kaua seisnud ratas
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja
kaua seisnud ratas
Mul on selline tagasihoidlik ratas nagu voshod 3m. Arvan, et õppimiseks hea küll. Nali on selles , et olen seda ratast omanud juba üle 15 aasta aga lube teen alles nüüd. Kui tahan nüüd ratast käima panna siis, mis peaks kõgepealt tegema? Sädet kontrollisin. On. Aga mõni on öelnud ,et tuleb otse silindrisse õli valada. On see nii? Kas karburaatoriga võib ka midagi juhtunud olla? Bens on ka kogu see aeg sees olnud. Paagi peseb ära aga mis paha ta võib olla teinud voolikute või düüsidega? Mis bensiin? ja millele veel tähelepanu juhtida? Pidurid?


Uudishimu tapab
-
- Postitusi: 1187
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 79 korda
Rattad alt ja piduriklotside/trosside kontroll ja reguleerimine. Ühtlasi vaata, et velg ega rehv ei viskaks;
Keti ja hammasrataste seisukorra kontroll;
Roolilaagrite kontroll (edasitagasi loks ja keskasendi "lukk")
Paak, kraani filter ja settepott puhtaks;
Paras aeg õhupuhasti puhastada;
Karbuss kindlasti maha ja puhtaks. See on nii labane junn, et ei tasu hingele kripeldama jätta.
Silindri või vähemalt silindripea võtaks maha korra ja vaataks mis nägu on hülss ja kolvirõngad. Ühtlasi saad proovida ega kepsulaagris lõtku ole. Kokku pannes hülsi peegelpinnale näpuga veidi õli laiali ja piisab;
Käigukasti õli vahetus. Kui tahad eriti tubli olla, siis vahepeal keerad sidurikaane maha ja kontrollid ketaste paksust;
Siduri esialgne reguleerimine - kohapeal lahutab ja lükates ei libise;
Käimalöömisvända ja käiguhoova kinnituse/nuutide kontroll;
Tuled ja muud elektripriborid... Generaatori võiks ju ka korra maha võtta ja vaadata, et seest miskit roostes pole, vastu pole nühkinud, et väntvõlli ots ei viska...
Amortidega läheb muidugi kauem aega kui tahad õli vahetada.
Kiigepuksid ka siis juba kui taga-amordid lahti lased.
Küll ju algatuseks

-
Teema algataja
miks
-
- Postitusi: 184
- Liitunud: 26 Juul 2005, 19:30
- Tsikkel: VN 1500 / tl1000R
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Metallosadega aga ei juhtu seismisega midagi, kui nad just roostes pole.
Jõudu ja kannatust siis - algul on seda vaja, aga ega ratas süüdi ole, et seisma jäeti.
kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawa, mis on siis minu esimeseks tsikliks.
Probleem siis selles, et ta on oma 20 või rohkem aastat kuuris seisnud.
Kohati on ka rooste oma töö teinud.
Sellest siis ka küsimus, et kust oleks mõistlik taastamisega pihta hakata, kuna ma ei ole just kõige teravam pliiats tsiklinduses, pidasin tarvilikuks siit nõu küsida.
Ühtlasi tahaks ka teada, et mis määrdeid ja sulasid on soovitatav kasutada, ei julge just igat asja kah sinna peale lasta.
Ja kui kellelgil leidub kuskil garaaži või kuuri nurgas sellisele isendile varuosi, siis oleks nendestki huvitatud.
pildid - http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/sets/404333/
Mõistvat suhtumist
-
- Postitusi: 523
- Liitunud: 28 Mär 2006, 17:37
- Tsikkel: Kawa
- Asukoht: Tartu
evp kirjutas:kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawa, mis on siis minu esimeseks tsikliks.
Probleem siis selles, et ta on oma 20 või rohkem aastat kuuris seisnud.
Kohati on ka rooste oma töö teinud.
Sellised Jawad kipuvad meie teedel rariteetideks muutuma.Esimese tsikliga tahad Sa ju eelkõige palju ja võimalikult probleemivabalt sõita ilmselt.Kasulikum oleks osta igapäevasõitmiseks mõni odavam jaapani nö. rahvatsikkel ja Jawa restaureerimisse suhtuda täie tõsidusega.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
evp kirjutas:kasutaks siis seda teemat..
sain endale vana 250-se Jawapildid - http://fotoalbum.ee/photos/v2ikemiku/sets/404333/
Mõistvat suhtumist
Mul seisab kah taoline juba oma 17 aastat, ainult seisukord vähe parem. Valmistusaasta mälu järgi 1972. Peab ka hakkama millalgi niblima.
Ise vaatasin, et tuleb vist enda oma pulkadeks kiskuda ja väheke liivapritsile tutvustada.
Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll
Sama probleem minulgi, pole võtmeid, aga need ehk leiab kah kuskilt naela või nagi otsast üles.
Selle isendi täpset valmistamise aastat ma ei tea, kuna seal plaadil, kus need andmed on, oli 197? (viimast numbrit polnud kas löödud, või on see maha kulunud mingil moel, aga selle ehk saab teiste osade pealt välja uurida)
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
vincent kirjutas:piloot kirjutas:Kas sellisele originaal süütelukku ka veel kusagil liigub? Seisma jäigi selle pärast, et võtmed kadund..., krt... seda laiskust küll
Mul seisab selline süütelukk garaazhiriiulil. Võti ka sees.
Kui sul sellele lukule pole plaanis ratast külge osta siis ehk saab kuidagi kaubale
Ja mis puutub kadunud võtmetesse, siis kui lukk viia korraliku võtmesepa juurde teevad nad luku järgi uue võtme ka valmis. Mul Dnepriga oli sama teema.
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
evp kirjutas:Jaapanlast ma arvan, et ma esialgu siiski ei osta, kuna rahakott ei kannata.
Siis oled valinud kindlasti vale tee. Sellises seisus masina mitte isegi täisoriginaali taastamisele vaid ka lihtsalt ilusa "kaubandusliku välimusega" ja korras siseeluga vanakooli ratta valmistamisele kulutad minimnaalselt sõidukorras odavamaotsa jaapanlase ostuhinna.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Valge plastosaga süütelukku sa ilmselt ei leia. Nendega oli see lugu, et see valge plast ei kannatanud päikest ja need läksid ruttu puruks. Minu oma vana Jawa on tegelikult ainus, kus ma söödava välimusega valgest plastist lukku näinud olen. Ratas lihtsalt põhiliselt varjus seisnud.
- Kui on tõsine tahtmine taastada see ratas, siis müts maha. Aga töö saab olema suur ja kallis. Siiski, mitmeid juppe, mida aastaid ei liikunud, nüüd sellest Jawa-dega tegelevast firmast siiski saab. AGA need ei ole odavad.
- Simmerid-laagrid jmt on standardosad. Seega pole vaja ajada taga tehaseesindusest.
- Arvesta, et seda masinat on rooste söönud kõvasti ka seestpoolt. St KÕIK pulkadeks. Ja siis defekteerimine, mida saab kasutada, mida mitte.
- Remondimanuaal!!!! Venekeelsed on olemas. Mul tegelikult ka, aga ära ma seda enda käest ei anna. Kõne alla tuleb vajalikest kohtadest koopiate/ skaneeringute tegemine. Igavene paks raamat.
- Kroomdetailid. Peavalu, kui just ei tunne kedagi õiget.
- Ma ei arvestaks ka võimalusega, et mootor on vähe kulunud. Masin jäetakse tavaliselt seisma, kui asi hapuks kisub. Aeg on oma osa veelgi lisanud.
Ütlen üht: kui tahad sellest masinast teha tõesti ilusat ja korras ratast, läheb see sulle maksma kümneid tuhandeid, sest ta on korralikult pihta saanud. St odavalt sõitma saamisega ära arvesta. Aga üks kena Jawa jälle juures, oleks kaunis. Vana Jawa on tegelikult omas ajas neetult ilus masin.
Jawa 250 1964
Ehh, mul ka selline pill 1962 või 1964 sauna lakas ootamas Veel aastal 2000 liikus, aga siis sai otsustatud korralikult restaureerida ning sinna see asi jäi
Sest praegusest elukohast saun 220 km kaugusel
Samas unistus pole kadunud kuhugi. Dokumendidki olemas.
Kuldses Börsis annavad 3 tüüpi end aeg-ajalt jaole, kellel Jawade juppe jagada. Viska paar korda kuus pilk peale ehk satud otsa.
100% restaureerimine on kohati küsitava väärtusega - nt ostsin endale originaallenksu, aga see raibe oli nii pehmest materjalist, et ma pole küll kindel, kas tahangi teda kasutusele võtta. Pigem samades mõõtudes paremast materjalist uus teha ning vana karpi ja riiulisse.
Kui teema algataja tahab niisama sõitmiseks teh a, siis saab nädalase putitamisega hakkama ning paugupill valmis. Kui aga korralikku restaureerimist, siis tõesti pigem laen võtta ning 10 000 - 13 000 eest korralik sõitev Jaapanlane osta. Restaureerimine vajab raha kõrval ka aega. Summade osas pole nõus - kui tõsiselt taga ajada ning aega raisata, võib paari tuhandega sisuliselt teise ratta jagu tutikaid juppe kokku saada. Kroom on vaid see, millel uss paratamatult kallal ning see teeb teise paar tonni otsa, kui hästi läheb. Värvimine on ka selline business, et mõni teeb 5000 eest, teine aga Vasja juures kasti õlu või 2l viina abil.
Kui vanema vene aparaadiga mässad, siis vaata ka foorumisse www.automoto.ee
See spetsialiseerund vanema ida-euroopa tehnika värgile.
Ise sain sealt oma 1960 a. Vjatka projektile kõvasti abi. Ja 93 bensuga keera veitsa süüdet varasemaks. Oktaanarv ei tähenda bensu "lahjust" või "kangust" vaid detonatsioonikindlust. 93 põleb nati aeglasemalt kui 76. Varasem süüde tähendab, et jõuab kõik töötaktil ära põleda ja ei põle väljalaskekanalites edasi...mistõttu ka vanem mootor ei kuumene midagi. Minu Vjatka on üldse 66 bensule tehtud, aga 93'e sööb veitsa varasema süütega ilusti.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ei saa paari tuhande eest tutikaid põhisõlmesid, eriti sellises seisus rattale (vt pilte! välimus räägib ka sisemusest). LIIKUMA ratta saab selle raha eest ehk, kui lisaks paarile tuhandele veel mõne tuhande eest otsimisvaeva näha, aga mitte rohkem. Lisan ka, et 250 ratas oli hoopis vähem levinum ja ka kadus varem, kui vana 350.
Arvestage, et kuluvad ju kõigil masinatel ikkagi samad osad ja selle vastu ei saa. Kui silinder hõre, siis sa ei pääse - tuleb lihvida ja tuleb panna remontkolvid - sõrmed - rõngad. See on kraam, mis ei vedele. Ja kui ongi vedelenud, siis kuskil kuuri all ja möödunud aastakümnete (vähemalt 35 aastat!!!) jooksul saanud ka korrosioonikahjustusi. Väntvõll: tehas annab ressursiks 50 000 km. Seda saab venitada, vahetades otsalaagreid. Mina vahetasin kodus käevahel ka kesklaagri (mul on 350 masin, 1966 Mina olen venitanud sama mootoriga 120 000 km täis, aga lõpp paistab paratamatult, kepsuklõps on kuulda. 10 000 km ehk veel kuni kalliks mineva rikkeni - milleks seda ära oodata?) Ka see aitab, aga kepsulaagrid lähevad ikkagi läbi. Uus väntvõll koos kepsudega on mingi 3500 - 4000. Aga kepsulaagreid vahetada ja selleks võlli täisdemontaazhi ja siis montaazhi teha... seda põlve otsas ei tee, vajab seadmeid + tasakaalustus, etc... ehk siis teenus. See ei tule odavam, kui tahad teha korralikku asja. Ma ei ole koduturult meeleheitlikult otsinud, aga jälginud olen asja aastat 15. Olen lammutanud ka "ülejäänud" mootoreid, aga läbi on neil kõigil samad sõlmed. "Kusagilt" saadud kontrollimata väntvõlli pealepanek on õnnemäng. Stt on sõita vibreeriva masinaga ja vibreeriv vänt lammutab terve mootori neetult ruttu.
Isegi karburaatori düüsid lihtsalt KULUVAD ÄRA, füüsiliselt.
No käigukast on suht vinske vanal mudelil, seda annab ise järgi aidata, aga külglõtkud tuleb ikkagi paika ajada, või hakkab kahvleid lõhkuma.
Värvimine on näputöö. Kroom: summuteid on saada (kokku ikka rohkem, kui paar tuhat. Aga vanu veatu kroomiga summuteid ära loodagi saada. Veljed (tal roostes, tagaratast praktiliselt polegi). No talutavad veljed siiski leiab.
Paagi kroom temal eraldi plaadiga, see on lihtsam. Minu omal näiteks on kroom otse paagil.
Kokkuvõte (aga minu arvamus, ma TÕESTI ei postuleeri seda mingi absoluutse tõena):
Täis taastamine kasvõi kaubanduslikule välimusele on väga kallis.
Rotika tegemine, noh, selle saab ka tõesti hästi valitud kulunud osadestki valmis ja siis jääb see alla 10 000 küll. Võib-olla ka alla 5 000, kui kõvasti otsida. Aga see pole vist antud juhul eesmärk?
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.