Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7199
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1859 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

urmas66 kirjutas:
Bastard kirjutas:

Olen vahepeal peale pesu ja väga vihmase ilmaga kogenud, et TDM hakkab käima ühe silindriga. Täna juhtus see jälle, selle vahega, et üle see ei läinudki, ning paar viimast kilomeetrit koolini sõitsin ühe silindri peal. Mis teoreetiliselt viga olla võib, mis märjaga ära sureb?

Mul hakkas eelmise suve lõpus sama asi,aga sel polnud ilmselt veega miskit pistmist,kuigi arvasin ka sama.Hiljem hakkas ka kuivaga nii tegema.Uputas lihtsalt ühe silindri üle.Vahetasin ära küünlad ja puhastasin küünla drenaazi ära,sest arvasin ,et küünal otsas. Leegikate vahel on pisike auguke,kust küünla ümber satuunud vesi saab välja valguda,aga ei aidanud midagi.Nüüd lähebki karpade tegemiseks ja ka klapid peaks ka ära regullima.Nõelad kaevud tellisin ära,aga ei ole veel aega leidnud ,et tegelema hakata.Äkki viin üldse Streetmotosse,sest seal ikka tükk pusimist ja pärast sünkida ka vaja.

Eile oli ilus soe ilm ja võtsin segunõelte-kaevude vahetuse ette.Kõige keerulisem selle töö juures oli karpade maha võtmine,sest kummiluttide kinnitusklambrite kruvid olid sellises asendis,et lahti neid keerata polnud võimalik.Ei julgenud ka kohe lihtsalt jõuga välja tõmmata,sest karpad olid tõesti kõvasti seal kummi sees kinni.Kruvid olid sellises asendis,et ainult mootor maas oleks ligi pääsenud.Ühte kruvi oleks veidi saanud kardaaniga keerata,aga seda oli enne mind keegi üritanud teha ja ristpea oli peetis.Et karpasid kätte sada pihustasin sinna kummiluttide vahele WD40 niipalju kui sain ja väänasin vaikselt karpasid.Peale paarikümmet minutit leotamist sain lõpuks karpad välja tõmmata.Karpad olid seest ilusad ja puhtad,ning kaevude nõelte vahetamine töölaual oli paarikümne minuti töö,koos karpa väljast pesemisega.
Kaevudel olulisi kulumise märke ei tuvastanud,aga minu arust ei olnud need enne lahti käinud,nagu ka kummiluttide kruvid peale ühe,mis rikutud ,olid keeramis jälgetedetta.Oleks võinud ka ujukinõelad kindluse mõttes uued panna,aga seda saab ka karpasid maha võtmatta teha.
Kuigi mina kaevude kulumist silmaga ei tuvastanud,hakkas ratas pärast palju paremini tööle.Pöördesse läheb paremini-äkilisemalt ja külmalt tühikäigul töötab ka palju paremini.Karpade kinnitused keerasin ka sellisesse asendisse,et neid saab nüüd kardaaniga keerata.Järgmine kord kui veel peaks olema vajadus maha võtta panen sinna ristpea kruvide asemele kindlasti Torxid,sest siis oleks keeramine ikka palju lihtsam.Kui kellegi töö ees,siis soovitan need enne valmis osta,et kokku oleks juba lihtsam panna.Mul üks peetis kruvi lauapeal alles,nii et võin mõõdud öelda,kui huvi on.
Üldiselt on karpa küljes ka väga pehmed kruvid,nii et väga heade riistadega peab lähenema,et üle ei keeraks.Mul õnnestus üks ujukikambri kruvi ka hooletult keerates ära rikkuda-ülekeerata,õnneks sai kullinokkadega lahti ja oli ka asendus omal olemas.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”