LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukirajale
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 3191
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Raiku kirjutas:yeekim kirjutas:Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda
Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.Elektriautosse mitteminevast jahutusvedelikust ja õlidest rääkimata.
Nigeeria metsade vahel toodeti nii pena kui diislit ilma igasuguse elektrita.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Mnjaa, mõte on tore aga seda teemat mõni aeg tagasi arutati (see oli ettepanekuna juba olemas) ja see punkt jäeti siiski liiklusseadusest välja.
Andsin küll allkirja, kuna mõte on tore
Aga seda oleks vaja kuidagi paremini argumenteerida.
"Kiirendada liiklusvoolu, vähendada heitgaaside taset linnapildis, vähendada liikluskoormust tipptundidel, " ei ole veenev.
Ettepanekus lingina kohe esimene mahukas uuring Londonis: Londonis püstitati probleem, et motikate kiirus on tõusnud ja avariid tõusuteel --- kui lasta bussirajale, ehk siis muutub midagi? Aga kokkuvõttes lk. 37 selgub, et midagi ei muutunud.
Seadus võeti seal küll vastu, selgitus selline:
Benefits include reduced journey times for motorcyclists and fewer carbon dioxide emissions. The safety of motorcyclists and other vulnerable road users is unaffected.
See näitab seda, et võimu juures olijatest on lihtsalt paljud mootorratturid
Asi selles, et samamoodi võiks teha ettepaneku, et näiteks sportautod (Ferrarid, Porsche, Lambo) või lihtsalt suure mootoriga autod võiks lubada ühissõidukirajale, kuna tühikäigul ummikus seistes nad kulutavad suures koguses kütust (näiteks minu kunagine BMW 5.4L V12 kulutas 2.2 l/h). Ja kiire auto omanikul on ju kiire ka...
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2506
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 182 korda
- Tänatud: 341 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Raiku kirjutas:yeekim kirjutas:Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda
Tahad sa täpsemalt rääkida?
Akude tootmine on jah saastav.... aga minu elektriautol (VW e-Up!) on neile 8-aastane garantii, ehk tootja arvestab, et selle aja jooksul ei peaks antud koha pealt uut saastet tulema.
Sõitmiseks kasutatav elekter. Ühe liitri bensiini tootmiseks kulub ca 1kwh elektrienergiat. Sellesama energiaga saan ma soojemal ajal sõita umbes 10 km. Ehk siis, juba enne kui sa selle bensiiniliitri paaki valad (ja selle põletamise abil loodust reostama hakkad), on selle tootmiseks kulutatud sama kogus elektrienergiat, mis säästlikumal elektriautol kulub 10 kilomeetri käbimiseks. Kusjuures, bensiini tootmiseks kasutatava elektri tootmine saastab täpselt sama palju loodust kui elektriauto sõiduks kasutatava elektri tootmine.
Uuringud on siiski näidanud, et kui arvestda kogu "produkti" sisepõlemismootoriga auto vs elektriauto elutsükli energiatarvet/ ökoloogilist jalajälge siis on elektriauto omadega paremas seisus kui tavapärased sisepõlemismootoriga sõidukid. Muide bensiini tootmiseks kuluv energia ei tule enamsti mitte elektrist vaid sellestsamast millst bensiingi - naftast.
Aga see ei tähenda autmaatselt, et nüüd peaks kohe igaüks elekriautoga sõitma hakkama, sest hullemat autokäkki (välja arvatud Tesla ja Leaf) kui elektriauto annab ikka otsida
Raiku, sa oled tootjapoolsest garantiist natuke valel arusaamisel 8 aastat antud (ja ka ilmselt muudel) juhul tähendab, et väljareklaamitud garantii pikkusest saadav täiendav müügitulu on suurem kui 8a ekspluatatsiooni järel surnud akude väljavahetamisest tulenev miinus.
EDIT: Ei hakkanud teemasse uut postitust tegema kuna see ikkagi bussiradade teema, aga kulutatud rahanumbreid ei saa meelevaldselt kulutatud energiaks/ saastamiseks tagasi arvutada.
Inimeste maailm on selline kummaline, et osade materjalide "hind" on lihtsalt mingist turu arengust (suur nõudlus, väike tootmine) tingituna kallim. Samas võib turg olla ka lihtsalt "mõtlemisest" moonutatud
Näiteks kunstteemandid - tootmiseks kulutatakse energiat, tulemus on parem kui looduslik (ei esine struktuuri vigu), aga hind on madalam kui looduslikul Või kuld - täiesti mõtetu läikiv metall (OK, elektroonikatööstuses kasutatav), ometi oldakse nõus selle omamise eest palju raha (paberit või bitcoine) maksma.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Kui nüüd koledad volkarid hetkeks kõrvale jätta, siis minuarust on tänapäevane elektrimootorratas oluliselt kõrgema tarbimisväärtusega toode kui keskmine elektriauto, vähemalt linnakeskses kasutuses. Näiteks Zero S kõige suurema akuga mudeli läbisõit ühe laadimisega on 200-300km, võimsus 40kW ja kaalub 200kg. Nii et kõigil loodusesõpradel on võimalus panna oma papp sinna kus pudrumulk on ja lisaboonusena saabki bussirajas sõita kohe
Ma isiklikult ei taha teada, mida see ÜV punkti tark aparaat täpselt näitaks, kui mingil põhjusel sond sumpsi lükataks...
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Antud "elektrikäki" teema on pisut offtopic aga siin saab kasutada ka natuke lihtsat loogikat.
Elektriauto kallim hind tuleneb selles, et tema "koostisosade" tootmiseks kulub selle võrra rohkem energiat.
Näiteks Nissan Leaf on u 20 000 eurot kallim sarnasest sisepõlemismootoriga autost --- seega kulutatakse 20 000 euro võrra rohkem.
Arvestades selle siis praeguse kütusehinnaga, oleks sama raha kulutamiseks vaja selle tavalise autoga sõita u. 400 000 km, et saada sama kulu.
Seega on see teema väga keerukas ja raske öelda, kes ja kuidas rohkem saastab.
Lisaks, võibolla on mingi akukomponendi loodusesse sattumine palju karmim --- seda näitab jällegi aeg.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Jah, ning jaapani tsiklid on selle pärast võimsamad, kvaliteetsemad ja kallimad kui hiina omad, et jaapanlastel on tsiklitehaste kõrval suured elektrijaamad Kui hiinlased selle triki lõpuks lahti hammustavad, siis veavad oma tehasteni ekstrajämedad kaablid ja sõidame kõik nende Yifanite, Chongqingide ja Yu teab millega veel ringi varsti.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7201
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Laurih kirjutas:Elektriauto kallim hind tuleneb selles, et tema "koostisosade" tootmiseks kulub selle võrra rohkem energiat.
Ilmselt sa eksid siin.Kõik hinnad sõltuvad eelkõige toomismahtudest ja müügist.Selle loogika järgi peaks Bugatti Veyroni või mõne muu superauto jaoks lausa elektrijaama ehitama või nafta-gaasi maardla avama.ja varsti tuleb aeg,kus nende hinnad langevad päris tuntavalt,sest müügimahud kasvavad mühinal.Kas uus rahva Tesla ei olnud mitte mingi alla 40tuh euro.Kuid auto on samas väga ilus ja ilmselt ka kvaliteetsem,kui näiteks see sama Leaf,mis maksab umbes sama palju.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.
Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6616
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 651 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Bugatty pidi iga Veyron 'i pealt 3,5 miljonit kahjumit teenima!
Ja enamus elektriautosid sõidavad ju haldja pisaratest tehtud särtsuga...
Saadetud kettaga lauatelefonist!
-
- Postitusi: 2391
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 24 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Laurih kirjutas:Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
OT: Iga Veyroni pealt teenis Bugatti (elik VW grupp) kahjumit, mis erinevatel hinnangutel küündis kuni 6 milj taalani per auto! Summa saadi jagades väljatöötamise kulud autode müügist saadud tuluga. Loomulikult saab väljatöötluse tulemusi rakendada ka teistele mudelitel aga finantsilises mõttes ikkagi häviti, ja mitte vähe. Tegemist oli PR projektiga ja täitsa võimsa sellisega.
terv
Kris.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Nojah, ega sedagi täpselt tea, vbl Nissan saab ka miinust praegu nende Leafidega. Seega raisatakse mingeid ressursse rohkem kui luuakse.
Seega CO2 reostuse kohta jääb asi segaseks aga kindlasti elektriautode mürareostus on olematu võrreldes sisepõlemismootoritega. Väga lahe oleks, kui linnas oleks kordades vaiksem
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Tulles tagasi ühissõidukiraja juurde, siis rääkides täna maanteeameti muhedate meestega selgus, et see teema on ka tegelikult laual juba ammu.
Üks suur probleem on see, et kuna sellel rajal peatuvad ühissõidukid, siis mootorratastel tekib rohkem reavahetusi, mis on selge turvalisuse küsimus.
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi
Laurih kirjutas:Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7201
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
romulus kirjutas:Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi
Laurih kirjutas:Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.
Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
urmas66 kirjutas:romulus kirjutas:Mis tavamotoga auto see 15k maksab, millel on samaväärne kiirendus ( < 6s 100 km/h-ni), varustus ja disain? Läheks kohe poodi
Laurih kirjutas:Kuhugi see raha kulub --- kui see pole puhas kasum. Kui 20 000 eurot jääb lihtsalt puhaskasumiks, siis seda nö. ei tarbitud ära.
Kui ei jää kasumiks, siis kuhugi see kulutati ning mingit "tööd" füüsikalises mõistes tehti. Ning selle "töö" tegemiseks on vaja energiat.
Bugatti puhul ma ei oska öelda, kas nad on suures kasumis või mitte.
Kui Nissani puhul oleks "puhver" 20 000 eurot, siis Nissan laseks hinna alla nagu naksti.Uus rahva Tesla on jah alla 40 tuh euro aga samaväärne sisepõlemismootoriga auto on u 15 tuh eurot ehk 3x odavam. Auto muud jupid (klaasid, uksed, istmed jne.) tulevad samast kohast, muutus on ainult mootoris.
Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.
Just täpselt. Ja tunnen selle popi Leafi müüjatele kaasa, kui Model 3 lõpuks saadavaks muutub, sest hind on neil suht samasse auku. Ei tea miks Nissani disainerid arvasid, et elektriauto omanik on kindlasti pime
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7201
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Aga ,mis ühisõiduki raja kasutamist puudutab,siis Helsinkis on, va mingil kellaajal tipptunnil, päris mitmes kohas veokatele seal liiklemine lubatud.Asi on märkidega reguleeritud.Tegelikult peaks ka Tallinnas olema need rajad kuidagi ühiskasutuses,sest reaalne vajadus bussidele seal eelis luua ,on samuti mõned tunnid päevas hommikul ja õhtul.
Ja kaherattaliste ka mopeedid seal liikumine oleks kasuks nii kaherattalistele kui autodele,et nad ei "segaks" neid tavareas sõitmast.Siin eespool mainitud linespitt ja lihtsalt selle raja kasutamine,sest politsei ei pea seda pahaks,ei ole pädev jutt.Tore on,et politsei ei tee midagi,aga miks ei või olla asjad reguleeritud seadustega ja olla kõigile üheselt arusaadavad.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
urmas66 kirjutas:Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.
Ikka veel offtopic:
Ei saa aru, mida see kiirendus asjasse puutub --- lihtsalt elektrimootori eripära, et vääne igast asendist olemas. Autot ostes ei ole see üldiselt oluline. Kui kunagi ostsin esimese 911 Turbo, siis vast oli see mingi argument aga 911 GT3 ostes enam ei olnud ja pereautost rääkides pole see enam määrav. Võrdleks hoopis autode kaalusid?
Ei saa ka võrrelda ülirasket Teslat Fordi ST või RSiga, sellist sõiduelamust raske Tesla kahjuks ei paku nagu need teised eelnimetatud.
Muidugi peab ütlema, et oli endal plaan ka korra Tesla osta, tuttaval juba kolmas Tesla, temalt sain piisavalt infot ja proovisõitu teha. Kui elektrimootori sõidudünaamika eelised välja arvata, siis on tegu Skoda Rapid/Octavia mugavusklassiga autoga (vedrustus, istmed jne). Kvaliteedi osas tuttava sõnul kolmas Tesla pidi juba enamvähem olema, esimene kolisesid ja nagisesid nagu Opel Kadett aastal 1995.
Skoda Octavia sarnases varustuses maksab siiski u. 17000.-
Tesla Model 3 - seda on näidatud ainult prototüüpi, reaalset mudelit veel pole, seega pole millegagi võrrelda. Ideeautosid näitavad kõik autotootjad...
Küll peab ütlema, et Tesla turundus on tippklassist - Model 3-e pole olemas aga juba ülistatakse, olemata ise üldse proovinud
Ja ajakirjanike proovisõit Model 3-ga oli ka nali, korra tehti elektrimootori kiirendust ja siis visati autost välja --- Nissan Leafiga oleks saanud sama asja teha pannes prototüübile vähe jämedamad juhtmed
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 23 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Laurih kirjutas:urmas66 kirjutas:Umbes sama suure kerega odav bränd auto, Škoda Octavia, maksab heas varustuses mitte vähem kui 29000,aga veidi paremas varustuses umbes 33000 - 34000.Ehk siis sama palju sisuliselt ja kiirendab 0-100 7,6 s kiirem mudel maksab veel rohkem.Fordi sama kiire ST või kiirem RS Focus, maksavad ka sama palju ja sealt edasi ülespoole.Ehk siis Tesla on hinna poolest väga konkurentsi võimeline ja Tesla ei ole promoprojekt ,vaid ikka ärilise kasumi teenimise eesmärgil toodetud auto.
Ikka veel offtopic:
Ei saa aru, mida see kiirendus asjasse puutub --- lihtsalt elektrimootori eripära, et vääne igast asendist olemas. Autot ostes ei ole see üldiselt oluline. Kui kunagi ostsin esimese 911 Turbo, siis vast oli see mingi argument aga 911 GT3 ostes enam ei olnud ja pereautost rääkides pole see enam määrav. Võrdleks hoopis autode kaalusid?
Ei saa ka võrrelda ülirasket Teslat Fordi ST või RSiga, sellist sõiduelamust raske Tesla kahjuks ei paku nagu need teised eelnimetatud.Muidugi peab ütlema, et oli endal plaan ka korra Tesla osta, tuttaval juba kolmas Tesla, temalt sain piisavalt infot ja proovisõitu teha. Kui elektrimootori sõidudünaamika eelised välja arvata, siis on tegu Skoda Rapid/Octavia mugavusklassiga autoga (vedrustus, istmed jne). Kvaliteedi osas tuttava sõnul kolmas Tesla pidi juba enamvähem olema, esimene kolisesid ja nagisesid nagu Opel Kadett aastal 1995.
Skoda Octavia sarnases varustuses maksab siiski u. 17000.-Tesla Model 3 - seda on näidatud ainult prototüüpi, reaalset mudelit veel pole, seega pole millegagi võrrelda. Ideeautosid näitavad kõik autotootjad...
Küll peab ütlema, et Tesla turundus on tippklassist - Model 3-e pole olemas aga juba ülistatakse, olemata ise üldse proovinud
Ja ajakirjanike proovisõit Model 3-ga oli ka nali, korra tehti elektrimootori kiirendust ja siis visati autost välja --- Nissan Leafiga oleks saanud sama asja teha pannes prototüübile vähe jämedamad juhtmed
Ma jään siiski eriarvamusele, et Model S (ma eeldan su tuttaval on see) ei ole sama klassi masin, mis Skoda Rapid. Isegi kui dünaamika välja jätta, ehkki nt minu jaoks on vahe, kas möödasõitu peab hirmuhigis tegema, või mitte.
Aga räägitagu nüüd bussidest edasi
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7201
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Kuna antud asja kohta tekkis uus teema,siis võiks moded sellest teemast teha alternatiiv liikurite teema,et juba alustatud arutelu jätkata.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Ausalt öeldes olen ma natuke segaduses, ei saa sellest uuest teemast nüüd aru
- Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
- Toeta Biker.ee foorumit, KLÕPSA SIIA
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Selgituseks niipalju,et raj on mugand sõnale raisk, näiteks vehkleja Kaido Kaabermaa viljeles seda külluslikult kui ta pärast üht medalivõitu purjuspäi lennukilt saabudes etv-le intervjuud andis, intervjueeria Marko Kaljuveer ilmselgelt nautis antud mugandit!
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Piipz kirjutas:Ausalt öeldes olen ma natuke segaduses, ei saa sellest uuest teemast nüüd aru
Siin on siis kaks teemat praegu:
1) Motikad ühissõidukirajale
2) Elektriautod --- saastavad või mitte?
HD FX-1200 '74
HD Breakout '19
BMW R1200GSA '15
KTM 250 EXC-F 6Days '20
Ducati Panigale V4 '18
Ducati Scrambler Italian Independent '15
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Pohhui need elektriautod ja ühissõidukiradade seadus, survestage parem linnavalitsust.
-
- Postitusi: 6
- Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
- Tsikkel: Suzuki sv650s
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
yeekim kirjutas:Hoi!
Minu arust on juba kogu eesmargi püstitamine vale:
Muudatuse eesmärk: Kiirendada liiklusvoolu, vähendada heitgaaside taset linnapildis, vähendada liikluskoormust tipptundidel,
See paar ratast nüüd kuskil bussireal küll liiklusvoolu ei kiirenda, pigem suurendab pahameelt teistes-jälle mingi priviligeeritud seltskond.
Heitgaasid ja tsikkel)mopeed)-Praegused bussiread on mõeldud selleks ,et soodustada ühistransporti, mugavus, kiirus, sõiduplaanid, üld-ökonoomsust per kärss jmt. Tsikkel ei kuulu kuidagi sinna katti.( Isiklikult ei lubaks ka sinna "rohelist" elektriautot, sest reostavamat rimakat annab välja mõelda)
Pigem võiks teha teavituskapmaaniat, et sõidurea piires möödumine (lane-splitting) on OK.
Ei allkirjasta!
ilmselgelt sa ei lugenud ühtegi uuringut antud teemade all.. ilmselgelt sa ei ole võimeline oma peaga ühtegi mõtet ise genereerima..
isegi kui kogu liikluses on ainult 1 mootorrattas. ja ta ei pea seisma liiklusummikus vaid sõidab kiiremini läbi liikluse..isegi kui see kui palju kiiremini ta sõidab läbi liikluse on ainult 1 minut kokku..siis ka see on liiklusvoo KIIRENDAMINE ja heitgaase on täna liikluses terve minuti võrra vähem.
pigem suurendab pahameelt..jällegi..londoni uuringutes tuli välja liikluspsühholoogia paranemise..sellepärast meil nii halb läbisaamine ongi inimeste keskel, et keegi ei mõtle ühtegi mõtet üle veerand sekundi ja siis mõtleb, et on kohe hull geenius..ja kohe ründama ja nokkima jõudu
edu
-
- Postitusi: 6
- Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
- Tsikkel: Suzuki sv650s
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Hurley kirjutas:Misj juhtus: Cast your vote to this initiative! 10 signatures counted ?
Varem oli ligi 400 allkirja koos
varem oli viidatud valele seadusele valesti..sorri
-
- Postitusi: 6
- Liitunud: 29 Apr 2016, 11:49
- Tsikkel: Suzuki sv650s
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Macintosh kirjutas:Maaks kirjutas:Haugute vale puu all. Riigikogu on oma töö juba ära teinud - nüüd on kohaliku omavalitsuse kord vastavad märgid ülesse panna
Liiklusseadus kirjutas:§ 37. Juhi kohustused ühissõidukiraja kasutamisel ja ühissõidukile eesõiguse andmisel
(2) Lisaks käesoleva paragrahvi lõikes 1 sätestatule võib ühissõidukirajal sõita eritalituse sõidukiga, kui täidetakse tööülesandeid, täiselektrilise veoajamiga elektrisõidukiga ning muu sõidukiga, kui seda lubab asjakohane liikluskorraldusvahend.Eelmine kord tehti meelga nii, et jäeti kohalikule omavalitsusele otsustada (Tallinn). See tagab olukorra, kus näiliselt on lubatud aga tegelikkuses ei toimi. Seadusandja sai suurepäraselt aru, et kohalik omavalitsus (loe Savisaar) ei hakka kunagi vajalikke liiklusmärke paigaldama, sest neid lihtsalt ei huvita (Savisaare valija juba sõidab ühissõiduki rajal Lasnamäele). Ja kohalikku omavalitsust (loe jälle Tallinn + Savisaar) pole võimalik survestada.
väga tore..aga nüüd mina kui rahva hääl tegin rahvaalgatuse ja tahan muuta liiklusseadust..kapish??
ei huvita savisaar ega kov..
kui sa mõistad mida tähendab tegelikult demokraatia siis oled ka äkki minu poolt? meie poolt? ma ei taha ju endale privileege..vaid rahva häält kuuldavaks teha..
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
Rahva hääl on samuti nii poolthääl kui ka vastuhääl, ei ole nii, et on "meie vs nemad".
Re: LS muudatus: lubada A-kategooria sõidukid ühissõidukiraj
ragnarpeets kirjutas:..aga nüüd mina kui rahva hääl ...
... kui sa mõistad mida tähendab tegelikult demokraatia siis oled ka äkki minu poolt?
OT:
Esimene lause kõlab nagu ühe tuntud seltsimehe "Narod, eta ja", mis omakorda kohandati Louis XIV "Riik, see olen mina" pealt
Ei tea, et Eestis otsedemokraatiat oleks ja esindusdemokraatia osas pole ma sind ennast esindama valinud.
Kokkuvõttes kõlab nagu parimad palad jesuiidi väitlusõpikust
OT lõpp
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.