Honda V4 80's → The Cam Story ehk VF ja šokolaadist nukkvõllid


Teema algataja
Ristolv

The Cam Story ehk VF ja šokolaadist nukkvõllid

Lugemata postitus Postitas Ristolv »

Väike kokkuvõte VF'de suurimast probleemist - šokolaadist nukkvõllid
originaal tekst by: Robyn Landers (rblanders@math.uwaterloo.ca)

Kõik esimese ja teise põlvkonna V4 on laias laastus mõjutatud.
Täpsemalt, siis (allikas Motorcyclist, Juuli 88):

Kood: Vali kõik

 * Kõik Sabre'd, sealhulgas 700, 750, ja 1100
 *'82 kuni '88 700 ja 750 Magna'd
 *'83 kuni '86 1100 Magna'd
 *'83 kuni '85 700 ja 750 Interceptor'id
 *'84 kuni '86 VF1000R ja VF1000F Interceptor'id (Pange tähele, et VF1000R see on hammasülekandega nukkvõllidega)

'86-87 VFR700/750 Interceptor'd ja 1990 + VFR 750s (ühepoolse tagakiigega enam ei nimetata Interceptor'ks) see ei mõjuta,
sest tähtsad klapide juhtimise ja õli süsteemi osad on ümberehitatud, saadetuna hammasülekandega nukkvõllide poolt.

Et komplitseerida asju, veidi teistsuguse loetelu selgub Honda poolt. Nende jutu järgi VF1000R Interceptor selles nimekirjas ei ole.
See oli esimene mootor, mis sai hammasülekandega nukkvõllid ja läbivaadatud õli süsteemi ning ühtegi juhtu enneaegsest nukkvõlli
kulumise kohta pole teada.
Ka hilisema'80'te Magna mudel (see hot-rod väljanägemisega täisveljel tagumise ratta ja Testarossa stiilis külje kaantega),
säilitades algsed kettülekandega nukad, kuid ilmselt saanud uuendatud õli süsteemi nagu VFR mootoritel,
nii et seega on palju vähem haavatavad. Ja 1994 + Magna on VFR'l põhinev ja seega puutumatu.

Peamised probleemi tekke põhjustest:

  1. Ebakorrektne klapi vahede kohandamine, tingituna haralistest nookuritest(ühine nookur kahe klapi kohta).
  2. Valmistamisviisist tulenevad nuka ja laagri vahelise kliirentsi erinevused.
  3. Sobimatu/ebapiisav nukaketi pingusus.
  4. Pehme nukasagara materjal.
  5. Kuumus, eriti tagumistel silindritel. (vastavalt mehaanikale, mitte ametlikule Honda avaldusele)
  6. Ebapiisav määrimine.

Võimalikud lahendused:

*klapi vahede kohandamine kahe identse lehtkaliibriga(0,15mm) kasutades nukkvõlli fikseerimise tööriista , Ilustreeritud juhend
*vaheta välja nukaketi pingutid järelturu pingutite vastu(pingutite võrdlus pilt). Kui klappide regulliks läheb, toksa pinguti fiksaatorit, et veenduda, kas see pole kinni jäänud.
*vaheta nukkvõlid ja nookurid järelturu kauba vastu, näiteks MEGACYCLE CAMS
*paigalda madalama temperatuuri ventilaatori lüliti ja/või käsilüliti liigkõrge mootori temperatuuri vältimiseks.
*tähtsaim muudatus on mootori nn. ülemise otsa õlituse parandamine e. Oil line Mod ja hoida õli mootoris värske.

Viimati muutis Ristolv, 04 Juun 2009, 10:26, muudetud 1 kord kokku.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”