Honda V4 80's


torupilli juss
Postitusi: 45
Liitunud: 07 Juun 2006, 20:05
Asukoht: Viljandi/Soodla

Re: Honda V4 80's

Lugemata postitus Postitas torupilli juss »

Ristolv kirjutas:

Aga loeks üle ka kui palju inimesi siin foorulis 1.põlvkonna('82-'88) Honda VF400 - 1100'ga kokku puutunud on?.
Kes neid siiani peavad?
Ja mida neist arvavad, või kui on millegagi võrrelda?

Iga infokild on teretulnud!

no jussil oli 2003. aastal I põlvkonna VF1100C magnaator. mootor käis ilusti, nukad olid veel enam-vähem. tegin igaks juhuks oil-modi ka ära.

juhitavuse poolest konkurentsitult kõige lollakam ratas, millega üldse sõitnud olen - kindlasti on olemas veel sitemini käituvaid cruisereid ja loomulikult choppereid, aga suurel magnal on ju see, mida cruiseritel üldiselt pole - jõhker mootor, mis tõstab selle ligi 300-kilose ratta (minu oma oli julgelt 300 koos kõigega, mis mul sinna külge seotud oli :D ) gaasist tagarattale nii mis müriseb.
see masin kutsub sind igal hetkel driftima, just driftiga peab aga suure magna puhul väga ettevaatlik olema, ERITI kahekesi või kolaga pardal - mootoridünaamika meelitab unustama, et raskuskese on keskmisest kaugemal taga ja seepärast läheb drift palju varem kontrolli alt kui normaalse rattaga. see punkt, kust ta ennast enam otseks tagasi ei vea, on väga äkki ja ootamatus kohas - seetõttu raske tunnetada (võib sulle rääkida iga magnamees enne ja pärast mind).
no hääküll - oleneb kui kõva sõidumees oled, kuid sellele asjale on ikkagi võimalik pihta saada ja pidevalt maoli panemata sõita. (tean mõndagi meest, kellel see asi pole väga hästi õnnestunud, kuid eks poisid siis alles õppisid ju ka.)

edasi - raam. see pagana toruraam on nii vedel, et lausa venib. rootsis väikestel käänulistel väga hea kattega teedel kihutades oli selgelt tunda - murrad vööri juba järgmisse kurvi sisse, aga ahter alles tuleb eelmisest... murdus ränga kasutamise tagajärjel siit ja sealt, midagi sai vist ise keevitatud ja mingeid pragusid leidis veel ka järgmine omanik (ural). jällegi - oleks seal mingi tavaline jõuetu cruiserimootor vahel, poleks ju ilmselt häda midagi.

edasi - vedrustus. no... ei kommentaari.

edasi - pidurid... oeh. mittepidamasaamine, nagu ka kõik muu, ei ole selle ratta puhul otseselt konkreetse agregaadi süü. kõik hädad tulevad sellest, et tavalise (väga suure) cruiseriraami vahele on pandud normaalsest pea kaks korda jõulisem ja kiirem mootor. samune VF1100 oli ju omal ajal Guinnessi rekordite raamatus vist isegi kahes kategoorias - kõige võimsam ja kõige kiirem seeriaratas. ja see mootor on sihukese raami vahel! täiesti saatanlik kompott.

aga pidurite kohta ei olegi mõtet enam midagi öelda - see ratas on nii jabur, et kiiresti sõites on ellujäämiseks nagunii vaja palju rohkem kui häid pidureid, aeglaselt sõitmine on aga umbes sama tobe kui baigiga - kuda sa töllerdad, kui ometi minekut on nii et pritsib.. kuram - kiirendades ei saa mitte mingil juhul 90 peal pidama, maanteel selle kiirusega sõites veel otsest isu viimast (6.) käikugi sisse tõmmata. ja möödasõidud saavad kõik väga kiiresti mööda ja lõppevad... oih - jälle 160kmh - kust see siis nüüd tuli? no kus kurat seda enne on nähtud, et 25 aastat vana cruiseriga peab rekkadest möödasõite poole gaasiga tegema?

***

Kokkuvõtteks: ratas on oma jaburuses tegelikult vägagi põnev - sa tead, et kõik panevad sellega alati matsu, parandavad ära ja siis panevad esimesel sõidul jälle matsu - ja et ameerikas sõideti suure jaoga neist kohe sissejuhatuseks mürinal - kalmistule... kas pole siis põnev sellist ratast proovida?! saada teada, kas kogemused ja oskused käivad sellest peletisest üle? sellesse rattasse tuleb suhtuda nagu taltsutatud metslooma - olemasoleva tunnetuse baasilt ei tohi teda hetkekski usaldada. pead valvama, mida ta teeb, jälgima omaenda reaktsioone... Sa ei tohi tal lasta ennast üle piiri meelitada, muidu juhtub lihtsalt ja ootamatult - jälle see. Kui sa ei pea ennast heaks sõitjaks ja osavaks kohanejaks, ei maksa endale suurt magnat osta!!! :!:

mul on väga hea meel et ma omal ajal selle ratta otsa sattusin - VF1100 on osake minu elust ja haridusest. kas ma aga teda veel kunagi ostaksin? hmm - eriti veidrate asjaolude kokkulangemisel... ja pärast pikka mõtlemist, kas on siis nüüd seda jälle vaja - kas ei olnud siis jutt, et pereisal ei sobi oma tervisega mängida... ja pärast seda, kui vandusin, et ei osta iial ühtegi cruiserit (tegin seda muidugi juba ammu enne toda magnat ja olen seda täiesti tahtmatult korduvalt rikkunud :) )... võib-olla.

Kui mootor ilusti puhtalt käib, peaks oilmod-iga üsna odavalt ja valutult ka hirmutavatest nukaprobleemidest lahti saama. (seal vaja kaks junni treida ja voolik tekitada - mina panin otse käimakasti peal asuvasse originaaltorru selle õli jooksma, teine banjo lihtsalt peale - keermeosast umbne ja ülevalt banjode osast kolmnurkseks lõigatud polt käis õõnsa poldi asemel sisse ja asi mutt). remontida pidi mootorit olema vägagi tüütu, keerulisevõitu. ise pole lahti kiskund, seega ei oska kommenteerida.. kasutaja Ural jändas selle motoga tükk aega, küll tema juba kommenteeridagi oskaks.

************

VF750

praegu muide sõidan (just nimelt jälle eriti veidrate asjaolude kokkulangemise tõttu) mootorrattaga AME H7/3, mis on 80-ndate algupoolel sündides kandnud nime VF750C.. no oli paar aastat tagasi talve lõpus jõle kähku vaja ükskõik mida, mis oleks väga odav ja kohe sõidaks - kui saab, siis soovitavalt mitte R4 (neist on küll kõrini). ja palun - lammutuses seisis see rotikas AME, kardaanivedu, mootor käib eriliselt puhtalt, pole vaja uut ketijooksu, sitaks odav...

käepäraste vahenditega sai sõiduasend kiirelt - ee-ee - klassikalisemaks muudetud, uued sitateerehvid alla, tünn peale ja tuld... oma kitsa ülesande täitis tookord ilusti ära.

suure magna väike vennake on ikka palju-palju tsiviliseeritum elukas, metslooma juttu enam pole ja nii suure õhinaga mul temast midagi väga pajatada ei ole. kõik cruiserite hädad (mis aga cruiserimeestele ilmselt väga meeldivad - muidu nad sõidaksid ju endurokatega), mootor minu arust ikka keskmisest cruiserist lahedam. ja pagana AME chopperimeistrid on selle raamigeomeetriaga veel jännanud... lasin hargipulgad ülevalt 5cm välja, et pisutki sõita kannataks.. ja niimoodi siis see veider aparaat mul mootorratta aset täidabki. puhtast inertsist. äkki keegi tahab hoopis ää osta - ikkagi täiesti ainulaadne asi eestis ja võib-olla kogu maailmas? selle jaoks tehti koguni välkkiirelt üksiktüübikinnitus (orgunni eest tänud Erikule;)).

Hm - polegi niimoodi mõelnud - mõni chopperiehitaja saaks siit ju pulli projektika. nende paberitega võib üldse ükskõik millega sõita - MITTE KEEGI ei oska ju öelda, kuidas peab välja nägema mootorratas AME H7/3 :bsmile:

***

voh. ohoh - kus sai nüüd ikka pikk jutt kirjutatud...

terv, juss

Praegu: Honda GL1500 '98; Yamaha TDM850 '01; Suzuki DR800 '95; Kiwipurustaja KMZ650 '75;

Varem: Kawasaki VN1500 Nomad '01, Buell XB12X '06, Jawa 634 '75, Kawasaki ZX9R '00, AME H7/3 750, Yamaha XT600 '89, Kawasaki GpZ1100 '81, Honda Magna vf1100c '83, Kawasaki KLR600 '85, Jawa 638 '87, Yamaha XJ750 '83 (alias KMZ650), CZ250 '63, Ural 650, Dnepr 650, paar Iž Jupiteri, Minsk 125...... (help)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”