hea liiklemise kampaania
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
hea liiklemise kampaania
kas siin julgeb keegi võtta võtta endale VASTUTUST liigelda ja täita antud lubadust, liigeldes- rolleril/ tsiklil?
http://www.krimi.ee/2007/10/16/algas-he ... ite-jargi/
mina isiklikult endas kahtlen
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
-
- Postitusi: 2004
- Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
- Tsikkel: Midnight Star 1900A
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: hea liiklemise kampaania
speedvana kirjutas:kas siin julgeb keegi võtta võtta endale VASTUTUST liigelda ja täita antud lubadust, liigeldes- rolleril/ tsiklil?
http://www.krimi.ee/2007/10/16/algas-he ... ite-jargi/mina isiklikult endas kahtlen
mis vahet millega sõita, mina isiklikult sõidan tsikli ja autoga ühtede ja samade reeglite järgi. Kas ma ka kõiki liikluseeskirju 100%-lt täidan-
eeeeh... , vähemalt püüan...enamiku ajast...
Pigem ei ole küsimus liikluseeskirjade punktuaalses täitmises kui üksteisega arvestamises, mida meie liikluses lihtsalt pole olemas
terv.
Alar
K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
Re: hea liiklemise kampaania
speedvana kirjutas:kas siin julgeb keegi võtta võtta endale VASTUTUST liigelda ja täita antud lubadust, liigeldes- rolleril/ tsiklil?
http://www.krimi.ee/2007/10/16/algas-he ... ite-jargi/mina isiklikult endas kahtlen
Eks see selline "vaadake-kui-korralik-mina-nüüd-olen" kampaania. Kui inimene ennem liikles korralikult, siis pole tal seda kleepsu vaja. Ja kes ennem ei liigelnud korralikult, ei tee seda ka selle kleepsuga. Ja kes ennem liikles nii ja naa liikleb ka kleepsuga nii ja naa.
Nii et kes tahab kleepsu autole sellele igati vajalik kampaania.
Kuigi mina mõtleks midagi vahvamat välja ja telliks selle custom-kleepsu hoopis Zeegu käest. A´la "See auto sõidab 55 km/h siis kui põrgu on külmunud." Või midagi muud sarnast ja distsiplineerivat.
Re: hea liiklemise kampaania
Alar11 kirjutas:Pigem ei ole küsimus liikluseeskirjade punktuaalses täitmises, kui üksteisega arvestamises, mida meie liikluses lihtsalt pole olemas.
+1
Olen ma siiani ka ilma selle kampaaniata korralikult sõitnud ja tean mehi, kes seda ka enne on teinud ja ka edasi teevad. Ning tean ka mehi, kes seda ei tee ja neile vilistada see kampaania nagi kõik meie liikluseeskirjadki.
Lugesin seda teemat ja ka kommentaare.
Selgus sealt, et politseid tänavatel näha pole. Või on mul oskus mööda reavahesi käija ja näha ainult enda mõteid.
Olen ise pooldanud head liiklust alati ja sisimas hukka mõistnud need sõelujad, süstijad ja teistest mööda sõitjad maksku mis maksab hinna eest. Pole ju kedagi kes neid tutistaks. Politsei ainuke tegevus on radariga põõsas passida, no loomulikult kulutused ju kõige väiksemad sedasi, aga need kohad enamusele kõigil teada.
Võibolla olen ma täielikult valel teel ja valel arusaamisel....
-
Teema algataja - Postitusi: 865
- Liitunud: 17 Juun 2007, 13:41
- Tsikkel: FZR
- Asukoht: tallinn/+
- Tänatud: 1 kord
Re: hea liiklemise kampaania
CB500 kirjutas:Alar11 kirjutas:Pigem ei ole küsimus liikluseeskirjade punktuaalses täitmises, kui üksteisega arvestamises, mida meie liikluses lihtsalt pole olemas.
+1
üksteise arvestamine/mõistmine on mega, aga kui "johmas-tohman" kaasliiklejaid enam ei mõista, siis äkki oleks ikka abi eeskirjadest mis kainepeaga omastatud
ja veel, arvestad ja mõistad kaasliiklejat, ning kui lähed LE-ga vastuolusse, siis võib juhtuda,et tõmbad heast tahtest endale jama kaela
-
- Postitusi: 2004
- Liitunud: 19 Aug 2005, 12:18
- Tsikkel: Midnight Star 1900A
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: hea liiklemise kampaania
speedvana kirjutas:CB500 kirjutas:Alar11 kirjutas:Pigem ei ole küsimus liikluseeskirjade punktuaalses täitmises, kui üksteisega arvestamises, mida meie liikluses lihtsalt pole olemas.
+1
üksteise arvestamine/mõistmine on mega, aga kui "johmas-tohman" kaasliiklejaid enam ei mõista, siis äkki oleks ikka abi eeskirjadest mis kainepeaga omastatud
ja veel, arvestad ja mõistad kaasliiklejat, ning kui lähed LE-ga vastuolusse, siis võib juhtuda,et tõmbad heast tahtest endale jama kaela
kas sa arvad, et vend kes juba täis peaga sanga ronib, kotivad mingid eeskirjad, olgu siis kaine või täis peaga omastatud
sa ei pea teistega arvestades ju LE-ga vastuollu minema, pigem ma pidasin silmas kogemust muudest maadest, kus esmapilgul toimub liikluses täis kaos aga kui sõitma hakkad on liiklemine uskumatult lihtne ja sujuv...sellepärast, et ei sõideta silmaklappidega ja kindlas teadmises, et just tema on ainus liikleja sellel tänaval
terv.
Alar11
K-125 1951; IŽ-350 1949; IŽ-350 1950; IŽ-56 1957; IŽ-56K 1957; IŽ-56 1958; IŽ-56 1959
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Põhimõtteliselt seaduskuuleka kodanikuna, ei saa mina selles kampaanias siiski osaleda. Ma ei rikku teadlikult ühtki reeglit, välja arvatud kiirusepiirang. Kus on piirav märk, seal ma ei ületa. Aga linnas on mul 60 ja maal 100. Pole midagi teha...
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Küsimus pole niivõrd lihtsalt julguses, kuivõrd julguses enda elu ohtu seada. Mitte üksgi väge ei pane mind ühtlases liiklusvoolus liikudes teistest 3km/h aeglasemalt sõitma, kui näiteks maanteel kogu joru sõidab 93-95 km/h. Aga ka see kiirus on rikkumine ja läheks märgi sisuga tugevalt vastuollu. Seega minu poolt kindel ja konreetne EI - ei meeldi tühje sõnu ega lubadusi anda, millest kinni pidada ei saa. Sõidan ka ilma selle märgita korralikult ja austan kaasliiklejaid!
Motopaksu pakutud "Normaalse liikleja kampaania" korral võiks teema üle mõelda ... .
terv
kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
PS. Kas see vihjetelefon veel töötab, kuhu sai telefoni teel liiklushuligaanide kohta infot anda? Kas selle info pärast mõni vennike kunagi vaibale ka on kutsutud?
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Toetan taolisi kampaaniaid igati. Kas keegi mäletab veel aegu, kui turvavööde kasutamine oli tabu ja vöötrajad vaid kaunistused asfaltil. Iseenesest ei muutunud midagi. See, kas keegi üleskutsest isiklikult osa võtab või mitte, on iseasi, kuid kiiduväärt on sellised ettevõtmised igatahes. Minul tekib hetkega sümpaatia nende juhtide vastu, kelle autolt/mootorrattalt võin lugeda tekste: "Lasen inimese üle tee", "Sõidan reeglite järgi" jne. Võin käsi südamele pannes öelda, et kui otsustaksin ise kaasa lüüa, siis järeleandmisi ei teeks. Korrektselt liigelda ei ole raske.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
M2 kirjutas:Korrektselt liigelda ei ole raske.
Kas mõtled selle all kõikidest reeglitest punktipealt kinni pidamist?
Tuleb meelde ühes raadiosaates kuuldud lugu sellest kuidas itaalllased streigivad. Kokkulepitud ajal hakkavad kõik inimesed tööle punktipealt nii, nagu see erinevates juhendites kirjas on. A la 9x mõõda ja 1x lõika. Tulemuseks ... on täielik kaos. Kas ka liikluses sellisele käitumisele kaos järgneks ... ei oska öelda, aga mingit head nahka sellest kindlasti ei tuleks. Tuletame meelde kuidas eksamisõitu tegema peab ...
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
M2 kirjutas:Minul tekib hetkega sümpaatia nende juhtide vastu, kelle autolt/mootorrattalt võin lugeda tekste: "Lasen inimese üle tee", "Sõidan reeglite järgi" jne. Võin käsi südamele pannes öelda, et kui otsustaksin ise kaasa lüüa, siis järeleandmisi ei teeks. Korrektselt liigelda ei ole raske.
Ei midagi isiklikku, aga kui palju sul sõidukogemust on?
Ma lasen ka inimesi üle tee, päris tihti kusjuures, aga siiski mitte alati. Mulle on korra tagant sisse sõidetud ja peale seda vaatan enamasti peeglisse enne peatumist. Kui mul tekib kahtlus, et minu taga liikleja võib mind pidurina kasutada, siis sorry, jalakäijad ootavad.
Krisi võrdlus eksamisõiduga on õige.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Kui käisin ökonoomsussõitu tegemas, siis olin sunnitud kinni pidama kõikvõimalikest piirangutest, keeldudest-käskudest. Selle tulemuseks oli sõit ühest Tallinna otsast teise praktiliselt peatusteta, keskmine kütusekulu 5,9, meeldiv vestlus kaassõitjaga ja täiesti pingevaba liiklemine, sest nõutud mootoriga pidurdamine eeldas piisava pikivahe hoidmist ja eestoimuvaga arvestamist.
100% kõike jälgida ja järgida polegi ehk võimalik (ka teised liiklejad suunavad meie tegevust), aga kordan veelkord: Korrektselt liigelda ei ole raske ja selle positiivne mõju meeleolule võib olla üllatav.
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
http://www.krimi.ee/?fbc&id=5246
Niipalju siis kampaaniast ... aga jah, 50 ja 90 märgist peab ta ilmselt kinni .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
CB500 kirjutas:Ma lasen ka inimesi üle tee, päris tihti kusjuures, aga siiski mitte alati. Mulle on korra tagant sisse sõidetud ja peale seda vaatan enamasti peeglisse enne peatumist. Kui mul tekib kahtlus, et minu taga liikleja võib mind pidurina kasutada, siis sorry, jalakäijad ootavad.
See pigem näitab seda, et sa ei liikle ettenägelikult? Kui hakkaksid aegsasti hoogu maha võtma, selliseid situatsioone ehk nii palju poleks?
See jutt kõlab mulle umbes sama moodi kui selle vigase raudteeülesõidu kohta räägiti sama asja, et pole võimalik sealt risti üle sõita, kuna kui ennem raudteed pidurdaks, siis sõidetaks tagant sisse.
Mu meelest on probleem pigem selles, et tehakse liiga palju äkkilisi ja viimase hetke liigutusi. Saan aru, et vahel tõesti juhtub kõigil nii, et ei pane tähele, aga üldiselt peaks saama seda ennetada. Tsikliga problem suurem, eriti käiguga pidurdades, mis võib olla järsk ja samas pidurituli ka ei põle.
Rebaseonu kirjutas:See pigem näitab seda, et sa ei liikle ettenägelikult? Kui hakkaksid aegsasti hoogu maha võtma, selliseid situatsioone ehk nii palju poleks?
Ei, ma lihtsalt ei hakka alati riskima, kui näen, et keegi tuleb tagant suure hooga või mõni ahv meetrise pikivahega taga sõidab. Ja 10st 8 jalakäijat saavad ikka üle minu eest.
Ei osale kampaanias, hommikul ummikutes läbi Kristiine ristmiku ei ole võimalik sõita liikluseeskirjade kohaselt 100%.
Samas linnas/maanteel +5-10 üle on tavaks või siis üldine liiklusvool.
Ei näe sellel kampaanial muud reaalset mõtet kui nendel "rohelistest-vanuritest piduritel " enda üldist liiklusvoolu blokeeriva sõidustiili vähekegi õigustada.
"Pidurid" siis need kes TÄPSELT sõidavad nagu kiiruspiirnagud lubavad ja seda ka a la Järvevana teel ehk kahesuunalise tee vasakus reas. Arvestades auto/rattatootja spidomeetri loomulikku "valetamist" SÕIDAVAD NAD TEGELIKUST LUBATUST AEGLASEMALT.
ps) Ei saa ausalt aru mille pagana pärast ma pean oma sõidukit mingi kleebise larakaga ehtima ütlemaks, et ma olen nüüd "korralik ja tubl"i. Sõidan niigi täitsa tavalist normaalset sõitu autoga. Rattaga kiirustan väheke rohkem aga jah, nagu enamus rattureid vast
Ega n.n. liiklushuligaanist kleeps head sõitjat ei tee, tavasõtjal pole aga seda keepsu ju vaja või mis?
Ühinen siinkohal M2 väljendatud arvamustega.
Kris.i õrritusele järele andes:
ka juhtimisõiguse taotlemisel on eksamitel vead lubatud. Seda nii teooriaeksamil (30-st küsimusest peab olema õigesti vastatud vähemalt 25) kui sõidueksamil (ei viitsi otsida, kuimitu pisiviga teha võib, mälu järgi oli vist samuti 5). Elik siis kui viia see reaalellu ning olete linnaliikluses ca 45 minutit (sõidueksami kestus), siis arvutage välja, mitmest reguleerimata vöötraja ületamise võimalust ootavast jalakäijast te võite mitte välja teha, mitu korda rida vahetada huvitumata kas sellega segatakse teiste liiklejate sujuvat sõitu, mitu korda kiirusepiirangut järgimata jätta, mitu korda "noore punase" tule alt läbi sõita (seejuures ei tohi siiski tekitada liiklusohtlikku olukorda, ohustada inimest või sõidukit) jne.
Kokkuvõttes - vaadates üldist liikluspilti tundub isiklikult minule, et suurem osa sõidukijuhte sõidabki nii nagu eksamil nõutud/lubatud/osatud - "pisivigasid" tehes. Kuigi kahjuks satub ette ka neid, kes tekitavad olukordi, mis statistikat vaadates ei olegi enam "liiklusohtlikud olukorrad" vaid liiklusõnnetused.
Ja täpsustav küsimus S.S.D.D.-le - mis imeloom see Kristiine ristmik on, et seal liikluseeskirja järgida pole võimalik?
Ning mitmetes erinevates teemades viidatud sõidukite spidomeetrite valetamist kommenteerides - huvitav, spidomeetri näitamise "õigsus" pidavat muutuma juba rehvide rõhku, mõõte ja mida kõike veel muutes. Kas selle "valetamise" ulatus mõõdetakse iga hommik üle või? Ja kuidas siis radarid need "valetava spido" järgi omateada õige kiirusega sõitjad kõik kiiruseületajateks tembeldavad? Minu jaoks on see seni veel mõistetamatu fenomen. Aga ehk ma kunagi saan selles osas ka targemaks.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Ei saa ausalt aru mille pagana pärast ma pean oma sõidukit mingi kleebise larakaga ehtima ütlemaks, et ma olen nüüd "korralik ja tubl"i. Sõidan niigi täitsa tavalist normaalset sõitu autoga. Rattaga kiirustan väheke rohkem aga jah, nagu enamus rattureid vast
Ega n.n. liiklushuligaanist kleeps head sõitjat ei tee, tavasõtjal pole aga seda keepsu ju vaja või mis?
Hetkel pole üldse oluline mingi kleepsu omamine või mitte omamine. Tegu hoopis üritusega enne kehvade suusailmade saabumist juhtide tähelepanu suunata ohutule liiklemisele. Pildisümbol on sisse toodud pigem tähelepanu äratamiseks (nagu ka "traksid peale" kampaania kleepekad).
http://www.animalistika.ee
Mimikri kirjutas:Elik siis kui viia see reaalellu ning olete linnaliikluses ca 45 minutit (sõidueksami kestus), siis arvutage välja, mitmest reguleerimata vöötraja ületamise võimalust ootavast jalakäijast te võite mitte välja teha, mitu korda rida vahetada huvitumata kas sellega segatakse teiste liiklejate sujuvat sõitu, mitu korda kiirusepiirangut järgimata jätta, mitu korda "noore punase" tule alt läbi sõita
Minu teada on need sellised eksimused, mille puhul sul palutakse viisakalt suund ARKile võtta.
S.S.D.D. kirjutas:Arvestades auto/rattatootja spidomeetri loomulikku "valetamist" SÕIDAVAD NAD TEGELIKUST LUBATUST AEGLASEMALT.
No spidoka järgi sõidadki 95-ga, siis teeb see tüüpilisel spidokal realselt enam-vähem 90 välja. Märk on ju reaalsele kiirusele, mitte spidokanäidule.
Ma arvan, et keegi ei aja siin mingit ülimat täpsust taga, et pead 90-ga sõitma -- asi on lihtsalt põhimõttes enam-vähem lubatu piires liigelda.
Saage aru inimesed, et loll ei ole mitte see, kes sõidab seaduse järgi ja "segab üldist liiklusvoogu", vaid kõik need teised, kes põhimõtteliselt sunnivad normaalse liikleja seadust rikkuma. Seni kuni sellest aru ei saada, asi ei parane.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Rebaseonu kirjutas:Saage aru inimesed, et loll ei ole mitte see, kes sõidab seaduse järgi ja "segab üldist liiklusvoogu", vaid kõik need teised, kes põhimõtteliselt sunnivad normaalse liikleja seadust rikkuma. Seni kuni sellest aru ei saada, asi ei parane.
Sellega panid küll kumnesse.
http://www.animalistika.ee
M2, ma sõitsin enne ökosõitu samamoodi, et praktiliselt peatusteta ja sujuvalt, pidurit ei hakka raiuma kah kogu aeg, pole vaja. Ökosõidul ja peale ökosõitu sõidan ikka samamoodi. Ja nii on mõnusalt rahustav sõita, piduriklotse ja kütust kah eriti ei kulu.
Aga tsikliga sõites tahan tugevamini kiirendada ja tugevamini pidurdada, pole midagi parata. Väike boonus oma elu liikluses kaalule panemise eest. Üle pidevjoonte siiski ei sõida, aga samas ummikus kah ei passi.
Sellest kampaaniast võin osa võtta, kas või enda proovile panemise nimel. Kuigi keeruline see Järvevanal 70-ga sõitmine on!
_________Proud Member of Flaming Head
Rebaseonu kirjutas:Saage aru inimesed, et loll ei ole mitte see, kes sõidab seaduse järgi ja "segab üldist liiklusvoogu", vaid kõik need teised, kes põhimõtteliselt sunnivad normaalse liikleja seadust rikkuma. Seni kuni sellest aru ei saada, asi ei parane.
Shit happens, aga loll on suur osa euroopast/kui mitte maailmast. šveits ja norra on vist ainukesed, kus mul on õnnestunud sõita "ühtlane liiklusvool=numbrid märkidel". Muu euroopa suures osas kulgeb omasoodu ja arvestab kaasliiklejatega. Kus ületatakse rohkem, kus vähem ja teatud kohtades ei ületata kunagi, ma räägin arenenud maailmast, kus haiglate, koolide juures ja rahvarohketel tänavatel tõesti kiirust ei ületata.
Eesti nüüd järsku peaks härrade arust olema see kõige parem, kus kõik oleks 'by the book', suur võit oleks ainuüksi kasvõi see kui suudetaks roolijoodiklus ära kaotada. Kuid mul on tunne, et sellega ei viitsita piisavalt tegeleda.
M2 kirjutas:Rebaseonu kirjutas:Saage aru inimesed, et loll ei ole mitte see, kes sõidab seaduse järgi ja "segab üldist liiklusvoogu", vaid kõik need teised, kes põhimõtteliselt sunnivad normaalse liikleja seadust rikkuma. Seni kuni sellest aru ei saada, asi ei parane.
Sellega panid küll kumnesse.
Et lollid on siis ca 90% inimestest kes sõidavad nii nagu ühtlane liiklusvool tingib, need kes LE järgis siis rikuvad eeskirju ja need 10% kes sõidavad TÄPSELT nagu LE s kirjas "by the book" , ehk siis takistavad - häirivad üldist liiklusvoolu... Mhh Vot ei tea, ma üle 10 a. barankart keeranud ja sellist juttu olen ikka tavaliselt ainult pollaritelt kuulnud. Aga ok, juba teine teema, iseeenesest tehti selle kleepsu mõtekus mulle juba selgeks eespool. Kes tahab markeering per..e peal ringi tiirutada, miks mitte
CB500 jutu juurde tagasi.
alko-ja narkojoobes juhtidega peaks midagi tõsist ette võtma küll. Surma saab inimesi nende süül märksa rohkem. Esimene kord sõltuvalt sellest palju inimene teenib 50% palga suurusest trahv. Teine kord joogiselt vaelejäämine peaks tooma juba eluaegse lubadeta oleku. Narkojoobes peaks olema load läinud juba esimese korraga.
ps) viimane lõik teemast täitsa mõõda. vabandan. võib ära kustutada soovi korral.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Siinkohal vaidleks Rebaseonuga. Ükski seadus ei ole asi iseeneses. Seadus kehtestatakse ühekordse aktiga ja see ka muudetakse ühekordse aktiga, kui see osutub mitte eriti õnnestunud seaduseks.
Ühiskonna enamuse käitumine aga ei ole ühekordne akt vaid väga suure inertsiga liikumine, mida nimetatakse MORAALIKS. Seadus on asi, millega püütakse seda moraali kindlustada. Inimsööjate juures on täiesti moraalne naabrimees nahka panna. Moslemitel on moraalne võtta neli ametlikku naist ja niipalju liignaisi, kui ülal pidada jõuad. Meil see ei ole moraalne. Kogu jutt siis näitena sellest, mis on igasuguse ühiskondliku käitumise ajend. Ühiskonna moraalile vastav käitumine ongi tegelikult see ÕIGE. Moraal ise on tingitud aga oludest, milles see ühiskond on pikalt viibinud. Ja moraali muutumiseks peavad need olud muutuma. Kui ei muutu, ei muutu ka moraal. Meie moraal liikluses on +10. Paraku. Ja mina ei kavatse siinkohal küll vastuvoolu ujuda. Sõidangi +10 ja ei leia, et milleski süüdi olen. Samas, +30 on ka meil moraalivastane tegu. Ja moraalivastane tegu peab olema ja ongi karistatav igas ühiskonnas, sest moraalivastane tegu riivab ühiskondlikku õiglustunnet, millel puudub sageli otsene kokkupuude formaalse õiglusega. (Vrdl JOKK vs ühiskonna õiglustunne).
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Tsikkelröövel kirjutas:Ühiskonna enamuse käitumine aga ei ole ühekordne akt vaid väga suure inertsiga liikumine, mida nimetatakse MORAALIKS. Seadus on asi, millega püütakse seda moraali kindlustada. Inimsööjate juures on täiesti moraalne naabrimees nahka panna. Moslemitel on moraalne võtta neli ametlikku naist ja niipalju liignaisi, kui ülal pidada jõuad. Meil see ei ole moraalne. Kogu jutt siis näitena sellest, mis on igasuguse ühiskondliku käitumise ajend. Ühiskonna moraalile vastav käitumine ongi tegelikult see ÕIGE. Moraal ise on tingitud aga oludest, milles see ühiskond on pikalt viibinud. Ja moraali muutumiseks peavad need olud muutuma. Kui ei muutu, ei muutu ka moraal. Meie moraal liikluses on +10. Paraku. Ja mina ei kavatse siinkohal küll vastuvoolu ujuda. Sõidangi +10 ja ei leia, et milleski süüdi olen. Samas, +30 on ka meil moraalivastane tegu. Ja moraalivastane tegu peab olema ja ongi karistatav igas ühiskonnas, sest moraalivastane tegu riivab ühiskondlikku õiglustunnet, millel puudub sageli otsene kokkupuude formaalse õiglusega. (Vrdl JOKK vs ühiskonna õiglustunne).
Mõni nüüd arvab, et +10 pärast oleks moraalne ikkagi rikkuja nahka panna sest mis on veel parem hammaste vahel, kui teine eestlane...
Ise olen Tsikkelröövli seisukohtadega täiesti päri ja kulgen ka tavaliselt liiklusvooluga ühe kiirusega ja seda spidole vahtimiseta, vahel ka pisut kiiremini aga ainult pisut...
Ja elada, näpuga seadustikest järge ajades, no muidugi mingi väike % on ka selliseid ja vene kroonus oli selliste kohta tabav väljend: silno s ustavom po golove jobnuli... Tegelikult liikluses on sellised palju ohtlikumad, kui need, kes +10+20 sõidavad, ei tule ju kõik seadused nii kiiresti ajusoppidest kohale, kui kiiresti on pauk juba ära käinud...
Pigem rohken austust ja viisakust kaasliiklejate suhtes aga eks see ka kahe otsaga, sa proovi viisakaks jääda, kui päevast päeva igasugu molluskeid rooli taga kohtab.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.