Honda cb450s '87 starterisidur

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Lugu nimelt järgmine, et starteri sidur "annab üle"

Kõik sai alguse sellest kui eelmine omanik lasi 2009 aasta suvel antud rattal vahetada mitte töötamise tõttu starteri siduri koos sinna kuuluvaga (kuul 15*12,5 3 tk; polt 8mm 3 tk; spring starting 3 tk; cap start roller 3 tk; starteri siduri hammasratas ja starteri sidur ehk põkk-sidur ise). Arve ulatus ligi 10 kiloeeguni. Asi töötas ilusti kuni 2010 sügiseni, kui peale kuuajalist (või veidi pikemat) aega seismist ratas enam nupust ei käivitud. Taaskord andist starter nii öelda üle. Seisma see nii jäi talveks.

Kevadel kui ratas müügis oli, hakkasin huvilisena asja uurima, et milles võiks probleem siis taaskord olla. Sõidetud oli selleks ajaks 4000-5000 km. Motohoovist anti esialgne soovitus, et kõigepealt uus õli ja -filter sisse ja siis alles edasi vaatada. Ning õlivahetus mõjus ! Starter haakus kohe ja pärast starteri remonti ei jooksnud starter "kinni" ka enam.

Nüüd, kui peale ratta enda kätte saamist on sõidetud 1300 km, kordus kõik taas. Üleeile sõitma minnes polnud esimesel käivitusel absoluutselt mitte midagi halvasti ja ratas käivitus väga hästi, samuti paari kilomeetri pärast tanklas oli käivitumine väga eeskujulik. Umbes 20 km maanteesõidu pärast hakkas tekkima esimesed tundemärgid starteri siduri üleandmisest. Veel 30 km ja 3-4 käivitamist ja asi läks juba üpris nutuseks. Veab ei vea- veab ei vea aga napilt tööle vedas.

Eile õhtul külmalt käivitades võttis korraks veel mootori järgi nö pooleldi. Lasin starteri nupu lahti ja vajutasin uuesti, aga enam ei võtnud absoluutselt midagi järgi- starter pani täitsa tühja. Lükkasin tööle ja sõitsin mootori soojaks, aga ei ainud ka see. Siis mõtlesin, et vb seesolev JMC 10W-40 on siiski nii ebakvaliteetne õli ja 1300 km läbimisega enda omadused kaotanud. Kiiruga jooksin poodi, panin uue õli ja andsin starterit, lootes et asi mõjub. Aga loomulikult selline asi ei aidanud. Sõitsin ka uue õli ilusti soojaks, läbides 20 km ja selle jooksul proovisin mitu korda starterit anda. Abi sellest aga ei olnud. Pärast sõitmist esimest korda starterit andes teeb rohkem sellist häält, et midagi nagu hakkaks toimuma... aga teistkordsel käivitamisel paneb starter aga täitsa tühja.

Andke palun nõu. 70 km läbimisega ja 4-5 käivitamisega ideaalsest olekust täiesti tühja käimisemine on nagu kole kiire areng. Oleks tuhandeid kilomeetreid ja mitmeid kuid.

Tuli siduris mõni polt äkki lahti? Või rulli vedru läks puruks vms. Kohe nagu ei hakkaks väntvõlli mootorist välja võtma. Äkki mõni hea idee veel kellelgi. Ettekujutuse saab siit http://www.hondatwins.net/forum/viewtop ... ter+clutch

Ei tahaks nagu uskuda, et starter ja rullid ise juba kulunud on täielikult.

Risto




Ints
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas Ints »

Olen seda enda kunagisel cb450s-il remontinud, paistab et tüüpviga ja mitte lihtne kõrvaldada, vaid mootor täiesti juppideks. Minul olid kolmest vedrust 2 puru ja ka enam ei haakinud mootorit järgi. Algas ka kõik sellega, et vahel harva ei haakinud mootorit järgi, aga arvan seda, et siis oli juba üks vedru puru ja kahega sai ta kuidagi hakkama. See õlivahetus oli tõenäoliselt lihtsalt juhus, et tööle hakkas.
Mina otsisin ekvivalentse vedru ja hakkas ilusti peale seda tööle, teisi juppe ei vahetanud.

take the corner, join the crash

tazavi
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt 2006, 17:12
Tsikkel: iž jupiter 3
Asukoht: Kuressaare
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas tazavi »

kas seal starteri siduri sees annab midagi valesti ka kokku panna? kuna kui ma tal kevadel õli vahetasin (kevadel panin ratta liikuma, mu venna ratas oli see enne), avastasin, et honda keskus oli õlifiltri ka valesti paigaldanud (elementfilter, vedru oli valele poole pandud, surudes filtri karteri põhja ringi ujuma, mitte vastu plokki ringlevat õli filtreerima), et võiks antudjuhul esinduse praaki kahtlustada? kuigi jah, igasugune garantii ja antud asutusega läbirääkimine isiklikult minul küll on välistatud :) sest 2 tuhande kroonine remondilubadus läks 10 000 peale ilma ettehoiatamata (10k sai kaubeldud hinnaks, reaalne hind oli rohkem, kuna kogemata oli teiste klientide asju ka arvele lisatud vms :P)

ja noh, starteri enese sees neljast mähisest 2 olid ühendusest ära, esindus pakkus selle peale uut akut, et aku on nõrk ;) treisin lamellid üle, määrisin puksid ära, remontisin mähised ära ja asi töötab nagu uus. aga see kuradi starteri sidur...


timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas timoriik »

Oli samuti selline isend kunagi.Numbrimärgiga 60HN (äkki on veel elus :)) . Minuomal jooksid sealt starterisidurist kolm polti välja. Selle tulemusena jooksis hoopis ratas plokki. Mootor pulkadeks ega muud üle ei jäänud. Tundub tõesti tüüpviga olevat.


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Kas enne välja jooksmist oli nii, et starter andis üle ? Või lihstalt lampi ühel hetkel lõi ratta blokki ja ei andnud mingiti märki enne?


timoriik
Postitusi: 275
Liitunud: 17 Dets 2004, 18:40
Tsikkel: mõned on
Asukoht: Pärnu

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas timoriik »

Starter töötas ise laitmatult. Käivitamisel midagi puudu ei jäänud.


Ints
Postitusi: 137
Liitunud: 16 Mär 2004, 21:18
Asukoht: Tartu

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas Ints »

Need 3 polti hoiavad sidurit väntvõlli küljes ja on keermeliimiga kinni, ju polnud keermeliimi pandud. Kui need poldid välja jooksevad, siis pole enam käivitus probleemiks vaid karteris ekslevatest detailidest kinni kiilunud mootor.
Olen ikka suht kindel, et sul vedrud puru, need vedrud seal pisikesed nagu pastaka vedrud. Minul avaldus viga vahest 3-4 korda enne täielikku mitte töötamist, see 3-4 korda jagunes minule vist 2 hooajapeale. Lõpetas töölepingu siis, kui üritasin kevade esimest käivitust teha. Ratas ei tahtnud käivituda ja starter sai kõvast käiamist, peale aku laadimist enam mootorit järgi ei võtnud.

take the corner, join the crash

Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Eile alustasin siis lammutamisega. Suure hurraaga võtsin esialgu kohe mootori maha, kuigi tagantjärgi targemana oleks nii mõnigi asi lihtsam maha keerata, kui mootor on raamil ja ketiratas veel küljes.

Paljukirutud geneka ja hooratta sain üllatavalt kiiresti maha. "Tõmmitspoldina" kasutasin gaz-53 paremkeermega veljepolti. Aga ega tagasilöögid tulemata ei jää. Esimese asjana keeldub maha tulemast üks plokikaanepolt. Keermest keerab välja ja plokk on lahti, aga pesast välja ei tule. See väga ei segagi, kui saaks vahelt ära mootoriketi. Kas mõistan õigesti, et nukkvõlli ketiratas tuleb küljest keerata , mille tagajärjel nukkvõll keskelt hammasratta juurest kaheks osaks lahutub ja nii saab keti karterisse lasta?

Teise asjana ajab segadusse karteri eemaldamine. Keegi targem võiks õelda, kas sidur tuleb eemaldada, et saaks karteri kesta sees välja võtta käiguvahetushoova, mis karteri vasakust küljest siseneb. Ja siduri kätte saamiseks tuleb eemaldada eest vaates paistvad 4 polti, mis hoiavad kinni laagrit?

Sai segane jutt, aga küsin, et kogemata üleliia ei lammutaks ja kokkupannes kiruks, et poleks pidanud nii palju lammutama. :lol:
Tahaks ju see hooaeg ikka veidi veel ringi sõita.


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

Olen lammutanud 86a cb450sc mootorit, nukkvõlli ketiratas käib jah maha ning saab võlli kätte koos rattaga. Peaksid olema suht samad mootorid, mul isegi repair manual olemas kuni 87a 400-450cc twins.


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Nii täna jõudsin nii kaugele, et väntvõlli sain kätte. Vedrud on terved ja sidur rakendub, kui muljuda seda väntvõlli poole. Esmapilgul tundub, et väntvõllil on kahtlaselt suur pikilõtk, mis on kulutanud siduri vastas oleva hammasratta ära, mille tõttu sidur ei rakendugi. Üleülde ei tundu väntvõllil pikilõtku seibe/saalesid olema, mis on aga väga kahtlane :shock: . Pole enne sellist asja näinud... isegi muruniidukite mootoritel on sellised asjad olemas

Kas kellelgi ei ole äkki mingisugust täpset joonist konkreetse väntvõlli kohta, mis seibid ja saaled seda ümbritsevad.


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

http://www.hondaoriginalparts.com/honda ... ck_03=1537

Siin on siis väntvõlli joonis näha. Ka siin ei ole pikilõtku saalesid märgitud. Nr 6 on siis starterti hammasratas, mis on lihtsalt starteri siduri , nr 5, sees. Probleem ongi siis selles, et ei ole midagi, mis niiöelda suruks seda hammasratast sinna siduri sisse. Tundub et originaalis on lihtsalt starteri teised hammasrattad, nr 9 ja üks veel, mida joonisel pole, nr 5 hammasratta vastus, nii et surub hammaka sidurisse. Ometi on ju 2 a tagasi , ehk 6000 km tagasi uued jupid sisse pandud, mis enam ei tööta.

Üks lahendus oleks ilmselgelt lihtsalt taaskord uus hammasratas sisse osta aga kauaks sedagi jätkuks? Ei näe sel erilist mõtet.


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Kuna keegi eelmistele küsimustele midagi vastata ei oska, küsiks midagi uut. Ehk oskab keegi öelda, mis sellel rattal klapivahe olema peab.


Mihkel S
Postitusi: 280
Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
Tsikkel: Veereb..
Asukoht: Tarbatu
Tänanud: 1 kord

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas Mihkel S »

intake: 0,08-0,12mm
exhaust: 0,12-0,16mm

Nii väidab servicerepairmaintenance raamat, mida saan ka vajadusel laenutada sulle.


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Nii. Mootori olen peaaegu uuesti kokku saanud. Klapid ka regueeritud. Aga nüüd järgmine mure, keegi hea inimene võiks õelda, kuidas veosiduri (mitte siis enam starterisiduri) vedrude polte pingutada. Et kui palju ma neid vedrusid sisse pean keerama.

Manualis ütles selle sammu kohta ainult: " Install the lifter plate and the clutch bolts. Tighten the clutch bolts in a crisscross pattern in 2-3 stages"

Saan aru jah, et pingutada tuleb, aga kui kaugele, kas nii kaugele, kuni laager on vastu "clutch nut"i ??


Teema algataja
flood
Postitusi: 117
Liitunud: 07 Apr 2011, 13:38
Tsikkel: Honda CB450S, Honda FX650
Asukoht: Lai maailm

Re: Honda cb450s '87 starterisidur

Lugemata postitus Postitas flood »

Nii. Ratas koos.
Sidur tuleb ikka pingutada lõpuni. Starterisse läksid uued verdud ja uued rullid. Klapid said ka reguleeritud ja mootor käivitub kui paugupill. Nüüd tellitud uued tihendid ja ka klapisääretihendid. Eks need pistab talvel vahele.

Tänud kõigile, kes nõu ja ka jõuga aitasid! (w) :bsmile:

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”