DIY ketiõlitajad
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Teema algataja - Postitusi: 58
- Liitunud: 01 Juul 2010, 16:31
- Tsikkel: ZR-7
- Asukoht: Pärnumaa
- Kontakt:
DIY ketiõlitajad
Kindlasti on neid, kes pole hankinud Scottoilerit (109..129 eur ja elektrooniline üle 200) või muud tuntud analoogi vaid ise käepärastest vahenditest midagi kokku aretanud.
Isegi vaatan praegu, et topsiku ja jupi vooliku eest sellist raha väga maksta ei suvatse, teeks ise.
Kuidas olete asja lahendanud?
Kirjeldusi ja pilte, teistelegi abiks:)
Re: DIY ketiõlitajad
Teen ise, igakord võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.
Re: DIY ketiõlitajad
madone kirjutas:Teen ise, igakord võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.
Ja nii ongi. Pole vaja nii metsikult lapitada ja õlitada. Ega see 170€ komplekt sul pidevalt õlitades 2 korda kauem vastu pea, et seda raha tagasi teenida
-
Teema algataja - Postitusi: 58
- Liitunud: 01 Juul 2010, 16:31
- Tsikkel: ZR-7
- Asukoht: Pärnumaa
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
mart211 kirjutas:madone kirjutas:Teen ise, igakord võtan purgi, vajutan nupule ja õli lendab maagilisel moel ketile... ongi tehtud
Tükk aega jälle rahu majas ja ei maksa kunagi rohkem kui õli ise.Ja nii ongi. Pole vaja nii metsikult lapitada ja õlitada. Ega see 170€ komplekt sul pidevalt õlitades 2 korda kauem vastu pea, et seda raha tagasi teenida
seda 170.- ma silmas peangi:D miks maksta sellist raha, kui ise saaks mõne euriga tehtud, kui tahtmist.
Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.
Re: DIY ketiõlitajad
Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Tuono kirjutas:Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Äkist olen valesti aru saanud aga mulle nagu tundub,et need kõik sugu mäkerdamis vahendid (õlid vahad jne.) on ju põhiliselt ikkagi välispidiseks kasutamiseks.Hammakaid ja ketirullikuid määrib kuid keti elueaga sel suurt pistmist pole.Pigem venib kett ebaühtlaselt ja läheb nö.tükki.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
Selle ühest äärest õlitamise vastu aitab see, kui vooliku otsa panna "pintsel", mis õli laiali laotab. Näiteks Welgeri silopressidel on automaatne ketiõlitus nii lahendatud. Iga kambri avamisega lükatakse õli peale, voolikute lõpus on nii öelda pintslid, mis õli kogu keti laiuses peale kannab, laiematel kettidel on 2 pintslit kõrvuti. Lisaks on pinslil mahtuvus - ei tule tilk õli ühte kohta vaid pintslist immitseb kogu aeg midagi peale.
Muidugi on Scottoileril ka selle ühelt poolt õlituse vastu rohi olemas:
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
Re: DIY ketiõlitajad
harrys kirjutas:Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.
see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.
-
- Postitusi: 1423
- Liitunud: 04 Nov 2007, 22:08
- Tsikkel: V4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 7 korda
Re: DIY ketiõlitajad
madone kirjutas:see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.
Alati võib 530 keti osta ja ka suuremate pööretega sõita.
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 34 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
madone kirjutas:harrys kirjutas:Pidev õlitus pikendab nii koma naa keti eluiga, scottoiler lubab kuni 7x (reklaamitrikk vast) aga ka 3x oleks hea ju.
see vb peab paika sõitja puhul kes üle 110 ei sõida ning üle 3k pöörde rattal ei lase.. vastasel juhul aga venitab keti "ratta sihtotstarbeline kasutamine" ära ning niisama paarutamine.
Seda ratast tahaks näha, mis talle mõeldud keti ära venitab
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 117
- Liitunud: 09 Aug 2007, 10:28
- Tsikkel: R 1200 GSA
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Tuono kirjutas:Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!
Mul juba 6-s hooaeg ühe ketiga ja lõppu veel ei paista . Hooaja läbisõit ca 12000 km. Seda pole küll eriti palju aga vaevalt et sa mingite spraydega seda järgi teed
Re: DIY ketiõlitajad
Loff kirjutas:Seda ratast tahaks näha, mis talle mõeldud keti ära venitab
Aga palun:
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY ketiõlitajad
siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem
http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit
ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.
-
- Postitusi: 438
- Liitunud: 20 Mär 2003, 16:13
- Tsikkel: Punane Roller
- Asukoht: Pealinna külje all
- Tänanud: 20 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Allarr kirjutas:Tuono kirjutas:Ei usu, et see ühte kordagi pikendab, pigem lühendab, nähes kuidas see määrib, ainult ühest äärest!
Mul juba 6-s hooaeg ühe ketiga ja lõppu veel ei paista . Hooaja läbisõit ca 12000 km. Seda pole küll eriti palju aga vaevalt et sa mingite spraydega seda järgi teed
72 000 km ühe ketijooksuga?!?
No kurja...scoti automaatõlitaja siis ju täitsa ilma rahata kätte tuleb(vahetas just ketijooksu 21 tuhande pealt )
Müüa 2006 V-strom, üks omanik, kallilt.
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Minu eelmisel rattal kestis ketikomplekt minu käes 45k ning enne ja pärast mind veel teadmata arvu kilomeetreid. Automaatõlitaja paigaldasin kohe peale ratta ostu. Aga mu sõidustiil tõenäoliselt ei kvalifitseeru mõningate arvates ratta sihtotstarbeliseks kasutamiseks ka muidugi...
Automaatõlitajatest on siin foorumis juttu olnud päris palju, sh. ka ise ehitamisest. Toksides otsingusse ketiõlitaja või automaatõlitaja saab päris hulga vastuseid.
Näiteks
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1&t=31487
või
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php ... 8&start=20
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DIY ketiõlitajad
HusabergHooligaN kirjutas:siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem
http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit
ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.
Selle toote hind ikka scottoileriga võrreldes lausa poolmuidu max 31,5- 52€ versus 109€.Kas soetasid sellelt samalt lehelt või kuskilt mujalt.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: DIY ketiõlitajad
Loff kirjutas:Muidugi on Scottoileril ka selle ühelt poolt õlituse vastu rohi olemas:
See on päris kirves tükk. Krooni ajal oli see mingis poes 460 tugrikut.
Alternatiivina saab pea poolmuidu kombineerida vooliku:
http://www.smc.eu/portal/NEW_EBP/Level2 ... os=%20Tube
ja y-liitmiku:
http://www.cadenas.de/data/catalogs/smc ... kc-kcu.jpg
http://www.coastpneumatics.com/smcdigit ... ing/kc.jpg
Naljaraha eest saab osta nt siit:
http://www.smcpneumatics.ee/et/tooted
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 25 Aug 2007, 17:01
- Tänatud: 1 kord
Re: DIY ketiõlitajad
XL1000 kirjutas:HusabergHooligaN kirjutas:siit saad snitti v6tta - p6him6tteliselt tilguti systeem
http://www.tutorochainoiler.com/index.p ... edoilerkit
ise kasutan ja ylirahul, kui uue keti ja hammakatega 50k km t2is tuleb annan review.
Selle toote hind ikka scottoileriga võrreldes lausa poolmuidu max 31,5- 52€ versus 109€.Kas soetasid sellelt samalt lehelt või kuskilt mujalt.
Jah samalt lehelt, aga see "twin feed nozel" on minuarust overkill (kiigele pidin ise valmistama sellise supporti mis seda 6iges asendis hoiab aga see iga mudeli ja margi puhul erinev) - yhepoolne t66tab superluxilt.
-
- Postitusi: 924
- Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
- Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
- Asukoht: Kohatu
- Tänanud: 16 korda
- Tänatud: 30 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
Mis õli oleks (eriti jahedamaga) sobilik õlitajas kasutamiseks?
Sai ka diy õlitaja tehtud ja pandud autoõli prooviks sisse. Tundub, et 5W-40 täissünt on vist veidi kehva voolavusega praeguse +10C juures.
Tean, et soovitatakse 75W-90 kastiõli, aga kas see veel paksem mitte pole?
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: DIY ketiõlitajad
ATF on sobilik.Ja pealegi on Scotoileri õli praktiliselt sama.Paljud kasutavad sest hinna vahe on priske.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 179
- Liitunud: 25 Mai 2012, 19:48
- Tsikkel: Husaberg
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 15 korda
Re: DIY ketiõlitajad
O/x ring kettidel sa määrid neid ning keti välispinda rooste eest.
Kõige parem on see, et inimene väidab siin, et sai sõita ketiga xx xxx kilomeetrit aga ta pani scottoileri kohe ratta ostul külge ning võrdluseks pole tuua sama rattaga ilma scottoilerita kilometraazi... Oleks ka samapalju sõitnud
Keti(520) saab kätte 50-80€ vahel... Saad kaks-kolm või isegi rohkem uut ketti scottoileri summa eest.
Kett kulubki ja venib pikemaks, miks muidu pingutad seda koguaeg?
Teine asi on survepesu mis vee surub rõngaste vahele ning sealt välja ei tule ja mädaneb seestpoolt.
Hoopis kolmas asi on mugavus... Mugavus maksabki ning maksadki selle eest, et sinu tegevus piirduks ainult scottoileri õli täitmisega. Pikkade otste jaoks mugavaim variant... Enne Euroopa reisi paak täis ja mine
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
Leidsin sellise naljaka õlitaja - https://goo.gl/24XBc4 - automaatset pole siin suurt midagi, ise pead kangi väänama
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 13 Veebr 2006, 19:41
- Tsikkel: BMW R45|FT500"Krants"|XT600
- Asukoht: Tallinn, Nõmme
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
Kui kellelgi huvi, siis on sellise vidina tegemiseks vajalikud kraanid ja väike piduripumba potsik seisma jäänud. Sai kunagi TDM-le õlitja tegemiseks soetatud, aga tegudeni ei jõudnud.
Tel: 53453529
-
- Postitusi: 205
- Liitunud: 12 Juul 2010, 23:38
- Tsikkel: Yamaha T7
- Tänanud: 21 korda
- Tänatud: 63 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Enamus automaatõlitajatel tuleb voolu käsitsi reguleerida, mitte elektroonsetel scottoileritel samuti reguleerimisvõru ümber ketiõli anuma. Selle toote põhiprobleem on see, et õli tilgutatakse otse ketile mitte hammasratta külgedele, kust õli pääseb edasi tsentrifugaaljõuga o rõngaste vahele. Ise tehtud ketiõlitaja on minu jaoks läbikäidud teema, ostsin ka torusid ja liideseid, algul tegin ka otsiku mis hammasrattale õli kandis, kuid peale ühte hooaega oli see läinud. Siis jätsingi otse ketile tilkuma ja keti eluiga sai väga kiiresti otsa. Teine probleem oli doseerimine ja mängimine erineva paksusega õlidega. Sai siiber, vahetasin keti ja hammakate ringi, panin scottoileri ja unustasin ketiga seotud mured järgmiseks 4 hooajaks kuni ratta müüsin. Minu õppetund on see, et scottoileri järgi minek on esimene käik peale ketiga ratta ostmist (ketkel sõidan kardaaniga).
Piipz kirjutas:Leidsin sellise naljaka õlitaja - https://goo.gl/24XBc4 - automaatset pole siin suurt midagi, ise pead kangi väänama
Ajalugu:
Honda Transalp XL650V 2001 - 7a; Bmw GS1150A 2002 - 2a; Honda CB500X Rally-Raid L3 2018 - 5a; Honda CB650R 2020 - 3a; BMW R1100GS 1995 - 1a.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8783
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 326 korda
- Kontakt:
Re: DIY ketiõlitajad
See konkreetne vist on ikka nii, et õlitab siis, kui vajutad.
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: DIY ketiõlitajad
Üritasin ka kunagi ise seda õlitajat teha,aga ei tule palju odavam,kui soodukaga ostetud originaal(75€)
Ma ostsin Motodepoost scottoileri õli suure pudeli ja maksis see mitte palju(ei mäleta enam) ja seda ikka jätkub pikaks ajaks.ATF ka justkui maksab midagi,aga ATF ei ole määrdeõli vaid ikkagi hüdroõli ja ei ole kindasti samade määrimis omadustega.Samuti ei ole teada kuidas O rõngad sellele ATF õlile vastu peavad,sest näiteks paljud kummidetailid lähevad selles õlis kohe käest ära.Koonerdamine ei ole kokkuhoid.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: DIY ketiõlitajad
Stinger, kui õli pääseks o-rõngaste vahele siis oleksid need rõngad üks üsna mõttetu komponent. Need rõngad on ketil selle jaoks, et tootmisel sinna sisse topitud määre sealt rõngaste tagant välja ei pääseks ning, et vesi ja pask rõngaste taha ei pääseks. Keti õlitamine tähendabki metalli tööpindade õlitamist, et seal oleks vähem ja aeglasem kulumine ja selle tulemusel ka vähem friktsiooni ning lärmi sõites.
Igasugused oilerid on mõttetu toode sest sellist asja lihtsalt pole vaja, kui just ei sõida tsikliga igapäevaselt 1000km ja nii väga tihti, viimasel juhul kindlasti tuleb kasuks, aga kui palju neid maailmarändureid siin reaalselt ikka on.
Ja kõik härrad, kes siin läbisõite kirjutavad ja võrdlevad hoogsalt...need on täiesti sisutud võrdlused nii mitmel põhjusel, et ma ei viitsi isegi hakata neid põhjuseid üles loendama, aga kes natuke mõelda mõistab peaks isegi aru saama.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: DIY ketiõlitajad
urmas66 kirjutas:Üritasin ka kunagi ise seda õlitajat teha,aga ei tule palju odavam,kui soodukaga ostetud originaal(75€)
Ma ostsin Motodepoost scottoileri õli suure pudeli ja maksis see mitte palju(ei mäleta enam) ja seda ikka jätkub pikaks ajaks.ATF ka justkui maksab midagi,aga ATF ei ole määrdeõli vaid ikkagi hüdroõli ja ei ole kindasti samade määrimis omadustega.Samuti ei ole teada kuidas O rõngad sellele ATF õlile vastu peavad,sest näiteks paljud kummidetailid lähevad selles õlis kohe käest ära.Koonerdamine ei ole kokkuhoid.
Nii merss kui rüüsler kasutavad ATF-i manuaalkastides, ju ta siis ikka määrib mitte ei toimi hüdroõlina.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.