tagarattal sõitmine?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
tagarattal sõitmine?
Kuidas oleks kõige parem õppida sõitma tagarattal, olen proovinud kohapealt startides, aga ratas käib all ringi ja ei tule see hästi välja? Äkki on keegi targem, oleks hea saada mõni tark nõuanne! Tsikliks R6
Ole õnnelik, et tagaratas ringi hakkas käima. Muidu oleksid üle lennanud - liiga palju gaasi andsid ja siduri lasid liiga ruttu lahti. Kui sa muidugi just kuskil mujal kui asfaldil ei proovinud.
Tagaratta ringilaskmine põhinebki sellel, et antakse nii palju takka, et ratas hakkab enne ringi käima kui esiotsa üles hakkab sikutama. Sarnane effekt nagu kui laudlina lauanõude alt ära tõmmata või mõõgaga küünal pooleks lüüa.
Tagaratta ringilaskmine põhinebki sellel, et antakse nii palju takka, et ratas hakkab enne ringi käima kui esiotsa üles hakkab sikutama. Sarnane effekt nagu kui laudlina lauanõude alt ära tõmmata või mõõgaga küünal pooleks lüüa.


-
Teema algataja
-
Teema algataja
tagarattal sõitmine?
Ma arvan, et sul see kumm on lihtsalt nii tuksis juba või teine võimalus on hästi kõva seguga kumm. Kõva seguga kumm ei lähe praeguste ilmadega soojaks ja pidavus kaob. Mul eelmine aasta oli sama teema, lahendasin seda nii, et enne lasin sõiduajal tagaratta korraks ringi, siis oli ta juba piisavalt soe, et järgmine kord, kas gaasi või siduriga, tõusis esiratas ilusti maast lahti. Aga praeguste ilmadega on see tagakumm juba järgmise foori juures seistes jahtunud. NB. Kurvides ära väga kallama hakka!
-
Teema algataja
tagarattal sõitmine?
Mulle jäi ka arusaamatuks miks sa kohapealt startides tahad tagarattasse ajada
Minu nõuanne on, et proovi alguses esimese käiguga. Seda kord proovi sõiduajal. Lase kiirusel kasvada kuskil nii 60-ni siis lase gaas korraks maha ja järsku jälle peale. Teine vähe rahulikum nipp on teise käiguga aga see nõuab nats harjutamist. Teisega proovi kuskil 80-ne pealt nii et liiguta ennast vähe tahapoole, et raskus oleks tagarattal ja siis sidur ja hästi palju gaasi ja sidur jälle lahti........ja esiots on meeldivalt õhus.

Re: tagarattal sõitmine?
Kle vend on algaja ju... 80 pealt situb iga algaja ennast põmst täis kui ots üles isegi natuke kerkib. R6 rebib vabalt esimese käiguga üles otsa. Sõida mingi 40 umbes ja tõmba sidurit kergelt. Iga kord tõmba natuke rohkem ja varsti näed kuidas esiots kerkib. Arvatavasti ehmatad ära kohe ja lased gaasi maha. Hiljem kui juba tunnetus parem hoia külma närviga gaasi peal... tähendab, keera juurde isegi. Põmst siis on juba suht kõrgel ots, kui sa enam teed ei näe(tsikkel on ees)...suzurider kirjutas:Mulle jäi ka arusaamatuks miks sa kohapealt startides tahad tagarattasse ajadaMinu nõuanne on, et proovi alguses esimese käiguga. Seda kord proovi sõiduajal. Lase kiirusel kasvada kuskil nii 60-ni siis lase gaas korraks maha ja järsku jälle peale. Teine vähe rahulikum nipp on teise käiguga aga see nõuab nats harjutamist. Teisega proovi kuskil 80-ne pealt nii et liiguta ennast vähe tahapoole, et raskus oleks tagarattal ja siis sidur ja hästi palju gaasi ja sidur jälle lahti........ja esiots on meeldivalt õhus.
Re: tagarattal sõitmine?
Jep, ja kui vastu kukalt sihuke kolakas käib, siis oled üle tõmmanud.Nigga kirjutas:Põmst siis on juba suht kõrgel ots, kui sa enam teed ei näe(tsikkel on ees)...


-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Kallid kaasfoorumlase, kas te ei arva, et soovitused a'la "ära karda, vääna rull põhja ja küll siis läheb"
on natuke ohtlikud.Kirjalikul teel ei saa mitte midagi sellist õpetada, mis tuleb tegelikult kätte ainult kogemustega.
Selles teemas olevate õpetuste järgi võib juhtuda nii, et see R6 lihtsalt kaotab oma gondlid, tuled, keerab lenksu kõverasse ning kõige hullem - tema juht võib saada tõsiseid vigastusi
.
Olgem mõistlikumad
primo

Selles teemas olevate õpetuste järgi võib juhtuda nii, et see R6 lihtsalt kaotab oma gondlid, tuled, keerab lenksu kõverasse ning kõige hullem - tema juht võib saada tõsiseid vigastusi

Olgem mõistlikumad

primo
Challenge the Adventure.Ride The World
-
- Postitusi: 2924
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:00
- Tsikkel: KTM 640 Adventure R '00
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Limits, sinul on seda kerge ju rääkida
, aga algajal (sh. ka mina)
võib see paraja šoki tekitada ning võib sattuda paanikasse ning tagajärjed võivad olla jubedad
.Eriti veel taparelvaga nimega R6
.
Mina testisin oma võimeid Planetsiga ning ausaltöeldes, kuigi see latv-taeva-poole oli meelega provotseeritud, võttis mul ikka soolika ja kõik muu temas sisalduva jahedaks
.Kiirus oli küll väike, aga ma kartsin ratta pärast, kuna ta oli alles ilusaks tehtud
.
primo

võib see paraja šoki tekitada ning võib sattuda paanikasse ning tagajärjed võivad olla jubedad


Mina testisin oma võimeid Planetsiga ning ausaltöeldes, kuigi see latv-taeva-poole oli meelega provotseeritud, võttis mul ikka soolika ja kõik muu temas sisalduva jahedaks



primo

Challenge the Adventure.Ride The World
Primo - ma lugesin kõik postitused väga hoolikalt läbi ja ei leidnud kuskilt sellist soovitust et "keera punn põhja ja küll siis tõuseb". Ma ei saa aru millest sa räägid.
Minu soovitus oli selline nagu ta oli. Unustasin veel mainida, et mina käisin alguses nii umbes 1-2 tundi päevas harjutamas. mingi 10 päeva kokku vast(mitte järjest muidugi). Siis tundsin, et võin ka linnavahel selliseid trikke teha nagu signatuuris oleval lehel näha on. Väga väär on arvata, et selline asi juhtub üleöö või mingi 10-15 minutiga. Alguses ma ei saanud absull ratast maast lahti (gsxf750). Siis järsku sain nagu otsa korraks mingi jõnksuga õhku, aga nagu juba öeldud sai, lõin ma ka ise kohe vedelaks ja ratas uuesti maha.
Soovitus oleks ka veel selline, et kui algajal on võimalik, siis ta võiks lasta kellelgi kõrvalt seda harjutamist filmida. Pärast ise nähes, kui kõrgele või madalale(esi- või taguots) ratas läheb on palju turvalisem tunne. Minul oli sellest küll abi. Varem ei julgenud kumbagi otsa nii kõrgele lasta kui praegu, sest ei osanud ratta seljast olukorda hinnata.
Minu soovitus oli selline nagu ta oli. Unustasin veel mainida, et mina käisin alguses nii umbes 1-2 tundi päevas harjutamas. mingi 10 päeva kokku vast(mitte järjest muidugi). Siis tundsin, et võin ka linnavahel selliseid trikke teha nagu signatuuris oleval lehel näha on. Väga väär on arvata, et selline asi juhtub üleöö või mingi 10-15 minutiga. Alguses ma ei saanud absull ratast maast lahti (gsxf750). Siis järsku sain nagu otsa korraks mingi jõnksuga õhku, aga nagu juba öeldud sai, lõin ma ka ise kohe vedelaks ja ratas uuesti maha.
Soovitus oleks ka veel selline, et kui algajal on võimalik, siis ta võiks lasta kellelgi kõrvalt seda harjutamist filmida. Pärast ise nähes, kui kõrgele või madalale(esi- või taguots) ratas läheb on palju turvalisem tunne. Minul oli sellest küll abi. Varem ei julgenud kumbagi otsa nii kõrgele lasta kui praegu, sest ei osanud ratta seljast olukorda hinnata.
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Esimesel juhul on täiesti normaalne, sest sellisel kiirusel gaasiga väike nõks teha on väga tõenäoline, et ratas hakkab tõusma... see ei tähenda, et keera punn põhja ja hoiagi nii. Teed sellise nõksu ja ots kerkib... kui gaasi kohe maha lased ei tõuse kuigi palju(mingi poole ratta jagu või natuke rohkem)Primo kirjutas:Lase kiirusel kasvada kuskil nii 60-ni siis lase gaas korraks maha ja järsku jälle pealeprimo... tähendab, keera juurde isegi
Teisel juhul tõmbad siduriga kah natuke rohkem kui poole ratta jagu õhku ja siis peab gaasi peale keerama, et tõsta ots kuni tasakaaluasendini. Muidu saab lihtsalt gaas otsa väga kiiresti.
Tagaratas ei tohi mitte mingil juhul wheelie tegemisel all ringi käia!
_KOHE_ tuleb gaas lahti lasta!
Norm on ikka alguses nii 5...6...7k rpm pealt proovida essa käiguga ja _ILMA_ sidurita. Siduriga tee siis kui tõesti rattal eriti jõudu ei ole või oled juba nii proff, et suudad igas asendis esiratta maapeale tagasi tuua!
MIs veel... mida suurem kiirus seda kergem on tagarattal sõida, muidugi kiirus üle 90 kuskil enam väga mõnus ei ole kuna tuul hakkab tõsiselt kangutama ja õnnetus on vägagi käega katsutav.
PS. KUMM SOOJAKS ennem kui wheeliet teed! Ja soovitavalt ringraja rõhku! taha 1.9 ette 2.2 [mitte nagu enamustel taga 2.9(X) ja ees 2.5(X) ]
Ja kui spets whiilitamis plaan on siis keera tagaamordi preload nii tugevaks, et kui peale istud siis ratas praktiliselt ei vajugi!
_KOHE_ tuleb gaas lahti lasta!
Norm on ikka alguses nii 5...6...7k rpm pealt proovida essa käiguga ja _ILMA_ sidurita. Siduriga tee siis kui tõesti rattal eriti jõudu ei ole või oled juba nii proff, et suudad igas asendis esiratta maapeale tagasi tuua!
MIs veel... mida suurem kiirus seda kergem on tagarattal sõida, muidugi kiirus üle 90 kuskil enam väga mõnus ei ole kuna tuul hakkab tõsiselt kangutama ja õnnetus on vägagi käega katsutav.
PS. KUMM SOOJAKS ennem kui wheeliet teed! Ja soovitavalt ringraja rõhku! taha 1.9 ette 2.2 [mitte nagu enamustel taga 2.9(X) ja ees 2.5(X) ]
Ja kui spets whiilitamis plaan on siis keera tagaamordi preload nii tugevaks, et kui peale istud siis ratas praktiliselt ei vajugi!
Viimati muutis madone, 26 Juun 2008, 10:03, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja
No ma olen ka üks kord noh kohe võibolla heal juhul saand 10 m tagarattal sõita , viga oli ainult selles , see oli kolm päeva pärast seda kui ma endale esimese tsikli sain , noh cz i , ja ei taibanud õigel ajal tagapiduri peale vajutada , noh jah lõppes natuke kurvalt , tagasi sõitsin nii et lenks oli pooleks , aga sõita sai 

Harjutama peab ettevaatlikult, et ei juhtuks näiteks <A href="http://personal.inet.fi/cool/sights/Fil ... >sedasi</A>

Tagasõitjaga whiilit teha on kõige idiootsem asi maailmasAatomik kirjutas:Harjutama peab ettevaatlikult, et ei juhtuks näiteks <A href="http://personal.inet.fi/cool/sights/Fil ... >sedasi</A>

R6-ga sõidukogemust mul küll vähe, 2001. aastal suurusjärgus 4000km. Seepärast võib ka olla minu arvamus ekslik kuid mäletamist mööda läks R6 tagarattasse väga lihtsalt: I ja II käiguga kiirendades, kuskil pöörete 8000RPM juures avaneb tal niinimetatud teine hingamine ehk lõppkiirendus ehk võidujumalanna Nike peeretus (kuidas keegi nimetab) ja ratas veabki ennast ise püsti. Veelkord - see on nii nagu mina mäletan. Täpselt tean aga seda, et ma ei näinud R6-ga miskisugust vaeva, et teda taha rattasse saada, elik siis ei mingeid sidureid ega sadulas nihelemist ega höörutamist. Aga las räägivad need, kes täna R6-ga sõidavad!
See on küll väheke OT aga ei saa mainimata jätta, et R6 on fantastiliselt tasakaalus ratas!
See on küll väheke OT aga ei saa mainimata jätta, et R6 on fantastiliselt tasakaalus ratas!
Tagarattal sõiduõpetus
Lisan siia lingi mille järgi ise õppisin-õpin. http://www.rlpotter.com/ryan/motorcycle ... _Guide.pdf
-
Teema algataja
Jumal hoidku... Ja veel T särgigaAatomik kirjutas:Harjutama peab ettevaatlikult, et ei juhtuks näiteks <A href="http://personal.inet.fi/cool/sights/Fil ... >sedasi</A>

See pruut läks peale kokku õmblemist küll raudselt uue vastu vahetusse.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.