.
Kui asjaolud muutuvad ja tõestatult on selgunud et autojuht ületas märkimisväärselt kiirust, sõitis motikale otsa meelega, või tuli üks neist sõidukeist hoopis teisest suunast(tundub et sellega on segadust), siis võib ka süülisus muutuda.

MInu mõtlemine.

TLH
Postitusi: 216
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #7 Postitas TLH » 07 Okt 2015, 17:27

Lontrus kirjutas:Sinu enda avarii?

Antud asjaoludel kindlasti motikajuhi süü. Loogiline ka, oleks pidanud andma teed paremalt tulijale. Lisaks autojuhi asemel olles ikka vaadatakse paremale, elik sinna kust tulijale peaks teed andma ja siis alles vasakule, aga selle ajaga võib sõiduk olla edasi liikunud vasakult tulijale ette, milleks muidugi on täielik õigus.
Kui asjaolud muutuvad ja tõestatult on selgunud et autojuht ületas märkimisväärselt kiirust, sõitis motikale otsa meelega, või tuli üks neist sõidukeist hoopis teisest suunast(tundub et sellega on segadust), siis võib ka süülisus muutuda.

MInu mõtlemine.


no ei ole üks üheselt ainult motikajuhi süü, pigem nagu kaassüü fifty-sixty või midagi sellist, sest autojuht peab läbi laskma ristmikul juba olevad sõidukid. võidab see, kellel on rohkem püsivust ja paremad nõuandjad
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 53
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Kilulinn
Tänatud: 4 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #8 Postitas Lontrus » 07 Okt 2015, 17:34

TLH kirjutas:
Lontrus kirjutas:Sinu enda avarii?

Antud asjaoludel kindlasti motikajuhi süü. Loogiline ka, oleks pidanud andma teed paremalt tulijale. Lisaks autojuhi asemel olles ikka vaadatakse paremale, elik sinna kust tulijale peaks teed andma ja siis alles vasakule, aga selle ajaga võib sõiduk olla edasi liikunud vasakult tulijale ette, milleks muidugi on täielik õigus.
Kui asjaolud muutuvad ja tõestatult on selgunud et autojuht ületas märkimisväärselt kiirust, sõitis motikale otsa meelega, või tuli üks neist sõidukeist hoopis teisest suunast(tundub et sellega on segadust), siis võib ka süülisus muutuda.

MInu mõtlemine.


no ei ole üks üheselt ainult motikajuhi süü, pigem nagu kaassüü fifty-sixty või midagi sellist, sest autojuht peab läbi laskma ristmikul juba olevad sõidukid. võidab see, kellel on rohkem püsivust ja paremad nõuandjad


Pole kirjas et ta seal keset ristmikku seisis. Enne ristmikkku küll, aga see poel ristmikul.

TLH
Postitusi: 216
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #9 Postitas TLH » 07 Okt 2015, 17:37

Lontrus kirjutas:
Pole kirjas et ta seal keset ristmikku seisis. Enne ristmikkku küll, aga see poel ristmikul.


kesse ikka keset ristmikku seisab, ikka sõidab, aga ei tohi ju teisel üle saba sõita, kui see pole oma manöövrit lõpetanud
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #10 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 17:41

Et, natuke selgust anda, siis sõidukil kulub tüüpiliselt selle ristmiku ületuseks ca 2.5-3.5 sekundit. Täpset aega on raske, kui mitte võimatu öelda.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 573
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #11 Postitas kaimex » 07 Okt 2015, 17:42

Lontrus kirjutas:Sinu enda avarii?

Antud asjaoludel kindlasti motikajuhi süü. Loogiline ka, oleks pidanud andma teed paremalt tulijale. Lisaks autojuhi asemel olles ikka vaadatakse paremale, elik sinna kust tulijale peaks teed andma ja siis alles vasakule, aga selle ajaga võib sõiduk olla edasi liikunud vasakult tulijale ette, milleks muidugi on täielik õigus.
Kui asjaolud muutuvad ja tõestatult on selgunud et autojuht ületas märkimisväärselt kiirust, sõitis motikale otsa meelega, või tuli üks neist sõidukeist hoopis teisest suunast(tundub et sellega on segadust), siis võib ka süülisus muutuda.

MInu mõtlemine.

Tundub, et tema enda oma jah. Hetkel süüdi biker ikkagi. Kuna autojuht aru ei saand, kummalt poolt tuli, siis tuleb õelda, et paremalt ikka tulin ja tema sõitis teed andmata otsa. TLH parema käe ristis see manööverdamise asi 99.9% läbi minna ei saa. Muidu poleks paremal käel üldse mingit mõtet...
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 53
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Kilulinn
Tänatud: 4 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #12 Postitas Lontrus » 07 Okt 2015, 17:48

TLH kirjutas:
Lontrus kirjutas:
Pole kirjas et ta seal keset ristmikku seisis. Enne ristmikkku küll, aga see poel ristmikul.


kesse ikka keset ristmikku seisab, ikka sõidab, aga ei tohi ju teisel üle saba sõita, kui see pole oma manöövrit lõpetanud


Sa pead silmas sellist olukorda:http://rahvahaal.delfi.ee/news/pildid/video-plekimolkimine-ulemiste-parklas-paadis-posti-rammimisega?id=72543759 Paraku inimeste reageerimisvõimed on erinevad ja kui samaliigiliste tänavate ristmikule välja sõites vaadata hoopis loogiliselt paremale, siis võib juhtuda et vasakult tulnud sõiduk on nina ees ja reageeriida enam ei jõua piisavalt.
Ameerikas vist on selline süsteem, et enne ristmikule jõudjal on õigus. Meelega otsa sõita muidugi ei tohi, sellest ma ka kirjutasin.
7 meetrine õhulend muidugi näitab, et kiiruse kohta teadaolevad asjaolud on valed.

TLH
Postitusi: 216
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #13 Postitas TLH » 07 Okt 2015, 17:53

kui tehtaks kiiruse ekspertiis ja see suudab tuvastada škoda kiiruseületamise, siis pääseks Mac puhtalt. tõenäoliselt seda teha ei saa ja sõidukite paiknemine ei anna ka suurt midagi. Muidu jääb Kawa škoda jaoks ootamatult tekkinud ohuolukorraks ja škoda on võidumees
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #14 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 18:01

Skoda oli takso ja vedas parasjagu klienti
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

joel
Postitusi: 1287
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 30 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #15 Postitas joel » 07 Okt 2015, 18:11

Taksol mingit GPS logerit polnud peal? Iseasi muidugi, kas taksofirma on nõus selle logi loovutama, kui nende juht seetõttu süüdi jääb. Antud kirjelduse põhjal ilma erinevate ekspertiiside tulemusi teadmata pakuks jagatud süüd - tsiklijuht ei andnud paremalt tulijale teed ja takso ületas kiirust.
Joel
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #16 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 18:14

joel kirjutas:Taksol mingit GPS logerit polnud peal? Iseasi muidugi, kas taksofirma on nõus selle logi loovutama, kui nende juht seetõttu süüdi jääb. Antud kirjelduse põhjal ilma erinevate ekspertiiside tulemusi teadmata pakuks jagatud süüd - tsiklijuht ei andnud paremalt tulijale teed ja takso ületas kiirust.

Hea tähelepanek, paraku on taksojuhid taksofirmast sõltumatud eraettevõtjad kes toimivad frantsiisi põhimõttel. Seega ei saa taksofirma kuidagi taksojuhilt logi välja nõutada.
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee
Kasutaja avatar

kent
Postitusi: 96
Liitunud: 18 Juul 2015, 18:16
Tsikkel: Hunt & Peletis
Asukoht: Nõmme
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #17 Postitas kent » 07 Okt 2015, 18:18

Ühepoolset süüd (tsiklijuhil) ilmselt pole kuna autojuht oli ka kohustatud vasakule vaata, veendumaks et talle teed antakse, mitte tuima näoga välja keerama. Mingi 30/70 autojuhi kasuks tulistaks puusalt.
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 53
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Kilulinn
Tänatud: 4 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #18 Postitas Lontrus » 07 Okt 2015, 19:51

kent kirjutas:Ühepoolset süüd (tsiklijuhil) ilmselt pole kuna autojuht oli ka kohustatud vasakule vaata, veendumaks et talle teed antakse, mitte tuima näoga välja keerama. Mingi 30/70 autojuhi kasuks tulistaks puusalt.


Ei ole sellist kohustust. See oleks ka absurdne, kuna sõidueesõigus kaotaks siis oma mõtte, kui igal ristmikul peaksid jääma seisma ja kontrollima kas kõrvalteelt keegi tuleb. Ja kui kui tuleb siis peaksid talle teed andma.
Kui kõrvade vahel midagi on, siis samaliigiliste ristis on tark muidugi korraks vasakule vilksatada muidugi, kuid enne peab ikka veenduma et ise saad teed antud kellele vaja.


Ja ma arvan teemaalgatajal oleks mõistlik oma salapärane asjaolu letti lüüa, sest ilma kõiki asjaolusid teadmata on see arutelu spekulatsioon, millest ei pruugi kasu olla.


edit: Väike otsing andis sellise uudisnupu:

25.09.2015 kella 17.39 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Ööbiku tänava ja Pardi tänava ristmikul, kus 49-aastane Olavi mootorrattaga Kawasaki ei andnud samaliigiliste teede ristmikul teed paremalt poolt lähenevale sõiduautole Škoda Octavia, mida juhtis 39-aastane Valeri. Kokkupõrke tulemusel kukkus mootorrattur vasakule poole haljasalale vastu aeda ja ta toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.
Kasutaja avatar

yeekim
Postitusi: 4176
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VN15 se+650ccm
Asukoht: Siia-sinna, läbi linna!
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 41 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #19 Postitas yeekim » 07 Okt 2015, 20:31

s**t lugu ja head paranemist :bsmile:

Sinu ainus võimalus on tõendada( selle mõtte kellegile pähe tagumine), et vastaspool liikus olusid arvestades LIIIIIIIGA kiiresti.

Sinu väide:"...autot läheduses nägemata...." võib vastaspool üldse Sinu kahjuks tõlgendada

§ 56. Ristmiku ületamise üldnõuded

(1) Ristmikule lähenedes peab juht olema eriti tähelepanelik ja arvestama ristmiku liiklusoludega. Juht peab sõitma sellise kiirusega, et tal on vajaduse korral võimalik sõiduk seisma jätta ja anda teed eesõigust omavale liiklejale.


edu
Teen saiast sitta!
Kasutaja avatar

kaimex
Mode
Postitusi: 573
Liitunud: 05 Mai 2015, 21:54
Tsikkel: honda putukas :P
Asukoht: Tartu / Pohjanmaa
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 17 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #20 Postitas kaimex » 07 Okt 2015, 20:35

Minu arvamus on, et 100% rattur süüdi. Kui suudetakse tõestada, et auto liikus oluliselt kiiremini, vb heal juhul saab 50/50 süü.

Aspelund
Postitusi: 448
Liitunud: 01 Aug 2005, 14:16
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #21 Postitas Aspelund » 07 Okt 2015, 20:36

Nähtavasti peaksid suhtelma herr Sirgiga, kui seda varem pole teinud...
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 544
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #22 Postitas tfr » 07 Okt 2015, 20:37

Kui Google Mapsist seda ristmikku taksojuhi vaatevinklist vaadata:
https://www.google.com/maps/@59.4131363,24.7300648,3a,75y,299.48h,97.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8xwi98snZAA53c02j9dwEg!2e0!7i13312!8i6656

Siis ma ei kujuta küll ette, kuidas ta 30-40km/h liikudes suutis veenduda, et paremalt poolt kedagi ei tule, kellele ta teed andma peaks. Lihtsalt joppas, et Mac tuli "valelt poolt".
TransAlp '02

Dront
Postitusi: 17
Liitunud: 01 Sept 2015, 07:08

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #23 Postitas Dront » 07 Okt 2015, 23:14

Füüsikat: masinaks Kawa w800 umbes 210kg+sõitja, liiga tegemata, 70kg=280kg
Selle liigutamiseks 1m kaugusele on vaja umbes 2800 njuutonist tõuget. Ja sellest tuleneb, et 7,5m kaugusele saatmiseks on vaja 7,5*2800=21000 njuutonist tõuget.
Liikuv auto Skoda kaalub umbes 1400kg ja kiirusel 30kmh tekitab kokkupõrkkel. Umbes 35000 njuutonit jõudu. Nii et jõudu piisavalt , et ratturit lennutada.
Lihtsuse huvides on välja jäetud kõik muud tegurid, nagu hõõrdejõud, kokkupõrke nurk jne.

Kui keegi viitsib, siis parandab.


Aga pildilt tundub, et sõitis tagumisse otsa sisse, nii et minu poolehoid tsiklistile.
Kasutaja avatar

reimps
Postitusi: 3626
Liitunud: 17 Juul 2007, 23:52
Tsikkel: Tuono '08
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 112 korda
Tänatud: 274 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #24 Postitas reimps » 07 Okt 2015, 23:23

Liikluseeskirjas oli omal ajal punkt, mis kohustas juhti tegema endast kõik võimaliku, et vältida avariid. Seda punkti muidugi liiklusseaduses enam alles pole vist.
Ma nimelt näen olukorrast, et taksist ei näinud erilist vaeva (loe: üldse ei näinud vaeva) avarii vältimisega, vaid põrutas tuimalt kõrvale vaatamata otse ristmikule..
I have an opinion and I'm not afraid to use it
Allergic to stupid people

will111
Postitusi: 1542
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 105 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #25 Postitas will111 » 07 Okt 2015, 23:32

pakuks, et reaalne süüdlane on 1000% auto ja seaduse järgi süüdlaseks tehakse tsikkel.

võin ka konkreetsest oma kogemusest taksojuhtidega siia juurde öelda, et need mehed sõidavad ringi silmad tagaistmel pool ajast. minule isiklikult on täpselt niimoodi VANALINNAS otsa sõidetud keset päist valget päeva, enne pauku ja nägupidi kapotis maandumist nägin seda kuidas taksojuht keeras täie lauluga tänavale, mida mina parasjagu ületamas olin, ise nägupiditagaistme poole...

täiesti selge on ka see, et antud ristmikku ei saa ükski auto ületada reeglipäraselt nii, et tema kiirus on pidev 30-40kmh. nagu öeldi siis taksojuhil lihtsalt joppas...
Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 192
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #26 Postitas stretch » 07 Okt 2015, 23:45

Mis ajast ühesuunaline tee on samaliigiline kahesuunalisega?
Kasutaja avatar

Teema algataja
Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 4017
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Tsikkel: Triumph Tiger 800 ja Kawa w800
Asukoht: Tallinn, Tondi
Tänanud: 301 korda
Tänatud: 293 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #27 Postitas Macintosh » 07 Okt 2015, 23:57

Dront kirjutas:Füüsikat: masinaks Kawa w800 umbes 210kg+sõitja, liiga tegemata, 70kg=280kg
Selle liigutamiseks 1m kaugusele on vaja umbes 2800 njuutonist tõuget. Ja sellest tuleneb, et 7,5m kaugusele saatmiseks on vaja 7,5*2800=21000 njuutonist tõuget.
Liikuv auto Skoda kaalub umbes 1400kg ja kiirusel 30kmh tekitab kokkupõrkkel. Umbes 35000 njuutonit jõudu. Nii et jõudu piisavalt , et ratturit lennutada.
Lihtsuse huvides on välja jäetud kõik muud tegurid, nagu hõõrdejõud, kokkupõrke nurk jne.
Kui keegi viitsib, siis parandab.
Aga pildilt tundub, et sõitis tagumisse otsa sisse, nii et minu poolehoid tsiklistile.


Iseenesest päris hea. Ma siiski korrigeerin. Arvutused on õiged aga järeldused pisut valed. Põhiosa jõudu kantakse mootorratta kaalukeskpunktis tahapoole. Seega saab 35000N poolt mõjutatud vaid osa kogu tsikli massist. Pakun lambist argumentatsiooni mõttes, et 50% läheb kaotsi (võib-olla natuke rohkem võib-olla vähem). Teine oluline faktor on autode ehitus, need nimelt on mõeldud neelama kokkupõrkeenergiat. Sinna läheb veel ehk kümmekond protsenti. Seega pole nagu piisavalt. Heaks illustratsiooniks oleks allpool toodud video, seal on päris hästi näha, mis juhtub, kui sõiduauto ja mootorratas kiirusel 30kmh kokku põrkavad nii, nagu antud juhtumis see aset leidis.

Vieo leiad siit:
https://drive.google.com/file/d/0B7cavq ... sp=sharing
Senised sõiduriistad: Riga 13 → Riga 13 → Minsk MMVZ-3.111 → Voshod K175→→→ Honda Hornet 2002 → Honda Hornet 1998 →Honda CBF500→Kawasaki Versys 650.
Hetkel garaazis: Kawasaki w800 + Triumph Tiger 800
---
Tarkvaraarendus mobiili ja veebi, UI-UX. http://www.digitalfruit.ee

Troll
Postitusi: 36
Liitunud: 05 Okt 2015, 10:08
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 2 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #28 Postitas Troll » 07 Okt 2015, 23:59

Vaadates google mapsist seda ristmikku, siis jääb mootorratturi paremale käele päris pikk sirge. Kui rattur tõesti aeglustas peatumiseni ja ei näinud lähenevat sõidukit siis jääb 2 varianti:
kas auto sõitis siga kiiresti või on tegu siga aeglase stardiga mootorratturi poolt.
Isegi kui auto ületas kõvasti kiirust (mida kõik taksod nagunii teevad), siis mootorrattur jääb minu silmis süüdi. Vähemalt neid fakte teades tunnistaksin ennast ise küll süüdi (vb olen lihsalt loll :wack: )
Kasutaja avatar

Lontrus
Postitusi: 53
Liitunud: 23 Apr 2015, 15:10
Tsikkel: TDM850 '92
Asukoht: Kilulinn
Tänatud: 4 korda

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #29 Postitas Lontrus » 08 Okt 2015, 07:59

Koolifüüsikast kaua aega möödas, nendest numbritest ei oska midagi arvata, aga seal jõuarvestuses on arvestamata jäetud motika kineetiline energia, ehk siis minu arusaamise järgi peaks autol tõukejõudu vähem vaja olema.

Loogiliselt on sõites tavaliselt nii, et kitsamalt tänavalt laiemale sõites ollakse alateadlikult ettevaatlikumad kui vastupidi. Lisaks on Pardi väikse liiklusega tänav. Kui seda risti pidevalt sõita ja Pardist harva või kunagi pole kedagi tulnud, siis võib väga lihtsalt hooletuks muutuda ja lõpuks sõitagi üle risti vaid korraks ükskõikse pilgu paremale visates.


Kas see joonis on õige ja sõitsidki tõesti nii paremas ääres?
Kas mõõtmistulemused on ametlikud, näiteks avariigrupi poolt mõõdetud?
Kas su lendamist 7,5 meetrit kinnitab ka autojuht või ikka libisesid/kukerpallitasid ka seda maad?


Palun mitte valesti aru saada, üritan tugineda faktidele ja loogikale lihtsalt, mitte teemaalgatajat süüdlaseks teha.
Kasutaja avatar

tfr
Postitusi: 544
Liitunud: 07 Okt 2003, 12:12
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda
Kontakt:

Re: Saagimise asendustegevus - liiklusavarii arutelu

Lugemata postitus #30 Postitas tfr » 08 Okt 2015, 10:06

stretch kirjutas:Mis ajast ühesuunaline tee on samaliigiline kahesuunalisega?


Misajast neil kahel asjal on midagi pistmist? Tee andmise määravad ikkagi vastavad liiklusmärgid või parema käe reegel, mitte suunalisus.
TransAlp '02




Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist