LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukirajale

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3191
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 195 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Raiku kirjutas:
yeekim kirjutas:

Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda

Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.

Elektriautosse mitteminevast jahutusvedelikust ja õlidest rääkimata.

Nigeeria metsade vahel toodeti nii pena kui diislit ilma igasuguse elektrita.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju


Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Mnjaa, mõte on tore aga seda teemat mõni aeg tagasi arutati (see oli ettepanekuna juba olemas) ja see punkt jäeti siiski liiklusseadusest välja.
Andsin küll allkirja, kuna mõte on tore :)

Aga seda oleks vaja kuidagi paremini argumenteerida.
"Kiirendada liiklusvoolu, vähendada heitgaaside taset linnapildis, vähendada liikluskoormust tipptundidel, " ei ole veenev.

Ettepanekus lingina kohe esimene mahukas uuring Londonis: Londonis püstitati probleem, et motikate kiirus on tõusnud ja avariid tõusuteel --- kui lasta bussirajale, ehk siis muutub midagi? Aga kokkuvõttes lk. 37 selgub, et midagi ei muutunud.
Seadus võeti seal küll vastu, selgitus selline:
Benefits include reduced journey times for motorcyclists and fewer carbon dioxide emissions. The safety of motorcyclists and other vulnerable road users is unaffected.
See näitab seda, et võimu juures olijatest on lihtsalt paljud mootorratturid :)

Asi selles, et samamoodi võiks teha ettepaneku, et näiteks sportautod (Ferrarid, Porsche, Lambo) või lihtsalt suure mootoriga autod võiks lubada ühissõidukirajale, kuna tühikäigul ummikus seistes nad kulutavad suures koguses kütust (näiteks minu kunagine BMW 5.4L V12 kulutas 2.2 l/h). Ja kiire auto omanikul on ju kiire ka...

Viimati muutis Laurih, 28 Apr 2016, 15:04, muudetud 2 korda kokku.

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2506
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 182 korda
Tänatud: 341 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Raiku kirjutas:
yeekim kirjutas:

Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda

Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.

Uuringud on siiski näidanud, et kui arvestda kogu "produkti" sisepõlemismootoriga auto vs elektriauto elutsükli energiatarvet/ ökoloogilist jalajälge siis on elektriauto omadega paremas seisus kui tavapärased sisepõlemismootoriga sõidukid. Muide bensiini tootmiseks kuluv energia ei tule enamsti mitte elektrist vaid sellestsamast millst bensiingi - naftast.
Aga see ei tähenda autmaatselt, et nüüd peaks kohe igaüks elekriautoga sõitma hakkama, sest hullemat autokäkki (välja arvatud Tesla ja Leaf) kui elektriauto annab ikka otsida :lol:
Raiku, sa oled tootjapoolsest garantiist natuke valel arusaamisel :) 8 aastat antud (ja ka ilmselt muudel) juhul tähendab, et väljareklaamitud garantii pikkusest saadav täiendav müügitulu on suurem kui 8a ekspluatatsiooni järel surnud akude väljavahetamisest tulenev miinus.
EDIT: Ei hakkanud teemasse uut postitust tegema kuna see ikkagi bussiradade teema, aga kulutatud rahanumbreid ei saa meelevaldselt kulutatud energiaks/ saastamiseks tagasi arvutada. :)
Inimeste maailm on selline kummaline, et osade materjalide "hind" on lihtsalt mingist turu arengust (suur nõudlus, väike tootmine) tingituna kallim. Samas võib turg olla ka lihtsalt "mõtlemisest" moonutatud :lol:
Näiteks kunstteemandid - tootmiseks kulutatakse energiat, tulemus on parem kui looduslik (ei esine struktuuri vigu), aga hind on madalam kui looduslikul :lol: Või kuld - täiesti mõtetu läikiv metall (OK, elektroonikatööstuses kasutatav), ometi oldakse nõus selle omamise eest palju raha (paberit või bitcoine) maksma. :mrgreen:

Viimati muutis Maaks, 29 Apr 2016, 11:44, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Kui nüüd koledad volkarid hetkeks kõrvale jätta, siis minuarust on tänapäevane elektrimootorratas oluliselt kõrgema tarbimisväärtusega toode kui keskmine elektriauto, vähemalt linnakeskses kasutuses. Näiteks Zero S kõige suurema akuga mudeli läbisõit ühe laadimisega on 200-300km, võimsus 40kW ja kaalub 200kg. Nii et kõigil loodusesõpradel on võimalus panna oma papp sinna kus pudrumulk on ja lisaboonusena saabki bussirajas sõita kohe :)

Ma isiklikult ei taha teada, mida see ÜV punkti tark aparaat täpselt näitaks, kui mingil põhjusel sond sumpsi lükataks...


Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Antud "elektrikäki" teema on pisut offtopic aga siin saab kasutada ka natuke lihtsat loogikat.

Elektriauto kallim hind tuleneb selles, et tema "koostisosade" tootmiseks kulub selle võrra rohkem energiat.
Näiteks Nissan Leaf on u 20 000 eurot kallim sarnasest sisepõlemismootoriga autost --- seega kulutatakse 20 000 euro võrra rohkem.
Arvestades selle siis praeguse kütusehinnaga, oleks sama raha kulutamiseks vaja selle tavalise autoga sõita u. 400 000 km, et saada sama kulu.

Seega on see teema väga keerukas ja raske öelda, kes ja kuidas rohkem saastab.
Lisaks, võibolla on mingi akukomponendi loodusesse sattumine palju karmim --- seda näitab jällegi aeg.

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2195
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 555 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Jah, ning jaapani tsiklid on selle pärast võimsamad, kvaliteetsemad ja kallimad kui hiina omad, et jaapanlastel on tsiklitehaste kõrval suured elektrijaamad :) Kui hiinlased selle triki lõpuks lahti hammustavad, siis veavad oma tehasteni ekstrajämedad kaablid ja sõidame kõik nende Yifanite, Chongqingide ja Yu teab millega veel ringi varsti.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Laurih kirjutas:

Elektriauto kallim hind tuleneb selles, et tema "koostisosade" tootmiseks kulub selle võrra rohkem energiat.

Ilmselt sa eksid siin.Kõik hinnad sõltuvad eelkõige toomismahtudest ja müügist.Selle loogika järgi peaks Bugatti Veyroni või mõne muu superauto jaoks lausa elektrijaama ehitama või nafta-gaasi maardla avama.ja varsti tuleb aeg,kus nende hinnad langevad päris tuntavalt,sest müügimahud kasvavad mühinal.Kas uus rahva Tesla ei olnud mitte mingi alla 40tuh euro.Kuid auto on samas väga ilus ja ilmselt ka kvaliteetsem,kui näiteks see sama Leaf,mis maksab umbes sama palju.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.

Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6616
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 651 korda
Tänatud: 400 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Bugatty pidi iga Veyron 'i pealt 3,5 miljonit kahjumit teenima!

Ja enamus elektriautosid sõidavad ju haldja pisaratest tehtud särtsuga...

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

kris.
Postitusi: 2391
Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 12 korda
Tänatud: 24 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas kris. »

Laurih kirjutas:

Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.

OT: Iga Veyroni pealt teenis Bugatti (elik VW grupp) kahjumit, mis erinevatel hinnangutel küündis kuni 6 milj taalani per auto! Summa saadi jagades väljatöötamise kulud autode müügist saadud tuluga. Loomulikult saab väljatöötluse tulemusi rakendada ka teistele mudelitel aga finantsilises mõttes ikkagi häviti, ja mitte vähe. Tegemist oli PR projektiga ja täitsa võimsa sellisega.

terv
Kris.


Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Nojah, ega sedagi täpselt tea, vbl Nissan saab ka miinust praegu nende Leafidega. Seega raisatakse mingeid ressursse rohkem kui luuakse.
Seega CO2 reostuse kohta jääb asi segaseks aga kindlasti elektriautode mürareostus on olematu võrreldes sisepõlemismootoritega. Väga lahe oleks, kui linnas oleks kordades vaiksem :)

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15


Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Tulles tagasi ühissõidukiraja juurde, siis rääkides täna maanteeameti muhedate meestega selgus, et see teema on ka tegelikult laual juba ammu.
Üks suur probleem on see, et kuna sellel rajal peatuvad ühissõidukid, siis mootorratastel tekib rohkem reavahetusi, mis on selge turvalisuse küsimus.

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas romulus »

Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi :)

Laurih kirjutas:

Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.

Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

romulus kirjutas:

Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi :)

Laurih kirjutas:

Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.

Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.

Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas romulus »

urmas66 kirjutas:
romulus kirjutas:

Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi :)

Laurih kirjutas:

Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.

Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.

Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.

Just täpselt. Ja tunnen selle popi Leafi müüjatele kaasa, kui Model 3 lõpuks saadavaks muutub, sest hind on neil suht samasse auku. Ei tea miks Nissani disainerid arvasid, et elektriauto omanik on kindlasti pime :ner:

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Aga ,mis ühisõiduki raja kasutamist puudutab,siis Helsinkis on, va mingil kellaajal tipptunnil, päris mitmes kohas veokatele seal liiklemine lubatud.Asi on märkidega reguleeritud.Tegelikult peaks ka Tallinnas olema need rajad kuidagi ühiskasutuses,sest reaalne vajadus bussidele seal eelis luua ,on samuti mõned tunnid päevas hommikul ja õhtul.
Ja kaherattaliste ka mopeedid seal liikumine oleks kasuks nii kaherattalistele kui autodele,et nad ei "segaks" neid tavareas sõitmast.Siin eespool mainitud linespitt ja lihtsalt selle raja kasutamine,sest politsei ei pea seda pahaks,ei ole pädev jutt.Tore on,et politsei ei tee midagi,aga miks ei või olla asjad reguleeritud seadustega ja olla kõigile üheselt arusaadavad.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

urmas66 kirjutas:

Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.

Ikka veel offtopic:
Ei saa aru, mida see kiirendus asjasse puutub --- lihtsalt elektrimootori eripära, et vääne igast asendist olemas. Autot ostes ei ole see üldiselt oluline. Kui kunagi ostsin esimese 911 Turbo, siis vast oli see mingi argument aga 911 GT3 ostes enam ei olnud ja pereautost rääkides pole see enam määrav. Võrdleks hoopis autode kaalusid? :)
Ei saa ka võrrelda ülirasket Teslat Fordi ST või RSiga, sellist sõiduelamust raske Tesla kahjuks ei paku nagu need teised eelnimetatud.

Muidugi peab ütlema, et oli endal plaan ka korra Tesla osta, tuttaval juba kolmas Tesla, temalt sain piisavalt infot ja proovisõitu teha. Kui elektrimootori sõidudünaamika eelised välja arvata, siis on tegu Skoda Rapid/Octavia mugavusklassiga autoga (vedrustus, istmed jne). Kvaliteedi osas tuttava sõnul kolmas Tesla pidi juba enamvähem olema, esimene kolisesid ja nagisesid nagu Opel Kadett aastal 1995.
Skoda Octavia sarnases varustuses maksab siiski u. 17000.-

Tesla Model 3 - seda on näidatud ainult prototüüpi, reaalset mudelit veel pole, seega pole millegagi võrrelda. Ideeautosid näitavad kõik autotootjad...

Küll peab ütlema, et Tesla turundus on tippklassist - Model 3-e pole olemas aga juba ülistatakse, olemata ise üldse proovinud :)
Ja ajakirjanike proovisõit Model 3-ga oli ka nali, korra tehti elektrimootori kiirendust ja siis visati autost välja --- Nissan Leafiga oleks saanud sama asja teha pannes prototüübile vähe jämedamad juhtmed :)

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15

Kasutaja avatar

romulus
Postitusi: 703
Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
Asukoht: Tartu/Ida-Viru
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 36 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas romulus »

Laurih kirjutas:
urmas66 kirjutas:

Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.

Ikka veel offtopic:
Ei saa aru, mida see kiirendus asjasse puutub --- lihtsalt elektrimootori eripära, et vääne igast asendist olemas. Autot ostes ei ole see üldiselt oluline. Kui kunagi ostsin esimese 911 Turbo, siis vast oli see mingi argument aga 911 GT3 ostes enam ei olnud ja pereautost rääkides pole see enam määrav. Võrdleks hoopis autode kaalusid? :)
Ei saa ka võrrelda ülirasket Teslat Fordi ST või RSiga, sellist sõiduelamust raske Tesla kahjuks ei paku nagu need teised eelnimetatud.

Muidugi peab ütlema, et oli endal plaan ka korra Tesla osta, tuttaval juba kolmas Tesla, temalt sain piisavalt infot ja proovisõitu teha. Kui elektrimootori sõidudünaamika eelised välja arvata, siis on tegu Skoda Rapid/Octavia mugavusklassiga autoga (vedrustus, istmed jne). Kvaliteedi osas tuttava sõnul kolmas Tesla pidi juba enamvähem olema, esimene kolisesid ja nagisesid nagu Opel Kadett aastal 1995.
Skoda Octavia sarnases varustuses maksab siiski u. 17000.-

Tesla Model 3 - seda on näidatud ainult prototüüpi, reaalset mudelit veel pole, seega pole millegagi võrrelda. Ideeautosid näitavad kõik autotootjad...

Küll peab ütlema, et Tesla turundus on tippklassist - Model 3-e pole olemas aga juba ülistatakse, olemata ise üldse proovinud :)
Ja ajakirjanike proovisõit Model 3-ga oli ka nali, korra tehti elektrimootori kiirendust ja siis visati autost välja --- Nissan Leafiga oleks saanud sama asja teha pannes prototüübile vähe jämedamad juhtmed :)

Ma jään siiski eriarvamusele, et Model S (ma eeldan su tuttaval on see) ei ole sama klassi masin, mis Skoda Rapid. Isegi kui dünaamika välja jätta, ehkki nt minu jaoks on vahe, kas möödasõitu peab hirmuhigis tegema, või mitte.

Aga räägitagu nüüd bussidest edasi :)

Delta, Tuula Turist 200M '78, Dnepr MT-9 '72, Dnepr MT-10-16 '88, Suzuki GSX600F '90, Africa Twin '97, Iz 56 '61, Yamaha Tenere 700 '23
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7201
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Kuna antud asja kohta tekkis uus teema,siis võiks moded sellest teemast teha alternatiiv liikurite teema,et juba alustatud arutelu jätkata. :D

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8784
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 130 korda
Tänatud: 327 korda
Kontakt:

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ausalt öeldes olen ma natuke segaduses, ei saa sellest uuest teemast nüüd aru :?

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

kotk
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Mär 2005, 23:07
Tsikkel: H-D Road King `03
Asukoht: Tallinn

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas kotk »

Selgituseks niipalju,et raj on mugand sõnale raisk, näiteks vehkleja Kaido Kaabermaa viljeles seda külluslikult kui ta pärast üht medalivõitu purjuspäi lennukilt saabudes etv-le intervjuud andis, intervjueeria Marko Kaljuveer ilmselgelt nautis antud mugandit!

Yamaha FZR 600/Suzuki GSX 600F/Suzuki RF 900R/Suzuki GSX R-750K1/Kawasaki VN 750 Vulcan/Kawasaki VN900 Custom/Harley-Davidson "Road King"

Laurih
Postitusi: 57
Liitunud: 01 Apr 2015, 22:43
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 31 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Laurih »

Piipz kirjutas:

Ausalt öeldes olen ma natuke segaduses, ei saa sellest uuest teemast nüüd aru :?

Siin on siis kaks teemat praegu:
1) Motikad ühissõidukirajale
2) Elektriautod --- saastavad või mitte?

HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Pohhui need elektriautod ja ühissõidukiradade seadus, survestage parem linnavalitsust.


ragnarpeets
Postitusi: 6
Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
Tsikkel: Suzuki sv650s

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas ragnarpeets »

yeekim kirjutas:

Hoi!

Minu arust on juba kogu eesmargi püstitamine vale:

Muudatuse eesmärk: Kiirendada liiklusvoolu, vähendada heitgaaside taset linnapildis, vähendada liikluskoormust tipptundidel,

:wack:

See paar ratast nüüd kuskil bussireal küll liiklusvoolu ei kiirenda, pigem suurendab pahameelt teistes-jälle mingi priviligeeritud seltskond.
Heitgaasid ja tsikkel)mopeed)- (lol) (lol) (lol)

Praegused bussiread on mõeldud selleks ,et soodustada ühistransporti, mugavus, kiirus, sõiduplaanid, üld-ökonoomsust per kärss jmt. Tsikkel ei kuulu kuidagi sinna katti.( Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda)

Pigem võiks teha teavituskapmaaniat, et sõidurea piires möödumine (lane-splitting) on OK.

Ei allkirjasta!

ilmselgelt sa ei lugenud ühtegi uuringut antud teemade all.. ilmselgelt sa ei ole võimeline oma peaga ühtegi mõtet ise genereerima..
isegi kui kogu liikluses on ainult 1 mootorrattas. ja ta ei pea seisma liiklusummikus vaid sõidab kiiremini läbi liikluse..isegi kui see kui palju kiiremini ta sõidab läbi liikluse on ainult 1 minut kokku..siis ka see on liiklusvoo KIIRENDAMINE ja heitgaase on täna liikluses terve minuti võrra vähem.
pigem suurendab pahameelt..jällegi..londoni uuringutes tuli välja liikluspsühholoogia paranemise..

sellepärast meil nii halb läbisaamine ongi inimeste keskel, et keegi ei mõtle ühtegi mõtet üle veerand sekundi ja siis mõtleb, et on kohe hull geenius..ja kohe ründama ja nokkima :D jõudu

edu


ragnarpeets
Postitusi: 6
Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
Tsikkel: Suzuki sv650s

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas ragnarpeets »

Hurley kirjutas:

Misj juhtus: Cast your vote to this initiative! 10 signatures counted ?

Varem oli ligi 400 allkirja koos :wack:

varem oli viidatud valele seadusele valesti..sorri


ragnarpeets
Postitusi: 6
Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
Tsikkel: Suzuki sv650s

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas ragnarpeets »

Macintosh kirjutas:
Maaks kirjutas:

Haugute vale puu all. Riigikogu on oma töö juba ära teinud - nüüd on kohaliku omavalitsuse kord vastavad märgid ülesse panna :-)

Liiklusseadus kirjutas:

§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(2) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatule võib ühissõidukirajal sõita eritalituse sõidukiga, kui täidetakse tööülesandeid, täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukiga ning muu sõidukiga, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.

Eelmine kord tehti meelga nii, et jäeti kohalikule omavalitsusele otsustada (Tallinn). See tagab olukorra, kus näiliselt on lubatud aga tegelikkuses ei toimi. Seadusandja sai suurepäraselt aru, et kohalik omavalitsus (loe Savisaar) ei hakka kunagi vajalikke liiklusmärke paigaldama, sest neid lihtsalt ei huvita (Savisaare valija juba sõidab ühissõiduki rajal Lasnamäele). Ja kohalikku omavalitsust (loe jälle Tallinn + Savisaar) pole võimalik survestada.

väga tore..aga nüüd mina kui rahva hääl tegin rahvaalgatuse ja tahan muuta liiklusseadust..kapish??
ei huvita savisaar ega kov..
kui sa mõistad mida tähendab tegelikult demokraatia siis oled ka äkki minu poolt? meie poolt? ma ei taha ju endale privileege..vaid rahva häält kuuldavaks teha..


Bastard
Postitusi: 759
Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
Tsikkel: TDM900
Asukoht: est
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 19 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas Bastard »

Rahva hääl on samuti nii poolthääl kui ka vastuhääl, ei ole nii, et on "meie vs nemad".


kalleu
Postitusi: 481
Liitunud: 13 Juul 2011, 00:59
Tsikkel: on
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 75 korda

Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj

Lugemata postitus Postitas kalleu »

ragnarpeets kirjutas:

..aga nüüd mina kui rahva hääl ...
... kui sa mõistad mida tähendab tegelikult demokraatia siis oled ka äkki minu poolt?

OT:
Esimene lause kõlab nagu ühe tuntud seltsimehe "Narod, eta ja", mis omakorda kohandati Louis XIV "Riik, see olen mina" pealt (togi)
Ei tea, et Eestis otsedemokraatiat oleks ja esindusdemokraatia osas pole ma sind ennast esindama valinud.
Kokkuvõttes kõlab nagu parimad palad jesuiidi väitlusõpikust :ner:
OT lõpp

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”