Honda CBR 900 RR
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 163
- Liitunud: 25 Dets 2004, 19:26
- Asukoht: Aruküla,TLN / Husqvarna FE350
Honda CBR 900 RR
Selgus, et siis ka mina olen tänasest sellise isendi omanik. Kas ratturid, kes on 900 CBRe omanud või omavad oskavad ka kerge plusside ja miinuste loetelu siia tuua. Ise olen kusagilt kuulnud, et CBR600 pidi pisut väike keskmist kasvu mehele olema? Või on CBR900 lahedama olemisega?
Teen kokkuvõtte soome ajakirjast Moto1 07/2004 numbrist kus väike artikkel selle ratta kohta.
Honda esitles esimest CBR900RR mudelit 1991 (müüki tuli `92) mis oli konkurentidest peajagu üle. Uus mudel kaalus kuivalt 185kg ja võimsust lubati 125hp. Konkurendid, mida seniajani ka sportlikeks peeti kaalusid üle 50kg rohkem.
CBR900RRi peetakse usaldusväärseks ja hästi kestvaks rattaks. Mootor kestab üle 100 000km lahti võtmata, kui ei unustata korralikult mootorit soendada enne kui kõrgete pööretega sõitma hakatakse. Õigeaegne õlivahetus on muidugi teine tingimus.
Käigukasti koha pealt kannatab ettevaatlik olla esimeste, `92-`93 ratastega, võib esineda juhuseid kus kiirendamisel esineb "vale" vabakäik, või kukub käik mingile teisele käigule. Raviks kasti remont. Värskematel ratastel seda probleemi ei esine.
Autor sai tsiklipoest proovimiseks heas korras ja hästi hooldatud `92 aasta ratta, millel odomeetril aukartustäratavad 95 000km
, kulumisjälgi oli rattal suhteliselt vähe, needki valdavalt sadulanahas.
Edit:Pildil on näha ka, et pidurikettad ei ole sugugi esimeses nooruses, aga autor neid ei maini, järelikult on kõlbulikud.
Väike proovisõit tõestas, et ratas sõitis nagu üks mootorratas sõitma pidi, ei ebanormaalseid kolinaid, väike vibratsioon 5000rpm ülespoole, käigukast kolksus samamoodi nagu uuena, pidurid võtsid hästi ja ühtlaselt. Kõik töötas nii nagu pidi.
Kokkuvõte:
1992: mudel SC28, töömaht 893cm3, 16klappi R4 mootor. Väidetav suurim võimsus 125hp/10500rpm, tõeline võimsus tunduvalt väiksem.
6 käiku, teljevahe 140,5cm. Ees 16tolli ratas, kuivmass 185kg.
1993: uuendusi ei tehtud.
1994: uued gondlid, uued tuled, mootoris uuendused, vedrustuses täiendavad reguleerimis võimalused.
1995: uuendusi ei tehtud.
1996: Mudel SC33, töömaht 919cm3. Võimsus 128hp/10500rpm, mis osutus ligilähedaseks reaalsele võimsusele. Mootoris palju muutusi, uus raam ja püstisem sõiduasend. Uued gondlid. Kaalu lisandus 1kg.
1997: uuendusi ei tehtud.
1998: Kitsam gondel, uus raam, mugavam sõiduasend, uued pidurid, uuendused mootoris, 130hp/10500rpm, samuti reaalne võimsus.
1999: uuendusi ei tehtud.
2000: Karburaatorid asendusid sissepritsega, töömaht 929cm3, 151hp/11000rpm, reaalne võimsus väiksem. Uus raam, uus vedrustus, uued pidurid. 17 tolline esiratas.
2001: uuendusi ei tehtud.
2002: nimi muutus, CBR900RR Fireblade asendus ainult Firebladega. Töömaht 954cm3, võimsus 152hp/11250rpm, ligilähedane reaalsele võimsusele.
2003: uuendusi ei tehtud.
2004: Töömaht 998cm3, 171hp/11250rpm, reaalne võimsus väiksem.
Honda esitles esimest CBR900RR mudelit 1991 (müüki tuli `92) mis oli konkurentidest peajagu üle. Uus mudel kaalus kuivalt 185kg ja võimsust lubati 125hp. Konkurendid, mida seniajani ka sportlikeks peeti kaalusid üle 50kg rohkem.
CBR900RRi peetakse usaldusväärseks ja hästi kestvaks rattaks. Mootor kestab üle 100 000km lahti võtmata, kui ei unustata korralikult mootorit soendada enne kui kõrgete pööretega sõitma hakatakse. Õigeaegne õlivahetus on muidugi teine tingimus.
Käigukasti koha pealt kannatab ettevaatlik olla esimeste, `92-`93 ratastega, võib esineda juhuseid kus kiirendamisel esineb "vale" vabakäik, või kukub käik mingile teisele käigule. Raviks kasti remont. Värskematel ratastel seda probleemi ei esine.
Autor sai tsiklipoest proovimiseks heas korras ja hästi hooldatud `92 aasta ratta, millel odomeetril aukartustäratavad 95 000km

Edit:Pildil on näha ka, et pidurikettad ei ole sugugi esimeses nooruses, aga autor neid ei maini, järelikult on kõlbulikud.
Väike proovisõit tõestas, et ratas sõitis nagu üks mootorratas sõitma pidi, ei ebanormaalseid kolinaid, väike vibratsioon 5000rpm ülespoole, käigukast kolksus samamoodi nagu uuena, pidurid võtsid hästi ja ühtlaselt. Kõik töötas nii nagu pidi.
Kokkuvõte:
1992: mudel SC28, töömaht 893cm3, 16klappi R4 mootor. Väidetav suurim võimsus 125hp/10500rpm, tõeline võimsus tunduvalt väiksem.
6 käiku, teljevahe 140,5cm. Ees 16tolli ratas, kuivmass 185kg.
1993: uuendusi ei tehtud.
1994: uued gondlid, uued tuled, mootoris uuendused, vedrustuses täiendavad reguleerimis võimalused.
1995: uuendusi ei tehtud.
1996: Mudel SC33, töömaht 919cm3. Võimsus 128hp/10500rpm, mis osutus ligilähedaseks reaalsele võimsusele. Mootoris palju muutusi, uus raam ja püstisem sõiduasend. Uued gondlid. Kaalu lisandus 1kg.
1997: uuendusi ei tehtud.
1998: Kitsam gondel, uus raam, mugavam sõiduasend, uued pidurid, uuendused mootoris, 130hp/10500rpm, samuti reaalne võimsus.
1999: uuendusi ei tehtud.
2000: Karburaatorid asendusid sissepritsega, töömaht 929cm3, 151hp/11000rpm, reaalne võimsus väiksem. Uus raam, uus vedrustus, uued pidurid. 17 tolline esiratas.
2001: uuendusi ei tehtud.
2002: nimi muutus, CBR900RR Fireblade asendus ainult Firebladega. Töömaht 954cm3, võimsus 152hp/11250rpm, ligilähedane reaalsele võimsusele.
2003: uuendusi ei tehtud.
2004: Töömaht 998cm3, 171hp/11250rpm, reaalne võimsus väiksem.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
UK Fireblade sait: http://www.cbr900rrt.co.uk/
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
sihuke pill meeldiks endalegi aga see peaks tunduvalt janusem olema kui minu GSX. Juba CBR 600F võtab linnast väljas vist keskmiselt pisut yle 6?
Ma ei tea kyll palju nendes andmetes parema randme tööd on sisse arvestatud. Huvitav kas kiirus, võimsus ja ökonoomsus yldse lähevad kokku?
Ise sõidan enamus ajast normaalselt aga vahel meeldib ka piitsa anda ja selle tõttu vaikselt vaatan järgmist tsiklit
Ma ei tea kyll palju nendes andmetes parema randme tööd on sisse arvestatud. Huvitav kas kiirus, võimsus ja ökonoomsus yldse lähevad kokku?
Ise sõidan enamus ajast normaalselt aga vahel meeldib ka piitsa anda ja selle tõttu vaikselt vaatan järgmist tsiklit

ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole 

Käis läbi küsimus, et millised on sõiduomadused ja kui hästi tagumisse läheb.. et siis, sõiduomadused on suurpärased, minu omal on kohe tehase poolt elektrooniline rooliamort, mis töötab väga tõhusalt, ratas on kerge ning kiirendus võimas, kurvides seisab väga hästi, siiani ei ole täheldanud veel negatiivseid omadusi.
Tagumisse läheb vabalt ilma aitamata nii esimese kui ka teisega, kolmandaga peab hakkama natuke vaeva nägema. 1-sega pead hoolikalt gaasiga ringi käima, sest see püss võib tasakaalupukti väga kiirelt ületada.
Tagumisse läheb vabalt ilma aitamata nii esimese kui ka teisega, kolmandaga peab hakkama natuke vaeva nägema. 1-sega pead hoolikalt gaasiga ringi käima, sest see püss võib tasakaalupukti väga kiirelt ületada.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.