Trammi pneumaatilised naljad

Siit võib leida siis kõikvõimalikke teemasid, mis lahmimiseks ja fleimiks ära kiskunud...

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

tramm66 kirjutas:

See on hea võrdlus. Turbiin on üle poole sajandi vanune asi - F1 veel pole sinna jõudnud? :wink:

Siiski...
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

apsik
Postitusi: 213
Liitunud: 22 Sept 2004, 10:48
Asukoht: Jõhvi linn / Aprilia SXV / RXV 550

Lugemata postitus Postitas apsik »

tramm66 kirjutas:

See on hea võrdlus. Turbiin on üle poole sajandi vanune asi - F1 veel pole sinna jõudnud? :wink:

Ai-Ai Tramm - kodutöö Sul tegemata. ;)

APSIK
Aprilia.SXV/RXV.550.07
Race Me APRILIA
------------------------
Aprilia.Tuono.1000.R.06
Cagiva.Raptor.1000
Honda.CBR.1100.XX

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

tramm66 kirjutas:

See on hea võrdlus. Turbiin on üle poole sajandi vanune asi - F1 veel pole sinna jõudnud? :wink:

Minu mäletamist mööda 80-ndate algul, kui somm tuli esimest korda F1 meistriks 82a vist, olid kasutusel värsked turbomootorid ja sellest tulenevalt kannatas kõvasti mootorite vastupidavus, millest ka sel aastal meeletult pikk etapivõitjate nimekiri ja tiitli viis põder koju ainult ühe etapivõiduga... :wink:
Ei mäleta aastat, millal turbod F1-s keelati.

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

tali
Postitusi: 1403
Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
Tsikkel: 650cc V2
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas tali »

piloot kirjutas:
tramm66 kirjutas:

See on hea võrdlus. Turbiin on üle poole sajandi vanune asi - F1 veel pole sinna jõudnud? :wink:

Minu mäletamist mööda 80-ndate algul, kui somm tuli esimest korda F1 meistriks 82a vist, olid kasutusel värsked turbomootorid ja sellest tulenevalt kannatas kõvasti mootorite vastupidavus, millest ka sel aastal meeletult pikk etapivõitjate nimekiri ja tiitli viis põder koju ainult ühe etapivõiduga... :wink:
Ei mäleta aastat, millal turbod F1-s keelati.

Turbomootorid keelati F1-s 1986. TAG Porsche ja Renault´ mootorid tegid selleks ajaks pooleteistliitrise töömahu kohta 1000 hobujõudu, mootorid olid V6 skeemiga ja kahe turboga.

18-aastane pereliige: "Äratuse helin on see n..ss, mis sul magada ei lase". :)
"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Pidage nüüd hoogu - mitte turboga ottomootor vaid turbiinmootor

Pilt

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Tänan küsimast Suzumen - tervis vinks-vonks. Mis see väike kokteil ikka mehele teeb :wink:

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

In 1969, Lotus made a few unsuccessful experiments with a Pratt & Whitney turbine fitted to chassis which had also 4WD. The power range was between 390 hp (290 kW) to 500 hp (370 kW)

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Lugemata postitus Postitas piloot »

tramm66 kirjutas:

Pidage nüüd hoogu - mitte turboga ottomootor vaid turbiinmootor

Pilt

Sellega arvatavasti suurem osa taga sõitva auto plastikust sulab asfaldile ja järgnevatel on sel juhul juba sigalibe... :twisted:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

väike vahepala – küll mitte turbiiniga, aga siia teemasse väike OT juba sobib. Kui tarvis, võite ka huumori alla ringi tõsta.

http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1995-04.html

PS! Tegu on linnalegendiga.

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Umbes samal põhjusel ei antud ühele Y2K mudelitest "street legal" luba. Järgmisel muudeti väljalaske lahendust ja sõit võis jätkuda... habemega teemad...

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Ise küsin - ise vastan: neid pneumaatilisi taandurmehhanisme on teoreetiliselt välja töötatud pikka aega ja väga palju. Näiteks üks ideelahend on eelmisel lehel Suzumeni postis näha. Asja põhimõte ongi piltlikult selline, kuid tegelikkuses need ei tööta. Kui kõrvaldada 2 probleemi, milleks on õlitamine ja suruõhusüsteemi maksimaalselt suletuks muutmine siis ongi jõutud sinna kuhu tänane motoGP jõudnud on.


Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

Pneumaatilisi klappe on jah F1 mootorites kasutanud KÕIK tiimid alates 1990. Üldse autospordis on kasutatud igasugu ulme vahendeid, ühel LE Mansi autol näiteks oli keset autot suur propeller mis siis maakülge imes autot järskudes kurvides.

Pneumaatilisest klapi ajamist palju uuem ja lihtsam süsteem on Elektrooniline Solenoid klapi süsteem. Selle miinuseks küll väga väike klapi liikumis ulatus. Neid varjante mis on proovitud on tohhuijaa. Üks aasta proovis Williamsi f1 tiim teha ka Variaatoriga vormelit, mis küll keelati ära enne kui sellega sõita jõuti. (Vormel oli eelkäijast, 2-3 sek kiirem ringipeale). Neid asju mille idee mul on tulnud, ja siis olen avastanud et olemas juba kurat sihuke asi on kohutaval hulgal. Alates kokku volditavast kanistrist, kuni selleni, et miks mootorratal üldse raam peab olema, st miks tagakiik ei võiks kinnituda mootori külge, saaks päris kõvasti kaalust alla ju.

http://www.sportdevices.com/jlcortex/ - Kodukootud mootor mis kasutab pneumaatilisi klappe.

Kui keegi tänapäeval millegi peale tuleb, siis üldjuhul on enne seda juba päris mitu patenti sisse antud taoliste leiutiste peale.


joel
Postitusi: 1805
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Eks ta nii olegi, et ideed kipuvad juba ammuilma välja käidud olevat. Küll aga on alati võimalus seda ideed realiseerida senisest teistmoodi, paremini ja sellele konkreetsele tehnilisele lahendusele patent võtta.

Joel
Kasutaja avatar

Sääse racing
Postitusi: 86
Liitunud: 10 Nov 2004, 10:58
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Sääse racing »

Väheke OT,aga käib kokku teemaga "kõik uus on unustatud vana".
Näiteks oli 1930-ndate sportlikel ja võidusõidu Moto Guzzidel täiesti toimiv pritsung peal :lol: .

mopopede
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

piloot kirjutas:

Sellega arvatavasti suurem osa taga sõitva auto plastikust sulab asfaldile ja järgnevatel on sel juhul juba sigalibe... :twisted:

Ei sula midagi. Mootorratas Y2K näiteks ongi minu teada turbiiniga. Põhiliselt kasutatakse gaasiturbiine küll lennunduses ( kus asfaltkattega lennuväljad ilusti sulamata ja karedad püsivad), aga üsna palju ka laevanduses. Miinuseks on see, et kui tööaeg täis tiksub, siis kapremont on sama hea kui uue mootori ost. Nii vist tavaliselt tehaksegi.

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

tramm66 kirjutas:

suruõhusüsteemi maksimaalselt suletuks muutmine siis ongi jõutud sinna kuhu tänane motoGP jõudnud on.

Kuidas soojuspaisumisega nendes maksimaalselt suletud süsteemides hakkama saadakse? Rõhk süsteemis muutub ju koos mootori töötemperatuuriga. Või köetakse mootor enne käivitamist mingi seadmega juba maksimaalkoormuste soojusrežiimini?

Suzuki GSX 750 Inazuma

Kämbu
Postitusi: 223
Liitunud: 01 Juul 2004, 05:53

Lugemata postitus Postitas Kämbu »

spinna kirjutas:
piloot kirjutas:

Sellega arvatavasti suurem osa taga sõitva auto plastikust sulab asfaldile ja järgnevatel on sel juhul juba sigalibe... :twisted:

Ei sula midagi. Mootorratas Y2K näiteks ongi minu teada turbiiniga. Põhiliselt kasutatakse gaasiturbiine küll lennunduses ( kus asfaltkattega lennuväljad ilusti sulamata ja karedad püsivad), aga üsna palju ka laevanduses. Miinuseks on see, et kui tööaeg täis tiksub, siis kapremont on sama hea kui uue mootori ost. Nii vist tavaliselt tehaksegi.

Kui näiteks Boeing 747, seisab maandumisrajal, pidurid peal täisvõimsusega, siis 30 sekundi pärast mootoritest tagapool enam asfaldi pole :)

samuti, see temperatuur mis y2k väljalaskest tuleb, on piisavalt kuum, et mingi lähedale hiiliva auto plastik detailid sulama panna. Täpselt küll ei mäleta, aga kusagile 600 kraadi kanti see jäi.

See on jah tõsiasi, et mootori remont on väga väga kallis, aga selleks et sellel mootoril töötunde täis sõita peab ikka väga pikalt sõitma. Esimene hooldus peaks olema sellel umbes paarsada tuhat kilomeetrit. See siis sarnasel kopteril mis seda mootorit kasutab, ei tea muidugi kuidas see tänavasõit sellele mõjub.

Kui sellised asjad keelatud poleks, siis ma ei imestaks kui need näiteks Vormel 1s tänapäeval kasutuses oleks.

Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

spinna kirjutas:
tramm66 kirjutas:

suruõhusüsteemi maksimaalselt suletuks muutmine siis ongi jõutud sinna kuhu tänane motoGP jõudnud on.

Kuidas soojuspaisumisega nendes maksimaalselt suletud süsteemides hakkama saadakse? Rõhk süsteemis muutub ju koos mootori töötemperatuuriga. Või köetakse mootor enne käivitamist mingi seadmega juba maksimaalkoormuste soojusrežiimini?

Osad MotoGP teamid soojendavad mootori 70 kraadini enne kui starterit näidatakse.

Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

HeitiKender kirjutas:

Osad MotoGP teamid soojendavad mootori 70 kraadini enne kui starterit näidatakse.

No see Suzumeni poolt esitatud pilt ei kuva suletud süsteemi, seal on kontrollitava rõhuga ajam, reduktor on ees ja järgi on ka mingi klapisüsteem. See krempel aga eeldab mingit suruõhusüsteemi, mis omakorda tarbib mootori võimsust või siis resiiverit, mis piirab mootori tööaja oma mahuga ära. Või on ka siin tegu suletud süsteemiga kus sama gaasi lastakse ringiratast ilma täiendava kompressori abita? Ma sain aru, et Tramm tahaks aretada absoluutselt suletud süsteemi.
Mina oma tänavasõidu asjandustega igasugu raketitehnikat küll ei pruugi, aga siin teemast läbikäinud asjadest tundus mulle isiklikult elektriline klapiajam palju põnevam. Kui ma õigesti aru sain, siis seal võiks nagu nukkvõllid, mis on suht raskesti ringiaetav mehhanism, üldse ära unustada ja seega oleks väntvõllil palju vabam pöörlemine. Genekas muidugi pidurdaks siis ikkagi selle mehhanismi vajaduste võrra rohkem.
jne :roll: Läks juba täitsa õllekannujutuks...

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

või siis selline lahendus: http://www.coatesengine.com/

F1-s näiteks lausa keelatud, ei jõutud testmudelitki rajale lasta kui piirang tuli :)

Kasutaja avatar

cool200
Postitusi: 657
Liitunud: 15 Okt 2005, 13:19
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas cool200 »

miks jamada nende klappidega ja ajamitega-
-2 taktilistel seda ntx pole-
-polaris teeb saanidele 2 silindrilist 900ccm 2 taktilist,
võimsuse-kaalu suhe?
+variaator,
kunagi nägin et keegi oli ehitand sellest tsikli--nyyd ei leia!!??

jawad,dnepr soolo,suzukiT500 2 takti,suzuGSXR750F,honda CBR900RR,yamuR1,suzuGSXR1000 K4 :)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Fleim”