kaua seisnud ratas

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
voshod

kaua seisnud ratas

Lugemata postitus Postitas voshod »

Tere. uue inimesena selles maailmas hakkab mul kindlasti palju küsimusi olema aga siit tuleb esimene.
Mul on selline tagasihoidlik ratas nagu voshod 3m. Arvan, et õppimiseks hea küll. Nali on selles , et olen seda ratast omanud juba üle 15 aasta aga lube teen alles nüüd. Kui tahan nüüd ratast käima panna siis, mis peaks kõgepealt tegema? Sädet kontrollisin. On. Aga mõni on öelnud ,et tuleb otse silindrisse õli valada. On see nii? Kas karburaatoriga võib ka midagi juhtunud olla? Bens on ka kogu see aeg sees olnud. Paagi peseb ära aga mis paha ta võib olla teinud voolikute või düüsidega? Mis bensiin? ja millele veel tähelepanu juhtida? Pidurid? :idea:

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Bensiin vaheta kindlalt ära, sellega mis sealt välja tuleb võid lõket kustutada. Karbussiga ei tohiks midagi eriti juhtunud olla, kui ta enne oli korras. Silinder VÕIB olla seest natuke roostes või midagi taolist, see sõltub ruumi niiskusest kus ratast hoidsid. Soovitaksin silindri pealt maha võtta ja uurida olukorda, kuid kui ei viitsi siis kalla tõesti natuke õli silindrisse ja siis aja mootorit aeglaselt ringi. Pidurid kontrolli iseenesest mõistetavalt üle. Bensiini on minu teada soovitatud tehasest vana 76(80) , kuid 95 kärab ka väga hästi. Lisaks õlita ja puhasta kõik liikuvad osad ära nagu laagrid, puksid, trossid jne. Ja lõpuks roogi õhupuhastajast ämblikuvõrgud välja ning sõit võib alata! :)
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab

timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas timoriik »

karbussis võib vabalt sodi olla. ning paagikraan võib samuti sodine olla. üks tuttav vanamees ütles ,et tema vosoodil läheb pikemalt sõites 95-ga mootor tuliseks. aga midagi pole teha lahjemat bensiini pole võta. :evil:

grahv
Postitusi: 1187
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 79 korda

Lugemata postitus Postitas grahv »

Voss on nii imelihtne aparaat, et päevaga on hooldusring peal juhul kui miskit lausa maha pole mädanenud:

Rattad alt ja piduriklotside/trosside kontroll ja reguleerimine. Ühtlasi vaata, et velg ega rehv ei viskaks;
Keti ja hammasrataste seisukorra kontroll;
Roolilaagrite kontroll (edasitagasi loks ja keskasendi "lukk")
Paak, kraani filter ja settepott puhtaks;
Paras aeg õhupuhasti puhastada;
Karbuss kindlasti maha ja puhtaks. See on nii labane junn, et ei tasu hingele kripeldama jätta.
Silindri või vähemalt silindripea võtaks maha korra ja vaataks mis nägu on hülss ja kolvirõngad. Ühtlasi saad proovida ega kepsulaagris lõtku ole. Kokku pannes hülsi peegelpinnale näpuga veidi õli laiali ja piisab;
Käigukasti õli vahetus. Kui tahad eriti tubli olla, siis vahepeal keerad sidurikaane maha ja kontrollid ketaste paksust;
Siduri esialgne reguleerimine - kohapeal lahutab ja lükates ei libise;
Käimalöömisvända ja käiguhoova kinnituse/nuutide kontroll;
Tuled ja muud elektripriborid... Generaatori võiks ju ka korra maha võtta ja vaadata, et seest miskit roostes pole, vastu pole nühkinud, et väntvõlli ots ei viska...

Amortidega läheb muidugi kauem aega kui tahad õli vahetada.
Kiigepuksid ka siis juba kui taga-amordid lahti lased.

Küll ju algatuseks :)

Teema algataja
voshod

miks

Lugemata postitus Postitas voshod »

Miks peab kontrollima siduriketta paksust ja igsuguseid lokse, kui ratas on kogu aeg seisnud? Kokku on ta enne sõitnud 10km.
Kasutaja avatar

Kuzmitz
Postitusi: 763
Liitunud: 30 Mai 2005, 10:00
Tsikkel: Täitsa olemas.
Asukoht: Tarvanpää

Lugemata postitus Postitas Kuzmitz »

Vanarahvas on ju kah öelnud, et mis seisab, see kulub! Grahvi pakutud "tehnohoole" on igati sobilik seisnud ratta taaselustamiseks. Lisaks vaid seda, et karpa puhastamisel lase suruõhuga kõik düüsid läbi ja piduriklotsid tee peene liivapaberiga üle. Paha ei tee ka trumlite ülekäimini eelmainitud vahendiga...
Pilt
Raibe, Rakvere Raibe.
Kasutaja avatar

tige päkapikk
Postitusi: 184
Liitunud: 26 Juul 2005, 19:30
Tsikkel: VN 1500 / tl1000R
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tige päkapikk »

Kui nii kaua on karpas bensiin seisnud , siis ei pruugi suruõhk enam üksi aidata. Düüsid võivad olla vaigustunud ja neid tuleks leotada spets karpapuhastus vahendiga.
Põleva tsikkliga ei ole tore sõita !
---------------------------------------
www.zoomfoto.ee/

ats97
Postitusi: 135
Liitunud: 02 Mai 2005, 13:09
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas ats97 »

igasuguste loksude kontroll on VÄGA vajalik, eriti kui on tegemist pea uue tsikliga(?). Nagu paljud teavad, siis varasematel aegadel tuli vähemalt CCCR masinatööstuse toodangu kõik liited kontrolliks üle käia kuna koostekvaliteet oli nagu ta oli. Ning peale selle iga asi tahab sissetöötamist ning selle perioodi ajal tuleb kõiki liikuvaid sõlmi eriti tähelepanelikult kontrollida - muidu juhtub nii, et keerad pm uue asja väga kähku tuksi!
................

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Tegelikult on nii, et kauaseisnud rattal sa kuivalt hooldust tehes ei avasta suurt midagi. Minu arvamus on ikkagi, et vahetada tuleb määrded-kütused. Kontrollida süüde ja pidurid. Ja siis panna masin käima (kui ei lähe, uuri, miks) ning lahtiste(!) kõrvadega sõita mitte eriti pingutades mõnikümmend kilomeetrit. Pikk seismine paneb põõna paljudele detailidele, mis just metallist pole ja need lagunevad, kui sõitma hakata. Eelneval vaatlusel aga seda ei tuvasta. Tungivalt soovitan oma masinat elustamisperioodil iga päev külastada, uus kütus ja määrded närivad suure tõenäosusega läbi mõned vananenud plast- või kummidetailid, vabalt võid avastada, et õhtul terve paak jookseb hommikul kui poisike jne. Mul omal parasjagu selline "elustamine" käsil. Vead annavad endast ise märku ja eriti vene masin ei sure ära teps mitte, kui neile märguannetele koheselt tähelepanu pöörata.
Metallosadega aga ei juhtu seismisega midagi, kui nad just roostes pole.
Jõudu ja kannatust siis - algul on seda vaja, aga ega ratas süüdi ole, et seisma jäeti.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas makuke »

mina soovitan kindlalt mootor lahti võtta ja puhastada, sest minu minimopi elustamise ajal tegin sama ja ohh imet! karteri põhja oli settinud oma 400ml rauapuri ja muud saasta ning hammikad olid sella jama seest
Kasutaja avatar

evp
Postitusi: 33
Liitunud: 31 Aug 2006, 15:02
Tsikkel: Jawa 559
Asukoht: Kõo,Tartu

Lugemata postitus Postitas evp »

kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawa, mis on siis minu esimeseks tsikliks.
Probleem siis selles, et ta on oma 20 või rohkem aastat kuuris seisnud.
Kohati on ka rooste oma töö teinud.
Sellest siis ka küsimus, et kust oleks mõistlik taastamisega pihta hakata, kuna ma ei ole just kõige teravam pliiats tsiklinduses, pidasin tarvilikuks siit nõu küsida.
Ühtlasi tahaks ka teada, et mis määrdeid ja sulasid on soovitatav kasutada, ei julge just igat asja kah sinna peale lasta.
Ja kui kellelgil leidub kuskil garaaži või kuuri nurgas sellisele isendile varuosi, siis oleks nendestki huvitatud.

pildid - http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/sets/404333/
Mõistvat suhtumist :)

Kasutaja avatar

mototydruk
Postitusi: 523
Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
Tsikkel: Kawa
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas mototydruk »

äge asi...rohkem ei oska öelda midagi :)

Kawasaki EX 250, Honda CBR 600f, Yamaha Virago 1100cc ajutine kasutaja suvi 2010, Kawasaki gtr 1000 cc, Honda Magna VF 750, Honda CBR 600 F2, Kawasaki Vulcan 750cc
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

evp kirjutas:

Sellest siis ka küsimus, et kust oleks mõistlik taastamisega pihta hakata

forum.automoto.ee

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

evp kirjutas:

kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawa, mis on siis minu esimeseks tsikliks.
Probleem siis selles, et ta on oma 20 või rohkem aastat kuuris seisnud.
Kohati on ka rooste oma töö teinud.

Sellised Jawad kipuvad meie teedel rariteetideks muutuma.Esimese tsikliga tahad Sa ju eelkõige palju ja võimalikult probleemivabalt sõita ilmselt.Kasulikum oleks osta igapäevasõitmiseks mõni odavam jaapani nö. rahvatsikkel ja Jawa restaureerimisse suhtuda täie tõsidusega.

Kasutaja avatar

evp
Postitusi: 33
Liitunud: 31 Aug 2006, 15:02
Tsikkel: Jawa 559
Asukoht: Kõo,Tartu

Lugemata postitus Postitas evp »

Mis restaureerimisse puutub, siis päris originaal korda ma kardan, et ma teda ei saa. Hakkan teda tegema esialgu kooli kõrvalt, suvel on rohkem aega nokitseda.
Jaapanlast ma arvan, et ma esialgu siiski ei osta, kuna rahakott ei kannata.


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

evp kirjutas:

kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawa

pildid - http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/sets/404333/
Mõistvat suhtumist :)

Mul seisab kah taoline juba oma 17 aastat, ainult seisukord vähe parem. Valmistusaasta mälu järgi 1972. Peab ka hakkama millalgi niblima.
Ise vaatasin, et tuleb vist enda oma pulkadeks kiskuda ja väheke liivapritsile tutvustada.
Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

piloot kirjutas:

Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll :wink:

Mul seisab selline süütelukk garaazhiriiulil. Võti ka sees.

Kasutaja avatar

evp
Postitusi: 33
Liitunud: 31 Aug 2006, 15:02
Tsikkel: Jawa 559
Asukoht: Kõo,Tartu

Lugemata postitus Postitas evp »

Sama probleem minulgi, pole võtmeid, aga need ehk leiab kah kuskilt naela või nagi otsast üles. :D
Selle isendi täpset valmistamise aastat ma ei tea, kuna seal plaadil, kus need andmed on, oli 197? (viimast numbrit polnud kas löödud, või on see maha kulunud mingil moel, aga selle ehk saab teiste osade pealt välja uurida)


piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

vincent kirjutas:
piloot kirjutas:

Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll :wink:

Mul seisab selline süütelukk garaazhiriiulil. Võti ka sees.

Kui sul sellele lukule pole plaanis ratast külge osta siis ehk saab kuidagi kaubale :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

piloot kirjutas:

Kui sul sellele lukule pole plaanis ratast külge osta siis ehk saab kuidagi kaubale :wink:

Headesse kätesse, sihtotstarbeliseks kasutamiseks - loomulikult saame kaubale. Kui huvi on siis saada ES või midagi.


kullokas
Postitusi: 192
Liitunud: 10 Okt 2003, 16:20
Asukoht: Tagadi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kullokas »

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

Ja mis puutub kadunud võtmetesse, siis kui lukk viia korraliku võtmesepa juurde teevad nad luku järgi uue võtme ka valmis. Mul Dnepriga oli sama teema.

Viimati muutis vincent, 22 Mär 2008, 22:08, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

evp kirjutas:

Jaapanlast ma arvan, et ma esialgu siiski ei osta, kuna rahakott ei kannata.

Siis oled valinud kindlasti vale tee. Sellises seisus masina mitte isegi täisoriginaali taastamisele vaid ka lihtsalt ilusa "kaubandusliku välimusega" ja korras siseeluga vanakooli ratta valmistamisele kulutad minimnaalselt sõidukorras odavamaotsa jaapanlase ostuhinna.


timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Lugemata postitus Postitas timoriik »

mul tegi kunagi üks mees süüteluku järgi võtme. sobis vanema skoda võtmetoorik. ja lase kohe 2 koopiat teha.

Kasutaja avatar

stretch
Postitusi: 230
Liitunud: 28 Apr 2004, 20:44
Tsikkel: 1965 Jawa 250/559
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas stretch »

vincent kirjutas:
piloot kirjutas:

Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll :wink:

Mul seisab selline süütelukk garaazhiriiulil. Võti ka sees.

Kas musta või valge plastosaga?

Kasutaja avatar

vincent
Postitusi: 404
Liitunud: 05 Juul 2004, 00:37
Tsikkel: Varadero XL 1000 V
Asukoht: Viljandi

Lugemata postitus Postitas vincent »

stretch kirjutas:

Kas musta või valge plastosaga?

Plastosa on must.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Valge plastosaga süütelukku sa ilmselt ei leia. Nendega oli see lugu, et see valge plast ei kannatanud päikest ja need läksid ruttu puruks. Minu oma vana Jawa on tegelikult ainus, kus ma söödava välimusega valgest plastist lukku näinud olen. Ratas lihtsalt põhiliselt varjus seisnud.

  1. Kui on tõsine tahtmine taastada see ratas, siis müts maha. Aga töö saab olema suur ja kallis. Siiski, mitmeid juppe, mida aastaid ei liikunud, nüüd sellest Jawa-dega tegelevast firmast siiski saab. AGA need ei ole odavad.
  2. Simmerid-laagrid jmt on standardosad. Seega pole vaja ajada taga tehaseesindusest.
  3. Arvesta, et seda masinat on rooste söönud kõvasti ka seestpoolt. St KÕIK pulkadeks. Ja siis defekteerimine, mida saab kasutada, mida mitte.
  4. Remondimanuaal!!!! Venekeelsed on olemas. Mul tegelikult ka, aga ära ma seda enda käest ei anna. Kõne alla tuleb vajalikest kohtadest koopiate/ skaneeringute tegemine. Igavene paks raamat.
  5. Kroomdetailid. Peavalu, kui just ei tunne kedagi õiget.
  6. Ma ei arvestaks ka võimalusega, et mootor on vähe kulunud. Masin jäetakse tavaliselt seisma, kui asi hapuks kisub. Aeg on oma osa veelgi lisanud.

Ütlen üht: kui tahad sellest masinast teha tõesti ilusat ja korras ratast, läheb see sulle maksma kümneid tuhandeid, sest ta on korralikult pihta saanud. St odavalt sõitma saamisega ära arvesta. Aga üks kena Jawa jälle juures, oleks kaunis. Vana Jawa on tegelikult omas ajas neetult ilus masin.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Jawa 250 1964

Lugemata postitus Postitas harimal »

Ehh, mul ka selline pill 1962 või 1964 sauna lakas ootamas :D Veel aastal 2000 liikus, aga siis sai otsustatud korralikult restaureerida ning sinna see asi jäi :P Sest praegusest elukohast saun 220 km kaugusel :P Samas unistus pole kadunud kuhugi. Dokumendidki olemas.

Kuldses Börsis annavad 3 tüüpi end aeg-ajalt jaole, kellel Jawade juppe jagada. Viska paar korda kuus pilk peale ehk satud otsa.

100% restaureerimine on kohati küsitava väärtusega - nt ostsin endale originaallenksu, aga see raibe oli nii pehmest materjalist, et ma pole küll kindel, kas tahangi teda kasutusele võtta. Pigem samades mõõtudes paremast materjalist uus teha ning vana karpi ja riiulisse.

Kui teema algataja tahab niisama sõitmiseks teh a, siis saab nädalase putitamisega hakkama ning paugupill valmis. Kui aga korralikku restaureerimist, siis tõesti pigem laen võtta ning 10 000 - 13 000 eest korralik sõitev Jaapanlane osta. Restaureerimine vajab raha kõrval ka aega. Summade osas pole nõus - kui tõsiselt taga ajada ning aega raisata, võib paari tuhandega sisuliselt teise ratta jagu tutikaid juppe kokku saada. Kroom on vaid see, millel uss paratamatult kallal ning see teeb teise paar tonni otsa, kui hästi läheb. Värvimine on ka selline business, et mõni teeb 5000 eest, teine aga Vasja juures kasti õlu või 2l viina abil.


rayokas
Postitusi: 42
Liitunud: 19 Juun 2005, 09:17
Tsikkel: Africa Twin
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas rayokas »

Kui vanema vene aparaadiga mässad, siis vaata ka foorumisse www.automoto.ee
See spetsialiseerund vanema ida-euroopa tehnika värgile.

Ise sain sealt oma 1960 a. Vjatka projektile kõvasti abi. Ja 93 bensuga keera veitsa süüdet varasemaks. Oktaanarv ei tähenda bensu "lahjust" või "kangust" vaid detonatsioonikindlust. 93 põleb nati aeglasemalt kui 76. Varasem süüde tähendab, et jõuab kõik töötaktil ära põleda ja ei põle väljalaskekanalites edasi...mistõttu ka vanem mootor ei kuumene midagi. Minu Vjatka on üldse 66 bensule tehtud, aga 93'e sööb veitsa varasema süütega ilusti.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei saa paari tuhande eest tutikaid põhisõlmesid, eriti sellises seisus rattale (vt pilte! välimus räägib ka sisemusest). LIIKUMA ratta saab selle raha eest ehk, kui lisaks paarile tuhandele veel mõne tuhande eest otsimisvaeva näha, aga mitte rohkem. Lisan ka, et 250 ratas oli hoopis vähem levinum ja ka kadus varem, kui vana 350.
Arvestage, et kuluvad ju kõigil masinatel ikkagi samad osad ja selle vastu ei saa. Kui silinder hõre, siis sa ei pääse - tuleb lihvida ja tuleb panna remontkolvid - sõrmed - rõngad. See on kraam, mis ei vedele. Ja kui ongi vedelenud, siis kuskil kuuri all ja möödunud aastakümnete (vähemalt 35 aastat!!!) jooksul saanud ka korrosioonikahjustusi. Väntvõll: tehas annab ressursiks 50 000 km. Seda saab venitada, vahetades otsalaagreid. Mina vahetasin kodus käevahel ka kesklaagri (mul on 350 masin, 1966 Mina olen venitanud sama mootoriga 120 000 km täis, aga lõpp paistab paratamatult, kepsuklõps on kuulda. 10 000 km ehk veel kuni kalliks mineva rikkeni - milleks seda ära oodata?) Ka see aitab, aga kepsulaagrid lähevad ikkagi läbi. Uus väntvõll koos kepsudega on mingi 3500 - 4000. Aga kepsulaagreid vahetada ja selleks võlli täisdemontaazhi ja siis montaazhi teha... seda põlve otsas ei tee, vajab seadmeid + tasakaalustus, etc... ehk siis teenus. See ei tule odavam, kui tahad teha korralikku asja. Ma ei ole koduturult meeleheitlikult otsinud, aga jälginud olen asja aastat 15. Olen lammutanud ka "ülejäänud" mootoreid, aga läbi on neil kõigil samad sõlmed. "Kusagilt" saadud kontrollimata väntvõlli pealepanek on õnnemäng. Stt on sõita vibreeriva masinaga ja vibreeriv vänt lammutab terve mootori neetult ruttu.
Isegi karburaatori düüsid lihtsalt KULUVAD ÄRA, füüsiliselt.
No käigukast on suht vinske vanal mudelil, seda annab ise järgi aidata, aga külglõtkud tuleb ikkagi paika ajada, või hakkab kahvleid lõhkuma.
Värvimine on näputöö. Kroom: summuteid on saada (kokku ikka rohkem, kui paar tuhat. Aga vanu veatu kroomiga summuteid ära loodagi saada. Veljed (tal roostes, tagaratast praktiliselt polegi). No talutavad veljed siiski leiab.
Paagi kroom temal eraldi plaadiga, see on lihtsam. Minu omal näiteks on kroom otse paagil.

Kokkuvõte (aga minu arvamus, ma TÕESTI ei postuleeri seda mingi absoluutse tõena):
Täis taastamine kasvõi kaubanduslikule välimusele on väga kallis.
Rotika tegemine, noh, selle saab ka tõesti hästi valitud kulunud osadestki valmis ja siis jääb see alla 10 000 küll. Võib-olla ka alla 5 000, kui kõvasti otsida. Aga see pole vist antud juhul eesmärk?

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”