Tulede kasutamine

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kas kasutada päeval lähi-, või kaugtulesid?

Lähituled
83
85%
Kaugtuled
15
15%
 
Hääli kokku: 98

Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Tulede kasutamine

Lugemata postitus Postitas Rein »

Teema siis selline, et jälgiks selles osas liikluseeskirju ja sõidaks päeval ikka lähi, või päevasõidu tuledega. Kaugtulega tsikkel pimestab, ja võib hoopis autojuhte kurjaks ajada. Lihtsalt ebameeldiv oli, kui autoga sõites üks endurokas vastu tuli, ja lataka silmadesse andis. :roll:
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Tulede kasutamine

Lugemata postitus Postitas korke »

Asi ei ole nii väga selles ,et ta kasutas kaugtuld . Vaid väga paljudel on esituled reguleerimata.

/me laiab ikka päikse paistelisel päeval kaugtulega mis on natuke alla poole suunatud :)
Rein kirjutas:
Teema siis selline, et jälgiks selles osas liikluseeskirju ja sõidaks päeval ikka lähi, või päevasõidu tuledega. Kaugtulega tsikkel pimestab, ja võib hoopis autojuhte kurjaks ajada. Lihtsalt ebameeldiv oli, kui autoga sõites üks endurokas vastu tuli, ja lataka silmadesse andis. :roll:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

No see oli konkreetne juhtum, aga kui sõidetakse ürituste paraadidel, suuremates kolonnides, siis on ka üksikuid rattureid, kes seljataga peeglit sulatavad, päris raske on liiklusvoolus enda ümber toimuvat jälgida sedasi.
Linnas igaljuhul segab kaugtule kasutamine, kui siis maanteel, aga kui sõidukale sappa hakatakse jõudma, peab igaljuhul pooltele üle minema.
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

olen nii ja naa sõitnud - kuidas kõhutunne ütleb...viimasel ajal olen lissalt pöialt fläshsh-nupu ligi hoidnud, mis lühtri särama paneb :D
Kasutaja avatar

Kameeleon
Postitusi: 572
Liitunud: 06 Dets 2003, 14:30
Asukoht: Siin. Ratas- kah siin

Lugemata postitus Postitas Kameeleon »

Lähituledega sõidan põhiliselt..... Igasugusest vilgutamisest ja signaalitamisest olen hoidunud...nii jääb rohkem aega ja tähelepanu pidurdamiseks
Timex käekellad Bikeri raffale hea hinnaga
Kontakt: www.watches.ee
kari@jewelry.ee
Kasutaja avatar

Olts
Postitusi: 405
Liitunud: 22 Okt 2005, 10:04

Lugemata postitus Postitas Olts »

Mis küsimus see veel on? Liikluseeskiri juba ütleb, et kugtulesid võib kasutada ainult pimedal ajal, kui kedagi ei pimesta. Loomulikult võib vahel juhtuda, et kogemata lülitad kaugtuled peale ega märka. Rooli lastakse ka uskumatut hajameelseid! Teine võimalus on see, et enamus juhte ei tea milleks on neil tulede kõrguse regulaator ja sõidavad suure koormaga tulesid madalamale keeramata, mis loob samuti mulje nagu sõidetaks kaugtuledega. Ma ei kujuta ette millele ma peaks pretendeerima sõites kaugtuledega? Enda märgatavamaks tegemisele? Sel juhul teeniks vist teiste juhtide põhjendatud viha ära. Kui vaja endast märku anda, siis kasutage helisignaali või vilgutage kaugtuledega, mis tõmbavad palju enam tähelepanu, kui lihtsalt põlev prozektor.

AndrusFJR

Lugemata postitus Postitas AndrusFJR »

Kas mitte Survivalil ei räägitud, et kui kaugtulega sõidad, siis pimestab see vastutulijat niivõrd, et ta enam ei näe ka seda, kui sul suund vilgub...
Kasutaja avatar

Alex
Postitusi: 438
Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
Tsikkel: Punane Roller
Asukoht: Pealinna külje all
Tänanud: 20 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Alex »

hetkel olemas oleva ratsuga sõidan ainult täistulega...valges...põhjuseks mitte klaasist esitule klaas vaid plastist.Kes on sõitnud analoogsete jänki autodega saavad ilmselt aru miks.Kõik ei ole alati ainult must ja valge.Ja pean mitme aasta kogemuse põhjal ütlema, et keegi ei vilguta ja tuttavate väitel(kes autoroolis ja loomkatsetes osalised on olnud)on ratas paremini märgatav ning ei pimesta.

pekske või vihake aga oma ohutus kaalub arvamused üles
Ilusa ja punase rolleri omanik...sain kah lammaste seast huntide sekka :D
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
Kasutaja avatar

AN-400
Postitusi: 448
Liitunud: 14 Okt 2003, 17:00
Tsikkel: Suzuki 650
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas AN-400 »

mul õnneks ei ole vaja midagi lülitada, käivitan mootori ja ka esituli läheb kohe ise põlema... :wink:

kaugtuld siis vaja ise nupust lükata...
Suzuki 650 K7
Kasutaja avatar

kalle
Postitusi: 720
Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
Tsikkel: Joone all on miskit
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 13 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kalle »

Lugu kaugtulede ja suunatuledega on see, et valgel ajal kipub kaugtuli suunatulesi varjama. Ja mitte ainult, et otseselt pimestaks vastutulijat, vaid eriti juhul, kui suunad paiknevad esitule ligi, võivad need ja antav märguanne jääda ereda valguse varju. Olen seda ise liikuses märganud ja tänu sellele on ka teada õnnetuid tagajärgi, sest lihtsalt ei nähtud kaugtule varjust vilkuvat suunda.

Kk
KZ1000C3
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

Kameeleon, ma vilgutan nn ennetavalt st kui näen et mõni töll akkab kõrvalteelt tulema või muud manöövrit tegema...kui juba pidurdada vaja siis jahh pole mõtet plinkida...see Tiskre avarii äkki oleks olemata old kui tsiklist nähes ebamäärast käitumist kõrvalteel oleks pisut märku andnud kaugtulega....no lissalt IMHO :D
Kasutaja avatar

Kameeleon
Postitusi: 572
Liitunud: 06 Dets 2003, 14:30
Asukoht: Siin. Ratas- kah siin

Lugemata postitus Postitas Kameeleon »

poison kirjutas:
Kameeleon, ma vilgutan nn ennetavalt st kui näen et mõni töll akkab kõrvalteelt tulema või muud manöövrit tegema...kui juba pidurdada vaja siis jahh pole mõtet plinkida...see Tiskre avarii äkki oleks olemata old kui tsiklist nähes ebamäärast käitumist kõrvalteel oleks pisut märku andnud kaugtulega....no lissalt IMHO :D
Selle Tiskre avariiga on nii, et tagantjärgi on lihtne tark olla aga minuarust oleks aidanud ka lihtlabane pidurdamine. Pole küll kõva teoreetik aga kui väidetavalt oli ca. 100 meetrit vahe ja kiirus seal 100 ringis siis peaks jõudma kuival asfaldil ka selle maaga täielikult seisma jääda ?

Kaugtulede vilgutamine poleks võibolla see kord päästnud kuna mutike ei suutnud otsustada kuhu poole ta liigub ja kas ta liigub, seega võib arvata et ta ratturit siiski märkas ja tulede vilgutamine oleks ta veelrohkem sabinasse ajanud.

Aga nagu öeldud tagantjärgi tarkus....
Timex käekellad Bikeri raffale hea hinnaga
Kontakt: www.watches.ee
kari@jewelry.ee
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

Tavaliselt vilgutatakse kaugtulega kui tahad viisakusest talle teed anda või siis ridade vahel sõites tahad autode vahelt läbi ronida .

Mina näiteks kui vaatan ,et minu kõrval natuke ees pool ummikus olev auto tahab keerata minu ritta...siis pidurdan natuke ja vilgutan kaugtulega. Peale mida ta ka vahetab rida. Bussidele ja rekkadele annan samamoodi teed sest nad ei näe lihtsalt kus ma paiknen kas nendest tagapool või külje peal. Seega väike pidurdus ,et teha ruumi rekkale või bussile ja kaugtulega vilgutus ning masin saab rahulikult rida vahetada.

Seega sinu kaugtule vilgutus võib hoopis segadusse ajada...aga kõik oleneb loomulikult situatsioonist :)
poison kirjutas:
Kameeleon, ma vilgutan nn ennetavalt st kui näen et mõni töll akkab kõrvalteelt tulema või muud manöövrit tegema...kui juba pidurdada vaja siis jahh pole mõtet plinkida...see Tiskre avarii äkki oleks olemata old kui tsiklist nähes ebamäärast käitumist kõrvalteel oleks pisut märku andnud kaugtulega....no lissalt IMHO :D

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

vilgutamisest

Lugemata postitus Postitas Mix »

poison kirjutas:
.. ma vilgutan nn ennetavalt st kui näen et mõni töll akkab kõrvalteelt tulema või muud manöövrit tegema......see Tiskre avarii äkki oleks olemata old kui tsiklist nähes ebamäärast käitumist kõrvalteel oleks pisut märku andnud kaugtulega...
No-ma-ei-tea!.. see vilgutamisevärk on ikkagi pikka aega olnud signaaliks: "...sain aru mis sa teha tahtsid - tee julgesti", või siis: "no anna menna!" Olen ise ka just selle tähendusega vilgutanud ja just nii on mind alati ka mõistetud.
Ehk siis - tõenäoline on, et kui kõrvalteelt kipub keegi ebakindlalt välja keerama, siis vilgutamise peale saab ta julgust juurde, et tema kavatsetavat manöövrit on märgatud ja et teda julgustatakse seda manöövrit ka lõpuni sooritama.
Selle "vilgutamise" põhjusel pidin oma rattal stopptule pirni vagusdioodidega asendama, sest ilma akuta ja nõrga generaatoriga rattal kippus esituli pidurdamise taktis juppmaad tumedamaks minema. Märkasin, et seda tõlgendasid teised liiklejad just tulede vilgutamisena ja kippusid mulle just ette keerama, kui ma enne miskit ristmikku või muud kahtlast olukorda igaks juhuks pidurit näppisin.
EDIT: nuuhh... kuniks mina siin kirjutasin, on kolleegid sama asja juba eespool kommenteerida jõudnud.. :)
Kasutaja avatar

-erx-
Postitusi: 130
Liitunud: 14 Okt 2004, 16:34
Asukoht: metsas puu otsas

Lugemata postitus Postitas -erx- »

Reinu Asukoht: LÕUNA- eesti/yam fj1200/ neprrrr


see ütlebki kõik, lõuna eestis tõepoolest 2 autot päevas sõidab, aga tallinnas/lähistel, ei saa päris sama puuga mõõta.



erx@kaugtuledega iga ilmaga (ok, pimedas vastu sõites võtan ikka maha)
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

nu tegelt ma mõtlesin mitte vilgutamist otseses mõttes vaid ikka konkreetselt kaugtulede sisselülitamist pikemaks...niikauaks kuni olukord lahenenud kas plussiks või miinuseks...nu aga see kahh selline pisike nüanss :D
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Mina olen selle väite poolt, et kaugtuledega liikuva sõiduki kaugust (ehk siis tema vahemaad vastutulija suhtes) on oluliselt täbaram määrata. Päevasel ajal läheb minu hääl lähitulede parteile...

terv, sokk

Rõngas

Lugemata postitus Postitas Rõngas »

jou-jou! Ega vahest ei saagi aru mis tulega sõidetakse kui linnasõidul tehakse kiirendust.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”