keermed

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

keermed

Lugemata postitus Postitas sentry »

silindri küljes olevad leegitoru kinni hoidvad keermed on maas :| kas kusagil Viimsi kandis on olemas keermepuur, millega annaks asja parandada?



Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Kloostrimetsa motopood vast saaks sellega hakkama...

Kasutaja avatar

xdream
Postitusi: 101
Liitunud: 05 Aug 2006, 10:20
Tsikkel: Honda

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas xdream »

Sul läheb vaja sellist komplekti...
Pilt

Tööriistamarketis on müügil komplektid eraldi iga keerme jaoks (M4,M5,M6,M8,M10)

hinnad jäävad 500 krooni kanti

Honda CX500 79'

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas matti »

Heh, sellised vedrud olid 15 eeguse kuuskantvõtmete komplektiga kah kaasas, isegi passib endal 1 silindri sees, leegitoru hoidaval poldiaugus. :D
Teisele poole on juba eelneva omaniku poolt paigaldatud keermega terashülss. :)


Teema algataja
sentry
Postitusi: 168
Liitunud: 22 Juul 2007, 14:16

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas sentry »

ei jaga nendest riistadest just kõige rohkem... ostma ma vist ei hakka, sest vaja puurida ainult 2 auku
tänud !


grahv
Postitusi: 1176
Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
Tsikkel: GSX1200, XT660R
Asukoht: Hiiumaa
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 69 korda

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas grahv »

xdream kirjutas:

Sul läheb vaja sellist komplekti...

Kuna kogemus nendega puudub siis küsiks, et miks kasutada sellist komplekti, kui nagunii juba läheb vana augu ülepuurimiseks/keermestamiseks? Komplekti hind veel peale selle. Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Kasutaja avatar

ishijupp
Postitusi: 1112
Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
Tsikkel: BMW R1150R , K-650
Asukoht: Harku
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 8 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas ishijupp »

grahv kirjutas:
xdream kirjutas:

Sul läheb vaja sellist komplekti...

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Olen 5 ava keermestanud ja isegi tunnet, et seal midagi võiks järele anda, ei ole. Põhiline väärtus seisneb siiski selles, et saad kasutada originaalpolte ja ei pea läbivaid avasid suuremaks puurima. Oleks ikka groteskne küll, kui n. klapikambri kaanest lajatada 6-ste poltide asemel läbi 8-sed :shock:


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

grahv kirjutas:

Kas need korduval kinni-lahti keeramisel välja ei tule? Keermeliim abiks muidugi, aga kui polt ka liimiga?

Vast ainus eelis siis kui mingi spetspolt või jämedama poldi jaoks pole ruumi. Muidu aga... tundub kuidagi tati/teibiga parandamisena.

Sellist parandamist kasutatakse ka nii vastutusrikastes sõlmedes, nagu seda on lennukite rattad. Siiani ei ole näinud, et mõni oleks järgi andnud või välja tulnud. Poldid on keermeliimiga. Mõistlik kogus keermeliimi peab muidugi olema.

Alumiiniumi keermestamine on üsna tülikas ettevõtmine, kui kogemused puuduvad. Keermepuuri sissemurdmisel on vaeva palju-palju...


Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Julge »

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.

K1200S

Julge
Postitusi: 1009
Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
Asukoht: Riia, Tallinn
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Julge »

Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.

Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Julge kirjutas:
Bladyhell kirjutas:
Julge kirjutas:

Äkki keegi selgitab lihtsalt võhikule ära, kuidas sellise komplektiga keermete taastamine käib? :oops:

  1. puurid vana keerme jäänused sobiva puuriga välja.
  2. uus keere keermepuuriga sisse, siin võiks asjale kannatlikult läheneda - alumiiniumi keerme puurimine on paras nõkerdamine.
  3. puhastad ava ja keerad Helicoil südamiku peale keermeliimi pealemäärimist sisse
  4. polt sisse ja valmis

Ise olen teinud kaks keerme taastamist mootoriplokikaane poltide tarbeks ja tulemus väga hea ning tõenäoliselt igavane.

Point siis selles, et saad peale augu suuremaks puurimist endiselt vana polti kasutada?

Täpselt. Näiteks plokikaane poltide puhul oleks teostatav minu rattal ka suurema poldi kasutamine peale uue keerme tegemist, kuid kui ka see peetis, siis pole enam midagi teha sest järgmist keeret enam ei tee - pole ruumi. Helicoil seevastu on vastupidav ja kindel lahendus.

K1200S
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas spinna »

Neil on kaks ülesannet milleks nad on ette nähtud:
a) kehvemates oludes parema ja vastupidavama keerme saamiseks. Lennukid, alumiiniumist laevad ja paadid. Lennukiratta näites võivad nad olla ka juba tehases paigaldatud mitte remondi käigus. Alumiiniumlaevadele ja paatidele paigaldatakse nad kohe ehitamise käigus kõigile vastutusrikastele või kasutamise käigus lahti-kinni käivatele keermetele. Ikka selleks, et keere vastu peaks.
On olemas ka erisulamist selliseid helicoile/recoile/krt-teab-mis-coile mida kasutatakse ka terases. Et saada veelgi tugevam keere kui se terases ilma termotöötluseta võimalik on.
b) vanade purunenud keermete taastamiseks originaalmõõtu.

Nii et siinsel juhtumil on tegu täpselt õige asjaga täpselt õigel otstarbel.

Kel soome keel selge, saab siit üsna hea kuid pisut reklaamimaigulise selgituse. Iseenesest on se tõsijutt: http://www.masino.fi/bollhoff_pdf/HELIC ... _Esite.pdf

Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas bitter »

andke andeks, ei jõua praegu 42 lk läbi lugeda. Lihtne küsimus - kas helicoil ja analoogid on mõeldud vaid tikkpoldikeermete taastamiseks või kannatavad nad ka korduvat kinni-lahtikeeramist? Mulle väitis üks kasutanu, et ei kannata. Korduva keeramise kohtadesse soovitas poldimüüja mulle keermepuksi - näiteks nässus 8-se keerme auk 10,6 puuriga üle ja sinna sisse isekeermestav hülss, mis seest 8 mm. Selle mõõdu hülss maksis mingi 15 raha vist.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kannatab küll korduvakasutamist ja isegi paremini, kui algupärane keere alumiiniumis.


Siipel
Postitusi: 89
Liitunud: 04 Nov 2007, 20:06
Tänatud: 1 kord

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Siipel »

Kas teraspolti tugevusklassiga 12.9 on võimalik käsitsi keermestada?
Tegemist on siis üpris tugeva terasega ja hirm on, et keermelõikurid ei suuda seda metalli enam lõigata.
Kas keegi teab?


santon
Postitusi: 75
Liitunud: 25 Okt 2007, 15:55
Tsikkel: Suzuki GR650
Asukoht: Tartu, Karlova

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas santon »

On, väga hea keermelõikuriga ja hea õliga. Lõikurit küsi Attila nimelisest firmast Tallinnas, Aarne Kildema 5015360

Suzuki GR650
Kasutaja avatar

Vint
Toetajaliige
Postitusi: 1935
Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
Asukoht: Soome- Riihimäki
Tänanud: 136 korda
Tänatud: 178 korda
Kontakt:

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas Vint »

Kas kellegil on kogemust, diiselmootori, eelsüüteküünla keerme taastamisest, Helicoili vms?
Jutt siis plokikaanest ja materjaliks alu. Nimelt üks otsustas minema lennata, sõidu ajal, tänu eelmise vahetaja jõuvõtetele.
Silma jäi selline http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikk ... 000022403/


moilo
Postitusi: 139
Liitunud: 11 Mai 2005, 23:00
Tsikkel: K750M
Asukoht: Kiisa
Tänatud: 11 korda

Re: keermed

Lugemata postitus Postitas moilo »

Iseenesest peaks helicoil ka toimima. Hülss oleks muidugi parem. Ma tegelengi murdunud eelsüüteküünalde väja urgitsemisega ja teinekord on vaja ka keeret taastada. Mina kasutan spetsiaalset hülssi. Eeliseks on see, et keermelõikuril, mis jämedama keerme sisse keerab, on ees juhik, ehk siis keermelõikur olemasoleva keerme mõõduga. See välistab niiöelda viltu keeramise. Mulle endale tundub see puks või hülss ka kuidagi töökindlam lahendus kui see vedrulaadne coil. Spetsiaalselt eelsüüteküünaldele on mul olemas hülsid ja tööriistad 8x1, 9x1, 10x1 ja 10x1,25 keermetele. Muidugi Riihimäele ma seda keeret taastama ei viitsiks tulla. Tallinna piires käin aga küünlaid urgitsemas küll, võiksin ka selle keerme ära remontida.

Lear
5059004

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”